philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 53.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5978

PP1 werkt inderdaad beter bij een goed signaal (DVD), bij een slechter antenne signaal kan het beeld flink achteruit gaan. PP2 kan beter met slechtere antenne signalen omgaan.

Het geluidsniveau per zender aanpassen kan in het audio/geluid menu, onder het kopje "delta volume"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

DaBARDmaN schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:26:
Heb de Philips 32PW9551 een uur na me post al ontvangen!
Eergister besteld, gister in huis!

Eerst even zoet geweest met het instellen van de zenders en daarna met de instellingen.
Via de gewone analoge kabel vond ik ALLE zenders slecht beeld in vergelijking met mijn 20 Jaar oude Erres die het helaas 2 weken geleden heeft begeven.
MAAR toen ik de Pixel Plus demo aanzette ontdekte ik het probleem!
De beeldschermhelft waar aangegeven stond dat PP uit stond was het beeld uitstekend, de helft waar het aanstond was verschrikkelijk!

Pixel Plus deed exact bij mij wat het zei: VEEL MEER LELIJKE PIXELS!
Is PP meer iets voor digitale ontvangst? Dacht dat het er al veel langer was, maar deze PP resultaten verpesten het beeld. LET OP Pixel Plus staat automatisch aan, dus als je je tv krijgt wees dan niet direct teleurgesteld....en kijk eens zonder PP.

Dus nu zonder PP echt uitstekend beeld, behalve een aantal kanalen waarbij ik er nog niet achter ben hoe dit kan?
Zenders: Veronica (Jetix) en MTV hebben strepen schuin vertikaal en National Geographic heeft verschillende storende elementen.
Iemand een idee waarom juist die zenders? Heb ze handmatig proberen aan te passen, maar wordt er niet beter op.

Verder viel me op dat bij Discovery Channel het geluid veel zachter staat dan bij de andere zenders?
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Geluid voor deze ene zender luider instellen?
Probeer daar waar de kabel binnekomt in je meterkast oid het stekkertje met die geklemde coaxiale kabel opnieuw vast te maken en zorg er dan voor dat zowel het folie als het koper helemaal terug wordt getrokken over de mantel, dan heb je zo min mogelijk verlies van de hoogfreqeuente kanalen zoals veronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

Bedankt voor de hulpvolle reacties!
Ik had ook niet het idee dat het probleem bij de tv lag, aangezien 99% van de kanalen perfect zijn.
Pixel Plus was ik nog niet echt mee bekend, maar leverde mij dus wel probemen op. Ik zal kijken of het straks met een nog te bestellen DVD speler wel verbeteringen oplevert.

Zou het helpen om een kabel versterker te nemen voor die paar kanalen met probleempjes?
Of is Digitale Televisie, wat ik binnekort toch wil nemen de oplossing?

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181884

Ik denk er ook over om de 32PW9551 aan te schaffen.
Wel heb ik eerst nog een vraag voor diegene die dit toestel al hebben aangeschaft:
Is dit toestel ook in staat om onder alle omstandigheden de kleur wit goed weer te geven?

De reden dat ik dit vraag is omdat een vriend van me een jaar geleden de 32PW8719 heeft aangeschaft en bij hem zijn er regelmatig gele vlekken te zien op plaatsen die wit zouden moeten zijn. (Met name in de linkerbovenhoek is dit regelmatig zichtbaar. Zelfs als je alle kleuren bij de instellingen wegdraait.)
Hem is verteld dat de goedkopere Philips CRT breedbeeldtoestellen technische tekortkomingen hadden die dit veroorzaken. (z.n. conceptfouten) Hier is dus bij hem niets aan te doen. :|

Heeft Philips bij dit (relatief) goedkope toestel dit probleem inmiddels verholpen?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Alvast dank voor jullie reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 181884 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:27:

Heeft Philips bij dit (relatief) goedkope toestel dit probleem inmiddels verholpen?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Alvast dank voor jullie reacties. :)
Geen probleem hier, ik denk dat er altijd wel rotte appels tussen een bepaald model zitten. Gewoon ruilen zou ik zeggen. Deze 32pw9551 is een CINEOS tv en volgens mij betekend dat dat ze hier de betere beeldbuizen en technieken instoppen.

PP2 zit hier niet op omdat deze tv een beetje bedoeld is voor digitale tv en andere hoogwaardige signalen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 141149 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 02:16:
[...]

Hey swopdark, THX optimizer = bedoel je dan kwa geluid of ook kwa beeld?
Je kunt zowel het geluid als het beeld met de optimizer instellen. Uiteraard gaat het in dit geval om de beeld instellingen, we hebben het hier immers over een tv.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Ik heb mijn dvd/divx speler van Philips via een RGB scart aangesloten op mijn tv. Dit geeft naar mijn idee een beter beeld dan componentkabels?? kan dit kloppen?

Philips DVD speler:
DVP3040/12
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/DV/DVP3040_12_webImageFullSize.jpg

De componentkabel is er 1 van Mastercable en is zo'n 1,5 mtr lang.
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/9725/sta712546la.jpg

volgens mij gold plated enzo maar toch vind ik het beeld niet beter dan RGB scart. iemand ook zulke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 09:22

Gorefest

serial killer.

Heb je je dvd speler op progressive gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77252

DaBARDmaN schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:26:
Heb de Philips 32PW9551 een uur na me post al ontvangen!
Eergister besteld, gister in huis!

Eerst even zoet geweest met het instellen van de zenders en daarna met de instellingen.
Via de gewone analoge kabel vond ik ALLE zenders slecht beeld in vergelijking met mijn 20 Jaar oude Erres die het helaas 2 weken geleden heeft begeven.
MAAR toen ik de Pixel Plus demo aanzette ontdekte ik het probleem!
De beeldschermhelft waar aangegeven stond dat PP uit stond was het beeld uitstekend, de helft waar het aanstond was verschrikkelijk!

Pixel Plus deed exact bij mij wat het zei: VEEL MEER LELIJKE PIXELS!
Is PP meer iets voor digitale ontvangst? Dacht dat het er al veel langer was, maar deze PP resultaten verpesten het beeld. LET OP Pixel Plus staat automatisch aan, dus als je je tv krijgt wees dan niet direct teleurgesteld....en kijk eens zonder PP.

Dus nu zonder PP echt uitstekend beeld, behalve een aantal kanalen waarbij ik er nog niet achter ben hoe dit kan?
Zenders: Veronica (Jetix) en MTV hebben strepen schuin vertikaal en National Geographic heeft verschillende storende elementen.
Iemand een idee waarom juist die zenders? Heb ze handmatig proberen aan te passen, maar wordt er niet beter op.

