Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
WhatPulse:

Een UMPC draait toch gewoon altijd Windows XP en is veel groter? Dit is gewoon een PDA...
Kabbelend watertje

quote:
Dat is toch niet het apparaat wat je eerder beschrijft.
quote:
320x240 punktów, 256MB pamięci ROM, 64MB RAMu, 400MHz procesor
Ik hoef geen Pools te kennen om te lezen dat dat een resolutie van 320x240 is en maar 64MB RAM (wat IMHO echt te weinig is).
Reg. datum: 30 juni 2002

quote:
Maasluip schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:01:
[...]

Dat is toch niet het apparaat wat je eerder beschrijft.

Ik hoef geen Pools te kennen om te lezen dat dat een resolutie van 320x240 is en maar 64MB RAM (wat IMHO echt te weinig is).
Misschien moet je mijn post nog een keer lezen?
quote:
Johny58 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 07:43:
De laatste dagen duiken echter wat vage berichten op over de HTC X7500/Athena/Arthena. Zelfs de naam is nog onduidelijk laat staan de specs. Hoewel de geruchten zijn dat het een UMPC (UltraMobilePC) zal worden en niet een echte pocket pc. Speculaties over de specs 8GB geheugen, 600Mhz processor, 640x480, GPS, Bluetooth 2.0 en een toetsenbord.
Er is nog helemaal niks zeker over de specificaties... ook de inhoud van de poolstalige website is niet defenitief. Had het idee dat ik mijn post het feit dat het allemaal nog onzeker is toch wel aardig had benadrukt...

//edit:

Om nog even op de specs terug te komen, zie: http://www.carrypad.com/j...ates-athena-and-umpc.html:
quote:
(these appear on Howard Forums.)

- 5" VGA screen
- 624mhz Intel CPU
- 3g umts (triband)/hsdpa
- quad band gsm w/ edge
- 128mb rom, 8GB storage!
- GPS built-in
- BT 2.0 w/ a2dp
- magnetically attachable keyboard (works like the macbook pro power cord)
- 2100 mAh battery
quote:
I was lucky enough to see the HTC 2007 roadmap with an image and specifications of the Athena device and although I can't say anything, I guess the person that wrote the specs above saw the same info as I did.
Lijkt mij min of meer een bevestiging, hoewel ik niet bekend ben met de auteur en dus niet in kan staan voor zijn betrouwbaarheid.

Johny58 wijzigde dit bericht 21-12-2006 09:04 (38%)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Reg. datum: 22 januari 2001

Ik heb op XDA een handig tooltje gevonden om van UMTS naar GSM te switchen en terug, zonder via de instellingen te hoeven. Er zit zelfs een timer op zodat je na een x aantal minuten weer naar GSM terug switcht, erg handig voor batterylife.
het is oorspronkelijk geschreven voor de HTC Hermes maar ik heb em getest op mijn MDA Pro en het werkt perfect!

Atheism is a non-prophet organization.

Have a nice day!

Me MDA Pro is net weer terug door een barst in het scherm.

Mijn touchscreen was stuk en mijn scherm was stuk. Totale kosten 200 euro om te laten maken...

Heb wel een nieuwere ROM als eerst:

R: 1.10.03
G: 42.44.P8
D: 1.30.115 WWE

Alles werkt hiermee en hij is eigenlijk nog nooit zo snel geweest met alles.
In mijn today screen zit tegenwoordig ook een Connectionding waar de provider instaan, bluetooth en wireless.

Verder werkt hij perfect :)

Alvast een happy 2007!
Reg. datum: 08 februari 2004

wie heeft er allemaal al een gare batterij met de MDA PRO van T-mobile ?

En bestaat er eigenlijk een soort restore tool voor die accu's die het geheugen van de batterij 'resetten'
zodat ie weer volledig kan worden op geladen ?

+3 Geniaal. :p
Reg. datum: 09 januari 2001

voor degene die nog een goede rom zoeken:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285488

Ik ben er namelijk erg tevreden over en met mij ook een aantal anderen.

quote:
XthinkZ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:14:
voor degene die nog een goede rom zoeken:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285488

Ik ben er namelijk erg tevreden over en met mij ook een aantal anderen.
Ik ben een MDA Pro gebruiker van het eerste uur... En voor vandaag was ik nogal huiverig over het flashen van mijn MDA met een niet-door-T-mobile-uitgegegeven ROM.

Zojuist na veel lezen en uitzoeken en op jou aanraden toch eindelijk de stap genomen... Met behulp van de (erg duidelijke) handleidingen op het door jou genoemde forum. Het is slechts 15-20 minuten geleden dat ik het toestel heb geupdate maar het verschil met de laatst uitgegeven T-mobile ROM is ZO GROOT. Ik was al zo gewend aan de traagheid van het apparaat dat ik bijna het gevoel heb dat ik een ander toestel heb.
Dank voor de tip! Dit maakt het wachten op de HTC Omni, die toch nog als opvolger van de Universal gaat uitkomen, op zijn minst een heel stuk makkelijker!

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Kabbelend watertje

Misschien een domme vraag voor die ROM, maar dat is alleen het OS? Moet je de radio en de extended ROM van een andere package pakken?

Nieuwe info beschikbaar over de HTC Omni, de échte opvolger van de HTC Universal:
quote:
The handset will reportedly sport a whopping 4-inch 800 x 480 resolution display, boast a slightly slimmer / lighter enclosure than found on the Universal, and will pack a 400MHz Samsung SC244X processor, Qualcomm MSM 7200 chip, GSM / GPRS / EDGE / UMTS / HSDPA compatibility, 128MB of RAM, full QWERTY keyboard, 802.11b/g, and Bluetooth 2.0. Unfortunately, one of the most anticipated details -- whether or not it'll boast VGA out -- remains unconfirmed
bron:http://www.engadget.com/2...specifications-unearthed/

edit:
In het (Italiaanstalige-)artikel waar vanaf engadget heen wordt gelinkt staat overigens ook iets over 2 schermen. Ik kan er alleen niet helemaal uit opmaken of het wel of juist niet aanwezig is in de Omni.

Johny58 wijzigde dit bericht 09-01-2007 08:28 (14%)

Phone Addicted

ROM upgrade for HTC Universal with Windows Mobile 6 ( Crossbow ) leaked on the Internet
January 15, 2007 [Pocket PC phone]
Time is ripe for Microsoft to release and announce officially Windows Mobile 6 at last! We have plenty of information about it but in fear of Microsoft lawyers we have pulled it down and we are not publishing it at all...

3GSM World Congress 2007 next month would be a good opportunity for Microsoft to lift NDA limitations and announce Windows Moble 6 to the public at last! Unfortunately we suspect that it will be Microsoft-only events like Tech*Ed or MEDC where Windows Mobile 6 alias Crossbow will be announced for the first time... because they coincide with the expected availability of first phones powered by this new version of Windows Mobile!

To avoid problems with lawyers we will not publish the link (but any Internet user who knows how to use search engines can find it easily) to download ROM upgrade for HTC Universal that contains fully functional Windows Mobile 6 also known as "Windows Mobile Crossbow" (it's a code name), but it suffices to say that this ROM upgrade is available already and anybody who owns HTC Universal Pocket PC phone can upgrade to Windows Mobile 6 - albeit unofficially, what may cause loss of warranty and problems with compatibility. HTC Universal is a Pocket PC phone (the first ever Windows Mobile phone powered by Windows Mobile 5.0, the first ever Windows Mobile phone with 3G support and VGA display) and not an MS Smartphone (i.e. Windows Mobile Smartphone edition) so anyway upgrade to Windows Mobile 6 will not bring overly huge improvements... so we recommend not to apply this ROM upgrade!

HTC Universal is branded, among others, as Orange SPV M5000, O2 XDA EXEC, T-Mobile MDA PRO, QTEK 9000, i-mate JASJAR and SFR v1640.

Instead of postponing official announcement of Windows Mobile 6 (it has been unofficially already released to hardware manufacturers in RTM version at the end of last year) maybe Microsoft should concentrate now on ensuring that next version of Windows Mobile - code-name "Photon" - would support multi-touch - to be able to compete with Apple iPhone on equal terms?

( RTM = Ready To Manufacture )
WhatPulse:

Ik heb mijn USB kabel zo'n anderhalve maand geleden ergens in Limburg laten liggen en ik ben nu uiteraard op zoek naar een nieuwe. Heb er nu twee getest maar met beide kan ik wel syncen maar niet flashen. Mij is verteld dat dit kwam omdat ik een 5-pins kabel ipv een 4-pins kabel nodig had, maar in ieder geval 1 van de 2 is 5-pins, en de ander lijkt dat ook te zijn.

Nu is mijn vraag dus of ik per se dezelfde kabel nodig heb als die ik origineel had, en zo ja, waar ik die voor een redelijke prijs kan krijgen (liefst dus in een normale winkel in de regio 't Gooi of eventueel Utrecht O-), want ik vind het kabeltje al veel te duur, en om daar dan ook nog verzendkosten bij te betalen).

@Johny58,

Ik ben blij dat het goed werkt. Ik deel graag alleen dingen die goed zijn.
Zelf ben ik al overgstapt op de nieuwe crossbow OS, die eigenlijk niet zoveel verschilt met die jij nu hebt.

Werkt eigenlijk ook super hier dus niks te klagen.
quote:
Maasluip schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:58:
Misschien een domme vraag voor die ROM, maar dat is alleen het OS? Moet je de radio en de extended ROM van een andere package pakken?
Alleen de OS. Als je de radio en ext rom uit de map haalt update hij alleen het OS (voor de complete updates).

@Tsunami,

Ik heb dat ook gehad met mijn vorige MDA PRO. Alleen was daar het geval dat de data pin was afgebroken.
De update werkt voor iede 5 pins Mini USB kabel.

XthinkZ wijzigde dit bericht 19-01-2007 23:59 (12%)

WhatPulse:

Apart dan dat het ineens niet meer werkt nadat ik mijn kabel kwijt ben, heb voorzover ik weet (en zie) niks ernstigs met mijn USB-poort gedaan (nu ik beter kijk zie ik wel dat het middelste stripje voor de stroom mist aan de onderkant van mijn USB-poort, weet niet of dat hoort). Ook wordt hij dus wel herkent door Windows als Microsoft USB Sync als hij in de bootloader staat, en als hij niet in de bootloader staat komt de versie-informatie wel door.

Heb het probleem nu gevonden, blijkbaar ligt het aan Windows Vista. Heb hem nu op een XP-computer aangesloten en hij doet het zonder problemen, dus moet maar kijken waarom hij het hier dan niet doet. Bedankt iig :)
Reg. datum: 29 december 2001

Gisteren Crashte mijn Qtek ROM opeens op mijn MDA Pro (T-mobile dus). Omdat ik een spontane hard-reset voor mijn kiezen kreeg besloot ik meteen maar even op zoek te gaan naar nieuwe ROMS, maar alles wat ik nu zie zijn beta-versies voor crossbow WM6. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een nieuwe stabiele WM5 Rom en evt ook een nieuwe Radio versie.

Heeft iemand hier misschien een goeie tip welke ik het beste kan gebruiken?

Als je echt een snelle rom wilt proberen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=290970

Nooit geweten dat de Pro zo snel kon zijn (Ja sneller dan alle WM5 Roms).
Hmm, misschien ook eens proberen die bovenstaande rom, is ie ook positief voor batterijverbruik ? Want de mijne is de laatste tijd wel erg snel leeg lijkt het, misschien dat ik ook een gare accu heb, als ik even tomtom aan heb staan dan valt ie al uit.

Hmm, die pdaviet rom geinstalleerd, alles lijkt aardig te werken, behalve dat ik nu me contacts niet op kan starten, best irritant :(

Hm ok ligt dus waarschijnlijk aan mijn office 2007, op me werk mte 2003 werkt het wel, contacts probleem lag waarschijnlijk aan mijn restore van spb backup denk ik.

dapluiz wijzigde dit bericht 24-01-2007 09:39 (38%)

Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg

quote:
dapluiz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:53:
Hmm, misschien ook eens proberen die bovenstaande rom, is ie ook positief voor batterijverbruik ? Want de mijne is de laatste tijd wel erg snel leeg lijkt het, misschien dat ik ook een gare accu heb, als ik even tomtom aan heb staan dan valt ie al uit.

Hmm, die pdaviet rom geinstalleerd, alles lijkt aardig te werken, behalve dat ik nu me contacts niet op kan starten, best irritant :(

Hm ok ligt dus waarschijnlijk aan mijn office 2007, op me werk mte 2003 werkt het wel, contacts probleem lag waarschijnlijk aan mijn restore van spb backup denk ik.
Hoe bedoel je contacts niet kan opstarten?
Ik had vandaag ook dat met mn contacts knopje alles leeg was, maar daarnaast via de softbutton ook contacts link op het scherm kon starten, daarna werkte alles weer.
Reg. datum: 22 oktober 2004

Hier de afgelopen 2 dagen ook problemen met mijn MDA Pro, gisteren viel hij opeens uit, en wou hij niet meer opstarten. Hij viel al bij de de T-Mobile boot loader (oid? dat eerste schermp) uit, en de keren daarna viel hij uit in het Windows Mobile scherm en in het pincode scherm. Toen maar even naar huis gereden (heb hem nodig, dus kan het me niet veroorloven dat hij even uitvalt) en in de lader gedaan. Daar startte hij na 2 keer goed op, en bleef de rest van de dag gelukkig werken. De batterij bleek op 88% te zijn, dus vind het raar dat hij dan al uitvalt omdat hij niet genoeg capaciteit heeft.

Vandaag weer problemen, viel weer uit, en was af en toe op te starten.
Heel vervelend allemaal.

Mijn gebruik is niet extreem intensief, gebruik amper zware apps zoals de camera en andere batterij zuigende applicaties. Gebruik voornamelijk de agenda en contactpersonen, niets wat hij dus niet aankan.
Hij ligt thuis standaard altijd op de lader, in het stopcontact of via USB in mijn pc, dus leeg is hij nooit. (overigens gebruik ik een kabeltje van mijn Canon dSRL, neem aan dat dit gewoon dezelfde kabeltjes zijn? Heb er tot nu toe eigelijk nooit problemen mee gehad) Voor zover ik weet is dit het beste gebruik van een Li-Ion batterij, niet? Misschien helpt het om hem een keer helemaal leeg te trekken?

Als dit symptomen zijn van een brakke batterij; is dat op de garantie van T-Mobile te halen? Of zal ik zelf een batterij kopen (misschien 1 met een hogere capaciteit als dat beschikbaar is?)

-edit-
Ja hoor, om even te testen met de batterij had ik zowel BlueTooth, WiFi als GSM aangezet, en zie zojuist dat hij weer is uitgevallen, en lekker opstarten wil hij ook niet. En dat terwijl de batterij maar op 96% is.

thaan wijzigde dit bericht 24-01-2007 20:40 (13%)

Dat uitvallen heb ik af en toe ook, zoek er nog niet al teveel achter, net windows mobile 6 rom erop gezet om te kijken of die beter met ze stroom om gaat. Zo niet dan hoop ik ook dat het via garantie geregelt kan worden, heb de mijne ook nog geen jaar.

@Thaan,

Het eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van jouw verhaal was of je hem altijd in de lader zette.
Want dat is precies de reden dat de accu zo snel kapot gaat.

Als die van mij vol is koppel ik hem los of hij zit toevallig in mijn actieve brodit houder. Maar altijd aan de lader doe ik nooit.

Dat geldt voor laptops, mobiele telefoons, en dus ook de qtek.

Als je het wilt testen laat voor de lol je mobiele telefoon eens 1-2 maanden in de lader en de accu gaat morsdood.

Dat is mijn ervaring met mensen die zulke apparaten altijd maar aan de lader hangen.

Ps. voor veel bedrijven geldt de accu als een vebruiksartikel daar geldt meestal dat je er maar heel kort garantie op krijgt of vaak helemaal niet.

XthinkZ wijzigde dit bericht 24-01-2007 21:56 (11%)

Ik heb die van mij niet aan een lader perse, maar wel een cradle op me werk waardoor hij opgeladen word.

Reg. datum: 21 januari 2004

En dit is de opvolger van de T-Mbile MDA PRO:

de AMEO

http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/7269_4.jpg

specs:
quote:
Besturingssysteem: Windows Mobile 5.0 Pocket PC Phone Edition
Processor: Intel XScale, 624 MHz
Scherm: 5 inch TFT met 65.000 kleuren en 640x480 pixels resolutie
Geheugen: 64 /128 MB RAM en 128/256 MB ROM
Opslagruimte: 8 GB harddisk
Geheugenuitbreiding: miniSD
GSM: GPRS/EDGE (850/900/1800/1900) en UMTS/HSDPA (2100 MHz voor Europa)
Draadloos: Wi-Fi 802.11 b/g en Bluetooth 2.0
GPS: GPS-ontvanger met AGPS-ondersteuning
Batterij: 2100 mAh
Camera: 3 megapixel
Afmetingen: 133,1 x 97 x 20 mm (inclusief 4 mm dik toetsenbord
Gewicht: 355 gram
Meer op Pocketinfo

Ik vind hem wel mooi, maar vind het aantal verbeteringen wel mee vallen. Is het losse toetsenbord bijv. een verbetering te noemen :? .Ik vind dus niet dat ie veel meer geld waard is dan een MDA Pro.

[Nokia 5800 XpressMusic] [HTC / T-Mobile MDA Pro]

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: