Begrijp ik het nou goed als je op HD formaat gaat afspelen je maar 50 hz beeld hebt?
Ik zie geen verschil met gewoon beeld, dus dat lijkt me niet. Mocht het toch zo zijn, ik zie het niet.eX0duS schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:39:
Begrijp ik het nou goed als je op HD formaat gaat afspelen je maar 50 hz beeld hebt?
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
Nu stond ik vandaag op het punt om deze tv te kopen, maar ik ben geschrokken van de superzoom stand. Op mijn huidige tv (ook een Philips zonder auto stand) is deze zo ingesteld dat ik nooit de ondertiteling hoef te scrollen. Bij dit toestel lijkt er echter veel meer in gezoomd te worden, waardoor op sommige kanalen de ondertiteling voor de helft weg valt. Dit probleem zou verholpen kunnen worden door meer uit te zoomen. Ik geloof dat dit overscan heet. Is dit mogelijk via het service menu? En zo ja, weet iemand hoe (= welke subafdeling in het serv. menu)
Op andere fora hoor ik verschillende berichten. De een zegt dat het niet kan, de ander wel. Maar niemand verteld mij precies hoe (los van service menu - submenu GEOMETRIE - hz en vt)
Maar er staan verschillende opties.
- hebben jullie het uitgeprobeerd op deze tv en is de overscan daarna verholpen
- zo ja: hoe (eventueel met waarden stp). Wordt het beeld dan niet krom en uit proportie bij andere formaten (16:9, breedbeeld etc).
Heel veel dank alvast
Ik hoop dat hier een oplossing voor te vinden is!
Op andere fora hoor ik verschillende berichten. De een zegt dat het niet kan, de ander wel. Maar niemand verteld mij precies hoe (los van service menu - submenu GEOMETRIE - hz en vt)
Maar er staan verschillende opties.
- hebben jullie het uitgeprobeerd op deze tv en is de overscan daarna verholpen
- zo ja: hoe (eventueel met waarden stp). Wordt het beeld dan niet krom en uit proportie bij andere formaten (16:9, breedbeeld etc).
Heel veel dank alvast
Ik hoop dat hier een oplossing voor te vinden is!
Verwijderd
ik heb vandaag de 28pw9551 besteld bij electroworld-vogel in vlaardingen. Wordt volgende week gebracht. 599 euro.
Robin
Robin
Hij staat voor 100 euro minder op kieskeurig... 28PW9551Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:02:
ik heb vandaag de 28pw9551 besteld bij electroworld-vogel in vlaardingen. Wordt volgende week gebracht. 599 euro.
Robin
Houdt je weer wat geld over voor wat kwaliteit kabels om tv tot z'n recht te laten komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mesh op 31-05-2006 10:04 . Reden: typo ]
Signature?
Verwijderd
daar heb je wel gelijk in. je moet alleen maar komen aan de geometrieinstellingen en de Drive voor een optimale witbalans.Gorefest schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:23:
De panasonic kan geen 720 & 1080 aan.
Met die service menu's moet je heel voorzichtig zijn, voor je het weet doet je tv het niet meer.
Maar overscan hebben eigenlijk alle TV's valt alleen nooit echt op. Word al rekening mee gehouden in de uitzending. Die plaatjes die hier als voorbeeld staan zijn ook niet helemaal eerlijk want het voorbeeld plaatje heeft niet eens een 16:9 verhouding, als de tv die helemaal moet laten zien zou je dus zwarte balken boven en onder krijgen en dat wil je dus echt niet.
Robin
Verwijderd
iemand enige info over het bijstellen van de overscan bij de philips 28PW9551?
zie mijn eerdere bericht vandaag
het is echt een probleem
zie mijn eerdere bericht vandaag
het is echt een probleem
Ik heb een ontzettende hekel aan die zoom standen en gebruik ze ook nooit.
TV staat altijd op 4:3 of als het een breedbeelduitzending is 16:9
Die zoomfuncties verneuken het beeld altijd, logisch dat er dan delen van het scherm vallen, dit heeft niets met overscan te maken!
TV staat altijd op 4:3 of als het een breedbeelduitzending is 16:9
Die zoomfuncties verneuken het beeld altijd, logisch dat er dan delen van het scherm vallen, dit heeft niets met overscan te maken!
Verwijderd
bij mijn huidige Philips - zit ook geen autostand op - is de superzoom funtie altijd goed.
De nieuwe zoomt echt veel meer in, waardoor onder en boven een stuk wegvalt...
dit schijn je te kunnen oplossen
Wat nog leuker is...je kan 4:3 in verhouding zoomen
Heb ik niet eerder gezien op een TV, verhoudingen blijven kloppen, ik zoom zo ver ik kan, dus zolang ik de ondertitles kan lezen.
Verwijderd
in de service menu, of via de afstandbediening van de 28pw9551????????
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 14:23 ]
Als dat op mijn post slaat, gewoon met de afstandsbediening pijltjes. Je bent dan wel een stukje kwijt boven en onder, maar dat hangt van jezelf af, hoever je zoomed.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:39:
in de service menu, of via de afstandbediening van de 28pw9551????????
[ Voor 17% gewijzigd door S2S op 31-05-2006 14:31 ]
Verwijderd
bedankt, maar dat wist ik al.
Ik wil de vaste instellingen aanpassen, en men zegt dat je heel makkelijk in het service menu de overscan kunt aanpassen
Ik wil de vaste instellingen aanpassen, en men zegt dat je heel makkelijk in het service menu de overscan kunt aanpassen
Niet om reclame te maken, maar mokio heeft door hele land service points.supermm schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:29:
Bij welke winkels is deze TV o.a. te koop (in het noorden van het land)
Verder staan op kieskeurig ook precies waar filialen gevestigd zijn.
Signature?
Iemand enig idee waar de philips 28PW9551live in de omgeving Delft te bewonderen is?
[ Voor 15% gewijzigd door zargo op 02-06-2006 14:12 ]
IT's Den haag heeft hem staan. Als dat dichtbij genoeg is natuurlijk, het is echter de enige die ik weet. Beter iets dan niets moet je maar denkenzargo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:11:
Iemand enig idee waar de philips 28PW9551live in de omgeving Delft te bewonderen is?
I(t)s te doen, ben alleen benieuwd welke van de 3. (er zijn er 3 in Den Haag)Roet schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:03:
[...]
IT's Den haag heeft hem staan. Als dat dichtbij genoeg is natuurlijk, het is echter de enige die ik weet. Beter iets dan niets moet je maar denken.
[ Voor 6% gewijzigd door zargo op 02-06-2006 21:03 ]
Oh daar wist ik niets vanaf, excuus. De gene boven de Intersport, tegenover het gemeentehuis naast de maczargo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:00:
[...]
I(t)s te doen, ben alleen benieuwd welke van de 3. (er zijn er 3 in Den Haag)

[ Voor 28% gewijzigd door Roet op 02-06-2006 21:47 ]
Mag m'n 28PW9551 midden volgende week ophalen.
Werdt gisteren wel al gebeld door griet van de webshop dat ze em al binnen hadden, maar nog geen 2 min later werdt ik weer gebeld dat er een fout in voorraad systeem stond en dat het waarschijnlijk dinsdag of woensdag wordt.
Can't wait
Werdt gisteren wel al gebeld door griet van de webshop dat ze em al binnen hadden, maar nog geen 2 min later werdt ik weer gebeld dat er een fout in voorraad systeem stond en dat het waarschijnlijk dinsdag of woensdag wordt.
Can't wait
Signature?
Verwijderd
Heb net bij Outlet planet de 32PW9551 besteld
629,- + 8,00 verwijderingsbijdrage en voor 4,95 brengen ze hem door heel Nederland
Dus voor circa 650,- heb ik deze mooie 32 inch in huis
(Bij de plaatselijke BCC kost hij gewoon 799,- en nog bijkomende kosten)
Ik moet zeggen en dat is persoonlijk ik vind het designe van de 32 mooier dan die van de 28 inch
Nog even een paar dagen wachten als hij maar voor de voetbal in huis is
(hebben we geen oranje smilies)
629,- + 8,00 verwijderingsbijdrage en voor 4,95 brengen ze hem door heel Nederland
Dus voor circa 650,- heb ik deze mooie 32 inch in huis
(Bij de plaatselijke BCC kost hij gewoon 799,- en nog bijkomende kosten)
Ik moet zeggen en dat is persoonlijk ik vind het designe van de 32 mooier dan die van de 28 inch
Nog even een paar dagen wachten als hij maar voor de voetbal in huis is
(hebben we geen oranje smilies)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 18:42 ]
“What you see is what you get”
Een evidentie waar ik nooit meer zal tegen zondigen………
Door mijn blind vertrouwen in Philips heb ik 3 maanden geleden hun recentste CRT HD-prepared PixelPlus model besteld en heb het gisteren eindelijk kunnen gaan afhalen.
Mijn aanvankelijk enthousiasme was evenwel snel bekoeld toen ik de beeldkwaliteit zag….
Ik dacht werkelijk dat ze mij een verkeerd toestel hadden meegegeven.
Had ik de 32PW9551 naast de 28PW9520 kunnen zien spelen en vergelijken dan had ik zeker voor de laatste gekozen….Dat deze dan niet HD-prepared is zal mij worst wezen….
Maar ik ging er van uit dat een recenter toestel op zijn minst even goed zou presteren…maar dat was een pijnlijke vergissing……..
Dat de 32PW9551 mij niet kan bekoren ligt aan het feit dat ik ondertussen verslaafd geworden ben aan het diepte-effect van Digital Natural Motion. DNM staat gelijk aan het dieptegevoel bij de beweging van de beelden…dat is bij de 32PW9551 helemaal niet meer het geval
Ons vorig toestel(28PW9308)heeft ook PixelPlus maar dat is dag en nacht verschil met wat ik te zien krijg op die 32PW9551….
Blijkbaar is de PixelPlus van een aantal jaren geleden herdoopt naar PixelPlus2 en is de huidige PixelPlus een flauw afkooksel van de originele.
Ook de automatische beeldverhouding instelling ontbreekt waardoor je telkens zelf de verhouding moet instellen
En in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijziging bericht heeft het toestel geen Demo PixelPlus functie meer…maar dat hoeft ook niet langer want het verschil tussen de100hzDigitalScan en de PixelPlus instelling is onzichtbaar
Wij hebben ooit 1000 euro betaald voor de 28PW9308 PixelPlus en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad….
Maar nu ben ik serieus ‘pissed off’
Philips wil koste wat kost hun LCD’s doordrukken en ik heb het geweten…..
Mijn besluit: Voor 650 euro heb je een goeie "HD-prepared" 100hz breedbeeldtelevisie….maar zeker niet meer dan dat.
Een triestig en onwaardig einde van de CRT PixelPlus televisie van Philips……….
Een evidentie waar ik nooit meer zal tegen zondigen………

Door mijn blind vertrouwen in Philips heb ik 3 maanden geleden hun recentste CRT HD-prepared PixelPlus model besteld en heb het gisteren eindelijk kunnen gaan afhalen.
Mijn aanvankelijk enthousiasme was evenwel snel bekoeld toen ik de beeldkwaliteit zag….
Had ik de 32PW9551 naast de 28PW9520 kunnen zien spelen en vergelijken dan had ik zeker voor de laatste gekozen….Dat deze dan niet HD-prepared is zal mij worst wezen….
Maar ik ging er van uit dat een recenter toestel op zijn minst even goed zou presteren…maar dat was een pijnlijke vergissing……..
Dat de 32PW9551 mij niet kan bekoren ligt aan het feit dat ik ondertussen verslaafd geworden ben aan het diepte-effect van Digital Natural Motion. DNM staat gelijk aan het dieptegevoel bij de beweging van de beelden…dat is bij de 32PW9551 helemaal niet meer het geval
Ons vorig toestel(28PW9308)heeft ook PixelPlus maar dat is dag en nacht verschil met wat ik te zien krijg op die 32PW9551….
Blijkbaar is de PixelPlus van een aantal jaren geleden herdoopt naar PixelPlus2 en is de huidige PixelPlus een flauw afkooksel van de originele.
Ook de automatische beeldverhouding instelling ontbreekt waardoor je telkens zelf de verhouding moet instellen
Wij hebben ooit 1000 euro betaald voor de 28PW9308 PixelPlus en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad….
Mijn besluit: Voor 650 euro heb je een goeie "HD-prepared" 100hz breedbeeldtelevisie….maar zeker niet meer dan dat.
[ Voor 7% gewijzigd door wimp1969 op 04-06-2006 00:31 ]
Ik weet niet wat jij hebt met deze tv, maar hij lijkt me kapot. Ik heb ook al jaren een Pixelplus tv van Philips en de 28pw9551 is in alle opzichten beter dan mijn oude.wimp1969 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:54:
“What you see is what you get”
Een evidentie waar ik nooit meer zal tegen zondigen………![]()
Dat de 32PW9551 mij niet kan bekoren ligt aan het feit dat ik ondertussen verslaafd geworden ben aan het diepte-effect van Digital Natural Motion. DNM staat gelijk aan het dieptegevoel bij de beweging van de beelden…dat is bij de 32PW9551 helemaal niet meer het geval![]()
Blijkbaar is de PixelPlus van een aantal jaren geleden herdoopt naar PixelPlus2 en is de huidige PixelPlus een flauw afkooksel van de originele.![]()
Ook de automatische beeldverhouding instelling ontbreekt waardoor je telkens zelf de verhouding moet instellenEn in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijziging bericht heeft het toestel geen Demo PixelPlus functie meer…maar dat hoeft ook niet langer want het verschil tussen de100hzDigitalScan en de PixelPlus instelling is onzichtbaar
![]()
Het beeld ziet er echt fantastisch uit van zowel HD en NON-HDmateriaal, en als je de reviews bekijkt op het internet, lees je niets anders dan goede woorden.
Mss is je TV niet helemaal goed.
[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 04-06-2006 14:27 ]
@wimp1969:
Ik heb dit toestel nu ook
Ik ben enorm tevreden met dit toestel.
Een 16/9 uitzending herkend ie goed en dan schakelt hij om naar 16/9. Wat ik ook cool vind is dat je hem op 4/3 kan zetten en dan traploos kan zoomen (ideaal voor Discovery)
Nu zal het beeld van de kabel of dvd speler met scart misschien iets minder zijn dan met een 32PW8720/12 (welke ik ook ken en eerlijk gezegd is me niet echt veel kwaliteitsverschil opgevallen met een dvdtje) Maar als tweaker sluit je hem natuurlijk op je pc aan via HDMI, dan is die onverslaanbaar in zijn prijsklasse
Ik snap je post ook niet helemaal, misschien is er idd wel iets mis met je toestel/instellingen. De fabrieksinstellingen zijn idd matig, scherpte en contrast moet bijv omlaag.
Waar je ook op moet letten dat je beeldinstellingen per bron verschillend worden opgeslagen.
Ik heb dit toestel nu ook
Ik ben enorm tevreden met dit toestel.
Een 16/9 uitzending herkend ie goed en dan schakelt hij om naar 16/9. Wat ik ook cool vind is dat je hem op 4/3 kan zetten en dan traploos kan zoomen (ideaal voor Discovery)
Nu zal het beeld van de kabel of dvd speler met scart misschien iets minder zijn dan met een 32PW8720/12 (welke ik ook ken en eerlijk gezegd is me niet echt veel kwaliteitsverschil opgevallen met een dvdtje) Maar als tweaker sluit je hem natuurlijk op je pc aan via HDMI, dan is die onverslaanbaar in zijn prijsklasse
Ik snap je post ook niet helemaal, misschien is er idd wel iets mis met je toestel/instellingen. De fabrieksinstellingen zijn idd matig, scherpte en contrast moet bijv omlaag.
Waar je ook op moet letten dat je beeldinstellingen per bron verschillend worden opgeslagen.
Iemand misschien wat meer action shots van deze TV met een xbox360? (mooi van voor.)Ben echt toe aan een nieuwe TV, en ik vind dit wel een mooi tussenstation. Als ik flatscreen koop dan moet het ook 1080p zijn dus daar wacht ik nog effe mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 04-06-2006 15:20 ]
Volgens de verkoper is er helemaal niets verkeerd met mijn 32PW9551.S2S schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:07:
[...]
Ik weet niet wat jij hebt met deze tv, maar hij lijkt me kapot. Ik heb ook al jaren een Pixelplus tv van Philips en de 28pw9551 is in alle opzichten beter dan mijn oude.
Het beeld ziet er echt fantastisch uit van zowel HD en NON-HDmateriaal, en als je de reviews bekijkt op het internet, lees je niets anders dan goede woorden.
Mss is je TV niet helemaal goed.
Hij antwoordde mij in zijn e-mail:
"Ik weet ook dat de oude modellen beter speelden maar die zijn er jammer genoeg niet meer.
Ze maken de toestellen altijd maar goedkoper en dit gaat ten koste van de kwaliteit.
Ik zou ook liever hebben dat ze een top CRT maken zoals vroeger en dan mag deze zelfs wat meer kosten. Dit doen ze echter niet want ze willen hun LCD TV's erdoor drukken."
Ik kan u verzekeren dat de beeldkwaliteit die ik zie op onze 28PW9308 of de opvolger 28PW9520 (die bij de schoonouders staat) ondraaglijk veel beter is dan het beeld dat ik op de 32PW9551krijg .
Zelfs als ik op de 28PW9308 de Pixel Plus instelling naar de 100hz digital scan omschakel is dit beeld nog altijd stukken beter alleen al omwille van de Digital Natural Motion die zorgt voor vloeiende bewegingen en dieptegevoel. Digital Natural Motion geeft soms wat jitter rond de contouren van snel bewegende beelden maar dat stoort mij niet meer. De 32PW9551 maakt geen gebruik meer van Digital Natural Motion. Dat maakt voor mij het grootste verschil uit. Ik stond een tijdje geleden voor zo'n Sony Bravia LCD die ook geen DNM heeft en ik kon alleen maar besluiten dat mijn 28PW9308 toch een veel realistischer beeld produceert.
Bij de aankoop van de 32PW9551 heb ik mij ook laten misleiden door een fout in de specificatieverschillentabel op de website van de verkoper, een fout die hij ondertussen rechtzette nadat ik er hem op wees. In die tabellen was te zien dat zowel de 28PW9520 als de 32PW9551 gebruik maken van Digital Natural Motion. En dat is tot mijn grote spijt uiteindelijk niet het geval.
Ook het beeld dat ik verkrijg van een videoband via de 32PW9551 is hard korrelig scherp met een veel te fel contrast en onnatuurlijke kleuren.

Ik heb slechts 599 euro betaalt voor de 32PW9551....ik had hem reeds besteld voordat de catalogusprijs omhoog ging dus heb ik hem aan de oude prijs gekregen. Maar dan betaal ik liever het dubbel voor een TV-toestel evenwaardig aan de oudere PixelPlus modellen.
Als je wil mag je hem voor 599 euro komen afhalen, ik hoef hem niet meer........
De vorige PixelPlusmodellen kon je instellen op 'Automatische beeldverhouding' waardoor het toestel zelf de beste verhouding instelde naargelang het signaal dat het kreeg.eX0duS schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:21:
Kan die Philips niet automatisch zoomen?
De 32PW9551 heeft deze instelling niet meer en als het beeld anders is dan 16:9 mag je zelf beginnen zoeken naar de beste instelling
Het toestel zoomt ook veel te veel in waardoor je naargelang je scrolt met de pijltjestoetsen ofwel de ondertitels mist ofwel de bovenkant van het beeld
Naar het schijnt kun je er voor zorgen dat het toestel minder inzoomt zodat het beeld beter verdeeld wordt maar daar vind ik geen functietoets voor
Ik heb de verkoper reeds ge-emaild maar die weigert nog te reageren.......ook van Philips wacht ik op een reactie. Ben benieuwd.
Verwijderd
Hi, Je kan het volgende doen:wimp1969 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:15:
[...]
Volgens de verkoper is er helemaal niets verkeerd met mijn 32PW9551.
Hij antwoordde mij in zijn e-mail:
"Ik weet ook dat de oude modellen beter speelden maar die zijn er jammer genoeg niet meer.
Ze maken de toestellen altijd maar goedkoper en dit gaat ten koste van de kwaliteit.
Ik zou ook liever hebben dat ze een top CRT maken zoals vroeger en dan mag deze zelfs wat meer kosten. Dit doen ze echter niet want ze willen hun LCD TV's erdoor drukken."![]()
Ik kan u verzekeren dat de beeldkwaliteit die ik zie op onze 28PW9308 of de opvolger 28PW9520 (die bij de schoonouders staat) ondraaglijk veel beter is dan het beeld dat ik op de 32PW9551krijg .
Zelfs als ik op de 28PW9308 de Pixel Plus instelling naar de 100hz digital scan omschakel is dit beeld nog altijd stukken beter alleen al omwille van de Digital Natural Motion die zorgt voor vloeiende bewegingen en dieptegevoel. Digital Natural Motion geeft soms wat jitter rond de contouren van snel bewegende beelden maar dat stoort mij niet meer. De 32PW9551 maakt geen gebruik meer van Digital Natural Motion. Dat maakt voor mij het grootste verschil uit. Ik stond een tijdje geleden voor zo'n Sony Bravia LCD die ook geen DNM heeft en ik kon alleen maar besluiten dat mijn 28PW9308 toch een veel realistischer beeld produceert.![]()
Bij de aankoop van de 32PW9551 heb ik mij ook laten misleiden door een fout in de specificatieverschillentabel op de website van de verkoper, een fout die hij ondertussen rechtzette nadat ik er hem op wees. In die tabellen was te zien dat zowel de 28PW9520 als de 32PW9551 gebruik maken van Digital Natural Motion. En dat is tot mijn grote spijt uiteindelijk niet het geval.![]()
Ook het beeld dat ik verkrijg van een videoband via de 32PW9551 is hard korrelig scherp met een veel te fel contrast en onnatuurlijke kleuren.![]()
Ik heb slechts 599 euro betaalt voor de 32PW9551....ik had hem reeds besteld voordat de catalogusprijs omhoog ging dus heb ik hem aan de oude prijs gekregen. Maar dan betaal ik liever het dubbel voor een TV-toestel evenwaardig aan de oudere PixelPlus modellen.
Als je wil mag je hem voor 599 euro komen afhalen, ik hoef hem niet meer........
Zet contrast op 38, helderheid op 39 en kleuren bij een analoog signaal hooguit op 56. Zet alle digitale teringzooi uit, behalve dan de normale 100 hz scan stand en zet de ruisonderdrukking (DNR op minimaal). Geen pixel plus of dubbele lijnen want dat ziet er niet uit.
Kijk nu eens!
Groet Robin
Verwijderd
ja dan moet je hem ergens gaan halen in verweggistan en dat kost al snel 30 a 40 euro benzinekosten. En mijn wagen is te klein voor zo'n grote doos. Nu morgen wordt tie lekker bezorgt en hoef ik hem niet drie hoog door het smalle trappenhuis me eigen de tering te sjouwen.Osdorp-Dude schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:04:
[...]
Hij staat voor 100 euro minder op kieskeurig... 28PW9551
Houdt je weer wat geld over voor wat kwaliteit kabels om tv tot z'n recht te laten komen.
Kortom 599 lijkt me een prima prijs.
Robin
Verwijderd
nee niet waar alle automatische zoomfuncties van alle merken zorgt voor enige vertekening van het beeld.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:28:
bij mijn huidige Philips - zit ook geen autostand op - is de superzoom funtie altijd goed.
robin
Lieve schat,Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:39:
[...]
Hi, Je kan het volgende doen:
Zet contrast op 38, helderheid op 39 en kleuren bij een analoog signaal hooguit op 56. Zet alle digitale teringzooi uit, behalve dan de normale 100 hz scan stand en zet de ruisonderdrukking (DNR op minimaal). Geen pixel plus of dubbele lijnen want dat ziet er niet uit.
Kijk nu eens!
Groet Robin
Bedankt voor de reactie maar dat is nu net ongeveer de instelling die ik maak om het beeld nog enigszins draaglijk te maken.
Ooit al een 28PW9520 PixelPlus voor lange tijd van dichtbij meegemaakt? Indien ja, pas dan ken je het verschil.........
PixelPlus en Digital Natural Motion zijn de toekomst........3D beelden......een 3D-TV......nog nooit van gehoord?
Let de komende jaren maar eens op.........indien de economie het toelaat tenminste.........
En ze moeten natuurlijk eerst hun flut LCD's kwijt raken.......vooraleer ze met hun LED-schermen voor de dag kunnen komen...........
Conspiracy Theory ?.............
Sinds enkele dagen deze TV in huis, het is een goede TV en het beeld is perfect en we zijn er dan ook erg tevreden over.
Enige vertekening tot daar aan toe...........maar deze 32PW9551 zoomt teveel in waardoor er teveel wegvalt van het oorspronkelijke beeld.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:12:
[...]
nee niet waar alle automatische zoomfuncties van alle merken zorgt voor enige vertekening van het beeld.
robin
Met alle respect.......als je niet bent overgeschakeld van een 28PW9520 of één of andere vorige PixelPlus-televisie dan kun je onmogelijk het verschil kennen.supermm schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:05:
Sinds enkele dagen deze TV in huis, het is een goede TV en het beeld is perfect en we zijn er dan ook erg tevreden over.
Dit is inderdaad een héél goeie televisie voor zijn prijs maar is in alle opzichten ondermaats aan de vorige PixelPlus-edities. De Digital Natural Motion ontbreekt.
Verwijderd
Ten eerst ik ben je lieve schat niet.wimp1969 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Lieve schat,
Bedankt voor de reactie maar dat is nu net ongeveer de instelling die ik maak om het beeld nog enigszins draaglijk te maken.
Ooit al een 28PW9520 PixelPlus voor lange tijd van dichtbij meegemaakt? Indien ja, pas dan ken je het verschil.........
PixelPlus en Digital Natural Motion zijn de toekomst........3D beelden......een 3D-TV......nog nooit van gehoord?
Let de komende jaren maar eens op.........indien de economie het toelaat tenminste.........
En ze moeten natuurlijk eerst hun flut LCD's kwijt raken.......vooraleer ze met hun LED-schermen voor de dag kunnen komen...........
Conspiracy Theory ?.............
Is jouw tv echt wel in orde? Ik lees eigenlijk alleen maar goede dingen! Morgen krijg ik de 28pw9551 in huis!
Stel het volgende in middels het service menu, snel 062596i+ achter elkaar op de aB indrukken:
Onder alingments:
General:
vg2 test pattern: off
adjust peak white limiter: 9
EHT compensation: 3
Soft clipping: off
Luma gain: 1
onder drive:
Test pattern off
Red: 49
Green: 38
Blue: 28
Cathode: 8
Red bl offset: 10
Green blue offset: 8
Color temperature : normal
Onder geo normaal:
V slope: 38
V shift: 36
V amplitude: 25
V S-corr: 28
H shift: 28
H amplitude: 10
E/W parabola: 22
upper east/west corner: 21
Lower east/west corner: 13
E/W trapezium: 28
Horizontal bow: 7
Horizontal parallelogram: 5
Onder geo 4:3:
E/W parabola: 25
upper E/W corner: 5
Lower E/W corner: 5
onder geo sw:
v s corr.: 9
H amplitude: 9
onder geo 100 hz:
v slope: 39
store alle instellingen.
Ga uit service menu door op menu te drukken en dan de tv met de aan/uit knop weer uit en aan te zetten.
Bovenstaande waarden zijn de ISF caliberatiestanden door de ITC group voor mijn Philips 28pw9527 toestel!!!
Misschien is het beeld nu beter!!
Groet Robin
Beste Robin,Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:29:
[...]
Ten eerst ik ben je lieve schat niet.
Is jouw tv echt wel in orde? Ik lees eigenlijk alleen maar goede dingen! Morgen krijg ik de 28pw9551 in huis!
Stel het volgende in middels het service menu, snel 062596i+ achter elkaar op de aB indrukken:
Onder alingments:
General:
onder drive:
Test pattern off
Onder geo normaal:
onder geo sw:
onder geo 100 hz:
store alle instellingen.
Ga uit service menu door op menu te drukken en dan de tv met de aan/uit knop weer uit en aan te zetten.
Bovenstaande waarden zijn de ISF caliberatiestanden door de ITC group voor mijn Philips 28pw9527 toestel!!!
Groet Robin
Met alle respect......
"Lieve schat" was lief bedoeld en zeker niet denigrerend....ik ben geen 'haantje' en was al blij dat er iemand reageerde op de huis-tuin-en keuken prinses die ik nu eenmaal ben........maar ik kan je verzekeren dat ik het verschil zie tussen het kwalitatief uitmuntend beeld dat ik ondertussen gewend ben van de 28PW9520 en het tegenovergestelde dat ik opmerk bij de 32PW9551........zowel mijn smaakpapillen als oogpupillen zijn goed ontwikkeld....
Ik beloof jouw voorgestelde instellingen uit te proberen en laat jou nog iets weten en ik hoop dat jij morgen waarachtig enthousiast bent over je 28pw9551..........
Verwijderd
Robin, je schrijft hier over de instellingen van de Philips 28pw9527.
Weet je zeker dat die ook voor de 32pw9551 gelden.
Dat zou dan heel mooi zijn.
Gr,
Marcel
Gr,
Marcel
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:29:
[...]
Ten eerst ik ben je lieve schat niet.
Onder alingments:
General:
onder drive:
Test pattern off
Onder geo normaal:
onder geo sw:
onder geo 100 hz:
store alle instellingen.
Groet Robin
De instelling van Philips 32PW9551 zijn heel anders dan wat hier opstaat.
Verwijderd
nee dat weet ik niet zeker. maar het zou mij niet verbazen als de service instellingen van een philips breedbeeld tv vanaf pak em beet 2002 o.i.d. ongeveer gelijk zijn. De instellingen van de Drive zijn dus helemaal perfect voor de Gray scaling!!!!Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:55:
Robin, je schrijft hier over de instellingen van de Philips 28pw9527.
Gr,
Marcel
[...]
Probeer het. Wat je dan te zien krijgt is een kleurenweergave die correct is op 6500 kelvin, de standaard dus. De kleuren zijn dan precies zo als bedoelt wordt. Rood is echt rood en zwart is echt zwart. DVD ziet er dan nog beter uit, maar was natuurlijk al goed.
Echter moet het contrast en helderheid worden ingsteld op 38 en 39. Kleuren op 61 met een digitale bron en scherpte op 0.
[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 06-06-2006 20:00 ]
Verwijderd
Dat zijn de fabrieksintellingen, en de gray scaling (stel je in met Drive/contrast, helderheid/kleuren) is van uit de fabriek nooit 100% goed. Het beeld van een philips tv toont altijd wat te rood en ietwat te warm van kleur. Sony weer te blauw enz.Faris schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:17:
De instelling van Philips 32PW9551 zijn heel anders dan wat hier opstaat.
Maar als je de fabrieksinstellingen van de geometrie goed vind dan niet meer aan zitten.
Robin
Beste Robin,Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:49:
[...]
Dat zijn de fabrieksintellingen, en de gray scaling (stel je in met Drive/contrast, helderheid/kleuren) is van uit de fabriek nooit 100% goed. Het beeld van een philips tv toont altijd wat te rood en ietwat te warm van kleur. Sony weer te blauw enz.
Maar als je de fabrieksinstellingen van de geometrie goed vind dan niet meer aan zitten.
Robin
Jouw bevindingen en instellingsvoorstellen voor de 32PW9551 zijn in mijn ogen zeer aanvaardbaar.
Maar ik heb het hier in eerste instantie niet over contrastwaarde, helderheid of kleur.........dit toestel heeft in tegenstelling tot de 28PW9520 geen ' Digital Natural Motion' dat garant staat voor vloeiende realistische beelden als ware dat er 1000 frames per seconde het scherm passeren.....
Dat mis ik bij de recente 32PW9551.
Het service menu van 32PW9551 is anders, kan je zien op de foto.

[ Voor 11% gewijzigd door Faris op 06-06-2006 02:53 ]
Verwijderd
ik krijg deze morgen de 28pw9551 binnen en zal vanmiddag ook even in het service menu gaan koekeloeren. Ziet er inderdaad heel anders uit maar de Drive e.d. moet je wel kunnen instellen.Faris schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 02:53:
Het service menu van 32PW9551 is anders, kan je zien op de foto.
[afbeelding]
Robin
Verwijderd
Bij de 28pw9527 kon je in het service menu onder "dealer options" een aantal functies aanzetten die je normaal niet kon gebruiken. Misschien kan dat met de 32pw9551 ook wel!wimp1969 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:49:
[...]
Beste Robin,
Jouw bevindingen en instellingsvoorstellen voor de 32PW9551 zijn in mijn ogen zeer aanvaardbaar.
Maar ik heb het hier in eerste instantie niet over contrastwaarde, helderheid of kleur.........dit toestel heeft in tegenstelling tot de 28PW9520 geen ' Digital Natural Motion' dat garant staat voor vloeiende realistische beelden als ware dat er 1000 frames per seconde het scherm passeren.....
Robin
@Weerfreak : je sluit je bericht steeds af met je naam.
In de forumregels staat daarover het volgende:
PS heb je je tv al binnen ?
In de forumregels staat daarover het volgende:
Conclusie is dus: niet meer doenHet is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
PS heb je je tv al binnen ?
De pixel plus demo heeft hij wel degelijk! Hij moet dan wel in breedbeeldmodus staan.wimp1969 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:54:En in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijziging bericht heeft het toestel geen Demo PixelPlus functie meer…maar dat hoeft ook niet langer want het verschil tussen de100hzDigitalScan en de PixelPlus instelling is onzichtbaar.
Het verschil is ook duidelijk te zien.
Als je er in slaagt om bij jouw 28PW9551 de Digital Natural Motion in één of ander menu aan te zetten dan zou ik het meer dan leuk vinden om mij die wetenschap mee te delen........Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:03:
[...]
Bij de 28pw9527 kon je in het service menu onder "dealer options" een aantal functies aanzetten die je normaal niet kon gebruiken. Misschien kan dat met de 32pw9551 ook wel!
Robin
Ik ben echt benieuwd naar je bevindingen.......je lijkt mij iemand die er veel van af weet......
[ Voor 34% gewijzigd door wimp1969 op 06-06-2006 10:48 ]
[half off-topic]wimp1969 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:49:
[...]
Beste Robin,
Ik heb zelf de 32PW9520, en ja dat is echt een top beeld, ik ga zo is kijken of bij mij met die instellingen die hier genoemd staan ook zo mooi beeld geven... ik heb het nu zo staan:
Brightness: 37
Contrast: 55
Kleur: 55
Scherpte: 1
Pixel Plus 2
Dynamic Contrast: Max
DNR: uit (heb toch digitaal)
En ja als eenmaal DNM (Digital Natural Motion) gewend bent, wil je niet meer zonder, het is echt een verademing om zo films te kijken, helemaal bij actiefilms, en dat de nieuwe geen auto-formaat meer hebben lijkt me heel irri...
[edit]
ik het een-en-ander aangepast, ik heb de kleuren aangepast, er zit nu veel meer rood in.. vind ik zelf een stuk mooier, veel warmer
het staat nu zo:
Brightness: 40
Contrast: 50 (lager kan ik niet zoveel zien wanneer er zonlicht op mn scherm schijnt.. en ik ben niet van plan om altijd verduisterd te kijken...)
rest hetzelfde
het beeld ziet er nu een stuk beter uit
[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 06-06-2006 11:58 ]
Eindelijk iemand die mij 100% begrijpt en ook niet meer zonder Digital Natural Motion kan.BiG-GuY schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:12:
[...]
Ik heb zelf de 32PW9520, en ja dat is echt een top beeld, ik ga zo is kijken of bij mij met die instellingen die hier genoemd staan ook zo mooi beeld geven... ik heb het nu zo staan:
Brightness: 37
Contrast: 55
Kleur: 55
Scherpte: 1
Pixel Plus 2
Dynamic Contrast: Max
DNR: uit (heb toch digitaal)
En ja als eenmaal DNM (Digital Natural Motion) gewend bent, wil je niet meer zonder, het is echt een verademing om zo films te kijken, helemaal bij actiefilms, en dat de nieuwe geen auto-formaat meer hebben lijkt me heel irri...
Het in beeld komen van opspattend water, wolken, mist, vuur, ontploffingen enz. zijn zodanig realistisch door het 3D-effect....je ziet het niet alleen maar je voelt het ook......
Ik sta nog elke dag versteld van die DNM en bezorgt mij regelmatig kippenvel.....
Volgens mij is het weglaten van DNM bij de recente en tevens allerlaatste PixelPlus CRT's (32PW9551-28PW9551)een verkoopstruc van Philips om hun middelmatge LCD's en plasmaschermen er door te drukken
Een heel spijtige zaak.
Verwijderd
hi ja de 28pw9551 is binnen. Gekocht bij Vogel. Top service. Brengen uitpakken, neerzetten en pinnen in huis. Ze hadden ook nog een zenderlijst bij zich voor mijn woonplaats. Maar ik ben eigenwijs en gebruik nooit de automatische zenderzoeker. Gewoon eerst land kiezen en vervolgens met de lijst erbij de zenders zoeken en meteen op de juiste volgorde zetten.
DVD speler aangesloten via component kabel (goedkoop kabeltje maar goed genoeg)
sat tuner via scart rgb (dure QED kabel)
svhs video via s-video kabel aan de zijkant
ik gebruik verder alleen hirschmann kabels en stekkers voor het antenne signaal
Gordijnen dicht
Ja het beeld was zo uit de doos natuurlijk klote niet normaal meer. Contrast op max en alle digitale beeldverziekers stonden aan. Alle opties uitgezet en eerst gewoon op pixel plus mode gezet. Contrast naar 43, hederheid op 46 en kleuren via de antenne op 47. DNR hoeft niet aan want het signaal is opmerkelijk ruisvrij met de kabel. Ik zag wel al ietwat geometrie onvolkomenheden en de kleuren konden beter. Dus de Avia dvd erbij en de gray scaling op het oog ingesteld. Eerst de "grijze stappen" hiermee kun je de helderheid perfect mee instellen. Je moet nog net de gehele rechtste zwarte balk kunnen onderscheiden, stand 45. Daarna het zwart/witlevel voor de contrast. Beeld moet er mooi vol uitzien, stand 45. Daarna niet meer aanzitten want hierbij beinvloed je de gray scaling instelling. Daarna de saturation kleurenvelden. Hiermee stel je de kleurverzadiging mee in. Stand 57-60 mooiste resultaat. Vervolgens de "grijze velden voor de gray scaling. Dit gaat in stappen van 12 o.i.d. van donker naar bijna wit. in het service menu de Drive onder RGB white mode o.i.d. ingesteld op rood 38, groen, 28 en blauw 27. Offset rood en groen op 8. Ha voor mijn ogen een goede grijstint!!! Vervolgens de geometrie. Het beeld stond teveel "overscan" dus de horizontale en verticale instellingen (uitrekken beeld naar zijkant en boven/onderkant) moesten wat worden aangepast. Ha ziet er nu ook goed uit. De lijnen van het beeldraster waren nog ietwat krom maar na aanpassing van de upper en lower parabola krijg je dat wel nagenoeg perfect, nooit 100% altijd ietwat afbuiging door de (oude) beeldbuis techniek. Dan de scherpte instelling. Die kan gewoon op 0.
Toen een dvd erin gepleurt van Terminator 2. Prachtig ik kan niet anders zeggen, geen schokkende bewegingen o.i.d. en gewoon een vol en natuurlijk beeld. Echter als ik nu overschakel op de antenne dan is het beeld te kleurverzadigd, maar dat is altijd zo want DVD of een ander digitale bron is natuurlijk rete strak met maar heel weinig onvolkomenheden. Gelukkig kun je per bron het beeld instellen. Voor de antenne de kleuren naar 48 o.i.d en de scherpte naar 1.
Kortom ik ben zeer tevreden met het toestel. Alleen is het geluid inderdaad niet best en blikkerig. Ik zet altijd de surround installatie aan dus het slechte geluid maakt mij niet veel uit.
Gordijnen dicht
Ja het beeld was zo uit de doos natuurlijk klote niet normaal meer. Contrast op max en alle digitale beeldverziekers stonden aan. Alle opties uitgezet en eerst gewoon op pixel plus mode gezet. Contrast naar 43, hederheid op 46 en kleuren via de antenne op 47. DNR hoeft niet aan want het signaal is opmerkelijk ruisvrij met de kabel. Ik zag wel al ietwat geometrie onvolkomenheden en de kleuren konden beter. Dus de Avia dvd erbij en de gray scaling op het oog ingesteld. Eerst de "grijze stappen" hiermee kun je de helderheid perfect mee instellen. Je moet nog net de gehele rechtste zwarte balk kunnen onderscheiden, stand 45. Daarna het zwart/witlevel voor de contrast. Beeld moet er mooi vol uitzien, stand 45. Daarna niet meer aanzitten want hierbij beinvloed je de gray scaling instelling. Daarna de saturation kleurenvelden. Hiermee stel je de kleurverzadiging mee in. Stand 57-60 mooiste resultaat. Vervolgens de "grijze velden voor de gray scaling. Dit gaat in stappen van 12 o.i.d. van donker naar bijna wit. in het service menu de Drive onder RGB white mode o.i.d. ingesteld op rood 38, groen, 28 en blauw 27. Offset rood en groen op 8. Ha voor mijn ogen een goede grijstint!!! Vervolgens de geometrie. Het beeld stond teveel "overscan" dus de horizontale en verticale instellingen (uitrekken beeld naar zijkant en boven/onderkant) moesten wat worden aangepast. Ha ziet er nu ook goed uit. De lijnen van het beeldraster waren nog ietwat krom maar na aanpassing van de upper en lower parabola krijg je dat wel nagenoeg perfect, nooit 100% altijd ietwat afbuiging door de (oude) beeldbuis techniek. Dan de scherpte instelling. Die kan gewoon op 0.
Toen een dvd erin gepleurt van Terminator 2. Prachtig ik kan niet anders zeggen, geen schokkende bewegingen o.i.d. en gewoon een vol en natuurlijk beeld. Echter als ik nu overschakel op de antenne dan is het beeld te kleurverzadigd, maar dat is altijd zo want DVD of een ander digitale bron is natuurlijk rete strak met maar heel weinig onvolkomenheden. Gelukkig kun je per bron het beeld instellen. Voor de antenne de kleuren naar 48 o.i.d en de scherpte naar 1.
Kortom ik ben zeer tevreden met het toestel. Alleen is het geluid inderdaad niet best en blikkerig. Ik zet altijd de surround installatie aan dus het slechte geluid maakt mij niet veel uit.
Geen instelling tegengekomen om de Digital Natural Motion in te schakelen?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:24:
hi ja de 28pw9551 is binnen. Gekocht bij Vogel. Top service. Brengen uitpakken, neerzetten en pinnen in huis. Ze hadden ook nog een zenderlijst bij zich voor mijn woonplaats. Maar ik ben eigenwijs en gebruik nooit de automatische zenderzoeker. Gewoon eerst land kiezen en vervolgens met de lijst erbij de zenders zoeken en meteen op de juiste volgorde zetten.
Gordijnen dicht
Verwijderd
bij options kan ik niks selecteren, dat doet het niet. Maar ik zie ook ietwat schokkerigheid bij de antenne en de sat tuner, niet met dvd fimls.wimp1969 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:58:
[...]
Geen instelling tegengekomen om de Digital Natural Motion in te schakelen?
Verwijderd
hi,wimp1969 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:58:
[...]
Geen instelling tegengekomen om de Digital Natural Motion in te schakelen?
Bij de instelling "dubbele lijnen" zie ik geen schokkerigheid terug met de antenne en sat tuner. Wel flikkert het beeld dan enigzins maar net niet zo hinderlijk als bij een 50 hz tv. Dus dat kun je ook proberen. Ik denk dat het gewoon een kostenbesparing is van Philips om de Digital natural motion functie achterwege de laten. Mijn "oude" 28pw9527 doet het met de 100 hz digital scan mode wel zonder schokkerigheid. De pixel plus mode vind ik op dat toestel echter niet mooi en zorgt soms voor rare snelle bewegingen die er niet zijn. Ook de dubbele lijnen zorgen voor veel rommel in het beeld.
Robin
De reden waarom je oude 28pw9527 geen schokkerigheid vertoont ligt aan het feit dat dit toestel gebruik maakt van Digital Natural Motion zowel in de PixelPlus mode als de 100hz DigitalScanVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:36:
[...]
hi,
Bij de instelling "dubbele lijnen" zie ik geen schokkerigheid terug met de antenne en sat tuner. Wel flikkert het beeld dan enigzins maar net niet zo hinderlijk als bij een 50 hz tv. Dus dat kun je ook proberen. Ik denk dat het gewoon een kostenbesparing is van Philips om de Digital natural motion functie achterwege de laten. Mijn "oude" 28pw9527 doet het met de 100 hz digital scan mode wel zonder schokkerigheid. De pixel plus mode vind ik op dat toestel echter niet mooi en zorgt soms voor rare snelle bewegingen die er niet zijn. Ook de dubbele lijnen zorgen voor veel rommel in het beeld.
Robin
http://www.p4c.philips.co...2/28pw9527_12_pss_nld.pdf
Misschien is het weglaten van Digital Natural Motion bij de 28PW9551 kostenbesparing, misschien een verkoopstruuk, wie zal het zeggen........
[ Voor 4% gewijzigd door wimp1969 op 06-06-2006 17:18 ]
Als ze alle technieken van de oude topmodellen in deze TV's zouden stoppen dan zouden de prijzen denk ik te dicht bij LCD's in de buurt komen. Philips plaatst deze TV's toch een beetje als een goedkoop alternatief voor LCD's, dus dat betekent dat je gewoon functies gaat missen.
Het zal mij echt een worst wezen, het ziet er (mijn mening)prima uit!
[ Voor 11% gewijzigd door S2S op 06-06-2006 18:39 ]
De prijzen zouden dan inderdaad dichter bij de betaalbare LCD's liggen.....maar de beeldkwaliteit van die LCD's zouden het moeten afleggen tegen een CRT model met Pixel Plus en Digital Natural Motion. DNM oogt nog altijd spectaculairder op een CRTBigs schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:26:
Als ze alle technieken van de oude topmodellen in deze TV's zouden stoppen dan zouden de prijzen denk ik te dicht bij LCD's in de buurt komen. Philips plaatst deze TV's toch een beetje als een goedkoop alternatief voor LCD's, dus dat betekent dat je gewoon functies gaat missen.
En dit is volgens mij de reden waarom ze DNM weglieten bij de recente CRT's PW9551
Ik heb een aantal jaren geleden een 28PW9308 (P+,DNM) aangekocht in plaats van een LCD, niet omwille van de goedkopere prijs van de CRT maar omwille van de beeldkwaliteit. Een televisie koop je niet alle dagen.......en veel mensen laten zich leiden door het modelletje, de afwerking, de kleur en gaan zo makkelijker overstappen naar LCD want het toestel staat met zijn platte verschijning toch zo beeldig in het interieur.....Alleen jammer dat de beeldkwaliteit bij de betaalbare LCD's nog steeds ondermaats is

Philips brengt met de 32PW9551 een goedkope CRT op de markt die op vlak van beeldkwaliteit niet langer of amper kan concurreren met de betaalbare LCD's van Philips
Als ik nu de goeie beeldkwaliteit wil ervaren die ik gewend was van mijn 28PW9308 (P+,DNM) ben ik verplicht hun topmodel LCD aan te schaffen
[ Voor 3% gewijzigd door wimp1969 op 07-06-2006 09:18 ]
Of je blijft gewoon naar je oude tv kijken als die zo geweldig is.....wimp1969 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:11:
[...]
De prijzen zouden dan inderdaad dichter bij de betaalbare LCD's liggen.....maar de beeldkwaliteit van die LCD's zouden het moeten afleggen tegen een CRT model met Pixel Plus en Digital Natural Motion. DNM oogt nog altijd spectaculairder op een CRTen is nauwelijks te zien op een betaalbare LCD door het 'ghosting' effect
![]()
En dit is volgens mij de reden waarom ze DNM weglieten bij de recente CRT's PW9551![]()
Ik heb een aantal jaren geleden een 28PW9308 (P+,DNM) aangekocht in plaats van een LCD, niet omwille van de goedkopere prijs van de CRT maar omwille van de beeldkwaliteit. Een televisie koop je niet alle dagen.......en veel mensen laten zich leiden door het modelletje, de afwerking, de kleur en gaan zo makkelijker overstappen naar LCD want het toestel staat met zijn platte verschijning toch zo beeldig in het interieur.....Alleen jammer dat de beeldkwaliteit bij de betaalbare LCD's nog steeds ondermaats is![]()
Philips brengt met de 32PW9551 een goedkope CRT op de markt die op vlak van beeldkwaliteit niet langer of amper kan concurreren met de betaalbare LCD's van Philips![]()
Als ik nu de goeie beeldkwaliteit wil ervaren die ik gewend was van mijn 28PW9308 (P+,DNM) ben ik verplicht hun topmodel LCD aan te schaffen
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
hstoker schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:30:
[...]
Of je blijft gewoon naar je oude tv kijken als die zo geweldig is.....
Nou dan hoef ik hem niet meer, het gemis van automatische zoom en DNM is toch wel triest...
Verwijderd
Het ding kost geen krent tov de lcd modellen en je bent wel ghostingvrij.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:57 ]

[ Voor 10% gewijzigd door wimp1969 op 07-06-2006 14:14 ]
Verwijderd
Volgens mij moet die 32pw9551 wel goed zijn.
Wie ik ook bel hij is overal uitverkocht, en pas over circa 3 weken weer leverbaar.
Wie weet een zaak in Noord Holland die hem nog in voorraad heeft?
Wie ik ook bel hij is overal uitverkocht, en pas over circa 3 weken weer leverbaar.
Ik heb nooit beweerd dat het geen goed 100hz toestel is. Maar ook niet méér dan dat.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:03:
Volgens mij moet die 32pw9551 wel goed zijn.
Ik wil de eigenaars van de vorige P+modellen behoeden dat ze hun oude toestel verkopen en de 28/32PW9551 in huis halen.
Als je nooit een full option P+model had dan zal je ook niets missen en zul je zeker tevreden zijn met de 28/32PW9551.
Ik ben zojuist terug van de Media Markt in Duitsland (Nordhorn) 
Eerst even rondgekeken naar TV's. Ze hebben bijna alleen maar LCD en Plasma in de winkel staan. Nog maar een stuk of 15 CRT TV's.
Ik heb eerst gezocht naar de Philips 32WP9551. Deze kon ik niet vinden. Ook de Samsung WS-32Z409 niet
Daarna 1 van die Duitse medewerkers bij de nek gegerepen
Heb hem de specificaties laten zien van de Philips en de Samsung. Hij had ze nog nooi gezien en heeft ze opgezocht in hun systeem. Van allebei de modellen hadden ze er toevallig 1 besteld voor in de winkel
Op de vraag wanneer deze dan in de winkel stonden en wat de levertijd was, kon hij helaas geen antwoord geven. Ik heb wel zijn telefoon nummer gekregen, zodat ik de volgende keer niet voor niets daar naar toe rij
Eerst even rondgekeken naar TV's. Ze hebben bijna alleen maar LCD en Plasma in de winkel staan. Nog maar een stuk of 15 CRT TV's.
Ik heb eerst gezocht naar de Philips 32WP9551. Deze kon ik niet vinden. Ook de Samsung WS-32Z409 niet

Daarna 1 van die Duitse medewerkers bij de nek gegerepen
Heb hem de specificaties laten zien van de Philips en de Samsung. Hij had ze nog nooi gezien en heeft ze opgezocht in hun systeem. Van allebei de modellen hadden ze er toevallig 1 besteld voor in de winkel
Op de vraag wanneer deze dan in de winkel stonden en wat de levertijd was, kon hij helaas geen antwoord geven. Ik heb wel zijn telefoon nummer gekregen, zodat ik de volgende keer niet voor niets daar naar toe rij
Ik heb met de Philips winkel in Hilversum gebeld en zodra ze de 32WL9551 binnen hebben (dat zou deze week gebeuren) dan zouden ze me bellen of te komen kijken.
Hij zou hem dan ook gelijk even op een HD streamer zetten via component. Hij was zelf ook wel erg benieuwd naar de kwaliteit. Er staan namelijk een aantal dikke Cineos LCD te pronken op de Philips HD promo clip en dan is het ook leuk vergelijken dacht ik zo.
De Samsung WS-32Z409 is trouwens wel volledig HD-ready:

ziet er vind ik persoonlijk niet zo mooi uit als de Philips
Hij zou hem dan ook gelijk even op een HD streamer zetten via component. Hij was zelf ook wel erg benieuwd naar de kwaliteit. Er staan namelijk een aantal dikke Cineos LCD te pronken op de Philips HD promo clip en dan is het ook leuk vergelijken dacht ik zo.
De Samsung WS-32Z409 is trouwens wel volledig HD-ready:

ziet er vind ik persoonlijk niet zo mooi uit als de Philips
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Voor wimp 1969
Ik heb deze televisie ook en ben geinteresseerd in de instellingen veranderen mbt de overscan. Het servicemenu ziet er te complex uit voor mij.
Bij horizontaal en verticaal heb je nog vele mogelijkheden om uit te kiezen.
Zou jij aub precies willen omschrijven waar jij vanaf horizontaal en verticaal verder gaat in het servicemenu en hoe je dat doet. Dat zou een grote hulp zijn voor mij.
Ik heb deze televisie ook en ben geinteresseerd in de instellingen veranderen mbt de overscan. Het servicemenu ziet er te complex uit voor mij.

Zou jij aub precies willen omschrijven waar jij vanaf horizontaal en verticaal verder gaat in het servicemenu en hoe je dat doet. Dat zou een grote hulp zijn voor mij.
Verwijderd
Hi allemaal,
zo ik heb de 28pw9551 nu 2 dagen in m'n bezit en ik moet eerlijk bekennen dat mijn oude 9527 beter is. En wel op de volgende punten:
Beeld:
Meer diepte
meer scherpte zonder rare randjes
mooiere kleurenweergave
geen last van schokkerige bewegingen bij de dig scan en pp mode
minder, of zeg maar gerust geen beeldruis.
Geluid:
veel voller en strakker geluid
Tjemig tis wat!!! Das effe balen.
Kortom ik heb de 9551 in de woonkamer gezet zodat mijn ma er van kan genieten. Het geld maakt me niet zoveel uit want er stond in de woonkamer een Thomson en die was een beetje op. Wat me verder een beetje opviel was dat het beeld een beetje donker was via de scart RGB. Meer helderheid gaf een fletser beeld. Ook op dat punt scoort m'n oude 9527 beter, potverdorie nog aan toe.
Gisterenavond (7 juni) was er een documentaire over Rinus Michels op Ned 1 zo rond de klok van 22.30 uur. Via de scart rgb en sat tuner was het beeld echt ongelooflijk strak en zuiver ik moest bijna huilen zo mooi. Ik zat echt te genieten van de beeldkwaliteit en het goede geluid.
Kortom de 9551 is een prima toestel maar moet in mijn ogen het onderspit delven voor de 9527!!!
zo ik heb de 28pw9551 nu 2 dagen in m'n bezit en ik moet eerlijk bekennen dat mijn oude 9527 beter is. En wel op de volgende punten:
Beeld:
Meer diepte
meer scherpte zonder rare randjes
mooiere kleurenweergave
geen last van schokkerige bewegingen bij de dig scan en pp mode
minder, of zeg maar gerust geen beeldruis.
Geluid:
veel voller en strakker geluid
Tjemig tis wat!!! Das effe balen.
Kortom ik heb de 9551 in de woonkamer gezet zodat mijn ma er van kan genieten. Het geld maakt me niet zoveel uit want er stond in de woonkamer een Thomson en die was een beetje op. Wat me verder een beetje opviel was dat het beeld een beetje donker was via de scart RGB. Meer helderheid gaf een fletser beeld. Ook op dat punt scoort m'n oude 9527 beter, potverdorie nog aan toe.
Gisterenavond (7 juni) was er een documentaire over Rinus Michels op Ned 1 zo rond de klok van 22.30 uur. Via de scart rgb en sat tuner was het beeld echt ongelooflijk strak en zuiver ik moest bijna huilen zo mooi. Ik zat echt te genieten van de beeldkwaliteit en het goede geluid.
Kortom de 9551 is een prima toestel maar moet in mijn ogen het onderspit delven voor de 9527!!!
Verwijderd
Wimp in dat overzichtje dat je laat zien is het natuurlijk wel zo dat je met een PAL signaal dan wellicht beter af bent met jouw model, maar de 576p resolutie is natuurlijk wel een enorm voordeel tov dat model wat in beeldkwaliteit superveel uitmaakt. Dus met name voor mensen die een xbox360 of PS3 erop aan willen sluiten lijkt mij de 9551 toch een beter alternatief.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 18:41 ]
Beste Eiszo 2 ,Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:56:
Voor wimp 1969
Ik heb deze televisie ook en ben geinteresseerd in de instellingen veranderen mbt de overscan. Het servicemenu ziet er te complex uit voor mij.![]()
Ik denk dat je met deze vraag beter terecht kunt bij Weerfreak.......
Dus Weerfreak, als je dit leest en je hebt effe tijd wees dan zo vriendelijk om je menudeskundigheid nog eens te laten zien........
Hoe zit het eigelijk met digitale foto's die je vanaf je dvd speler bekijkt (jpg op cd) worden deze door de dvd "gescaled" of worden die in de hoogst mogelijke res. op het beeld getoverd?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Als die mensen nog nooit voor enige tijd gegamed hebben op een P+ met DNM en CTI (PW9308-PW9527....) dan zullen ze zeker tevreden zijn met de PW9551.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:40:
Wimp in dat overzichtje dat je laat zien is het natuurlijk wel zo dat je met een PAL signaal dan wellicht beter af bent met jouw model, maar de 576p resolutie is natuurlijk wel een enorm voordeel tov dat model wat in beeldkwaliteit superveel uitmaakt. Dus met name voor mensen die een xbox360 of PS3 erop aan willen sluiten lijkt mij de 9551 toch een beter alternatief.
Het is naar mijn mening het beste alternatief voor om het even welk CRT breedbeeldtoestel dat nu nog op de markt is.
Naar het schijnt is de beeldbuis van die Samsung WS-32Z409 ook door Philips geproduceerd.
Misschien ook garantie voor goeie beeldkwaliteit?
Ik heb het toestel nog niet in actie gezien dus kan ik hier niets over zeggen......
Verwijderd
Denk je dan niet dat een resolutieupgrade van 480 naar 576 niet meer uitmaakt dan DNM en CTI is eigenlijk de vraag.
Digital Natural Motion heeft niets met resolutie te maken maar berekent in realtime tussen twee frames in nog X aantal bijkomende beelden per seconde waardoor de beweging van het beeld hyperrealistisch overkomt en het soms lijkt alsof je een 3D-brilletje ophebt. In plaats van 25 beelden per seconde lijkt het alsof je er 1000 hebt. Je moet het echt eerst zien om te begrijpen.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:03:
Denk je dan niet dat een resolutieupgrade van 480 naar 576 niet meer uitmaakt dan DNM en CTI is eigenlijk de vraag.
Moest deze PW9551 met zijn 576 lijnen voorzien zijn van DNM en CTI dan verkocht Philips alleen nog deze CRT en de topmodel LCD's .....en bleven ze met de rest zitten......
DNM is ontwikkeld door Philips en zit voor zover ik weet alleen in Philipstoestellen.
CTI heeft ook niets met resolutie te maken en zorgt er bijvoorbeeld voor dat de raakvlakken van de kleurbalken van een testbeeld mooi gescheiden blijven en niet in elkaar uitvloeien.
Of je nu 480 lijnen hebt, 576 of om het even hoeveel, zonder deze beeldverbeteraars lijkt het nergens naar als je net als ik voor lange tijd niets anders gewend was.
Ik heb mijn 32PW9551 al van de hand gedaan.....gelukkig heb ik mijn 28PW9308 nog
'k Zal wachten tot hun topmodellen LCD's wat betaalbaarder worden.
Verwijderd
hi,Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:56:
Voor wimp 1969
Ik heb deze televisie ook en ben geinteresseerd in de instellingen veranderen mbt de overscan. Het servicemenu ziet er te complex uit voor mij.![]()
heb jij een avia test dvd? Zo niet dan op het oog instellen. Ga naar het service menu en onder geometrie kun je het beeld vertikaal en horizontaal instellen. Eerst alle fabrieksinstellingen opschrijven. Daarna kun je de instellingen veranderen. Begin bij de horizontale instellingen.
Maak kleine stapjes en let op wat er gebeurt. Altijd weer terug naar de fabrieksinstelling als het niet het gewenste effect heeft. Op een gegeven moment heb je de juiste parameter te pakken en kun je de overscan aanpassen.
Ik ben al een tijdje deze discussie aan het volgen omdat ik zit te twijfelen of ik deze 28pw9551 zal gaan aanschaffen, of dat ik mijn huide tv laat repareren. Nu lees ik over Digital Natural Motion en dergelijke. Zijn er nog modellen te koop die dit hebben? Zo ja welke modellen zijn dat dan?
Verwijderd
kijk op de site van Philips Nederland zou ik zeggen.Auke schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:59:
Ik ben al een tijdje deze discussie aan het volgen omdat ik zit te twijfelen of ik deze 28pw9551 zal gaan aanschaffen, of dat ik mijn huide tv laat repareren. Nu lees ik over Digital Natural Motion en dergelijke. Zijn er nog modellen te koop die dit hebben? Zo ja welke modellen zijn dat dan?
Philips is gestopt met het produceren van CRT's met DNM.Auke schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:59:
Misschien kun je er nog ergens eentje op de kop tikken, maar ik betwijfel het sterk.
Hun laatste CRT's met DNM waren voor zover ik weet de PW9308 ;PW9520 ;PW9527
http://fransdesmet.telene...V/breedbeeld/28PW9520.htm
[ Voor 4% gewijzigd door wimp1969 op 09-06-2006 09:21 ]
@ weerfreak & wimp1969 :
Wat ik mij nu afvraag, hebben jullie HDMI ook geprobeerd? Zowiezo vind ik de kleuren via HDMI beter, en met HDTV films is de beeldkwaliteit zeer goed, toch duidelijk nog beter dan van een dvd (ook via de pc afgespeeld)!
Wat ik mij nu afvraag, hebben jullie HDMI ook geprobeerd? Zowiezo vind ik de kleuren via HDMI beter, en met HDTV films is de beeldkwaliteit zeer goed, toch duidelijk nog beter dan van een dvd (ook via de pc afgespeeld)!
Nogmaals, ik mis de Digital Natural Motion op de beide niveau's.mdcobra schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:23:
@ weerfreak & wimp1969 :
DNM heeft met beweging te maken en tovert vloeiende beelden op het scherm.
Het effect kun je het beste zien bij een film uit de oude doos, de schokkerige zwartwitbeelden worden vloeiend op het scherm weergegeven waardoor de film gerestaureerd lijkt zonder dat dit het geval is.
Eens je DNM gewend bent kun je niet meer zonder. Ik mis zelfs de DNM in de bioscoopzaal, kun je nagaan.
Als je nooit DNM ervaren hebt, dan kun je bijna niet anders dan tevreden zijn met de PW9551.
En laat dit nu mijn laatste bijdrage zijn aan dit forum.
Het ga jullie goed.
[ Voor 14% gewijzigd door wimp1969 op 09-06-2006 09:56 ]
Aangesloten op een HighDef bron heb je al die beeldverbeteraars ook helemaal niet nodig.
Deze maken het beeld alleen maar slechter.
Via HDMI aangesloten op een HighDef sat ontvanger geeft hij een super beeld!
Briljante kleuren, geen last van schokkend beeld (judder), en super scherp.
Ook gamen op deze tv is heel gaaf, heb call of duty2, halflife 2 en battlefield 2 gespeeld en dat is echt een belevenis.
Ook gamen op deze tv is heel gaaf, heb call of duty2, halflife 2 en battlefield 2 gespeeld en dat is echt een belevenis.
Waarom maken ze de high end LCD's dan wel nog met al die beeldverbeteraars?Gorefest schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:32:
Aangesloten op een HighDef bron heb je al die beeldverbeteraars ook helemaal niet nodig.
Om de prijs kunstmatig hoog te houden misschien?
[ Voor 5% gewijzigd door wimp1969 op 09-06-2006 10:38 ]
Voor het gebruik met een conventionele dvd speler of analoge bron?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Precies, die beeldverbeteraars zijn er voornamelijk voor om bijv. een brak kabelsignaal nog enigszins op te poetsen.
Dus is deze PW9551 niet geschikt voor mensen zoals ik die nog steeds méér gebruik maken van analoge signalen en DNM gewend zijn.kwhuisman schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:44:
Voor het gebruik met een conventionele dvd speler of analoge bron?
Voor de rest is de PW9551 een goed alternatief voor de echte HD-toestellen.
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat DNM iets met resolutie te maken heeft maar van 480 naar 576 beeldlijnen wel. Dit maakt het beeld wel veel scherper als een high def bron erop staat en dat ontbreekt in jouw toestel. Lijkt me toch een erg groot voordeel boven een scherm met maar 480 lijnen met die beeldverbeteringstruukjes. Dat was mijn punt.wimp1969 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:07:
[...]
Digital Natural Motion heeft niets met resolutie te maken maar berekent in realtime tussen twee frames in nog X aantal bijkomende beelden per seconde waardoor de beweging van het beeld hyperrealistisch overkomt en het soms lijkt alsof je een 3D-brilletje ophebt. .
Waarom ze DNM niet hebben toegevoegd aan deze tv, zal wel altijd een raadsel blijven. Ik denk niet dat het te maken heeft met de verkoop van de LCD tv's.
Het "gewone" (sorry voor die omschrijving, ben het er zelf ook niet helemaal mee eens, maar brengt wel de boodschap over) volk blijft toch wel LCD schermen kopen in het midden segment, omdat ze denken dat het de toekomst is en het ziet er bovendien blits uit als ie uit staat.
Maar ook zonder DNM geeft deze tv waarschijnlijk beter beeld dan een (middensegment) HD ready LCD, misschien dat ze het daarom gewoonweg hebben weg gelaten.
Het "gewone" (sorry voor die omschrijving, ben het er zelf ook niet helemaal mee eens, maar brengt wel de boodschap over) volk blijft toch wel LCD schermen kopen in het midden segment, omdat ze denken dat het de toekomst is en het ziet er bovendien blits uit als ie uit staat.
Maar ook zonder DNM geeft deze tv waarschijnlijk beter beeld dan een (middensegment) HD ready LCD, misschien dat ze het daarom gewoonweg hebben weg gelaten.
Mijn conventionele DVDspeler doet het anders veel beter met DNM dan zonder.mdcobra schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:51:
Precies, die beeldverbeteraars zijn er voornamelijk voor om bijv. een brak kabelsignaal nog enigszins op te poetsen.
Hoe zuiverder het beeld hoe perfecter de DNM overkomt.
Een analoog videosignaal of kabelsignaal durft al eens halo's en jitter vertonen rond snel bewegende beelden met DNM maar dat ben ik ondertussen gewend. Met de beeldscherpte op 0 of 1 vallen deze halo's niet echt op en is door de P+ het beeld scherp genoeg.
Verwijderd
Ja ik denk dat het of te maken heeft met kosten drukken, dat deze tv anders te duur zou worden en niet meer interessant voor het segment waar het voor bedoeld is. Optie 2 is dat ze de crt expres slechter maken om de lcd´s niet in de weg te zetten. Als je een CRT scherm met DNM en dalijk 720 of meer lijnen brengt, legt LCD het zwaar af op beeldkwaliteit.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 11:09 ]
alexvkan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:07:
Ja ik denk dat het of te maken heeft met kosten drukken, dat deze tv anders te duur zou worden en niet meer interessant voor het segment waar het voor bedoeld is. Optie 2 is dat ze de crt expres slechter maken om de lcd´s niet in de weg te zetten. Als je een CRT scherm met DNM en dalijk 720 of meer lijnen brengt, legt LCD het zwaar af op beeldkwaliteit
Dat is nu net wat ik hier al dagen probeer over te brengen.
Bedankt voor je bondige samenvatting
Ja ik denk dat het of te maken heeft met kosten drukken, dat deze tv anders te duur zou worden en niet meer interessant voor het segment waar het voor bedoeld is. Optie 2 is dat ze de crt expres slechter maken om de lcd´s niet in de weg te zetten. Als je een CRT scherm met DNM en dalijk 720 of meer lijnen brengt, legt LCD het zwaar af op beeldkwaliteit
[ Voor 3% gewijzigd door wimp1969 op 09-06-2006 11:31 ]
Verwijderd
LCD betekent dan ook:
Low C(Q)uality Display! Ha ha ik kom niet meer bij.
Ja een LCD scherm is lekker dun en mooi om te zien dat zeker en heeft veel aansluitmogelijkheden en heeft geen last van flikkering zoals met een oude 50 hz buis. Dat zijn ook de enige echte voordelen t.o.v. een goede conventionele CRT buis met goede 100 hz techniek. Ik was altijd voorstander van de 50 hz techniek, scherper, maar het beeld vind ik na vergelijkingen met m'n 9527 juist glaziger. Net of je door een te dik en enigzins vuil raam kijkt. The Day After Tomorrow toont op een 50 hz bak waziger en veel minder strak dan met de 9527.
Er was gisteren nog een mooie docu op canvas over de dieren die rondom de Nijl leven. Met pixel plus en zelfs via de antenne leek het net of de bavianen zo uit de beeldbuis kwamen lopen. Elk haartje was super zuiver te zien.
Robin
Low C(Q)uality Display! Ha ha ik kom niet meer bij.
Ja een LCD scherm is lekker dun en mooi om te zien dat zeker en heeft veel aansluitmogelijkheden en heeft geen last van flikkering zoals met een oude 50 hz buis. Dat zijn ook de enige echte voordelen t.o.v. een goede conventionele CRT buis met goede 100 hz techniek. Ik was altijd voorstander van de 50 hz techniek, scherper, maar het beeld vind ik na vergelijkingen met m'n 9527 juist glaziger. Net of je door een te dik en enigzins vuil raam kijkt. The Day After Tomorrow toont op een 50 hz bak waziger en veel minder strak dan met de 9527.
Er was gisteren nog een mooie docu op canvas over de dieren die rondom de Nijl leven. Met pixel plus en zelfs via de antenne leek het net of de bavianen zo uit de beeldbuis kwamen lopen. Elk haartje was super zuiver te zien.
Robin
Verwijderd
Of dat was de overbuurmanMet pixel plus en zelfs via de antenne leek het net of de bavianen zo uit de beeldbuis kwamen lopen.
Robin

Verwijderd
Beste wimp1969, ik denk dat iedereen hier al een poosje doorheeft dat jij deze tv niets vind. Dat is natuurlijk je goed recht, maar is het niet een beetje overdreven om het maar de hele tijd te blijven verkondigen?wimp1969 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:14:
alexvkan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:07:
We weten het nu wel denk ik
Oké, ik had reeds verkondigd dat ik hier ging opstappen....Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:33:
[...]
Beste wimp1969, ik denk dat iedereen hier al een poosje doorheeft dat jij deze tv niets vind. Dat is natuurlijk je goed recht, maar is het niet een beetje overdreven om het maar de hele tijd te blijven verkondigen?
We weten het nu wel denk ik
Bij deze doe ik dat dan ook effectief. Ik ben normaal gezien iemand van mijn woord
Het ga jullie goed.
No hard feelings hoop ik
Beeldverbetering is bij HDTV met voldoende bitrate echt niet nodig, voor dvd's is dit wat anders.
Maar ik gebruik dan ook mijn pc voor voorbeeldverbetering (ffdshow)
Beeldverbetering is bij HDTV met voldoende bitrate echt niet nodig, voor dvd's is dit wat anders.
Maar ik gebruik dan ook mijn pc voor voorbeeldverbetering (ffdshow)
Verwijderd
Heb je van tevoren gecheckt of ie op voorraad was ?Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:17:
Ik heb de tv besteld bij mokio(32") voor 657 euro. Ben benieuwd
Ik heb namelijk bij die winkel de 28 inch besteld... en heb nog niets gehoord dus ik ben benieuwd
Zou wel leuk zijn zo voor het wk
edit: zijn er nog andere mensen met ervaringen met deze winkel (qua levertijd) ?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 16:15 ]
Ik vandaag besteld @ goedkoper.nl
Ze hadden er 6 binnen gekregen, 5 daarvan waren al verkocht, laatste dus voor mij
Ze hadden er 6 binnen gekregen, 5 daarvan waren al verkocht, laatste dus voor mij