Verder viel me op dat bij Discovery Channel het geluid veel zachter staat dan bij de andere zenders?
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Geluid voor deze ene zender luider instellen?
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Ik heb de mijn namelijk al 2 weken in bestelling staan maar er komt maar geen levering...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77252 op 13-07-2006 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
DaBARDmaN schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:57:
Of is Digitale Televisie, wat ik binnekort toch wil nemen de oplossing?
Jep.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterker nog ik heb nu te horen gekregen dat de leverancier van deze tv failliet is gegaan en helemaal niet meer levert.

Mijn vraag dus aan jullie, waar hebben jullie hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141149

Hehe hij staat er eindelijk :*)

Ik kan niet klagen want heb hem pas verleden week besteld.
Mijn eerste indruk was niet echt positief.
De standaardinstellingen voor het beeld waren in mijn geval echt niet ideaal te noemen!
Bij Finding Nemo deed de rode kleur zeer aan de ogen :)

Na wat te spelen met het contract/helderheid ... is het beeld nu echt wel goed.
De beste manier om dit in te stellen is volgens mij de THX optmizer te gebruken maar
ook nadien alles te testen met FINDING NEMO en SAVING PRIVATE RYAN.

Zo kan je van een donkere "blauw"-achtige film naar een heel felle film gaan om
de instellingen te testen. (Eender welke film is uiteraard goed)

Waar ik nog wel twijfel is de active control instelling.
Soms is AAN (vooral bij tekenfilms) iets TE helder/zuiver en is de lightsensor iets
beter. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141149

Nog 2 foto's voor de twijfelaars (met flash)

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/6223/dsc017793dw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/6888/dsc017751ys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

Anoniem: 77252 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:14:
Sterker nog ik heb nu te horen gekregen dat de leverancier van deze tv failliet is gegaan en helemaal niet meer levert.

Mijn TV werd de dag nadat ik hem online bestelde bezorgt (dit zou normaal een dag later zijn, maar het kwam goed uit vanwege een andere levering) door Aximax.
Had op Kieskeurig gekeken en met verzenden was hij dara het goedkoopst -> Dus niet om reclame te maken ofzo.

Edit: Stond dubbel http://http:// En dan stuurt Tweakers je naar Elsevier?

[ Voor 7% gewijzigd door DaBARDmaN op 17-07-2006 12:00 . Reden: Stond dubbel http://http:// En dan stuurt Tweakers je naar Elsevier? ]

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat de kwaliteit is als ik deze tv op Digitenne aansluit?
Maakt dit nog enigsinds uit wat betreft de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

DaBARDmaN schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:51:
[...]

Mijn TV werd de dag nadat ik hem online bestelde bezorgt (dit zou normaal een dag later zijn, maar het kwam goed uit vanwege een andere levering) door [url=http://http://www.aximax.nl/catalog/philips-32pw9551-breedbeeld-p-105067.html]Aximax[/url].
Had op Kieskeurig gekeken en met verzenden was hij dara het goedkoopst -> Dus niet om reclame te maken ofzo.
Die link naar Aximax liedt naar Wikipedia? Neem aan dat je deze bedoelde: http://www.aximax.nl/cata...ult.php?keywords=32PW9551

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 13-07-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het nadeel van in Garijp kopen is, is dat ik hem zelf niet kan ophalen (woon in noord-brabant)
en het tweede nadeel is dat ik hem niet kan laten verzenden omdat ik overdag moet werken.

Dus is het voor mij makkelijker om hem gewoon bij de It's te halen ofzo.
maar toch bedankt voor het aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:33
Anoniem: 77252 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:14:

Welke leverancier is dit dan? Voordat iemand anders hetzelfde probleem krijgt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sunder schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:57:
[...]

Welke leverancier is dit dan? Voordat iemand anders hetzelfde probleem krijgt.
Bestekeus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor de mensen die met overscanproblemen zitten, wordt hier een zeer duidelijke uitleg gegeven over het bijregelen er van in het Servicemenu. Het is wel in het duits, maar dat mag de pret niet drukken.

http://www.hifi-forum.de/...t&forum_id=95&thread=5012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meuwie
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-12-2024
heeft iemand een goede instelling kunnen vinden voor het geluid ?
heb wel met de equalizer gespeeld maar krijg het geluid niet echt goed
hoe hebben jullie voor waardes ingesteld bij de equalizer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens,

Ik heb zojuist mijn nieuwe tv opgehaald en wel de 32PW9551 welke HD prepared is maar waar ik dus wel HD op zou moeten kunnen gamen.

Ik heb het nog nooit ingesteld op mijn xbox dus ik zit er mee in de knoop.
Ik heb mijn onlangs aangeschafte advanced scart cable afgekoppeld en de standaard kabel (welke ook het schuifje TV-HDTV heeft) aangesloten.

Nu ga ik in mijn xbox naar het display menu en klik op 720p en dan geeft hij bij mij een blauw scherm op de tv. ik zou dan eigenlijk een plaatje moeten zien volgens de xbox zelf.
Dat is dus niet het geval. toen heb ik het schuifje op hdtv gezet en dan merk je dat de xbox gaat resetten. helaas geen beeld en blijft blauw.

Hoe moet ik mijn xbox of tv instellen zodat ik gebruik kan maken van HDTV? doe ik iets fout of is het een andere volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 19:12
Om via de Xbox HDTV te gebruiken dien je de component kabel aan te schaffen. HD over scart/rgb gaat helaas niet werken.

Of ik lees even goed ;-)

Het gaat dan neem ik aan over de xbox 360, en niet zoals ik aannam over de xbox (1)?

[ Voor 34% gewijzigd door Michael op 19-07-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ging om de Xbox360 in dit geval.
Mijn probleem is al wel opgelost.

Er zitten bij de standaard scart kabel een 6tal tulp stekkers welke er 3 van in het scart blokje gaan en de andere 3 gebruikte ik eerst niet. Deze moet je nu rechstreeks op de tv aansluiten en dan het speciale kanaal met een hele wazige naam van een paar letters achter elkaar selecteren en voila je hebt HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 19:28

fulgore

goud

Anoniem: 77252 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:18:
Het ging om de Xbox360 in dit geval.
Mijn probleem is al wel opgelost.

Er zitten bij de standaard scart kabel een 6tal tulp stekkers welke er 3 van in het scart blokje gaan en de andere 3 gebruikte ik eerst niet. Deze moet je nu rechstreeks op de tv aansluiten en dan het speciale kanaal met een hele wazige naam van een paar letters achter elkaar selecteren en voila je hebt HDTV.
Is het mooi ? Zo ja dan ga ik hem ook aanschaffen :*)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59821

Ik krijg deze tv over enkele dagen (de 28PW9551), maakt het wat uit wat voor merk kabels ik erbij koop? Zo ja, wat adviseren jullie (merk etc)?

Moet ik een zgn component- of HDMI kabel kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 59821 op 21-07-2006 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fulgore schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:09:
[...]

Is het mooi ? Zo ja dan ga ik hem ook aanschaffen :*)
Het verschil is niet bij alle spellen even duidelijk, maar er zit bij b.v. graw echt een groot verschil in.
De graphics zijn een stuk strakker en het detail is een stuk beter.

Voor dit geld is het een erg mooie tv en doet helemaal niet onder voor menig lcdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Anoniem: 59821 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 01:43:
Ik krijg deze tv over enkele dagen (de 28PW9551), maakt het wat uit wat voor merk kabels ik erbij koop? Zo ja, wat adviseren jullie (merk etc)?

Moet ik een zgn component- of HDMI kabel kopen?
Wat ga je er op aan sluiten?

Met HDMI kan je maximale uit je TV halen, maar moet je wel dvd-speler of ander apparaat met HDMI hebben. PC erop aansluiten kan alleen nog met DVI -> HDMI kabel, ken nog geen PC's met HDMI. Maar moet het geluid wel via versterker lopen.

Component is 2de beste keuze, maar nogmaals is het belangrijk om te weten wat je er op aan gaat sluiten. PS2 heeft bijvoorbeeld alleen component, Xbox 360dacht ik ook HDMI.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pc wordt het (nog) niet, ga wel een dvd-speler kopen met HDMI, en er komt straks een kastje bij voor Digitale TV van Casema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Osdorp-Dude schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:51:
[...]

Wat ga je er op aan sluiten?

Met HDMI kan je maximale uit je TV halen, maar moet je wel dvd-speler of ander apparaat met HDMI hebben. PC erop aansluiten kan alleen nog met DVI -> HDMI kabel, ken nog geen PC's met HDMI. Maar moet het geluid wel via versterker lopen.

Component is 2de beste keuze, maar nogmaals is het belangrijk om te weten wat je er op aan gaat sluiten. PS2 heeft bijvoorbeeld alleen component, Xbox 360dacht ik ook HDMI.
Fout,
xbox 360 heeft alleen component als HD output
PS2 heeft geen HD output
PS3 gaat HDMI en component gebruiken als output (afhankelijk van de versie)

HDMI geeft het beste beeld, storingsvrij en digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183018

Beste mensen,

Ik zit er zelf aan te denken om binnenkort de Philips 32PW9551 aan te schaffen. Ik twijfel nu alleen nog tussen de Panasonic TX-32PX30 en de Philips. De Panasonic heeft namelijk 833 beeldlijnen en 2376 pixels per lijn terwijl de Philips maximaal 576 beeldlijnen heeft en met de pixelplus mode pas op de 833 komt.

Van welk toestel zal ik nu een beter beeld kunnen verwachten bij een PAL signaal en bij een XBOX 360 of PS3 (afgezien van de gescalde HD resoluties van de Philips)?.

Kan iemand mij overtuigen om toch voor de Philips te gaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swopdark schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:07:
[...]

Fout,
xbox 360 heeft alleen component als HD output
PS2 heeft geen HD output
PS3 gaat HDMI en component gebruiken als output (afhankelijk van de versie)

HDMI geeft het beste beeld, storingsvrij en digitaal
Xbox 360 heeft ook D-Sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 25-07-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Laatst online: 23:01
TimmyUt schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:14:
Ik heb vandaag de reparatie dienst over de vloer gehad, ze hebben de TV weer meegenomen... ;( ;(

Krijg hem over ca. 1 1/2 week weer terug....
Nou dat zijn dus 3 weken geworden.

Probleem is nog steeds niet opgelost, heb wel een software update gekregen (1.5). Volgens Philips zelf hebben de meeste 32pw9551 er last van. Ik ben alleen een van de weinige die zich eraan stoort/last van heeft.

Nu wordt het wachten op weer een nieuwe firmware. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Twee weken geleden mijn 32PW9551 opgehaald. Thuis aangesloten op mijn dvd speler en Xbox360. Zeer tevreden over de beeldkwaliteit maar nu komt het. Tijdens felle lichte kleuren is er een duidelijk hoorbare pieptoon aanwezig welke zeer storend is. Daarop heb ik na een klein weekje de winkel opgebeld. Ik kon hem zonder problemen ruilen.

Afgelopen week mijn tweede 32PW9551 opgehaald. Nu had ik in plaats van een pieptoon en duidelijk hoorbare bromtoon bij ongeveer 70% van de uitzendingen. Voor mij onacceptabel.

Nu mag ik van de winkel voor een derde toestel gaan maar ik denk niet dat ik het ga doen. De Samsung CRT is ook geen optie dus eigelijk ben ik "gedwongen" om voor een LCD te gaan.

Ik baal er enorm van want ik ben zeer zeer tevreden over dit toestel. Zeker als je kijkt naar de prijs. Overigens ben ik niet de enige met deze problemen (zie: http://www.kieskeurig.nl/...1D045C1257132002A6F23.htm). Nu wil ik niet iedereen aan het twijfelen brengen om dit toestel te kopen, integendeel. als je een goed exemplaar hebt dan heb je een top beeld in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Hoezo ruil je em niet gewoon om voor een derde 32PW9551?

Ik heb geen pieptonen of bromgeluiden op de mijne, dus lijkt me gewoon kwestie van puur pech?

...

Edit:

Las dit net op Kieskeurig:
johnw: voor de mensen die geen lcd of plasma willen of kunnen betalen. of mensen die trouw blijven aan de oude vertrouwde beeldbuis is er goed nieuws. philips kmot met de eerste beeldbuis die via een slim truckje ook geschikt is voor HDTV. wij hebben hem op dit moment op de test plank staan en zullen binnen kort verslag doen van dit nieuw staaltje techniek. wij hebben er nu al een HDTV ontvanger op draaien via HDMI en de eerste resultaten zijn heel erg positief. maar later meer informatie. maar in elk geval een goede optie als je geen dure lcd of plasma kan kopen. (een paar dagen in bezit)
:?

[ Voor 69% gewijzigd door Mesh op 29-07-2006 10:07 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Osdorp-Dude schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:03:
Hoezo ruil je em niet gewoon om voor een derde 32PW9551?

Ik heb geen pieptonen of bromgeluiden op de mijne, dus lijkt me gewoon kwestie van puur pech?

...

Edit:

Las dit net op Kieskeurig:

[...]

:?
Omdat ik niet op en neer blijf gaan met een doos van bijna 60 kilo. Ik ben er nu al dik twee weken mee bezig en op een gegeven moment heb je het gehad. Zeker als er toch een behoorlijke grote kans bestaat dat ik weer een probleem kan krijgen met een derde toestel.

Ik weet bijna zeker dat ze deze test bedoelen: http://www.satplaza.com/hardwaretestennl/32pw9551.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169968

Resinman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 09:59:
Ik baal er enorm van want ik ben zeer zeer tevreden over dit toestel. Zeker als je kijkt naar de prijs. Overigens ben ik niet de enige met deze problemen (zie: http://www.kieskeurig.nl/...1D045C1257132002A6F23.htm). Nu wil ik niet iedereen aan het twijfelen brengen om dit toestel te kopen, integendeel. als je een goed exemplaar hebt dan heb je een top beeld in huis!
Ik was van plan dit toestel (na het vandaag in de winkel met m'n eigen ogen nog eens gezien te hebben) komende week te kopen. Dit doet me echter toch twijfelen , vooral omdat je 2de toestel hetzelfde probleem heeft.

Kan je eventueel de productiedatum van je nieuwe unit eens geven ? Kunnen we vergelijken met de tv's van andere mensen van dit forum. Wanneer deed dit probleem zich trouwens voor ? Niet vanaf het begin dat je hem kreeg neem ik aan , ofwel ?

Aan de andere eigenaars die er nu geen last van hebben , zou de kans bestaan dat jullie binnen x maanden / jaren ook ditzelfde probleem krijgen ?

Er is slechts 1 jaar fabrieksgarantie op dacht ik ? Dus als je pech hebt en het probleem duikt op enkele maanden nadat je garantie vervalen is ben je 'bezeikt' , of is deze kans eerder klein volgens jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Anoniem: 169968 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:37:
[...]

Ik was van plan dit toestel (na het vandaag in de winkel met m'n eigen ogen nog eens gezien te hebben) komende week te kopen. Dit doet me echter toch twijfelen , vooral omdat je 2de toestel hetzelfde probleem heeft.

Kan je eventueel de productiedatum van je nieuwe unit eens geven ? Kunnen we vergelijken met de tv's van andere mensen van dit forum. Wanneer deed dit probleem zich trouwens voor ? Niet vanaf het begin dat je hem kreeg neem ik aan , ofwel ?

Aan de andere eigenaars die er nu geen last van hebben , zou de kans bestaan dat jullie binnen x maanden / jaren ook ditzelfde probleem krijgen ?

Er is slechts 1 jaar fabrieksgarantie op dacht ik ? Dus als je pech hebt en het probleem duikt op enkele maanden nadat je garantie vervalen is ben je 'bezeikt' , of is deze kans eerder klein volgens jullie ?
mwah, volgens de consumentenbond mag je van een tv verwachten dat die 8 jaar meegaat, en als het probleem dus na 2 jaar zich voordoet, heb je daar echt geen problemen mee, en kan je gewoon terug naat philips.

Zo hebben wij na 4 jaar ook een geheel nieuwe beeldbuis in onze philips tv gratis gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Resinman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 09:59:
Twee weken geleden mijn 32PW9551 opgehaald. Thuis aangesloten op mijn dvd speler en Xbox360. Zeer tevreden over de beeldkwaliteit maar nu komt het. Tijdens felle lichte kleuren is er een duidelijk hoorbare pieptoon aanwezig welke zeer storend is. Daarop heb ik na een klein weekje de winkel opgebeld. Ik kon hem zonder problemen ruilen.

Afgelopen week mijn tweede 32PW9551 opgehaald. Nu had ik in plaats van een pieptoon en duidelijk hoorbare bromtoon bij ongeveer 70% van de uitzendingen. Voor mij onacceptabel.

Nu mag ik van de winkel voor een derde toestel gaan maar ik denk niet dat ik het ga doen. De Samsung CRT is ook geen optie dus eigelijk ben ik "gedwongen" om voor een LCD te gaan.

Je hebt dus kans op 2 problemen;

1) Tearing
2) Brom/Piep Toon

Ik heb alleen de eerste, kunnen we hier geen poll van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
[...]

vooral omdat je 2de toestel hetzelfde probleem heeft.
Eerste toestel had last van een hoge pieptoon welke goed hoorbaar was als het volume laag stond.
Tweede toestel had last van een bromtoon.
[...]

Kan je eventueel de productiedatum van je nieuwe unit eens geven ?
Waar kan ik dat zien? Ik kan niks vinden op de doos of op het model zelf.
[...]

Wanneer deed dit probleem zich trouwens voor ? Niet vanaf het begin dat je hem kreeg neem ik aan , ofwel ?
Het probleem deed zich voor toen ik hem voor het eerst aandeed. Sommige zenders hadden er meer last van dan andere zenders. Hoe lichter en feller het beeld, hoe luider de toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

ik heb via mijn pc d.m.v. een DVI <-> HDMI kabel mijn philips 32PW9551 aangesloten. allemaal heel leuk en de tv accepteerd het 720p (1280x720) signaal. Heb er een aantal fims mee gekeken maar nu komt het probleem:

Als je de windows verkenner oid opent dan krijg je keine lettertjes te zien die ikniet goed kunt lezen op mijn tv scherm. Nu dacht ik: laat ik met de instellingsmogelijkheden van de tv zelf even de scherpte aanpassen zodat de letters wel goed leesbaar zijn. Als je op de menu knop van de tv drukt dan krijg je in het midden van het scherm een menu window te zien die deels doorzichtig is. Tot mijn grote verbazing blijkt dat alles achter dit doorzichtige menutje heel scherp te lezen is en alles daarbuiten nog steeds wat wazig. Echt heel raar en mega irritant want ik weet niet hoe ik het hele scherm zo strak krijg.

Ik heb diverse dingen geprobeerd maar niks lukt. Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? Ik heb twee foto's toegevoegd want beelden zeggen (hopelijk) meer dan woorden.

zonder instellingen menu:
[img][URL=http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/2456/sta71333wp3.jpg

met instellingen menu:
[img][URL=http://imageshack.us]Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/7635/sta71334ng8.jpg

technische info:
Ik heb een GForce TI4400 videokaart en draai xp

[ Voor 97% gewijzigd door swopdark op 31-07-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184250

Ik heb de 32PW9551 nu een drietal weken in mijn bezit.

