How to Become a DJ... Deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.181 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Reind, we hebben nog altijd dat filmpje tegoed van de trap tegen de headphone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19321

Wat ik mezelf afvraag omtrend Serato Scratch e.d..

Als je de naald van je plaat af haalt.. en ergens anders neer zet op de vinyl.. dat kan de software toch niet inlezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:28

Chiron

Moderator Discord
blijkbaar wel :) werkt bij mij prima hoor, het kost de pc enkele milliseconden om de juiste plek op te zoeken, dus in de praktijk merk je er niks van en werkt het net als een 'echte' plaat.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

Erikie

www.erikie.nl

woei,

Eindelijk, na een zaterdagnachtje alleen stoned thuis zittend achter mijn pctje en m'n midi keyboardje, en asignable knoppen in ableton & reason is er dit uit gekomen :

electrohop

LOL, ik ben knetter stoned, maar ik ben helemaal onder de indruk wat je freaking met ableton & reason in een paar uurtjes in elkaar kan stampen!! Mastering hoor ik geen reet meer van, en misschien klinkt het morgen wel onwijs verrot dit nr, maar whatever :)

:z

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
addictive schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:34:
Reind, we hebben nog altijd dat filmpje tegoed van de trap tegen de headphone :D
Die moet ik even opnieuw op gaan nemen, het oude filmpje mist geluid kwam ik vorige week achter en juist het geluid was zo leuk. (vooral de reactie van een collega dj die beneden stond en de bag open deed)

Ik zal van de week mijn dv cam weer eens even opsporen en naar de flat hier achter lopen..... 3é of 4é verdieping naar beneden lijkt me wel hoog zat :+
Heb ook nog een Gemini cd speler die bijna aan het einde van zijn leven is..... kan ik die meteen even een handje helpen om nou na zoveel jaar eens echt dood te gaan ;)
Anoniem: 19321 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:59:
Wat ik mezelf afvraag omtrend Serato Scratch e.d..

Als je de naald van je plaat af haalt.. en ergens anders neer zet op de vinyl.. dat kan de software toch niet inlezen :?
Lang leve tijdcode, in het signaal worden een X aantal "pulsen" gegeven per seconde die naarmate de plaat vorderd veranderen. Het is dus niets meer dan pulsen interperteren en verwerken en dat kan een systeem als Serato of Final Scratch verbazingwekkend snel.

[ Voor 27% gewijzigd door R2D2 op 09-10-2006 04:23 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19321

Erikie schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 05:44:
Eindelijk, na een zaterdagnachtje alleen stoned thuis zittend achter mijn pctje en m'n midi keyboardje, en asignable knoppen in ableton & reason is er dit uit gekomen :

[u
vind het eigenlijk best nog wel cool :) is die beat een loop of eigen geknutselt ritme?
Reind schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 04:20:
[...]

Lang leve tijdcode, in het signaal worden een X aantal "pulsen" gegeven per seconde die naarmate de plaat vorderd veranderen. Het is dus niets meer dan pulsen interperteren en verwerken en dat kan een systeem als Serato of Final Scratch verbazingwekkend snel.
Hmm ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt Reind.. en ik heb al filmpjes lopen zoeken.. maar kan niks vinden? wel een filpje op youtube waar geneedledropt wordt maar ik zou gewoon weleens een filmpje willen zien waarin de timecode loopt, de naald wordt opgepakt en 6 cm verder op de vinyl gezet wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ff simpel gezegd (denk ik)

001 - putje putje niets - begin van de plaat
010 - putje niets putje - midden van de plaat
100 - niets putje putje - einde van de plaat

Dan uiteraard in ander format, maar dit is heel simplistisch ;) Naarmate de signalen elkaar sneller/trager opvolgen, is je pitch hoger/lager.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-07 22:46
na mijn zoektocht naar een mengpaneel heb ik denk ik eindelijk wat gevonden.

een behringer dx500
en een dubbele cd speler: dap 800d

voor samen 160 euro. is dit een goede prijs of niet.

@iemand hier sorry dat ik niet meer reageerde op je numark maar ik ben een hele tijd vergeten mijn direct messages te checken.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb ook een dx500, en mits voorzichtig behandeld is het prima om wat aan te pielen thuis. Maak alleen niet de fout om er een 2e hands te kopen ;) wat behringer betreft is het altijd dat je ook echt krijgt wat je betaalt (meestal erg weinig dus).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
ik mag hem testen enzo enne,, ik ben nu een velleman promix 100 gewent dus ik ben met alles blij.
het gaat me ook vooral omd de cd spelers. het mengpaneel is een leuke bijkomstigheid.

edit:

er zit ook een of ander pitch gedoe op dat mengpaneel maar op die cd speler zit ook al een pitch, is het dan niet dubbelop?

[ Voor 26% gewijzigd door Speeddragon op 18-10-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41
ik heb mijn sl1210's met DM950 te koop gezet. Als ik hem voor een goede prijs kan verkopen dan gaattie weg..

heb 600 voor de tafels, 120 voor de naalden (M44-7's) en 80 voor de DM950 betaald. Wil er niet al te veel op toe leggen en dat is ook niet nodig denk ik

[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 20-10-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:34

Eraser127

Nijkerk

SPEEDDRAGON schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:53:
ik mag hem testen enzo enne,, ik ben nu een velleman promix 100 gewent dus ik ben met alles blij.
het gaat me ook vooral omd de cd spelers. het mengpaneel is een leuke bijkomstigheid.

edit:

er zit ook een of ander pitch gedoe op dat mengpaneel maar op die cd speler zit ook al een pitch, is het dan niet dubbelop?
Op een DX500 zit geen pitch. Bedoel je niet "Punch"?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
ja iets met punch en ook een of ander sample gebeuren maar na zoeken op internet ben ik er nog steeds niet uit wat je daarnou mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Doen! Alleen de 800D is al 160 euro waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 15:34

Eraser127

Nijkerk

SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:05:
ja iets met punch en ook een of ander sample gebeuren maar na zoeken op internet ben ik er nog steeds niet uit wat je daarnou mee kan
Er zit een 12 sec sampler op. Dat betekent dat je 12 sec. geluid kan opnemen en dat kan versnellen/vertragen/herhalen (ligt aan de sampler functies). Met die punch knoppen kun je volgens mij het sampler geluid direct laten klinken over een kanaal heen.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
oke ik heb het mengpaneel gekocht en het is voor mij een hele vooruitgang, het is zeker niet proffesioneel ofzo, maar voor mij leuk. die 12 sec sampler is geinig om een leuk effectje te doen op een verjaardag van een 11 jarige maar de kwaliteit is niet erg super. ik zit alleen met een probleem. ik heb ook een dap 800d gekocht voor 75 euro alleen toen ik thuis kwam struikelde ik over de drempel en nu is het controle paneel naar de klote:( en ik heb er iets van anderhalf jaar voor gespaard ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Haha....dat is jammer....een 800D voor 75 euro is nks (een koopje dus). Maar een vervangend controlepaneel is niet zo 123 te vinden denk ik. wat is er precies kapot aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
de jog weels zijn bekrast en de schermpjes werken nog maar half en de pitch is helemaal krom en dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:44:
oke ik heb het mengpaneel gekocht en het is voor mij een hele vooruitgang, het is zeker niet proffesioneel ofzo, maar voor mij leuk. die 12 sec sampler is geinig om een leuk effectje te doen op een verjaardag van een 11 jarige maar de kwaliteit is niet erg super. ik zit alleen met een probleem. ik heb ook een dap 800d gekocht voor 75 euro alleen toen ik thuis kwam struikelde ik over de drempel en nu is het controle paneel naar de klote:( en ik heb er iets van anderhalf jaar voor gespaard ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Hebben je ouders daar niet een verzekering voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Heeft iemand een idee of het kwaad kan om je mixers continu aan te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Triple-D schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:43:
Heeft iemand een idee of het kwaad kan om je mixers continu aan te laten staan?
Wat is continue? En volgens mij niet. De mixers in clubs staan 4-6 uurtjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
continu is 24/7/365

Ik heb 2 mixers als pre-amps altijd aan staan, en mijn xtc kan ik lastig bij de power knop omdat ik hem heb ingebouwd. Deze gaat dus ook nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Triple-D schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:25:
continu is 24/7/365

Ik heb 2 mixers als pre-amps altijd aan staan, en mijn xtc kan ik lastig bij de power knop omdat ik hem heb ingebouwd. Deze gaat dus ook nooit uit.
Weet niet of het slecht is, weet wel dat ze dan onnodig stroom verbruiken.
Als je er vanuit gaat dat je gem. 8 uur per dag slaapt --> Staan ze 121 dagen voor niets aan...
Oftewel één derde jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Zijn er hier ook mensen die 'Mixmeister' gebruiken ? Graag zou ik de ervaringen willen weten en de verschillen/voordelen/nadelen t.o.v. bv. 'Virtual DJ' of 'Traktor'.
Ik heb 'Mixmeister Fusion' sinds gisteren in mijn bezit en ben plezierig verrast. Wat mij direkt opvalt is dat dit meer voor het voorgeprogrammeerde mixwerk is en niet voor het live werk, of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Naar wat ik op de site lees is het juist bedoeld voor live mixwerk. Het lijkt op voorpogrammeren, maar dit doe je tijdens je set. Je bouwt dus als het ware je set meer naar voren op terwijl de muziek loopt. Best een leuk concept op zich, maar het is maar eigenlijk indirect live.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Triple-D schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:25:
continu is 24/7/365

Kan je niet iets doen met zo'n stekkerblok met aan/uit schakelaar? Als je klaar bent gooi je het hele zwikkie in 1x uit. Volgens mij is het niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de apparatuur als ie 24/7 aan blijft staan, om nog maar te zwijgen over het elektriciteitsverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126777

Hey,

Er zit bij de Pioneer MkII spelers (maakt niet uit welk type dan ook) een beschrijving van hoe alle functies werken? Zodat ik het me een beetje aan kan leren.

Als ik nu eens als beginnende DJ wil beginnen met goed spul. En later blijkt dat ik er geen feeling voor heb. Zijn de spullen dan nog tegen een goede 2e hands prijs te verkopen. Ik heb het dan wel over bijv Pioneer Cd mkII spelers. Of zijn de prijzen echt belabberd laag als ik de spullen weer wil verkopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126777 op 31-10-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45916

je hebt cd spelers van pioneer in 5 smaken
de CDJ 100, CDJ 200 , CDJ 500(wel heel oud al) CDJ 800 en CDJ1000
van de CDJ800 zijn er nu 2 revisies naamlijk de MK1 en de MK2
van de CDJ1000 zijn er 3 naamlijk de MK1 MK2 en (je raad het al) MK3

als jij nieuw een set CDJ1000s MK3 koopt en je komt er na een maand achter dat je er geen feeling voor hebt kan je het zeker nog voor een hoge prijs verkopen. Dit omdat de CDJ1000 dé standaard in clubs en op evenemten is en heel lang mee gaat (Mits goed onderhouden) persoonlijk zou ik je niet aanraden om direct te beginnen met Pioneers maar eerst even een stap terug zou doen (misschien is de stanton C.313 of C.314 wat voor je?)

en ja er zit trouwens een gebruiks aanwijzing bij de spelers :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 45916 op 31-10-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Chiron schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:31:
[...]

Kan je niet iets doen met zo'n stekkerblok met aan/uit schakelaar? Als je klaar bent gooi je het hele zwikkie in 1x uit. Volgens mij is het niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de apparatuur als ie 24/7 aan blijft staan, om nog maar te zwijgen over het elektriciteitsverbruik.
ik vraag mij eigenlijk af of dat ook niet slecht is als je zo'n stekkerblok gebruikt met een aan/uit schakelaar? Dat is toch ook niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Anoniem: 45916 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:32:
je hebt cd spelers van pioneer in 5 smaken
de CDJ 100, CDJ 200 , CDJ 500(wel heel oud al) CDJ 800 en CDJ1000
van de CDJ800 zijn er nu 2 revisies naamlijk de MK1 en de MK2
van de CDJ1000 zijn er 3 naamlijk de MK1 MK2 en (je raad het al) MK3

als jij nieuw een set CDJ1000s MK3 koopt en je komt er na een maand achter dat je er geen feeling voor hebt kan je het zeker nog voor een hoge prijs verkopen. Dit omdat de CDJ1000 dé standaard in clubs en op evenemten is en heel lang mee gaat (Mits goed onderhouden) persoonlijk zou ik je niet aanraden om direct te beginnen met Pioneers maar eerst even een stap terug zou doen (misschien is de stanton C.313 of C.314 wat voor je?)

en ja er zit trouwens een gebruiks aanwijzing bij de spelers :P
Ik sta ook bijna op het punt om een mooi setje (cd-spelers+mixer) te kopen en als ik iets koop moet het ook goed zijn. Daarom heb ik mijn oog ook al laten vallen op de Pioneer cd-spelers (CDJ-1000 MK2) Waarom raad je af om met Pioneers te beginnen?

Ik heb nu al enige tijd een klein setje op mijn kamer staan, geleend van een vriend. Het is van die oude meuk en gebrande cd's, laat staan cd's, pakt hij niet altijd even goed. Ondanks dat kan ik toch nog redelijk wat in elkaar over mixen. Maar toch heb ik liever iets waarop ik kan vertrouwen en het gewoon doet ;)

Maar om even terug te komen op mijn vraag 8) :
Waarom niet meteen beginnen met Pioneers?
Ik weet niet precies wat de levensduur is van die spelers etc. en wat valt er precies aan te onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, wat valt eraan te onderhouden :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eXe schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:14:
[...]

Ik sta ook bijna op het punt om een mooi setje (cd-spelers+mixer) te kopen en als ik iets koop moet het ook goed zijn. Daarom heb ik mijn oog ook al laten vallen op de Pioneer cd-spelers (CDJ-1000 MK2) Waarom raad je af om met Pioneers te beginnen?

Ik heb nu al enige tijd een klein setje op mijn kamer staan, geleend van een vriend. Het is van die oude meuk en gebrande cd's, laat staan cd's, pakt hij niet altijd even goed. Ondanks dat kan ik toch nog redelijk wat in elkaar over mixen. Maar toch heb ik liever iets waarop ik kan vertrouwen en het gewoon doet ;)

Maar om even terug te komen op mijn vraag 8) :
Waarom niet meteen beginnen met Pioneers?
Ik weet niet precies wat de levensduur is van die spelers etc. en wat valt er precies aan te onderhouden?
kijk ik dacht dat de pioneers je eerste setje zou worden :P als je al redelijk over kan mixen en het gaat allemaal prima kan je de overstap naar pioneers best wagen :)

en wat valt er aan te onderhouden: ik bedoel vooral dat je er voorzichtig mee omgaat en er voor zorgt dat er geen krassen op komen. dan kan je het met minimale afschrijving doorverkopen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 45916 op 01-11-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-07 13:02
Ik weet niet of ik hier ooit wel eens gepost heb, ik ben ook wel ns her en der een plaatjes draaier.
Ben ooit begonnen in een lokale soos, maten die daar ook wel een draaide hebben 't iets verder geschopt dan ik nu.. Ik draai af en toe wat aan zeg maar, de andere zijn erg goed bezig atm..
Gaat vooral om de jump/hardstyle/hardcore achtige dingen allemaal, gezien de OP niet zoveel mensen die dat hier ook leuk vinden ;)
Wat setjes,

http://www.trancevibez.co...ion_08-05-04-(fix)alx.mp3
Comm. Trance, heel klein beetje hardstyle, dit was dus in die betreffende soos, let aub niet op de fanatieke MC.. wat je mc noemt...

http://www.trancevibez.co..._cx29__25-12-04-H-alx.mp3
hardstyle :)

http://www.trancevibez.co..._jump__14-01-06-H-alx.mp3
Jumpstyle (beetje frans O+ ), beetje hardstyle

http://www.trancevibez.co...xs-_-live_at_prophecy.mp3
Jump - hardstyle, beetje hardcore

http://www.trancevibez.co...mperz_05-08-06-HS-alx.mp3
Jump beetje hardstyle

Allen op hoog kwaliteit via laptop, behalve de 1e, dat was nog met MD opgenomen. :)
Voor wie van de stylen houdt opzich wel redelijke setjes, geen beginners fouten volgens mij :+.
Reacties zijn welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dump de MC :P

maar verder zit het wel redelijk in elkaar. af en toe niet echt zuivere overgangen maar zoals je zelf al zegt je bent een beginner en dat hoort er eenmaal bij. ook hoorde ik in een overgang dat je gauw de ene plaat nog bij pitchte. Erg vervelend voor het gehoor van het publiek vind ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Beter corrigeren, dan ze fout laten lopen. Truuk is wel om de juiste plaat te corrigeren, de gene die het minste leid, dan hoor je het niet zo. En van te voren natuurlijk proberen zo goed mogelijk te beat matchen, maar ze kunnen altijd wel verkeerd gaan lopen, dan is het beter om ze toch even recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michali schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:58:
Beter corrigeren, dan ze fout laten lopen. Truuk is wel om de juiste plaat te corrigeren, de gene die het minste leid, dan hoor je het niet zo. En van te voren natuurlijk proberen zo goed mogelijk te beat matchen, maar ze kunnen altijd wel verkeerd gaan lopen, dan is het beter om ze toch even recht te trekken.
tuurlijk corrigeren is een must als het ongelijk loopt want 2 beats die door elkaar heen knallen is helemaal vervelend voor het ritme gevoel vanje publiek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 19321 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:12:
Hmm ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt Reind.. en ik heb al filmpjes lopen zoeken.. maar kan niks vinden? wel een filpje op youtube waar geneedledropt wordt maar ik zou gewoon weleens een filmpje willen zien waarin de timecode loopt, de naald wordt opgepakt en 6 cm verder op de vinyl gezet wordt..
Kan ook zonder problemen, de software leest de tijdcode absoluut uit en kan dus gewoon een positie bepaling doen en koppeld dat weer terug aan de spelende MP3.

Tijdcode is niets anders als ruis met een ritme en dat word gebruikt om een positie te bepalen op cd of plaat. Ik heb helaas een DSLR tegenwoordig dus ik kan geen filmpjes meer maken met mijn digicam anders had ik het je wel even laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lgeraeds schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:28:
Ik heb toen eens gebabbeld met een lokale drive-in show en mocht uiteindelijk met hun mee gaan draaien. Daar leerde ik het draaien, mixen, de techniek en het gebruiken van de microfoon.
Heb al verschillende keren gedacht aan het mixen van muziek. Een aantal keren heb ik hier aangedacht en naar apparatuur gekeken. Helaas verging dit idee weer omdat de apparatuur redelijk duur is. Zo ging dit 2x en nu denk ik er weer aan. Ik weet alleen niet of het wat is voor mij. Het lijkt me erg leuk die techniek. Alleen is het punt dat ik het graag van iemand leer. Eigenlijk weet ik dan pas of het ook echt iets is wat ik kan en leuk vind. Als ik bijv lekker in een club sta, die apparatuur zie en de hele zaal die daarop aan het bewegen is, dan is dat toch fantastisch.
Waar zou ik nu zoiets kunnen leren of in ieder geval kunnen ervaren.

PS Is er een plek waar je meer effecten en soundeffects kunt downloaden voor Virtual DJ.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126777 op 02-11-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 126777 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:49:
[...]

Waar zou ik nu zoiets kunnen leren of in ieder geval kunnen ervaren.
op de DJ school van dmc ipd:
http://www.idp.nl/online/

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OH cool. Daar ga ik overna denken. Zit in Limburg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Even een vraagje over mixers. Ik heb zelf een Ecler Nuo 5, echt een top ding. Daarop zit een knop waarmee ik geleidelijk van wat ik gecued heb naar de master kan overswitchen. Ik kan dus zelf bepalen hoeveel ik van de cue hoor en hoeveel van de master; 0%/100% tot 100%/0% en alles daar tussenin dus. Zit dat op iedere mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Maar kun je op iedere mixer wel regelen hoe hard je de cue hoort en hoe hard je de master door je koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Michali schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:11:
Maar kun je op iedere mixer wel regelen hoe hard je de cue hoort en hoe hard je de master door je koptelefoon?
Niet alle mixers hebben de mogelijkheid master/cue kanalen door elkaar heen op je hoofdtelefoon te kunnen horen... Vaak is het zo dat je op het moment dat je een cue kanaal aan gooit de master verder uitvalt. Zelf vind ik dat ook het lekkerst maar ja...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat is net zo'n vraag als "mijn auto heeft een 6e versnelling, heeft elke auto dat"

Het ligt maar helemaal aan je mengpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Laatst online: 07:11

Freaked

..

Ik ben nu al een kleine 2 jaar bezig met muziek 'draaien' en dat vooral onder VirtualDJ.
Sinds dat ik een extern mengpaneel heb (Reloop RMX-40) ga ik steeds vaker oefenen, de afgelopen maanden eigenlijk iedere dag wel.
Ik heb ook al meerdere feestjes gehad, en ik hou er gewoon van om hele dagen muziek aan elkaar te draaien. Altijd maar in de weer zijn met muziek, altijd maar letten hoe andere dj's mixen, en wat voor technieken ik kan overnemen.

Maaar, ik mis gewoon hét gevoel. DJ-en via Software staat zo raar, een beeld wat je bij een dj hebt is: een man achter 2 platen (Sja, laat dat nou vinyl zijn of een cd-speler) die zijn publiek vermaakt.

De laaste tijd ben dus op onderzoek gegaan naar een cdspeler wat ook binnen mijn budget ligt, en dat is de Stanton C.304.
Veel functies, opzich veel positieve reacties over te vinden. Maar toch heb ik de durf nog niet om er echt 2 te bestellen.

Ik mix voornamelijk R&B/Dance/Top40 en op feestjes ook Apres-Ski muziek.
Ik zou bijvoorbeeld VirtualDJ én 2xStanton aan mijn mengpaneel kunnen hangen. VirtualDJ gebruiken bij korte nummers zoals apres ski. En de rest met de Stanton's (Dance/R&B/Top40)

Is het nu ook verstandig om CD-Spelers te kopen, is het niet dat over bijv. een half jaar steeds meer DJ's overstappen op softwarematige-spelers?
Het lijkt mij een uitdaging om ook eventueel te solliciteren bij locale discotheken, maar dan heb ik wel ervaring nodig met CD-Spelers.

Ik heb ook gekeken naar de Denon S1000, maar die spreekt mij totaal niet aan en is ook al een stukje duurder. Persoonlijk hou ik ook niet echt van 2e hands spullen, dus daarom is het eigenlijk geen optie om naar een 2dehands CDJ-800MKii te kijken of ander Pioneer spul.

Lijkt het jullie een verstandige keuze om gewoon 2x Stanton C.304 te bestellen? En kan ik hiermee nog een tijd vooruit? Heeft er hier iemand al langere tijd ervaring met de C.304 (Of broer C.314)?

(sorry voor de onlogische indeling, maar ik ben op zoveel punten aan het twijfelen/denken)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
C.304 is een moeilijk verhaal, het was een uitlopend product en Andre Huisman van new-line heeft geloof ik de resterende voorraad bij de importeur weg gekocht. Ik moest gisteren mijn review exemplaar terug sturen omdat een klant een C.304 wilde hebben en Huisman ze niet meer had.....

Mischien dat een andere shop ze nog heeft maar dat betwijfel ik, run op c.304's is aardig hard gegaan afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Laatst online: 07:11

Freaked

..

Ik had idd gezien op New-Line dat ze uitverkocht waren. Maar ik had een andere duitse site in gedachten.
Maar als ze zo hard lopen, dat betekend dat ze gewild zijn, dus goed?

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Michali schreef op donderdag 02 november 2006 @ 08:58:
Als je met 2 decks draait (wat ik vermoed in de geposte mixen ;)) is het idd zaak om de plaat te corrigeren die het minst 'dominant' is in de mix. Aangezien dat meestal de plaat is waarvan je de bass eq dicht hebt zitten komt het op een plaat gelijk trekken qua bpm, inmixen, bass 'overgooien' en vervolgens de plaat gaan corrigeren die je eruit gaat mixen.

Jezelf aanleren om met de pitchfader te corrigeren, in plaats van met je vingers de plaat zelf af te remmen, of een zetje te geven, helpt nog meer in het 'maskeren' van je correcties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
teacher schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:51:
[...]

Dat is net zo'n vraag als "mijn auto heeft een 6e versnelling, heeft elke auto dat"

Het ligt maar helemaal aan je mengpaneel.
Het heeft te maken met mijn stijl van mixen. Ik heb namelijk altijd mijn koptelefoon op beide oren zitten. Als ik een nieuwe plaat ga pitchen, dan cue ik die, en zet ik de cue/master knop precies op 50%/50%. En als ik dan begin met inmixen zet ik hem helemaal open naar de master kant. Soms draai ik hem een stukje terug waarbij ik dan een van de 2 tafels cue om beter te kunnen horen of hij wel synchroon loopt.

Ik was gewoon benieuwd of ik deze stijl van mixen op iedere mixer kan toepassen, blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik mix precies hetzelfde. vond het ook lastig om een mixer in mijn prijsklasse te vinden die een cue/master functie had. Gelukkig wel : Reloop RMX 30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

Phydomir

Dennis

Michali schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:25:
[...]

Ik was gewoon benieuwd of ik deze stijl van mixen op iedere mixer kan toepassen, blijkbaar niet dus.
Volgens mij hebben de meeste mixers dit wel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165275

hey,

ik ben vrij nieuw in de dj wereld, maar ik wil aan een poos ermee aan de slag gaan, heb er altijd van gehouden om mensen fette muziek te laten horen enzo
alleen ik heb hetzelfde probleem als de rest, en dat is geld

nou ga ik toch voor vinyl als ik het zo zie, turntablism lijkt me echt heel fet, ook lastig maar dat geeft niet, en dat is volgens mij onmogelijk met cd's
en voor een draaitafel waarmee je echt goed kan scratchen enzo betaal je het nodige (of kan dit ook goed met een goedkopere) dus daar kan ik er nooit 2 van kopen
wat ook een punt is, is dat je vinyl altijd moet kopen (en het is nog duur ook) en als je zelf iets maakt, kan je het niet zo effe 1-2-3 persen

daarom mijn vraag of je niet persee 2 draaitafels of 2 cd-spelers moet hebben maar of het ook 1 (goedkope) cdspeler en 1 goeie draaitafel (voor het scratchwerk)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

als je voor scratchen gaat kan je niet anders dan voor vinyl gaan en gewoon de 'basics' in de vingers zien te krijgen, naast de fun. Beatmixen, scratchen, dat soort toestanden...

Mocht het scratchen je niet zoveel kunnen schelen (of je interesse ligt ergens anders dan hip-hop) dan kan ik je echt cd's aanbevelen, een stukje goedkoper in aanschaf maar voor de basics net zo goed om op te oefenen.

Zowieso is het misschien handig eens een middagje bij die vriend of kennis te gaan buurten om ff te chillen met wat 'dope sounds' en voelen of het echt wat voor je is

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:53:
als je voor scratchen gaat kan je niet anders dan voor vinyl gaan en gewoon de 'basics' in de vingers zien te krijgen
Kan ook prima met CD, Numark CDX, Pioneer CDJ1000, Denon DN-S3500 e.d zijn allemaal apparaten waar prima mee te scratchen is.... althans dat hoor ik altijd van turntablists en ik heb de jongens van SL trooperz ook menig maal los zien gaan op een cd speler.

Jongens van C2C gebruiken zelfs CDX'en in hun setup en Rockid heeft hier ook al een keer staan scratchen op zo'n OEM spelertje....

Het is anders, maar het is te doen. Overigens is de combi cd speler voor beats en draaitafel voor het scratchwerk helemaal nog zo gek niet.

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 07-11-2006 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41
noem je ff een paar mensen ;)

Is het voor een newbie ook zo makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Chiron schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 03:09:
[...]
Als je met 2 decks draait (wat ik vermoed in de geposte mixen ;)) is het idd zaak om de plaat te corrigeren die het minst 'dominant' is in de mix. Aangezien dat meestal de plaat is waarvan je de bass eq dicht hebt zitten komt het op een plaat gelijk trekken qua bpm, inmixen, bass 'overgooien' en vervolgens de plaat gaan corrigeren die je eruit gaat mixen.

Jezelf aanleren om met de pitchfader te corrigeren, in plaats van met je vingers de plaat zelf af te remmen, of een zetje te geven, helpt nog meer in het 'maskeren' van je correcties.
Bij dat laatste heb je zeker een goed punt.
Ik ben zelf ook begonnen met op die manier te corrigeren. Het fijne daarvan is dat je dat overal op toe kan passen. As in Vinyl, CD's en MP3 decks. Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op om beide methode's tegelijk te gebruiken.
Zoals pitch .... afremmen .... afremmen .... pitch .... bij het gelijk trekken van de nummers en verder in de mix alleen nog pitch bijstel of heel zachtjes afrem. Zetjes geven aan een plaat doe ik eigenlijk niet, dit omdat het met sommige "kromme" platen erg tricky is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
418O2 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 03:11:
noem je ff een paar mensen ;)

Is het voor een newbie ook zo makkelijk te doen?
Natuurlijk niet. Ik weet niet of je het wel eens geprobeerd hebt, maar het is behoorlijk lastig. Er gaat gewoon veel tijd in zitten. Dat het in het begin niet lukt of heel moeizaam gaat hoeft niet te betekenen dat het niet kan, het kan ook goed zijn dat je nog veel moet oefenen om het onder de knie te krijgen. Reken er maar op dat het erg frustrerend kan zijn en je er veel tijd in moet steken en dus doorzettingsvermogen moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Anoniem: 165275 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:24:
hey,

ik ben vrij nieuw in de dj wereld, maar ik wil aan een poos ermee aan de slag gaan, heb er altijd van gehouden om mensen fette muziek te laten horen enzo
alleen ik heb hetzelfde probleem als de rest, en dat is geld

nou ga ik toch voor vinyl als ik het zo zie, turntablism lijkt me echt heel fet, ook lastig maar dat geeft niet, en dat is volgens mij onmogelijk met cd's
en voor een draaitafel waarmee je echt goed kan scratchen enzo betaal je het nodige (of kan dit ook goed met een goedkopere) dus daar kan ik er nooit 2 van kopen
wat ook een punt is, is dat je vinyl altijd moet kopen (en het is nog duur ook) en als je zelf iets maakt, kan je het niet zo effe 1-2-3 persen

daarom mijn vraag of je niet persee 2 draaitafels of 2 cd-spelers moet hebben maar of het ook 1 (goedkope) cdspeler en 1 goeie draaitafel (voor het scratchwerk)

alvast bedankt
Kijk ook naar de mogelijkheid van Serato Scratch Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat als je kijkt naar wat die jongen wil, en naar zijn budget, je hem geen systeem aan moet raden wat 600 euro kost, en waar je vervolgens ook nog een laptop, een mengpaneel en 2 draaitafels voor nodig hebt, anders kun je er alsnog weinig mee ;)

Aan Divinius> wat wil je precies met turntablism? Je zit dan als je er echt serieus mee wil beginnen toch echt aan dure draaitafels vast. Om over cd spelers nog maar te zwijgen, je kan ook prima turntablen met cd spelers (blijft toch net ff anders), maar dat zijn dan wel cd spelers van rond de 1000 euro per stuk (Pioneer cdj-1000 etc)

Dus tenzij je echt zeker weet wat je wil en genoeg budget hebt en per se wil turntablen> knaken neerleggen en een setje draaitafels met genoeg torque aanschaffen. Uiteindelijk is een draaitafel waar je mee wil scratchen goedkoper dan een cd speler waar je dat ook mee moet kunnen. Reken er wel op dat je minimaal 800 euro kwijt bent (misschien dat er 2e hands nog iets te vinden is, maar kwalitatief loop je wel een risico dan)

Als ik echter kijk naar wat je denkt uit te gaan geven en wat je er zelf mee wil gaan doen denk ik dat je gewoon een simpel mixertje, en 2 (instap) dj cdspelers aan moet schaffen, later als je wat ruimer in je budget zit en je wil alsnog per se turntablen kan je alsnog upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:11:
Ik denk dat als je kijkt naar wat die jongen wil, en naar zijn budget, je hem geen systeem aan moet raden wat 600 euro kost, en waar je vervolgens ook nog een laptop, een mengpaneel en 2 draaitafels voor nodig hebt, anders kun je er alsnog weinig mee ;)

Aan Divinius> wat wil je precies met turntablism? Je zit dan als je er echt serieus mee wil beginnen toch echt aan dure draaitafels vast. Om over cd spelers nog maar te zwijgen, je kan ook prima turntablen met cd spelers (blijft toch net ff anders), maar dat zijn dan wel cd spelers van rond de 1000 euro per stuk (Pioneer cdj-1000 etc)

Dus tenzij je echt zeker weet wat je wil en genoeg budget hebt en per se wil turntablen> knaken neerleggen en een setje draaitafels met genoeg torque aanschaffen. Uiteindelijk is een draaitafel waar je mee wil scratchen goedkoper dan een cd speler waar je dat ook mee moet kunnen. Reken er wel op dat je minimaal 800 euro kwijt bent (misschien dat er 2e hands nog iets te vinden is, maar kwalitatief loop je wel een risico dan)

Als ik echter kijk naar wat je denkt uit te gaan geven en wat je er zelf mee wil gaan doen denk ik dat je gewoon een simpel mixertje, en 2 (instap) dj cdspelers aan moet schaffen, later als je wat ruimer in je budget zit en je wil alsnog per se turntablen kan je alsnog upgraden :)
haha ja voor zo'n antwoord was ik al bang, en dat is ook niet gek
ten eerste ken ik die cdspelers die eigenlijk werken alsof het een turntable is maar dan ben je met 1 cdspeler al over mn budget dus das niet echt een optie :+

en de vraag of ik die-hard ga turntablen is lastig, ik ga voor veel muziek (wat natuurlijk leuk is, maar in dit geval eigenlijk wel kut); breakcore/gabber/terror/etc, maar ook turntablism, máár ook (ragga)jungle/hiphop/dubstep, máár ook electro/etc

wat wel een voordeel is (denk ik dan he ;) ) van de setup die ik al eerder noemde, is dat ik effe kan oriënteren enzo, helaas kan dit niet bij vrienden ofzo, die doen dit niet
als ik cd's toch beter vind, koop ik er een cdspeler bij, en anders een mooie platenspeler

want opzich is het wel gewoon te doen toch? een cd - mixer - turntablism draaitafel setup?

zowiezo nog bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Dat kan zeker weten maar je hebt dan wel 2 media waarvoor je ook muziek moet gaan kopen... das nog veel duurder ;)

Overigens is de tweedehands markt rijkelijk gevuld met apparatuur, dat zou zowieso je eerste stap moeten zijn en niet alles nieuw kopen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeeZ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:52:
Dat kan zeker weten maar je hebt dan wel 2 media waarvoor je ook muziek moet gaan kopen... das nog veel duurder ;)

Overigens is de tweedehands markt rijkelijk gevuld met apparatuur, dat zou zowieso je eerste stap moeten zijn en niet alles nieuw kopen...
ja 2 media kan duur zijn, maar aangezien ik toch eerst flink ga oefenen houdt het bij legale vinyl, cd's heb ik gelukkig al en mn brander zal wel volle toeren gaan draaien

maar wees niet bang dat ik de muziek niet steun, al het geld dat ik overhoudt gaat meestal wel naar cd's ;)

2e hands lijkt me ook handig, kan zo weer 50% schelen, alleen risico op een miskoop is ook meteen weer 50% hoger
heeft iemand tips waar je op kan letten bij het aanschaffen van 2e hands gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

Hola Peeps!

Zelf more or less rookie/intermediate...

Draai echt heel actief laatste 3 a 4 jaar. Daarvoor meer als hobby , familie feesten en dat soort dingen. Later gaande weg in de hindoestaanse scene(voor zover het een scene is...LOL)

Aantal keer op wat leuke locaties gedraaid , Asta , Marcanti plaza , Powerzone.

Zelf thuis als appz , 2x Pioneer CDJ 1000 MK2 , 1x Dateq XTC en een iets oudere 2nd used Technics Sl 1210.( will show a pic once...)

Heb zelf als draaistyle - Urban / Old skool urban(swingbeat enzo) - House (latin house en groove).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

^ ^ Welkom Krespo :w Heb je ook een website of wat mixjes online staan?

Even m'n modrechten misbruiken >:)

Modbreak:Er zijn een hoop nieuwe mensen in deze en afgelopen draadjes bijgekomen, misschien handig om even je nick (+ ev. DJ naam) en stijlen neer te plempen voor de startpost :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196598

Deskundigen: een vraag..

ik ben van plan binnenkort 2x CDJ 800 MK2 aan te schaffen. Ik ga (nog) niet voor de CDJ 1000 MK3 vanwege de prijs.

Ik vraag mij nu af wat een goede mixer zou zijn tussen deze twee grijze cd-spelertjes. Misschien ligt het voor de hand om er een DJM 600S tussen te zetten, maar is deze niet wat oud? De reden dat ik niet voor de DJM 800 ga is wederom de prijs. Ik zoek een mixer in de prijsklasse tot ongeveer 900 euro. Het liefst met meer dan 2 kanalen met het oog op eventuele uitbreidingen. Daarnaast ook effecten.

#1. Wat zijn de meningen over de DJM 600S ten aanzien van de prijs-kwaliteit verhouding, de combinatie met 2x CDJ 800 MK2 en het aantal jaartjes terug dat deze mixer geintroduceerd werd?

#2. Naast meningen over de combinatie met de DJM 600S ben ik ook benieuwd naar eventuele alternatieven, mocht deze mixer niet "geschikt" worden geacht door jullie.

Dank voor jullie aandacht en eventuele reacties,

David.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Die CDJ 800 MK2's zijn hele mooie cd spelers en verschillen qua 'feel' niet zo heel veel met hun duurdere broer de CDJ 1000. Alleen als je per-se mp3 cd's wil gebruiken met de kwaliteit van een CDJ 1000 zou ik voor de MK3 gaan, maar dat kost echt teveel kluiten geld voor wat je ervoor krijgt imho.

Waarom wil je een DJM 600S hebben? Alleen voor het zilvere kleurtje zou ik 'm lekker links laten liggen. Qua geluidskwaliteit wil je voor 900 _zeker_ geen DJM 600. Ik denk dat Reind nog wel een subtiele omschrijving heeft van de kwaliteit van de DJM 600 ;)

Als ik 'rond' de 900 euro te besteden had voor een mixer zou ik voor de Ecler Nuo5 gaan, die is 959 euro bij www.thomann.de. Super geluidskwaliteit, kwalitatief gewoon beter en robuuster dan de djm-600 en heeft ook nog een ingebouwde effectenbak. Die CDJ-800jes kun je daar volgens mij ook nog wel goedkoper krijgen dan bij elke willekeurige webshop (laat staan muziekwinkel) in NL.

[ Voor 7% gewijzigd door Chiron op 10-11-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:42:
^ ^ Welkom Krespo :w Heb je ook een website of wat mixjes online staan?

Even m'n modrechten misbruiken >:)

[modbreak]
Er zijn een hoop nieuwe mensen in deze en afgelopen draadjes bijgekomen, misschien handig om even je nick (+ ev. DJ naam) en stijlen neer te plempen voor de startpost :)
[/]
Hola mr.MOD ! Heb een website (puur de domein druuk in de weer om er eens wat op te knallen...) Mixje heb ik zodra ik weet hoe ik het best dat even online kan gooien zal ik die hier posten...

voor de SP , weet nie zeker of ik hier de info moet posten of aan iemand door geven...

Btw, volg deze HUGE topic echt al heel lang , dagelijkse kost op werk even checken enzo.. altijd interesant wat andere vinden van hun uit de hand gelopen hobby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een reactie op de vraag van de CDJ-800 MK2 met welke mixer...

maybe iets cheaper dan een Ecler Nuo maar als je toch voor die 2 CDJ's enkel gaat why not een Pioneer DJM-400 , 2 kanaals , fadertje... leuke effecten kast en enigzins kan je jezelf voorbereiden op een DJM - 800 qua Faders enzo en je zal (mocht je op een gig staan) minder verrast zijn met een Pioneer mixer die daar staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92042

Chiron schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:59:
Die CDJ 800 MK2's zijn hele mooie cd spelers en verschillen qua 'feel' niet zo heel veel met hun duurdere broer de CDJ 1000. Alleen als je per-se mp3 cd's wil gebruiken met de kwaliteit van een CDJ 1000 zou ik voor de MK3 gaan, maar dat kost echt teveel kluiten geld voor wat je ervoor krijgt imho.
Ik zou niet echt zeggen dat de CDJ 1000 mk3 TE veel kost. Ja het is een dure cdspeler, maar daar krijg je ook wat voor terug. Die memory-cards zijn verdomme handig, al je cue-points, wave-forms enzo zijn op verplaatsing direct beschikbaar (als daar natuurlijk ook cdj 1000's staan :D) Verder kan je het jogwheel aanpassen qua 'zwaarte'. Als je de zwaarste stand gebruikt kan je echt superfijn beatmatchen en corrigeren. Bovendien geraak je zwaar verslaafd aan de wave-forms. Ik snap goed dat je het toestel echt te duur vindt, maar je zou er is elke dag mee moeten draaien, dan denk je daar na een tijdje niet meer aan. In het begin heb ik er ook niet goed van geslapen, maar ik heb nog geen enkele spijt dat ik ze gekocht heb.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:59:
Ik denk dat Reind nog wel een subtiele omschrijving heeft van de kwaliteit van de DJM 600 ;)
Zodra ie in het rooie gaat kut..... is dat subtiel? Nee niet echt, owke 1 regel tekst waarin je alles kunt samen vatten. DJM600 is een leuke mixer en qua geluids kwaliteit zo slecht niet zolang je maar netjes onder de 0db blijft draaien en dus geen rode leds laat branden op de mixer want hij heeft een headroom van 0

Maar waarom een DJM600? Voor datzelfde geld koop je een Ecler nuo5 en geloof me, das echt een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leukere mixer dan de DJM600. Het enige wat je mist is de sampler maar wees eerlijk, die gebruikt echt bijna niemand op een DJM.

Ecler Nuo5 is op alle vlakken beter, effecten zijn beter, intern is ie beter, je kan er ook prima mee scratchen, heeft een muziekale EQ, EN hij heeft een flinke headroom waardoor je een beetje speelruimte rond het 0db punt over houd en de dj die er achter staat niet meteen zijn kop van de romp af hoeft te trekken wanneer ie is een rood ledje laat branden (mag wel natuurlijk want rode leds zijn foei!!! ;-) )

En als je echt een beetje geld over hebt koop je of een DJM909 of een Pioneer DJM800, al heb ik bij die laatste nog wel een paar puntjes van kritiek. Faders gaan te zwaar (das simpelweg omdat er een goedkope fader in zit en men hem zwaar door de baan laat lopen zodat een dj er niet mee kan raggen) EN ik mis de encoder/decoder fader die in de DJM909 zit en echt onverwoestbaar is. Daarintegen ben je de eerst komende 3 jaar niet uitgespeeld qua effecten op de DJM800 dus dat maakt weer een hoop goed ;-)
Anoniem: 196025 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:47:
DJM - 800 qua Faders enzo en je zal (mocht je op een gig staan) minder verrast zijn met een Pioneer mixer die daar staat...
En jij denkt dat overal een DJM800 staat? Ik kom vandaag de dag veel meer mixers tegen dan alleen Pioneer, Denon DN-X1500, Xone:92, Ecler Nuo5, Dateq Vibe etc etc zijn ook mixers die je tegen komt. Het laatste waar je je zorgen om moet maken op een gig is de mixer.... zolang ie het doet is het goed.

En je kunt dat natuurlijk altijd oplossen door je eigen mixer mee te nemen, doe ik ook met mijn Nuo5 aangezien daar wat aangepaste effecten in zitten en de kabels van mijn Final Scratch set er al aan hangen.
Anoniem: 92042 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:09:
[...]
Die memory-cards zijn verdomme handig, al je cue-points,
Ik ken 1 dj die dat doet, Ben Liebrand
wave-forms enzo zijn op verplaatsing direct beschikbaar (als daar natuurlijk ook cdj 1000's staan :D)
Ooit wel eens met software als Traktor gewerkt? Daar heb je pas wave forms, niet van die lullige wave forms op 10 cm maar gewoon 1 realtime en 1 voor het hele nummer inclusief minute markers en cue point markers die je verschillende kleurtjes mee kan geven etc etc etc..... i love my Final Scratch ;-)
Verder kan je het jogwheel aanpassen qua 'zwaarte'.
Hoe belangrijk is dat nou? Naar mijn mening een leuke feature die je er "gratis" bij krijgt maar nooit gebruikt. De clubs staan nog vol met MKI en MKII's en daar zit het niet op, tevens staan er genoeg CDJ800's in het veld..... je hebt er thuis dus alleen wat aan, hetzelfde verhaal als met de memory cards in feite. Tis leuk maar in werkelijkheid doe je er weinig mee omdat je er weinig mee kunt.
Als je de zwaarste stand gebruikt kan je echt superfijn beatmatchen en corrigeren.
Dat zegt meer over jouw kunnen dan over het apparaat, een beetje dj kan draaien met iedere cd speler (welliswaar met een minimale eis als true instant start e.d) die ie voor zijn neus krijgt, sterker nog een beetje vinyl dj moet zonder problemen kunnen draaien op een cd speler zonder er ooit 1 aangeraakt te hebben. Zodra je afhankelijk gaat worden van de extra's op een stukje gear gaat het fout, goed fout want dan ben je het bokje zodra je buiten de deur moet draaien.

Dat hele tension adjust verhaal van de platter is dus leuk maar je hebt er geen vrij weinig aan, net als MP3 is het een leuke "gratis" extra. MP3 is namelijk net zo'n verhaal, leuk dat het er op zit maar in de praktijk wanneer je vaak buiten de deur draait is het k met peren omdat je cd spelers tegen komt die het niet ondersteunen etc etc etc. En met de huidige prijzen van een CDR snap ik toch echt niet waarom mensen A) het risico willen lopen dat iets incompatibel is en B) Je je muziek gaat comprimeren om zo nog goedkoper uit te zijn.....

Daarnaast is zoeken gewoon ronduit ruk op een CD met 300 nummers, zie daar maar is een fatsoenlijke tracklist voor te maken op cd hoes formaat ;-)
Ik snap goed dat je het toestel echt te duur vindt, maar je zou er is elke dag mee moeten draaien, dan denk je daar na een tijdje niet meer aan. In het begin heb ik er ook niet goed van geslapen, maar ik heb nog geen enkele spijt dat ik ze gekocht heb.
Kwaliteit kost nou eenmaal geld en vaak nog iets meer om de doodsimpele reden dat kwaliteit ook een stukje exclusiviteit is en daar betaal je ook voor. Ik vind de CDJ1000 flink aan de prijs maar het apparaat is zijn centen wel waard, behalve dat je een verrekte goede cd speler hebt heb je ook iets exclusiefs, iets wat niet iedereen heeft en een apparaat met een klein beetje cult status cq pats waarde. Het is Pioneer zijn vlaggenschip op cd speler gebied en een vlaggenschip betaal je sowieso meer voor ;-)
Anoniem: 196025 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:43:
[...]
altijd interesant wat andere vinden van hun uit de hand gelopen hobby...
Nou soms best wel k*t want ik zat vandaag te rekenen... 6000 vinyls * pak hem beet gemiddeld €7,50 = 45.000 euro, tel daar een rooitje of 5 á 6 aan gear bij op die ik door de jaren heen versleten heb..... IK HAD POTVERDIKKEME EEN PORSCHE KUNNEN RIJDEN. Maar helaas was ik zo dom ooit te denken dat ik wel de nieuwe Tiesto zou worden en hem dan ook wel zou kunnen betalen :+
Die porsche zal dus wel een jongens droom blijven, met mijn 26 jaar en mijn rotkop ben ik totaal ongeschikt voor het kijk mij ik ben de idol dj gebeuren ;)

[ Voor 62% gewijzigd door R2D2 op 12-11-2006 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nemen jullie je mixer vaak mee naar een feestje als je daar gaat draaien? Mijn mixer is echt een verlengstuk van mijn lichaam, zo heb ik het gevoel, dus ik ben dat wel van plan. Ik denk dat ik op andere mixers anders niet zo goed uit de voeten kan, of zou dat wel mee vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Michali schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:46:
Nemen jullie je mixer vaak mee naar een feestje als je daar gaat draaien? Mijn mixer is echt een verlengstuk van mijn lichaam, zo heb ik het gevoel, dus ik ben dat wel van plan. Ik denk dat ik op andere mixers anders niet zo goed uit de voeten kan, of zou dat wel mee vallen?
Ze zien me al aankomen met mn mixer.. nee ik draai op alles wat los en vast zit, knoppen weet ik over het algemeen wel goed te vinden ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik het verschil tussen de CDJ-1000 Mk2 en Mk 3? Alleen de kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

BtM909 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:42:

[modbreak]
Er zijn een hoop nieuwe mensen in deze en afgelopen draadjes bijgekomen, misschien handig om even je nick (+ ev. DJ naam) en stijlen neer te plempen voor de startpost :)
[/]
Ook al ben ik niet nieuw; ik sta niet in de startpost. Dus here goes:

teacher - old style, gabber, techno/tekno, elektroclash
Eigenlijk ben ik "DJ in ruste", vroeger veel gedraaid, tegenwoordig alleen af en toe voor de fun (af en toe old style feestje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126777 schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:46:
Wat ik het verschil tussen de CDJ-1000 Mk2 en Mk 3? Alleen de kaartjes?
maybe this will come in handy ...

http://www.djresource.eu/...102/Pioneer-CDJ-1000-MK3/

http://www.djresource.eu/...ate-CDJ-Comparison-Chart/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 196025 op 13-11-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 92042 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:09:
Ik snap goed dat je het toestel echt te duur vindt, maar je zou er is elke dag mee moeten draaien, dan denk je daar na een tijdje niet meer aan.
Op mn werk hebben we 5 sl1200's, 2 cdj-1000mk2's en sinds een maandje of 3 ter vervanging/aanvulling van de djm-600 die toch wel wat kuren begon te vertonen een djm-800, en meteen maar 2 cdj-1000mk3's erbij :p Waar ik wekelijks wel mee kan kloten als ik wil.. om cdj-1000mk3's zelf aan te schaffen voor thuis op de keukentafel vind ik het nog steeds een bak met geld ja.

Voor in de club is het wel aan te raden (vooral de robuustheid), maar voor de 'bedroom-dj' die in principe net komt kijken voldoen cdj-800's ook wel.. tenzij je natuurlijk gewoon geld teveel hebt, maar voorzover ik kon lezen had de vraagsteller in kwestie dat niet in zijn binnenzak zitten ;) En dat was eigenlijk waar ik ook op reageerde.

Als ik een ferrari op mn oprit had staan en er elke dag in kon rijden dan denk ik daar na een tijdje ook niet meer aan natuurlijk 8)

Hand's on zit er niet zo heel veel verschil tussen de mk2 en mk3, op de mp3 ondersteuning na dan (cue points opslaan kon de mk2 ook al, en geen hond op ben liebrand, laidback luke en kubus na die dat doet ;)) maargoed ik gebruik ze eigenlijk zelden, draai zelf voornamelijk met djdecks + laptop + vinyl (soort van finalscratch) :)

Verschil tussen de djm600 en djm800 is er WEL, enorm zelfs, zowel in mogelijkheden als geluidskwaliteit, maargoed de prijs van de 800 is er dan ook wel naar in vergelijking met de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik zelf ook veel vuldig de "hot cue" , scheelt voor mij heel vaak het snel opzoeken van de juiste "cue" momenten voor me tracks...

Je kan er zelf ook heel geinig 1 hele lange track doormiddel van de 3 hotcue's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chiron schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:27:
[...]
(cue points opslaan kon de mk2 ook al, en geen hond op ben liebrand, laidback luke en kubus na die dat doet ;))
Ehm, volgens mij zijn er meer DJ's dan jij denkt, die hier gebruik van maken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:45:
[...]

Ehm, volgens mij zijn er meer DJ's dan jij denkt, die hier gebruik van maken ;)
:) ik bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
Zelfs ik gebruik het, ik bedoel maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ok Ok, duidelijk :p Vanmiddag trouwens ook even geklooid met die cue-files, en er zitten idd wel voordelen aan.. al ga je wel de boot in als je een keer ergens moet draaien en er staan geen cdj-1000's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:04:
Ok Ok, duidelijk :p Vanmiddag trouwens ook even geklooid met die cue-files, en er zitten idd wel voordelen aan.. al ga je wel de boot in als je een keer ergens moet draaien en er staan geen cdj-1000's
hopen dat er een random oem cd speler staat ;) mijn stantons hebben ook een hotcue functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
En is dat evenredig inwisselbaar met de Pioneers? Dus dat je cue's opgeslagen op een sd kaartje wat in een Pioneer zit zo in de Stanton kan schuiven? Dat zou wel handig zijn :)

We hebben soms weleens de Technics cdj spelers staan (als er in een specifiek geval om gevraagd wordt, zoals bijv. Dave Clarke anderhalve week geleden), toch es checken of die het ook kunnen :)

Ik ga zelf binnenkort es experimenteren met Serato timecode op cd's ipv vinyl in combinatie met DJDecks, in sommige tenten heb je namelijk geen draaitafels tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Bij Peter Verspuy in Rotterdam een US Blaster 7010 usb mengpaneel(tje) in de aanbieding (deze), heeft iemand hier ervaring mee of met het merk US Blaster ? Ik neem aan dat er dus ook een geluidskaartachtig iets in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Het merk zegt me helemaal totaal niks, maar als ik naar de aanbiedingen en de prijzen kijk zal het ongeveer het niveau zijn van Behringer (of erger :-X), leuk voor in de slaapkamer, het kost niks, het werkt prima, maar je krijgt ook wat je ervoor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er toevallig nog nieuwe interesante Gear uit ?
een leuke mixer, een waardige opvolger of concurrent van een pioneer ofzo...?

As promised a shot at my gear...

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/9509/dscf0130en6.th.jpg

Kheb dus staan :
1x Technics SL- 1200
1x DateQ XTC
2x Pioneer CDJ-1000 MK2 >:)
en heb nog een verdwaalde Sony koptelefoon (meen iets met 500, net als die silvere maar zwart geloof qua kwaliteit iets minder...)

hope i did the pics alright...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 196025 op 16-11-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vinden jullie van de pioneer DJM-400 mixer? Leuk ding of te speels. Ik vind effecten namelijk wel cool en 2 channels lijkt me aan het begin wel genoeg. Hebben jullie nog vergelijkende mixers in de aanbieding waar ik is naar zou kunnen kijken met goede kwaliteit geluid maar niet echt duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zijn FX per se een must? Of hoeven die er niet per se op te zitten? Persoonlijk vind ik de effecten van een Pioneer nu wel al redelijk uitgekauwd, je kan dan beter gaan voor een Technics SH MZ 1200, dan heb je 4 kanalen en kwalitatief iets beter geluid. Reloop heeft dacht ik ook een leuke DJM-600 kloon voor als je per se een effectenmixer wil, maar niet teveel geld uit wil geven. En binnenkort kwam de SynQ SMX-2 uit, ook niet verkeerd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb even met ee xone92 mogen werken en daar kun je mooi de frequenties van onderaf eruit filteren. Dat kan bij de DJM 400 niet toch? Welke kunnen dat bijv wel in ongeveer dezelfde prijs klasse en zelfde kwaliteit geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
In de prijsklasse van de Xone heeft ook de DJM800 een filerfunctie. Maar die werkt lang zo fijn niet, een stuk agressiever dan de Xone. Verder heb je nog de Xone62 die ook filters heeft. Daar houdt het een beetje bij op. Je kan ook een losse filterunit van A&H kopen per kanaal, maar dan ben je ook al gauw 1500 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Nope.

Ik gebruik thuis ook altijd dezelfde functionaliteit als jij. Ideaal. Maar alle tenten waar ik heb gedraaid (maar dat zijn er niet zo veel :+ ) hadden die functionaliteit niet. De Dateq Apollo, die je vaak ziet staat heeft 'm iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jadjong schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:24:
In de prijsklasse van de Xone heeft ook de DJM800 een filerfunctie. Maar die werkt lang zo fijn niet, een stuk agressiever dan de Xone. Verder heb je nog de Xone62 die ook filters heeft. Daar houdt het een beetje bij op. Je kan ook een losse filterunit van A&H kopen per kanaal, maar dan ben je ook al gauw 1500 kwijt.
Ja maar in de prijsklasse van de djm 400? Zijn daar ook filter opties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 126777 schreef op zondag 19 november 2006 @ 01:40:
[...]

Ja maar in de prijsklasse van de djm 400? Zijn daar ook filter opties voor?
Nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eventjes mijn booth is laten zien

Pic 1
Pic 2

Geprinte cd's

Gear:
2x CDJ 1000 MK3
1x Citronic SuperOEM draaitafel
1x Gemini umx se mengpaneel
1x Stanton DJ 2000 Pro // reserve Sennheiser HD270
Technics versterker en 2 luidsprekers :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 92042 op 19-11-2006 16:40 . Reden: links aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 92042 schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:39:
Eventjes mijn booth is laten zien

Pic 1
Pic 2

Geprinte cd's

Gear:
2x CDJ 1000 MK3
1x Citronic SuperOEM draaitafel
1x Gemini umx se mengpaneel
1x Stanton DJ 2000 Pro // reserve Sennheiser HD270
Technics versterker en 2 luidsprekers :-)
Doordeweeks is het een operatietafel? Gebruik je het wel eens? :P Ziet er wel strak uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Operatietafel? Ik denk dat ik eventjes niet mee ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 92042 schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:56:
Operatietafel? Ik denk dat ik eventjes niet mee ben?
Wit, geen rommel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ben ik mee, tgoh orde is belangrijk hé, trouwens ernaast staat nog 'n bureau ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.