Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC] settlers 2 remake!!

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 september 2005

quote:
sampoo schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:55:
Als ik naar de plaatjes kijk denk ik laat maar zitten. De Dos-versie van Settlers 2 kan al gedraaid worden op 1024x768. Het is no-nonsense en overzichtelijk en het draait goed onder dosemu.

[afbeelding]
Nog ff S&N(dacht ik) indrukken voor de beschrijvingen en productiviteit

E8400 | 4GB RAM | HD4850 - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

PM FroPod
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
CompBreaker schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:39:
[...]

Lang geleden, maar iets zegt me dat dat wel kan. Je schip lijkt in afwachting te zijn van een door jou nieuw op te geven richting. Het zou zomaar kunnen dat op het punt waar je schip nu ligt meer windrichtingen zijn waarnaar je kan zeilen. Ik kan het me namelijk ook niet herinneren dat dat schip na 1 druk op de knop direct naar een nieuwe kolonie afreisde, maar dat dat met verschillende stappen ging om nog extra richting aan te geven. Geef dat schip een schop! ~ :*)
Nope toch niet. Hier een screen
http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/s2_002.png

Hier zie je het schermpje van de postoffice dat m'n schip klaar is voor expeditie, het scherm van m'n schip zonder windrichtingen, en wat er in m'n harbor in stock is. M'n harbor heeft ernaast trouwens nog 1 builder maar geen planers (landgelijkmaakgraafmannetjes dus :P)

.edit: hee, na een tijdje wachten ging m'n schip terug naar de harbor. Ik krijg nu dit scherm:
http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/s2_003.png
Ik had voorheen dus op een van die pijltjes geklikt. Het expeditieknopje op m'n harbor is nu ook niet grijs meer.

.edit2: right, als ik nu op het pijltje naar beneden druk, dan vaart ie naar een harbor locatie op het eiland daaronder, waar ik vervolgens een harbor kan bouwen of verder kan varen \o/

.oisyn wijzigde dit bericht 11-09-2006 19:00 (19%)

PM FroPod

quote:
sampoo schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:55:
Als ik naar de plaatjes kijk denk ik laat maar zitten. De Dos-versie van Settlers 2 kan al gedraaid worden op 1024x768. Het is no-nonsense en overzichtelijk en het draait goed onder dosemu.

[afbeelding]
Hier werkt ie trouwens ook gewoon onder winxp, inclusief geluid en muziek (winxp doet van zichzelf al soundblaster emulatie). Hogere resoluties werken ook, maar op de een of andere manier worden 800x600 en 1024x768 ingesteld met refreshrates van resp. 35Hz en 27Hz. M'n monitor kan die dus niet tonen 8)7. Eens kijken of ik een TSR kan maken die de refreshrates hoger instelt.
[BI] Crewmember

Massive attack met bijna alleen maar generalen is ook best leuk.. oke de tegenstander had alleen zn HQ nog, maar vernedering is altijd leuk! :P
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/s2/1%20-%20veel.jpg

Het duits is verder wel overheen te komen, maar toch liever engels. Ik kan niet wachten om hm eindelijk hier te kopen. Stomme vertragingsregeling van ze :(

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Reg. datum: 25 maart 2005

Ik heb ook de duitse, maar heb mijn pre-order al lang staan bij GCshop.nl.
Ze hebben hem nog niet op de site staan, maar ik vroeg erom in een mailtje (weken geleden) en het antwoord was dat ik hem al wel kon bestellen, voor 34,50, geen geld, meteen Company of Heroes erbij voor 39,50 en 3 euri verzendkosten, 77 euro samen, S2 is 21 sep en CoH 22, dus de 23e beiden in mij brievenbusje liggen !!! En bijna 25 euro bespaard !

Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
Kogando schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:49:
Grappig, van mij mogen ze ook wel een remake maken van Colonization, C&C en Total Annihilation. :)

Total Annihilation 'remake':
http://taspring.clan-sy.com/

3d open source...

Reg. datum: 29 juli 2001

Zit al in missie 9 van de campaign. Hij's wat moeilijker geworden nu (maar nog steeds weinig weerstand tbh). De campaign is langer dan de eerste settlers, maar ik ga er te hard door heen, heb nu 2 avondjes en 2 halve nachten gespeeld :'(

Nog even wat nieuwe screens (beetje poor quality met paintJPG compression :P)

De lava/molten-theme:
http://home.casema.nl/tseor/1thumb.JPG http://home.casema.nl/tseor/2thumb.JPG

campaign-menu:
http://home.casema.nl/tseor/3thumb.JPG

zulu-allies:
http://home.casema.nl/tseor/4thumb.JPG

70man sterke aanval op een eenzame geelhuid ;)
http://home.casema.nl/tseor/5thumb.JPG

PROximity wijzigde dit bericht 12-09-2006 03:58 (20%)

Voorheen: T!m0n
Reg. datum: 04 oktober 2004

dat ziet er echt netjes uit :)
Ik heb veel settlers 4 gespeeld
Dit lijkt me ook echt een mooie game worden

helaas alweer uitgespeeld, vind het jammer dat ze de campaign zo kort maken, de laatste missie is een van de makkelijkere. In 1,5 uur gedaan.. |:( Wanneer komt de expansion? :P Ben benieuwd hoe internetplay is, je kan dan natuurlijk niet versnellen..

PROximity wijzigde dit bericht 12-09-2006 13:06 (3%)

quote:
PROximity schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:06:
helaas alweer uitgespeeld, vind het jammer dat ze de campaign zo kort maken, de laatste missie is een van de makkelijkere. In 1,5 uur gedaan.. |:( Wanneer komt de expansion? :P Ben benieuwd hoe internetplay is, je kan dan natuurlijk niet versnellen..

Tenzij ze er een functie in zetten dat de andere speler een vraag krijgt of hij het ermee eens is, verder maakt het dan weinig uit denk ik, maar ik denk niet dat dta er in zit, geen probleem voor mij :P

Wat betreft de campaign, die had misschien iets moeilijker kunnen zijn, MAAR, ik denk toch dat deze game heel erg gaat leven op extra maps die uit gaan komen zodar vooral de engelse versie uit is, dan zijn er ineens veel meer spelers die maps gaan maken, waaronder ik misschien wel.
Je krijgt echt multiplayer maps, en campaign achtige maps en zo.

Edit:
Uitbreiding zou leuk kunnen zijn, NIET met extra units, maar met een of meerdere rassen met iets andere tech tree/gebouwen. Zo kun je nog eens wat anders doen, dan ga je wel het spel flink veranderen, en dat is nou juist het gevaar.
Nieuwe mappen, random stuff als echt werkende vulkaan, maar dat kan dus echt veel impact hebben en het spel te ver aanpassen...
Naar mijn idee is het na Settlers 2 downhill gegaan, Settlers 3 ging nog, daarna was het echt klaar.

gabiballetje wijzigde dit bericht 12-09-2006 14:02 (20%)

quote:
gabiballetje schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:46:
[...]

Tenzij ze er een functie in zetten dat de andere speler een vraag krijgt of hij het ermee eens is, verder maakt het dan weinig uit denk ik, maar ik denk niet dat dta er in zit, geen probleem voor mij :P

Wat betreft de campaign, die had misschien iets moeilijker kunnen zijn, MAAR, ik denk toch dat deze game heel erg gaat leven op extra maps die uit gaan komen zodar vooral de engelse versie uit is, dan zijn er ineens veel meer spelers die maps gaan maken, waaronder ik misschien wel.
Je krijgt echt multiplayer maps, en campaign achtige maps en zo.

Edit:
Uitbreiding zou leuk kunnen zijn, NIET met extra units, maar met een of meerdere rassen met iets andere tech tree/gebouwen. Zo kun je nog eens wat anders doen, dan ga je wel het spel flink veranderen, en dat is nou juist het gevaar.
Nieuwe mappen, random stuff als echt werkende vulkaan, maar dat kan dus echt veel impact hebben en het spel te ver aanpassen...
Naar mijn idee is het na Settlers 2 downhill gegaan, Settlers 3 ging nog, daarna was het echt klaar.

Mee eens, ik bedoel gewoon zo'n expansion als die er voor de originele S2 ook was. Geen nieuwe units/techtree/events of iets, gewoon meer campaign maps enzo.
Vind het gek dat ze de campaign niet naar 20 of 30 levels hebben uitgebreid, goede mapdesigning is niet zo moeilijk en snel.

Ik vind het wel erg jammer dat bijna alle "unlimited play" maps symetrisch zijn, dat maakt maps saai..

[BI] Crewmember

Idd viel mij ook op, zulke maps zijn oersaai omdat je al precies weet hoe de map eruit ziet als je maar 1 hoekje hebt veroverd

De Veld C site!

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
not-known schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:22:
Idd viel mij ook op, zulke maps zijn oersaai omdat je al precies weet hoe de map eruit ziet als je maar 1 hoekje hebt veroverd

Niet klagen! Zelf maken!

En dan hier posten :9

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

/16
Reg. datum: 18 mei 2000

Voor settlers 2 heb ik ooit een map gemaakt die de maximale grote had. En dan nog met wat bergketens en andere hindernissen. Je moest potdomme 3 weken spelen voor je uberhaupt je buurland kon aanvallen.... en tegen die tijd was door de slome AI de economie van je tegenstanders al in de vernieling geholpen.

Grote maps zijn nooit grappig, alhoewel Settlers1 wel een zeer mooie generator had. :P

Nuages du monde

[BI] Crewmember

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:23:
[...]

Niet klagen! Zelf maken!

En dan hier posten :9
Gaat niet, map editor start niet op hier. Maar daar klaag ik niet over tot ik hm echt gekocht heb ;)

De Veld C site!

Reg. datum: 23 september 2005

Zie dit topic nu pas, ben de demo aan het downen, lijkt me een cool spel :) Heb me tijden vermaakt met 3 igg :)

Macbook Pro 15.4 || 24" Samsung Syncmaster || Creative 3300 2.1 icm Airtunes || Apple Wireless Keyboard || Logitech V470 Bluetooth Mouse || Apple Remote || Samsung ML-2010R Laser Printer icm Airport || Xbox 360 Pro 60GB

quote:
not-known schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:28:
[...]

Gaat niet, map editor start niet op hier. Maar daar klaag ik niet over tot ik hm echt gekocht heb ;)

"failed to create empty document" ? :) Bij mij doet ie het ook niet helaas. Er zijn een aantal bijkomende maps die NIET asymmetrisch zijn maar dat zijn allemaal 2player maps en dat is te makkelijk.

Not-Known wil je proberen een "direct IP" server te starten? ***edit nvm: je moet eerst een account aanmaken dan

PROximity wijzigde dit bericht 12-09-2006 19:32 (34%)

Editor doet het niet, zit hem vast in een crack denk ik dan ?
Als de echte er is en die doet het niet gaan w eklagen, ik verwacht dat die het wel gaat doen, en dan springen de nieuwe maps als paddestoelen uit de grond (ik zit nu net toevallig champignons te snijden).
Edit:
Als de engelse versie uit is (21 sept) dan gaan we nieuwe maps maken en tegen emkaar spelen, dan kunnen we wel een Settlers 2 Multiplayer Afspreek Topic maken :P

gabiballetje wijzigde dit bericht 12-09-2006 19:37 (24%)

Daar ben ik wel voor, ik maak wel wat verschillende *balanced* free for all 3/4/5/6 player maps. niet te groot want je wil het in 1 avond kunnen afronden. In principe zijn die symmetrische maps wel goed voor multiplayer, weet je iig dat het eerlijk is ivm startlocatie/grondstoffen etc. :)
Kga nog even proberen die editor werkende te krijgen

Reg. datum: 23 september 2005

Is de volledige versie ook al uit? In het engels?

Macbook Pro 15.4 || 24" Samsung Syncmaster || Creative 3300 2.1 icm Airtunes || Apple Wireless Keyboard || Logitech V470 Bluetooth Mouse || Apple Remote || Samsung ML-2010R Laser Printer icm Airport || Xbox 360 Pro 60GB

PM FroPod

Aargh. LEES DE TOPIC!!! Vooral omdat het 2 reacties boven die van jou is uitgelegd.

.oisyn wijzigde dit bericht 12-09-2006 20:25 (56%)

[BI] Crewmember

Een mp met een mannetje of 6... hmm klinkt me goed :P

De Veld C site!

Ik heb er wel zin aan, alleen jammer dat degene met wie ik toen potjes van 60+ uur speelde nu dus niet teveel tijd heeft om dat lekker nog eens te doen, ik zal dus wat meer gaan single playeren, kwestie van maps downloaden en maken, en misschien hier wat mensen oppikken voor wat games he :P

Reg. datum: 05 juni 2000

Ik heb altijd het idee, "why can't we just get along". Ik heb nog altijd moeite om mijn tegenstander tot moes te willen slaan. Ook altijd bij Civ. Maar wanneer ze mij aanvielen moesten ze allemaal wel heel snel dood. :P

Ik wil meer een soort van SimCity-rivaliteit. In economische termen of zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Sampoo op 3-6-2001 12:18]

quote:
sampoo schreef op woensdag 13 september 2006 @ 02:14:
Ik heb altijd het idee, "why can't we just get along". Ik heb nog altijd moeite om mijn tegenstander tot moes te willen slaan. Ook altijd bij Civ. Maar wanneer ze mij aanvielen moesten ze allemaal wel heel snel dood. :P

Ik wil meer een soort van SimCity-rivaliteit. In economische termen of zo.

Ik weet precies wat je bedoelt, voor mij was een potje afgelopen als de map vol was, en er geen ruimte was voor uitbreiding, en duidelijk was via het meeste land hand, AI mag dood, players niet :P
En daar waren we dan 60+ uur mee bezig :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 26 27 28 29 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: