Reg. datum: 06 januari 2006
HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 41 42 43 44 last
Nieuw TopicReg. datum: 06 januari 2006
Reg. datum: 21 juli 2005
Mijn schermpje zit sinds gister een beetje los. Op het punt waar je hem om zijn as kan draaien (om je scherm dus om te draaien zodat hij de andere kant op wijst, heeft hij opeens wat speling. Is dit een veel voorkomend probleem. Want mijn gevoel zegt dat dit alleen maar erger gaat worden.
En denken jullie dat T-mobile mijn telefoon wil omruilen? Het is binnen een week na aankoop dus kan je toch je telefoon laten omruilen? Of gaan ze dit te mierenn**kerig vinden? Wat denken jullie? Kan nml niks op de site vinden over beleid omtrent dit soort dingen...
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
true, het zijn alleen zulke mini schroefjes dat ik ze niet kan aandraaien (moet ik een fijnere schroevendraaier voor hebben. Maargoed, ik denk dat ik nu gewoon even langs T-mobile wip, binnen 8 dagen kan je toch dat hele ding omruilen?quote:Mento schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:19:
Probeer eens met een schroevendraaier de schroeven vaster te draaien. Ik heb hier geen last van maar hoor her en der wel mensen over klagen. Mocht het niet worden opgelost door ze vaster te draaien dan gewoon naar T-Mobile gaan, wat maakt jou het uit of ze je een mierenneuker vinden? Je wilt toch dat het opgelost wordt?
TS geupdated, waaronder een nieuw gedeelte waar je je bestanden kunt delen die je zelf hebt gemaakt.
Mentox wijzigde dit bericht 01-05-2006 11:58 (31%)
Nog twee vraagjes want ik wil m'n apperaat een beetje pimpen...
1. Je kan 30234 meingen vinden over welk GPS muisje, maar ik wil het graag horen van de Universal gebruikers hier. Dus hebben jullie een muisje (voor met TomTom bv) en werkt die lekker met de Universal, en is er een muisje dat als 'het beste' wordt beschouwd voor dit apperaat (of algemeen)
2. Ik was in de dixons om te kijken voor wat meer geheugen dan de huidige (karige) 512 MB. Twee (sub-)vragen: Kan je ook 4 gigabyte hier in gooien, of is 2 GB echt de max? De andere vraag is of het zin heeft een 'snel' kaartje te kopen. Die gast bij dixons zei dat dat niet nodig is aangezien de langzaamste kaart zelfs snel genoeg is dus het apperaat altijd de bottleneck vormt. Welke kaartjes hebben jullie bijvoorbeeld er in zitten, en hebben jullie daar wel eens problemen mee gehad? (eigen stiekem een derde subvraag...
dat was het voorlopig weer even...
Zelf merk ik ook een duidelijk verschil als er een applicatie op mijn geheugenkaart staat of op het apparaat zelf. Op de geheugenkaart werkt het behoorlijk sneller, vooral bij grote bestanden.
PS. 30234 meningen? Ik kom echt uit op 30236 meningen.
Mentox wijzigde dit bericht 01-05-2006 13:44 (9%)
Reg. datum: 01 mei 2006
Wie o wie kan mijn helpen????
Ik heb mijn toestel gereset en sindsdien kom ik niet door de align screen heen.
De troubleshoots die ik zelf verricht heb is soft:reset en een hard reset.
voor de rest zou ik niet weten hoe ik dit zou kunnen oplossen.
quote:melazzouzi11 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:51:
Dag,
De omschrijving is niet erg duidelijk, bedoel je dat het iedere keer opnieuw begint? Als dit zo is dan moet je exact op het midden tikken, punt recht naar beneden precies in het midden. Zo niet dan graag even wat meer duidelijkheid.
Update: Wederom is je bericht niet duidelijk of je het heb gedaan zoals ik het beschreef.
Mocht het echt niet werken kun je kijken of een ROM update werkt, echter heb ik het vermoeden dat je het toestel nieuw hebt en zal ik geen risico nemen en gewoon terug gaan naar een T-mobile shop en ze het daar laten proberen. Met waarschijnlijk het resultaat dat ze hem omruilen.
Mentox wijzigde dit bericht 01-05-2006 14:54 (25%)
Reden: Reactie op de post onder me.
Reg. datum: 01 mei 2006
of er is iets met je screen alignment. Na een hard reset zou het moeten werken. Laat anders iemand anders het eens proberen.
Laten stuiteren toevallig ?
ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840
Probeer anders eens het scherm te draaien en dan de align te doen. Misschien dat je op een vertikaal beter bent in mikken dan met een horizontaal schermquote:melazzouzi11 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:51:
Dag,
Reg. datum: 24 april 2000
quote:Zjaaspoer schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:27:
Nou, de T-mobile shop was dicht vanochtend, dus ik ga er of straks of morgen ochtend langs, ik hou jullie op de hoogte.
Nog twee vraagjes want ik wil m'n apperaat een beetje pimpen...
1. Je kan 30234 meingen vinden over welk GPS muisje, maar ik wil het graag horen van de Universal gebruikers hier. Dus hebben jullie een muisje (voor met TomTom bv) en werkt die lekker met de Universal, en is er een muisje dat als 'het beste' wordt beschouwd voor dit apperaat (of algemeen)
2. Ik was in de dixons om te kijken voor wat meer geheugen dan de huidige (karige) 512 MB. Twee (sub-)vragen: Kan je ook 4 gigabyte hier in gooien, of is 2 GB echt de max? De andere vraag is of het zin heeft een 'snel' kaartje te kopen. Die gast bij dixons zei dat dat niet nodig is aangezien de langzaamste kaart zelfs snel genoeg is dus het apperaat altijd de bottleneck vormt. Welke kaartjes hebben jullie bijvoorbeeld er in zitten, en hebben jullie daar wel eens problemen mee gehad? (eigen stiekem een derde subvraag...)
dat was het voorlopig weer even...
a) Dixons is veeeel te duur in z'n geheugen, check de pricewatch
b) De uni kan itt de meeste digicams bijv wel iets met sneller geheugenkaartjes, tot op zekere hoogte in ieder geval.
c) 4 gb werkt met uni, volgens vele reports op xda-developers.com
d) Zelf heb ik geprobeerd de 512 mini+adapter die erbij zat, een 16 meg MMC van bij mijn vorige telefoon (3650), en een Sandisk 1 GB die ik op straat gevonden had een tijdje terug. Allemaal probleemloos.
e) in de pricewatch staat een Transcend 150x 4GB voor 110 euro. Ka-ching.
Oh, en f) Ik heb er een oasis-media bij van gps-shop maar die doet het niet lekker, nog. Ik krijg never nooit geen fix. Ik denkd at ie gewoon exemplarisch stuk is.
Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen of links naar websites die over dit onderwerp een topic hebben? Mocht het je al gelukt zijn (of je hebt er gewoon zin in) zou je dan een handleiding kunnen maken?
Met voorbaat dank,
Mento
quote:Mento schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:56:
Ik ben afgelopen week bezig geweest met het experimenteren met de VGA modus op de HTC Universal. Helaas lukt het me niet, ik heb wel het programma`s ozVGA waarmee je het scherm op 640x480 kan zetten. Maar de overige programma`s krijg ik niet lekker aan de praat.
Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen of links naar websites die over dit onderwerp een topic hebben? Mocht het je al gelukt zijn (of je hebt er gewoon zin in) zou je dan een handleiding kunnen maken?
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar de methode lijkt te zijn: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=32217 <- op de eerste pagina staat een post van Carnivor met een zip erin, die download je, installeren op de normale manier.
Daarnaast staat dat topic *vol* met tweaks.
quote:Mento schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:41:
Als je dit topic hebt doorgelezen had je gelezen dat er enkele gebruikers problemen hadden met een media player die traag was, na een tip om het op de geheugenkaart te installeren was het probleem opgelost.
Zelf merk ik ook een duidelijk verschil als er een applicatie op mijn geheugenkaart staat of op het apparaat zelf. Op de geheugenkaart werkt het behoorlijk sneller, vooral bij grote bestanden.
PS. 30234 meningen? Ik kom echt uit op 30236 meningen.
Wat jij suggereert is eigenlijk alles op je geheugenkaart zetten. Naast het voordeel van meer ruimte op je apperaat zelf is dit zelfs beduidend sneller?!? Zou echt top zijn.
Over die GPS, ik zit nu te kijken naar de ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS voor 100 euro. Ik laat het hier weten als ik er ervaringen mee heb gehad, tot nu toe zijn de berichten positief...
quote:[b][message=25673463,noline]a) Dixons is veeeel te duur in z'n geheugen, check de pricewatch
b) De uni kan itt de meeste digicams bijv wel iets met sneller geheugenkaartjes, tot op zekere hoogte in ieder geval.
c) 4 gb werkt met uni, volgens vele reports op xda-developers.com
d) Zelf heb ik geprobeerd de 512 mini+adapter die erbij zat, een 16 meg MMC van bij mijn vorige telefoon (3650), en een Sandisk 1 GB die ik op straat gevonden had een tijdje terug. Allemaal probleemloos.
e) in de pricewatch staat een Transcend 150x 4GB voor 110 euro. Ka-ching.
Oh, en f) Ik heb er een oasis-media bij van gps-shop maar die doet het niet lekker, nog. Ik krijg never nooit geen fix. Ik denkd at ie gewoon exemplarisch stuk is.
dank je voor je uitgebreide antwoord!
of dixons, klopt, maar er komt een waardecheque van 530 euro aan omdat mijn vorige telefoon is gestolen. Maar misschien ga ik daar maar een digitale HD camera voor kopen, en idd die 4 GB aanschaffen!!! Nu nog een zaak vinden die en die 4GB heeft en de ADAPT AD-700
Zjaaspoer524 wijzigde dit bericht 01-05-2006 16:29 (5%)
EDIT: gevonden!
Zjaaspoer524 wijzigde dit bericht 01-05-2006 16:28 (6%)
quote:Jasper Janssen schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:51:
Haal eens de accu er 5 minuten uit, en laat dat ding daarna eens een paar uur in de auto liggen.
Zodra het rode lampje knippert is er een fix.
(let er wel op dat je geen warmtewerende voorruit heeft en dat de auto tegen een hoge flat aanstaat).
Deze GPS veliest heel snel zijn fix als je bijvoorbeeld onder een brug heen rijd, maar voordeel is dat hij hem net zo snel weer krijgt als je er onderdoor bent.
Met de 1.09 blijft hij nu in de bootloader hangen. Door de 1.11 radio erop te zetten doet hij het weer wel. Ben het nu even aan het testen met de 1.06.
Dus tip:
Als je de bootrom update doet, doe het gewoon naar 1.00.
Reg. datum: 29 april 2006
quote:Zjaaspoer schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:27:
Ik heb al ongeveer een jaar de ADAPT 16 channel Nemerix GPS receiver (www.adapt-mobile.com) en heb hier nooit problemen mee gehad op SonyEricsson P900 i.c.m. Wayfinder en TomTom. Heb hem vandaag even geprobeerd op de MDA Pro met TomTom en dat werkte ook gewoon goed.
Ik heb deze destijds bij pdashop in Rotterdam gekocht (www.pdashop.nl). Ik zie dat ze daar nu de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver hebben en die ziet er identiek uit als mijn ADAPT. Volgens mij heeft ie ook dezelfde specificaties.
Reg. datum: 16 september 2001
Stel dat het niet gaat, zou ik dan een simkaart van T-mobile kunnen kopen, bijv. bij de kijkshop, en dan deze in mijn Mda Pro zetten en dan WEL kunnen bellen?
Weet je ook wat er verbeterd is in 1.01?quote:XthinkZ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:21:
Ik heb net de bootloader v1.01 erop gezet. Hij schijnt nu een beetje kieskeurig met radio's om te gaan.
Met de 1.09 blijft hij nu in de bootloader hangen. Door de 1.11 radio erop te zetten doet hij het weer wel. Ben het nu even aan het testen met de 1.06.
Dus tip:
Als je de bootrom update doet, doe het gewoon naar 1.00.
quote:P0rt0 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:01:
Klopt het nou dat deze telefoon gewoon nog niet te unlocken qua simlock valt? Uiteraard zonder T-mobile te raadplegen doel ik dan op)
Stel dat het niet gaat, zou ik dan een simkaart van T-mobile kunnen kopen, bijv. bij de kijkshop, en dan deze in mijn Mda Pro zetten en dan WEL kunnen bellen?
Je kunt gewoon alle vormen van T-Mobile gebruiken in je MDA Pro.
Okč, dat is mooi om te weten. Ik had ook die tekens maar nooit zin (tijd) gehad om het op te lossen. (begon de tekens al te begrijpen)quote:Jasper Janssen schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:38:
Deze reactie is tegelijk een test en een mededeling: Als je dit ziet kun je met Opera op de universal GoT lezen _en_ reageren. Als opera na je rom upgrade allemaal gekke tekens geeft, zet dan een truetype font, bijv arial.ttf uit je \windows\fonts op de desktop, in \windows\fonts van je mobieltje. Zorg wel dat je Opera echt uit zet e niet alleen minimaliseert, anders pakt hij de verandering niet. Maar waarom tik ik nu iedere keer dubbele spaties?
Mijn vraag: is er iemand met een nieuwe QTek Rom op een MDA Pro die de camera al heeft uitgeprobeerd icm wegschrijven naar de storagecard? Bij mij (originele rom) komt de camera toepassing met de foutcode 36009:111:0 (ondanks voldoende ruimte, aangemaakte map My Pictures, enz)
Marcel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om het antwoord bij de vraag te houden: om de camera toepassing te laten schrijven naar
de storagecard moet deze max 2 Gb vrij hebben ( bedankt voor de tip!)
In mijn geval (Transcend 4Gb) gewoon even wat mp3tjes erop copiëren en ik kan weer foto's en filmpjes maken.
marfra944 wijzigde dit bericht 04-05-2006 09:27 (32%)
Reden: Oplossing bj vraag + omvang kaartje
Marcel Wagenaar
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.