De kwaliteit is natuurlijk minder, want het het is niet de native resolutie. Maar de kleuren zijn wel veeeeeeeel beter! Op een afstand van ongeveer 2.80m is er nog wel verschil te zien in kwaliteit bij het lezen van tekst. Maar bij plaatjes en filmpjes is het echt veel beter! Ik persoonlijk vind dit fijner, omdat de resolutie is wat lager, waardoor de tekst wat groter is en dus beter te lezen op een afstand. En voor filmpjes maakt het natuurlijk niks uit, divx, want dat moet toch vergroot worden dus daar zit geen verschil in kwaliteit in, maar de kleuren zijn wel beter. Voor HD filmpjes is het natuurlijk net wat anders, die hebben nu een hogere resolutie dan m'n pc. Maar dat maakt ook niet zoveel uit, want ook bij VGA moeten hd filmpjes vergroot worden als je het full screen wilt zien. De kleuren zijn uiteraard ook bij HD weer beter. Het is maar net wat je belangrijker vind.
Als je veel gaat 'lezen' op je pc, werken met Word enzo. En veel surfen. Dan is het zeker weten beter om met Word te werken (als je minder dan 2.80m zit, want ik heb gewoon goeie ogen en vind het met VGA nog best lastig lezen soms). Maar als je op die afstand of verder zit, dan raad ik je HDMI aan. En wil je MCE of films via je pc op je tv kijken, dan zou ik ook voor HDMI gaan!
VGA is in mijn ogen alleen nog maar interessant als je dicht op je scherm zit (echt dicht!) en veel van je beeldscherm leest.
Wat ik echter wel heel opmerkelijk vind, is dat ik via HDMI beter leesbaar (geldt alleen voor tekst)vind als ik dia DNIe demo inschakel, dan is het net wat mooier. Maar dat is slechts een demo, helaas. Of is er een mogelijkheid om die DNIe makkelijk uit te schakelen?
Maar het is mijn mening en blijft dus subjectief. Je kunt denk zelf het beste even een goedkope DVI-->HDMI kabel ergens zien te kopen om het met je eigen ogen te kunnen zien. En dan beslissen. Stel een resolutie van 1200x668 in, dan heb je vrijwel volledig beeld! Als je via Powerstrip gaat werken kun je nog maar pixels meer denk ik, iets van 1203x670, maar dat verschil is te verwaarlozen. Ik kon deze resolutie mooi instellen in Ati Catalyst, dus ik vind dit wel best
@Freediver007 : JA! Die zit er op, ik weet niet echt wat het nut er van is, maar het zit er wel op

Ik heb hem nu ingeschakeld en het lijkt erop dat het meer gewoon kleurinstellingen zijn, bovendien lijkt het erop of het backlight wat minder is. Is 's avonds wel wat prettiger kom ik net achter. Dus helemaal voor niets is het niet

De beeldinstelling is dan ook niet meer te veranderen, die staat dan op 'aangepast'. Dus Dynamisch is weg, Dus mss is het alleen het dynamisch contrast dat uitgeschakeld wordt...mss dat er meer mensen zijn die hier iets van weten??
[
Voor 13% gewijzigd door
rob1985 op 15-05-2006 00:01
]