Heb in het service menu de geometrie, overscan en kleuren aangepast via de AVIA DVD en het is nu gewoon een supertv.
Het enige is dat de bovenste zijde aan de linkerkant iets naar boven toe loopt, maar door de weinige overscan die rest is dit totaal niet te zien, de lijnen zelf zijn recht.

De TV wordt voorlopig enkel gebruikt voor dvd en XBOX 360. Deze geven een superstrak beeld af op 720p. (vooral GRAW)
Ik hoop dat de satelliet (tv vlaanderen) die nog geïnstalleerd dient te worden ook zo goed beeld geeft, al zal dat niet HD zijn.

Ik heb overigens totaal geen problemen met tearing of bromgeluiden.

Voor de belgen, ik heb hem bij Tronix gekocht in westerlo voor 665€ aan huis geleverd (35 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184382

Sinds een paar weken heb ik de Philips PW9520.
Ik heb een aantal geomertie aanpassingen in het service menu gemaakt.
Nu is het beeld bol en weet niet hoe ik dit recht kan zetten.
Daarvoor heb ik niet de oorspronkelijke instellingen op geschreven.
Kan iemand mij opweg helpen met deze instellingen en eventueel zijn huidige geometrie instellingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35560

Anoniem: 184250 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:06:
Ik heb de 32PW9551 nu een drietal weken in mijn bezit.

Heb in het service menu de geometrie, overscan en kleuren aangepast via de AVIA DVD en het is nu gewoon een supertv.
In de AVIA DVD hebben ze het over kleurenfilters. Zitten die bij de DVD? Of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:35
Op kieskeurig lees ik veel over een vervelende bromtoon of hoge piep. Wie heeft er hier allemaal géén last van? Ik ben nl. van plan om de 32 inch versie eind augustus aan te schaffen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35560 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:15:
[...]

In de AVIA DVD hebben ze het over kleurenfilters. Zitten die bij de DVD? Of hoe werkt dat?
Ik heb de avia dvd enkel gebruikt voor geometrie, kleuren heb ik op het oog gedaan, vind dat zoiets nogal persoonlijke smaak is.
Zou dus niet weten hoe dat werkt.

@ KWHuisman

Ik heb totaal geen last van gebrom of een hoge pieptoon.

Heb er vandaag een sateliet op aangesloten (TV vlaanderen) en beeld is gewoonweg schitterend. Alleen jammer dat het via scart is, maar beeld is evengoed, misschien zelfs beter als kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178930

Modbreak:We zijn geen software uitwisselingsforum

[ Voor 90% gewijzigd door JvS op 09-08-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178930 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:59:
[...]

Hé beste Ing.Stewie,
Kun je mij aan zo'n AVIA-DVD kopietje helpen? :P
Onkosten worden natuurlijk vergoed!
Contacteer mij op tashans@scarlet.be
Alvast bedankt! _/-\o_
Uw e-mail adres werkt niet, kan dus geen contact opnemen, probeer het nog eens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178930

Anoniem: 184250 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 07:30:
[...]

Uw e-mail adres werkt niet, kan dus geen contact opnemen, probeer het nog eens >:)
Sorry,
Dotje vergeten.........
't Is tas.hans@scarlet.be O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169968

Zo , na ongeveer 4 maanden twijfelen en afwachten eindelijk m'n 32PW9551 besteld :)

Ze komen hem donderdag brengen , dan zal ik een (mini) review maken met alle plus en minpunten , enigste nadeel is dat ik geen digitale camera ter beschikking heb omdat m'n zus die mee heeft op reis. :/

Heb hem 699€ betaald incl plaatsing , vind ik geen slechte prijs voor een Belgische niet internetwinkel.

Bij Mokio staat hij bv. aan 675€ , maar als belg kon je daar niet gaan pinnen , moest via vooruitbetaling met de bank... En dan nog zelf gaan halen en een doos van 55kg de trap opsleuren , nee dan betaal ik liever 25€ en dat ze hem komen brengen , en als je een slecht exemplaar hebt dat ze hem ook komen halen voor RMA en de 2 jaar fabrieksgarantie via philips zelf afhandelen.

Maargoed , dat beslist uiteraard iedereen voor zich , wou gewoon even mijn ervaring en mening hierover kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 21:54
Mooi beeld op 720p met de rgb tv-out van mijn pc op deze tv(eindelijk HD ff testen)
Alleen jammer dat die overscan zo overdreven is op die rgb aansluiting.Als ik hem in het service menu zo bijstel dat ik mijn desktop redelijk kan zien,zie ik bij analoge kabel op widescreen mode zwarte balkjes onder en rechts.........
(Zat ik alles bij de stellen in het service menu kom ik erachter dat VLC player WMVHD enz automatisch
aanpast bij HD resoluties...."zucht")
Maargoed kan iemand mij vertellen of dit met de HDMI aansluiting ook zo is als je hem gebruikt als 2e monitor.....?.
En maken de mensen hier voor PC spellen telkens een aangepaste resolutie aan met powerstrip???
Als ik de boel op 1158x648 heb ik pas passend beeld op widesreen mode....
(jammer dat die "scale image to panel size"alleen werkt op m'n monitor en niet op m'n tv out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
@koosjebram
Hoe krijg jij 720P met de rgb tv-out van je pc op deze tv? Gebruik je daarvoor een speciale kabel of heeft je videokaart een RGB uitgang?. Zo ja, welke? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
Ati X850XT met een S-Video--YpBpR...kabel...
http://img124.imageshack....eoware190741090600xu5.jpg

Verder met 1 goede composiet kabel en 2 audiokabels(lol)

Maar dan kan ik gewoon output als 720p of 1080i instellen en moet ik me desktopresolutie aanpassen
om het beeldvullend te krijgen.
Beeldkwaliteit is natuurlijk niet 100%(hele witte internetpagina is niet helemaal egaal van kleur aan de zijkanten en m'n browserbalk flikkert lichtjes bovenin)
Maar ik stond toch nog te kijken van de kwaliteit van bv de WMVHD versie van de 5th element.
Ik zapte daarna terug naar analoge kabel en dacht dat er wat mis was met het signaal,maar het was gewoon weer wennen.
En dan hebben we het hier over kabels van 15m?!?!?!?
Ik kan niet wachten tot de PS3 uit is of gewone HD-DVD/Blu ray spelers betaalbaar worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Beetje offtopic, maar eerste HDMI videokaarten zijn gespot:

Eerste HDMI- en HDCP-videokaarten zijn Radeons
MSI komt met grafische kaart met HDMI

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat je geen HD signaal uit een s-video connector kreeg? Gaat dit dan wel, want zo een connector heeft mijn laptop wel.
Heb altijd gedacht dat het via een DVI connector moest.

Ik heb overigens devolgende 2 problemen

1) Op SCART 1 heb ik mijn satteliet reciever aangesloten (Digitaal, niet HD), het beeld is goed maar hij schakelt niet meer vanzelf over tussen 16:9 zoom en breedbeeld.
Is hier nog en functie voor of moet dit echt handmatig met de afstandsbediening?
Via de anntennekabel deed hij dat wel na een 5 tal seconden.

2) Verder heb ik het probleem met bijvoorbeeld national geographic dat ik een kleine zwarte balk boven en onder blijf behouden (zoom 16:9 zoomt hier veel te hard). Kan het dat ik de overscan te klein heb gezet en dat national geographic met geen/ heel weinig overscan uitzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 184250 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:47:
[...]

Ik dacht dat je geen HD signaal uit een s-video connector kreeg? Gaat dit dan wel, want zo een connector heeft mijn laptop wel.
Heb altijd gedacht dat het via een DVI connector moest.
Die kabel werkt ook alleen met die videokaart, die stuurt component signaal over dezelfde poort als waar het S-Video signaal uitkomt. Vaak hebben die poorten ook meer pinnen dan een normale S-Video poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181812

Oke even een simpele vraag: 28" of 32" ?

Ik ben van plan ook een van deze te halen, maar welke gaat langer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
Anoniem: 181812 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:12:

Duidelijk de 32",dan wil je niet zo snel weer een grotere tv :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zouden alle twee evenlang mee moeten gaan :+

Maar zou ook voor de 32" gaan, deze is groter (duh) en heeft een zwart kader om de tv, dit is rustiger voor de ogen, de 28" heeft dit niet.
32" is tegenwoordig ook de standaardmaat denk ik.

Wat is eigenlijk de levensduur tegenwoordig van een tv. Het zal wss niet meer 22 jaar zijn gelijk de vorige tv.
Deze blijft in elk geval staan tot NA het plasma tijdperk, moet er niks van hebben. OLED zie ik nog wel zitten ooit..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de 32" zojuist besteld bij Aximax, ik hoop dat deze voor de 16e er is, want dan ga ik een weekje weg, heb het bij de comments van de bestelling gezet.

Ik kan niet wachten om me xbox360 erop aan te sluiten, nu nog wachten op de bijbehorende hd-dvd speler van microsoft.. :)

Als ik de tv heb zal ik wel wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zit je minder dan 3.5 meter van je TV: 28"
Anders: 32"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:44:
[...]

Ietsje meer dan 3 meter maar net geen 3.5, dat zal toch niet veel uitmaken? Tv komt op me slaapkamer te staan. Des noods richt ik de boel gelijk ff anders in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Bigs schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:44:
[...]

Zo zwart wit kun je het niet stellen Bigs. Ik heb zelf de 32 inch en mijn kijkafstand is 2.70 meter. Ik vind het fantastisch om naar te kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdGnoj schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:48:
[...]

Zo zwart wit kun je het niet stellen Bigs. Ik heb zelf de 32 inch en mijn kijkafstand is 2.70 meter. Ik vind het fantastisch om naar te kijken. 8)
Ik ben gewend om op een 50cm !@#$televisie te gamen en films te kijken, en het kan er alleen maar beter op worden ;)

Groot gelijk Vince Who, ik had eerst ook een 55 cm tv (22 jaar oud), Hij werkte nog goed, maar beeld op xbox 360 is fantastisch nu.
Ik vind het beeld op 720p er trouwens beter uitzien als op 1080i.
Bij mij staat hij ook op de kamer en de kijkafstand is ook zo tussen de 3-3,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
Nou vandaag de 32" hier neer gezet en meteen negatief.... :(
TV zet ik voor het eerst aan, beeld komt op ik zie een televisie zender (volgens mij tmf, beeld is niet scherp) menu komt ook in beeld in het duits en 5 sec later valt de TV uit en knippert het blauwe ledje op de tv... paar keer opnieuw geprobeerd zonder kabel er in etc maar hetzelfde gebeurt weer. TV valt na 5 seconden uit.

Philips gebeld en verwijst me naar een service-center.

Mooi k*t dus want dit weekend kan geen winkel/service-center bereiken vanaf maandag pas weer.

[ Voor 16% gewijzigd door C00KW4US op 11-08-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Grappig, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn eerste 32". Misschien heb je mijn oude toestel wel gekregen. Ik heb het opgelost door stevig door te zeuren bij de leverancier. Deze verwezen mij ook eerst door met een Philips servicecentrum. Ik ben daar niet mee accoord gegaan omdat het een Dead On Arrival toestel was. Uiteindelijk heb ik drie weken moeten wachten op een nieuw toestel. Leuk is anders, maar ik ben nu zeer tevreden met mijn nieuwe 9551.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C00KW4US schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:04:
Nou vandaag de 32" hier neer gezet en meteen negatief.... :(
TV zet ik voor het eerst aan, beeld komt op ik zie een televisie zender (volgens mij tmf, beeld is niet scherp) menu komt ook in beeld in het duits en 5 sec later valt de TV uit en knippert het blauwe ledje op de tv... paar keer opnieuw geprobeerd zonder kabel er in etc maar hetzelfde gebeurt weer. TV valt na 5 seconden uit.

Philips gebeld en verwijst me naar een service-center.

Mooi k*t dus want dit weekend kan geen winkel/service-center bereiken vanaf maandag pas weer.
Niet accepteren, binnen de 7 dagen zijn ze verplicht van het toestel onmiddelijk te vervangen. Idd pech voor je, maar onder normale omstandigheden is het een top tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 18:13
Welke software hebben jullie op de 32PW9551? V1.4 schijnt de laatste te zijn.

Ik lees dat een aantal gebruikers van de 32 en 28 inch toestel last hebben van piep/brom-geluiden.

Nu zag ik dat een aantal winkels het toestel weer leveren vanaf september. Kan dat betekenen dat Philips een nieuwe update heeft gedaan in de software en/of hardware?

Software kun je zien door gewoon 123654 in the typen.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik in het servicemenu zit, zie ik bovenin het midden twee balken met cijfers (merendeels nullen) met rechts midden de letters SDM, maar waar kan ik bepaalde opties aanpassen? ALs ik menu druk, zie ik alleen de opties die ik normaal ook zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cruzer schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:01:
Welke software hebben jullie op de 32PW9551? V1.4 schijnt de laatste te zijn.

Ik lees dat een aantal gebruikers van de 32 en 28 inch toestel last hebben van piep/brom-geluiden.

Nu zag ik dat een aantal winkels het toestel weer leveren vanaf september. Kan dat betekenen dat Philips een nieuwe update heeft gedaan in de software en/of hardware?

Software kun je zien door gewoon 123654 in the typen.
Heb 1.4, heb hem drie weken geleden gekocht bij Mokio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook V1.4
Dit zal ook zo een 3 weken geleden zijn denk ik.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 184250 op 14-08-2006 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Hoe kan je in het servicemenu komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resinman schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:14:
Hoe kan je in het servicemenu komen?
Toets snel achtereen op de afstandsbediening 062596i+
i+ is 1 knop op de afstandsbediening.

Ik geloof dat de eerste zone de tijd is dat de tv aangestaan heeft, en de 2de zone is de SW versie.
Maar ik kan ook mis zijn, heb nu de tv zo niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Ik heb versie 1.2 (denk ik, na 123654 te hebben ingetikt) wat is het verschil tussen 1.4 en 1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

foutje, dubbele post

[ Voor 86% gewijzigd door swopdark op 14-08-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Laatste versie is 1.5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Weet iemand wat de evt veranderingen zijn?

Is dat gedoe met die hoge piep opgelost met 1.4 of 1.5? En auto beeldformaat? Ik hoorde dat daar ook wat problemen mee waren met het auto-beeldformaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Auto-beeldformaat werkt heel soms bij mij, maar meestal niet. Dit is redelijk vervelend.
Het lijkt wel dat philips er in zijn satelietreciever rekening mee gehouden heeft, want deze afstandsbediening heeft 1 knop waarmee je het beeldformaat kan wijzigen (als afstandsbediening in satellietmodus staat, anders kan je bijna alles doen met de tv).

Is er eigenlijk een mogelijkheid om de sw zelf te flashen, wss niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Cruzer schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:41:
[...]

Is dat gedoe met die hoge piep opgelost met 1.4 of 1.5?
Ik heb 1.4 en nog steeds last van een bromtoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Resinman schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:56:
[...]

Ik heb 1.4 en nog steeds last van een bromtoon.
Ik ben van plan om de 32PW9551 volgende week te bestellen. 1 ding weerhoudt me en dat zijn de meldingen over piep/bromtoon. Is dit nu bij een enkeling of is dit gewoon echt bij elk 32pw9551 toestel die Philips uitlevert?

Over breedbeeld formaat, ik had wel gelezen icm bv UPC Mediabox met de instelling van de deze box op 16:9 dan is het breedbeeldformaat wel ok?

Ik neem verder aan als ik dit toestel volgende week zou bestellen ik dan Software Versie 1.4 of 1.5 krijg? Echter wat de verschillen zijn met Versie 1.2... weet ik toch niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Cruzer schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:43:
[...]

Ik ben van plan om de 32PW9551 volgende week te bestellen. 1 ding weerhoudt me en dat zijn de meldingen over piep/bromtoon. Is dit nu bij een enkeling of is dit gewoon echt bij elk 32pw9551 toestel die Philips uitlevert?
Ondervindt hier geen last mee met mijn 32PW9551.

Heb wel afgelopen maandag beetje vreemd probleem gehad met Component ingang en m'n PS2.

Telkens als ik naar Component ingang schakelde viel beeld opeens uit en ging standby lichtje knipperen. Heb het 3 maal gehad. Vervolgens min of 5 uitgezet en toen deed ie het weer naar behoren.

Heb leverancier hier al over gemailed. :X

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Osdorp-Dude schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:16:
[...]
Telkens als ik naar Component ingang schakelde viel beeld opeens uit en ging standby lichtje knipperen. Heb het 3 maal gehad. Vervolgens min of 5 uitgezet en toen deed ie het weer naar behoren.
Klinkt bekend. De TV valt uit en ledje gaat knipperen. Alleen mijn TV doet dit al vanaf het begin sinds ik hem uit de doos hebt gehaald. (Zie m'n posts hier wat eerder)

Er is nog niemand langs geweest om het te repareren maar het schijnt dat meerder toestellen hier last van hebben... ik praat over de 32" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Als ie uitvalt dan zou ik hem lekker ff gaan ruilen ofzo... Ik heb die van mij nu twee maanden en ben uiterst tevreden, versie 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Re: piepen of brommen
Het komt voor dat het metalen gaatjesmasker in de beeldbuis microfonie vertoont. Dit is merkbaar door een bromtoon. Sommige personen zijn hier erg gevoelig voor. Het kan voorkomen bij de 32" en 36" typen, maar zelden bij de kleinere. Zo'n 15 jaar geleden was het grootste type van Ph. er intern om berucht. Hoorde ik van een ontwikkelaar. Het piepen wat je hoort is waarschijnlijk te wijten aan een iets losse ferrietkern of onvoldoende ingegoten windingen in een trafo. Als je weet welke, zou je er blanke PU lak in kunnen druppelen. Het magnetostrictie-geluid wordt daardoor flink gedempt. Uiteraard alleen voorbehouden aan electronica-techneuten die weten wat ze doen.

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 19:02

hstoker

Yatta!

swopdark schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:41:
Als ie uitvalt dan zou ik hem lekker ff gaan ruilen ofzo... Ik heb die van mij nu twee maanden en ben uiterst tevreden, versie 1.2
Me2.. om maar even wat positief tegenwicht te verschaffen

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Anoniem: 185781

Ik heb de 32inch nu ook al een maand of 2 en ben er zeer tevreden van buiten 2 kleine probleempjes:

1. De TV is rechtstreeks aangesloten op een surround versterker; maar tijdens het zappen krijg ik telkens een kort "PoP" 8)7 geluid uit de boxen te horen.

2. Tijdens het kijken naar DVD's via de HDMI ingang is er soms waty flikkering zichtbaar (60Hz?), is het niet mogelijk om dat naar 100Hz te krijgen?

Thanks,

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Dat probleem kan ik beamen, ik heb hier ook een "plop" geluid, wat overigens niet zo goed is voor de boxen (te grote DC spanning).

2. HDMI werkt op 50/60Hz, kan dus niet op 100 Hz denk ik

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 184250 op 18-08-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze philips 32PW9551 tv nu ook een aantal weken in huis en ben er ZEER tevreden over.
Maar nu komt, ik heb mijn xbox360 aangesloten op de HD aansluiting van de tv met de 3 tulp stekkers van de orginele scart kabel die bijgeleverd werd door MS toen ik de 360 kocht.

Ik heb alleen geen geluid via mijn tv als ik speel op de 360, wel op mijn surround setje die via glasvezel is aangesloten maar ik vind het raar dat ik geen geluid heb via de boxen van mijn tv.
Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 09:22

Gorefest

serial killer.

Dat is normaal er gaat geen geluid over die 3 tulp stekkertjes die naar je tv gaan, alleen maar beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Vandaag zijn er 2 mensen van ESK langs geweest. Dit is een geautoriseerd philips servicecenter. Ze wilden de tv meenemen voor onderzoek en reparatie. Ben ik niet mee akkoord gegaan. Direct de webwinkel gebeld en die hebben toegezegd dat er deze week een nieuwe 32" wordt afgeleverd.

Mijn 32" werkte uit doos al niet. Maar deze avond gebeurde er iets vreemds... :)

Ik dacht, laat ik nog eens een beetje rommelen met die tv, hij valt namelijk na het aanzetten na ongeveer 5 sec. uit. De tv heb ik ongeveer 12 keer aan en uit gezet en telkens snel naar het menu gegaan waar je de tv automatisch kan instellen. Ik liet de tv dus de zenders opzoeken. Dit heb ik een paar keer gedaan omdat de tv ook tijdens deze actie uit viel. Maar na de 4e keer ging de tv niet uit, hij bleef aan! En nu nog steeds, CSI staat nu aan :)

Maar goed, ben al lang blij dat ik weer even kan tv kijken. Hij wordt deze week dus nog wel omgeruild.

Nog snel in service menu gekeken, tis software v1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Op http://www.areadvd.de/index.html is een test verschenen van de Philips 32PW9551 televisie. Hij heeft de Sehr Gut beoordeling gekregen.

Een aantal opmerkingen van de site: (babelfish)

- The visible difference between HDTV and PAL is noticeable more clearly than with the "hp ready" TV Samsung WS-32Z409T.

- The contrast is tube-typically much high and the colors works absolutely naturally, which succeeds so far only to few flat screens in this quality.

- Picture geometry is almost perfect. The lines run very evenly and only at the outermost contour arise easy deformations.

1 negatieve opmerking welke ik bijmijn exemplaar ook heb gezien:

- In a regard the homogeneity of the picture is disturbed however nevertheless: Illuminating of the picture is not even. With pictures with bright surfaces, which take the entire screen off, one notices that the brightness decreases something to the contours.

Verder zijn ze erg enthousiast over een HD tv voor deze prijs. Zo moet je deze tv ook bekijken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb hem nu ook een week staan, wou eerst een Grundig Lenaro kopen! Gelukkig op GoT een beter alternatief gevonden, hulde!

Ben blij dat ik nu een 32PW9551 heb staan, wat een beeld zeg! Nu nog een goede surround set erbij om het audio gedeelte ook perfect te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Ik zit nog met een twijfel. M'n DVD speler is nu via scart aangesloten. De DVD speler kan ook via een component progressive aansluiting aangesloten worden. Is dit beter dan de scart aansluiting?
Het lijkt mij dat er geen progressive over scart kan gaan, klopt dit? Kan het niet uit testen nu omdat ik (nog) geen component kabel heb.

2e vraag/opmerking. Volgens philips heeft deze tv virtual dolby surround. Kan in het menu hier nergens iets over terug vinden. Is dit in en/of uit te schakelen? Ik wil namelijk gewoon standaard stereo geluid over m'n tv speakers zonder enhancements etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb hem uiteindelijk ook bestelt namelijk de 32inch versie.

Echter ik krijg het toestel pas 13 oktober :/

Ik heb hem besteld bij PrijsTopper (Radio Modern) / www.modern.nl en IT's (zijn namelijk 3 bedrijven onder 1 paraplu)

Het toestel was niet meer op voorraad bij Philips en wordt pas in oktober verwacht. Philips had maar enkele gemaakt en deze waren op. Ze hebben dit expres gedaan om eerst te peilen of er wel voldoende vraag naar was volgens de verkoper. Dus nu moet ik wachten maar dat komt wel goed uit.

Ik kreeg het toestel voor 550 euro incl Btw maar dat komt omdat ik de HTS6510 (HDMI) erbij had bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

C00KW4US schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:27:
Ik zit nog met een twijfel. M'n DVD speler is nu via scart aangesloten. De DVD speler kan ook via een component progressive aansluiting aangesloten worden. Is dit beter dan de scart aansluiting?
Het lijkt mij dat er geen progressive over scart kan gaan, klopt dit? Kan het niet uit testen nu omdat ik (nog) geen component kabel heb.
Progressive kan niet over scart, dit moet je via je component of HDMI aansluiting doen.
2e vraag/opmerking. Volgens philips heeft deze tv virtual dolby surround. Kan in het menu hier nergens iets over terug vinden. Is dit in en/of uit te schakelen? Ik wil namelijk gewoon standaard stereo geluid over m'n tv speakers zonder enhancements etc :)
Ik kan er niks over vinden in het tv menu. Als dat virtuele surround geluid er al opzit dan merkt ik er trouwens bar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186470

Er bestaat nogal wat onduidelijkheid over de beeldverhoudingen c.g. aantal pixels.
Na deze gehele forum door genomen te hebben heb ik ook besloten deze tv aan te schaffen maar er blijven nog vragen open staan namelijk:

Kan het zijn dat bij ypbpr 720p dit toestel het omzet naar 2048 bij 576p, dit zou verklaren waarom het beeld zoveel beter is dan scart rgb (720x576) omgezet naar 1024x576i of pp 2048x833i op 100hz i.p.v. 50 of 60hz?

En zal het via hdmi 1080i het toestel dit omzetten naar 2048 bij 822i aangezien volgens deze forum mensen beweren dat het beeld beter is dan met ypbpr.

Een leuke theorie of is dit mogelijk, gaarne uitleg

m.vr.gr. lexel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over dat virtuele sound, het zit er wel op, maar maakt het geluid enkel slechter. Heb het op gewoon stereo staan.
Ik geloof dat het 1 van de knoppen onderaan is, daar waar je de kleuren ook kunt veranderen (persoonlijk, warm, multimedia enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die de tv wxillen kopen, volgens een verkoper gaat Phillips volgende week zijn prijzen met 10% verlagen, wat de tv des te aantrekkelijker maakt.
Hij zou dan ongeveer op 550-560 euro komen.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste