philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 52.967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 15300 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:10:

Oja nog even een vraag zijn die digitale decoder chips in de beide Samsungs gelijk aan elkaar of zit daar wel een kwaliteit verschil in?

[...]
Geen idee...

Als ik op samsung.nl kijkt en dan de gebruiksaanwijzing van de DCB 9041R download in pdf (had je zelf ook kunnen doen)
http://downloadcenter.sam..._DCB-9401R-XEN-00340A.pdf
Dan vind je op pagina 27 de technische specs van de decoder:

Op pagina 39 van deze pdf vind je de pecs van de DCB H360R HD tuner:
http://downloadcenter.sam..._DCB_H360R_draft_0604.pdf

Je had natuurlijk ook op:
Het grote Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger

kunnen kijken voor allerlei gebruikerservaringen, zoals ik de eerste paar posts lees gaat de voorkeur naar de hd tuner voor digitale ontvangst.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15300

Ik had de gebruiksaanwijzingen al gedownload, maar daar staan nagenoeg de zelfde specificaties voor het digitale verwerkings gedeelte.
Dus digitaal zit er naar mijn idee geen verschil in de twee Samsungs.
Maar wat maak de nieuwe dan 200,- euro duurder, toch niet alleen het HDTV gedeelte?
swopdark schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:52:
[...]

Geen idee...

Als ik op samsung.nl kijkt en dan de gebruiksaanwijzing van de DCB 9041R download in pdf (had je zelf ook kunnen doen)
http://downloadcenter.sam..._DCB-9401R-XEN-00340A.pdf
Dan vind je op pagina 27 de technische specs van de decoder:

Op pagina 39 van deze pdf vind je de pecs van de DCB H360R HD tuner:
http://downloadcenter.sam..._DCB_H360R_draft_0604.pdf

Je had natuurlijk ook op:
Het grote Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger

kunnen kijken voor allerlei gebruikerservaringen, zoals ik de eerste paar posts lees gaat de voorkeur naar de hd tuner voor digitale ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Ik heb zelf de 32" en ik vind dat die zwarte rand naast een designverschil het beeld ook mooier over laat komen. Een zwarte rand contrasteert mooier, omdat elke kleur wordt afgezet tegen een non kleur: zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 15300 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:22:

Maar wat maak de nieuwe dan 200,- euro duurder, toch niet alleen het HDTV gedeelte?
[...]
Wel dus, en nou niet meer zo zeuren... koop gewoon lekker die HD tuner. En anders moet je deze vraagbaak voortzetten op de thread die ervoor bedoeld is.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, vandaag is de 32pw9551 aangekomen.
Nu zit ik Gewoon nog via de analoog lijn (Casema) naar de voetbal te kijken.
De TV steld zelf beeldvullend in, maar ik vind alle voetballers volgevreten biggen op de breedbeeld instelling.
Nu kan ik wel een andere instelling nemen maar dan is of de tekst boven of de tekst onder in beeld door het beeld heen (dus half weg)

Hoe kan ik dat anders instellen dat de voetballers weer gewoon voetballers lijken?

Is het zo dat na dat ik straks overga naar digitaal beeld het beeld dan wel gewoon normale proporties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat jij beschrijft is gewoon het uitrekken van 4:3 beeld naar 16:9. Dat heeft niets met analoog of digitaal te maken. Om het beeld in de juiste verhouding te zien moet je óf inzoomen (waarbij je dus inderdaad een stuk onder en boven aan het beeld mist) óf kijken met zwarte balken links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het idee dat bij inzoomen het beeld minder scherp wordt, is daar nog wat aan te doen?
Ik dacht dat de meeste uitzendingen tegenwoordig toch wel zowel 4:3 als 16:9 uitgezonden worden,
Maar dan wordt die voetbal dus alleen 16:9 in digitaal uitgezonden zeker.
Ik neem aan dat daar de spelers wel worden afgebeeld zoals ze zijn?
Bigs schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:26:
Wat jij beschrijft is gewoon het uitrekken van 4:3 beeld naar 16:9. Dat heeft niets met analoog of digitaal te maken. Om het beeld in de juiste verhouding te zien moet je óf inzoomen (waarbij je dus inderdaad een stuk onder en boven aan het beeld mist) óf kijken met zwarte balken links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 09:49

Gorefest

serial killer.

Op de nederlanders wordt in 4:3 uitgezonden op de duitsers ARD & ZDF in breedbeeld 16:9

Dus als je niet misvormde voetballers wilt zien moet je naar de duitse zenders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119615

Gorefest schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:38:
Op de nederlanders wordt in 4:3 uitgezonden op de duitsers ARD & ZDF in breedbeeld 16:9

Dus als je niet misvormde voetballers wilt zien moet je naar de duitse zenders kijken.
Of naar sport1, alle wedstrijden in breedbeeld

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119615 op 24-06-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, Sport 1 die doet het inderdaad in breedbeeld.
En het Casema 600 WK kanaal is ook breedbeeld, maar die vult je scherm niet op.
Is dat niet wonderlijk dat is dan klein breedbeeld :(
Anoniem: 119615 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:54:
[...]

Of naar sport1, alle wedstrijden in breedbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Anoniem: 15300 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:54:
Ja, Sport 1 die doet het inderdaad in breedbeeld.
En het Casema 600 WK kanaal is ook breedbeeld, maar die vult je scherm niet op.
Is dat niet wonderlijk dat is dan klein breedbeeld :(

[...]
Dan moet je waarschijnlijk nog in je decoder instellen dat je een 16:9 TV hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik gedaan ik heb wel een beeldhoogte die vult maar aan de zijkanten zit een zwarte balk.
Dat is toch klote |:(

Nog andere oplossingen?

Verhip nu begint de wedstrijd Argentinie tegen Mexico en gaat het beeld op kanaal 600 inderdaad naar breedbeeld formaat.
Dus als de verslaggevers gaan lullen dan krimt het beeld en wordt er gevoetbald dan gaat het naar Breedbeeld.
Wonderlijk.
Bigs schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:38:
[...]

Dan moet je waarschijnlijk nog in je decoder instellen dat je een 16:9 TV hebt..

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 15300 op 24-06-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 15300 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:24:

Dus als de verslaggevers gaan lullen dan krimt het beeld en wordt er gevoetbald dan gaat het naar Breedbeeld.
Wonderlijk.

[...]
Nee is niet wonderlijk, voetbal wordt door duitsland gefilmd met breedbeeld camera's. Onze conservatieve NOS heeft deze camera's niet en worden de interviews gefilmd met "oude" 4:3 camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:00
ik heb de 32 inch gister gezien.
maar hij viel me toch tegen.
zag toch duidelijk weinig verschil met onze phillips tv. iets scherper ja .... het beeld is groter ook.
maar wit, was op bepaalde gebieden op de buis niet wit :S ... en het beeld flikkerde en dat is met zo'n vrij groot scherm behoorlijk irritant als je het mij vraagt.
hij had de xbox via composiet (toch?)... aangesloten. het xbox menu zag er wel mooi uit.. maar toen ik eens een potje ging spelen kon je gelijk karteltjes zien van een afstandje.
kan dit allemaal met instellingen opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

composiet = rood, wit, geel tulpjes
component = rood, groen, blauw

Composiet is veruit de mindere. Tevens kun je met composiet geen HD draaien. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:53
Het kan component zijn geweest maar dan moet de xbox omgebouwd zijn geweest (of een import xbox) . Een xbox heeft namelijk alleen de mogelijkheid tot output via component als het een amerikaanse of aziatische xbox is (of denkt dat hij dat is).

En kartels zijn vrij normaal voor een xbox omdat hij gewoon geen anti alliasing heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Exyge op 25-06-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:03

S2S

rutgerdrum123 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:13:
zag toch duidelijk weinig verschil met onze phillips tv. iets scherper ja .... het beeld is groter ook.
maar wit, was op bepaalde gebieden op de buis niet wit :S ... en het beeld flikkerde en dat is met zo'n vrij groot scherm behoorlijk irritant als je het mij vraagt.
hij had de xbox via composiet (toch?)... aangesloten. het xbox menu zag er wel mooi uit.. maar toen ik eens een potje ging spelen kon je gelijk karteltjes zien van een afstandje.
Je hebt het duidelijk goed getest ;) wij zullen dan wel geen gelijk hebben :P Ik heb totaal geen klachten over deze tv, zowel niet met X360 al dan wel niet met Xbox, of zelfs dvd's.

[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 25-06-2006 15:16 ]

1 MT 5.12 KWh (v 148) , Shelly Pro EM CT-63, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 32pw9551 nu nog maar kort in huis, maar ik moet zegen een hele mooie 32 inch TV.
De 28 stond bij de plaatselijke BCC, maar ik ben blij dat ik toch de 32 (vanaf een foto) besteld heb.
Ik persoonlijk vind het een mooi design.
Het is wel een bullebak dus plaats heb je wel nodig.
De standaard fabrieksinstellingen moeten bijna allemaal gehalveerd worden (dat is echt beroerd ingesteld)
Ik zou wel eens een topic willen zien waar beeldbuis instellingen van tweakers komen te staan over deze TV
Ik heb er een gewone Casema digitale decoder aan gehangen op de scart1 aansluiting.
Alhoewel hij bij een goede instelling geeneens een digitaal beeld nodig heeft volgens mij.
Over de HDMI heb ik alleen maar klachten gelezen (geen geluid) dus dan wacht ik wel tot de Samsung met twin tuner en 180 GB hardeschijf komt, met een paar updates.
De gewone Xbox geeft ook heel mooi beeld.
Ik hoor veel klachten over het geluid, maar ik moet zeggen dat valt mij reuze mee.
Bij een beetje live concert en goede DVD schakel je toch je homecinema in.

Kortom ik ben heel tevreden met mijn aankoop van circa een derde van de prijs van een beetje LCD.
rutgerdrum123 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:13:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Anoniem: 15300 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:45:
Kortom ik ben heel tevreden met mijn aankoop van circa een derde van de prijs van een beetje LCD.
[...]
Kijk: dat is het dus precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 15300 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:45:

[...]
Dit is dus de bedoeling van deze tread: is deze tv een goede HD vervanger voor de veel duurdere LCD HD tv´s. Als je zo alle reactie zo eens doorleest (ook op ander sites) dan komt een duidelijk antwoord JA naar boven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Mensen die hun pc of mediacenter hebben aangesloten via HDMI, moeten es een van deze HD filmpjes afspelen:

http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

Je weet niet wat je ziet bij 1080p!

Heb m'n 28" omgeruild voor een 32". Tis de extra investering zeker meer als waard!

[ Voor 9% gewijzigd door Mesh op 26-06-2006 13:02 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe sluit je je Computer (bij mij laptop) via HDMI aan?
Welke kabel gebruik je dan.
Krijg je overrigens dan wel geluid via de HDMI kabel?
Osdorp-Dude schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:01:
Mensen die hun pc of mediacenter hebben aangesloten via HDMI, moeten es een van deze HD filmpjes afspelen:

http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

Je weet niet wat je ziet bij 1080p!

Heb m'n 28" omgeruild voor een 32". Tis de extra investering zeker meer als waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Laatst online: 15:00
S2S schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:14:
[...]

Je hebt het duidelijk goed getest ;) wij zullen dan wel geen gelijk hebben :P Ik heb totaal geen klachten over deze tv, zowel niet met X360 al dan wel niet met Xbox, of zelfs dvd's.
joh.. zo concreet was mijn verhaal nou ook niet... ik heb er nog de twijfels bij (lees de laatste vraag maar) (ik heb jullie ook niet in het ongelijk gesteld...)
het flikkeren tijdens een film draaien viel mij gewoon enorm op (dus viel tegen).
het was via de xbox vga kabel (daar had hij het over)... iets van 5 tulp stekkers in totaal.

hoe hebben jullie alles ingesteld dan? en welke kabels zijn er gebruikt...
via de x360 aan te sluiten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178930

rutgerdrum123 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:52:
[...]

joh.. zo concreet was mijn verhaal nou ook niet... ik heb er nog de twijfels bij (lees de laatste vraag maar) (ik heb jullie ook niet in het ongelijk gesteld...)
het flikkeren tijdens een film draaien viel mij gewoon enorm op (dus viel tegen).
het was via de xbox vga kabel (daar had hij het over)... iets van 5 tulp stekkers in totaal.

hoe hebben jullie alles ingesteld dan? en welke kabels zijn er gebruikt...
via de x360 aan te sluiten dan...
Heb ook nog altijd last van flikkeren, eindelijk ben ik niet meer alleen..............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Anoniem: 15300 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:10:
Hoe sluit je je Computer (bij mij laptop) via HDMI aan?
Je moet minimaal een DVI aansluiting hebben wil je HDMI kunnen gebruiken, of je moet hele dure convertor boxen gaan aanschaffen. Heb zelf een GeForce6200 met DVI die (minimale) ondersteuning biedt voor HD.
Welke kabel gebruik je dan.
Gebruik zelf gold-plated DVI->HDMI kabel. Heb er gelijk maar een meegenomen bij goedkoopste.nu, moest er 39 euro voor neerleggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.onlybestrated.com/images/2505.gif

Maar bestaan ook verloopjes. Zo kan je bijvoorbeeld HDMI -> HDMI kabel kopen met oog op de toekomst en verloopje op je videokaart zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31242018-2-200-0.gif
Krijg je overrigens dan wel geluid via de HDMI kabel?
HDMI = DVI + Audio. Geluid loopt alleen via HDMI, als je op je PC ook HDMI aansluiting zou hebben. Dit komt vrijwel niet voor en zie je meer terug in DVD-spelers/recorders, Sateliet ontvangers, etc.

Met DVI -> HDMI kabel ontbreekt dus de audio. Geluid loopt bij mij dus via digitale uitgang (SPDIF op Asus A7N8X Deluxe) naar receiver (Pioneer).

[ Voor 20% gewijzigd door Mesh op 26-06-2006 23:13 . Reden: kleine toevoeging ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Osdorp-Dude , bedankt voor je uitleg.

Ik heb inderdaad niet de benodigde aansluitingen op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ik heb de knoop zo goed als doorgehakt.

Ik ga niet voor de Samsung of Philips maar voor de Panasonic 32px30 (inclusief meubel)
28pw9551 heb ik al wel en houd ik ook wel, deze heb ik op mijn werkplek staan, grote nadeel van de philips vind ik het schokkerige beeld op de scart (judder).
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.se/me/internet/images/products/TX-32PX30D_cabinet_angle_right_1m.jpg
Deze Panasonic heeft Acuity technologie.
Deze Acuity technologie verhoogd de resolutie naar 833 beeldlijnen en 2376 pixels per lijn (net zoiets als Pixel Plus dus)

Hij heeft ook alle aansluitingen die je maar bedenken kan op HDMI na:
AV-1-RGB in (Scart)
AV-2-S-Video in en AV in/uit (scart)
AV-4-S-Video/RGB in en AV in/uit (scart)
AV5-AV in/uit (scart)
Audio uit (Cinch)
Component Video Input en Progressive Input (Cinch) 480P & 576P
S-Video in en AV in
Hoofdtelefoonaansluiting

Op Hifi-forum is iemand die eerst deze panasonic heeft gehad en daarna de samsung en hij kon nauwelijks verschil zien tussen deze 2 TV's aangesloten op de XBox 360. Op RGB (scart) en Component vanaf een DVD speler gaf de Panasonic een veel mooier plaatje. Hij was dus ook teleurgesteld en had meer van de samsung verwacht.

Panasonic staat er ook om bekend zeer goede TV's te maken. De adviesprijs van Panasonic is iets van 1600 Euro en ik kan deze nu krijgen voor 549 inclusief meubel terwijl deze TV 3 maand geleden nog bijna 1000 Euro koste.
Ook het design is natuurlijk heel erg mooi (vind ik tenminste :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gorefest schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:23:
Ik heb de knoop zo goed als doorgehakt.

Ik ga niet voor de Samsung of Philips maar voor de Panasonic 32px30 (inclusief meubel)
Wat heeft dat dan met dit topic te maken ? :)
Een echt alternatief lijkt het me niet aangezien je al aangeeft dat de adviesprijs ruim 3x zo hoog is als die van de phillips.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 119615 op 28-06-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Anoniem: 119615 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:59:
[...]
Wat heeft dat dan met dit topic te maken ? :)
Een echt alternatief lijkt het me niet aangezien je al aangeeft dat de adviesprijs ruim 3x zo hoog is als die van de phillips.
Tja adviesprijs zegt natuurlijk niets, hij kost op dit moment zelfs iets minder.

Het heeft zoveel met dit topic te maken dat ik er lang over nagedacht heb of ik hem zou kopen de ja of de nee.
Nu ik hier de 28" een tijdje heb staan valt het schokkerige beeld mij toch erg tegen.

Op HighDef is hij wel mooi maarja hoeveel kijk je nu op HighDef, 99% is gewoon PAL.
En daar kun je de judder duidelijk waarnemen. (kijk maar eens naar de ticker onder in beeld op RTLZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 32pw9551 en het valt mij reuze mee op RTL-Z.
Wel is het zo dat ik bij een voetbal wedstrijd als er veel groen (gras) in beeld is dat je een soort golven ziet (als of het licht regend).
Ik weet niet wat dat is en hoe ik dat kan verhelpen?
Op digitaal beeld heb ik daar meer last van dan analoog.
Gorefest schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:07:
[...]

Tja adviesprijs zegt natuurlijk niets, hij kost op dit moment zelfs iets minder.

Het heeft zoveel met dit topic te maken dat ik er lang over nagedacht heb of ik hem zou kopen de ja of de nee.
Nu ik hier de 28" een tijdje heb staan valt het schokkerige beeld mij toch erg tegen.

Op HighDef is hij wel mooi maarja hoeveel kijk je nu op HighDef, 99% is gewoon PAL.
En daar kun je de judder duidelijk waarnemen. (kijk maar eens naar de ticker onder in beeld op RTLZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Anoniem: 15300 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:16:
Ik heb de 32pw9551 en het valt mij reuze mee op RTL-Z.[...]
Je ziet het vooral bij rustige pans van de camera.
Bijvoorbeeld bij natuur opnames als de camera heel rustig van links naar rechts zwenkt.
Hier zie je het duidelijk schokken.

Maar misschien ben ik ook te perfectionistisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59821

Moet kiezen uit twee shops voor de 28PW9551, Mokia en Aximax... welke van de twee kiezen? Jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gorefest schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:29:
[...]
Maar misschien ben ik ook te perfectionistisch....
Denk t wel, ik heb dr ook geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Ik heb de 32pw9551 nu al 2 weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Geometrie is dik in orde. Vergeleken bij mijn oude 4:3 Philips is het plaatje werkelijk verbluffend enige nadeel is dat ik nu goed zie wat voor matige kwaliteit het PAL signaal eigenlijk is. Ik gebruik momenteel een progressive DVD speler via composite, star wars 2 wat een plaatje... :9 :9

Er is me alleen een klein ding opgevallen als ik 4:3 of 16:9 uitrek; ik zie dan heel af en toe een soort opbouw lijntje van onder naar boven (tot 1/3) van het scherm lopen. Iemand anders hier ook last van?

Verder vind ik het echt een TOP tv >:) vooral het handmatig zoomen van 4:3 vind ik super relaxed.
Nadeel van het automatisch resizen is dat hij als ik van 4:3 naar BBC 16:9 ga hij automatisch op zoom 16:9 gaat zitten terwijl ik liever gewoon breedbeeld heb. Is daar nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5978

Ik heb sinds gister de 9551 staan. Nog te kort om er al echt veel nuttigs over te kunnen zeggen. Maar tot zover:

Beeldkwaliteit:
TV via eigen analoge tuner: prima tuner, geen ruis, pixelplus prima bruikbaar op het antenne signaal. Zapsnelheid had iets hoger gemogen, maar beter dan menig ander toestel.
XBOX-classic via RGB-Scart aangesloten: prima.
PC via HDMI-720p met 720p/1080i materiaal: Prachtbeeld. Heldere kleuren , voor video materiaal erg scherp. In het geheel gezien een stuk beter dan de (oude) LCD die ik eerst nog even bekeken heb op de PC. De windows desktop is goed leesbaar, maar het is wel aan de letters/fonts te zien dat dit scherm 720p materiaal terug gaat schalen naar een andere resolutie. Maar voor HD video is dit scherm zeer bruikbaar.
PC via HDMI-720p met SD materiaal: hier heb ik de PC via VLC laten spelen op een output resolutie van 720p. Verder niet speciaals gedaan, dus geen perfecte situatie. Hier krijg je wel de nadelen te zien van slecht upscalen van SD naar 720p door de PC, en het haarscherpe beeld van de 9551. Upscaling van de PC/VLC is vrij grof waardoor er een soort aliasing te zien is bij delen met een hoog contrast en/of schuin lopende lijnen. De TV is zo scherp dat dit daar dan ook goed zichtbaar op is. Resultaat: een 'computerachtig' plaatje. Bij HD heb je hier geen last van. Bij deze TV via HDMI dus geen "free-anti-aliasing" (wazig beeld) zoals bij veel voorgaande CRTs. Ik zal nog eens kijken of de FFDSHOW scaling er een mooier plaatje uit krijgt. Kortom: geen TV probleem, maar een upscale probleem voordat het beeld via HDMI de TV in gaat.

Superzoom: Volgens mij zoomed deze TV bij superzoom (niet-lineare zoom) inderdaad wat verder in dan oudere modellen. Voordeel: veel minder vervorming/platte koppen. Nadeel: er valt wat meer van het scherm boven/onder. Als je het scherm naar boven/beneden schuift, blijven deze instellingen ook na het zappen behouden, dat hadden sommige oudere modellen niet.

Afstandsbediening is redelijk ok. M'n oude lag beter in de hand, kan ook een kwestie van wennen zijn. TV Sleeptimer en wekker zijn aanwezig.

Timmy, ik heb bij BBC 16/9 liever 16/9 zoom, zoals de TV zelf doet. Bij breedbeeld krijg je weer platte koppen omdat deze stand eigenlijk voor anamorphic materiaal is.

Ik heb er voorlopig geen spijt van. Het beeld is goed, HD is ook goed, al kun je met hulp van de windows desktop zien dat de TV wel iets aan scaling doet. Zwart is echt zwart, geen LCD grijs of ghosting. De prijs is goed, zeker in vergelijking met LCDs. En ja, het is wel een zwaar bakbeest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Geen last van een opbouw lijntje dus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

[b][message=26037461,noline]Er is me alleen een klein ding opgevallen als ik 4:3 of 16:9 uitrek; ik zie dan heel af en toe een soort opbouw lijntje van onder naar boven (tot 1/3) van het scherm lopen. Iemand anders hier ook last van?
Op het duitse hifi-forum.de werd over "tearing" gesproken, er zou een nieuwe software versie zijn waarin dit misschien opgelost zou zijn.

sw kun je zien door gewoon 123654 in the typen.

Eerste 5 cijfers zijn de bedrijfsuren => 00022 = 22 uur

L06 => Projectname (Chassis)
E => Region (Europa)
F => Textform (F = Fulltext)
1 => Language (1 = English)

1.4 => Software Version

In de tweede regel worden de foutcodes getoond.

Zie ook --> http://www.hifi-forum.de/viewthread-95-4601-33.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het nu zo dat als je hem op breedbeeld hebt staan alles dus vervormd (breede schouwers en zo) bij een uitzending die eigenlijk 4:3 is?
Ik vind het wel jammer dat bij inzomen er te veel wordt ingezoomd, je raakt dan van gezichten te veel kwijt zodat je het beeld naar onder moet verplaatsen, en dan raak je de ondertiteling weer kwijt.
En valt bij superzoom met ondertiteling erg veel van het beeld weg, en is dat in te stellen hoeveel er dan weg valt?
Als je de TV laat inzomen gaat dat dan wel in verhoudings gewijs, dus geen dikke koppen?
Ik kan dat nu niet echt onderschijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat schokken kan je gewoon verhelpen door pixel plus uit te zetten en digital scan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Pixel Plus staat uit hij staat op Dubbele Lijnen.

Gorefest dit zijn de codes die ik krijg:

1. 00059 L06EF1 1.4
2. CODES 0 0 0 0 0
3. OP 136 008 006 000 000 002 016
4.
5. P3C-1
6.
7. PAL
8. STEREO
9. C0 50 CL 50 BR 50 H4 .0
10 AVL OFF

Software versie 1.4 dus. Heb jij er nou ook last van of niet, bij mij komt het zelfs voor als ik een dvd via mijn computer kijk (s-video). Het gebeurt echt af en toe en meestal als er iets linksonderin naar boven beweegt in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij een normale zoom 4/3 en 16/9 blijven de verhoudingen goed. Bij superzoom druk je het scherm verticaal iets in elkaar, en rek je horizontaal uit. Op 4/3 stand kun je met up/down trouwens zelf kiezen hoever je wil zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Anoniem: 80922 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:51:
Dat schokken kan je gewoon verhelpen door pixel plus uit te zetten en digital scan te pakken.
Op Digital Scan doet hij het net zo, alleen op dubbele lijnen niet maar dan flikkert het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimp1969
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2015
Gorefest schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:10:
[...]

Op Digital Scan doet hij het net zo, alleen op dubbele lijnen niet maar dan flikkert het hele scherm.
INDERDAAD !!! :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:53
Hebben jullie allemaal de 28" versie? op de 32" heb ik hier totaal geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Grmbl net Wimbledon zitten kijken, elke keer als er op een speler wordt ingezoomd een opbouwlijntje..... iemand enig idee wat ik hier verder nog aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exyge schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:30:
Hebben jullie allemaal de 28" versie? op de 32" heb ik hier totaal geen last van?
Ik heb er ook geen last van en ik heb de 28"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

TimmyUt schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:29:
Grmbl net Wimbledon zitten kijken, elke keer als er op een speler wordt ingezoomd een opbouwlijntje..... iemand enig idee wat ik hier verder nog aan kan doen?
Op pixel plus of digital scan zetten.
Sta je trouwens ingezoomd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 08:47
Het zou handig zijn of iedereen vermeld met welke toestel ze problemen hebben.
Ik lees nl. veel goede en veel slechte berichten maar of het over de 28 of 32 inch versie gaat...
Misschien kan een poll gestart worden in een nieuw topic?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 09:42
Gorefest: Offtopic, zou je een uitgebreid review willen geven van de Panasonic 32PX30 aangezien ik van plan ben deze te gaan kopen. Zag een korte review op Kieskeurig. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Gorefest schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:25:
[...]

Op pixel plus of digital scan zetten.
Sta je trouwens ingezoomd?
Jep staat op 16:9 zoom, maar bij pixel plus krijg ik een beetje schokkerig beeld en digital scan is nou niet echt veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij doet het probleem zich niet voor, dat is 1.4 op een 32".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb gister eindelijk de 32PW9551 mogen ophalen. Ben anderhalve week trotse eigenaar geweest van de 28" versie, maar na financiele meevaller en oplossen van ruimte probleem wilde ik toch max uit m'n nieuwe TV toestel halen.

En wat een plaatje in vergelijking met de 28". De zwarte rand is verademing op het lelijke grijze van z'n kleinere broertje. Oogt ook nog eens stuk prettiger vreemd genoeg.

Heb gister ook gelijk even de PS2 component Monster cable aangesloten die ik vorige week binnen heb gekregen. Volgens gamers.nl is dit het maximale wat ik uit m'n PS2 kan halen en moet toegeven... it is sweet :9~

Zal thuis eens wat foto's maken van verschil in beeldkwaliteit tussen standaard composiet kabel (480i), blaze RGB kabel (480i) en monster cable (480p).

Van weekend ff met instellingen fiddelen en m'n Media Center opnieuw installeren. Nog een iets betere Athlon cpu scoren voor HD materiaal and I'm ready! So bring on the HD content and the PS3! O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Mesh op 30-06-2006 14:39 . Reden: Made a whoopsie ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Heb mokio al gemaild....kijken wat ze doen. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Ik heb nu sinds donderdag de 32PW9551 in huis en ik moet zeggen het beeld is fantastisch! Aan deze kleurweergave en helderheid kan menig LCD nog een puntje zuigen!

Vooral een film kijken op DVD is echt een traktatie, de ervaring is zelfs nog overtuigender als dat je in de bios zou zitten. We hebben veel Disney films als Finding Nemo, Hercules en ook films als Gladiator, Jurrasic Park etc.gekeken: 1 voor 1 een bijzonder overtuigende beeldkwaliteit! Daarna terug schakelen naar analoge tv is een flinke stap terug maar ook dit signaal geeft de tv heel behoorlijk weer.

Het geluid waar iedereen over loopt te zeuren vind helemaal niet tegenvallen, zelfs mooi te noemen. je kunt het gleuid ontzettend veelzijdig aanpassen dus iedereen vind wel een instelling naar zijn eigen smaak.

De doos waarin hij komt is echt mega groot en doordat hij zo groot is samen met het gewicht was het een hele klus om hem het huis in te krijgen. Ik konde doos net niet in me eentje vastpakken door de omvang. De doos paste overigens nog maar net in mijn Seat Ibiza, maar het ging en de klep kon dicht. Daarna het "uit-de-doos-halen probleem" we hebben met zen tweeje de tv uit de doos getild en daarna glijk op zen definitieve plek gezet ff schuiven en klaar. Bijzonder diefstal ongevoelig ook want er zal niemand zijn die deze tv midden in de nacht ff van zen plek krijgt zonder ook maar een beetje gestommel of ge-godver te laten ontsnappen.

even wat plaatjes van mijn tv: (het is erg lastig fotoos maken, het beeld in het echt is veel kleurrijker en voller dan dat deze fotos laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/744/sta708346vk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/4553/sta708353ha.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/2909/sta708388nu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/4169/sta708429py.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Geen last van een opbouw lijntje bij zoom....? (tearing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Osdorp-Dude schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:35:
Heb gister eindelijk de 32PW9551 mogen ophalen. Ben anderhalve week trotse eigenaar geweest van de 28" versie, maar na financiele meevaller en oplossen van ruimte probleem wilde ik toch max uit m'n nieuwe TV toestel halen.

En wat een plaatje in vergelijking met de 28". De zwarte rand is verademing op het lelijke grijze van z'n kleinere broertje. Oogt ook nog eens stuk prettiger vreemd genoeg.

Heb gister ook gelijk even de PS2 component Monster cable aangesloten die ik vorige week binnen heb gekregen. Volgens gamers.nl is dit het maximale wat ik uit m'n PS2 kan halen en moet toegeven... it is sweet :9~

Zal thuis eens wat foto's maken van verschil in beeldkwaliteit tussen standaard composiet kabel (480i), blaze RGB kabel (480i) en monster cable (480p).

Van weekend ff met instellingen fiddelen en m'n Media Center opnieuw installeren. Nog een iets betere Athlon cpu scoren voor HD materiaal and I'm ready! So bring on the HD content and the PS3! O-)
Jammer dat er bijna geen PAL spellen zijn voor de PS2 met progressive scan. De PAL versies van o.a. Gran Turismo 4 en Soul Calibur 3 ondersteunen geen progressive scan terwijl de NTSC versies dat wel hebben. Erg jammer (en flauw van de fabrikanten).. tenzij je een modchip hebt natuurlijk ;) dan is het probleem wel te overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Voor de liefhebber.

Bij de MM Groningen staat er nu één 32 inch exemplaar, voor 749,-.
Staat wel aangesloten op een erg slecht coax signaal :r .

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 17:48

hstoker

Yatta!

swopdark schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:07:
Ik heb nu sinds donderdag de 32PW9551 in huis en ik moet zeggen het beeld is fantastisch! Aan deze kleurweergave en helderheid kan menig LCD nog een puntje zuigen!

Vooral een film kijken op DVD is echt een traktatie, de ervaring is zelfs nog overtuigender als dat je in de bios zou zitten. We hebben veel Disney films als Finding Nemo, Hercules en ook films als Gladiator, Jurrasic Park etc.gekeken: 1 voor 1 een bijzonder overtuigende beeldkwaliteit! Daarna terug schakelen naar analoge tv is een flinke stap terug maar ook dit signaal geeft de tv heel behoorlijk weer.

Het geluid waar iedereen over loopt te zeuren vind helemaal niet tegenvallen, zelfs mooi te noemen. je kunt het gleuid ontzettend veelzijdig aanpassen dus iedereen vind wel een instelling naar zijn eigen smaak.

De doos waarin hij komt is echt mega groot en doordat hij zo groot is samen met het gewicht was het een hele klus om hem het huis in te krijgen. Ik konde doos net niet in me eentje vastpakken door de omvang. De doos paste overigens nog maar net in mijn Seat Ibiza, maar het ging en de klep kon dicht. Daarna het "uit-de-doos-halen probleem" we hebben met zen tweeje de tv uit de doos getild en daarna glijk op zen definitieve plek gezet ff schuiven en klaar. Bijzonder diefstal ongevoelig ook want er zal niemand zijn die deze tv midden in de nacht ff van zen plek krijgt zonder ook maar een beetje gestommel of ge-godver te laten ontsnappen.

even wat plaatjes van mijn tv: (het is erg lastig fotoos maken, het beeld in het echt is veel kleurrijker en voller dan dat deze fotos laten zien:
Tip voor de volgende keer: pak een mes of iets dergelijks en snijd de doos in de hoeken doormidden, dan kan je hem zo opppakken. Zo heb ik het gedaan, maar ik moest het karwei ook in mijn eentje klaren.... net zoals de trap op.

Oh ja, hij paste ook net in m'n opel corsaatje... moesten de stoelen wel helemaal naar voren 'k was net zo'n oud omaatje zo dicht op het stuur :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

swopdark schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:07:
ik vind de kleuren van LCD juist veel mooier dan op CRT. Je kan niet zeggen dat die van jouw philips beter is dan menig LCD want andersom is het ook zo mits je een mooie LCD hebt (zoals ik :p)
Juist in dingen als zwartwaardes is CRT weer wat beter maar qua kleuren en helderheid denk ik niet dat CRT voorblijft op de huidige LCD's. Op jouw foto's is trouwens niks terug te zien van mooie zwartwaardes want het lijkt juist erg lichtgrijzig maar dat zal wel een het fototoestel liggen?!?!
Heeft verder niks met smaak ofzo te maken maar puur wat mijn eigen ogen waarnemen.

Ik vind trouwens het ontwerp van deze philips niet mooi en blijft zeker achter bij de huidige LCD's maar een groot pluspunt vind ik de prijs. Voor 749 (dat kost ie toch?) vind je niet zo'n goede 32inch LCD.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 03-07-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
De prijs bij internet shops ligt veelal rond de 650 (incl. bezorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

kwhuisman schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:00:
De prijs bij internet shops ligt veelal rond de 650 (incl. bezorgen).
598 heb ik ervoor betaald, maar kon em vlak bij mij in de buurt komen ophalen... O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Mesh op 03-07-2006 16:22 . Reden: typfout ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus de 32 inch, met software versie 1.4. Als ik naar RTL-Z schakel kan ik aan de tickerbar onderin beeld inderdaad zien dat met pixel plus actief de scrolltext een beetje schokt. In digital scan loopt het wel soepel. Bij gewone TV beelden heb ik er eigenlijk niets van kunnen merken, maar dat kan van de content afhangen of iets persoonlijks zijn (net zoals ik continu een regenboog zie bij DLP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 123813 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:46:
[...]
Heeft verder niks met smaak ofzo te maken maar puur wat mijn eigen ogen waarnemen.
Je hebt gelijk het heeft ook veel met smaak te maken (want wat jouw ogen waarnemen zijn jou ogen en gekoppeld aan jouw smaak). Ik wil ook verder geen oorlog laten uitbarsten op dit forum welke er beter is want LCD en CRT verschillen op teveel vlakken van elkaar.. Vooral prijstechnisch.

Ik zal proberen vanacht wat foto's te maken van de tv in actie zonder al dat tegenlicht en grijze vlakken want geloof mij: zwart is zwart en grijs is pas grijs als grijs bedoeld word. Mischien dat op die foto's wat beter tot uiting komt met wat ik bedoel met fantastisch beeld!

[ Voor 6% gewijzigd door swopdark op 03-07-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Nou ik heb geprobeerd wat van het mooie beeld vast te leggen met een camera, lukt dus niet. Ik krijg de sluitertijd van de camera niet goed ingesteld waardoor de sluiter te lang blijft openstaan en er dus een wazig plaatje overblijft. Wat nu wel beter te zien is is hoe de tv zijn kleuren weergeeft en ook goed is te zien dat er dus geen grijze vlakken zichtbaar zijn of rare abnormaliteiten.

tv met flits:
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/8669/tvmetflits3el.jpg

tv zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://img332.imageshack.us/img332/4001/tvzonderflits0ed.jpg

Het Universal logo in Gladiator kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/3706/universalglad9bd.jpg

Het Universal logo:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/6103/universal5at.jpg

Finding Nemo scéne:
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/6286/nemokleur3yb.jpg

Dreamworks interactive logo in gladiator kleur:
Afbeeldingslocatie: http://img273.imageshack.us/img273/6272/dreamworkskleur1js.jpg

Pixar:
Afbeeldingslocatie: http://img273.imageshack.us/img273/7083/pixar8qw.jpg

verder nog:
Afbeeldingslocatie: http://img447.imageshack.us/img447/1415/sta708859yg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/9362/sta708861rq.jpg

Nogmaals de foto's zijn niet erg goed gelukt maar de geven wel leuk weer wat voor kleuren dit scherm kan laten zien. Het scherm is op geen enkele manier als flets of vaal te beoordelen. Ik heb trouwens bij deze tv niks in het service menu gewijzigd (zou niet eens weten wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel mooi! Die foto's in het donker zijn beter om het beeld te beoordelen, hoef de tv eromheen niet te zien want die vind ik toch niet mooi (geintje :p)

Kleuren zien er goed uit en scherpte lijkt ook niks mis mee behalve dat de foto wazig is. Bedankt voor de moeite :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 04-07-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ziet er goed uit.
Als je nu de dvd speler op pauze zet en de camera op een statief of een paar boeken, misschien krijg je dan wel scherpe foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Ik heb vandaag de reparatie dienst over de vloer gehad, ze hebben de TV weer meegenomen... ;( ;(

Krijg hem over ca. 1 1/2 week weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gister nog even met de xbox/pc zitten prutsen. Ik speelde eerst alles af met VLC, voor HD materiaal is het erg goed, maar SD upscalen naar HD met VLC was niet echt mooi. Gisteren heb ik wat SD spul (750MB xvids, DVD rips, etc) met FFDSHOW afgespeeld.

Ik gebruik geen post-processing, want dat 'vaagt' het beeld alleen maar. Ook geen deblocking/deringing, niet nodig als het materiaal al redelijk goed is, anders vaagt het ook alleen maar. Alles upscalen naar 1280x720, met Lanczos op hoogste aantal passes/quality, en sharpness sliders van de upscaler een stuk omhoog. Verder totaal geen extra filters. Zag er er goed uit, goeie stap omhoog vanuit standaard DVD.

Ik heb ook nog even de XBOX en de PC synchroon dezelfde file laten spelen. De PC wint gelijk zonder enige twijfel. Scherp, en details zijn beter zichtbaar. Ik wil eigenlijk nog eens een keer kijken hoe groot het verschil is tussen upscaled-DVD en origineel HD van dezelfde film (Terminator / 5th Element)

Nu nog eens kijken hoe-of windvd met de Philips Trimension DNM eruit ziet. Heb ook gelezen dat tv-kabel materiaal dat met het ffdshow filter upscaled afgespeeld word ook een stuk beter kan zijn dan het materiaal gewoon 'rauw' van kabel/tv. Als dit achter de rug is dan is het weer tijd om m'n HTPC opnieuw in te gaan richten met MediaPortal/windvd/ffdshow denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29307

Ik heb ook nog wat beelden opgenomen van de 32pw9551 in het donker, met een 2mp Canon A60 en beelden van Star Wars ep 3 en Finding Nemo, upscaled naar 720p met een LG dv-9800h dvd speler via HDMI. Ben zelf erg tevreden met de tv.

Afbeeldingslocatie: http://www.taiatari.demon.nl/images/sw32pw9551.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.taiatari.demon.nl/images/fn32pw9551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29307 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:39:
Ik heb ook nog wat beelden opgenomen van de 32pw9551 in het donker, met een 2mp Canon A60 en beelden van Star Wars ep 3 en Finding Nemo, upscaled naar 720p met een LG dv-9800h dvd speler via HDMI. Ben zelf erg tevreden met de tv.

[afbeelding]

[afbeelding]
kijk dat zijn de betere foto's! Mooi beeldje man! Ik heb finding nemo ook besteld en krijg hem morgen binnen. Zit nog over een nieuwe dvd speler te dubben en die ook via hdmi aan te sluiten op m'n LCD tv.

Bedankt voor de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
:9~ Atarian.
Heb je ook foto's van de "gewone" dvd weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwhuisman schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:21:
:9~ Atarian.
Heb je ook foto's van de "gewone" dvd weergave?
dit is gewone dvd toch? 8)7

Die Star Wars en Nemo die je ziet zijn geen HD-dvd's voor de duidelijkheid. Het zijn 'gewone' dvd's op de philips tv in kwestie.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 04-07-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
"Star Wars ep 3 en Finding Nemo, upscaled naar 720p"

Ik bedoel dus niet upgescaled. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
Anoniem: 29307 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:39:

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan je een link posten naar de high res shots? Dit zegt me niet zoveel, het detail op de foto zie ik ook op mijn gewone CRT :) De kleuren zijn alvast erg mooi moet ik zeggen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29307

Hier links naar de oorspronkelijke resolutie van de foto's:

Star Wars

Finding Nemo

en een opname van Serenity op 576i via RGB scart.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 29307 op 05-07-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat zijn de best instellingen in het service menu m.b.t. de Geometry voor de 28PW9551.
Ik zie een kleine afwijking aan de linkeronderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
Voor de mensen die van plan zijn de 32 of 28 aan te schaffen en die in de buurt wonen van Hengelo (Ov), me ouders hebben net de 32PW9551 gekocht bij de Mediamarkt Hengelo en ze hebben de prijs moeten betalen van de Elektrogigant uit Vriezenveen. Dit houdt in dat je de volgende prijzen moet betalen:
Voor de 28PW9551 479E :)
Voor de 32PW9551 609E :9~

Dit vanwege hun laagste-prijs-garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 18:36
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141149

Ik ben nog aan het twijfelen tussen 2 toestellen.
Gebruik zal voornamelijk voor DVD's en de Playstation 3 zijn,
de tv zal niet worden aangesloten op de kabel :)

De PHILIPS 32PW9551 of de SAMSUNG WS32Z409
Van prijs zijn ze gelijk.

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 141149 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:25:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen 2 toestellen.
Gebruik zal voornamelijk voor DVD's en de Playstation 3 zijn,
de tv zal niet worden aangesloten op de kabel :)

De PHILIPS 32PW9551 of de SAMSUNG WS32Z409
Van prijs zijn ze gelijk.

Wat raden jullie me aan?
Dit is een vraag die niet te beantwoorden is omdat wij niet weten wat JIJ beter, leuker, belangrijker vind. Ik heb gekozen voor de Philips omdat deze in de winkels een veel scherper en helderder beeld opleverde dan dat de Samung deed. Daarnaast zijn er een hele hoop negatieve reactie over de Samsung op het net waardoor het kopen van deze tv meer een gok wordt of je een goed of een slecht exemplaar krijgt. Ik heb de Philips nu een week in bezit en er nog geen seconde spijt van gehad! DVD zien er mega strak uit en normale tv doet ie ook heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Nog even wat foto's gemaakt waarbij de dvd speler op pauze was gezet.

Afbeeldingslocatie: http://img467.imageshack.us/img467/1702/sta708919bi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/4864/sta708922of.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img429.imageshack.us/img429/2715/sta708930ds.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img467.imageshack.us/img467/3779/sta708940lc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/9646/sta708958se.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/9812/sta708966ng.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/2724/sta708979ln.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/6584/sta708985se.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/2294/sta708992sv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/317/sta709027wc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/4716/sta709031ly.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img274.imageshack.us/img274/708/sta709044hg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/2410/sta709053px.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img274.imageshack.us/img274/9409/sta709061rt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/9855/sta709081xl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/5278/sta709098jb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/8933/sta709116kx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/3963/sta709129xi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/2830/sta709147rc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/7289/sta709156ee.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/6476/sta709174fl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/9827/sta709182wu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/7892/sta709193kb.jpg

Ik ben helemaal blij met deze tv!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx

De keuze is gemaakt en heb hem besteld, de Philips dus.
In de winkel nog eens bekeken en is zeer scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meuwie
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-12-2024
Ben op zoek naar de service manual link in dit topic werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swopdark schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:53:
Nog even wat foto's gemaakt waarbij de dvd speler op pauze was gezet.

Ik ben helemaal blij met deze tv!!! _/-\o_
lol toeval of niet maar ik heb bijna al die films ook gebruikt om screenshots te maken van mijn LG 32inch LCD tv. Dat zijn blijkbaar de mooiste en leukste films om je beeld te testen :)
Ik had er ook nog wat Matrix en Saving Private Ryan screens bij :p

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 10-07-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

meuwie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 01:57:
Ben op zoek naar de service manual link in dit topic werkt niet meer
http://only-hd.com/PHILIPS_SM_15060.pdf

Ik heb hem ff op mijn server-ruimte gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meuwie
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-12-2024
Bedankt

Ga donderdag 32pw9551 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ook ik heb de Philips 32PW9551 in bestelling staan. Hieronder volgt mijn bericht uit het Samsung WS-32Z409 topic:
Resinman schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:19:
Nadat we langs twee vestigingen waren geweest om de Samsung WS-32Z409 en de Philips 32PW9551 te bezichtigen zijn we tot de volgende conclusie gekomen.

De eerste keer dat wij beide toestellen zagen in de BCC viel ons direct op dat de Philips veel mooiere kleuren op het beeld kon weergeven. Ook was hij een stuk scherper dan de Samsung.
Beide toestellen stonden aangesloten op een Samsung DCB-H360R Digitale ontvanger. Uiteraard gingen wij, samen met de verkoper, zelf aan de slag om gedurende 30 minuten lang allerlei instellingen uit te proberen. Het verschil tussen de Samsung en Philips was zo groot dat het wel aan de instellingen moest liggen, dat dachten wij tenminste. Helaas, geen succes.
De Philips bleef verruit het mooiste beeld weergeven.

Omdat we toch twijfelde of de Samsung misschien defect was zijn we afgelopen weekend naar een andere winkel geweest waar wij beide toestellen konden vergelijken. Ook na het instellen
overtrof het Philips toestel de Samsung met gemak.

Ik moet zeggen dat we hoge verwachtingen hadden van de Samsung maar helaas, de keuze is gevallen op de Philips. Het verschil was zo groot dat we dachten dat bij de eerste vergelijking het wel aan de instellingen van de Samsung moest liggen. Bij de tweede vergelijking was het duidelijk. Samsung haalt het niet bij de Philips. We hebben dan ook meteen twee Philips 32PW9551 besteld.

Uiteraard heeft ieder zijn eigen smaak en ik raadt je dan ook aan om beide toestellen zelf te bezichtigen in de winkel. Je kunt nog zoveel reviews lezen, zelf het beeld zien is absoluut een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

ik krijg deze tv de komende dagen in huis.
Hoe kan ik hem het beste gaan instellen?
Ik lees heel veel reacties ook in andere Fora dat je met de standaard mogelijkheden niet zo ver komt, en toch wel in speciale opties moet gaan zitten? Welke? Waar?

Ook lees ik over de THX optimizer. Kan ik deze ergens downloaden en op dvd branden, want ik ben door mijn dvd's heen gegaan en sommige ondersteunen wel THX, maar bieden geen THX optimizer (dat ik kan vinden).

Owja en wat is de beste manier om de tv aan te sluiten op een laptop...want ik lees verschillende reacties, en voordat ik nu een dure DVI naar HDMI kabel koop zou ik toch graag horen hoe en wat?

[ Voor 19% gewijzigd door DaBARDmaN op 11-07-2006 14:19 ]

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Beste kun je hem instellen met een speciale DVD.
Bijvoorbeeld AVIA Guide to home theater, op deze DVD wordt stap voor stap uitgelegd hoe je je TV kunt instellen met de standaard instellingen van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Zojuist een belletje gekregen. Ik kan hem komen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
zal nooit een philips nemen
270 miljoen euro verlies
hahaha
pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb altijd al een Philips gekocht en echt tevreden van de beeldkwaliteit.
Met de natural motion en pixel plus technoligie vind ik de beeldkwaliteit telkens top.

Mijn 32PW9551 wordt morgen geleverd.
Zijn er specifieke instellingen die jullie hebben gewijzigd of staat
het standaard goed?

Uiteraard kan je de kleurwarmte veranderen naar persoonlijke voorkeur
maar zijn er andere instellingen waar je op moet letten?

Op verschillende forums zijn ze bezig over het Service menu
(0 6 2 5 9 6 (op de afstandbediening indrukken ) om vanalles te veranderen maar
hier blijk ik liever af, niet?

Thx voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

justjermaine schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:35:
270 miljoen euro verlies
hahaha
pff
Bijzonder doordachte post die jij hier neerzet vriend, ik weet niet waarom je dit schrijft of nodig vind om te schrijven maar het getuigt zeer zeker van een bijzonder lage intelligentie of tekort aan aandacht.

Verder wil ik er niet veel woorden meer aan vuil maken... pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 141149 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:09:
Ik heb altijd al een Philips gekocht en echt tevreden van de beeldkwaliteit.
Met de natural motion en pixel plus technoligie vind ik de beeldkwaliteit telkens top.

Mijn 32PW9551 wordt morgen geleverd.
Zijn er specifieke instellingen die jullie hebben gewijzigd of staat
het standaard goed?

Uiteraard kan je de kleurwarmte veranderen naar persoonlijke voorkeur
maar zijn er andere instellingen waar je op moet letten?

Op verschillende forums zijn ze bezig over het Service menu
(0 6 2 5 9 6 (op de afstandbediening indrukken ) om vanalles te veranderen maar
hier blijk ik liever af, niet?

Thx voor de feedback
Ik heb begrepen van mensen die al een tv hebben met DNM dat een tv zonder deze techniek wel eens zou kunnen tegenvallen. Ik hoop voor jou dat dit niet bij deze tv geldt.

De films van Finding Nemo (Disney) of the incredibles hebben een THX optimizer aan boord. Ik heb zelf dmv dit handige tooltje een aantal instellingen veranderd. Ik heb echt niet in het service menu lopen klooien want dat vind ik een beetje eng. Is ook niet echt nodig in mij ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

justjermaine schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:35:
270 miljoen euro verlies
hahaha
pff
Misschien moet je voor die samsung gaan met die briljante geometrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181812

Ik ben in het bezit van een xbox 360, ik heb niet veel verstand van hd-tv en dergelijke. Ik wil sowieso een nieuwe televisie aanschaffen, en de phillips 28PW9551 spreekt mij aan. Dus als jullie ja of nee zouden kunnen zeggen en waarom.. Ik heb dus vooral een tv nodig voor mijn xbox 360.

Bij voorbaat dank, Vince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Zit met precies hetzelfde probleem en twijfel tussen de Samsung WS-32Z409 en de Philips 32PW9551. Zit er zelfs aan te denken om ze beiden aan te schaffen, en de minste dan in te ruilen. Maar dat is misschien wel wat extreem, kies er liever een en koop die dan.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 12-07-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swopdark schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:19:
[...]

Ik heb begrepen van mensen die al een tv hebben met DNM dat een tv zonder deze techniek wel eens zou kunnen tegenvallen. Ik hoop voor jou dat dit niet bij deze tv geldt.

De films van Finding Nemo (Disney) of the incredibles hebben een THX optimizer aan boord. Ik heb zelf dmv dit handige tooltje een aantal instellingen veranderd. Ik heb echt niet in het service menu lopen klooien want dat vind ik een beetje eng. Is ook niet echt nodig in mij ogen?
Hey swopdark, THX optimizer = bedoel je dan kwa geluid of ook kwa beeld?
Ik zal de tv aansluiten op een 5.1 surroundsystem dus dat zit wel goed 8)
Enkel voor het beeld maak ik me zorgen, ga de dvd-speler via componentkabel
van Monster aansluiten dus normaal gezien wel lekker goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

Heb de Philips 32PW9551 een uur na me post al ontvangen!
Eergister besteld, gister in huis!

Eerst even zoet geweest met het instellen van de zenders en daarna met de instellingen.
Via de gewone analoge kabel vond ik ALLE zenders slecht beeld in vergelijking met mijn 20 Jaar oude Erres die het helaas 2 weken geleden heeft begeven.
MAAR toen ik de Pixel Plus demo aanzette ontdekte ik het probleem!
De beeldschermhelft waar aangegeven stond dat PP uit stond was het beeld uitstekend, de helft waar het aanstond was verschrikkelijk!

Pixel Plus deed exact bij mij wat het zei: VEEL MEER LELIJKE PIXELS!
Is PP meer iets voor digitale ontvangst? Dacht dat het er al veel langer was, maar deze PP resultaten verpesten het beeld. LET OP Pixel Plus staat automatisch aan, dus als je je tv krijgt wees dan niet direct teleurgesteld....en kijk eens zonder PP.

Dus nu zonder PP echt uitstekend beeld, behalve een aantal kanalen waarbij ik er nog niet achter ben hoe dit kan?
Zenders: Veronica (Jetix) en MTV hebben strepen schuin vertikaal en National Geographic heeft verschillende storende elementen.
Iemand een idee waarom juist die zenders? Heb ze handmatig proberen aan te passen, maar wordt er niet beter op.

Verder viel me op dat bij Discovery Channel het geluid veel zachter staat dan bij de andere zenders?
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Geluid voor deze ene zender luider instellen?

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Die strepen heb ik thuis ook met sommige zender op een oudere Panasonic tv, ligt dus niet aan je toestel. Licht misschien aan de kabel of de zenders zijn gewoon slecht, lijkt een soort ruis te zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste