philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 53.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 15:59
TV is omgeruild voor een nieuw exemplaar. Deze werkt goed en ben er nu dan ook zeer tevreden mee!
Lekker strak en scherp beeld. Over de kabel al een zeer goede kwaliteit en DVD ziet er super strak uit. :)

Heb geen piep of brom kunnen waarnemen. Deze tv is ook v1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187034

HI,I've need a big advice by YOURS possessors of this TV PHILIPS "HD PREPARED" ,I'm Italian, I would Know if this tv Philips 32' pw9551 only support 720p and 1080i resolutions, or TO VISUALIZE REALLY HD SIGNAL 720P AND 1080i for a PERFECT use with SKYHD(TV SATELLITE HD),XBOX360 AND FUTURE PS3-hddvd?
BECAUSE the italian Philips callcenter TO SAY that this tv downscaling all the signals HD ,and the italian Philips website describe it as "HD PREPARED" and not "HDREADY".
In the Holland as German as England ,France,etc, how many tv CRT visualize THE HD SIGNALS?
Here in Italy there are this tv Philips PW9551 that we dont understand if really visualize 720p and 1080i and SAMSUNG SLIM 32' W32Z419T that is a very,very bad tv with many problems ,as for you?
The situation is very difficult for us, italian fan tube crt and HD FAN, AND ANTI LCD.Plasma. ;(
One of solution can to be a retro projector SONY KDF E42A11.

What is the least distance of vision, i've only 1,2 mt - 1,8 mt.
And, the question most important, the light, the lamp , how many cost in the england because here in Italy Sony market it 200 euros.
And I would to use tv for to play with xbox360,ps3,SKYHD,dvd, pc for more 10 hours in the day ,then I could change lamp every years :?

HELP! What's are other solution for spend too money,and to have a display for to vsiaul perfectly SD AND HD SIGNALS?
Unfortunately there aren't TV CRT HDREADY VERY GOOD, there is only one ,by samsung ,very bad in Italy as in England.,Germany and Holland.

Help,thank you.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 187034 op 27-08-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 21:54
Well, i don't know about the lamp.........
I can tell you that this tv doesn't physically displays 720p or 1080i but it sure as hell knows what to do with a 720p/1080i signal.
At 720p it's better than most LCD screens(except the more expensive ones).
There was a test where people concluded that at 1080i there was a (slight)difference due to upscaling.
This TV is certainly worthwile.
(pretty funny you had to ask on a dutch forum 8) )

Edit:link from earlier in this thread...comparison between Samsung and Philips
http://www.areagames.de/f...c&MessageID=365945#365945

[ Voor 14% gewijzigd door koosjebram op 27-08-2006 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

[b]past schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:30:[/b

What is the least distance of vision, i've only 1,2 mt -1,6 mt.
If this is the distance that you are from your television screen then dont buy a 26" or 32" tv. Your eye is much to close to the tv so the whole picture will never be sharp. (do you live in a box??) Usually you can take 3 or 4 times the diagonal size of the screen and that's a good distance for viewing.
And, the question most important, the light, the lamp , how many cost in the england because here in Italy Sony market it 200 euros.
And I would to use tv for to play with xbox360,ps3,SKYHD,dvd, pc for more 10 hours in the day ,then I could change lamp every years :?
Dont know. With that much use a day the tv will probably die in around 5 to 6 years. Then you can buy a new tv! Thats what i would do.
HELP! What's are other solution for spend too money,and to have a display for to vsiaul perfectly SD AND HD SIGNALS?
Unfortunately there aren't TV CRT HDREADY VERY GOOD, there is only one ,by samsung ,very bad in Italy as in England.,Germany and Holland.
Get a smaller LCD tv, it's cheap and has good sharpness for the distance you are watching.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swop excuse-me,you 're telling me to buy a lcd 26' or 32', and not a Sony KDF for the distance, that I believed was the best solution for me to see good the signals HD of SkyHD,xbox360,future, ps3 over the SD signals as Sky channels, dvd, Tv digital and analogic?Lcd 26' is too small, and I hate their response time,danger pixel,the vision of SD signals.
Or I didnt understand what you 've suggest to me?
PHILIPS pw 32' 9551 VISUALIZE TRUE HD SIGNALS, or 720p and 1080i are SIMPLY downscaling to 576 progressive, or anyway to a signal progressive near the 500 lines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 187034 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:40:
Swop excuse-me,you 're telling me to buy a lcd 26' or 32', and not a Sony FDK for the distance, that I believed was the best solution for me to see good the signals HD of SkyHD,xbox360,future, ps3 over the SD signals as Sky channels, dvd, Tv digital and analogic?Lcd 26' is too small, and I hate their response time,danger pixel,the vision of SD signals.
Or I didnt understand what you 've suggest to me?
PHILIPS pw 32' 9551 VISUALIZE TRUE HD SIGNALS, or 720p and 1080i are SIMPLY downscaling to 576 progressive, or anyway to a signal progressive near the 500 lines?
I think, that when you're sitting about 1,2 meter from the screen that a 26" or 32"monitor is much to big a screen for that distance. You must buy a smaller tv. I dont like LCD tv's neither but its the only system that can display HD pictures in smaller screens.

What is a Sony FDK??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 187034 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:40:

The Philips does not display full 720p or 1080i
It downscales to 576p but it does a great job! Many hardware-site say that the picture is better at HD than the Samsung. If you want Full 720p or 1080i HD Ready in a good quality... You must buy a LCD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swopdark schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:58:
[...]

The Philips does not display full 720p or 1080i
It downscales to 576p but it does a great job! Many hardware-site say that the picture is better at HD than the Samsung. If you want Full 720p or 1080i HD Ready in a good quality... You must buy a LCD tv.
It does yet a great job but dont display TRUE HD anyway. :? For to display SKYHD and play with xbox360,ps3,doesn't suitable,than. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens, we zitten op een nederlands forum, het is niet de bedoeling hier in het engels te posten.

Everybody, this is a Dutch discssion board, so please do not post in English. There should be plenty of AV Discussion boards in English for this discussion

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 28-08-2006 10:30 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuse me Moderator but in the avforums boards English doesnt speak this tv, and doesnt market in UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184250

Oh, zal ook stoppen met in het Vlaams te posten dan :-).

• lucas81
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08-2024
JvS schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:24:
[mbr]Jongens, we zitten op een nederlands forum, het is niet de bedoeling hier in het engels te posten.

Everybody, this is a Dutch discssion board, so please do not post in English. There should be plenty of AV Discussion boards in English for this discussion[/mbr]
geez, lekker bekrompen hoor! Die jongen kan geen info in zn eigen taal vinden dus probeert hier hulp te vinden...maar wordt meteen tegengewerkt door zo'n modje... :s

ipv trots en blij te zijn om anderen te kunnen helpen in (zelfs) een andere taal.....

[ Voor 7% gewijzigd door lucas81 op 31-08-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181812

Jvs s a fag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 16:50
ik heb een gewone philips breedbeeld tv
en van zodra ik tv kijk via een scartkabel of xbox360
valt de tv in standby en knippert het standby lichtje

zoals een paar postings terug
is dit een zieke van philips tv ofzo

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Gister de AVIA calibratie dvd gebruikt op m'n 32". Ik moet zeggen dat het me erg meevalt met de geometrie afwijkingen. Er zit wel een kleine kromming links boven en ook de overscan is in breedbeeld stand ongeveer 5% aan beide kanten.

Wellicht dat ik em nog ga finetunen met deze dvd. Contrast en brightness is ook erg goed in te stellen met de vele test patronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 18:13
C00KW4US schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:57:
Gister de AVIA calibratie dvd gebruikt op m'n 32". Ik moet zeggen dat het me erg meevalt met de geometrie afwijkingen. Er zit wel een kleine kromming links boven en ook de overscan is in breedbeeld stand ongeveer 5% aan beide kanten.

Wellicht dat ik em nog ga finetunen met deze dvd. Contrast en brightness is ook erg goed in te stellen met de vele test patronen.
Wat is het verschil met de THX/optimizer die op Finding Nemo en Saving Private Ryan staat met die AVIA-DVD?

Ik krijg deze tv 15-10-06. Ik vermoed dat ik Firmware V1.5 krijg. Op een duits forum las ik dat ook met V1.5 je last kan hebben van Tearing :? Kan iemand me precies en simpel uitleggen wat met Tearing wordt bedoeld? En ervaring jullie dit ook als last en is het storend??

Verder las ik op dat zelfde duitse forum dat de Firmware verandering meer bedoeld zijn voor de compabiliteit met HDMI uitgangen van verschillende bronnen zoals Decoders/DVD-Recoders etc...

Bedankt

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33
Cruzer schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:17:[...]

Ik krijg deze tv 15-10-06. Ik vermoed dat ik Firmware V1.5 krijg. Op een duits forum las ik dat ook met V1.5 je last kan hebben van Tearing :? Kan iemand me precies en simpel uitleggen wat met Tearing wordt bedoeld? En ervaring jullie dit ook als last en is het storend??
Firmware 1.5 zorgt niet voor de tearing, die zit er al sinds het begin in (zoom modus icm dubbele lijnen) Tearing betekent dat een gedeelte van het scherm (in dit geval de onderkant) langzamer opbouwt dan de rest van het scherm. Gevolg is dat je 2 verschillende beelden krijgt waarvan de een net iets langzamer is dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
TimmyUt schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:10:
[...]

Firmware 1.5 zorgt niet voor de tearing, die zit er al sinds het begin in (zoom modus icm dubbele lijnen) Tearing betekent dat een gedeelte van het scherm (in dit geval de onderkant) langzamer opbouwt dan de rest van het scherm. Gevolg is dat je 2 verschillende beelden krijgt waarvan de een net iets langzamer is dan de ander.
En merken jullie dit heel erg bij deze Philips 32PW9551 of de 28 inch? Kortom is het storend want ik lees als ik uberhaupt iets negatiefs lees over deze tv dan is het vaak een bromtoon of een piep?

Dus ik neem aan dat de gebruikers van deze tv Tearing niet ondervinden of het valt nauwelijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184250

Heb enkel heel af en toe last van tearing bij het kijken via satteliet (scart1).
Maar het is wel maar heel af en toe, mijn vriendin zit het ineens nog niet.
Met dvd's en games (xbox360) via component heb ik er nog niks van gezien.

Wat ik wel gemerkt heb is dat de geometrie niet helemaal meer ok is.
Lijkt wel als de ondertitels in het midden geplaats worden dat ze fel gebogen zijn, terwijl het testpatroon van de AVIA DVD recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Ik kijk voornamelijk BBC, veel sport wedstrijden etc en ik vind het zeer irritant omdat je vooral bij tennis bij veel camera angle wissels elke keer het beeld problemen ziet geven.

Philips zou er overigens al mee bezig zijn en in een nieuw firmware zou het verholpen moeten worden... maar of dat uberhaupt wel kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Technorep doet Firmware updates voor Philips TV's

Dit bedrijf staat onder contract bij Philips!

Hier de link http://www.technorep.nl/

Ik neem aan dat het 1e jaar gratis is maar kan zijn dat ze toch kosten vragen want als je tv verder goed werkt en je wilt perse toch een V1.5 hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
De TV updaten is het probleem niet ik heb hem pas 3 maanden en dat kan onder Garantie bij ESK.

Punt is gewoon dat het alleen op te lossen zou zijn met een NIEUWE firmware en die hebben ze in Singapore nog niet geschreven....... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Gisteren een XBOX 360 op 1080i via component op mijn 32PW9551 aangesloten... HolyFuck wat een strak en kleurrijk beeld zeg!! _/-\o_ can't wait for my PS3 (in maart 2007 grrr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181812

Krijg als het goed is deze week de 32" versie, kanniet wachten om hem aan te sliten op me 360.. maar volgens mij kan je tijdens gamen beter 720p doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189121

In vorige Philips TV's was in het service menu een testbeeld op te roepen om de geometry in te stellen.

Hoe kan ik dit bij de 9551 doen?

Andere vraag:
Waar is hij het goedkoopst?

Anoniem: 189121

Modbreak:De winkel verkoopt zulke zaken. Lees even de policy na

[ Voor 70% gewijzigd door JvS op 14-09-2006 17:34 ]

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 19:28

fulgore

goud

Anoniem: 189121 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:23:
In vorige Philips TV's was in het service menu een testbeeld op te roepen om de geometry in te stellen.

Andere vraag:
www.kieskeurig.nl

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 189121 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:28:
Wie kan mij een goedkope AVIA DVD bezorgen?
Niemand, 't is copyrighted materiaal. Je zult hem dus zelf moeten kopen. Ik heb hem destijd hier besteld. Onder de kop "calibratie-tools".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:42
Anoniem: 189121 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:23:

Andere vraag:
Ik zag hem bij Media Markt voor 699,-
Anders is kieskeurig.nl of google je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Shadow_Zero schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:37:
[...]

Ik zag hem bij Media Markt voor 699,-
Anders is kieskeurig.nl of google je vriend :)
Ik heb deze 32PW9551 via Prijstopper (Modern) voor 550 euro maar ik had er ook een HDMI-homecinemaset erbij gekocht namelijk de Philips HTS6510 voor 500 euro.

Ik krijg deze beiden half oktober dan is de nieuwe voorraad weer binnen.

Anoniem: 190203

Gorefest schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:29:
[...]

Je ziet het vooral bij rustige pans van de camera.
Bijvoorbeeld bij natuur opnames als de camera heel rustig van links naar rechts zwenkt.
Hier zie je het duidelijk schokken.

Maar misschien ben ik ook te perfectionistisch....
ik heb ook last van judder. ik merk het vooral bij voetbalwedstrijden. bij uitzendingen van rtl-z waar die letters scrollen onderin is de hapering duidelijk merkbaar. wat ik nu niet begrijp is dat er praktisch heel weinig mensen zijn die dit effect merken, terwijl het toch best duidelijk zichtbaar is. probeer maar eens bij uitzendingen van rtl-z, om een paar keer je ogen op 1 woord te houden en dan merk je dat af en toe het woord niet vloeiend scrollt. nu weet ik niet of het aan mij ligt of zou het kunnen zijn dat mijn tv misschien defect is?
ik kreeg trouwens vandaag iemand van de technische dienst van philips over de vloer. hij zei dat t misschien verholpen kon worden door een update van de firmware, ik heb zelf versie 1.4. is dat mogelijk? ik hoop van wel. :?

ps: hebben mensen die dit judder effect merken, het ook gemerkt op andere 32pw9551 tv´s(bv in verschillende winkels of bij iemand anders thuis)?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 190203 op 21-09-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 09:22

Gorefest

serial killer.

Ik heb hier op het bedrijf onder andere ook een 28pw9551 staan.
Er zat versie 1.2 in en daar zaten nogal wat bugs in. (onder andere rare strepen in de OSD)

TVA service is langsgeweest en heeft ze geupdate naar versie 1.5 het judder zit er echter nog steeds in.

Sommige mensen zien dat gewoon niet omdat ze niet beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:52
Anoniem: 190203 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:35:
ps: hebben mensen die dit judder effect merken, het ook gemerkt op andere 32pw9551 tv´s(bv in verschillende winkels of bij iemand anders thuis)?
Ja , dat viel mij ook meteen op bij een model in de winkel !
Deze stond ook op RTL-Z op en de scrolltext in beeld haperde inderdaad als een gek!. Ik nam echter aan dat het een verkeerde instelling van het toestel was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vervelend, hopelijk wordt het gefixed in de volgende firmware-update. als ze maar genoeg klachten binnen krijgen, denk ik.
ik merk het effect via de antenne-aansluiting en de scart-aansluiting. is er ook judder via hdmi of component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Dat storende effect zie ik alleen als pixel plus aan staat. Het lijkt er op dat de pixel plus functie het beeld "trager" maakt. Je ziet dan bijvoorbeeld de balk bij rtl 7 duidelijk niet vloeiend gaan.

Zet ik em op digital scan is het in mijn ogen weg, dan loopt het allemaal wel smooth :)
Pixel plus staat bij mij iig altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C00KW4US schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:46:
Dat storende effect zie ik alleen als pixel plus aan staat. Het lijkt er op dat de pixel plus functie het beeld "trager" maakt. Je ziet dan bijvoorbeeld de balk bij rtl 7 duidelijk niet vloeiend gaan.

Zet ik em op digital scan is het in mijn ogen weg, dan loopt het allemaal wel smooth :)
Pixel plus staat bij mij iig altijd uit.
ik heb m ook staan op digital scan, maar dan zie ik de judder nog. ik ga ff in de winkel kijken of ik t daar ook opmerk, misschien ligt t wel aan mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Op digital scan is het beter maar nog niet helemaal goed. Op dubbele lijnen is het weg maarja dan is je hele idee van een 100Hz pixel plus TV weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 21:54
Ik weet niet hoor..maar als dat jou idee is van beeldkwaliteit.....
I.M.O zijn die digitale beeldverbeteraars niks waard(op deze tv iig)
Ga maar eens een voetbalwedstrijd kijken met die pixelplus aan of de scherpte vol aan wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Het is een beetje offtopic maar gezien het hier over Philips gaat,
Weet iemand een adres in nederland waar je native 1080i Philips of Sony CRT TV's zou kunnen kopen ?
De 9551 downscaled 7020p en 1080i, maar voor de amerikaanse markt zijn er wel 1080i TV's te koop die niet downscalen maar gewoon een 1080 buis hebben. (wel kostbaar overigens, maar goedkoper dan een plasma/lcd)
De onboard NTSC tuner is voor mij geen issue omdat ik TV via SAT kijk (en mijn Dreambox ontvanger PAL uitzendingen naar NTSC kan outputten)

Op een ander forum is er bijna ooit een IA geweest voor Australische Sony 1080 Trinitrons, helaas is deze nooit van de grond gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 20:37
.

[ Voor 96% gewijzigd door eX0duS op 25-09-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Madshark schreef op maandag 25 september 2006 @ 02:36:
Het is een beetje offtopic maar gezien het hier over Philips gaat,
Weet iemand een adres in nederland waar je native 1080i Philips of Sony CRT TV's zou kunnen kopen ?
De 9551 downscaled 7020p en 1080i, maar voor de amerikaanse markt zijn er wel 1080i TV's te koop die niet downscalen maar gewoon een 1080 buis hebben. (wel kostbaar overigens, maar goedkoper dan een plasma/lcd)
De onboard NTSC tuner is voor mij geen issue omdat ik TV via SAT kijk (en mijn Dreambox ontvanger PAL uitzendingen naar NTSC kan outputten)

Op een ander forum is er bijna ooit een IA geweest voor Australische Sony 1080 Trinitrons, helaas is deze nooit van de grond gekomen.
Ik ben bang dat je dat niet gaat lukken. De enige huidige modellen op de NL markt zijn deze Philips en die Samsung. JVC had nog een model in 2004 (die heb ik :) ) en Panasonic een model in 2005 (maar die downscaled naar 833),
In Engeland hebben ze geloof ik ook nog Toshiba's die wel aardig aangeschreven stonden.
Dus buiten importeren zie ik je niet slagen wat dat betreft, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Bij mij kan ik op de tv-zenders kiezen uit Pixel Plus, Digital scan en dubbele lijnen, maar ze alle 3 uitzetten lukt me niet. Op het HDMI kanaal kan ik geen van deze opties selecteren, betekent dat ze dan uit zijn :? . Kan iemand mij vertellen hoe je de digitale opties uitzet (ik heb begrepen dat het beeld hier beter van wordt op het HDMI kanaal)?

Bij mij is de verkenner in XP Pro met 800x600@60Hz (hoger lukt niet) het scherpst zodra ik 1280x720@60 Hz selecteer kan ik echt niks meer lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door The farmer op 25-09-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ben er nu wel over uit dat deze Philips behoorlijk goed beeld geeft. Ik was op zoek naar een andere TV, maar ja ik wil er natuurlijk weer niet teveel aan uitgeven. Ik heb nu een 28" TV, maar vind dat gewoon te klein en wil eigenlijk 23" of groter. LCD en Plasma zijn een stuk duurder dan CRT, en ik vind de beeldkwaliteit er van echt slecht (behalve dan die superdure Philips TFT's die bij de Mediamarkt aan de wand hangen natuurlijk), dus misschien is deze dan wel een optie.

Voor diegene die er al een hebben; resized dat ding nou 4:3 uitzendingen automatisch naar breedbeeld? Of moet je dat zelf nog doen met de knop?

Verder, in vergelijking met een Philips 32PW9525, is dit beeld dan beter? Ik heb nml. laatst naar dit scherm gekeken 2ehands bij iemand, maar het beeld stond scheef. Ik dacht dat ik dit wel in kon stellen (tilt), maar kon hiervoor geen functie vinden in het menu. Ook de service code werkte niet. Mijn moeder heeft ook zo'n 9525 en daarbij werkte de service code wel. Die TV vind ik best mooi beeld geven. Ik vraag me af is de 9551 beter? Geeft deze mooier scherper beeld?

Of ik koop 2ehands een 32" voor 300-400 euro, of ik geef 200 meer uit en ik heb een nieuwe... Je blijft wel een bakbeest houden dan natuurlijk. Als je een mooie TFT wil moet je toch al snel 1500 euro uitgeven...

De 9551 heeft dus ook geen Crystal Clear en Digital Natural Motion of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Gorefest schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:38:
Op digital scan is het beter maar nog niet helemaal goed. Op dubbele lijnen is het weg maarja dan is je hele idee van een 100Hz pixel plus TV weg....
?? Dubbele lijnen is toch 100 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik krijg deze 32PW9551 over 3 weken. Ik heb digitale tv van UPC wat is volgens jullie de beste beeldverbeteraar instelling voor digitale tv kijken:

Met Pixel Plus, digitale scan aan of uit of beiden??

Ik heb een dvd-speler met HDMI uitgang welke beeldverbeteraars moet ik daar uit of aanzetten voor de beste beeldkwaliteit zonder storende factoren?

Anoniem: 190781

Ik heb de 32PW9551 nu enkele dagen en ben er zeeer over te spreken.
HDMI is wel 60hrz inderdaad. Maar vroeger keken we ook naar 50-60hrz dus dat flikkeren went wel. Mooi beeld!! Games is fantastisch voor xbox 360 eigenaren en andere Consoles (gamecube, ps2).

Ik heb geen last van bromtoon of pieptoon. Als ik gewoon TV kijk heb ik als digitale optie digital scan aan staan. Geeft bij mij het mooiste en meest rustige beeld.

Gorefest schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:38:
bij mij zie je de haperingen in alle 3 de opties, zowel pixel plus, dig scan als dubbele lijnen. is mn tv misschien defect? trouwens, ik woon in spanje en in mijn buurt zijn deze tv's moelijk te vinden, dus heb nog niet met andere 32pw9551 tv's kunnen vergelijken.
groeten ;)

ik heb hem op digital scan staan, en ik moet zeggen dat het schokkend bewegende beeld niet meer heb......Althans niet met champions leage voetball. Ik zal nog eens kijken of ik het ergens anders wel zie. Ik zag het toen ik hem net had wel nml.

Ik heb dynamic contrast en Noise reduction uit staan trouwens. (zelfs active control staat uit)

Anoniem: 190781 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:24:
ik heb hem op digital scan staan, en ik moet zeggen dat het schokkend bewegende beeld niet meer heb......Althans niet met champions leage voetball. Ik zal nog eens kijken of ik het ergens anders wel zie. Ik zag het toen ik hem net had wel nml.

Ik heb dynamic contrast en Noise reduction uit staan trouwens. (zelfs active control staat uit)
ik heb alle digitale opties ook uit staan, maar heb toch een schokkend beeld. van de week zal iemand van de technische dienst weer langskomen, en dan weet ik hopelijk meer.
adios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay, laat maar weten wat er uit komt s.v.p.
Is handig voor anderen die op dit forum terecht komen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Anoniem: 190203 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:14:
[...]

ik heb alle digitale opties ook uit staan, maar heb toch een schokkend beeld. van de week zal iemand van de technische dienst weer langskomen, en dan weet ik hopelijk meer.
adios ;)
Misschien verwacht je teveel en ben je inmiddels aan het "zoeken" naar foutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog wat foto's op deze Duitse site.

[ Voor 177% gewijzigd door Icelus op 01-10-2006 16:25 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swopdark schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 01:42:
[...]

Misschien verwacht je teveel en ben je inmiddels aan het "zoeken" naar foutjes?
nee, helemaal niet. ik wil gewoon een tv die niet schokt als ik bv naar een voetbalwedstrijd zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191430

Heb vorige week de Philips 32PW9551 gekocht. Ben zéér te spreken over de beeldkwaliteit. Ik heb wel even gedaan over het vinden van de juiste beeldinstellingen, in zowel het standaard menu als het verborgen menu met fabrieksinstellingen. Overscan stond behoorlijk ruim afgemeten, maar dat is nu perfect. Het vreemde is dat ik soms wél en soms geen last heb van 'schokken' in langzaam schuivend beeld. Ik heb een Denon 3910 DVD speler aangesloten via HDMI, (instelling 576P) en dat levert prachtig strak en kleurrijk beeld op, maar bij de éne DVD (Robots) heeft hij wel eens last van dat schokken, en met een andere DVD (Finding Nemo) helemaal niet. Dan lijkt het me dat het niet anders kan dan dat de TV naar behoren werkt, maar dat het aangeboden signaal van kwaliteit verschilt. Idem met TV beelden, de lopende tekst onder RTL7 ziet er perfect uit, maar sommige programma-aftitelingen die snel van rechts naar links schuiven haperen en zijn slecht te lezen. Ook hier geen éénduidige klachten, dus zou het probleem bij de bron (het signaal) moeten liggen.

Toch ben ik nieuwsgierig of het updaten van de software (ik heb versie 1.2) daar enig verschil in zou maken.

Heeft iemand daar ervaring mee?
En weet iemand hoe en bij wie ik de software van dit toestel kan laten opwaarderen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inmiddels wel gezien dat ik versie 1.4 heb. Ik neem aan dat er een Philips monteur aan te pas moet komen om de firmware te veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
A.s. donderdag wordt m'n 32" voor de 2e keer omgeruild. Ik krijg dus nu m'n 3e nieuwe exemplaar. Helaas weer hetzelfde probleem als de vorige tv.

De tv valt uit na 5 seconden en begint het blauwe ledje te knipperen. Niemand kan me vertellen wat er aan de hand is met de tv. We zullen maar zeggen, 3 keer is scheepsrecht. Hopelijk ga ik hier geen last meer van krijgen want het irriteert me nu wel.

Zou het dan puur toeval zijn dat ik 2x een slechte tv ontvang? Niemand die hier ook problemen mee heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, geen probleem mee.. sinds ik de 32" heb heb ik eigenlijk geen enkel probleem.. Succes ermee.
Laat maar even weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik krijg de mijne volgende week vrijdag.

Ik heb deze 2 maanden geleden bestelt maar deze tv was op bij Philips en moest weer geproduceerd worden. Vandaar de lange levertijd, ik ben bnwd welke firmware ik krijg en of ze het e.e.a. hardware-matig iets hebben veranderd. De 1e serie die in maart/april uitkwam was een test-serie om de vraag te peilen en of het toestel voldeed aan de eisen.

Dus ik wacht volgende week wel af, of ik evt last zal krijgen wat hier allemaal is besproken.

Iemand een tip voor een goede HDMI naar HDMI-kabel ca. 1 meter? is Vivanco goed merk of QED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
C00KW4US schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:48:
A.s. donderdag wordt m'n 32" voor de 2e keer omgeruild. Ik krijg dus nu m'n 3e nieuwe exemplaar. Helaas weer hetzelfde probleem als de vorige tv.

De tv valt uit na 5 seconden en begint het blauwe ledje te knipperen. Niemand kan me vertellen wat er aan de hand is met de tv. We zullen maar zeggen, 3 keer is scheepsrecht. Hopelijk ga ik hier geen last meer van krijgen want het irriteert me nu wel.

Zou het dan puur toeval zijn dat ik 2x een slechte tv ontvang? Niemand die hier ook problemen mee heeft gehad?
Mijn eerste 9551 had precies hetzelfde euvel. Ik heb hem toen om laten ruilen voor een nieuw exemplaar, waarna het probleem was opgelost. Helaas moest ik toen wel enkele weken wachten voor ik m'n nieuwe had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Maandag krijg ik mijn 32" binnen. Heeft iemand al een TV van die 'nieuwe lading' binnen? Waarschijnlijk zal deze nieuwe lading dus allemaal firmware 1.5 hebben, of misschien wel 1.6?

Overigens zit ik een beetje te piekeren over de aansluitmogelijkheden van deze TV. Het feit dat er maar 1 HDMI aansluiting op zit is toch jammer. Ik weet niet of er überhaupt tv's zijn met meerdere aansluitingen, maar als je een home cinema set en een pc wilt aansluiten moet je nu toch keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Anoniem: 185781 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:01:
1. De TV is rechtstreeks aangesloten op een surround versterker; maar tijdens het zappen krijg ik telkens een kort "PoP" geluid uit de boxen te horen.

1. Dat probleem kan ik beamen, ik heb hier ook een "plop" geluid, wat overigens niet zo goed is voor de boxen (te grote DC spanning).
Er zijn twee mensen hier geweest die dit plop geluid hebben (ik heb het ook) maar wat valt hier tegen te doen of is deze plop niet schadelijk voor de speakers?
Mijn indruk is namelijk ook dat het schadelijk is voor de speakers en met een rondje zappen doe je dit dus 20 keer binnen een minuut.
De TV heeft maar 1 soort audio out dus daar valt waarschijnlijk weinig aan te kiezen.
Heeft iemand een suggestie om dit (kabouter) PLOP probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
DJMurtz schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:35:
Maandag krijg ik mijn 32" binnen. Heeft iemand al een TV van die 'nieuwe lading' binnen? Waarschijnlijk zal deze nieuwe lading dus allemaal firmware 1.5 hebben, of misschien wel 1.6?

Overigens zit ik een beetje te piekeren over de aansluitmogelijkheden van deze TV. Het feit dat er maar 1 HDMI aansluiting op zit is toch jammer. Ik weet niet of er überhaupt tv's zijn met meerdere aansluitingen, maar als je een home cinema set en een pc wilt aansluiten moet je nu toch keuzes maken.
Ik heb de mijne afgelopen vrijdag opgehaald met versie 1.5, echt mazzel mee gehad, vrijdag begonnen met bellen en vrijdagavond tv in huis. :*)

(toevallig bestelt bij witgoeddiscounter? ik had geinformeerd en hij kreeg er drie binnen waarvan 1 voor een klant :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
envy007 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:17:
[...]

Ik heb de mijne afgelopen vrijdag opgehaald met versie 1.5, echt mazzel mee gehad, vrijdag begonnen met bellen en vrijdagavond tv in huis. :*)

(toevallig bestelt bij witgoeddiscounter? ik had geinformeerd en hij kreeg er drie binnen waarvan 1 voor een klant :) )
Nee, niet bij witgoeddiscounter, was erover aan het twijfelen maar ben voor modern.nl gegaan. Vooral vanwege hun ultieme service (tenminste, als ik hun site, en de reviews op kieskeurig moet geloven)...

Morgen tussen 7:30 en 11:30 (pff wat een tijden 8)7 ) wordt de TV afgeleverd door hun afleveringsdienst. Ben benieuwd!

Ik ga naast deze TV trouwens ook mijn eerste homecinema set ooit kopen. Ik ben maar een arme student dus moet het beperkt houden maar deze ziet er aardig uit voor een goed prijsje, niet?

[ Voor 15% gewijzigd door DJMurtz op 15-10-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Panasonic SC-HT855 Home cinema set is prima denk ik. Wordt goed over geschreven in elk geval. Veel waarde voor een hele redelijke prijs.
Laat maar even weten hoe alles bevalt in elk geval!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Anoniem: 190781 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:09:
De Panasonic SC-HT855 Home cinema set is prima denk ik. Wordt goed over geschreven in elk geval. Veel waarde voor een hele redelijke prijs.
Laat maar even weten hoe alles bevalt in elk geval!!.
Zal ik zeker doen, al zal het nog wel even duren voordat ik in volle glorie kan genieten van de homecinema set en de TV bij elkaar. Eerst staat er een behoorlijke verbouwing van mijn kamer in de planning, dus voorlopig zal mijn TV de oude 4:3 Grundig van mijn ouders vervangen. Misschien haalt het ze wel over om, wanneer mijn TV m'n kamer op gaat, ook een breedbeeld aan te schaffen onder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
Envy007 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:17:
[...]

Hebben jullie nou ook last van tearing (digitaal op dubbele lijnen) bij breedbeeld uitzendingen (o.a. BBC)??? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
TimmyUt schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:39:
[...]

Hebben jullie nou ook last van tearing (digitaal op dubbele lijnen) bij breedbeeld uitzendingen (o.a. BBC)??? :? :?
Als je met tearing bedoelt dat dan een de onderste helft van het scherm 'blijft hangen' terwijl de rest doorloopt, ja daar heb ik ook last van. Had ook al gemerkt dat het door die dubbele lijnen fnctie kwam. Ik heb nog niet goed kunnen zien of het alleen bij breedbeeld uitzendingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb sinds een paar dagen last van een hoge piep uit m'n TV uit m'n 32PW9551.

Heb et merendeel via HDMI. Lag eerst aan instellingen dacht ik, maar gisteren had ik et ook ineens bij gewoon tv kijken. Iemand anders dit probleem ook?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nope, alhoewel het knipperende 50/60Hrz beeld in HDMI me wel blijft irriteren. vooral als naast de tv kijkt.
als je gewoon naar het beeld kijkt dan went het snel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb me sinds kort ook een 32PW9551 weten te strikken. Kon hem ergens in België vinden voor 360 630 euro.

Tot nu toe ben ik nog steeds versteld van de grootte van dit toestel. Het beeldoppervlak is fantastisch, en de kleuren, snelheid, contrast staan me ook erg aan :).

Maar, ik heb wel het gevoel dat mijn volume af en toe precies een beetje stijgt of daalt. Het is mij nu al 2 dagen opgevallen. Precies, wanneer er een ander soort tonen worden gestuurd (bijvoorbeeld, een telefoongesprek tijdens een nieuwsuitzending), zal de tv deze interpreteren en dan luider maken?

Heeft iemand dit ook al opgemerkt?

edit: Domme ik, zat met een gelijknamige xbox in men hoofd te zoemen :D. Foutje in de prijs. Was eerstehands aangekocht...

[ Voor 10% gewijzigd door chaos.be op 26-10-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

chaos.be schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:55:
Ik heb me sinds kort ook een 32PW9551 weten te strikken. Kon hem ergens in België vinden voor 360 euro.
Dat heb je netjes gedaan. Waar dan precies? 2dehands of nieuw? :D
Maar, ik heb wel het gevoel dat mijn volume af en toe precies een beetje stijgt of daalt. Het is mij nu al 2 dagen opgevallen. Precies, wanneer er een ander soort tonen worden gestuurd (bijvoorbeeld, een telefoongesprek tijdens een nieuwsuitzending), zal de tv deze interpreteren en dan luider maken?

Heeft iemand dit ook al opgemerkt?
Voor het verbeteren van de geluidskwaliteit doet u het volgende:

1. Druk op de knop 'MENU'. Druk vervolgens op de cursor omlaag om SOUND (GELUID) te selecteren en druk op de cursor naar rechts.
2. Druk op de cursor omhoog/omlaag om EQUALIZER, BALANCE (BALANS), DELTA VOLUME (DELTA VOL.) of AVL (MAX. VOLUME) te selecteren in het geluidsmenu. Selecteer een optie en druk op de cursor naar rechts.
3. Druk op de cursor omhoog/omlaag om de beste geluidskwaliteit in te stellen of druk op de cursor naar rechts om de gewenste optie te selecteren en druk vervolgens op de cursor naar links om het menu te verlaten.
4. Druk op de knop 'i+' om het menu te verlaten.

Alternatief:

U kunt ook op de knop 'SMART SOUND' op de afstandsbediening drukken om de vooraf ingestelde geluidsinstellingen, bijvoorbeeld VOICE (SPRAAK), MUSIC (MUZIEK) of THEATRE (THEATER) te selecteren die de beste geluidskwaliteit geven.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ik het goed begrijp is de 32PW9551 (grote broer zeg maar) zo'n beetje het topmodel van Philips vwb CRT bakken? Ik zie niets groters/duurders staan. Ik heb nu een 28" Sony van een jaar of 6 inmiddels en ik vind persoonlijk 28" het absolute minimum voor breedbeeld. Groter is echt beter. Het misleidende zit 'm natuurlijk ik de andere beeldverhouding. Vroegâh was een 81cm TV in 4:3 een gruwelijk groot beeld. Bij 16:9 is dat een totaal andere verhouding en is het gewoon groot genoeg.

Ik denk dat ik wel ga voor die 32". Niet persé voor het HD, want dat zie ik de komende jaren nog net echt massaal van de grond komen. En als het dan moet, kan ie het wel afspelen. Denk alleen niet dat het er echt geweldig uitziet. Allicht beter dan op een middelmatige LCD. Volgens die Duitse test die ze in het Samsung topic ook al aanhalen zijn goede CRT's nog altijd beter dan top LCD's/Plasma's.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 11:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

heb er gisteren ook een gekocht, ons pa that is... wel vet apparaat; we gaan nu van een 14 jaar oude 55cm 4:3 naar een 32" breedbeeld :P

Moet alleen nog een andere kast komen, want hij past niet in onze huidige, dus nu is heel de woonkamer een grote puinzooi en staat de kickass tv op wat bierkratjes met een plank er op...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141149

mphilipp schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:43:
Als ik het goed begrijp is de 32PW9551 (grote broer zeg maar) zo'n beetje het topmodel van Philips vwb CRT bakken? Ik zie niets groters/duurders staan. Ik heb nu een 28" Sony van een jaar of 6 inmiddels en ik vind persoonlijk 28" het absolute minimum voor breedbeeld. Groter is echt beter. Het misleidende zit 'm natuurlijk ik de andere beeldverhouding. Vroegâh was een 81cm TV in 4:3 een gruwelijk groot beeld. Bij 16:9 is dat een totaal andere verhouding en is het gewoon groot genoeg.

Ik denk dat ik wel ga voor die 32". Niet persé voor het HD, want dat zie ik de komende jaren nog net echt massaal van de grond komen. En als het dan moet, kan ie het wel afspelen. Denk alleen niet dat het er echt geweldig uitziet. Allicht beter dan op een middelmatige LCD. Volgens die Duitse test die ze in het Samsung topic ook al aanhalen zijn goede CRT's nog altijd beter dan top LCD's/Plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Merk je veel verschil als je naar digitale tv overstapt? vind de standaard zenders af en toe wat korrelig

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

beschuitfluiter schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:16:
Merk je veel verschil als je naar digitale tv overstapt? vind de standaard zenders af en toe wat korrelig
Ik vind het een wereld van verschil. Maar het hangt volgens mij sterk af van de decoder en de ontvangst. Ik heb hele goede ontvangst, dus heb weinig/geen last van blokjes of wegvallen van de zender.
Eerst keek ik met een dBox II en nu met een Dreambox 500C. Perfect beeld; bijna DVD kwaliteit zou ik zo zeggen. Niet 100% DVD natuurlijk, maar veel rustiger, contrastrijker en scherper dan analoge kabel.

En ik ben best kritisch. Ik kijk op een Sony breedbek CRT die gecalibreerd is door Frank Doorhof van HTForum.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:16:
Met de UPC Mediabox is het beeld wel duidelijk beter, het enige nadeel is dat je in egale (en dan vooral donkerdere) vlakken wel duidelijk de digitale compressie ziet. Door het scherpe beeld van deze TV valt dat extra op. Maar het is beter dan de lichte ruis die je bij analoge signalen vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hmmmk, even upc bellen dan dus :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Even iets anders (neem aan dat iemand het hier wel weet), wat is nou eigenlijk het verschil tussen een Philips TV "Matchline" en "niet Matchline". Ik heb nml. een 32" Philips die geen Matchline is, maar wel alles zit er op (DNM, combfilter, draadloze surround, crystal clear en weet ik veel wat allemaal nog meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eX0duS schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:25:
Even iets anders (neem aan dat iemand het hier wel weet), wat is nou eigenlijk het verschil tussen een Philips TV "Matchline" en "niet Matchline".
Vormgeving? Als je de specs hebt vergeleken en daarin geen verschil kunt ontdekken, zal het wel daarin zitten. Ik weet niet of de kwaliteit van de componenten nog kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59821

MIjn afstandsbediening reageert van de een op de andere dag niet meer... Batterijen zijn gewoon vol, ik heb hem verder nooit laten vallen voor zover ik weet. Als ik op een knop druk zie ik op de afstandsbediening we de lichtjes oplichten, alleen de tv reageert er niet op. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 59821 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:49:
MIjn afstandsbediening reageert van de een op de andere dag niet meer... Batterijen zijn gewoon vol, ik heb hem verder nooit laten vallen voor zover ik weet. Als ik op een knop druk zie ik op de afstandsbediening we de lichtjes oplichten, alleen de tv reageert er niet op. Iemand bekend met dit probleem?
Ik had dit van de week ook, moest acht keer op de aan/uit knop drukken voordat m'n tv aanging. Daarna geen last meer gehad van niet werkende knoppen. Ik dacht eerst even dat 'ie op dvd stond ipv tv, maar dat was ook niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Misschien interessant voor toekomstige kopers (staat volgens mij niet in de handleiding):

Vraag
Geen beeldweergave op de televisie bij aansluiting op de gameconsole.

Antwoord
De televisie ondersteunt alleen 50Hz-signalen via de scart-ingang en de video-ingang aan de zijkant. Zorg ervoor dat de gameconsole is geselecteerd voor de afgifte van het 50Hz-signaal. De televisie accepteert alleen 60Hz via de YUV- of HDMI-aansluitingen.

Bron: Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Had lange tijd last van onregelmatige maar erg hoge piep. Monteurs zijn net geweest en hebben spoel ingekit. Hoop dat irritante piep nu voor goed weg is.

Wel goede service van Philips :D

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Icelus schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:53:
Misschien interessant voor toekomstige kopers (staat volgens mij niet in de handleiding):

Vraag
Geen beeldweergave op de televisie bij aansluiting op de gameconsole.

Antwoord
De televisie ondersteunt alleen 50Hz-signalen via de scart-ingang en de video-ingang aan de zijkant. Zorg ervoor dat de gameconsole is geselecteerd voor de afgifte van het 50Hz-signaal. De televisie accepteert alleen 60Hz via de YUV- of HDMI-aansluitingen.

Bron: Philips
Huh.. als ik NTSC DVD's speel over de RGB scart dan werken die gewoon hoor :? en dat is een 60hz signaal. Het enige nadeel is dat het beeld dan ook 60hz is ipv 100hz.

Btw. de Playstation 2 ziet er met een componentkabel erg lekker uit op deze TV. Ik had hem op m'n ouwe tv al met een RGB scart aangesloten, maar op deze TV is het beeld echt een stuk scherper. Het is alleen jammer dat er maar weinig PAL spellen met progressive scan support zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Bigs schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:04:
[...]

Huh.. als ik NTSC DVD's speel over de RGB scart dan werken die gewoon hoor :? en dat is een 60hz signaal. Het enige nadeel is dat het beeld dan ook 60hz is ipv 100hz.

Btw. de Playstation 2 ziet er met een componentkabel erg lekker uit op deze TV. Ik had hem op m'n ouwe tv al met een RGB scart aangesloten, maar op deze TV is het beeld echt een stuk scherper. Het is alleen jammer dat er maar weinig PAL spellen met progressive scan support zijn.
De hoeveelheid NTCS games is ook betreurend laag die progressive scan ondersteunen. Uit me hoofd kan ik nu Soul Caliber 2 & 3, Shadow of the Colossus, Burnout serie, God of War en Gran Turismo 4, Tekken 4 & 5 noemen.

Beeldwaliteit gaat sowieso flinke stap vooruit met een component kabel.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175012

Mesh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:31:
[...]

De hoeveelheid NTCS games is ook betreurend laag die progressive scan ondersteunen. Uit me hoofd kan ik nu Soul Caliber 2 & 3, Shadow of the Colossus, Burnout serie, God of War en Gran Turismo 4, Tekken 4 & 5 noemen.

Beeldwaliteit gaat sowieso flinke stap vooruit met een component kabel.
werken ook PS2 en PS1 (PAL & NTSC) zonder progressive scan via het component kabel op deze TV ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Anoniem: 175012 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:12:
[...]

werken ook PS2 en PS1 (PAL & NTSC) zonder progressive scan via het component kabel op deze TV ??
Kort en bondig: Ja

Maar dan moet je tv deze standaard wel ondersteunen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 21-11-2006 15:13 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Mesh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:10:
[...]

Kort en bondig: Ja

Maar dan moet je tv deze standaard wel ondersteunen.
Duh het gaat toch over DEZE philips 28pw9551 TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Bigs schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:04:
[...]

Heb Philips hierover gebeld. De TV zou inderdaad alleen 50Hz via SCART accepteren, via component zou 50 en 60Hz mogelijk zijn.

Blijkbaar werkt het in de praktijk prima :?

[ Voor 24% gewijzigd door Icelus op 22-11-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

NTSC dvd's werken bij mij via de SCART prima. NTSC games van mijn GameCube werken echter niet. Hier baal ik flink van aangezien je van een moderne TV wel zou verwachten dat hij dit ondersteunt. Nu maar op zoek naar een component kabeltje.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Icelus
  • Niet online
Famoso schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:10:
NTSC dvd's werken bij mij via de SCART prima. NTSC games van mijn GameCube werken echter niet. Hier baal ik flink van aangezien je van een moderne TV wel zou verwachten dat hij dit ondersteunt. Nu maar op zoek naar een component kabeltje.
Wat voor signaal gebruik je hier? Voor de DVDs RGB-SCART en voor de Gamecube NTSC via composiet?

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Icelus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:08:
[...]
Wat voor signaal gebruik je hier? Voor de DVDs RGB-SCART en voor de Gamecube NTSC via composiet?
Gamecube gebruik ik ook rgb-scart voor. Het heeft dus echt iets met de output van consoles te maken blijkbaar.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Icelus
  • Niet online
Famoso schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:05:
[...]

Gamecube gebruik ik ook rgb-scart voor. Het heeft dus echt iets met de output van consoles te maken blijkbaar.
Wat zie je precies op het scherm als je de Gamecube aansluit (niks/zwart, trilt, verkeerde kleuren? anders...)

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Icelus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:21:
[...]

Wat zie je precies op het scherm als je de Gamecube aansluit (niks/zwart, trilt, verkeerde kleuren? anders...)
Kleuren zijn echt heel erg flets en er lopen (gekleurde) strepen door het scherm.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Op mijn oude Philips TV zat een AVL (automatic volume level) optie. Dit is waarschijnlijk de boosdoener.

• Shadow_Zero
Icelus schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:01:
[...]
Heb Philips hierover gebeld. De TV zou inderdaad alleen 50Hz via SCART accepteren, via component zou 50 en 60Hz mogelijk zijn.

Blijkbaar werkt het in de praktijk prima :?
Mijn tv (JVC HV32P40B) ondersteunt ook alleen PAL 50Hz over scart. Als hij een PAL 60Hz signaal ontvangt wordt het composiet. Het werkt dus wel, maar het beeldkwaliteit wordt je niet vrolijk van. Via component is het echter een heerlijk strak plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icelus schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:21:
[...]

ik heb mijn gamecube ook aangesloten via RGB scart, geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:44:
[...]

Mijn tv (JVC HV32P40B) ondersteunt ook alleen PAL 50Hz over scart. Als hij een PAL 60Hz signaal ontvangt wordt het composiet. Het werkt dus wel, maar het beeldkwaliteit wordt je niet vrolijk van. Via component is het echter een heerlijk strak plaatje :)
PAL60 is toch altijd composiet (PAL Gamecube heeft geen S-Video) of bedoel je 60Hz RGB-SCART :?
Zal even testen als ik deze TV binnenkrijg :)
Edit: zie dat dit niet over de Gamecube ging...

[ Voor 5% gewijzigd door Icelus op 24-11-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Anoniem: 190781 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:28:
[...]

ik heb mijn gamecube ook aangesloten via RGB scart, geen probleem...
Ook NTSC?

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste