Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 mei 2006

Momenteel draai ik beta 8 van IVAN. Deze is niet slecht, maar minder stabiel dan de nieuwste T-Mobile. Hij wordt regelmatig heel traag en hangt ook soms vast. Ik zag dat ze nu alweer op 13 zitten _/-\o_ . Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort maar eens op over. JWright heeft ook een ROM op xda staan; die ga ik ook eens proberen denk ik.

Oja; iemand een goede tip voor een gratis backup-tool?

mynicksnix wijzigde dit bericht 15-10-2006 22:07 (7%)

Reg. datum: 13 september 2006

quote:
Er is een bedrijf die je scherm repareert voor 190 euro.
Heb je hier wat meer info over? (welk bedrijf? website? ervaringen?)

+3 Geniaal. :p
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
mynicksnix schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:06:
Momenteel draai ik beta 8 van IVAN. Deze is niet slecht, maar minder stabiel dan de nieuwste T-Mobile. Hij wordt regelmatig heel traag en hangt ook soms vast. Ik zag dat ze nu alweer op 13 zitten _/-\o_ . Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort maar eens op over. JWright heeft ook een ROM op xda staan; die ga ik ook eens proberen denk ik.

Oja; iemand een goede tip voor een gratis backup-tool?

Die van Jwright lijkt me dan wat stabieler en sneller, de tweaks zitten daar in de rom gebakken ofzo:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=279258
Is dan ook de eerste die ik ga proberen.

quote:
Jova schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:21:
[...]
Heb je hier wat meer info over? (welk bedrijf? website? ervaringen?)

Ik zal het eens navragen, vriend van me had ook zijn scherm gebroken, sprak hem van de week en hoorde dat hij hem bij een bedrijfje in breda had laten repareren.
Moest hem opsturen en had hem binnen 3 of 4 dagen weer terug.

XthinkZ wijzigde dit bericht 15-10-2006 23:58 (46%)

Reg. datum: 22 januari 2001

quote:
XthinkZ schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:59:
Iemand al de nieuwe rom met AKU 3.x van xda-developers.com geprobeerd? En wat zijn de ervaringen?
Die verhalen over hangen in de bootscreen zijn toch best wel eng.
Ik krijg deze week een andere MDA PRO binnen.

@Rockafello heb je uiteindelijk toch een hanger in de bootscreen gekregen na zo lange tijd? Welke bootloader versie had je?
Ik heb de beta 8, 11 en 13 van Ivan geprobeerd en die zijn goed. Vooral de laatste is erg sterk. Ik probeer nu 1.94 van JWRight en die bevalt ook erg goed. De laatste lijkt een gewone I-mate ROM, erg compleet, veel handige extra programma's en tweaks geinstaleerd. De Ivan ROMs zijn veel kaler maar daarom wel heel goed zelf aan te passen en bevatten geen Ext_ROM, die kan je dus zelf maken. Dat moet alle tweakers hier wel aanspreken :-). Alle 3.2 ROMs die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn ongehoord snel, mijn MDA Pro is eindelijk even snel als mijn MDA Compact was, een jaar later :-/

Atheism is a non-prophet organization.

WhatPulse:

Nog steeds geen 1.90.96 van Jwrightmcps... Hopen dat die snel wordt uitgebracht, anders ga ik misschien beta 14 van Ivan proberen.

We zitten trouwens rond de 1000 posts, dus misschien tijd voor een nieuw topic? Weet niet of Mento deze taak weer op zich wil nemen, gezien hij al meer dan een maand niet meer gepost heeft in dit topic :o :)

quote:
Tsunami schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:18:
Nog steeds geen 1.90.96 van Jwrightmcps... Hopen dat die snel wordt uitgebracht, anders ga ik misschien beta 14 van Ivan proberen.

We zitten trouwens rond de 1000 posts, dus misschien tijd voor een nieuw topic? Weet niet of Mento deze taak weer op zich wil nemen, gezien hij al meer dan een maand niet meer gepost heeft in dit topic :o :)

Wat zijn de verbeteringen in het kort van de 1.90.96 versie?
Ik ben in ieder geval weer terug in dit topic dankzij mijn nieuwe MDA Pro (2e hands).
Heb de simlock verwijdert (ook al gebruikik T-Mobile) en heb de 1.90.94 van jwright erop zitten.
Tot dusver niks te klagen, maar dat hij supersnel is durf ik ook weer niet te zeggen.
Reg. datum: 22 januari 2001

quote:
XthinkZ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:48:
[...]

Wat zijn de verbeteringen in het kort van de 1.90.96 versie?
Ik ben in ieder geval weer terug in dit topic dankzij mijn nieuwe MDA Pro (2e hands).
Heb de simlock verwijdert (ook al gebruikik T-Mobile) en heb de 1.90.94 van jwright erop zitten.
Tot dusver niks te klagen, maar dat hij supersnel is durf ik ook weer niet te zeggen.
Dan moet je een beta van Ivan proberen, die zijn absoluut sneller.

Atheism is a non-prophet organization.

quote:
Kassad schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:20:
[...]

Dan moet je een beta van Ivan proberen, die zijn absoluut sneller.

Hehe, ik kan het niet laten, maar die ga ik dus gelijk proberen.

Hier trouwens de gegevens van het bedrijf die die MDA PRO Scherm kan fixen.

http://www.pda-parts.nl/

Maar als ik kijk naar de prijzen:

qtek 9000 / i-mate / HTC / mda / xda / o2 / orange / T-mobile

LCM vervangen (TransReflective + GLASS) acx526akm-7 ¤ 249.00
Touch Screen vervangen GLASS ¤ 119.00
Connector vervangen (hotsync) ¤ 49.00
Laad probleem / laad niet op ¤ 49.00

Dan is die 249 euro voor een geheel nieuw scherm best wel prijzig, aangezien je voor 300 euro op marktplaats een 2e handsje haalt.

De nieuwe 1.96 rom van jmwright is uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=279258

De beta 14 van ivan heb ik al een weekje goed draaien, en ben er tevreden over.
Overigens is de nieuwe van jmwright bijna klaar, ik denk dat ik nog even wacht op deze ROM:

New version is on the way!

All,

I am in the final stages of testing the latest release 1.91.02 WWE

It should be ready to upload in the next few days. I have addressed many of the issues and suggestions that were reported. The only real issue that still remains is the CF 2.0 SP1 issue. This issue is with the AKU 3.2 core itself and only affects programs that interface with the PIM, although if I test a application written in .NET 2005 that connects to the PIM it works fine, so my theory is that older software will not work correctly, probably because of the PIM changes in AKU 3.2.

I performed this test by creating a version of my ROM without the CF 2.0 SP1 files in it and installed the CF 2.0 SP1 via the MS cab file, then tried various PIM software that requires CF 2.0 (C2C, i-mate 1-View, etc...) I received the same results between both ROM versions.

However I will keep looking to see if there is anything I can do about it.
Hope everyone is enjoying the ROMs and I truly appreciate all the wonderful feedback!

Take care,
-Jwrightmcps

P.S. I will keep you guys posted on my continued progress...
WhatPulse:

quote:
Last edited by Jwrightmcps : 18-10-2006 at 01:15 AM.
Hij is al meer dan een week uit. Heb hem ook al sinds dat ie uit is op mijn PDA staan, maar weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken. Nieuwe functies zijn wel fijn, en hij start ook veel sneller op (alleen is soft-resetten toch zelden nodig), maar de algemene snelheid was in het begin minder dan AKU2. Nu valt het wel weer mee, maar moet er misschien gewoon wat meer mee werken (nu vakantie, dus dan ligt ie maar een beetje stof te happen :)).
Zo doet men dat

Hallo allemaal :)

nadat ik een tijdje niet meer m'n mda het gesynchroniseerd met m'n laptop was ik vergeten de wifi van m'n laptop uit te zetten... wat denk je? plop internet weer weg :| :|

dus nu is mijn vraag is hier al een oplossing voor gevonden???? (die beta versie van active sync werkt niet ....)

quote:
hplos.nl schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:55:
Hallo allemaal :)

nadat ik een tijdje niet meer m'n mda het gesynchroniseerd met m'n laptop was ik vergeten de wifi van m'n laptop uit te zetten... wat denk je? plop internet weer weg :| :|

dus nu is mijn vraag is hier al een oplossing voor gevonden???? (die beta versie van active sync werkt niet ....)
AS 4.5 beta werkte bij mij ook maar voor 1 keertje, daarna maar weer lekker terug gegaan naar AS 4.2
Reg. datum: 13 juni 2005

Bij het koppelen van een Bluetooth device aan een Com poort, is alleen Com0 te koppelen.
Bij de overige Com poorten volgt de melding dat deze niet beschikbaar zijn.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit komt ?

Wie kent hem niet

Links in de startpost doen het niet, met name mda usb modem iemand een mirror, of andere oplossing?

Als een computer "Ram disk" vraagt, is dat geen werkwoord.

Reg. datum: 30 juni 2002

Ben de zip-file naar het mail adres in je profiel aan het sturen (vanaf mijn MDA pro ;)), momentje...

edit: done, zie mail

Johny58 wijzigde dit bericht 01-11-2006 16:37 (10%)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Reg. datum: 16 september 2001

Weet iemand toevallig hoe ik javascript aan de praat krijg? Ik wil bijv. youttube-filmpjes kunnen afspelen.

Reg. datum: 13 december 2005

Ben ik ook al een tijdje mee bezig geweest maar het is me niet gelukt,heb trouwens ergens op een forum gelezen dat je youtube filmpjes niet kon openen met je mda.

quote:
Lestat79 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:28:
Ben ik ook al een tijdje mee bezig geweest maar het is me niet gelukt,heb trouwens ergens op een forum gelezen dat je youtube filmpjes niet kon openen met je mda.

http://www.pocketinfo.nl/artikel/6822

http://www.engadgetmobile...phone-near-you-next-year/

Johny58 wijzigde dit bericht 03-11-2006 08:35 (12%)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Kabbelend watertje

Ik heb een tijdje geleden een paar keer gezegd dat NullKB bij mij niet werkt. Nu heb ik de standaard QTEK rom geïnstalleerd (link in de startpost) en dan doet hij het wel! Ik zie nu ook dat er een speciaal icoontje voor is in de balk onderin, dat had ik nog nooit gezien.

Zijn er meer mensen die de laatste versie van de T-Mobile ROM hebben geladen en waar NullKB niet bij werkt of ben ik daar de enige?
Reg. datum: 24 april 2000

Op de HCC dagen heb ik een 4 GB sd kaartje gekocht voor in de universal. Nou had ik dus m'n research blijkbaar niet 100% gedaan -- er blijkt in sd kaartjes boven de 2 gb een paar issues te zijn. Ik kan er maar weinig over vinden, maar dit lijkt de situatie te zijn. Als iemand er meer of beter van weet, of dit kan bevestigen, dan hoor ik dat graag.

Volgens de officiele specs als ik het nu goed gevonden heb gaat SD 1.0 tot 512M, SD 1.1 tot 2G, met fat16, en SDHC aka SD 2.0 met FAT32 van 4G tot Heul erg Veul (maar minstens 32G).

Nou lopen er hier dus twee dingen door elkaar: Enerzijds FAT16 met partities tot 2G en FAT32 met groter, en anderszins de hardware adressing: SD 1.0 en 1.1 adresseren de kaart per byte en SDHC per sector.

Onze universals en cardreaders aan windows PCs kunnen allemaal FAT32 lezen, dus dat is het probleem niet. Nu blijkt dus dat (volgens een van m'n googleresultaten) SD 1.1 technisch tot net-geen-4G kan adresseren, en zijn er dus 4G non-SDHC kaarten op de markt gekomen. Dat is het overgrote merendeel van de huidige 4G kaarten en ze zijn ook nog eens goedkoper dan SDHC.

Voor zover ik weet ondersteunt de universal alleen sd 1.1, en dus officieel maar tot 2G en officieus met fat32 tot 4G. Er zijn veel rapporten dat 4G SD met de universal goed gaat[1], maar pas dus op dat je geen 4G SDHC koopt, en pas op waar je je 4G non-SDHC instopt. Mijn cardreader corrumpeert alles dat ie schrijft boven de 2G grens. Ik ben nu bezig om direct naar de kaart in de universal te schrijven, en hopelijk gaat dat wel goed (maar oh, wat is het langzaam...).

[1] Behalve dat de camera app in sommige versies maar een 2G grote variabele heeft voor free space en bij >2GB vrije ruimte rollovert naar not-enough-space (ik gok een unsigned int interpreteren als een signed integer datatype van 32 bits lang -- dan ga je van -2^31 naar 2^31-1, en dat is precies 2G, en meer dan 2G wordt dan dus negatief)

quote:
Jasper Janssen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 02:57:

[1] Behalve dat de camera app in sommige versies maar een 2G grote variabele heeft voor free space en bij >2GB vrije ruimte rollovert naar not-enough-space (ik gok een unsigned int interpreteren als een signed integer datatype van 32 bits lang -- dan ga je van -2^31 naar 2^31-1, en dat is precies 2G, en meer dan 2G wordt dan dus negatief)
Dat laatste volgde ik niet helemaal, maar ik meen mij te herinerren dat als je er minimaal 2 gig aan data op hebt staan (dus minder dag 2gig vrij) je toestel hem wel herkent. Ik gebruik zelf een 4gig Transcend kaartje zonder problemen.

Reg. datum: 16 september 2001

Ok, best wel niet tof het gene wat ik nu weer heb met mijn MDA.

Wie of wie heeft er ook wel eens last van (gehad) dat de MDA bij ong. 45 a 47% accu uit gaat. Ding gaat pas weer constant draaien als de accu percentage vanaf 48% staat.

Met wat heb ik precies te maken? Ik heb elke rom uitgeprobeerd (zowel de customs als de originelen), geen SD-kaart voor de gein erin gezet, BT en WIFI ook gewoon uit en ik draai geen programma's erbij. Het is dus gewoon wachten tot het ding de 45 a 47% haalt en zodra ik dan een toets druk of programma start is het uit. Druk ik echter geen toets in of start ik geen programma dan blijft het ding aan tot het moment dat ik ook maar iets er mee ga doen.

Alvast bedankt :)

Accu gaar, heb een vriend die ook zoiets heeft. Andere accu heeft geholpen.
quote:
P0rt0 schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:59:
Ok, best wel niet tof het gene wat ik nu weer heb met mijn MDA.

Wie of wie heeft er ook wel eens last van (gehad) dat de MDA bij ong. 45 a 47% accu uit gaat. Ding gaat pas weer constant draaien als de accu percentage vanaf 48% staat.

Met wat heb ik precies te maken? Ik heb elke rom uitgeprobeerd (zowel de customs als de originelen), geen SD-kaart voor de gein erin gezet, BT en WIFI ook gewoon uit en ik draai geen programma's erbij. Het is dus gewoon wachten tot het ding de 45 a 47% haalt en zodra ik dan een toets druk of programma start is het uit. Druk ik echter geen toets in of start ik geen programma dan blijft het ding aan tot het moment dat ik ook maar iets er mee ga doen.

Alvast bedankt :)

Ik heb sinds een tijdje hetzelfde probleem maar dan meer in de buurt van de 25%-30%. Zal dus ook maar een nieuwe accu gaan bestellen. Hoewel ik liever het toestel eens een keer zou vervangen met een andere 640x480-volledig toetsenbord-pocket pc. Het schiet echt niet op met een opvolger in deze klasse. Het is na meer dan 1,5 jaar nog steeds een uniek apparaat.

De HTC Omni lijkt na slechts 1 geruchten post op Modaco te zijn verdwenen...

De laatste dagen duiken echter wat vage berichten op over de HTC X7500/Athena/Arthena. Zelfs de naam is nog onduidelijk laat staan de specs. Hoewel de geruchten zijn dat het een UMPC (UltraMobilePC) zal worden en niet een echte pocket pc. Speculaties over de specs 8GB geheugen, 600Mhz processor, 640x480, GPS, Bluetooth 2.0 en een toetsenbord.

En de eerste fotos van de HTC Athena UMPC: http://pdaclub.pl/view.php?news_id=12291

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: