Ik heb de MDA PRO van mijn broertje gehad. Terwijl ik bezig was met wachten op de SIMLOCK code heb ik wat zitten stoeien met de ROM. Ik heb de Qtek ROM erop gezet en was er blij mee, veel sneller!
Vandaag de SIMLOCK-code gekregen. Ingevoerd met keypad op scherm "invalid"

dus ik dacht, nou, zal wel verkeerd hebben ingevoerd. Dus ik nog eens proberen maar dan met het toetsenbord. Wederom "invalid"

Nu dus een laatste kans.
- Heeft 't te maken met het feit dat ik nu een Qtek ROM erop heb staan?
- Zo ja, ik heb al gelezen dat als ik de Nederlandse T-Mobile ROM erop wil zetten, dat ik eerst de Engelse erop moet doen en dan de Extended ROM moet updaten met de Nederlandse (ik weet ook al waar ik die kan vinden). Maar hoe doe ik dat? Dus stap voor stap uitleg.
Alvast bedankt voor reacties.
Nog geen reactie

Maar ik ben bezig geweest. Dit zijn de stappen die ik heb genomen om de Engelse versie van de CAB's in de Extended ROM te vervangen door de Nederlandse.
Vervangen van de CAB files in de Extended ROM
1. [Universal] Extended ROM unlocker
2. Vervolgens de Extended ROM zichtbaar gemaakt mbv de volgende registery wijzigingen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager AutoLoad TRUEFFS_DOC1]
"Bootphase"=dword:
00000002
"Order"=dword:00000001
"LoadFlags"=dword:00000001
"DriverPath"=" DriversBuiltInTrueFFS_G31"
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager Profiles TRUEFFS_DOC1]
"MountHidden"=dword:
00000000
"Folder"="
ExtendedROM"
"PartitionDriver"=""
"Name"=""
"DefaultFileSystem"="FATFS"
[HKEY_LOCAL_MACHINE System StorageManager Profiles SDMemory]
"Folder"="
SD Card"
3. Een soft reset gedaan. Nu is de Extended ROM zichtbaar in File Explorer.
4. Ik heb de Nederlandse inhoud van de Extended ROM hier vandaan gehaald.
5. De inhoud van Extended ROM vervangen met de files (gewoon met de XP verkenner).
6. Hard reset en klaar.
Nb. De eerste 2 stappen wordt ook gedaan door
Uni_ExtRom_unlocker.cab . Onder de programma's is ExtROM zichtbaar.
Natuurlijk is mijn vraag hierbij, doen jullie 't op deze wijze? En als ik 't goed begrijp kan ik Config.txt aanpassen om te bepalen welke CAB's wel en niet geinstalleerd moeten worden. Aangezien ik niet precies weet wat de verschillende CAB's precies doen, laat ik 't tot nu toe hierbij. Dat moet ik dan nog maar eens uitzoeken.
Rosalie74 wijzigde dit bericht 18-05-2006 22:48 (65%)
Reden: Uitleg "Vervangen van de CAB files in de Extended ROM" toegevoegd