HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Nieuw TopicReg. datum: 20 december 2000
super!!! hij is ah updaten nu!quote:XthinkZ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:56:
[...]
Ja.
Probeer het maar eens gewoon, let wel op dat je de update afmaakt. Als hij klaar is krijg je een melding, en moet je gewoon een reset doen om hem op te starten.
Ik heb gister nog geprobeerd de qtek rom te decoden encoden met TMOB005 als operator, deze had ik uit de UK original gehaald.
Helaas werkte dit dus ook niet. Iemand had een boot stuck probleem en die was verholpen, bij mij helaas niet.
Probeer nu nog die ORUK, als dat niet werkt de TMUK erop en maandag terugsturen
ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840
Reg. datum: 20 december 2000
inderdaad startte hij langzaam op, het t-mobile scherm bleef er een tijdje hangen maar daarna ging hij als een trein...quote:Viper_74 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:06:
Dan hoop ik dat ie doorstart voor je en niet in blijft hangen.
Ik heb gister nog geprobeerd de qtek rom te decoden encoden met TMOB005 als operator, deze had ik uit de UK original gehaald.
Helaas werkte dit dus ook niet. Iemand had een boot stuck probleem en die was verholpen, bij mij helaas niet.
Probeer nu nog die ORUK, als dat niet werkt de TMUK erop en maandag terugsturen
gebeld met tmobile, bellen volgende week terug.
ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840
Reg. datum: 21 januari 2004
quote:Viper_74 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:54:
die van mij is nu 10 uur aan het opstarten, ownage
gebeld met tmobile, bellen volgende week terug.
Hij moet altijd binnen enkele minuten kunnen opstarten. Bij mijn smartphone duurde hets oms ook een halfuur, toen ik vervolgens een probleem had met de MDA Pro heb ik een uur gewacht (met schermverlichting aan) maar gebeurde er niks.
Bij de t-mobile shop vertelde ze me toen dat hij altijd binnen enkele minuten moet kunnen opstarten, anders kan hij (bij het niet doen na soft- hard-reset) retour-afzender.
[Nokia 5800 XpressMusic] [HTC / T-Mobile MDA Pro]
quote:
And that's what it's gonna be
heb de UK tmob rom erop staan, gewoon inleveren zonder accu ?
of accu erbij, misschien krijg je een nieuw toestel + accu. Scheelt weer, accu wordt vaak gaar namelijk
Reg. datum: 17 april 2004
dan valt het toestel toch niet meer onder de garantie? SW wijzigingen die niet door T-Mobile zijn verstrekt of gedaan vallen buiten hun verantwoordelijkheid. Tenminste zo ging het bij mij met een Vario met Qtek-Rom. Helaas.quote:Viper_74 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:49:
[...]
And that's what it's gonna be
heb de UK tmob rom erop staan, gewoon inleveren zonder accu ?
of accu erbij, misschien krijg je een nieuw toestel + accu. Scheelt weer, accu wordt vaak gaar namelijk
john-hendriks wijzigde dit bericht 08-04-2006 18:12 (20%)
r 1.00.02
g 42.33.p8
d 1.12.42 wwe
Nu stop ik dus net mijn simkaartje erin, zegt ie dat ie geen kaartje kan vinden. Als je op settings drukt, kijg ik deze melding: "Invalid or missing SIM card. You can still make emergency calls if your service provider supports it." Met daaronder een blauw veld om cijfers in te vullen, waarbij alleen maar *** verschijnt, waarschijnlijk dus iets om de simlock te verwijderen ofzo.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik nog een SIM-kaart heb met BEN erop?
| De kroeg is mijn kerk... | Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
quote:john-hendriks schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:11:
[...]
Dan valt het toestel toch niet meer onder de garantie? SW wijzigingen die niet door T-Mobile zijn verstrekt of gedaan vallen buiten hun verantwoordelijkheid. Tenminste zo ging het bij mij met een Vario met Qtek-Rom. Helaas.
Vandaar je toon
Dat de Universal niet doorboot komt niet door een crossupgrade. Genoeg gebruikers die een upgrade van eigen provider hebben gedaan die hetzelfde probleem hebben.
De Fabrikant is HTC. De software is gemaakt voor de Universal. Het valt dus gewoon onder fabrieksgarantie. Waar denk jij anders dat ze defecte MDA's heen sturen?
Dat een provider een ROM bij de fabrikant laat locken voor eigen klanten is net zoals een simlock een soort van klantenbinding. Daarmee kunnen ze je niet je garantie afnemen als je apparaat door een technisch defect niet meer doet. Dat ze je geen support meer willen leveren als je zegt dat je een andere rom erop hebt willen zetten, is natuurlijk ook gewoon logisch. Microsoft gaat ook geen ondersteuning bieden als je linux op je pc installeert.
Zowiezo is hij niet zijn garantie kwijt omdat het met originele T-Mobile software het ook gewoon niet doet.
Die originele sofware staat er nu gewoon op. En dat hij blijft hangen is een bekend probleem, wat gewoon onder garantie valt.
Als ik een nieuwe kreeg zou ik zowiezo een upgrade doen om te weten of ik met eentje zit die in de boot blijft hangen. Vooral als dat binnen de garantietermijn kan. Straks komen ze na de garantie met een ROM aanzetten waarna blijkt dat je een "Hangend" model hebt. Dan ben je pas echt de lul.
XthinkZ wijzigde dit bericht 08-04-2006 20:59 (15%)
quote:Savages schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:29:
Nou, ik heb mijne dus gisteren binnengekregen. Gisteravond beetje aan het spelen geweest ermee. Deze softwareversies zitten erin:
r 1.00.02
g 42.33.p8
d 1.12.42 wwe
Nu stop ik dus net mijn simkaartje erin, zegt ie dat ie geen kaartje kan vinden. Als je op settings drukt, kijg ik deze melding: "Invalid or missing SIM card. You can still make emergency calls if your service provider supports it." Met daaronder een blauw veld om cijfers in te vullen, waarbij alleen maar *** verschijnt, waarschijnlijk dus iets om de simlock te verwijderen ofzo.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik nog een SIM-kaart heb met BEN erop?
Ik had tot vorige week ook gewoon een BEN sim kaart uit 1998 welke gewoon goed werkte.
Ik ben net vorige week overgestapt op dual sim, omdat ik soms wel mijn telefoon vergeet. Dan is het handig als je een reserve telefoon in je handschoenenkastje hebt liggen.
Als ik jou was zou ik gewoon wat puzzelen met de simaart in andere telefoons en andere sims in je nieuwe Universal. Als blijkt dat steeds de BEN sim kaart niet pakt, dan klantenservice bellen dat je sim kapot is, dan krijg je een nieuwe opgestuurd. (kan ongeveer 10 euro kosten).
Nu alleen nog een goede stereo bluetoothheadset en een GPS-dongle, en ik ben compleet
Het mag wat kosten, maar dan heb je (hopelijk) ook wat... Nu alleen nog uitvissen hoe alle software en updates te installeren vallen
Savages wijzigde dit bericht 08-04-2006 20:55 (15%)
| De kroeg is mijn kerk... | Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
Reg. datum: 17 april 2004
Ben benieuwd. Ik had ook de originele rom van t-mob weer teruggezet, maar men kon aan de data zien dat deze niet door hen was geinstalleerd. De Vario viel toen niet meer onder de garantiequote:XthinkZ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:41:
[...]
Vandaar je toon.
Dat de Universal niet doorboot komt niet door een crossupgrade. Genoeg gebruikers die een upgrade van eigen provider hebben gedaan die hetzelfde probleem hebben.
De Fabrikant is HTC. De software is gemaakt voor de Universal. Het valt dus gewoon onder fabrieksgarantie. Waar denk jij anders dat ze defecte MDA's heen sturen?
Dat een provider een ROM bij de fabrikant laat locken voor eigen klanten is net zoals een simlock een soort van klantenbinding. Daarmee kunnen ze je niet je garantie afnemen als je apparaat door een technisch defect niet meer doet. Dat ze je geen support meer willen leveren als je zegt dat je een andere rom erop hebt willen zetten, is natuurlijk ook gewoon logisch. Microsoft gaat ook geen ondersteuning bieden als je linux op je pc installeert..
Zowiezo is hij niet zijn garantie kwijt omdat het met originele T-Mobile software het ook gewoon niet doet.
Die originele sofware staat er nu gewoon op. En dat hij blijft hangen is een bekend probleem, wat gewoon onder garantie valt.
Als ik een nieuwe kreeg zou ik zowiezo een upgrade doen om te weten of ik met eentje zit die in de boot blijft hangen. Vooral als dat binnen de garantietermijn kan. Straks komen ze na de garantie met een ROM aanzetten waarna blijkt dat je een "Hangend" model hebt. Dan ben je pas echt de lul.
De mijne staat te koop... slechts 1 á 2 dagen gebruikt...
Reg. datum: 23 februari 2004
quote:Slagroom schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:26:
Sjonge jonge wat een rot ding die MDA Pro! Je ziet gewoon dat het een PDA is waar later een telefoonfunctie is ingebouwd en daarna hebben ze even een klapschermpje toegevoegd. Er zitten zoveel onlogischheden in.
Wat moet ie opleveren?
Ik probeerde vanochtend een MDA pro te bestellen via de site van t-mobile, maar ten eerste werkt het niet op de mac (uberhaupt niet met iets anders al IE), maar daarnaast krijg ik na het bevestigen van mijn gegevens,etc (dus als je op de knop "maak bestelling actief" klikt) een melding dat er een fout is en dat ik het later nog eens mag proberen. Ik heb het inmiddels 3 maal geprobeerd, maar het werkt gewoon niet, dus ik ga morgen maar eens bellen.
quote:john-hendriks schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:25:
[...]
Ben benieuwd. Ik had ook de originele rom van t-mob weer teruggezet, maar men kon aan de data zien dat deze niet door hen was geinstalleerd. De Vario viel toen niet meer onder de garantie
Wat een kul argument. Natuurlijk is ie niet door hun erop gezet. Als je liever een engelse OS hebt, en dus de uk versie erop zet van T-Mobile, of een gewoon een update uitvoert is e ook niet "door hun" erop gezet. Als ze dan gaan beweren dat je daardoor je garantie kwijt bent dan zou ik daar toch echt even achteraan gaan.
quote:Slagroom schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:26:
Sjonge jonge wat een rot ding die MDA Pro! Je ziet gewoon dat het een PDA is waar later een telefoonfunctie is ingebouwd en daarna hebben ze even een klapschermpje toegevoegd. Er zitten zoveel onlogischheden in.
Het hele windows mobile vond ik in het begin een klote OS.
Maar sinds ik door heb bij de PRO hoe ik alles via het toetsenbord kan starten zonder dat ik meer het scherm hoef aan te raken, kan ik hem nu goed bedienen in mijn auto. En na alles naar mijn smaak aangepast te hebben ben ik erg tevreden en kan ik eigenlijk niet meer zonder.
quote:XthinkZ schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:59:
[...]
Wat een kul argument. Natuurlijk is ie niet door hun erop gezet. Als je liever een engelse OS hebt, en dus de uk versie erop zet van T-Mobile, of een gewoon een update uitvoert is e ook niet "door hun" erop gezet. Als ze dan gaan beweren dat je daardoor je garantie kwijt bent dan zou ik daar toch echt even achteraan gaan.
[...]
Maar sinds ik door heb bij de PRO hoe ik alles via het toetsenbord kan starten zonder dat ik meer het scherm hoef aan te raken, kan ik hem nu goed bedienen in mijn auto. En na alles naar mijn smaak aangepast te hebben ben ik erg tevreden en kan ik eigenlijk niet meer zonder.
Ik kan je alleen maar gelijk geven. Ik had na twee uur spijt dat ik dat ik hem had gekocht maar naar twee dagen begon ik het te snappen en heb ik alles naar mijn hand weten te zetten. Het heeft me meer moeite gekost om met Windows Mobile 2005 om te gaan dan mijn overstap op Linux.
Of ik nu nog spijt heb? Nee, absoluut niet. Het grote voordeel is dat je dingen kan toevoegen en/of verwijderen en dat is bij een telefoon niet het geval.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Daarom staat de MDA van mij weer te koop!
Slagroom wijzigde dit bericht 10-04-2006 09:46 (17%)
quote:XthinkZ schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:59:
[...]
[...]
Exactly my point.
Als ze er naar vragen zal ik ook eerlijk zeggen dat ik de UK tmob rom erop gezet heb omdat ik alles in het engels heb en bij een internationaal bedrijf werk. Deze rom heb ik van begin af aan al en ik heb hem laatst hard gereset (omdat ik weinig geheugen had) en sindsdien doet ie vreemd (en niks meer)
Mogen zij mij gaan vertellen dat ik geen garantie heb omdat ik met de SW heb gekut omdat het hun eigen software is. Vette pech maar dan ga ik hier wel werk van maken.
Maar laten we even aanzien wat de oplossing is. Bij de Universal is het ook bekend dat er problemen zijn met het mainboard ? de Vario lees ik weinig over, kwa vastlopers etc.
Genoeg mensen trouwens die de Vario overklokken (250+ mhz).
Hou hem even vastquote:Slagroom schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:45:
Ik heb hem 1 á 2 dagen gebruikt en in die tijd ben ik er niet achter gekomen hoe je zo'n geval makkelijk en snel kunt bedienen. Ik ben gewoon terug naar mijn vertrouwde P910i gegaan... net weer een nieuwe accu besteld dus die gaat ook weer een tijdje mee.
Daarom staat de MDA van mij weer te koop!
Reg. datum: 17 juni 2004
ik neem aan dat dit de nl t-mobile rom is?
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Universal/
het lijkt me namelijk handig om de instellingen voor mms, internet ed te integreren in de rom die ik nu gebruik
rom version 1.30.74 wwe
radio version 1.09.00
iemand een samenvatting over hoe dit te doen? of al dezelfde rom met t-mobile nl instellingen geďntegreerd...
(ik heb beschikking over winCE cab manager)
@viper 74
succes ermee, aangezien ze flink lastig kunnen doen
Ik ben zeer tevreden over de ROM van I-Mate, deze geeft bij het installeren de keuze tusesn providers waaronder T-Mobile NL. Skype en een ander spel kun je na de installatie verwijderen waarna je een goede WM5 overhoudquote:13artjan schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:56:
kan iemand mij vertellen wat de verschillende CAB´s en EXE´s in de T-Mobile NL rom doen?
ik neem aan dat dit de nl t-mobile rom is?
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Universal/
het lijkt me namelijk handig om de instellingen voor mms, internet ed te integreren in de rom die ik nu gebruik
rom version 1.30.74 wwe
radio version 1.09.00
iemand een samenvatting over hoe dit te doen? of al dezelfde rom met t-mobile nl instellingen geďntegreerd...
(ik heb beschikking over winCE cab manager)
@viper 74
succes ermee, aangezien ze flink lastig kunnen doen
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Reg. datum: 17 juni 2004
echter doet hij daar niks mee en moet ik alsnog zelf de instellingen voor internet en MMS in de telefoon zetten
quote:Mento schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:24:
[...]
Ik ben zeer tevreden over de ROM van I-Mate, deze geeft bij het installeren de keuze tusesn providers waaronder T-Mobile NL. Skype en een ander spel kun je na de installatie verwijderen waarna je een goede WM5 overhoud
Klopt je hebt niet echt veel aand die provider keuzes.
De laatste QTek Rom is in ieder geval een echte aanrader. En aangezien deze zowel AKU2 (Push mail) en A2DP(extra bluetooth profielen) ondersteund is dit de meest complete ROM die je op dit moment kunt krijgen. Skype en Backgammon zitter er standaard niet op dus net even ietsjes beter. En met de snelheid is er ook niks mis.
Hiervoor kan je misschien beter even in het vario topic kijken en vergelijken, veel bestanden zijn namelijk gewoon hetzelfde:quote:13artjan schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:56:
kan iemand mij vertellen wat de verschillende CAB´s en EXE´s in de T-Mobile NL rom doen?
Eggy in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..."
Zoek in dat topic op "TMNL" en je zit gelijk op de juiste plek.
XthinkZ wijzigde dit bericht 10-04-2006 15:44 (5%)
Woensdag komt er al iemand langs... 375... of wil je daar over heen gaan?quote:Viper_74 schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:14:
[...]
Hou hem even vastdan neem ik hem van je over als de mijne ongarant verklaard wordt.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.