[PC] settlers 2 remake!!
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 26 27 28 29 last
Reageer Nieuw Topic-Aantal verbeteringen, je ziet de "health" van je militaire units; general heeft 7 max hp, onderofficier (bah dat duits) 6hp enz. tot 3 hp. Nu zie je ook wanneer je units fully geregened zijn.
-AI is veel slimmer, maar heeft nog steeds weinig weerstand geboden (waarschijnlijk omdat ik missie 1-4 nog maar heb gedaan). Wel gaan ze zelf koloniseren met bootjes enzo!
-Versnellen tot 3x!!
-Alert/News filter.
En nog veel meer..
-1 ding dat nog even slecht is als in de oude S2, transport via bootjes kun je totaal niet reguleren.
Voorbeeld: Het is bijvoorbeeld niet mogelijk aan te geven dat je al je gedolven goud direct van eiland A naar eiland B overplaatst. Ik heb namelijk graag mijn muntensmelters aan het front zodat de muntdistributie snel is. Probleem is echter dat de aanvoer van goudklompen dan zeer traag loopt want die mint-gebouwtjes vragen om 6 goudklompen, dan heb je dat enorm lange transport vanaf eiland A naar eiland B + over het land, hij smelt die 6 muntjes en vervolgens komt die nieuwe aanvraag van 6 goudklompjes en moet je weer enorm lang wachten. Achja 3x versnellen helpt
PROximity wijzigde dit bericht 10-09-2006 23:26 (77%)
[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -
There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
Nee, want je harbor moet het kunnen accepteren om te verschepen. Dus het blijft daar dan in zitten..quote:Gonadan schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:37:
Dan kan je toch op al je storehouses en hoofdgebouw op eiland A aangeven dat ze geen goud mogen accepteren? Dan wordt het automatisch naar eiland B gebracht.
quote:PROximity schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:11:
[...]
Nee, want je harbor moet het kunnen accepteren om te verschepen. Dus het blijft daar dan in zitten..
Owja shit.
Maar als je dan een wagonlading accepteert in je harbor, en dan op uitvoer zetten, dan moet hij alles verschepen. En dan weer een tijdje op accepteren. Als je dat af en toe wisselt dan moet je toch een redelijke voorraad goud kunnen krijgen op je eilanden lijkt me.
[T.net karma monitor] - [Deus Ex 3]
quote:.oisyn schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:02:
Ik snap niet goed hoe dat koloniseren werkt. Ik zit in level 4 van de originele settlers 2. Heb een harbor en een shipyard gebouwd, en ik kan waterwegen aanleggen. Heb ook al zo'n groot schip, alleen die is toen eens naar m'n harbor gevaren, daar heb ik op een knopje gedrukt in het scherm van m'n schip (het leek over cargo te gaan, ik zag iig pijltjes met hout en steen en heb op een van die pijltjes geklikt), en toen voer ie 2 vakjes de zee op maar verder niets. Het start expedition knopje op de harbor lijkt ook niets te doen - die wordt gewoon grijs.
Voor zover ik weet kan je alleen een expeditie starten als je een groot schip beschikbaar hebt en genoeg grondstoffen om een harbor te kunnen bouwen.
Als je schip dan klaar was voor een expeditie moest je een richting kiezen waarin je wilde gaan en dan voer het schip automatisch naar een plek waar je dan een 2e harbor kon bouwen.
Misschien dat ze het veranderd hebben en dat je het schip nu wat meer moet sturen?
Ik heb geen flauw idee.
Het punt is dat het schip nu midden op zee niets staat te doen, ik kan er helemaal niets mee. Ik zal eens een nieuwe bouwen. Moet je soms al potentiele harborplekken ontdekt hebben voor je een 2e harbor kan bouwen?
.oisyn wijzigde dit bericht 11-09-2006 12:37 (34%)
quote:.oisyn schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:29:
Zoals ik al zei speel ik de originele settlers 2. Ik kon m'n schip iig niet richten, en ook geen locatie aanklikken. En ik zou genoeg grondstoffen moeten hebben, ik heb iets van 150 planken en stenen in stock.
Het punt is dat het schip nu midden op zee niets staat te doen, ik kan er helemaal niets mee. Ik zal eens een nieuwe bouwen. Moet je soms al potentiele harborplekken ontdekt hebben voor je een 2e harbor kan bouwen?
Nee, het schip zou zelf moeten onderzoeken, het is alleen zo lang geleden dat ik niet meer precies weet hoe het ging.
Voor mijn gevoel had je zo'n 8 windrichtingen knop. En dan moest je daar op klikken en kwam je schip vanzelf bij een lege harbor plek.
Google is niet altijd je vriend
Reg. datum: 03 januari 2002
quote:.oisyn schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:29:
Zoals ik al zei speel ik de originele settlers 2. Ik kon m'n schip iig niet richten, en ook geen locatie aanklikken. En ik zou genoeg grondstoffen moeten hebben, ik heb iets van 150 planken en stenen in stock.
Volgens mij moest je in de originele settlers 2 ook een timmerman beschikbaar hebben in je harbor (builder), daarna expeditieknop drukken en de timmerman, hout en stenen worden naast de harbor gezet, zodat een groot schip dit kan laden. Daarna moet je via de berichten een melding krijgen dat je schip klaar is voor de expeditie. Dubbelklikken op het schip of het bericht geeft je dan de windrichtingen waar je naar toe kan varen.
Weet iemand of er een mapeditor in de nieuwe game zit? Hopen dat er weer 'freaks' zijn die mods maken, zoals een sneeuwlandschap enzo!
quote:CompBreaker schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:16:
[...]
Volgens mij moest je in de originele settlers 2 ook een timmerman beschikbaar hebben in je harbor (builder), daarna expeditieknop drukken en de timmerman, hout en stenen worden naast de harbor gezet, zodat een groot schip dit kan laden. Daarna moet je via de berichten een melding krijgen dat je schip klaar is voor de expeditie. Dubbelklikken op het schip of het bericht geeft je dan de windrichtingen waar je naar toe kan varen.
Weet iemand of er een mapeditor in de nieuwe game zit? Hopen dat er weer 'freaks' zijn die mods maken, zoals een sneeuwlandschap enzo!
Ohja, en dan ook zo'n grondgelijkmaakgraafmannetje toch?
Ik hoop dat je weer de namen van de gebouwen aan kan zetten zonder dat je alle gele huisjes aan moet zetten, in de demo kon dat niet.
Laat je drukke steden zien!
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
Reg. datum: 28 september 2004
Als ik denk aan de uren waarin ik met settlers 2 beziggehouden heb,
Hopelijk komt de Engelse versie snel!
quote:Gonadan schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:44:
[...]
Nee, het schip zou zelf moeten onderzoeken, het is alleen zo lang geleden dat ik niet meer precies weet hoe het ging.
Voor mijn gevoel had je zo'n 8 windrichtingen knop. En dan moest je daar op klikken en kwam je schip vanzelf bij een lege harbor plek.
Hmm, volgens mij heb ik dat bericht van dat het schip klaar is wel gehad. Wellicht kan ik gewoon op die richtingen klikken en heb ik niet goed gekeken, ik zal eens kijken. Een timmerman en grondgelijkmaakgraafmannetje (
Maar anders bouw ik een nieuw schip en ga ik nog eens goed doorkijken wat je allemaal kunt doen ipv roekeloos op vanalles te klikken om te kijken wat er gebeurt
Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort
quote:ChrisM83 schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:22:
Hebben jullie al gemerkt dat je geen geoloog meer kan sturen om te onderzoeken voor water? Ze graven alleen maar in de bergen, terwijl in de originele Settlers 2 het nog kon verschillen hoeveel water er in de grond zat...
Ik heb anders een boel water gevonden met mijn geologen.
@.oisyn
Als je schip meteen vertrekt, had je dan wel een expeditie voorbereid? Anders neemt hij niets mee natuurlijk
quote:.oisyn schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:20:
[...]
Hmm, volgens mij heb ik dat bericht van dat het schip klaar is wel gehad. Wellicht kan ik gewoon op die richtingen klikken en heb ik niet goed gekeken, ik zal eens kijken. Een timmerman en grondgelijkmaakgraafmannetje () heb ik iig ook nog wel genoeg. Ik moet overigens wel zeggen dat ik het frappant vond dat, nadat ik op een van die pijltjes heb geklikt in het scherm van het schip toen het nog aangemeerd lag bij de harbor, het schip meteen vertrok, en volgens mij zaten er toen nog helemaal geen timmermannen e.d. in de harbor.
Maar anders bouw ik een nieuw schip en ga ik nog eens goed doorkijken wat je allemaal kunt doen ipv roekeloos op vanalles te klikken om te kijken wat er gebeurt
Naar mijn weten had je ook die leveler (grondgelijkmaakgraafmannetje
Was het trouwens ook niet zo in S2 original dat je altijd op die expeditieknop kon drukken en dat het tot dan toe beschikbare materiaal in je harbor gewoon buiten werd gezet op afwachting van de rest van het materiaal?
Wat ik me ook afvraag is of het nu ook mogelijk is om de campaigne-mappen gelijk open te gooien door in een bestandje de 10 nullen in eentjes te veranderen
lol, thunder al geprobeerd?quote:CompBreaker schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:35:
Wat ik me ook afvraag is of het nu ook mogelijk is om de campaigne-mappen gelijk open te gooien door in een bestandje de 10 nullen in eentjes te veranderen.
Reg. datum: 28 september 2004
//Edit: Bij ubisoft zelf blijkbaar wel: £29.99
Zinzinneke wijzigde dit bericht 11-09-2006 14:55 (29%)
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
quote:not-known schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:50:
Expeditie lukt mij wel. Je moet eerst de expeditie starten knop gebruiken. Na een tijdje krijg je de melding dat het schip klaar staat waarna je dan een windrichting kan kiezen voor dat schip. So far so good bij mij iig. Maar stel nou dat je een eiland in bezit van een tegenstander aan wil vallen.. Mij lukt dat niet. Kan je die dus ook totaal niet overnemen of doe ik wat vaudt?
Op het eiland waar je heen wilt moet een plek voor een harbor op neutraal terrein zijn.
Dan kan jij daar een harbor bouwen en je land uitbreiden.
Als je dus wilt dat de tegenstander niet op jouw eiland kan bouwen moet je zorgen dat al het land binnen je grenzen valt
Ik heb het alleen nog niet meegemaakt dat de tegenstander alle harborplaatsen al geclaimd had.
quote:CompBreaker schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:35:
Naar mijn weten had je ook die leveler (grondgelijkmaakgraafmannetje) nodig, weet dat iig niet zeker. Wel alles in dezelfde harbor hè, anders werkt het nog niet.
Ik heb maar 1 harbor dus dat is geen probleem
Het ging IIRC als volgt: ik bouw een expeditieschip in de shipyard. Ondertussen had ik al op dat expeditieknopje op de harbor geklikt - die werd meteen grijs. Ik zag wel dat er al een hele zooi planken en stenen naar de harbor werden vervoerd. Toen het schip afgebouwd was voer ie naar de harbor om daar te docken. Dubbelklikken op het schip gaf een schermpje met 2 pijltjes wijzend naar resp. planken en stenen. Ik drukte op een van de pijltjes en het schip begon te varen. 3 vakjes verder stopte hij midden in zee, en daar ligt ie nu gewoon niets te doen.
Misschien dat ik nog op het schip kan dubbelklikken en een windricht kan kiezen - wellicht heb ik niet goed gekeken de laatste keer dat ik op het schip dubbelklikte.
Dat kan idd wel, het viel me op dat er ineens een stapel planken en stenen links naast de harbor lagen die ik -volgens mij- nog niet zag liggen toen ik de harbor net gebouwd had (weliswaar verwerkt in de sprite van de harbor zelf, het waren niet de standaard planken en stenen sprites die bij het vervoer gebruikt worden)quote:Was het trouwens ook niet zo in S2 original dat je altijd op die expeditieknop kon drukken en dat het tot dan toe beschikbare materiaal in je harbor gewoon buiten werd gezet op afwachting van de rest van het materiaal?
Dus probeer hem terug te krijgen naar je haven en maak hem klaar voor een expeditie, dan zal hij verder varen gok ik.
quote:.oisyn schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:05:
Misschien dat ik nog op het schip kan dubbelklikken en een windricht kan kiezen - wellicht heb ik niet goed gekeken de laatste keer dat ik op het schip dubbelklikte.
Lang geleden, maar iets zegt me dat dat wel kan. Je schip lijkt in afwachting te zijn van een door jou nieuw op te geven richting. Het zou zomaar kunnen dat op het punt waar je schip nu ligt meer windrichtingen zijn waarnaar je kan zeilen. Ik kan het me namelijk ook niet herinneren dat dat schip na 1 druk op de knop direct naar een nieuwe kolonie afreisde, maar dat dat met verschillende stappen ging om nog extra richting aan te geven. Geef dat schip een schop! ~
Op www.siedler2.com wordt trouwens al over een patch/update gesproken:
quote:
Liebe Fans, liebe "Die Siedler 2 - Die nächste Generation" Kunden,
seit Donnerstag steht das Spiel im Laden und wir wollen an dieser Stelle darüber informieren, dass wir bereits an einem Patch bzw. einem Update arbeiten.
Folgende Punkte sind momentan an Funktionserweiterungen vorgesehen (wobei wir weiter eure Probleme und Anregungen aufnehmen werden und versuchen werden, möglichst viel davon in das Update mit einfliesen zu lassen):
- Multiplayer-Savegames werden implementiert
- Die Übertragung von selbsterstellten Karten im Multiplayer wird implementiert, so dass diese auch im Mehrspielermodus gespielt werden können
- Für das Internetspiel wird die aktuelle Lobby erweitert und verbessert
- Das Update wird außerdem als Bonus eine neue Freispielkarte enthalten ^^
Darüber hinaus wurden einige kleinere Bugs gefixt. Diese Fixes werden ebenfalls Bestandteil des Updates sein.
Greets,
Thomas Friedmann
Dit zegt dus ook dat er zelf maps gebouwd kunnen worden en deze na de update ook via internet met elkaar gespeeld kunnen worden! Ik ben nu alweer verslaafd!
Het is trouwens ook wel redelijk cool (c.q. oldskool) dat S2 original wordt uitgebracht op de DS. Prima platform hiervoor lijkt me en zo kan deze game ook nog een tijdje mee!
Reg. datum: 05 juni 2000

[Dit bericht is gewijzigd door Sampoo op 3-6-2001 12:18]
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 26 27 28 29 last