philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 53.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:09:
[...]

Heb je van tevoren gecheckt of ie op voorraad was ?
Ik heb namelijk bij die winkel de 28 inch besteld... en heb nog niets gehoord dus ik ben benieuwd :)
Zou wel leuk zijn zo voor het wk :)

edit: zijn er nog andere mensen met ervaringen met deze winkel (qua levertijd) ?
Mij is verteld dat de tv de komende week door philips wordt geleverd als het goed is. Dus ik verwacht rond 20 juni de tv binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:29:
[...]

Mij is verteld dat de tv de komende week door philips wordt geleverd als het goed is. Dus ik verwacht rond 20 juni de tv binnen te krijgen.
Op de site staat: "levertijd: normaal, 3 tot 7 werkdagen" |:(
(stond er een aantal dagen geleden ook al)

Stom dat ze daar niet eerlijk over zijn dan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:08:
Ik vandaag besteld @ goedkoper.nl

Ze hadden er 6 binnen gekregen, 5 daarvan waren al verkocht, laatste dus voor mij ;)
Veel plezier met het toestel Flappie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb de mijne dus bij outlet planet besteld, en daar is normaal maar 4 dagen levertijd.
Nu krijg ik een mail met de mededeling dat er inverband met de WK drfukte op minimaal twee weken gerekend moet worden.
(lekker ku....... ) :r :'(
Hebben ze nu nergens die 32pw9551in voorraad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou de lokale bcc kunnen proberen maar dan betaal je wel 150 euro bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 02:31:
Je zou de lokale bcc kunnen proberen maar dan betaal je wel 150 euro bij...
Nee,de lokale BCC heeft ze niet, ze zijn in bestelling en ze kosten daar 799,-
Dus circa 180 euro meer.
Dat verschil vind ik wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:34

S2S

Een site waar ik hem vandaan heb, 28 Inch op voorraad. Hoop dat dit helpt.

Goedkoop:

http://elektrogigant.nl/

Philips 28PW9551 479,00 staat er op voorraad

Philips 32PW9551/12 609,00 niet op voorraad

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 22:21
Roet schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:44:
[...]

Oh daar wist ik niets vanaf, excuus. De gene boven de Intersport, tegenover het gemeentehuis naast de mac :P. Oh op moment van spreken stond er geloof ik een 32" versie (ook ff aan vriend gevraagd). Hoop dat dat niet uitmaakt :X.
Hem net live gezien bij IT's, beeld was niet om aan te zien (bij de rest van de tv's ook niet die aan stonden) door de zeer opdringerige verkoper }) had ik direct geen zin meer om verdere uitleg over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 12:33

Gorefest

serial killer.

Ze hebben de instellingen in de winkel altijd helemaal verkeerd staan.
Contrast staat bijvoorbeeld altijd op 100, dit moet je op ongeveer 50-55 zetten.
Zelfde met de rest van de instellingen bijvoorbeeld scherpte moet ook helemaal uit.

Het is natuurlijk ook sterk afhankelijk wat voor signaal ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:13
De 32 inch versie mag dan wel "goedkoop" zijn, maar verwachten we nog een prijsdrop? Misschien na het WK of als de Samsung verkrijgbaar wordt?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gorefest schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:38:
Ze hebben de instellingen in de winkel altijd helemaal verkeerd staan.
Contrast staat bijvoorbeeld altijd op 100, dit moet je op ongeveer 50-55 zetten.
Zelfde met de rest van de instellingen bijvoorbeeld scherpte moet ook helemaal uit.

Het is natuurlijk ook sterk afhankelijk wat voor signaal ze daar hebben.
Ik heb 'm ook zien staan.
Ondanks de instellingen is het een klotebeeld in tegenstelling tot mijn 28PW9520 :(
Recenter is blijkbaar niet altijd beter.
Spijtig want ik vind die LCD's ook maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoord op de topic titel: Neen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimp1969
  • Laatst online: 17-02-2015
Het beeld dat Philips wist terug te geven op hun vorige pixelplusTV's is superieur aan dat van de 9551.
We zitten in een overgangsfase wat beeldkwaliteit betreft.
Zolang mijn 28PW9520 het uithoudt heb ik geen behoefte aan 'de rest'.
Ik wacht liever af.

(Sorry, hier ben ik weer.......)

[ Voor 11% gewijzigd door wimp1969 op 10-06-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

wimp1969 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:10:
Het beeld dat Philips wist terug te geven op hun vorige pixelplusTV's is superieur aan dat van de 9551.
We zitten in een overgangsfase wat beeldkwaliteit betreft.
Zolang mijn 28PW9520 het uithoudt heb ik geen behoefte aan 'de rest'.
Ik wacht liever af.

(Sorry, hier ben ik weer.......)
Echt een man die zich aan zn woord houdt >:)

Ik heb ook een andere Pixelplus TV, en dit is mijn ervaring met deze TV. Voor gamen een top TV beter dan mn andere pixel plus, alles ziet er super uit. Met TV kijken is het een ander verhaal, deze tv is zeker beter dan de meeste tv's, maar idd minder dan sommige oudere Pixelplus TV's.

Dus samengevat:

Voor gamen super, voor TV kijken minder.

offtopic:
ik kon het niet laten

[ Voor 28% gewijzigd door S2S op 11-06-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimp1969
  • Laatst online: 17-02-2015
S2S schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:28:
[...]

Echt een man die zich aan zn woord houdt >:)

Ik heb ook een andere Pixelplus TV, en dit is mijn ervaring met deze TV. Voor gamen een top TV beter dan mn andere pixel plus, alles ziet er super uit. Met TV kijken is het een ander verhaal, deze tv is zeker beter dan de meeste tv's, maar idd minder dan sommige oudere Pixelplus TV's.

Dus samengevat:

Voor gamen super, voor TV kijken minder.

offtopic:
ik kon het niet laten
Ik wist dat ik mijn 'comeback' op mijn brood ging krijgen....... :)
Enfin, goeie samenvatting, volledig mee eens.........
Tot nooit nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je post 1 dag niets ofzo en meteen is het een comeback... :P

Beetje overdreven vind je niet ? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv wordt dinsdag geleverd voor de mensen die graag willen weten wanneer hij weer leverbaar is: Hij is weer leverbaar bij mokio.(32")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 04:30:
Mijn tv wordt dinsdag geleverd voor de mensen die graag willen weten wanneer hij weer leverbaar is: Hij is weer leverbaar bij mokio.(32")
Thnx, hopelijk geldt t zelfde voor de 28" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:29:
[...]

Bovenstaande waarden zijn de ISF caliberatiestanden door de ITC group voor mijn Philips 28pw9527 toestel!!!

Misschien is het beeld nu beter!!
Was ff nieuwsgierig naar dit menutje, maar ik krijg heel iets anders te zien qua instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/9784/philipsmenu8rc.th.jpg

...

Welke instellingen onder standaard menu gebruiken jullie? Krijg beeld nog niet helemaal lekker...

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 21:29
Wat mij wel handig lijkt is dat iedereen die teleurgesteld is over de beeldkwaliteit van deze tv ook erbij verteld wat zijn "bron" is (PC, dvd, en hoe deze apparatuur aangesloten zit)

Het beeld via HDMI (via pc HDTV films) is gewoon een HEEL stuk beter dan van een ouder pixelplus 2 toestel die dvdtjes als voer krijgt!
Ik heb net nog gekeken naar de beeldkwaliteit van een dvd dit is idd duidelijk minder dan een PP2 model (scart RGB). Maar als ik dezelfde dvd via de pc bekijk dan is de beeldkwaliteit echt al veel beter (meer detail betere kleuren).

Sluit deze tv dus als het mogelijk is op HDMI aan, en misschien dat component wel dezelfde beeldkwaliteit haalt!

[ Voor 6% gewijzigd door mdcobra op 11-06-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit het beeld via HDMI niet op 50hz te flikkeren of heb ik het verkeerd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Via HDMI is het ook progressive dus dat geflikker merk je niet eens.
Via component is het trouwens bijna net zo goed als via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Gorefest schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:28:
Via HDMI is het ook progressive dus dat geflikker merk je niet eens.
Via component is het trouwens bijna net zo goed als via HDMI.
HDMI is zo'n gigantisch sprong voorwaards. DVD's, DivX / XviD Films, Anime, etc series zien er allemaal zo gigantisch strak uit op m'n TV als ik ze via m'n pc afspeel (Ook omdat m'n GeForce PureVideo ondersteunt).

Ik merk helaas wel een flikker als ik de resolutie (behoorlijk) opschroef.

Op i480 is het te doen. Zodra ik richting de i720 wordt het erger. En bij i1080 is het haast niet meer te doen.

Heb een GeForce 6200. Hogere refreshrate instellen is niet mogelijk bij de instellingen voor zover ik dit kon vinden.

Kan het aan deze kaart liggen, want TV moet makkelijk 100 hertz aankunnen lijkt me?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

High Def Progressive is altijd 50 of 60 Hz

720p 50/60Hz
1080i 50/60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Gorefest schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:13:
High Def Progressive is altijd 50 of 60 Hz

720p 50/60Hz
1080i 50/60Hz
Dat verklaart het flikkerende beeld... |:(

Valt hier verder niets aan te doen?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Hier valt met deze tv niks aan te doen, maar je hebt hier alleen last van met je windows desktop, met films heb ik hier ook geen last van. Ik vraag mij wel af hoeveel beeldlijnen deze tv daadwerkelijk kan weergeven, volgens mij meer dan 576, want anders wordt een testbeeld met een zeer klein font onleesbaar lijkt me.(van "Nokia monitor test geloof ik) ik zal hier vannavond nog ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

mdcobra schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:19:
Hier valt met deze tv niks aan te doen, maar je hebt hier alleen last van met je windows desktop, met films heb ik hier ook geen last van. Ik vraag mij wel af hoeveel beeldlijnen deze tv daadwerkelijk kan weergeven, volgens mij meer dan 576, want anders wordt een testbeeld met een zeer klein font onleesbaar lijkt me.(van "Nokia monitor test geloof ik) ik zal hier vannavond nog ff naar kijken.
Heb nog weinig films in i720, laat staan i1080. Enige waar ik gebruik maak van i1080 is bij een enkeling PS2 games ( gran turismo 4), rest is i480.

Dus voorlopig is i480 genoeg voor mij via m'n media pc. Maar ga straks ook Media Center installeren en zou erg jammer zijn als daar geflikker ook zou plaatsvinden op een hogere resolutie... :X

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:18:
[...]

Dat verklaart het flikkerende beeld... |:(

Valt hier verder niets aan te doen?
ja een anti flikker bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Desktop op 720P ziet goed uit, ik kan zelf kleine letters lezen van 2 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faris schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:15:
Desktop op 720P ziet goed uit, ik kan zelf kleine letters lezen van 2 meter afstand.
Dus zeker géén roze bril....
Terwijl je het leven beter door een .....bril bekijkt,
Flauw grapje.......

Euh, sorry deze is eigenlijk voor Weerfreak bestemd......ben een groentje, geen roosje,...dat denk ik toch ;-)

Maar heb wel last van geflikker...........

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:23
Ik heb vandaag de Philips 8651 binnen gekregen. Veel strakker beeld als mijn vorige tv, alleen heb ik het idee dat er een soort vertraging in het beeld zit. Het loopt als het ware niet vloeiend. Heeft iemand eenzelfde tv met een dezelfde op- of aanmerking? Of komt dit omdat ik moet wennen van een gewone beeldbuis naar een breedbeeld? Vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Roncom schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:57:
Ik heb vandaag de Philips 8651 binnen gekregen. Veel strakker beeld als mijn vorige tv, alleen heb ik het idee dat er een soort vertraging in het beeld zit. Het loopt als het ware niet vloeiend. Heeft iemand eenzelfde tv met een dezelfde op- of aanmerking? Of komt dit omdat ik moet wennen van een gewone beeldbuis naar een breedbeeld? Vriendelijke groet.
Ik zou het niet weten het is een 28/32pw9551 topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

hstoker

Yatta!

Osdorp-Dude schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:37:
[...]

Heb nog weinig films in i720, laat staan i1080. Enige waar ik gebruik maak van i1080 is bij een enkeling PS2 games ( gran turismo 4), rest is i480.

Dus voorlopig is i480 genoeg voor mij via m'n media pc. Maar ga straks ook Media Center installeren en zou erg jammer zijn als daar geflikker ook zou plaatsvinden op een hogere resolutie... :X
Ik heb ook Media Center geinstalleerd, en ingesteld op 720p (1280*720@60Hz). Als je dan bijvoorbeeld de windows verkenner open hebt, zie je enig geflikker, waarschijnklijk wegen het hoge contrast (witte achtergrond, zwarte letters). Maar als ik MCE opstart is dit compleet verdwenen.. (ik zie het in ieder geval niet meer, misschien wimpie wel :P )

Wel is het aan te bevelen alle digitale opties uit te zetten, wordt het beeld honderd keer beter van!

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

hstoker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook Media Center geinstalleerd, en ingesteld op 720p (1280*720@60Hz). Als je dan bijvoorbeeld de windows verkenner open hebt, zie je enig geflikker, waarschijnklijk wegen het hoge contrast (witte achtergrond, zwarte letters). Maar als ik MCE opstart is dit compleet verdwenen.. (ik zie het in ieder geval niet meer, misschien wimpie wel :P )

Wel is het aan te bevelen alle digitale opties uit te zetten, wordt het beeld honderd keer beter van!
hstoker, wil je aub wat fototjes posten van jou tv in actie met een film van pixar oid?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

swopdark schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:21:
[...]

hstoker, wil je aub wat fototjes posten van jou tv in actie met een film van pixar oid?
Ik zal vanavond eens even een poging doen.

Waarom een film van pixar? (of bedoel je een teken/animatiefilm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

hstoker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:41:
[...]

Goed om te horen man, pak van m'n hart... :)

Ga ik van de week media center maar es opnieuw installeren.
hstoker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:03:
[...]

oid = of iets dergelijks, neem aan dus animatie film ofzo.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

hstoker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:03:
[...]

Nou jah een film van pixar daar zie je goed de kleuren en afscheidingen tussen verschilende objecten, daarnaast zijn dit soort films ook wat gedetaieerder als normale tekenfilms. Uitendelijk maakt het me niet zoveel uit wat je laat zien als er maar veel kleur en detail te zien is. Een star wars film bijv?

Ik heb de tv nog noot in real life gezien... Ik vind dat voor zolang ze bij LCD tv's nog aant zoeken zijn naar de eerste tv die echt goed beeld geeft, ik best een leuke CRT van Philips kan kopen, dan is normaal tv kijken ook nog steeds een leuke bezigheid.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weerfreak.

Kan jij aub jouw instellingen geven ivm de horizontale( zijn er acht) en verticale( 4) afstellingen. Ik heb de overscan weg gewerkt maar krijg de geometrie niet geheel zuiver afgesteld.Zeer irritant. so..please

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

swopdark schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:44:
[...]

Nou jah een film van pixar daar zie je goed de kleuren en afscheidingen tussen verschilende objecten, daarnaast zijn dit soort films ook wat gedetaieerder als normale tekenfilms. Uitendelijk maakt het me niet zoveel uit wat je laat zien als er maar veel kleur en detail te zien is. Een star wars film bijv?

Ik heb de tv nog noot in real life gezien... Ik vind dat voor zolang ze bij LCD tv's nog aant zoeken zijn naar de eerste tv die echt goed beeld geeft, ik best een leuke CRT van Philips kan kopen, dan is normaal tv kijken ook nog steeds een leuke bezigheid.
Zoals beloofd een aantal foto's:

voetbal
desktop met vakantiefoto
verkenner 1
verkenner 2
media center start
media center series
the beauty of japan (720p)
wmv demo (720p)

Waarschuwinkje: foto's zijn ongeveer 4.5mb per stuk.

Valt trouwens nog niet mee, zo een foto nemen van een tv. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Bij de foto's met de verkenner kun je goed zien dat het midden van het scherper is dan de zijkanten. dat is wel een beetje jammer. En aan de zijkanten valt nog steeds een stukje weg, maar dat is niet te merken bij het gebruik van media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Het Samsung front heeft nu een mooi topic, is er iemand genegen om dit ook te doen voor de Phillips variant?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de rechterzijde van het beeld is dat nu weerspiegeling van je huiskamer ?
1 van de voornaamste dingen waar ik me nu (ramen zit percies tegenover tv) overdag behoorlijk aan erger en daarom een LCD overweeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Hoe komt het bij die foto van het voetbal dat je van die zwarte balken hebt aan de zijkant?

Kan je dit niet instellen dat dit toch widescreen wordt zonder balken en zonder vervorming en zonder beeldverlies?

Mijn Sony Breedbeeld CRT doet dit namelijk wel automatisch, wel via Digitale TV van UPC

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:03:
[...]

Aan de rechterzijde van het beeld is dat nu weerspiegeling van je huiskamer ?
1 van de voornaamste dingen waar ik me nu (ramen zit percies tegenover tv) overdag behoorlijk aan erger en daarom een LCD overweeg
Dat is inderdaad mijn huiskamer... dat krijg je als de zon er vol op staat :). Is trouwens wel minder dan mijn vorige tv, maar nog steeds erg irritant.

Maar heeft een LCD hier ook geen last van? Kan op die van mij (laptop) helemaal niets zien als de zon er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Cruzer schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:09:
Hoe komt het bij die foto van het voetbal dat je van die zwarte balken hebt aan de zijkant?

Kan je dit niet instellen dat dit toch widescreen wordt zonder balken en zonder vervorming en zonder beeldverlies?

Mijn Sony Breedbeeld CRT doet dit namelijk wel automatisch, wel via Digitale TV van UPC
Dit komt omdat het een 4:3 uitzending is, en ik het beeld ook zo heb ingesteld. Ik kan het wel instellen dat het beeldvullend zonder vervorming is (16:9 stand), maar dan mis ik boven en onder een stuk, en dat vind mijn persoontje erg irritant, voetballers die onder in het beeld bezig zijn zonder de bal te zien.

Heb trouwens zondag bij een vriend voetbal gekeken, en die zet het standaard op de breedbeeld stand, zodat je van die uitgerekte brede mannetjes krijgt, is nog irritanter! (is het doel ook breder btw, wordt het wel makkelijker om te scoren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overweeg ook om de 32PW9551 aan te schaffen.'t enige is nog... de hoogte. Hij moet wel in de kast passen!
In de specs is te vinden 554 mm hoog. Zou een bezitter van de 32PW9551 zo vriendelijk willen zijn dit een keer te checken/op te meten?

Klopt het dat alleen de omlijsting rond de beeldbuis de maximale hoogte heeft en naar achter toe lager wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
hstoker schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:54:
[...]

Dit komt omdat het een 4:3 uitzending is, en ik het beeld ook zo heb ingesteld. Ik kan het wel instellen dat het beeldvullend zonder vervorming is (16:9 stand), maar dan mis ik boven en onder een stuk, en dat vind mijn persoontje erg irritant, voetballers die onder in het beeld bezig zijn zonder de bal te zien.

Heb trouwens zondag bij een vriend voetbal gekeken, en die zet het standaard op de breedbeeld stand, zodat je van die uitgerekte brede mannetjes krijgt, is nog irritanter! (is het doel ook breder btw, wordt het wel makkelijker om te scoren :P )
Ok maar op mijn Sony CRT Breedbeeld heb ik dit niet terwijl het automatisch beeldvullend is, komt dit doordat mijn UPC Settop-box op 16:9 staat? Kijk jij via digitale tv of via de analoge kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

hstoker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:07:
[...]

thx man, ik begin toch te denken dat deze tv zijn €600,- een stuk meer waard is t.o.v. een LCD van €1500,- of meer. Ik was gisteren nog even in een Philips winkel en daar zeiden ze dat de 32PW9551 pas op zen vroegst 12 juli weer leverbaar is... dammit! Ik kan niet wachten om deze tv op de Philips HD demo te zien naast een aantal LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Cruzer schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Ok maar op mijn Sony CRT Breedbeeld heb ik dit niet terwijl het automatisch beeldvullend is, komt dit doordat mijn UPC Settop-box op 16:9 staat? Kijk jij via digitale tv of via de analoge kabel?
Ik geloof dat BBC wel echt het voetbal in breedbeeld uitzend. Dit is een goedkope oplossing, je kunt dan het commentaar via de radio laten lopen en het beeld via BBC.

Er is volgens mij geen enkele tv die 4:3 uitzendingen zonder vervorming naar breedbeeld kan omtoveren. je krijgt altijd wat uitgetrokken gezichten, vooral aan de zijkanten van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Cruzer schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Gewoon via de analoge kabel, Nedeland 2. Wordt gewoon 4:3 uitgezonden. Nu heb ik begrepen dat via digitale tv het ook in 16:9 wordt uitgezonden, misschien dat dat bij jou het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:55:
Overweeg ook om de 32PW9551 aan te schaffen.'t enige is nog... de hoogte. Hij moet wel in de kast passen!
In de specs is te vinden 554 mm hoog. Zou een bezitter van de 32PW9551 zo vriendelijk willen zijn dit een keer te checken/op te meten?

Klopt het dat alleen de omlijsting rond de beeldbuis de maximale hoogte heeft en naar achter toe lager wordt?
Punt twee kan ik bevestigend beantwoorden, voor punt 1 zal je (in mijn geval) nog even moeten wachten tot ik weer thuis ben...

Heb het even nagemeten, precies 55,4 cm hoog. Specs kloppen dus!

[ Voor 7% gewijzigd door hstoker op 14-06-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hstoker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:07:
[...]

*knip*
Op welke resolutie heb jij het ingesteld? En hoe heb je het aangesloten?

Ik vond het zelf op 720p en 1080i niet erg mooi, maar wel een stuk beter op 576p (aangesloten met een dvi - hdmi converter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:06:
[...]

Op welke resolutie heb jij het ingesteld? En hoe heb je het aangesloten?

Ik vond het zelf op 720p en 1080i niet erg mooi, maar wel een stuk beter op 576p (aangesloten met een dvi - hdmi converter).
Ik heb het aangesloten met een dv-hdmi kabel, op 1280*720@60hz. Dit omdat een 720p video dan niet gescaled hoeft te worden, en gewoon 1 op 1 naar de tv wordt dorgegeven.

1080i heb ik niet geprobeerd, omdat ik niet zou weten hoe ik een interlaced signaal uit mijn videokaart kan krijgen. Ook is bij 720p de verkenner nog net te lezen, bij 1080i zal dat helemaal niet meer kunnen verwacht ik.

Welke resolutie gebruik je trouwens voor 576p?

[ Voor 8% gewijzigd door hstoker op 14-06-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bij mijn videokaart instellen of ik 480i, 576p, 720p of 1080i wil, omdat de tv herkent wordt alszijnde Philips HD TV. Met gewone resoluties heb ik nog niet geprobeerd. Wat mij wel opviel waren de toch wel aanwezige flikkeringen bij de desktop, bij films enz niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hstoker schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:59:
[...]

Punt twee kan ik bevestigend beantwoorden, voor punt 1 zal je (in mijn geval) nog even moeten wachten tot ik weer thuis ben...

Heb het even nagemeten, precies 55,4 cm hoog. Specs kloppen dus!
Bedankt voor de moeite! Nu de kast exact opmeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
hstoker schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:58:
[...]

Gewoon via de analoge kabel, Nedeland 2. Wordt gewoon 4:3 uitgezonden. Nu heb ik begrepen dat via digitale tv het ook in 16:9 wordt uitgezonden, misschien dat dat bij jou het geval is?
Nee kijk gewoon via Ned2 digitale tv van UPC, alleen via Film 1 ofzo is het in 16:9

Iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scaled hij alles naar 576p of 576i?

Mij lijkt ook 576p de beste resolutie om naar dit scherm te sturen, immers is je videokaart veel beter in het downscalen dan de scaler in de tv. Ik vind het wel jammer dat er maar 1 component ingang op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:03:
Scaled hij alles naar 576p of 576i?

Mij lijkt ook 576p de beste resolutie om naar dit scherm te sturen, immers is je videokaart veel beter in het downscalen dan de scaler in de tv. Ik vind het wel jammer dat er maar 1 component ingang op zit.
Je kan niet alles hebben. Maar dit is wel een (tot nu toe beste) oplossing:

YPbPr Power Box (Selector Unit) (Third Party)

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/ypbpr-powerbox.jpg
Your Price: US$ 14.90 (~11.83 EUR)

Lik-Sang

...

Heb nu PC via HDMI aangesloten. Net Monster GameLink 400 Component Audio/Video Cable voor mooi prijsje op ebay gewonnen. PS2 komt dus op de component aansluiting, nu zit ie nog via zijkant op composiet...

Zit ik alleen nog met dvd speler die voorlopig op scart zit zolang ik nog geen splitter heb voor Component, maar kan ook dvd's afspelen via PC.

Zoek eigenlijk automatisch switch ipv van handmatige hierboven.

Ben echt benieuwd naar resultaat van component kabel voor PS2 straks... :9~

[ Voor 1% gewijzigd door Mesh op 15-06-2006 15:34 . Reden: [ii] -> [i] ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Vandaag deze tv bij de MM in Almere gezien, ik heb je mensen die daar werkten gevraagd om deze tv even op de 1080i HD bron te zetten via component... in 1 woord verbluffend!

De kleuren en de helderheid van dit CRT scherm naast diverse andere plasma en LCD tv's (oa de nieuwe samsung) was echt veel beter. Ook op een kijkafstand van ca 1 meter was het beeld nog erg strak! Ik ga zelf op ca 3 meter zitten en zit mezelf nu al enorm te verheugen om lekker te experimenteren met deze tv.

Ik ga deze tv vanavond bestellen voor nog geen € 600,- euro en kan mezelf dus absoluut geen buil vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb inmiddels Blaze kabel aangesloten op m'n 28".

Wow wat een verbetering zeg! Echt niet normaal hoe scherp de spellen nu zijn!

Ik kan niet wachten tot m'n component kabel binnen is... :D

En heb is voorzichtig geinformeerd bij winkel waar ik gekocht heb of mogelijk is om 28" om te ruilen voor 32". Tv-meubel is inmiddels vervangen dus ruimte zat en wat geld gehad van grootouders nu en wil echt max uit kijkervaring halen...

Mocht het niet lukken, wellicht iemand hier interesse in een 28pw9551 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mesh op 15-06-2006 19:07 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
swopdark schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:50:
CRT scherm naast diverse andere plasma en LCD tv's (oa de nieuwe samsung) was echt veel beter.
Heb je het dan over een Samsung LCD of de CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Ik heb dit topic altijd nauw gevolgd en heb altijd gezegd dat dit mijne nieuwe TV wordt als mijn huidige stuk zou gaan. Afgelopen dinsdag was het dan zover, mijn huidige TV, een philips 63cm van zo'n 8 a 9 jaar oud ging voor de derde keer stuk. Wat jammer nou ;)

Vandaag de TV werkend gezien bij zowel de BCC als de MM en ik moet zeggen dat het echt een geweldige TV is. Daarom ook meteen besteld bij bobshop en als het even meezit kan ik de TV morgen al ophalen.

Nu nog even een HDMI kabel scoren om mijn Samsung DVDHD850 aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 28PW9551 binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het beeld.

Ik heb alleen 1 vraag: bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden is duidelijk te zien dat het beeld aan de zijkanten verder is uitvergroot dan in het midden van het beeld. Ook zie ik aan de zijkanten een soort pixel/lijnenpatroon.

Het maakt niet uit op welke zoom-instelling ik de TV heb staan. Ook maakt het niet uit of het signaal 16:9 of 4:3 is.

Ik heb alleen de standaardinstellingen aangepast (contrast, kleur, etc), heb nog niets in het verborgen service menu gedaan.
Hij staat ingesteld op pixelplus. DNR staat uit.

Als bron gebruik ik een digitale schoteltuner aangesloten via een normale scart kabel.

Heeft iemand hetzelfde probleem en eventueel een oplossing ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

De problemen die jij noemt heb ik niet. Wat betreft die pixel/lijnenpatroon lijkt het erop alsof het beeld opnieuw uitgelijnd moet worden, mogelijk kan dat via het service menu. Heb je de digitale tuner ook op 16:9 staan? Dit was bij mijn digitenne ontvanger namelijk wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ash] schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:47:
De problemen die jij noemt heb ik niet. Wat betreft die pixel/lijnenpatroon lijkt het erop alsof het beeld opnieuw uitgelijnd moet worden, mogelijk kan dat via het service menu. Heb je de digitale tuner ook op 16:9 staan? Dit was bij mijn digitenne ontvanger namelijk wel nodig.
Dat heb ik geprobeerd, maar zodra ik de tuner op 16:9 zette, viel het beeld weg 8)7

Uiteindelijk heb ik het zonder beeld, uit mn hoofd weer terug kunnen zetten op 4:3, toen kreeg ik weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

kwhuisman schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:39:
[...]

Heb je het dan over een Samsung LCD of de CRT?
Over de nieuwe Samsung LCD LE32R72, die met die glimmende rand rondom. Begrijp me niet verkeerd er stonden een hoop erg mooire lcd tv's te draaien maar deze Philips heeft mijn hart gestolen mede dankzijn zijn lage prijs en de uitstekende weergave van HD beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 2 dagen de 32pw9551. Gewoon strak toestal, prijs kwaliteit verhouding is subliem in mijn ogen. Vooral het contrast en de kleurdiepte is beter dan bij veel lcd's. Pas bij een prijsklasse van (ruwe schatting) 1400+ ga je voordeel boeken op deze tv. Resolutie die iets lager is zie je wel maar het verschil met een `echt` 720p scherm vind ik erg klein en nauwelijks zichtbaar. Ook om op te gamen is de tv goed geschikt, geen ghosting en een strak plaatje. Alleen merk ik wel soms dat de TV in hdtv stand soms in de menutjes een lichte flikkering geeft onderin en soms weer niet. Dat is wel vreemd maar niet erg storend. Absoluut het geld waard.

Alleen pixelplus is gewoon ontzettend slecht, als je dat aanzet op deze tv wordt het beeld schokkerig, niet vloeiend. Dus dat moet je gewoon uitzetten en 100 hz digital scan aanzetten. Vond de digitale opties sowieso het beeld eerder slechter maken dan beter dus dat vind ik dan wel weer een beetje onzinnig.

Met gewone TV is deze niet echt bijzonder, gewoon een mooi plaatje voor een pal signaal maar niks bijzonders. Hij verliest ook een klein beetje beeldkwaliteit door de omzetting naar 16:9. Maar in HD kan deze tv zich zeker goed vertonen. Beeldbuis is helemaal vlak. Apparaat is wel erg zwaar, wel iets om rekening mee te houden. Teletekst ook in orde, houdt 1200 kanalen vast maar telt daarbij subpagina's als pagina. (814-1-2-3 telt als 3 pagina's) Mogelijkheid tot splitscreen teletekst en tv is aanwezig.

Is het "maar" 576p? Ja. Maar wel met een uitstekende beeldkwaliteit wat dat resolutieverlies behoorlijk goedmaakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, eindelijk weer eens een goede reaktie.
Ik zit hier nu al bijna twee weken te wachten op de 32PW9551 die ik via outlet planet heb besteld.
Duurt nu wel erg lang.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:43:
Ik heb nu sinds 2 dagen de 32pw9551. Gewoon strak toestal, prijs kwaliteit verhouding is subliem in mijn ogen. Vooral het contrast en de kleurdiepte is beter dan bij veel lcd's. Pas bij een prijsklasse van (ruwe schatting) 1400+ ga je voordeel boeken op deze tv. Resolutie die iets lager is zie je wel maar het verschil met een `echt` 720p scherm vind ik erg klein en nauwelijks zichtbaar. Ook om op te gamen is de tv goed geschikt, geen ghosting en een strak plaatje. Alleen merk ik wel soms dat de TV in hdtv stand soms in de menutjes een lichte flikkering geeft onderin en soms weer niet. Dat is wel vreemd maar niet erg storend. Absoluut het geld waard.

Alleen pixelplus is gewoon ontzettend slecht, als je dat aanzet op deze tv wordt het beeld schokkerig, niet vloeiend. Dus dat moet je gewoon uitzetten en 100 hz digital scan aanzetten. Vond de digitale opties sowieso het beeld eerder slechter maken dan beter dus dat vind ik dan wel weer een beetje onzinnig.

Met gewone TV is deze niet echt bijzonder, gewoon een mooi plaatje voor een pal signaal maar niks bijzonders. Hij verliest ook een klein beetje beeldkwaliteit door de omzetting naar 16:9. Maar in HD kan deze tv zich zeker goed vertonen. Beeldbuis is helemaal vlak. Apparaat is wel erg zwaar, wel iets om rekening mee te houden. Teletekst ook in orde, houdt 1200 kanalen vast maar telt daarbij subpagina's als pagina. (814-1-2-3 telt als 3 pagina's) Mogelijkheid tot splitscreen teletekst en tv is aanwezig.

Is het "maar" 576p? Ja. Maar wel met een uitstekende beeldkwaliteit wat dat resolutieverlies behoorlijk goedmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 22:16
Kan iemand mij vertellen hoe ik met deze tv in het service menu kom en daar rood wat minder kan zetten.Thx :Y)
Verder trouwens een top tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koosjebram schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:28:
Kan iemand mij vertellen hoe ik met deze tv in het service menu kom en daar rood wat minder kan zetten.Thx :Y)
Hier vind je wellicht wat je zoekt........ :)
http://users.skynet.be/cinemahome/tvafstel.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar bestaat er ook een speciale service afstandsbediening?

http://www.marktplaza.nl/...-TV-reparatie-1972286.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 22:16
Thx erg handig :)

(edit:ik vroeg het me al af maar las in die link dat de tv in 4:3 moet staan om alle dig. opties uit te krijgen maar ik zie allen de bekende drie staan.
Hoe zet ik dit allemaal uit :? )

[ Voor 30% gewijzigd door koosjebram op 17-06-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koosjebram schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:44:
[...]

Thx erg handig :)

(edit:ik vroeg het me al af maar las in die link dat de tv in 4:3 moet staan om alle dig. opties uit te krijgen maar ik zie allen de bekende drie staan.
Hoe zet ik dit allemaal uit :? )
Het artikel is slechts een richtlijn voor Philips breedbeeldTV's
Niet alles is toepasbaar op de 28PW9551
Maar je kan er wel veel uit halen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog even wachten dan komt de 32pw9551 binnen, nu wil ik digitaal beeld via Casema nemen.
Is het nu verstandig om de oude Samsung digitaal decoder of de nieuwe Samsung HDTV decoder (Samsung DCB-H360R) te nemen.
Er zit nogal een prijs verschil in die twee.
En kan ik als ik de nieuwe neem inderdaad van het HDTV gebruik maken of krijg ik alleen een veel beter beeld, maar kan ik dat HDTV wel vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik in het service menu overdreven horizontale spreiding aan de zeikanten van het beeld kan verhelpen?

Een object is aan de zeikanten van het scherm bij mij namelijk duidelijk breder dan in het midden.

Overigens heb ik totaal geen last van een schokkerigheid bij het gebruik van pixel plus, zoals zo veel mensen hier zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Deze tv zet gewoon een heel goede prijs/kwaliteits verhouding neer.

Vandaag bij de BCC in Hilversum de Samsung WS32Z409 en de Philips 32PW9551 tegenover elkaar zien staan. qua uiterlijk neig ik toch naar de Philips. De Samsung oogt erg breed door zijn dikke zwarte rand. het tv signaal dat er werd afgespeeld werd wel erg mooi door de Samsung neergezet, de Philips had helaas geen goede kabelverbinding en stond ook niet direct naast de samsung. 1 op 1 vergelijking tussen de twee kemphanen was er dus helaas niet bij.

Als je mega dicht op het scherm staat te kijken dan kun je zien dat Samsung zijn "kleurledjes"; (rood blauw en groen zitten hierin) gestapeld heeft staan:
[ ][ ][ ]
[ ][ ][ ]
[ ][ ][ ]

De Philips heeft deze in een soort metselwerk verbandje neergezet.
[ ][ ][ ]
[ ][ ][ ]
[ ][ ][ ]
(ik zie dat mijn grafisch talent niet goed ten uiting komt) :P

Wat dit verder voor uitwerking heeft op het beeld weet ik niet, maar beide firma's hebben er vast over nagedacht. :O

[ Voor 5% gewijzigd door swopdark op 18-06-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Even ter verduidelijking, swopdark bedoeld dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.digitalkamera.de/Test/MN-KonicaMinoltaDimageA2-EVF-M.jpg

Het is onmogelijk om bij de Philips dus een goed PC beeld te krijgen, aangezien de grafische kaarten geen delta array ondersteunen. Wat het voor de beeldkwaliteit uitmaakt weet ik niet, nog nooit een delta array scherm gezien. De Toshiba WL58 is overigens een LCD die dit ook gebruikt. Voor de rest wordt het voor zo ver ik het weet deze technologie weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik heb net nog even gekeken, maar bij de philips zitten ze gewoon recht onder elkaar, ik vraag me zowiezo af deze "anordnung" ook op tv's van toepassing is (dit gaat over digitale camera's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uamohammad
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-08 19:51
Al een tijdje (een week) probeer ik het perfecte beeld op de Philips 32PW9551 te krijgen. Op verschillende fora las ik dat het beste resultaat te behalen is door alle digitale opties uit te schakelen. Ik kan echter niet alle opties uitschakelen, maar wordt gedwongen te kiezen tussen: Pixel Plus, Digital Scan of Dubbele Lijnen.

Mijn vraag is dus: Hoe zet ik alle digitale opties uit zoals sommige van jullie hebben gedaan??

(Ergens gelezen dat dat alleen kon in de 4:3 mode, maar ook dat lukt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdcobra schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:00:
Ik heb net nog even gekeken, maar bij de philips zitten ze gewoon recht onder elkaar, ik vraag me zowiezo af deze "anordnung" ook op tv's van toepassing is (dit gaat over digitale camera's)
Bij mij zitten ze ook recht onder elkaar maar toch zitten ze verticaal dakpansgewijs.
Als je de eerste afbeelding een kwartslag draait krijg je te zien wat ik hier te zien krijg op de 28pw9551.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
koosjebram schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:28:
Op het duitstalige HIFI-Forum staat een bijzonder informatief topic over dit toestel. Op blz 55 staat een samenvatting uit de servicemanual, welke o.a. de geometrie-instellingene uit het servicemenu behandelt. In dit schema staan ook de RGB-instellingen voor witbalans weergegeven voor cold, normal en warme tint.
http://www.hifi-forum.de/...ead=4601&back=&sort=&z=55

In een ander schema op dezelfde pagina wordt schematisch weergegeven wat de verschillende geometie-instellingen doen. Zeer informatief allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Roet schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 23:55:
Even ter verduidelijking, swopdark bedoeld dit:
Dat bedoel ik inderdaad bedankt Roet. Ja kunt dit goed zien als je naar de rand van het scherm kijkt, hier zie je (dacht ik) dat de rij ledjes om en om liggen. (Mijn god wat moeilijk uitleggen zonder tv erbij) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROBIN LIEBRECHTS,

Kun jij me misschien aan zo'n AVIA dvd helpen?
Alvast bedankt!

Of weet iemand misschien of die van ergens te downloaden valt? Rapidshare ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

EdGnoj schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:02:
[...]

Op het duitstalige HIFI-Forum staat een bijzonder informatief topic over dit toestel. Op blz 55 staat een samenvatting uit de servicemanual, welke o.a. de geometrie-instellingene uit het servicemenu behandelt. In dit schema staan ook de RGB-instellingen voor witbalans weergegeven voor cold, normal en warme tint.
http://www.hifi-forum.de/...ead=4601&back=&sort=&z=55

In een ander schema op dezelfde pagina wordt schematisch weergegeven wat de verschillende geometie-instellingen doen. Zeer informatief allemaal.
Ik vind niets terug op die pagina. Topic loopt ook maar tot 31 pagina's?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Osdorp-Dude schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:49:
[...]

Ik vind niets terug op die pagina. Topic loopt ook maar tot 31 pagina's?
Idd ik kon ook niet vinden, mss kan de poster van de link ons even op de goede weg helpen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
S2S schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:00:
[...]

Idd ik kon ook niet vinden, mss kan de poster van de link ons even op de goede weg helpen! ;)
Geen idee waarom het niet lukt, bij mij loopt deze thread tot pagina 78. In deze thread is het postnummer #1092

Dit is een rechtstreekse link.
http://www.hifi-forum.de/...ead=4601&postID=1092#1092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

EdGnoj schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:55:
[...]

Geen idee waarom het niet lukt, bij mij loopt deze thread tot pagina 78. In deze thread is het postnummer #1092

Dit is een rechtstreekse link.
http://www.hifi-forum.de/...ead=4601&postID=1092#1092
Ik zie hem nu wel, bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier antwoordt op?

Ik heb een Philips 32PW9551 crt besteld, en ben benieuwd als ik daar een
SAMSUNG HDTV decoder (299,-) aan koppel via de HDMI of ik dan ook een
haarscherp beeld via de Casema cabel krijg?
Of is het voor deze tv voldoende om alleen de samsung digitaal decoder
(99,-)
te nemen omdat HDTV toch niet ondersteund gaat worden door de 32PW9551?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Je krijgt op HD echt een haarscherp beeld, nog stukken beter dan op de gewone decoder.

Ik zou voor de HD gaan als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:42:
omdat HDTV toch niet ondersteund gaat worden door de 32PW9551?
HDTV wordt niet 1 op 1 ondersteund door deze 32pw9551 maar volgens velen is het totaalplaatje op deze tv een stuk beter dan menig LCD tv's. De hoeveelheid detail bij bijvoorbeeld een 720p signaal komt wel volledig over naar het beeld maar wordt door de gelimiteerde beeldlijnen van 578 lijnen gedownscaled. Dit betekend niet perse dat je veel detail verliest, juist door de eigenschappen van een CRT tv lijkt het beeld een stuk mooier en voller dan menig lcd.

zie ook:
http://www.satplaza.com/hardwaretestennl/32pw9551.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik mag er van uitgaan dat de Samsung DCB-H360R (HDTV decoder) een beter beeld produceerd op de Philips 32pw9551 dan de Samsung DCB-9401R (gewone digitaal decoder)??
Ik dacht dat het gedeelte dat het digitale beeld bewerkt in beide decoders het zelfde was,
en dat er op de H360R alleen een HD gedeelte extra zit.
Of komt het ook dat je een beter beeld kan krijgen door de HDMI aansluiting?
swopdark schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:56:
[...]

HDTV wordt niet 1 op 1 ondersteund door deze 32pw9551 maar volgens velen is het totaalplaatje op deze tv een stuk beter dan menig LCD tv's. De hoeveelheid detail bij bijvoorbeeld een 720p signaal komt wel volledig over naar het beeld maar wordt door de gelimiteerde beeldlijnen van 578 lijnen gedownscaled. Dit betekend niet perse dat je veel detail verliest, juist door de eigenschappen van een CRT tv lijkt het beeld een stuk mooier en voller dan menig lcd.

zie ook:
http://www.satplaza.com/hardwaretestennl/32pw9551.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Hier een link naar de Service Manual van de Philips --> http://www.mytempdir.com/684211

Wees wel voorzichtig want je kunt je TV er ook gigantisch mee verkloten zodat je helemaal geen beeld meer hebt. Hierdoor kun je dan ook niet meer in het service menu komen.

Als je iets veranderd schrijf de waarde die er stond eerst op! Of maak er een foto van zodat je deze terug kunt zetten op de oorspronkelijke waarde.

Zet hem ook nooit op factory defaults!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gorefest schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:23:
Je krijgt op HD echt een haarscherp beeld, nog stukken beter dan op de gewone decoder.

Ik zou voor de HD gaan als ik jou was!
Dat klopt maar er zijn nog maar weinig HD uitzendingen dus zoveel wint hij er nog niet mee. Is het dan ook zo dat de niet HD zenders ook digitaal zijn (dus digitale TV) of koop je zo'n HD decoder alleen voor de HD uitzendingen?
Anders zou ik eerst voor een digitale tv decoder gaan en als er later meer HD zenders zijn kun je altijd nog overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dus eigenlijk kan ik voor de Philips 32pw9551 beter voor de oude Samsung digitale decoder gaan.
Maar zijn de Digitale decoders in beide Samsungs dan hetzelfde of is die van de Nieuwe Samsung met HD ondersteuning toch van een ander (beter) type?

Als ik voor die 200,- euro meer toch een beduidend beter beeld krijg dan bij de oude Samsung decoder, kan ik dan niet gewoon beter voor die nieuwe gaan.

Weet iemand of de HDMI aansluiting van de Philips 32pw9551overweg kan met de Samsung decoder, zowel de oude als de nieuwe decoder.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:18:
[...]

Dat klopt maar er zijn nog maar weinig HD uitzendingen dus zoveel wint hij er nog niet mee. Is het dan ook zo dat de niet HD zenders ook digitaal zijn (dus digitale TV) of koop je zo'n HD decoder alleen voor de HD uitzendingen?
Anders zou ik eerst voor een digitale tv decoder gaan en als er later meer HD zenders zijn kun je altijd nog overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 14:46
Ik heb zelf de 32pw9551 nu met de hdtv decoder via HDMI aangesloten. Het ziet er echt perfect uit, enkel werkt het geluid dus niet via HDMI.

Hiervoor had ik de panasonic decoder via scart, maar de hdtv decoder van samsung geeft een stukken beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet het geluid het niet uit de boxen van de TV of heb je geheel geen geluid?
Hoe laat je je geluid dan werken?
Moet ik dan een speciale cabel van de Samsung DCB-H360R naar de TV laten lopen, er zit geen digitale geluids ingang op de tv dacht ik.

Oja je schrijft het beeld is perfect, is dat analoog, digitaal of HDTV beeld.
En heb je via casema gewoon een digitaal plus paket (dus 99,- euro retour)
Michael schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:49:
Ik heb zelf de 32pw9551 nu met de hdtv decoder via HDMI aangesloten. Het ziet er echt perfect uit, enkel werkt het geluid dus niet via HDMI.

Hiervoor had ik de panasonic decoder via scart, maar de hdtv decoder van samsung geeft een stukken beter beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:54:
Doet het geluid het niet uit de boxen van de TV of heb je geheel geen geluid?
Hoe laat je je geluid dan werken?
Moet ik dan een speciale cabel van de Samsung DCB-H360R naar de TV laten lopen, er zit geen digitale geluids ingang op de tv dacht ik.

Oja je schrijft het beeld is perfect, is dat analoog, digitaal of HDTV beeld.
En heb je via casema gewoon een digitaal plus paket (dus 99,- euro retour)

[...]
Leest en twijfelt niet meer melanieromy:

Digitale tv tuner is niks anders dan analoge beeld maar dan storingsvrij.

HD tuner geeft een veel gedetaileerder beeld door dan enkel de digitale tuner, echter voorlopig zijn er nog niet veel HD uitzendingen. En dus heb je er nog geen reet aan!

Koop dus lekker die digitale tuner. En als je analoge beeld ook goed is dan maakt het met deze CRT tv niet veel uit of je digitaal of analoog kijkt. CRT tv laten signaalfouten niet of iig een heel end minder zien dan een LCD tv.

Deze tv is TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swopdark, bedankt voor je advies.
Ik kan dus het beste voor de goedkopere Samsung Decoder gaan. (99,- en gratis bij een jaar digitaal plus pakket).
Alleen heeft die decoder geen HDMI aansluiting.
Nu weet ik niet of je via een scart aansluiting het zelfde resultaat behaald als bij een HDMI aansluiting??
En inderdaad de HD zenders zijn er haast nog niet of niet interessant genoeg.
Maar er zijn wel diverse zenders die alleen in breedbeeld worden uitgezonden via digitaal, dus dat maak een digitale aansluiting wel interresant voor deze tv.

Oja nog even een vraag zijn die digitale decoder chips in de beide Samsungs gelijk aan elkaar of zit daar wel een kwaliteit verschil in?
swopdark schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:45:
[...]

Leest en twijfelt niet meer melanieromy:

Digitale tv tuner is niks anders dan analoge beeld maar dan storingsvrij.

HD tuner geeft een veel gedetaileerder beeld door dan enkel de digitale tuner, echter voorlopig zijn er nog niet veel HD uitzendingen. En dus heb je er nog geen reet aan!

Koop dus lekker die digitale tuner. En als je analoge beeld ook goed is dan maakt het met deze CRT tv niet veel uit of je digitaal of analoog kijkt. CRT tv laten signaalfouten niet of iig een heel end minder zien dan een LCD tv.

Deze tv is TOP!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:18
Ik ben ook even bij BCC in Leidschendam geweest en daar de Samung WS-32Z409 en Philips 32pw9551 boven elkaar gezien. Ook de Samsung DCB-H360R digitale ontvanger stond erbij.
Toevallig begon een voetbalwedstrijd, dus ik heb even gevraagd of de TVs op het digitale Casema kanaal 600 aangesloten konden worden, waar de voetbalwedstrijden digitaal in echt breedbeeld worden uitgezonden (géén HD!!). Aansluiting werd met de standaard Samsung component kabel gedaan.
Eerst de Samsung.
Ondanks dat dit ook een 100Hz TV is, gaf het duidelijk een flikkerend 50HZ beeld weer. Bij langzaam door het groene veld pannen was heel duidelijk een raar kleur-effect waarneembaar. De MPEG artefacten noem je dat, denk ik. Ook de scherpte was niet echt overtuigend.
Toen hetzelfde signaal naar de Philips gestuurd.
Op deze TV was het beeld een stuk beter. Géén MPEG efffecten en op het oog scherper. Wél stond er véél teveel kleur in. Het gras was te groen en rood was erg knalrood, maar dat is een kwestie van afstellen.
Dit was dus geen vergelijking met een HD-signaal, maar dat zal de komende jaren toch maar mondjesmaat zijn, dus vind ik dat deze TV's het ook goed moeten doen met een 'gewoon' (SD) TV signaal.
Jammer voor mij, want ik vond persoonlijk de Samsung een mooiere kast om te zien en ondiep t.o.v. de Philips. Eigenlijk vind ik die Philips kast maar lelijk, maar beeldkwalitiet is toch de belangrijkste factor, lijkt me.

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

mxhans schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:49:
Ik ben ook even bij BCC in Leidschendam geweest en daar de Samung WS-32Z409 en Philips 32pw9551 boven elkaar gezien. Ook de Samsung DCB-H360R digitale ontvanger stond erbij.
Toevallig begon een voetbalwedstrijd, dus ik heb even gevraagd of de TVs op het digitale Casema kanaal 600 aangesloten konden worden, waar de voetbalwedstrijden digitaal in echt breedbeeld worden uitgezonden (géén HD!!). Aansluiting werd met de standaard Samsung component kabel gedaan.
Eerst de Samsung.
Ondanks dat dit ook een 100Hz TV is, gaf het duidelijk een flikkerend 50HZ beeld weer. Bij langzaam door het groene veld pannen was heel duidelijk een raar kleur-effect waarneembaar. De MPEG artefacten noem je dat, denk ik. Ook de scherpte was niet echt overtuigend.
Toen hetzelfde signaal naar de Philips gestuurd.
Op deze TV was het beeld een stuk beter. Géén MPEG efffecten en op het oog scherper. Wél stond er véél teveel kleur in. Het gras was te groen en rood was erg knalrood, maar dat is een kwestie van afstellen.
Dit was dus geen vergelijking met een HD-signaal, maar dat zal de komende jaren toch maar mondjesmaat zijn, dus vind ik dat deze TV's het ook goed moeten doen met een 'gewoon' (SD) TV signaal.
Jammer voor mij, want ik vond persoonlijk de Samsung een mooiere kast om te zien en ondiep t.o.v. de Philips. Eigenlijk vind ik die Philips kast maar lelijk, maar beeldkwalitiet is toch de belangrijkste factor, lijkt me.
Idd, ik heb de 28" en daar heb je geen zwarte rand om het beeld, maar om te zeggen dat de 28" lelijk is, nee. Mijn LG flatron van 28"is groter en lelijker! Maar de 32" Philips is gewoon wat strakker.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 21-06-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

S2S schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:20:
[...]

Idd, ik heb de 28" en daar heb je geen zwarte rand om het beeld, maar om te zeggen dat de 28" lelijk is, nee. Mijn LG flatron van 28"is groter en lelijker! Maar de 32" Philips is gewoon wat strakker.
Gelukkig bestaat er nog de term: "over smaak valt niet te twisten" :Y)

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste