[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.600 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 21:47
Je krijgt zo wel meer conversies:
Bij dvi op 1280x720 schaalt je vga kaart alles naar die resolutie, en vervolgens maakt je tv er weer 1366x768 van..
Bij VGA wordt alles naar 1360x768 geschaald, wat vervolgens 1:1 wordt weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er gewoon niet een hogere datastroom mogelijk met DVI --> HDMI tov VGA dat daardoor het beeld beter is?

Ook al moet er gescaled worden, het blijft wel digitaal (en dus beter...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In combinatie met PureVideo kan ik hierdoor met een wat oudere NVIDIA kaart een HTPC gaan samenstellen. ATI heeft ook een hardwarematige oplossing (AVIVO) voor het afspelen van HDTV maar deze werkt alleen met hun recentere kaarten.
En ATI zit wat meer aan de h.264 kant en ik weet niet of ze bijv. WMVHD ook hardwarematig aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 11:35

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:24:
Is er gewoon niet een hogere datastroom mogelijk met DVI --> HDMI tov VGA dat daardoor het beeld beter is?
Nou dat lijkt me heel sterk, want een VGA kan tot 1920x1080 60Hz hetzelfde als DVI aan qua doorvoer. Dual link DVI kan wel een hogere doorvoer aan namelijk tot 2048x1536 maar dat is voor deze tv dus niet van nodig.
Anyway ik hou het in iedergeval wel gewoon bij de VGA ingang, want native output lijkt me toch altijd beter, alhoewel dit blijkbaar "verbleekt" bij het beeld via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:56:
[...]

alhoewel dit blijkbaar "verbleekt" bij het beeld via HDMI
Ik weet dat dit heel subjectief is, maar dat is hoe ik het heb ervaren.

De discussie wordt eigenlijk native (analoge) VGA versus (digitaal) geschaalde DVI.

Ik heb het verschil gezien en IMO is digitaal veel beter.

Wie heeft deze setups geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:54:
[...]

De discussie wordt eigenlijk native (analoge) VGA versus (digitaal) geschaalde DVI.

Ik heb ze beide geprobeerd, maar ik kreeg de HDMI kabel niet zoals ik wilde, dus ik kan geen echt eerlijk oordel vellen, maar ik zag iig geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-07 10:30
Als het goed is krijg ik morgen m'n DVI-->HDMI kabel binnen, dan ga ik ff kijken wat ik fijner vind. Ik zal dat dan hier ook wel even melden, zodat mensen die het niet hebben ook kunnen gaan kijken om van VGA over te stappen op HDMI/DVI.

Ik heb overigens gewoon een 'goedkope' dvi naar hdmi kabel van 7.5m voor 25 euro gekocht op www.allekabels.nl. Ik hoop dat dat het resultaat niet erg zal verminderen! Maar ik heb nu ook goedkope VGA kabels liggen, dus het verschil zou wel waar te nemen moeten zijn.

Ik zal tevens proberen er wat foto's van te maken, maar of er verschil te zien is durf ik niet te zeggen
Jullie horen nog van me (als m'n kabel morgen binnenkomt, morgen, anders de dag dat ik um binnen krijg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:54:
[...]

Ik gebruik een le26r72b met een vga kabel van ongeveer 2 meter. Het enige wat volgens mij veel verschil kan veroorzaken tussen dvi/vga is de lengte van de kabel. Ik kan met zo voorstellen dat een lange analoge kabel slechter beeld opleverd. Terwijl bij een lange digitale kabel er wel iets van digitale ruis/digitale artifarcts zullen verschijnen...

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
http://www.mcsnet.nl/nl/pg_11.html hier staat misschien wel handige info.. maar ik ben benieuwd naar de vergelijkende test van robvanpraat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
wat moet ik dan precies instellen voor de 32 inch R71? Dan kan ik straks lekker snel aan de slag al ik de kabel binnen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Laatst online: 01-08 07:31
robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:28:
[...]wat moet ik dan precies instellen voor de 32 inch R71?
Ik denk/hoop dat het zou moeten werken met "861B (1280 x 720 @ 59.94) - P". Ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:00:
http://www.mcsnet.nl/nl/pg_11.html hier staat misschien wel handige info.. maar ik ben benieuwd naar de vergelijkende test van robvanpraat!
Deze vergelijking gaat over component en niet over D-SUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
weet ik.. maar als je nou even leest dan gaat het ook over digitale kabels en -overdracht op zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb even foto's gemaakt van de huidige situatie. Later kom ik met foto's via de HDMI ingang. Als mensen bepaalde foto's willen zien moeten ze dat even zeggen, dan zal ik ze proberen online te zetten

http://www.vanpraat.com/tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:56:
Ik heb even foto's gemaakt van de huidige situatie. Later kom ik met foto's via de HDMI ingang. Als mensen bepaalde foto's willen zien moeten ze dat even zeggen, dan zal ik ze proberen online te zetten

Vergeet niet ipv de desktop te bekijken een HD filmpje te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:56:

Ben benieuwd naar de verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik mis nu aan alle kanten stukken van m'n beeld :s Resolutie is gewoon 1280x720 op m'n pc, maar hij maakt het beeld te groot lijkt het op! Ik mis overal een pixel of 30 denk, aan alle kanten. Maar als met m'n muis helemaal naar de kanten gaan, dan verschuift het beeld gewoon mee, dan schuift het beeld gewoon een paar pixels op en verdwijnen aan de andere kant de pixels die er aan de ene kant bijkomen!

edit: Ik heb even de 'underscan' modus geactiveerd van Nvidia om zo m'n hele pc in beeld te kunnen krijgen. Maar heb ik aan alle kanten weer zwarte (niet gebruikte) pixels. Ik zie al, dan pakt ie gewoon een lagere resolutie, van 1100 (ofzo) bij xxx. Ik heb ook via underscan compensation geprobeerd, maar dan zet ie de resolutie op 1200x668, maar dan is het beeld wel helemaal gevuld. Maar het klopt gewoon niet!

maar ik kan wel zeggen dat de kleuren mooier zijn dan bij VGA!! Alleen ik wil graag een beeldvullend scherm! Dat moet toch wel te doen zijn :s

ik snap er niks van :s Hoe krijg ik de resolutie 1280x720 beeldvullend :s

mijn Advanced Timing bij Nvidia properties is trouwens ook weg :s

[ Voor 99% gewijzigd door rob1985 op 11-05-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:49:
Ik mis nu aan alle kanten stukken van m'n beeld :s Resolutie is gewoon 1280x720 op m'n pc, maar hij maakt het beeld te groot lijkt het op! Ik mis overal een pixel of 30 denk, aan alle kanten. Maar als met m'n muis helemaal naar de kanten gaan, dan verschuift het beeld gewoon mee, dan schuift het beeld gewoon een paar pixels op en verdwijnen aan de andere kant de pixels die er aan de ene kant bijkomen!
Dat was precies het probleem wat ik dus ook had
edit: Ik heb even de 'underscan' modus geactiveerd van Nvidia om zo m'n hele pc in beeld te kunnen krijgen. Maar heb ik aan alle kanten weer zwarte (niet gebruikte) pixels. Ik zie al, dan pakt ie gewoon een lagere resolutie, van 1100 (ofzo) bij xxx. Ik heb ook via underscan compensation geprobeerd, maar dan zet ie de resolutie op 1200x668, maar dan is het beeld wel helemaal gevuld. Maar het klopt gewoon niet!

maar ik kan wel zeggen dat de kleuren mooier zijn dan bij VGA!! Alleen ik wil graag een beeldvullend scherm! Dat moet toch wel te doen zijn :s
Als je de oplossing hebt hoor ik het graag!
ik snap er niks van :s Hoe krijg ik de resolutie 1280x720 beeldvullend :s

mijn Advanced Timing bij Nvidia properties is trouwens ook weg :s
Snap je nou wat ik afgelopen zaterdag meegemaakt heb :P

[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 11-05-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
het is idd vrij storend!! Ik wil fatsoenlijk beeld! Ik vind het ook vreemd, want een HD blueray speler (als die er zijn) stuurt toch ook gewoon 1280x720 naar de tv, m'n pc doet exact hetzelfde. Waarom kan het bij een PC dan niet en bij een blueray speler wel??????:s

Ik las een stuk terug over iemand met een ATI kaartje, die het wel voor elkaar gekregen had. Ik ga straks gewoon ff kaartje van m'n broertje wisselen, om te kijken of het dan wel werkt :)

Alleen zo jammer dat ik tentamens heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is via HDMI de native resolutie aan te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
Bartjuh schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:26:
Volgens mij heb jij een cursus lezen nodig. Het is al vaak zat herhaald in dit topic. Doe eens wat research voor je wat vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Bartjuh schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:26:
nee dus! Max res via HDMI is 1280x720. Maar hoe dat met de PC moet is nog onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Laatst online: 01-08 07:31
robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:56:
[...]nee dus! Max res via HDMI is 1280x720. Maar hoe dat met de PC moet is nog onbekend...
Heb je al gekeken naar Powerstrip http://www.ramelectronics.net/html/powerstrip.html? Middels Powerstrip kun je custom resoluties toevoegen aan de lijst van in te stellen resoluties (althans, volgens de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:16:
[...]

Ik heb de 32" 72b en een HDMI-->DVI kabel aangesloten op mijn laptop en de LCD TV. Door middel van de ati drivers is het mogelijk een 720p signaal te versturen van je videokaart.

Dit levert een fantastisch beeld op waarmee de VGA aansluiting verbleekt.

Als ik deze optie (720p modus) uitschakel is het beeld niet volledig en gedownscaled.

Weet iemand of dit ook mogelijk is met NVIDIA, zo'n HD optie?
mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Ik heb inmiddels een ATI kaartje erni gestopt (9800XT). Waar moet ik dat instellen bij Catalyst? Want de kleuren zijn echt 10x mooier dan via VGA, als ik dit aan de praat krijg, hoef ik niks anders meer!! VGA is echt matig als je HDMI gezien hebt! Maarja, dan moet het eerst wel werken :P

thanks!!

[ Voor 14% gewijzigd door rob1985 op 11-05-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:03:
[...]

mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Ik heb inmiddels een ATI kaartje erni gestopt (9800XT). Waar moet ik dat instellen bij Catalyst? Want de kleuren zijn echt 10x mooier dan via VGA, als ik dit aan de praat krijg, hoef ik niks anders meer!! VGA is echt matig als je HDMI gezien hebt! Maarja, dan moet het eerst wel werken :P

thanks!!
Ik heb een X700(XL) videokaart met dvi uitgang aangesloten op de 32"72B dmv een HDMI/DVI kabel. Zet de ati catalyst control center weergave op geavanceerd. Bij beeldscherm opties komen de eigenschappen van de samsung lcd tv te staan Tevens zie je iets van HDTV eigenschappen van de samsung.
Hier kun je selecteren dat je native 720P wil gebruiken (in het onderste "blok")
Ik hem hem nui niet aangesloten, ik kan het even nakijken (lees samsung aansluiten) als je er niet uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
bedoel je het volgende scherm? Ik heb de bovenste gepakt : 1280x720@60hz (dmv Apply Format)
http://www.vanpraat.com/IMG_2016.JPG
Hier is ook meteen te zien dat de kleuren mooier zijn! Maar helaas is ook te zien dat niet de hele pc op het scherm past. Ik doe volgens mij niks verkeerd :?

[ Voor 10% gewijzigd door rob1985 op 11-05-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:37:
bedoel je het volgende scherm? Ik heb de bovenste gepakt : 1280x720@60hz (dmv Apply Format)
Hier is ook meteen te zien dat de kleuren mooier zijn! Maar helaas is ook te zien dat niet de hele pc op het scherm past. Ik doe volgens mij niks verkeerd :?
Ik gebruik het als extended bureaublad en alleen voor het afspelen van HD content. Je hebt gelijk dat het beeld er net buiten valt. Waarschijnlijk 1366 x 768
Als je trouwens nadat je geapplyd hebt op ad drukt krijg je een menuutje te zien waarin je het beeld kunt verschuiven, tevens staat de resolutie 1280 x 720 in beeld. Deze is met de cursor te bereiken maaar het aanpassen wil bij mij niet, bij jou wel?

Maar speel eens een HD filmpje en aanschouw de kwaliteit. 'Verbleekt' de VGA aansluiting, of zit ik er volledig naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik heb sinds een weekje de Samsung LE27T51B en hij bevalt geweldig.. hij hangt aan mn 6600GT met 20 meter VGA, met perfecte kleuren en haarscherp 1:1 1360x768 beeld. Ik heb weliswaar nooit iets anders gezien op deze TV, maar ik ben op deze manier 100% tevreden!

Ik gebruik hem als extended (soms als primary) bureaublad, en ook voor het afspelen van 1080i, 720p en 720p WMVHD films, alsook voor DVD's via de PC en DVDrips. Ook voor series (Friends in lage resolutie en 24 en Prison Break enzo in HR-HDTV) en zelfs zo nu en dan voor de gewone analoge kabel-TV. In alle opzichten vind ik de TV geweldig! Hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen en overtreft ze zelfs ruimschoots, ik had nooit zoveel verwacht van zo'n "spotgoedkope" TV...

De zwartwaarden (contrast) kunnen weliswaar iets beter, ik heb wel ontdenkt dat je je daar pas aan gaat storen bij een TV met een diepzwarte rand. Bij een zilverkleurige rand vallen het "slechte" contrast niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

robvanpraat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:37:
offtopic:
OMG das wel een hele wazige manier om een "screenshot" te posten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
DyStiC schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:22:
[...]

offtopic:
OMG das wel een hele wazige manier om een "screenshot" te posten :X
is combinatie van 2 dingen, kon niet anders! Een screenshot liet namelijk wel heel het beeld zien, dus dan zou je niet zien dat ik een deel van m'n scherm mis. Zo sla ik gewoon 2 vliegen in een klap :)

En als je je tv idd als extented gebruikt, dan heb zul je het wss niet goed kunnen zien. Maar ik gebruik hem ook als primary, dus dan wil ik niks missen. Naja, mss dat er in de toekomst nog wel iets op te verzinnen is...ik hoop het!

En idd, VGA is echt lelijk als je hd filmpjes via HDMI kijkt!!

[ Voor 29% gewijzigd door rob1985 op 11-05-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Timmyboy_ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:37:
Ik heb sinds een weekje de Samsung LE27T51B en hij bevalt geweldig.. hij hangt aan mn 6600GT met 20 meter VGA, met perfecte kleuren en haarscherp 1:1 1360x768 beeld. Ik heb weliswaar nooit iets anders gezien op deze TV, maar ik ben op deze manier 100% tevreden!

Ik gebruik hem als extended (soms als primary) bureaublad, en ook voor het afspelen van 1080i, 720p en 720p WMVHD films, alsook voor DVD's via de PC en DVDrips. Ook voor series (Friends in lage resolutie en 24 en Prison Break enzo in HR-HDTV) en zelfs zo nu en dan voor de gewone analoge kabel-TV. In alle opzichten vind ik de TV geweldig! Hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen en overtreft ze zelfs ruimschoots, ik had nooit zoveel verwacht van zo'n "spotgoedkope" TV...

De zwartwaarden (contrast) kunnen weliswaar iets beter, ik heb wel ontdenkt dat je je daar pas aan gaat storen bij een TV met een diepzwarte rand. Bij een zilverkleurige rand vallen het "slechte" contrast niet zo op.
Ik heb dezelfde tv juist gisteren toch maar in de verkoop gezet (na 2 maanden). Contrast/zwartwaarden met vga vielen me tegen, in zoverre dat ik me er onwijs aan ging irriteren. Tevens was vga ook de enige aansluiting waar je de native resolutie kan aanspreken. Ook blijven er enkele pixels aan waarzijden over, maar dat vind ik totaal geen probleem. De rode tinten zijn té rood, en als je dit naar normale waarden brengt, vind ik de andere kleuren te flets. Gewone tv vind ik ook minder dan me 8 jaar oude philips...

Het was wel een goede tv op zich, en misschien ben ik een beetje té kritisch (dat icm niet al teveel geld is niet de beste combinatie :P ). Maar als ik 620 uitgeef aan een tv ( nieuw uit b-voorraad :P ), dan wil ik ook dat het beeld een beetje goed is.

Ik heb het gevoel alsof het nog niet helemaal geweldig is met lcd icm films ed. Hopelijk komen er meer merken met HD-CRT's , want op een één of andere manier kan ik van die mooie rijke kleuren en contrast geen afscheid nemen. Ik heb op zich wel erg interesse in die HD crt van Samsung, maar hij schijnt helaas veel geometrieproblemen te hebben. Ik wacht nog een half jaartje, misschien heb ik tegen die tijd wel mijn HD tv gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-07 11:41
Bij welke modellen krijg je die fatboy?
Zit hij ook bij de le26m51 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Bartjuh schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:48:
[...]

Ik heb dezelfde tv juist gisteren toch maar in de verkoop gezet (na 2 maanden). Contrast/zwartwaarden met vga vielen me tegen, in zoverre dat ik me er onwijs aan ging irriteren. Tevens was vga ook de enige aansluiting waar je de native resolutie kan aanspreken. Ook blijven er enkele pixels aan waarzijden over, maar dat vind ik totaal geen probleem. De rode tinten zijn té rood, en als je dit naar normale waarden brengt, vind ik de andere kleuren te flets. Gewone tv vind ik ook minder dan me 8 jaar oude philips...

Het was wel een goede tv op zich, en misschien ben ik een beetje té kritisch (dat icm niet al teveel geld is niet de beste combinatie :P ). Maar als ik 620 uitgeef aan een tv ( nieuw uit b-voorraad :P ), dan wil ik ook dat het beeld een beetje goed is.

Ik heb het gevoel alsof het nog niet helemaal geweldig is met lcd icm films ed. Hopelijk komen er meer merken met HD-CRT's , want op een één of andere manier kan ik van die mooie rijke kleuren en contrast geen afscheid nemen. Ik heb op zich wel erg interesse in die HD crt van Samsung, maar hij schijnt helaas veel geometrieproblemen te hebben. Ik wacht nog een half jaartje, misschien heb ik tegen die tijd wel mijn HD tv gevonden :)
Tja dan had je van tevoren toch beter je huiswerk moeten doen :P
Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over mijn 32R71, het enige wat ik jammer vind is dat hij vanuit MCE niet digitaal aan te sturen is. Zeker als er binnnenkort digitale PCI tv kaarten (oops :X ) op de markt komen zou dat perfect zijn!
Effe afwachten wat robvanpraat voor elkaar krijgt mijn zijn samsung :Y)
boefje79 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:02:
Nee pas vanaf 32" LCD

[ Voor 83% gewijzigd door 911GT2 op 12-05-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:00
boefje79 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:02:
Misschien even de samsung website checken?
http://www.samsung.com/nl/actie/fatboy/index.html

en dan "fatboy original cadeau bij flat tv" kiezen, dan zie je dat je minimaal 32" moet hebben..

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
sorry, het mooie weer hefet mij zeker lui gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 21:55
Ik heb de le32r72.
Ik heb drie kabels voor mijn xbox 360 de advanced scart (voor mijn oude tv) de vga kabel en de component kabel.
Eens met alle drie geprobeerd en de componentkabel met de output op 1280x720 geeft ontzettend veel kleuurijker beeld dan de vga kabel op 1360x768 (welke toch meer native resolutie is van de tv dan de component). Het verbeterde beeld komt voornamelijk door de veel mooiere en duidelijk helderdere kleuren.
Iemand een idee hoe dat komt? Of geinetresseerd om het eens te komen bekijken (nijmegen)

Ik heb dus eigenlijk nu twee kabels over.. Mocht iemand interesse hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

OcNewB schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:51:
Ik heb dus eigenlijk nu twee kabels over.. Mocht iemand interesse hebben..
Ik ook, alleen ik woon niet in nijmegen, maar heb de kabel daar wel gekocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien voor de mensen die het interessant vinden. Op de belgische site van Samsung http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/lcdtv/index.asp staat de 40"M71 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:54:
Misschien voor de mensen die het interessant vinden. Op de belgische site van Samsung http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/lcdtv/index.asp staat de 40"M71 inmiddels.
Kwijl :9~ die wil ik hebben, maar dan de 32" versie. 40" is me een beetje te duur. En je wilt toch wel weer 10 jaar met een TV doen eigenlijk :) Jammer dat er nog weinig geen prijzen van de LE32M71 bekend zijn.

Update: Foka (Rotterdam) beweert hem te hebben voor 1799.
http://www.foka.nl/pages/...996-2-10000000001820.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 12-05-2006 17:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik ga van het weekend ook nog maar eens met die DVI-HDMI kabel aan de slag PlatteTV.nl wil hem nl niet terug nemen |:( |:( Ik had ze gevraagd of het kon.

Ja we kunnen natuurlijk niet van elke tv weten hoe hij aangesloten kan worden 8)7 8)7 Kies dan een ander vak |:( 40 euro door het putje

Maar ja hopelijk kan rob me straks helpen :9

[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 12-05-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 09:19
als je hem via internet hebt gekocht kan je hem binnen 7 dagen zonder opgave van reden retourkosten. Je bent dan wel zelf verantwoordlijk voor de kosten.

Dit is geregeld in de wet 'kopen op afstand'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
hij heeft hem helaas opgehaald, meen ik me te herinneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Fet! Nu nog reviews!!! Vrijdag de 19e zou hij leverbaar moeten zijn dus ik ben benieuwd of ik 'm de week erna werkelijk binnen krijg.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Zijn ze nu eindelijk van die hoogglans afgestapt? Of lijkt dat alleen maar zo? :?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb ff foto's geupdate:

losse afbeeldingen staan hier:
http://www.vanpraat.com/tv/index_bestanden/
Komt door Word :s Die maakt gekke html bestanden.

Onderaan staan 3 nieuwe foto's.

Ik heb nu Clear Type ingeschakeld op m'n pc en dat scheelt echt heel erg veel! Omdat de resolutie niet de native resolutie is (ik gebruik nu 1200x668, omdat ik anders geen volledig beeld kreeg), wordt het beeld een beetje geupscaled wat het minder mooi maakt. Het is van dichtbij wel goed te zien dat VGA scherper is, maar aan de andere kant is het beeld wel veel mooier, qua kleuren. Bovendien zit ik op ene redelijk afstand van de tv, dus nu zijn de letters ook beter te lezen.

Dat 'probleem' met de resolutie is niet echt heel vreemd, bij heel veel bronnen schijnt dit een probleem te zijn bij verschillende LCD schermen. Bij een PC valt het alleen op, omdat we weten waar de start balk zit en waar de klok zit enzo. Bij een dvd weten we lang niet zo goed waar het menu zou moeten beginnen een eindigen aan de randen van het scherm. De meeste tv's schijnen toch wel soort van overscan te hebben. Resolutie verlagen is dus gewoon de makkelijkste oplossen :)
(pin me hier niet op vast, ik heb het alleen op internet gelezen, dus ik heb het ff kort hierboven uitgetypt)

Edit: het staat nu inmiddels al een paar uurtje ingesteld en ik ga niet meer terug naar VGA, dit is echt vele malen beter!

[ Voor 92% gewijzigd door rob1985 op 14-05-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
Arx schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:25:
[...]

Zijn ze nu eindelijk van die hoogglans afgestapt? Of lijkt dat alleen maar zo? :?
Vind deze wel mooier dan dat glans gedoe... vind ik te plasteric eruit zien...

Maar ja, da's natuurlijk smaak

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

guido09 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:11:
[...]

Vind deze wel mooier dan dat glans gedoe... vind ik te plasteric eruit zien...

Maar ja, da's natuurlijk smaak
Of een gebrek daaraan natuurlijk ;) Volgens mij glanst hij nog steeds trouwens aangezien ze het over piano zwart hebben.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

robvanpraat schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:29:

Ik heb nu Clear Type ingeschakeld op m'n pc en dat scheelt echt heel erg veel! Omdat de resolutie niet de native resolutie is (ik gebruik nu 1200x668, omdat ik anders geen volledig beeld kreeg), wordt het beeld een beetje geupscaled wat het minder mooi maakt. Het is van dichtbij wel goed te zien dat VGA scherper is, maar aan de andere kant is het beeld wel veel mooier, qua kleuren. Bovendien zit ik op ene redelijk afstand van de tv, dus nu zijn de letters ook beter te lezen.

Dat 'probleem' met de resolutie is niet echt heel vreemd, bij heel veel bronnen schijnt dit een probleem te zijn bij verschillende LCD schermen. Bij een PC valt het alleen op, omdat we weten waar de start balk zit en waar de klok zit enzo. Bij een dvd weten we lang niet zo goed waar het menu zou moeten beginnen een eindigen aan de randen van het scherm. De meeste tv's schijnen toch wel soort van overscan te hebben. Resolutie verlagen is dus gewoon de makkelijkste oplossen :)
(pin me hier niet op vast, ik heb het alleen op internet gelezen, dus ik heb het ff kort hierboven uitgetypt)

Edit: het staat nu inmiddels al een paar uurtje ingesteld en ik ga niet meer terug naar VGA, dit is echt vele malen beter!
Is alleen de kleur beter? of ook de kwaliteit van het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om de Samsung LE32R71W aan te schaffen. Mijn vriendin vindt dat deze positief opvalt tussen de grijze en zwarte muizen... :-)

Nu heb ik op het internet en deze thread gelezen dat er zeer binnenkort een nieuwe M71 lijn geïntroduceerd gaat worden. Kan iemand mij vertellen of de M71 serie ook in het wit geleverd gaat worden? Ik heb uren gezocht, maar niets zinnigs gevonden.... (hetgeen mij doet vermoeden dat ik toch voor de R71 zal moeten gaan.... ;-)

Nog ik toch op de vraagstoel zit: Heb ik het juist dat ook de R71 een speciale 'Gamemodus' heeft, waar ik mijn Xbox360 mee kan verwennen?

Thanx voor alle input!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
911GT2 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:58:
[...]

Is alleen de kleur beter? of ook de kwaliteit van het beeld?
De kwaliteit is natuurlijk minder, want het het is niet de native resolutie. Maar de kleuren zijn wel veeeeeeeel beter! Op een afstand van ongeveer 2.80m is er nog wel verschil te zien in kwaliteit bij het lezen van tekst. Maar bij plaatjes en filmpjes is het echt veel beter! Ik persoonlijk vind dit fijner, omdat de resolutie is wat lager, waardoor de tekst wat groter is en dus beter te lezen op een afstand. En voor filmpjes maakt het natuurlijk niks uit, divx, want dat moet toch vergroot worden dus daar zit geen verschil in kwaliteit in, maar de kleuren zijn wel beter. Voor HD filmpjes is het natuurlijk net wat anders, die hebben nu een hogere resolutie dan m'n pc. Maar dat maakt ook niet zoveel uit, want ook bij VGA moeten hd filmpjes vergroot worden als je het full screen wilt zien. De kleuren zijn uiteraard ook bij HD weer beter. Het is maar net wat je belangrijker vind.

Als je veel gaat 'lezen' op je pc, werken met Word enzo. En veel surfen. Dan is het zeker weten beter om met Word te werken (als je minder dan 2.80m zit, want ik heb gewoon goeie ogen en vind het met VGA nog best lastig lezen soms). Maar als je op die afstand of verder zit, dan raad ik je HDMI aan. En wil je MCE of films via je pc op je tv kijken, dan zou ik ook voor HDMI gaan!
VGA is in mijn ogen alleen nog maar interessant als je dicht op je scherm zit (echt dicht!) en veel van je beeldscherm leest.

Wat ik echter wel heel opmerkelijk vind, is dat ik via HDMI beter leesbaar (geldt alleen voor tekst)vind als ik dia DNIe demo inschakel, dan is het net wat mooier. Maar dat is slechts een demo, helaas. Of is er een mogelijkheid om die DNIe makkelijk uit te schakelen?

Maar het is mijn mening en blijft dus subjectief. Je kunt denk zelf het beste even een goedkope DVI-->HDMI kabel ergens zien te kopen om het met je eigen ogen te kunnen zien. En dan beslissen. Stel een resolutie van 1200x668 in, dan heb je vrijwel volledig beeld! Als je via Powerstrip gaat werken kun je nog maar pixels meer denk ik, iets van 1203x670, maar dat verschil is te verwaarlozen. Ik kon deze resolutie mooi instellen in Ati Catalyst, dus ik vind dit wel best :)

@Freediver007 : JA! Die zit er op, ik weet niet echt wat het nut er van is, maar het zit er wel op ;) Ik heb hem nu ingeschakeld en het lijkt erop dat het meer gewoon kleurinstellingen zijn, bovendien lijkt het erop of het backlight wat minder is. Is 's avonds wel wat prettiger kom ik net achter. Dus helemaal voor niets is het niet :D De beeldinstelling is dan ook niet meer te veranderen, die staat dan op 'aangepast'. Dus Dynamisch is weg, Dus mss is het alleen het dynamisch contrast dat uitgeschakeld wordt...mss dat er meer mensen zijn die hier iets van weten??

[ Voor 13% gewijzigd door rob1985 op 15-05-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:17

aex351

I am the one

Topicstarter
robvanpraat schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:29:

Ziet er goed uit. 26" tv ?

Startpost heb ik overigens geupdate :9~

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Beste mensen,

Bij voorbaat excuus als ik een zoekfout maak, maar ik kan nergens terugvinden, of
de blauwe led-ring die bij standby zo hinderlijk fel blijft branden, ook uit te schakelen is?

Ik meen te hebben gelezen, dat dit in het service-menu aan te passen zou zijn, maar ik kom
die setting niet tegen in het service-menu (wel de zaptijd) en nu twijfel ik, of ik het wel heb gelezen, want ik kan het niet meer terugvinden.

Het gaat bij mij om een 26" M51...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Het staat ergens in het topic, volgens mij issie niet uit te schakelen, net als de rode lamp bij andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:20:
Ik overweeg om de Samsung LE32R71W aan te schaffen. Mijn vriendin vindt dat deze positief opvalt tussen de grijze en zwarte muizen... :-)

Nu heb ik op het internet en deze thread gelezen dat er zeer binnenkort een nieuwe M71 lijn geïntroduceerd gaat worden. Kan iemand mij vertellen of de M71 serie ook in het wit geleverd gaat worden? Ik heb uren gezocht, maar niets zinnigs gevonden.... (hetgeen mij doet vermoeden dat ik toch voor de R71 zal moeten gaan.... ;-)
Ik denk persoonlijk van niet, in de Duitse folder staat ook dat er maar één model komt en gezien de vorige M modellen uit de serie denk ik dat dat gewoon zo blijft.
Nog ik toch op de vraagstoel zit: Heb ik het juist dat ook de R71 een speciale 'Gamemodus' heeft, waar ik mijn Xbox360 mee kan verwennen?
Eerste hit op google.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
aex351 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 02:13:
[...]

Ziet er goed uit. 26" tv ?

Startpost heb ik overigens geupdate :9~
nope, 32 inch.Dus op 26 zou het nog mooier zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Heb vandaag bij de Mediamarkt eens naar verschillende modellen staan kijken, de meeste hadden HDTV beeld dankzij een of andere canal plus HD zender. De Samsung 26" R71 vond ik er erg mooi uitzien, hij stond naast een nieuwe 26" Sony , de 26S2020, ook erg mooi. Ze leken helderder en mooier kleuren te produceren dan de andere getoonde modellen, maar die waren vaak ook van een oudere generatie. De "aanbiedingsmodellen" van onder de 1000,- van Philips en LG vond ik toch minder...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wij willen ook een nieuwe tv en wegens het gebrek aan ruimte maar een LCD.
Nu dacht ik eerst aan Samsung maar de Panasonic TX-23LX60 of 26LX60 (23" of 26" groter past helaas niet) ziet er erg veelbelovend uit. Iemand een mening over die panasonic tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuiste een LE-26R72B gekocht. Met een spectral RS-W20 muurbeugel maar weet niet hoe ik die moet installeren? Iemand anders wel?
Info over de beugel:

http://www.spectral.nl/site/nl/pdf/nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Iemand al iets over de fatboys gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

OcNewB schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:16:
Iemand al iets over de fatboys gehoord?
Nope... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
ik ook nog steeds niet :s Ik vind het een beetje lang duren als ik zo reacties hoor! Ik wacht zelf pas een weekje ofzo, dus is nog te overzien.

Maar corresponderen met Samsung daarover heeft hoogstwaarschijnlijk toch geen nut, omdat het alleen via de post kan/mag en dan duurt het nog lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

De Nederlands site is ook bijgewerkt:
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m71b.asp :Y)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
na lang zoeken ben ik op deze hdtv gestuit: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r71b.asp

nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die er een hebben, en of die misschien wel eens op de xbox 360 erop gespeeld hebben, dan zijn mijn vragen: hebben jullie bleeding of slechte kleuren waargenomen? of tearing in spellen/films? ik heb wat met google gezocht maar niet echt iets gevonden wat er diep op in ging, en 870 euro is toch best veel geld, dus ik wou effetjes hier navragen om zeker van mn zaak te zijn :>

en is het bij HDTV's ook zo dat er "glas" voor het scherm zit? ik zag wel sommige monitoren, dat zou wel handig zijn want er zijn veel rokers hier helaas :( en dan nog de huisdieren (haren/stof)

[ Voor 25% gewijzigd door Tiduz op 16-05-2006 23:09 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ik heb m'n fatboy al een tijdje.. duurde een kleine 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Tiduz schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:50:
na lang zoeken ben ik op deze hdtv gestuit: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le37r41b.asp

nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die er een hebben, en of die misschien wel eens op de xbox 360 erop gespeeld hebben, dan zijn mijn vragen: hebben jullie bleeding of slechte kleuren waargenomen? of tearing in spellen/films? ik heb wat met google gezocht maar niet echt iets gevonden wat er diep op in ging, en 1600 euro is toch best veel geld, dus ik wou effetjes hier navragen om zeker van mn zaak te zijn :>

en is het bij HDTV's ook zo dat er "glas" voor het scherm zit? ik zag wel sommige monitoren, dat zou wel handig zijn want er zijn veel rokers hier helaas :( en dan nog de huisdieren (haren/stof)
EDIT: Prutser, geef dan niet de verkeerde link, stukje geschreven voor niets :( :P

En haren/stof zijn helemaal niet zo erg, zelfs zonder glasplaat? Heb nu al een paar jaar een LCD en niets aan de hand, zelfs na veelvuldig schoonmaken. Het gaat er gewoon om dat je hem op de juiste manier schoonmaakt. Dat wil dus zeggen dat je geen heet water of glassex gebruikt maar gewoon lauw water of SafeClean (aanrader!).

Wil je écht veel info over de R70-serie dan raad ik je dit topicje eens door te lezen:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=323530

Als je dat hebt gelezen weet je bijna alles over dat ding :P. Vooral rond pagina 30 waar sommigen hun ervaringen al beginnen te posten, ook met het connecten met een PC.

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 16-05-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
StanTheMan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:08:
Ik heb m'n fatboy al een tijdje.. duurde een kleine 2 weken.
oeh, dat klinkt aantrekkelijk! Dan zou ik hem volgende week kunnen verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Roet schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:13:
[...]

EDIT: Prutser, geef dan niet de verkeerde link, stukje geschreven voor niets :( :P

En haren/stof zijn helemaal niet zo erg, zelfs zonder glasplaat? Heb nu al een paar jaar een LCD en niets aan de hand, zelfs na veelvuldig schoonmaken. Het gaat er gewoon om dat je hem op de juiste manier schoonmaakt. Dat wil dus zeggen dat je geen heet water of glassex gebruikt maar gewoon lauw water of SafeClean (aanrader!).

Wil je écht veel info over de R70-serie dan raad ik je dit topicje eens door te lezen:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=323530

Als je dat hebt gelezen weet je bijna alles over dat ding :P. Vooral rond pagina 30 waar sommigen hun ervaringen al beginnen te posten, ook met het connecten met een PC.
thx en sorry voor die link :o
Ja safeclean ken ik, maar ik krijg daardoor strepen op me monitor? ik gebruik het icm met chux tft microdoekjesen ik gebruik zo weinig mogelijk safeclean maarja, je ziet die vegen alleen als er licht op schijnt, maar dat is niet voor dit topic :p

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik zat zo eens te kijken in het Service Menu. Ik heb de Video Mute Time al verlaagd. Er zitten echter zoveel opties in waar ik nu niks van begrijp...zijn er nog belangrijke dingen die je kunt instellen? Of waar je juist vanaf moet blijven? ;)

Ik zag iets heel opmerkelijks bij mij in het Service Menu, bij optie 2, Option Table (geloof ik). Het laatste item daarbij is 'Dynamic Contrast' en daar stond bij OFF, dus ik schakelde het in en ik zag meteen meer contrast.
Dus toen heb ik de tv uit gezet en daar weer aangezet (hoe moet je anders uit het Service Menu komen?), maar toen was die instelling weer verloren :s Hoe krijg ik het voor elkaar dat die instelling niet verloren gaat, oftewel, hoe sla ik hem op? Is daar een bepaalde handeling voor nodig?

En dan nog iets wat ik tegen kwam, wat is 'Dynamic CE' en 'Dynamic Dimming'? IkHet staat beide aan, maar ik zag geen verschil als ik het uit zetten, maar het zal toch vast wel iets doen?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
bedankt nogmaals roet, na daar gekeken te hebben heb ik toch maar besloten de Samsung LE-32R73 te halen, daar moet ik wel wat jaartjes mee vooruit kunnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

robvanpraat schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:53:
En dan nog iets wat ik tegen kwam, wat is 'Dynamic CE' en 'Dynamic Dimming'? IkHet staat beide aan, maar ik zag geen verschil als ik het uit zetten, maar het zal toch vast wel iets doen?
Dynamic Dimming klinkt als lichtsensor, als je je hand voor de lichtsensor houd zou de backlight moeten dimmen.
Ik heb trouwens gemerkt dat als je het service menu in gaat, alle normale menu instellingen gereset worden.
Tiduz schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:08:
bedankt nogmaals roet, na daar gekeken te hebben heb ik toch maar besloten de Samsung LE-32R73 te halen, daar moet ik wel wat jaartjes mee vooruit kunnen :Y)
Die is niet te koop in nederland dacht ik, alleen de R71 en R72.

[ Voor 26% gewijzigd door DyStiC op 17-05-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
DyStiC schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:42:
[...]
Die is niet te koop in nederland dacht ik, alleen de R71 en R72.
http://www.kieskeurig.nl/...qcode=0&q=le32r73&pcode=0

Hij is wel 150€ duurder dan de R71 R72 in dit geval omdat het de R72BD betreft, wat betekent dat hij een DVB-T tuner heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
DyStiC schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:42:
Dynamic Dimming klinkt als lichtsensor, als je je hand voor de lichtsensor houd zou de backlight moeten dimmen.
Ik heb trouwens gemerkt dat als je het service menu in gaat, alle normale menu instellingen gereset worden.
Moet er wel een lichtsensor op zitten.. Helaas is dat voorbehouden aan de M-serie.
Wat betreft de FatBoy's: verwacht m ongeveer een goede week na de bankafschrijving..

[ Voor 55% gewijzigd door StanTheMan op 17-05-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
StanTheMan schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:56:
[...]

Moet er wel een lichtsensor op zitten.. Helaas is dat voorbehouden aan de M-serie.
Wat betreft de FatBoy's: verwacht m ongeveer een goede week na de bankafschrijving..
Das toevallig, het is vandaag afgeschreven.. Dan zal het niet lang meer duren dus :-)

p.s. ik heb een Samsung le-32r72 en heb nog niets gemerkt van ghosting of tearing met mijn 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Roet schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:55:
[...]

http://www.kieskeurig.nl/...qcode=0&q=le32r73&pcode=0

Hij is wel 150€ duurder dan de R71 R72 in dit geval omdat het de R72BD betreft, wat betekent dat hij een DVB-T tuner heeft.
Okay maar aan die DVB-T tuner heb je dus niets in Nederland, waarschijnlijk ook de rede dat hij niet in de winkels te koop is. Aangezien we hier in Nederland geen Freeview hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 13:41
DyStiC schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:18:
[...]

Okay maar aan die DVB-T tuner heb je dus niets in Nederland, waarschijnlijk ook de rede dat hij niet in de winkels te koop is. Aangezien we hier in Nederland geen Freeview hebben.
Op de Amerikaanse forums is iedereen zo enthousiast over Freeview.
Wat houdt die Freeview in eigenlijk ? En zouden ze dit in Belgie wel hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de Samsung LE-26R71B aan de volgende beugel gekoppeld worden of heb je een adapter nodig?

muurbeugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

OcNewB schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:37:
[...]

Das toevallig, het is vandaag afgeschreven.. Dan zal het niet lang meer duren dus :-)
Hoe lang was dat na het versturen dan? het is bij mij namelijk al dik een week geleden dat ik het verstuurd heb.

Als ik het goed begrijp heeft de R serie dus geen lichtsensor? (niet dat ik hem ergens kan vinden, dus dat klinkt logisch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

911GT2 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:17:
Als ik het goed begrijp heeft de R serie dus geen lichtsensor?
Inderdaad, alleen de M serie heeft een lichtsensor.
jos707 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:13:
Op de Amerikaanse forums is iedereen zo enthousiast over Freeview.
Wat houdt die Freeview in eigenlijk ? En zouden ze dit in Belgie wel hebben ?
Zie hier de uitleg van Freeview, blijkbaar dus alleen in engeland beschikbaar. Is net zoiets als Digitene, alleen dan niet beveiligd en dus door iedereen daar te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe lang was dat na het versturen dan? het is bij mij namelijk al dik een week geleden dat ik het verstuurd heb.

Als ik het goed begrijp heeft de R serie dus geen lichtsensor? (niet dat ik hem ergens kan vinden, dus dat klinkt logisch :P)
Op mijn 26R51 zit wel een lichtsensor :?
Dus weet niet over welk type uit de R-serie je het hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

32R71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
[...]

bij mij is het ook vandaag afgeschreven :) En ik heb hem vorige week maandag op de post gedaan. Ik zal nog een paar dagen geduld moeten hebben voordat ie binnen zal komen, maar ik kan nog wel ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:05
Met de introductie van de R7x lijn en de toekomstige M7x lijn begint de M51 en M61 steeds goedkoper te worden. Ik vind het design van de M51 en M61 erg mooi maar wat is eigenlijk het verschil tussen de ze twee? De M51 is er vanaf 26" en heeft een zilver randje, deze heeft qua design en afmeting mijn voorkeur. De 32M61 kom ik ook hier en daar in goede aanbiedingen tegen. Klop het dat de 32" M51 en M61 hetzelfde panel hebben (super-PVA) als de nieuwe R7x lijn maar dat de 26" van zowel de M51 als de R7x een ander, minder panel hebbeb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Damn! De Samsung LE40M71BX levertijd is weer officieel verder opgeschoven naar 30 mei ditmaal.. Samsung Nederland verwacht zelf pas rond eind Juni te kunnen gaan leveren zelfs!!! gaat lekker :|

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 19-05-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

dadj schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:52:
Damn! De Samsung LE40M71BX levertijd is weer officieel verder opgeschoven naar 30 mei ditmaal.. Samsung Nederland verwacht zelf pas rond eind Juni te kunnen gaan leveren zelfs!!! gaat lekker :|
Ik neem (helaas) aan dat dat natuurlijk ook voor de 32" geldt? :'(

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
aangezien alle info erop wijst dat de 40 eerst wordt geïntroduceerd, ben ik bang van wel ...

[ Voor 76% gewijzigd door StanTheMan op 19-05-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

StanTheMan schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:01:
aangezien alle info erop wijst dat de 40 eerst wordt geïntroduceerd, ben ik bang van wel ...
Damn :( en ik zit net op de 32" te wachten, met grote spoed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Jeej! Fatboy vandaag ontvangen (1,5 week geleden coupon ingestuurd).
Wat een groot ding zeg, had hem van de week toevallig in een winkel gezien (koste daar ook daadwerkelijk € 159,- :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik ben ook geinteresseerd in deze samsung lcd-tv, waarschijnlijk R, laatst de M type gezien en die had in de winkel erg veel last van tearing, waarschijnlijk instellingen die niet goed stonden.
Ik heb wel een vraag aan mogelijke xbox360 bezitters en deze tv hoe het staat met de ondersteuning op 60Hz of maakt dat allemaal niet uit? Mijn huidige tv philips-crt is qua kwaliteit minder op 60Hz dan op 50Hz.... vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:27
RD schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:26:
Ik ben ook geinteresseerd in deze samsung lcd-tv, waarschijnlijk R, laatst de M type gezien en die had in de winkel erg veel last van tearing, waarschijnlijk instellingen die niet goed stonden.
Ik heb wel een vraag aan mogelijke xbox360 bezitters en deze tv hoe het staat met de ondersteuning op 60Hz of maakt dat allemaal niet uit? Mijn huidige tv philips-crt is qua kwaliteit minder op 60Hz dan op 50Hz.... vandaar.
Ik neem aan dat als je je 360 op je HDTV aansluit je dat gewoon via component doet of VGA (of HDMI als ze die HDDVD add-on uitbrengen), dus dan maakt 50 vs 60Hz niks meer uit.
Ik heb zelf trouwens ook een 360 en ben van plan een LE32R71B te kopen. Een paar dagen geleden heb ik hierop gegamed bij iemand anders thuis en zag helemaal geen tearing of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
DyStiC schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:25:
Jeej! Fatboy vandaag ontvangen (1,5 week geleden coupon ingestuurd).
Wat een groot ding zeg, had hem van de week toevallig in een winkel gezien (koste daar ook daadwerkelijk € 159,- :X )
ik had ook briefje in de bus...er was niemand thuis :( :( :( Naja, nou maar hopen dat ie maandag komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:19
Ben het al eerder in dit topic tegengekomen, maar kan het niet meer vinden. Welke tv staat er bij die Xbox 360 in diverse winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:27
Dat is de LE23R51B als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Wekko schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:56:
Dat is de LE23R51B als ik het goed heb.
oh, ik dacht de 26 inch versie...maar het is wel de R51 volgens mij idd. De grootte maakt dan ook niet zoveel meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 02-08 13:08
Kan iemand bij vertellen wat werkelijke zichtbaar beeld afmeting is van de 26inch en 32 inch
Ik weet dat het diagonaal 66cm en 81 cm is, maar gaat mij op b/h

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Justin2000 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:29:
Kan iemand bij vertellen wat werkelijke zichtbaar beeld afmeting is van de 26inch en 32 inch
Ik weet dat het diagonaal 66cm en 81 cm is, maar gaat mij op b/h
26" :
(26*2,54)*Cos( tan-1 (9/16) ) = breedte[cm]
(26*2,54)*Sin( tan-1 (9/16) ) = hoogte[cm]

32" :
(32*2,54)*Cos( tan-1 (9/16) ) = breedte[cm]
(32*2,54)*Sin( tan-1 (9/16) ) = hoogte[cm]

Heb geen rekenmachientje bij me, en die van windows is irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Waar gaat het heen met de wiskunde? Kan veel makkelijker:

Als de diagonaal van een 16:9 = 18,36 is:

26 / 18.36 = 1,41
32 / 18.36 = 1,74
40 / 18.36 = 2,18

26" breedte 16 * 1,41 = 22,56" * 2,54 = 57,3 cm
26" hoogte 9 * 1,41 = 12,69" * 2,54 = 32,23 cm

32" breedte 16 * 1,74 = 27,84" * 2,54 = 70,71 cm
32" hoogte 9 * 1,74 = 15,66" * 2,54 = 39,78 cm

40" breedte 16 * 2,18 = 34,88" * 2,54 = 88,6 cm
40" hoogte 9 * 2,18 = 19,62" * 2,54 = 49,83 cm

edit: 40" toegevoegd.

[ Voor 44% gewijzigd door Arx op 22-05-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 10:42
misschien ene hele stomme vraag:

vandaag de toestellen wezen bekijken en de keuze terug gebracht naar:

Samsung 32M51
en de 32R71.

Volgens mij was het beeld van de R71 beter dan dat van de M51. Ze stonden helaas niet naast elkaar... voor het beste vergelijk is dit misshcien het handigst. En het kan ook nog in de instellingen zitten..

Nu zag ik dat de R71 contrast 5000:1 heeft en de M51 3000:1. Echter dit komt alle 2 neer op 800:1??? Dat vond ik nogal vreemd? Verder ontdekte ik geen verschillen....

Weet iemand wat de overige verschillen zijn die het mischien makkelijker maken te kiezen tussen de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

De M serie heeft meen ik een digital comb filter aan boord. Dat heeft de R serie niet.

Maargoed de 71 is wel een jonger model als de 51 dus misschien maakt het niks uit. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59
Mijn vaders ouderwetsche televisie is kapot, dus hij gaat een nieuwe kopen. Na veel zoek en leeswerk ben ik uitgekomen op de Samsung LE32R51B. Zijn budget is ongeveer 1000 euro, deze is ietsje duurder.

Op Kieskeurig zijn ze er best over te spreken, maar ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die ervaringen hebben met deze televisie en mij kunnen vertellen of dit OK is of juist helemaal niet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ga dan voor de nieuwere R71..
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.