philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 53.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Ik ben bij de elektrogigant geweest, dat is gewoon een winkel in vriezenveen die ook via internet verkoopt. Zo doen meerdere winkels dat wel. Zij zijn in elk geval te vertrouwen en wordt zelfs bij je thuis geïnstalleerd als je dat wil. Word dus niet zomaar op het postkantoor gedropped ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef de voorkeur aan een beeld mét overscan tov. een zonder, gewoon omdat de TV-uitzendingen en de programmeurs van de Xbox 360 en dergelijke daar rekening mee gehouden hebben.
Zoals je ziet in dat voorbeeld van Kameo, ziet het er niet zo goed uit zonder overscan.
De statusbalken staan dan eigenlijk midden het spelbeeld.
Met overscan staan ze net aan de rand van het beeld, en storen dus minder tijdens het spelen.

Idem ditto voor gewoon TV beeld.
Ik neem vaak programma's op via mijn Hauppauge PVR 250.
Via BSPlayer Pro of Media Player Classic kan ik dan inzoomen zoveel ik wil.
Welnu, een TV beeld waar de ondertitels veel te veel naar binnen staan, alsook het zenderlogo ziet er gewoon niet zo goed uit, ook al ben je in het beeld met overscan wat informatie kwijt links en rechts, boven en onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Nog wat leuke foto's

Ziet er toch zeer strak uit!

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/3012/p40100103yu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8655/p40200075ah.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/772/p40100092iy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:55
Nou, voor mij is het duidelijk, zeker dankzij die laatste foto. Deze TV ga ik zo snel mogelijk ergens ophalen. De Samsung is erg interessant maar ook een stuk duurder en dan heb je misschien de nadelen van de Slimfit problemen. Deze TV komt op mijn kamer voor een X aantal jaar tot er eindelijk goede platte TV's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Net nog even bevestiging gekregen van Philips nederland.
De High Def signalen worden WEL terug gescaled naar 576p.

Toch blijf ik erbij dat hij hierop een heeeeel mooi beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:05
Ter informatie:

De Custumer service van Philips Nederland heeft SatellietNieuws.nl vandaag officieel laten weten dat de Philips 32PW9551 CRT HDTV televisie beeldscherm zonder problemen de beeldformaten 1080i en 720p kan weergeven. Echter men gebruikt hiervoor het `downscalling` principe.

Philips bevestigd nu officieel dat de 32PW9551 in deze gebruik maakt van maximaal 576 beeldlijnen. Hierdoor mag men het `HD-Ready` logo niet op deze televisie voeren omdat hiervoor minimaal 720 beeldlijnen door de televisie moeten worden weergegeven. Overigens geeft de Philips 32PW9551 in de Pixel Plus modus wel meer beeldlijnen af, namelijk 833 beeldlijnen. Pixel Plus is echter alleen te gebruiken in de modus 576p.

Philips maakt met deze uitspraak een einde aan de vele speculaties die er in Europa de ronde doen over 32PW9551 betreffende dit onderwerp. Het is overigens wel zo dat de Philips 32PW9551, ondanks het terugrekenen van 1080i en 720p naar 576 beeldlijnen, een verrassend kwalitatief goed beeld geeft dat voor heel veel "HD-Ready" LCD beeldschermen niet te evenaren is. Wat dit betreft levert Philips met de 32PW9551 dus een kwalitatief zeer hoogstaand product af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
Ik heb de TV inmiddels thuis staan, als het goed is komt morgen de component kabel voor mijn Xbox (media center) binnen. Dan zal ik mijn bevindingen posten over hoe het HD beeld met scaling eruit ziet ten opzichte van RGB scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Wat vind je van het RGB beeld?

Als de camera bijvoorbeeld (snel) beweegt langs een scenery of ja hoe zeg je dat een....natuuropname ofzo. Gaat het dan vloeiend of schokkend tov een andere TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
De schokken zoals jij ze beschreven hebt heb ik nog niet waar kunnen nemen, ook tijdens snelle aktie scenes. In mijn ogen loopt het beeld gewoon vloeiend.

En het RGB beeld is mooier dan ik tot nu toe gewend ben, ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een hoogwaardige LCD. Ik kan alleen vergelijken met een 6 jaar oude Philips matchline breedbeeld televisie wat toendertijd een topmodel was en een 28" LCD scherm van LG.
De TV geeft absoluut een mooier beeld dan de oude CRT (digitale snufjes uitgeschakeld) dit zal natuurlijk ook te maken hebben met de ouderdom van het vorige scherm.
Het LCD paneel verbleekt in vergelijking qua beeldkwaliteit, daar is geen twijfel over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Gorefest schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:22:
Nog wat leuke foto's

Ziet er toch zeer strak uit!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ligt het aan de foto of zitten er inderdaad aardig wat strepen in het beeld?
Ik hoop dat het aan de foto ligt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exyge schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:36:
De schokken zoals jij ze beschreven hebt heb ik nog niet waar kunnen nemen, ook tijdens snelle aktie scenes. In mijn ogen loopt het beeld gewoon vloeiend.

En het RGB beeld is mooier dan ik tot nu toe gewend ben, ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een hoogwaardige LCD. Ik kan alleen vergelijken met een 6 jaar oude Philips matchline breedbeeld televisie wat toendertijd een topmodel was en een 28" LCD scherm van LG.
De TV geeft absoluut een mooier beeld dan de oude CRT (digitale snufjes uitgeschakeld) dit zal natuurlijk ook te maken hebben met de ouderdom van het vorige scherm.
Het LCD paneel verbleekt in vergelijking qua beeldkwaliteit, daar is geen twijfel over mogelijk.
Die schokken zijn vooral bij redelijk rustige pans (dus van de ene kant naar de andere kant) te zien normaal als een tv er last van heeft, het heet ook wel judder. Is redelijk irritant... lcd's hebben er nog wel eens last van weet ik uit ervaring. Leuke tv trouwens deze philips zo te zien, crt's blijven toch prachtdingen alhoewel een lcd ook zijn voordelen heeft, mij vielen trouwens ook al die strepen op (vooral in het gezicht in de laatste foto), is dit alleen via de camera??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:50
Het analoge signaal zal absoluut prima worden weergegeven. Het is immers een gewone CRT en dat kun je wel aan Philips overlaten.

Waar ik zeer nieuwsgierig naar ben, is de kwaliteit van het beeld wat via HDMI binnenkomt. Immers, het is dus 576p. M.a.w. zal een 800x600 Windows desktop scherp worden weergegeven? En niet met een soort waas zoals nu met een s-video connectie? Opschalen naar 833 (PixelPlus) zal dan ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:25:
[...]

Die schokken zijn vooral bij redelijk rustige pans (dus van de ene kant naar de andere kant) te zien normaal als een tv er last van heeft, het heet ook wel judder. Is redelijk irritant... lcd's hebben er nog wel eens last van weet ik uit ervaring. Leuke tv trouwens deze philips zo te zien, crt's blijven toch prachtdingen alhoewel een lcd ook zijn voordelen heeft, mij vielen trouwens ook al die strepen op (vooral in het gezicht in de laatste foto), is dit alleen via de camera??
Ah precies dat heb ik gezien. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/yes_new.gif
Wist alleen niet hoe het genoemd werd en hoe ik het moest omschrijven.
Your the master _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Exyge schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:40:
Ik heb de TV inmiddels thuis staan, als het goed is komt morgen de component kabel voor mijn Xbox (media center) binnen. Dan zal ik mijn bevindingen posten over hoe het HD beeld met scaling eruit ziet ten opzichte van RGB scart.
Ik hoop dat je niet een goedkoop kabeltje hebt gekocht. Die geven nog slechtere beelden dan een scart kabel. De MS HD pack is wel goed. Spreek uit ervaring.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
kiddyl schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:31:
[...]Ik hoop dat je niet een goedkoop kabeltje hebt gekocht. Die geven nog slechtere beelden dan een scart kabel. De MS HD pack is wel goed. Spreek uit ervaring.
Ik heb inderdaad de officiele MS HD pack gekocht na mezelf ingelicht te hebben op internet. De niet officiele component kabels schijnen niet van degelijke kwaliteit te zijn, ze zijn alleen wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Als je judder ziet zou het betekenen dat de tv geen "Digital Natural Motion" heeft.
Kan het inderdaad ook nergens in de specs terug vinden.

Vind ik toch raar voor deze nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Digital Natural Motion is een functie die hoort bij Pixel Plus 2, ik heb het iig niet gezien bij tv's zonder Pixel Plus 2... en deze tv heeft Pixel Plus1?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Volgens Philips zou deze TV PixelPlus 2 niet nodig hebben omdat het beeld toch al zo goed was.
PixelPlus 2 zou het beeld alleen maar slechter maken voor deze tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gorefest schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:28:
Volgens Philips zou deze TV PixelPlus 2 niet nodig hebben omdat het beeld toch al zo goed was.
PixelPlus 2 zou het beeld alleen maar slechter maken voor deze tv....
Waarom zit er dan wel pixel-plus 2 op hun top LCD's en plasma's? Als dat het beeld alleen maar slechter maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Hoe zit het eigelijk met het verbruik van zo'n toestel?
Dat ligt vast hoger dan een LCD scherm van vergelijkbare kwaliteit maar lager dan een Plasma?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Het verbuik van deze tv is met 115W zelfs lager dan van de meeste LCD's laat staan Plasma's (die echter niet in deze grootte te krijgen zijn).
Ik ben toch heel erg benieuwd hoe een windows desktop er via HDMI uitziet op deze tv, is dit acceptabel dan koop ik hem! Wie wil hier ff een fotootje van maken? :9~ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door mdcobra op 26-04-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:19:
[...]

Waarom zit er dan wel pixel-plus 2 op hun top LCD's en plasma's? Als dat het beeld alleen maar slechter maakt?
Als ik heel eerlijk ben vind ik pixel plus 2 ook niet geweldig, het ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar zorgt wel voor allerlei digitale bij-effecten zoals halo's om personen heen en smearing bij snelle bewegingen. Pixel plus 2 is voornamelijk voor het gewone kabelsignaal om dat beter weer te geven, bij dvd's en hogere kwaliteit zou ik het zelf nooit gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
mdcobra schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:21:
Het verbuik van deze tv is met 115W zelfs lager dan van de meeste LCD's laat staan Plasma's (die echter niet in deze grootte te krijgen zijn).
Ik ben toch heel erg benieuwd hoe een windows desktop er via HDMI uitziet op deze tv, is dit acceptabel dan koop ik hem! Wie wil hier ff een fotootje van maken? :9~ _/-\o_
Dan ben ik over.
Mijn volgende tv wordt er ook zo eentje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Tekielja schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:19:
[...]
Tja die zouden dat volgens hun dan wel nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
Ik heb inmiddels de TV kunnen bekijken met Xbox mediacenter. Het beeld wordt beter ten opzichte van RGB scart en absoluut als het vergeleken wordt met 480P (andere component instelling).

Het beeld is gewoon erg mooi en wordt wel degelijk scherper bij een HD bron, meer pixels of niet, er wordt meer informatie gedownscaled en dat ziet er al geweldig uit. De Mediacenter interface wordt ook scherper, de fonts worden kleiner en "ronder". Zodra 720p/1080i geactiveerd is lijkt pixelplus ook niet meer te werken.

Het enige echte nadeel aan de component ingang is dat de TV niet direct overschakelt als ik de Xbox aanzet zoals de functie wel is via scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Tja dat omschakelen via scart gebeurt via een extra pin in de scart kabel (pin 8 dacht ik) via de component (en eigenlijk via alle andere) aansluiting werkt dat inderdaad niet. Zou ook niet handig zijn stel je hebt alle aangesloten apparaten tegelijk aan staan, wat zou de tv dan moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het ligt er natuurlijk ook aan welk formaat het beeld is, hoe efficient Pixel Plus 2 nodig is.. ik heb dus de 32PW9520 [32"] (beste model voor dit type) en die heeft dus Pixel Plus 2, met oa, Digital Natural Motion... en als ik Pixel Plus2 uitzet, ziet het beeld er echt niet uit, stuk minder scherp (ook bij dvd/digi-tv/pc en helemaal bij kabelsignaal), helemaal als je dichterbij de tv zit... wat snel gebeurd aangezien de max afstand tot de tv dat we in de huiskamer zitten 3,5 meter ofzo is... Op dat formaat is Pixel Plus 2 zeker nodig (of een vergelijkbare techniek van een concurrent...)
Toch blijf ik het lomp vinden dat Pixel Plus 2, niet in dit type zit.. ook de speakers zijn minder dan bij de mijne: Vermogen: 60 Watt, bij deze nieuwe maar 20 Watt..
nou zal je vooral je surround set gebruiken, maar toch blijf ik het raar vinden, dat het luxere model niet in alle opzichten beter is...

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 27-04-2006 11:03 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Mij lijkt het ook wel een mooie TV, alhoewel het veel geld blijft natuurlijk.
Alleen vraag ik me af, als je nou 1080 ofzo wil kijken, dan doet hij dat maar @ 50hz (volgens die PDF)?
En past dat ding automatisch het formaat aan bij verschillende soorten uitzendingen (dus 4:3 scalen naar breedbeeld).

[ Voor 25% gewijzigd door eX0duS op 27-04-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd of weet of je en pc kan aansluiten op de Philips 32PW9551 via het HDMI?? dit is voor mij heel belangrijk dat dit wel werkt, ik wou het Samsung WS32Z409 kopen maar in het manual van dit TV staat dat je dan een leeg scherm krijgt als je via HDMI een PC aansluit, ik heb Samsung gevraagd hierover en het was voor de man ik gesproken heb en complete raadzel dat het nie zou werken, ik kan geen manual online vinden voor het Philips TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 14:46
dat stukje wat in de manual staat van de samsung, staat standaard in alle manuals van samsung volgens mij. Zag het iedergeval ook terug in de manuals van de lcd schermen. Gezien daar genoeg mensen hun pc via HDMI hebben aangesloten gaat het vast wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:36:
ik kan geen manual online vinden voor het Philips TV.
Hier staat hij:
http://www.p4c.philips.co...2/32pw9551_12_dfu_eng.pdf

Normaal zou ik er wat van zeggen als het makkelijk te vinden was, maar omdat het slechts de eerste hit op google betreft, vergeef ik het je. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:36:
Heeft iemand al geprobeerd of weet of je en pc kan aansluiten op de Philips 32PW9551 via het HDMI?? dit is voor mij heel belangrijk dat dit wel werkt, ik wou het Samsung WS32Z409 kopen maar in het manual van dit TV staat dat je dan een leeg scherm krijgt als je via HDMI een PC aansluit, ik heb Samsung gevraagd hierover en het was voor de man ik gesproken heb en complete raadzel dat het nie zou werken, ik kan geen manual online vinden voor het Philips TV.
Ja, dat is al geprobeerd, in Spanje, Frankrijk, Duitsland, ...
Ik zou het zelf al geprobeerd hebben maar wacht hier al meer dan een maand op levering :(
Ondertussen heb ik al een DVI -> HDMI verloopstuk en een HDMI -> HDMI kabel.

Hij schijnt dus overal verschrikkelijk moeilijk leverbaar te zijn.
Er zijn ook voortdurend geruchten dat het een soort uitverkoop is, dat ze hun 'oude' beeldbuizen en Pixelplus (1) willen opgebruiken.
Ik vermoed echter dat dat valse geruchten zijn, bedoeld om mensen naar plasma en LCD's te lokken.
Waarom zouden ze immers nog een heel nieuw model maken, op de markt brengen en er dan direct mee stoppen ?
Bij navraag in het Spaanse forum bleek dat de TV's in Polen gemaakt worden, en die fabriek van beeldbuizen is niet gesloten, dus zie ik niet in waarom ze niet zouden blijven produceren tot er geen vraag meer naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
Hoe zit het nu eigenlijk met het verhaal over het judder (?) effect bij deze tv? Oftewel, dat sommige bewegingen schokkerig gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tv sinds gisteren 6-5 in bezit.
Ik kan niks anders dan lof over deze tv uiten.
Er is wel 1 minpuntje mbt tot de beeldbuis. dat de dpi aan de zijkantentoch beduidend minder is. met gewoon film en tv kijken heb ik er geen last van, maar aangesloten op de pc via hdmi zijn de letters aan de zijkanten moelijk leesbaar.

Wat betrefd dat jutter, Dat kwam ik tegen toen ik een serie van mijn pc afspeelde. Na het uitschakelen van alle digitale beeld verbeter opties was dit helemaal verdwenen. Ook moest scherpte helemaal uitgezet worden, ander ziet het er niet uit. Maar dat moet eigenlijk op elke tv zolaag mogelijk staan.

Ik had net een HDTV prison break gekeken. en man wat zag dat er mooi uit! Ik heb het nog niet zo mooi gezien bij een vriend van mij met een samsung lcd. Zwart is ook echt zwart (iemand op kieskeurig die geen zwart beeld had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:45:
[...]

Ja, dat is al geprobeerd, in Spanje, Frankrijk, Duitsland, ...
Ik zou het zelf al geprobeerd hebben maar wacht hier al meer dan een maand op levering :(
Ondertussen heb ik al een DVI -> HDMI verloopstuk en een HDMI -> HDMI kabel.

Hij schijnt dus overal verschrikkelijk moeilijk leverbaar te zijn.
Er zijn ook voortdurend geruchten dat het een soort uitverkoop is, dat ze hun 'oude' beeldbuizen en Pixelplus (1) willen opgebruiken.
Ik vermoed echter dat dat valse geruchten zijn, bedoeld om mensen naar plasma en LCD's te lokken.
Waarom zouden ze immers nog een heel nieuw model maken, op de markt brengen en er dan direct mee stoppen ?
Bij navraag in het Spaanse forum bleek dat de TV's in Polen gemaakt worden, en die fabriek van beeldbuizen is niet gesloten, dus zie ik niet in waarom ze niet zouden blijven produceren tot er geen vraag meer naar is.
Het zou kunnen dat er binnenkort nieuwe echte HD-ready CRT's verschijnen van Philips aangezien de beeldbuis van de Samsung nl. van LG-Philips afkomstig is ...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
Had hem gisteren gekocht in een dorps winkeltje in de buurt (een electroworld) en hij werd vanmiddag afgeleverd. Het is inderdaad echt een hele mooie tv, en zoals vele roepen beter dan menig LCD schermen die ik gezien heb. Echter is die wel redelijk diep :+

Morgen krijg ik me xbox hd pack binnen, dus dan ga ik daar is mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Hij is al een tijdje leverbaar hoor.
Alleen de 28" nog niet....

Kijk maar eens op 9551 --> Kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Maar bijna nog nergens echt in de winkel te zien, BCC heeft hem wel op zijn site staan maar nergens in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Wat een mooie TV. Ik ga waarschijnlijk voor de 28PW9551, geen verschil in specificaties kunnen ontdekken i.v.m. de 32PW9551 behalve de afmetingen en gewicht.

Het leek mij wel aardig hem te combineren met de Transgear DVX 700 of de DVX 500.

Beide kunnen wireless geïntegreerd worden in een netwerk, zodat ik films van mijn computer kan afspelen op mijn TV 8). De DVX 700 serie heeft native al WMV HD 720p en 1080p. Misschien een beetje offtopic maar heeft iemand ervaring met de ultimate server van Transgear. In theorie klinkt het allemaal mooi, maar werkt het ook zo vlekkeloos in de praktijk? Zo ja dan kan ik beter voor de DVX 500 gaan die is heel wat goedkoper.

Nog een offtopic vraag , als ik 2.1 setje aansluit op de DVD speler, kan ik die dan harder zetten dan 20Watt van de TV zonder dat ik de TV boxen opblaas?

Dit is echt een informatief topic :) .

[ Voor 4% gewijzigd door The farmer op 10-05-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind deze TV erg interessant, maar ik vraag me toch af of ik geen spijt krijg als HD straks helemaal ingeburgerd is in Nederland. Ik neem aan dat je toch wel verschil kunt zien tussen een echt 720p/1080i beeld en het beeld van deze TV, alhoewel de screenshots van die XBox360 interface hierboven meer lijken op wat ik op een 720p LCD via component heb gezien dan op een ouderwetse TV aangesloten via composiet.

Voorlopig zal ik hem alleen gebruiken om lekker op mijn PS2 te spelen met progressive scan via component en als turbocharged tv-out, maar ik wil wel op de toekomst voorbereid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

fulgore schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:15:
Maar bijna nog nergens echt in de winkel te zien, BCC heeft hem wel op zijn site staan maar nergens in de winkel.
De meeste van deze shops (tenminste elektrogigant, goedkopen.nl) hebben gewoon een normale winkel/showroom. Kun je gewoon gaan kijken en ook in de winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

The farmer schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:22:
Wat een mooie TV. Ik ga waarschijnlijk voor de 28PW9551, geen verschil in specificaties kunnen ontdekken i.v.m. de 32PW9551 behalve de afmetingen en gewicht.
De 32" is wel iets mooier, de 28" heeft die zwarte rand om de beeldbuis niet.
Nog een offtopic vraag , als ik 2.1 setje aansluit op de DVD speler, kan ik die dan harder zetten dan 20Watt van de TV zonder dat ik de TV boxen opblaas?

Dit is echt een informatief topic :) .
Zet je geluid van je tv toch gewoon helemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Gorefest schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:45:
[...]

De 32" is wel iets mooier, de 28" heeft die zwarte rand om de beeldbuis niet.
Ja daar heb je gelijk in, is inderdaad mooier. Betaal je wel € 150 meer voor een zwarte rand. Voor mij is een 66cm effectieve diagonaal genoeg lijkt me, ik ga er 5-7m vanaf zitten.
Gorefest schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:45:

Zet je geluid van je tv toch gewoon helemaal uit?
Mijn vraag was misschien niet duidelijk genoeg. Kan je het geluid van DVD speler en TV gescheiden van elkaar regelen, dat wil ik graag weten (waarschijnlijk een ontzettende noob vraag O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

The farmer schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:48:Ja daar heb je gelijk in, is inderdaad mooier. Betaal je wel € 150 meer voor een zwarte rand. Voor mij is een 66cm effectieve diagonaal genoeg lijkt me, ik ga er 5-7m vanaf zitten.
Denk erom dat je bij 4:3 uitzendingen (zoals bijna alles inclusief het WK... :( ) maar 56-57 cm overhoudt en dat je links en rechts 2 zwarte balken hebt.

The bigger the better! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
The farmer schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:48:
[...]

Ja daar heb je gelijk in, is inderdaad mooier. Betaal je wel € 150 meer voor een zwarte rand. Voor mij is een 66cm effectieve diagonaal genoeg lijkt me, ik ga er 5-7m vanaf zitten.
5 tot 7 meter kijkafstand? weet je zeker dat je dan genoeg hebt aan 28"? lijkt me persoonlijk niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Ik ben er nog niet helemaal uit hoor, het kan maar zo dat ik gek doe en dan het ik de 32 in huis.

Hier nog een linkje voor mensen die op zoek zijn naar een mooie DVD speler.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Zensonic of de Z500 ook in nederland verkocht gaat worden. Dan wordt het waarschijnlijk geen DVX-700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
In de manual van deze TV staat datr ie aan alle kanten 10cm ruimte moet hebben.
Dat is jammer, want mn kast is maar net 90cm breed aan de binnenkant.

Of loopt de tv achter de speakers in 1 keer een heel stuk naar binnen? Zodat alleen de buitenrand zeg maar erg breed is?

Het is voor mij zeker een optie gezien de prijs, hoewel je wel weer 2" verliest ten opzichte van een LCD TV.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Laatst online: 04:31
wat is dan de echte resolutie die het scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
basset schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:19:
Of loopt de tv achter de speakers in 1 keer een heel stuk naar binnen? Zodat alleen de buitenrand zeg maar erg breed is?
Ja, de buitenste rand is ongeveer 7 a 10 cm breder dan de rest van het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week besteld bij de Philips personeelswinkel. Jammergenoeg hadden z'm nog niet aan een HD signaal hangen omdat de TV nog maar net 1 dag binnen was. Het beeld vanaf DVD was inderdaad erg mooi, alleen wat te veel rood (is wel bij te stellen). Ze hadden in de winkel alleen de 32" staan, de 28" was ook te bestellen en was enorm goedkoop (450). Ik ben toch voor de 32" gegaan (normale winkelprijs). Er kon wel een aantal weken levertijd op zitten, dus ik hoop dat het allemaal niet *te* lang gaat duren.

Als'ie staat zal ik'm bekijken via de windows Media Center. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
http://philipscrt.hardwaretesten.nl/ hier een test van 32 inch versie

[ Voor 5% gewijzigd door Cruzer op 15-05-2006 11:29 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Cruzer, bedankt voor je tip, helaas is de kwaliteit van de review :r
Quote: "Elk nadeel heeft zijn voordeel." |:(
Ik zou nog steeds wel windows desktop screenshots willen zien (via HDMI), dus als iemand die zou willen nemen _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door mdcobra op 15-05-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Heb geprobeerd desktop erop te krijgen helaas wil op een of andere manier mijn PC niet hoger dan 640x480 op de DVI uitgang. Denk dat ik nieuwe drivers nodig ben.

Desktop ziet er redlijk uit maar niet vegelijkbaar met een pc monitor.
Movies zien er wel heel gaaf uit, maar moet nog ff wachten totdat ik drivers geupdate heb.

Morgen hoop ik een Xbox 360 aan te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gorefest schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:13:
Heb geprobeerd desktop erop te krijgen helaas wil op een of andere manier mijn PC niet hoger dan 640x480 op de DVI uitgang. Denk dat ik nieuwe drivers nodig ben.

Desktop ziet er redlijk uit maar niet vegelijkbaar met een pc monitor.
Movies zien er wel heel gaaf uit, maar moet nog ff wachten totdat ik drivers geupdate heb.

Morgen hoop ik een Xbox 360 aan te kunnen sluiten.
Misschien eens de gratis "Powerstrip" proberen ?
Daarmee kun je resoluties toevoegen die anders niet op je grafische kaart gedefinieerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ik heb helaas geen foto's kunnen maken maar ik heb een PC met een nvidia 6800 kaart eraan gehad en het zag er zeer spectaculair uit!
Desktop is redelijk duidelijk te zien (als zal het font iet groter moeten denk ik)

We hebben met die Pure Nvidea drivers/player een aantal HD filmpjes afgespeeld, MAN wat ziet dat er GAAF uit!!! :9~ :9~ :9~
We hebben hem ook naast een LCD HDready scherm gehad maar de philips zag er mooier uit!

Daarna ook nog even Halflife, Call of Duty & Sin gespeeld en dat is gaaf hoor op zo'n groot scherm. _/-\o_

Bij de Xbox360 die we hier hadden zat helaas geen HDMI kabel bij, die moet je er natuurlijk los bij kopen.... we konden hem dus alleen op composiet aan sluiten en ook dat zag er goed uit maar doordat het gewoon pal was zal het niet veel anders zijn als op een normale tv. T.o.v de LCD zag de philips er natuurlijk veel beter op want PAL op een LCD :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
Ik moet zegen dat ik zeker tevreden ben over het toestel, echter heb ik ook wel wat minpunten.
Als ik via digitale tv decoder tv kijk, en de digitale opties op 'digital scan' of 'pixel plus' heb, dan zie ik duidelijk het judder effect. Dit valt het meest op bij voetbal wedstrijden. Ik hoop dat dit opgelost is met de samsung hdtv decoder, die volgens mij zelf al progressive out heeft.

Daarnaast vraag ik me af hoe ze ooit hebben kunnen bedenken dat de OSD 1/3 van het scherm moet innemen als je het volume verhoogt.

Het beeld blijf trouwens verder wel heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28

S2S

Ik heb deze Tv net gehaald, gewoon prachtig beeld. Hij heeft idd HDMI en component in, en niet te vergeten een audio in. Ik heb er een X360 op aangesloten en het beeld is prachtig, beter dan waarop ik eerst game-de een Pixelplus tv.

De prijs deed het hem, 475 euro. Ik heb nog over de 32 inch nagedacht maar die paste niet goed in mn huis heheehehhe

Er is geen verschil tussen de twee, afgezien dat de 32" automatisch het beeld scaled, wanneer deze een breedbeeld uitzending(en alle ander formaten) binnen krijgt.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

S2S schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:56:Er is geen verschil tussen de twee, afgezien dat de 32" automatisch het beeld scaled, wanneer deze een breedbeeld uitzending(en alle ander formaten) binnen krijgt.
Dat doet de 28" ook wel hoor, duurt soms wel even een seconde of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Gorefest schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:37:
[...]

Dat doet de 28" ook wel hoor, duurt soms wel even een seconde of 5.
Yup je hebt gelijk, dan weet ik niet wat er anders is met de 32". Op de Philips site staat er 1 verschil, maar wat dat dan precies is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Jammer dat de 28inch versie niet is meegenomen!
Maar dat zal niet veel verschiilen qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

kwhuisman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:40:
[...]

Jammer dat de 28inch versie niet is meegenomen!
Maar dat zal niet veel verschiilen qua beeldkwaliteit.
Enige verschil dat ik kon vinden op de Philips site is dit: Dynamic Auto Focus. Maar wat dit precies doet...ik zou het niet weten. (28" heeft deze feature niet)

Mss dat iemand hier het mij kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:35:
Wat denken jullie hiervan? Is dit de oplossing voor menig gamend student?
Wel een rijke student dan! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:33:
[...]

Wel een rijke student dan! :?
De 28"is er al voor 475 + 8 euro (ongeveer)verwijderingsbijdrage.

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 18-05-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tv ook sinds vandaag, weet iemand hoe ik die digitale rechnieken uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:29:
Ik heb deze tv ook sinds vandaag, weet iemand hoe ik die digitale rechnieken uit kan schakelen?
Met wat? Onder het gamen of tv kijken. Want zover ik kan zien schakelt hij automatisch de digitale technieken uit als je bv een X360 via component aansluit, en scaled hij het naar 576p. Met HDMI weet ik het niet. (optie ziet niet in het menu onder het component kijken)

Tijdens TV kijken en RGB scart zit het onder menu, beeld, en dan digitaal nog wat, dacht ik

[ Voor 8% gewijzigd door S2S op 19-05-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de X-box toch gewoon op de hoogste hdtv instelling zetten dus 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:11:
Je kunt de X-box toch gewoon op de hoogste hdtv instelling zetten dus 1080i?
Ja en? Dat doe je in de X360, kan je niets aan veranderen in je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens denk ik dat je hem beter op 720p in kan stellen.

Geeft iets mooier beeld na het scalen of niet?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de tv ook stil als hij aan staat en je zet het geluid uit? Ik begreep van iemand op kieskeurig dat hij last had van een brom als hij het geluid uit zette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

schnumi schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:05:
Overigens denk ik dat je hem beter op 720p in kan stellen.

Geeft iets mooier beeld na het scalen of niet?
Dat verschilt, ben ik achter gekomen. 720p is scherper bij de meeste games, maar op 1080i zijn er minder jaggies. Ik kon het verschil goed zien met de MotoGp 06 demo. Vraag me niet hoe het kan, want de TV kan maar tot 576p, maar verschil is er.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:14:
Is de tv ook stil als hij aan staat en je zet het geluid uit? Ik begreep van iemand op kieskeurig dat hij last had van een brom als hij het geluid uit zette?

Ik heb er niets van gemerkt, nou moet ik zeggen ik heb het volume ook niet helemaal uit gehad.

Ik heb er veel op gegamed, en niets anders dan lof van mij, beeld is strak, geen flikkeringen.

[ Voor 35% gewijzigd door S2S op 20-05-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:14:
Mijn TV is muisstil als hij aan en uitgaat, het enige dat ik hoor is een typische crt aan "klik".

Ik heb ook het idee dat hoe meer informatie je de TV geeft des te beter het beeld wordt, ik heb een 1080i bron en een 720p bron (beide films) vergeleken en de 1080i bron lijkt voor het oog toch nog net iets scherper.

Het enige jammere aan de TV is dat als je een keer terug schakelt naar kabel TV je dan weer naar het pal signaal moet kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exyge op 20-05-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen even een vaargje over de digitale instellingen van deze tv. Ik
kan kize uit 3 instellingen of technieken:
Pixel Plus
Digital Scan
Dub Lijnen

Is er iemand die dezxe technieken uit kan leggen of weet welke je het best
kunt gebruiken voor tv en DVD want ik kom er even niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Exyge schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 01:16:
[...]

Het enige jammere aan de TV is dat als je een keer terug schakelt naar kabel TV je dan weer naar het pal signaal moet kijken :)
Is ook een oplossing voor; zo'n HDTV decodertje van Samsung kopen, die up-scaled het pal signaal ook naar 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:20:
Ik heb alleen even een vaargje over de digitale instellingen van deze tv. Ik
kan kize uit 3 instellingen of technieken:
Pixel Plus
Digital Scan
Dub Lijnen

Is er iemand die dezxe technieken uit kan leggen of weet welke je het best
kunt gebruiken voor tv en DVD want ik kom er even niet helemaal uit.
TVgewoon pixelplus gebruiken, is een beeldverbeteraar. De beste en strakste optie is pixelplus.
DVD, als je de dvd-speler niet via component aansluit, zou ik ook voor pixelplus gaan via RGB scart, anders dus component.

Rest van de opties zijn waardeloos IMO

Even wat uitleg over pixelplus
De breedbeeldtelevisietoestellen in Matchline, het topgamma van Philips, zijn voortaan uitgerust met de nieuwe PixelPlus technologie. Dankzij deze digitale technologie verdubbelt de horizontale resolutie en verhoogt de verticale resolutie van een standaard televisietoestel met eenderde. PAL heeft standaard een resolutie van 1024x625 pixels. PixelPlus verdubbelt tot 2048x833 pixels. Philips heeft nu PixelPlus-sets met een opgegeven beelddiagonaal van 28, 32 en 36 inch. Wij testten de Machtline PixelPlus 32PW9617 en zagen dat het goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Tekielja schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:21:
[...]

Is ook een oplossing voor; zo'n HDTV decodertje van Samsung kopen, die up-scaled het pal signaal ook naar 1080i.
Ik heb alleen de DVDO iScan VP30 kunnen ontdekken, voor het luttele bedrag van € 2100 euro verwisselt hij van eigenaar :( .

Kun je een link je geven van de Samsung? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
The farmer schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:06:
[...]

Ik heb alleen de DVDO iScan VP30 kunnen ontdekken, voor het luttele bedrag van € 2100 euro verwisselt hij van eigenaar :( .

Kun je een link je geven van de Samsung? :)
[rml]Djoekie in "[ HDTV] High-Definition TV. Wat is het pr..."[/rml]

't apparaat is bedoeld voor de (WK) HD-zenders die Essent uit gaat zenden, maar de gewone uitzendingen scaled hij ook up naar 1080i/720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Thx :) , dus volgens jouw scaled hij PAL naar bijv. 720p? Als dat zo is kan ik net zo goed een LCD scherm kopen.

Een receiver kan bepaalde signalen ontvangen en doorgeven, dat staat toch helemaal los van scalen :? .

PS: ik heb UPC als kabelaar.

[ Voor 24% gewijzigd door The farmer op 22-05-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Kan iemand mij vertellen in welke winkel dit toestel te bewonderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Vlaardingen staat er een spelen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:19:
Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Vlaardingen staat er een spelen te zien.
Den Haag, is niet echt hier ver vandaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberduck1978
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:19:
welke winkel in vlaardingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expert in de Loper in Vlaardingen. Daar staat er een op de plank, is niet meer op
vorraad want ik had toen de laatste >:) Ze kunnen wel besteld worden en kan 1
a 2 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Er is een leuke vergelijkings test gemaakt tussen de Samsung & de Philips 9551.
Deze tester heeft beide TV's thuis staan en in dezelfde situaties foto's gemaakt.

Zijn conclusie is dat de Philips een stuk beter performed dan de Samsung.
Ook als ik naar de screenshots kijk zie ik dat de philips een stuk beter is wat betreft, overscan, geometrie, scherpte en kleur. Zie hier de screenshots --> Screens
Zie hier de vertaling uit babelfish.
Hello, I have been having for a few days the Philips but as the aesthetic one of samsung I like and those 40cm of bottom come something to me better q the 52 of the Philips I was decided to buy it and to choose between the two. Samsung arrived to me yesterday and first nothing else to ignite it and to put the TV (analogical cable) it was to verify if porq had connected the antenna correctly tele were seen considerably badly, some described it as if they were seeing a LCD and is enough similar the sensation, few details and an effect as if water by the image fell. Despues of this deception I put myself to form tele and something improved but far from it it arrives at the height of the Philips. Seeing this or I was decidio q would not have left with this tele but or q I have it in house I continued testing. Dvd miserly q I have I connected it by RGB and q is seen rather better the TV by cable but even so by much q attempt to fit it better I do not get to see it as well as the Philips but there is no as much difference here. Later I happened to prove something q seems q people it does not have many desire to prove and it is to connect the PC by hdmi yes (, already q according to the manual not can but q is going away to him to do I am not created all the q put the manuals) and for surprise of all it works to first. I have to say q has overscan to 720p and 1080i but something less q Philips and q the definition of the letters is worse but even so it is possible to be sailed without excessive problems. I proved divx, videos hd, and call of duty 2 and in the videos I have not noticed much difference between the Philips and samsung as far as general quality (in colors yes porq was not possible to me to equal them with Philips q for my are seen better) but in the game to 1080i if q I noticed MUCH better quality in the Philips. I tried to connect the PC to the TV by components but to the equal q with the Philips it was impossible to me with a cable dvi-components thus q by components not as no of the two is seen. The problems of geometry in samsung much more are pronounced q in a Philips aunq I imagine q will be able "to be solved" in menu on watch. Q I have needed some things to prove but the time lay down to me above and I had q to gather 2 belongings q teles, the PC, alagardores, cables etc are not very well seen in the hall. Here some photos, all well are not removed but I preferred to put them all and to judge you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberduck1978
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:38:
Expert in de Loper in Vlaardingen. Daar staat er een op de plank, is niet meer op
vorraad want ik had toen de laatste >:) Ze kunnen wel besteld worden en kan 1
a 2 weken duren.
ga ik even kijken daar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

hstoker

Yatta!

Gorefest schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:25:
Ik heb helaas geen foto's kunnen maken maar ik heb een PC met een nvidia 6800 kaart eraan gehad en het zag er zeer spectaculair uit!
Desktop is redelijk duidelijk te zien (als zal het font iet groter moeten denk ik)

We hebben met die Pure Nvidea drivers/player een aantal HD filmpjes afgespeeld, MAN wat ziet dat er GAAF uit!!! :9~ :9~ :9~
We hebben hem ook naast een LCD HDready scherm gehad maar de philips zag er mooier uit!

Daarna ook nog even Halflife, Call of Duty & Sin gespeeld en dat is gaaf hoor op zo'n groot scherm. _/-\o_

Bij de Xbox360 die we hier hadden zat helaas geen HDMI kabel bij, die moet je er natuurlijk los bij kopen.... we konden hem dus alleen op composiet aan sluiten en ook dat zag er goed uit maar doordat het gewoon pal was zal het niet veel anders zijn als op een normale tv. T.o.v de LCD zag de philips er natuurlijk veel beter op want PAL op een LCD :r
Mag ik vragen met welke instellingen/kabels je dit voor elkaar gekregen hebt? Ik heb de TV gisteren gekocht, en m'n pc met een dvi-hdmi kabel aangesloten. Als ik dan de videokaart instel op een HD resolutie (1280*720@60Hz) krijg ik een heel erg strak beeld te zien, maar mis ik aan alle vier kanten van het scherm een deel van mijn desktop. Daarna nog een hele hoop andere resoluties geprobeerd mbv powerstrip, maar met geen enkele instelling krijg ik goed beeld. Heb hem nu dus maar via de svideo aangesloten, is ook prachtig beeld, maar natuurlijk niet zo goed als HDMI.

Kan het misschien aan de kabel liggen (dvi-a/dvi-d). Deze heb ik gehaald bij de mediamarkt, een dvi-d-hdmi kabel was 60 euro, en die ik nu heb 25. Maar ik weet niet of deze analoog of digitaal is... zal dat nog eens even checken.

Oh ja, Videokaart is een GeforceFX5700LE... voor als dat iets uitmaakt.

(oh ja, n.a.v. de post hieronder, ik heb de 32pw9551)

[ Voor 3% gewijzigd door hstoker op 28-05-2006 18:38 ]

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Top man dit topic, was al tijdje op zoek naar een nieuwe tv. M'n Sony Trinitron is naar de klote, zitten 2 hele mooie vlekken in beide bovenhoeken.

Oog was al tijdje gevallen op de 28PW8620. Maar na wat verder zoeken, kwam ik toevallig via een webshop bij de 28PW9551 terecht.

HD was niet m'n vereiste, maar nu ik alles hier heb doorgelezen begin ik steeds meer te kriebelen om deze te halen.

Heb net even alles doorgelezen. Helaas vermeldt bijna niemand meer over welke tv die praat en weet ik dus niet of er over de 32pw9551 of 28pw9551 gesproken wordt.

Wat ik begrepen heb zijn de verschillen minimaal, alleen het verschil totale beeldoppervlak, Dynamic Auto Focus en het 'zwarte randje'. :P Verschil in beeldlijnen kon ik niet terug vinden...?

Is het prijsverschil van zo'n 100~150 euro dit echt waard? (Volgens kieskeurig € 605,00 ~ € 478,00)

Zit sowieso met dilemma dat de 32" niet in m'n tv meubel gaat passen, maar wil toch even zekere voor het onzekere met aanschaf van tv die ik toch wel komende jaartjes wil blijven gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mesh op 28-05-2006 17:59 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Osdorp-Dude schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:56:Heb net even alles doorgelezen. Helaas vermeldt bijna niemand meer over welke tv die praat en weet ik dus niet of er over de 32pw9551 of 28pw9551 gesproken wordt.
Er wordt over beide typen gesproken.
Wat ik begrepen heb zijn de verschillen minimaal, alleen het verschil totale beeldoppervlak, Dynamic Auto Focus en het 'zwarte randje'. :P Verschil in beeldlijnen kon ik niet terug vinden...?
Er is geen verschil in beeldlijnen.
Is het prijsverschil van zo'n 100~150 euro dit echt waard? (Volgens kieskeurig € 605,00 ~ € 478,00)
Tja ...
Zit sowieso met dilemma dat de 32" niet in m'n tv meubel gaat passen, maar wil toch even zekere voor het onzekere met aanschaf van tv die ik toch wel komende jaartjes wil blijven gaan gebruiken.
Dan is de keuze niet zo moeilijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:34:
Ik vind niet terug hoeveel beeldlijnen hij heeft. Hij mag dan 1080i en 720p weer kunnen geven, als hij 't allemaal downscaled naar 480 lijnen dan komt de schepte natuurlijk niet in de buurt van een goede LCD / plasma met een verticale resolutie van 720 of meer.
het beeld zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan met lcd/plasma. Ik snap uberhaupt niet waar die hause vandaan komt met die platte toestellen. Enige voordeel is de geringe diepte.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

hstoker schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:38:
[...]

Mag ik vragen met welke instellingen/kabels je dit voor elkaar gekregen hebt? Ik heb de TV gisteren gekocht, en m'n pc met een dvi-hdmi kabel aangesloten. Als ik dan de videokaart instel op een HD resolutie (1280*720@60Hz) krijg ik een heel erg strak beeld te zien, maar mis ik aan alle vier kanten van het scherm een deel van mijn desktop. Daarna nog een hele hoop andere resoluties geprobeerd mbv powerstrip, maar met geen enkele instelling krijg ik goed beeld. Heb hem nu dus maar via de svideo aangesloten, is ook prachtig beeld, maar natuurlijk niet zo goed als HDMI.

Oh ja, Videokaart is een GeforceFX5700LE... voor als dat iets uitmaakt.

(oh ja, n.a.v. de post hieronder, ik heb de 32pw9551)
Heb hem gewoon met een standaard DVI-->HDMI kabel aangesloten.
Als het goed is heb je ergens in je instellingen van je video kaart een overscan correctie.
Die moet je ff aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:51:
Ik vind deze TV erg interessant, maar ik vraag me toch af of ik geen spijt krijg als HD straks helemaal ingeburgerd is in Nederland. Ik neem aan dat je toch wel verschil kunt zien tussen een echt 720p/1080i beeld en het beeld van deze TV, alhoewel de screenshots van die XBox360 interface hierboven meer lijken op wat ik op een 720p LCD via component heb gezien dan op een ouderwetse TV aangesloten via composiet.

Voorlopig zal ik hem alleen gebruiken om lekker op mijn PS2 te spelen met progressive scan via component en als turbocharged tv-out, maar ik wil wel op de toekomst voorbereid zijn.
Nou dat HD inburgeren duurt veel langer dan men nu voor ogen heeft. Ze willen die lcd en plasma schermen gewoon onze strot induwen. Nee een goede CRT heeft gewoon een veel mooier contrast en dieptewerking. Ghosting en andere lcd onvolkomenheden daar heeft een crt geen last van. Kijkhoek is ook geen probleem. Nee afgezien van het gewicht en diepe kast alleen maar voordelen t.o.v. lcd.

Mijn buurman heeft een 95 cm philips lcd gekocht. kleurenweergave ontbeert vrijwel elke vorm van natuurlijkheid, ghosting is goed te zien. Geen diepte in beeld. Echter met kabelaansluiting was het beeld toch best wel storingsvrij dat viel me dik mee.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Knippert het beeld bij een van de HD weergaves met 50 of 60 Hz niet? Dit lijkt me bijzonder irritant en om die reden wil ik de koop van deze tv misschien mijden. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op kieskeurig wordt in steeds meer reviews gesproken over een irritante piep:http://www.kieskeurig.nl/...1D045C1257132002A6F23.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Heb geen last van flikkeringen of een piep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Gorefest schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:07:
Heb geen last van flikkeringen of een piep....
Hier kan ik me bij aanlsluiten! Ik heb er ook geen last van, maar het kan best dat er is een kapotte TV tussen zit.

[ Voor 19% gewijzigd door S2S op 30-05-2006 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Ik zit op ongeveer 3 meter afstand van m'n tv, is vanaf die afstand de desktop een beetje leesbaar op de 32PW9551? Zou iemand eens een foto willen maken van de windows desktop op de TV (met bijv. Firefox open)? Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

hstoker

Yatta!

Gorefest schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:15:
[...]

Heb hem gewoon met een standaard DVI-->HDMI kabel aangesloten.
Als het goed is heb je ergens in je instellingen van je video kaart een overscan correctie.
Die moet je ff aanvinken.
Duh... gister nog eens goed gekeken, en heb het nu wel voor elkaar. Ik had de TV de hele tijd op 16:9 staan, en dan wordt er dus ingezoomd. Dit ff veranderd in 'breedbeeld', en de overscan correctie aangezet (heet bij mij underscan :?), en kijken maar!

Gisteravond nog even The Fifth element in 720p gezien... SUPER plaatje!

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 20:03
Deze TV klinkt erg interessant, alleen zit ik met één probleem: de bak aan de achterkant. Kan iemand een idee (tekening of maten) geven van de achterkant van een van de twee modellen. Ik wil hem namelijk in een hoek zetten, maar mijn kamer is ook weer niet zo erg groot. Hoe ver staat dan het beeldscherm van mijn beide muren af? Iemand een idee. Ik begreep op internet dat hij iets van 50 cm diep is, maar hij loopt (hoop ik) ook nog taps toe aan het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De handleiding is hier te krijgen (staan de afmetingen ook in)

http://www.p4c.philips.co...2/29pt9521_12_dfu_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Glival schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:01:
Ik zit op ongeveer 3 meter afstand van m'n tv, is vanaf die afstand de desktop een beetje leesbaar op de 32PW9551? Zou iemand eens een foto willen maken van de windows desktop op de TV (met bijv. Firefox open)? Bedankt! :)
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar, aangezien mediacenter en workstation hierop worden aangesloten.

Straks even bij BCC kijken met hoop dat ze de 28PW9551 hebben staan tijdens de ANWB avond (met korting). Maar kon em niet vinden op de site.

Waar hebben jullie hem trouwens vandaan? Zag op kieskeurig em voor 478 staan.

Signature?

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste