Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 november 2002

quote:
Nou, mijn mini review dan:
Algemeen
Gisteravond dus mijn Samsung LE32R71B opgehaald bij de TV-boer. Ik verbaasde me in eerste instantie nogal over het gewicht van het pakket. Ik kon het namelijk alleen tillen, iets dat ik niet gewend was met mijn vorige TV (72 cm Sony van 55 kilo). Later bleek nog eens dat de voet alleen al bijna 2 kilo woog... Lekker licht TV'tje dus.

Thuisgekomen de doos opengescheurd, en de voet gemonteerd. Hier geldt voor, dat een aap met een schroevendraaier dit zelfs kan, dus dat is mooi van Samsung. Tv'tje neergezet en gaan testen.

Allereerst de kabel aangesloten. De TV gaat automatisch je zenders opzoeken. Hij doet dit op basis van het land waar je zit, zodat hij geen onnodige frequenties afzoekt. Bij mij kon hij er 39 vinden, dus dat klopt ongeveer. Na het opslaan van die kanalen maar eerst eens even gekeken naar de kwaliteit van het beeld.

Ik moet zeggen dat het analoge signaal me heel erg meevalt! Ik zit op ongeveer 3 of 4 meter van het scherm en ik vind het beeld net zo goed als op een B-merk CRT TV. Alleen vind ik de kleuren op de Samsung weer net iets sprankelender. Maar goed, binnenkort komt hier toch een Digitale TV-ontvanger tussen, dus dan is het helemaal ideaal...

Hierna de DVD speler aangesloten. Nou heb ik een heel erg oude Samsung DVD speler, een van de eerste die er bestond. Deze heb ik gewoon met een standaard SCART kabel aangesloten op een van de RGB aansluitingen van de TV. Daarna puur om te testen de DVD van Finding Nemo erin. Ik wist niet wat ik zag! :P De kleuren en de scherpte... Zo mooi had ik het nog nooit gezien op mijn CRT tv... Puur om te vergelijken de DVD van Lord of the Rings erin geduwd, en hetzelfde verhaal. Een van de grootste pluspunten van de TV vind ik... _/-\o_

Daarna: De 360! De 360 heb ik via component aangesloten. Ik was dus geen HD gamen gewend, en dit was echt een enorme sprong. DOA4 was werkelijk prachtig (ik val in de herhaling) en met de speciale GAME-mode was het beeld gruwelijk scherp, helder en zonder ook maar een teken van Ghosting. Dit gaat nog heel wat uurtjes gruwelijk mooi gamen opleveren! (Vanavond Burnout maar eens halen...)

Er zijn echter ook wat minpuntjes natuurlijk. Zoals de PiP. Deze kan alleen met de HDMI ingang. Dus HDMI en een andere ingang. Geen tweede tuner. Dat is wel jammer.
Ook geen tweede HDMI ingang en geen cardreader trouwens, hoewel dit wel op de website stond. (ik wist het al, maar toch jammer.)
En het analoge beeld blijft natuurlijk minder dan mijn oude A-klasse Sony. Maar goed, dit weet je van te voren als je een LCD TV koopt.

Even opsommen, voor iedereen die het verhaal niet door wilt lezen:

Pluspunten
  • Contrast is heel goed
  • GAME-mode!
  • Veel aansluitingen
  • Prachtig scherp beeld
  • Mooi upscalen van DVD
  • Mooi downscalen van 1080i
  • Mooi design (persoonlijk natuurlijk)
  • Heel erg plat! volgens mij maar iets van 8 cm of zo.
  • Mijn vriendin, die normaal niet zo blij is met nieuwe techniek en zo, en al die LCD en Xbox360's maar overbodig vind, is helemaal om! En dat zegt wat!
Minpunten
  • Analoog signaal is niet optimaal
  • PiP is beperkt
  • Langzaam zappen (op te lossen in het maintenance menu)
  • Hij kan niet "echt" uit. (dit ligt misschien aan mij, maar dingen die altijd standby staan vind ik "eng")
  • De afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan
  • Misschien komt er nog meer, maar tot nu toe niets meer
Conclusie
Een zeer mooie TV, zeker voor het geld (1350 betaald), met veel mogelijkheden. Uitermate geschikt voor gamers, of movie freaks, iets minder voor mensen die gewoon TV willen kijken. Maar in combinatie met een digitale receiver misschien weer wel...

Hopelijk hebben jullie hier iets aan..

Garoth wijzigde dit bericht 07-04-2006 12:13 (1%)
Reden: Typo...

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

Mooie review! _/-\o_

Waarvoor is de GAME-mode?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

quote:
Arx schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:48:
Mooie review! _/-\o_

Waarvoor is de GAME-mode?
Die zorgt ervoor dat de instellingen van beeld en geluid geoptimaliseerd worden voor games. Wat er precies veranderd weet ik niet 8)7 , maar het zag er wel beter uit moet ik zeggen...

No troubles? Here, have some!
Reg. datum: 27 januari 2001

Kijk top review dit! Super, dank je wel!

System Specs De cursus "omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door.

'Atta way, baby!
Reg. datum: 23 november 2000

quote:
Garoth schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:38:
Conclusie
Een zeer mooie TV, zeker voor het geld (1350 betaald), met veel mogelijkheden. Uitermate geschikt voor gamers, of movie freaks, iets minder voor mensen die gewoon TV willen kijken. Maar in combinatie met een digitale receiver misschien weer wel...

Hopelijk hebben jullie hier iets aan..

Mooie review inderdaad!

Waar heb je de tv gekocht? online of in een winkel?

Oja, en hoe zit het met het het aansluiten van de pc op de tv? goed beeld? en kan je dit keer wel het contrast instellen in pc-modus? (want dat kon toch niet bij de M serie las ik hier eerder?)

DyStiC wijzigde dit bericht 07-04-2006 16:26 (20%)

specs: Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | 2x 1GB Kingston PC6400 DDR2, CL5 | GeForce 7600 GT (passief)

quote:
vleppyniles schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:16:
Kijk top review dit! Super, dank je wel!

Graag gedaan. :)

Trouwens, de M71 serie komt ook binnenkort uit, en die hebben WEL een cardreader en 2xHDMI... Voor mij hoeft het niet, aangezien ik die kaartjes ook met mijn PC kan lezen, en ik niet weet wat ik met HDMI zou moeten, maar goed, sommige mensen kunnen er wel iets nuttigs mee... Ik vind trouwens het design van de M serie maar saai. Het mooie aan de R-serie is net die hoekige onderkant... :9~

Ik zal trouwens ook binnenkort (hopelijk dit weekend, als ik tijd heb) even mijn PC er aan hangen, en eens kijken wat er gebeurt als ik via de VGA wat HD-content afspeel. Ik heb helaas geen HDMI-DVI kabel, dus dat kan ik niet testen... En hopen dat mijn internet het weer doet, dan kan ik die promo-HD-filmpjes van Microsoft eens downloaden. :P

Even een edit op hierboven:
Over de PC, dit weekend dus. :)

En ik heb hem gewoon in de winkel gekocht, bij de IT's zelfs... (ik weet het ik weet het), maar op internet is ie maar 50 euro goedkoper bij de meeste bedrijven, en voor zo'n aankoop vind ik dat toch wat riskant...

Bij MM stond hij voor 1499,- en bij de It's kon er dus nog 150 euro aflullen. Dat moet je sowieso proberen, daar gaan ze meestal wel in mee. Bij de MM helaas niet, daar had ik een verkoper die volgens mij de intelectuele vermogens van een visstick had. Jammer, want de eerste keer dat ik ging kijken was het wel een goede verkoper.

En er zit trouwens 2 jaar fabrieksgarantie op, das ook wel zo prettig!

Garoth wijzigde dit bericht 07-04-2006 16:32 (31%)

Vliegt rechtsom...
Reg. datum: 15 juni 2004

Er staat hier nu ook één in huis. Mijn vader belde vanuit de winkel 'of ik ff kon kijekn in de pricedinges van twiekers'. Hej, 150 euro goedkoper dan in die winkel. Mijn pa lullen, kreeg-ie korting op zijn ophangbeugel en de 150 op de tv :D . *iets met klantenbinding.

Ik heb hem nu aangesloten op mn asus laptop, ff een hd demo erin van windows (quicktime is traag, moet streamen en kan niet fullscreen) >>> PRACHTIG!

Echt geweldig strak, scherp, netjes. Ik ben als echte tweaker natuurlijk gelijk het service menu ingedoken, helaas, geen video mute instelling zoals in de SP. Wel jammer is dat als ik een 1360*768 signaal vanuit mijn pc stuur hij het halverwege pas op het beeld zet (het staat te veel naar rechts).

De analoge tuner kan ik met ons brakke signaal niet testen, maar we krijgen binnenkort digitaal.

Geluid voldoet, maar op hogere volumes wordt het een soort telefoonspeaker-effect (== ruk) maarja, we sluiten het toch apart aan :D.

menu's zijn snel intuitief en scherp, geen dode pixels en geen last van latency/waas/ghosting.

Edit: ik heb het hier over de LE27T51B

Technicality wijzigde dit bericht 07-04-2006 23:39 (4%)

quote:
Garoth schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:38:
[...]

Nou, mijn mini review dan:
KNIP
Kun je misschien vertellen of de backlight in te stellen is? De felheid bedoel ik. Dat is een van de weinige redenen waarom ik een samsung uit de 7*-serie zou kopen ipv een R51 ofzo...

Reg. datum: 15 augustus 2004

is het al bekend wanneer de M71 komt ?

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
hellrazor schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:52:
is het al bekend wanneer de M71 komt ?
Startpost B) . Vraag me af hoe duur de M71 wel niet zal gaan kosten.

< dit stukje webruimte is te huur >

quote:
DRAFTER86 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 08:43:
[...]

Kun je misschien vertellen of de backlight in te stellen is? De felheid bedoel ik. Dat is een van de weinige redenen waarom ik een samsung uit de 7*-serie zou kopen ipv een R51 ofzo...

De backlight zelf is voor zover ik weet niet afzonderlijk in te stellen. Of ik moet het nog niet gevonden hebben. Misschien dat het in het service menu zit...

Maar er is wel een modus met dynamische backlight en die werkt heel goed moet ik zeggen. Het was wel even wennen, maar daarna is het echt prettig. Dan ben je tenminste niet half verblind als je in het donker een film zit te kijken... :)

Oh ja, over de VGA. Ik heb het dit weekend gestest met de PC eraan en met de Xbox360 eraan. De PC was echt heel mooi, ook qua kleuren en scherpte. Even een HD filmpje gedraaid van de MS website en echt prachtig beeld.

De 360 was ik wat minder over te spreken. Ik denk trouwens wel dat dit aan de VGA kabel voor de 360 ligt. Het beeld was mooi scherp, misschien zelfs scherper dan de component aansluiting. Maar de kleuren waren flets en grauw. Dit is wel te verhelpen als je de contrast vol open zet, en als je de kleuren op 80 zet of zo, maar ja, dat is niet ideaal natuurlijk.

Dus, beste kijkbuiskinderen, sluit je 360 er gewoon met component op aan! 8)

Garoth wijzigde dit bericht 10-04-2006 08:51 (1%)
Reden: Typo...

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

Trouwens, in de nieuwe Samsung catalogus aus Duitsland staat de nieuwe xxM71 serie in vermeld met de volgende specificaties:

http://img106.imageshack.us/my.php?image=samsung331zy.jpg

Daarin staat eigenlijk al wat we al wisten, maar dit is anders:
• dynamische contrast verhouding is 7000:1 ipv 6000:1
• Een verbuik van 152W ???, ik weet dat ze nu ook gebuik maken van een dimmende CCFL verlichting ala ClearLCD, maar dat het zo'n besparing oplevert? Iemand hier een andere kijk op? Ik vind het verbruik nogal 'weinig'.

Ik heb deze gegevens gecopieerd van een Duits forum, daarin stond ook een post van een Nederlander (iemand van hier?) die gesproken heeft met een Samsung woordvoerder die hem vertelde dat Samung in augustus met Full-HD schermen komt, welke een paar honderd euro goedkoper zouden zijn dan de Sony X-serie zusjes. Als dit waar zou zijn, zou dit fantastisch zijn! _/-\o_ Ik ben benieuwd! :9

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Reg. datum: 05 september 2001

quote:
Arx schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:06:
Samung in augustus met Full-HD schermen komt, welke een paar honderd euro goedkoper zouden zijn dan de Sony X-serie zusjes.

En dan zitten we volgens mij nog steeds boven de ¤4000 ;)

Voor de geïnteresseerde, een aantal foto's vanaf de CES 2006. Best leuke Samsung schermpjes:
http://www.cinenow.com/uk/reports-sub-14548.html

Hier wat extra informatie afkomstig van een duits forum (even snel vertaald):
quote:
Persoonlijk zag ik geen groot verschil tussen R71 en M71, hoewel ze twee verschillende panelen hebben. Het paneel van de R71 zou naar verluidt identiek moeten zijn aan de M61 (s-PVA). De M71 heeft een "stadium van ontwikkeling" met meer kleuren & contrast evenals de nieuwe "Smooth Motion".

Beide televisies hebben de spelmodus, die voor Xbox 360 wordt geoptimaliseerd. Door "activering van spel" worden de videospellen weergegeven naar Microsofts aanbeveling.
quote:
Het materiaal kon waarschijnlijk niet vóór mei worden geleverd. Men sprak Samsung vandaag op de CeBIT. In het midden van mei als datum van levering.

R7x heeft een goed beeld en ik overweeg me om de R71, in plaats van geplande M71 te kopen. Ik zie geen bovengenoemd verschil tussen beide apparaten.
quote:
Ik was zaterdag op de CeBIT. De "Smooth Motion" is werkelijk zeer goed. Ik wil op de M71 wachten, als deze niet veel duurder wordt, dan zal ik deze aanschaffen.

quote:
Garoth schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:27:
[...]Trouwens, de M71 serie komt ook binnenkort uit,...

Inmiddels staat hij al op een duitse webwinkel: http://www.katronics.de/index.php
Samsung LE-40M71B
¤ 2499.00

quote:
My Belgian distributor confirms availability of LE-40M71B the 8th of may 2006.
quote:
There was a samsung rep in the store where I usually go to view different panels. I got a chance to talk to him and this is what he said:

The M7 panels (atleast the 32" and 40" version), will be shipped to distributors in 3 weeks. They should be for sale no later than the first week of May. I told him I was contemplating buying the R72 or waiting for the M7 series. He says they are definately worth the wait, because of the Smooth Motion Technology. He said it enhances the image considerably.

En nu wat informatie omtrent de nieuwe Full-HD schermen van Samsung:

quote:
I then asked him why Samsung hadn't anounced any 1920x1080 panels. He then told me they had a meeting about that the very same morning. He said there will be new models out at the end of June/beginning of July. They will have 1920x1080 resolution. He said that Full HD screens are considerably sharper when watching Full HD sources. He said this even though Samsung hasn't got any screens with Full HD on the market! I was a bit surprised by that.

To top it all off he said that the 1920x1080 screens will only be a few hundred euros more than the M7 series. HE actually comprated them to the Sony X-series which will be almost twice the price of the samsung 1080 panels. Again he told me: If you;re a movie fan, you had better wait for the full HD panels. They will have considerably better picture quality than the screens that are out now!

I know what you're all thinking: do they accept 1080p?
Sadly, I didn;t get a chance to ask him since he got a phone call in the middle of our conversation.

LE32M71B
LE40M71B
LE46M71B

http://img149.imageshack.us/img149/4053/samsung20gd1xb.jpg

Plaatje op imageshack (popups!)

Het lijkt wel alsof hij nog platter is geworden of ligt dat aan mij? Zo te zien is het nu een transparante onderkant geworden.

Zijn er mensen die nu aan het twijfelen zijn om of voor de R71 te gaan of nog even te wachten op de M71?

quote:
Resinman schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:35:
LE32M71B
LE40M71B
LE46M71B

[afbeelding]

[afbeelding]

Het lijkt wel alsof hij nog platter is geworden of ligt dat aan mij? Zo te zien is het nu een transparante onderkant geworden.

Zijn er mensen die nu aan het twijfelen zijn om of voor de R71 te gaan of nog even te wachten op de M71?
Lees je uberhaubt de startpost van deze thread wel door 8)7

Reg. datum: 06 augustus 2004

wat maakt die game modus zo speciaal? ik heb met mijn R51 wel hier en daar ghosting en het lijkt me sterk dat je dat met een ander beeld met de zelfde response time niet hebt

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

quote:
aex351 schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:55:
[...]

Lees je uberhaubt de startpost van deze thread wel door 8)7
Ja hoor. Vertel mij maar eens waar dat plaatje staat. Ik begrijp ook niet waarom je mijn vraag quote, die zie ik ook niet in de startpost staan. Maar goed, als je je eraan stoort zal ik geen informatie meer posten.

Reg. datum: 25 mei 2005

Heeft iemand de prijs van de LE32M71B al ergens gevonden en wanneer deze in Nederland beschikbaar zal zijn?

Reg. datum: 06 augustus 2004

zal de M71 ook in 26" uitvoering komen?

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

quote:
WSaeNoTSoCK schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:50:
zal de M71 ook in 26" uitvoering komen?
Denk het niet, dus zal er maar niet op rekenen. Ze willen 32" nu de standaard maken gevolgd door 40" .

Reg. datum: 19 januari 2004

Hey, ik was al een tijd aan het kwijlen naar de le26m51 , nu zie ik dat er een nieuw 26 inch model is namelijk de le26r71/72

Qua design boeit het me niet zoveel, maar weet iemand of de verschillen groot zijn tussen de m51 n de r72? vind de m mooier qua design maar als de r71/72 een beter paneel zou hebben dan kies ik daar eerder voor. De prijs ligt nu ietsjes hoger.

Heb wel een review gelezen door de 32 inch versie, neem aan dat er wel hetzelfde paneel in zit?

Wat zouden jullie doen als je niet naar het design kijkt? De 26M51 kopen of de 26R72

Reg. datum: 21 september 2002

Hey mensen ik heb zojuist bij modern electronics de LE-32R71 gekocht voor een wonderlijke prijs van 1300euro winkel prijs 1549 toch nog wat eraf ;) :P Ik mag hem woensdag ophalen :)

en waaorm de R71? Kortom omdat ik deze twee naast elkaar heb zien werken, en de R71 heeft duidelijk een andere LCD meer kleur meer contract.... daarbij zijn ook de specs anders.... de R71 evenaard de M61 bovendien is de contrast ratio van de M51 3000:1 en van de R71 5000:1

Maargoed kwa design zou ik dan weer voor de M serie gaan.... maar toevalig gaat mijn voorkeur echt uit naar performance...

FF nog erbij!!
Dit is NIET het zelfdepanel als de M61. De R71 kan 12.8 Miljard kleuren weergeven de M61 "slechts" 6,9

Bron:
http://www.kieskeurig.nl/...9EA56C125713A004A5487.htm

Mr.Julliano wijzigde dit bericht 10-04-2006 21:59 (18%)

Acer Aspire 1694WMLi / Windows MediaCenter / MSI-AMD 2ghz Desktop / Asus W2v

Let's take the Aston

quote:
Mr.Julliano schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:52:
Hey mensen ik heb zojuist bij modern electronics de LE-32R71 gekocht voor een wonderlijke prijs van 1300euro winkel prijs 1549 toch nog wat eraf ;) :P Ik mag hem woensdag ophalen :)

en waaorm de R71? Kortom omdat ik deze twee naast elkaar heb zien werken, en de R71 heeft duidelijk een andere LCD meer kleur meer contract.... daarbij zijn ook de specs anders.... de R71 evenaard de M61 bovendien is de contrast ratio van de M51 3000:1 en van de R71 5000:1

Maargoed kwa design zou ik dan weer voor de M serie gaan.... maar toevalig gaat mijn voorkeur echt uit naar performance...

FF nog erbij!!
Dit is NIET het zelfdepanel als de M61. De R71 kan 12.8 Miljard kleuren weergeven de M61 "slechts" 6,9

Bron:
http://www.kieskeurig.nl/...9EA56C125713A004A5487.htm

Toch grappig dat ik de M serie gewoon minder mooi vindt dan de nieuwe R... nuja over smaak....

Heb trouwens uit betrouwbare bron dat de MM de M61 liever kwijt dan rijk zou zijn en dat ze die TV dan ook expres slecht afstellen om de nieuwe R te verkopen.

Overigens is dat afstellen toch al niet waar een MM zich (terecht) mee bezig houdt. Zat vorige week te spelen met een M51 en vroeg daar een DVDtje op af te mogen spelen (normale DVD geen HD dus). Hele MM inclusief personeel viel over het feit hoe lelijk de hele muur LCD schermen wel niet was, of mijn DVD geen kopietje was (nee origineel laatste Toto DVD).
Maar goed, dat scherm maar even goed afgesteld en vervolgens met dat afstellen alleen 3 klanten en een verkoper (!) overtuigt dat ze dat scherm moesten hebben.

2048 MB DDR-2, Inter Core2 6400, XFX 8800GTS, Xerox 19" TFT 8ms

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: