Ja, maar die is met ongeveer 1200 euro wel weer een stuk duurder dan het budget van 1000 euro... Toegegeven, hij ziet er wel goed uit qua specs, maar het lastige met dit soort dingen is dat je je grenzen (qua hoeveelheid geld) wel kunt blijven verleggen.StanTheMan schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:17:
ga dan voor de nieuwere R71..
Ja maar met dit soort moderne electronica loont het wel degelijk iets meer uit te geven, elke generatie gaat met grote stappen vooruit.posttoast schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:40:
[...]
Ja, maar die is met ongeveer 1200 euro wel weer een stuk duurder dan het budget van 1000 euro... Toegegeven, hij ziet er wel goed uit qua specs, maar het lastige met dit soort dingen is dat je je grenzen (qua hoeveelheid geld) wel kunt blijven verleggen.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Dan moet je dat geld wel hebben natuurlijkdadj schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:48:
[...]
Ja maar met dit soort moderne electronica loont het wel degelijk iets meer uit te geven, elke generatie gaat met grote stappen vooruit.
Ik vind het nieuwe model trouwens wel veel lelijker dan die oude. De oude is mat zwart en zilver, de nieuwe is glimmend zwart. Vind ik er een beetje cheap uitzien.
De 32M61 is mat. Die gaat momenteel voor ~1300 en heeft voor zover ik heb kunnen nagaan hetzelfde scherm als de nieuwe R7x lijn maar wat extra digitale filters en een (uitschakelbare) brightness filter.posttoast schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:00:
[...]
Dan moet je dat geld wel hebben natuurlijkMaar goed, ik zal het hem voorleggen.
Ik vind het nieuwe model trouwens wel veel lelijker dan die oude. De oude is mat zwart en zilver, de nieuwe is glimmend zwart. Vind ik er een beetje cheap uitzien.
Ik heb zojuist een 32M61 gekocht en ben hier echt heel tevreden mee.
Nu wil ik hem echter alleen aan de muur hangen maar kan geen geschikte beugel vinden.
Ik wil graag een Vogel's steun uit de 6000 serie zodat ik hem alle kanten uit kan draaien maar hem ook mooi tegen de muur kan wegklappen.
Op de website van Vogel kan ik echter alleen maar vinden dat de vaste steunen geschikt zijn voor het type, en dat ik dan zelfs nog een converter 0999930 nodig. Kijk ik naar de M7X series dan zijn daar wel steunen uit de vogel 6000 serie beschikbaar, maar ook deze hebben dan een converter 0999930 nodig volgens de Vogel's website.
De verkoper bij de MM wist me echter te vertellen dat het met de EFW 6245 moest gaan lukken als ik de gaten van de vogel maar wat zou uitboren.
Nu ben ik hiertoe best in staat, maar doe het liever niet als het niet nodig is.
Ik heb het hele internet afgezocht maar kan nergens iets vinden over een geschikte wallmount, wie kan me adviseren?
Nu wil ik hem echter alleen aan de muur hangen maar kan geen geschikte beugel vinden.
Ik wil graag een Vogel's steun uit de 6000 serie zodat ik hem alle kanten uit kan draaien maar hem ook mooi tegen de muur kan wegklappen.
Op de website van Vogel kan ik echter alleen maar vinden dat de vaste steunen geschikt zijn voor het type, en dat ik dan zelfs nog een converter 0999930 nodig. Kijk ik naar de M7X series dan zijn daar wel steunen uit de vogel 6000 serie beschikbaar, maar ook deze hebben dan een converter 0999930 nodig volgens de Vogel's website.
De verkoper bij de MM wist me echter te vertellen dat het met de EFW 6245 moest gaan lukken als ik de gaten van de vogel maar wat zou uitboren.
Nu ben ik hiertoe best in staat, maar doe het liever niet als het niet nodig is.
Ik heb het hele internet afgezocht maar kan nergens iets vinden over een geschikte wallmount, wie kan me adviseren?
MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"
Heeft iemand van jullie ook de le32 r72 aangesloten op een 360? Zo ja via de component of vga aansluiting? Als ik namelijk de vga aansluiting gebruik krijg ik een soort waas over de tv (ook met de "native"resolutie van 1360x768. Gebruik ik de component aansluiting dan zijn de kleuren VELE malen scherper en helderder van het dashboard. En dit is dan mbv de componentinput van 720p. Iemand?
Dit is een bekende eigenschap van de Samsung schermen. VGA is scherper maar de kleuren zijn fletser t.o.v. de component. Je kunt toch per ingang de helderheid/contrast enz. instelling apart opslaan? Als dit niet helpt zou ik nog eens goed naar de kabel kijken. Zit hij goed in de 360 en de Samsung? Heb je de officiële van MS of een goedkope?
oop de VGA poort zijn de beeldverbeterende opties niet allemaal beschikbaar. De kleuren via component zijn vele malen beter, omdat het dynamisch contrast daar wel op werkt. Op de VGA poort is die optie helaas niet beschikbaar!
ik heb een probleem met de Samsung LE26R71B. ik heb deze sinds afgelopen donderdag. eerste twee dagen was er geen problemen tot aan zaterdag. ik hoor constant een zoem geluid.
Deze geluid heb ik trouwens alleen als ik de Spaarstand functie aan heb staan. Hebben andere samsung eigenaren ook hier last van of ik het raadzaam om samsung te bellen?
Deze geluid heb ik trouwens alleen als ik de Spaarstand functie aan heb staan. Hebben andere samsung eigenaren ook hier last van of ik het raadzaam om samsung te bellen?
bij correct (rotterdam) staattie voor 1499 inmiddelsMicrokid schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:23:
[...]
Kwijldie wil ik hebben, maar dan de 32" versie. 40" is me een beetje te duur. En je wilt toch wel weer 10 jaar met een TV doen eigenlijk
Jammer dat er nog weinig geen prijzen van de LE32M71 bekend zijn.
Update: Foka (Rotterdam) beweert hem te hebben voor 1799.
http://www.foka.nl/pages/...996-2-10000000001820.aspx
http://www2.correct.com/a...28f3aa213e9234777159517ad
Ik zou even bellen als ik jou was. Ik heb bij mij R72 geen gezoem, en ik ben echt kritisch wat dat betreft ik ga me daar heel snel aan irriteren. Ik heb de spaarstand overigens op 'middel' staan.youssef18 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:56:
ik heb een probleem met de Samsung LE26R71B. ik heb deze sinds afgelopen donderdag. eerste twee dagen was er geen problemen tot aan zaterdag. ik hoor constant een zoem geluid.
youssef18, dat zoemende geluid komt van de transformator.. je hoort dat zoemende geluid alleen als je de spaarstand gebruikt omdat dan niet het volle vermogen gebruikt wordt. ongeveer hetzelfde als je een dimmer gebruikt, goedkope dimmers willen nog wel eens gaan brommen als je er mee dimt, terwijl dit niet het geval is als je ze helemaal opendraait. Als je dus dynamic contrast, of op een andere manier de transformator volledig belast, hoor je niks. Van veel mensen hoor ik dat dit probleem plotseling kan ontstaan (meestal bij het kijken naar teletekst … (dont ask why..)) Dit is een bekend probleem bij de LG 32LB1R, maar blijkbaar heeft die van jouw er ook last van. Het probleem is dat de fabriek meestal zegt dat dit geluid nog binnen de specificaties valt, maar ik zou hem gewoon proberen te ruilen en hopen dat je een nieuwe krijgt die het beter doet.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Ik weet dat de vraag al meerdere keren is gesteld, maar elke x beantwoord met dubieuze aannames, en vage veronderstellingen. Kan iemand zeggen wat het verschil is tussen de M en de R serie van samsung en dan in het bijzonder de LE32M61 en de LE32R72 en dan in het bijzonder de zaken die in het toestel zitten, zoals het gebruikte LCD-scherm, elektronica enzo.. de verschillende aan de buitenkant kan ik namelijk zien.
edit, sorry aex351, had dit topic niet vanaf het begin meegekregen, kwam er achter dat dit topic begon met een goede uiteenzetting van de verschillen... wachten op de 32M71 dus..
edit, sorry aex351, had dit topic niet vanaf het begin meegekregen, kwam er achter dat dit topic begon met een goede uiteenzetting van de verschillen... wachten op de 32M71 dus..
[ Voor 18% gewijzigd door jobvr op 22-05-2006 13:13 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Dat is de LE32R71, niet de LE32M71. U gaat niet door voor de hoofdprijsMarcoZ20 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:05:
[...]
bij correct (rotterdam) staattie voor 1499 inmiddels
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
maar dit wel.. echter wel €1799,-
edit: nou zijn beide zaken wel ongeveer €250,- duurder met hun andere modellen dan de echte goedkope internet zaken, wat mij doet vermoeden dat de LE32M71 voor ongeveer €1500,- over de toonbank zal gaan als hij ook echt geleverd gaat worden door samsung in Nederland, want dat is nog niet het geval. Als we kijken naar de prijs verschillen tussen de M51 en M61 en de verschillen tussen de verschillende R modellen. ( deze verschillen zijn nooit meer dan €100,-) dan zal de 32M71 ongeveer €1350,- moeten gaan kosten als de internetwinkels klaar zijn met hun prijzen op elkaar afstemmen.
edit: nou zijn beide zaken wel ongeveer €250,- duurder met hun andere modellen dan de echte goedkope internet zaken, wat mij doet vermoeden dat de LE32M71 voor ongeveer €1500,- over de toonbank zal gaan als hij ook echt geleverd gaat worden door samsung in Nederland, want dat is nog niet het geval. Als we kijken naar de prijs verschillen tussen de M51 en M61 en de verschillen tussen de verschillende R modellen. ( deze verschillen zijn nooit meer dan €100,-) dan zal de 32M71 ongeveer €1350,- moeten gaan kosten als de internetwinkels klaar zijn met hun prijzen op elkaar afstemmen.
[ Voor 65% gewijzigd door jobvr op 22-05-2006 13:02 ]
Zie boven voor een betere richtprijs, Correct is erg duur imho, qua TV's dan.Roet schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:52:
[...]
http://www2.correct.com/a...7250fce03a1cba9973ddb2b1b
Plaatje klopt niet, maar de gegevens wel. De 40" staat ook in de fysieke winkel geloof ik. Overigens moet je niet zo op de prijs letten, de M61 kost daar ook €1500. Het is geen echte webshop, ze verkopen de artikelen in de winkel ook op het internet, en niet andersom. Ze verkopen dus alleen artikelen online die ze ook in de fysieke winkel hebben staan.
Even rekenen geeft je het volgende: van die prijs uitgaande en het procentuele verschil met de M61 bij die winkel heb je 12,5% verschil. Als je dit percentage over de prijs van de M61 in de goedkopere webshops van €1280 heengooit zou de M71 dan rond de €1440 gaan kosten. Ongeveer even veel als zijn voorganger in het begin dus.
Mijn vraag over een muurbeugel lijkt weer weg te zakken, ben ik de enige die mijn nieuwe Samsung LE32M61B aan de muur wil hangen :-)
Ik ben zojuist bij de MM Rotterdam geweest en de verkoper daar wist me te melden dat de Vogel 6245 kan worden gebruikt mits de gaatje groter worden geboord en ik M7 boutjes gebruik i.p.v. de standaard meegeleverde.
Kan iemand dit bevestigen?
Tevens zei hij dat het niet uitmaakte dat de Tv bevestigd zou worden op Vesa 200x 100 ondanks het toestel 200 x 200 aan kan.
Ik ben zojuist bij de MM Rotterdam geweest en de verkoper daar wist me te melden dat de Vogel 6245 kan worden gebruikt mits de gaatje groter worden geboord en ik M7 boutjes gebruik i.p.v. de standaard meegeleverde.
Tevens zei hij dat het niet uitmaakte dat de Tv bevestigd zou worden op Vesa 200x 100 ondanks het toestel 200 x 200 aan kan.
MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"
Internetwinkels hebben geen showroom die ze moeten huren/kopen, vandaar dat de prijzen lager zijn hejobvr schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:50:
maar dit wel.. echter wel €1799,-
erg duur:? Zelfde prijzen als MM hoor........en tevens laagste prijsgarantie.............Roet schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:55:
[...]
Zie boven voor een betere richtprijs, Correct is erg duur imho, qua TV's dan.
ik heb net m'n Fatboy binnen!
Het is absoluut de moeite waard om het bij de aankoop in overweging te namen, want het zit echt heel lekker!! Het kost in het begin alleen wat moeite om er goed in te gaan zitten zonder dat ie wegglijdt ofzo
Ik had alleen verwacht dat er nog een binnenzak in zat, maar dat is dus niet zo
Er zitten gewoon miljoenen piepschuimbolletjes in die je, als je de buitenzak wilt schoonmaken/wassen, eerst in de andere bijgeleverde zak moet doen. Ik denk dat dat een aardig karwei is, als je ziet hoe groot dat zo'n fatboy is
Ik had alleen verwacht dat er nog een binnenzak in zat, maar dat is dus niet zo
Internet winkels die de 32m71 aanbieden, zeker fanatieke lezers van dit forum.
< dit stukje webruimte is te huur >
M'n Bang en Olufsen TV uit '84 (jaja met afstandsbediening en scart aansluiting!!) begin ik langzamerhand voor gezien te houden...
Ik zit nu erg te twijfelen over een aanschaf van een 80cm LCD. Ik wil heel graag het beste apparaat (tegen een redelijke prijs), maar kom dan niet perse uit bij Samsung. Echter, ik heb een zwak voor het design van Samsung en bovendien heb ik erg goeie ervaringen met de service van Samsung (M'n Samsung TFT werd na 3 jaar zonder vragen of aankoopbewijs gewoon aan huis omgeruild voor een nieuwe van hetzelfde type).
Er is eigenlijk maar 1 puntje van de Samsung TV's dat me zorgen baart: Ik zie dat de Samsung er op geluid er niet zo erg best uit komt. Hoe zit dit precies? Is het geluid nu echt zo brak? Ik heb overigens een home cinema set (Sony, zonder HDMI), is dit een beetje eenvoudig aan te sluiten, ook voor "gewoon" TV kijken? (Dan is het geluid ook weer verholpen)...
En dan de laatste vraag, Wat is wijsheid, nu voor de LE32R71/2 gaan (en de fatboy + een paar maanden extra LCD plezier pakken) of wachten op de LE32M71... ??
Ik zit nu erg te twijfelen over een aanschaf van een 80cm LCD. Ik wil heel graag het beste apparaat (tegen een redelijke prijs), maar kom dan niet perse uit bij Samsung. Echter, ik heb een zwak voor het design van Samsung en bovendien heb ik erg goeie ervaringen met de service van Samsung (M'n Samsung TFT werd na 3 jaar zonder vragen of aankoopbewijs gewoon aan huis omgeruild voor een nieuwe van hetzelfde type).
Er is eigenlijk maar 1 puntje van de Samsung TV's dat me zorgen baart: Ik zie dat de Samsung er op geluid er niet zo erg best uit komt. Hoe zit dit precies? Is het geluid nu echt zo brak? Ik heb overigens een home cinema set (Sony, zonder HDMI), is dit een beetje eenvoudig aan te sluiten, ook voor "gewoon" TV kijken? (Dan is het geluid ook weer verholpen)...
En dan de laatste vraag, Wat is wijsheid, nu voor de LE32R71/2 gaan (en de fatboy + een paar maanden extra LCD plezier pakken) of wachten op de LE32M71... ??
drs. Kama
Ik heb de LE32M51B aan de Vogels EFA 6825 gehangen (ook met maar 4 boutjes) ik moest idd ook de gaatjes van de beugel vergroten en andere boutjes gebruiken die niet meegeleverd waren.Bladerer schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:57:
Mijn vraag over een muurbeugel lijkt weer weg te zakken, ben ik de enige die mijn nieuwe Samsung LE32M61B aan de muur wil hangen :-)
En de tv hangt perfect aan deze beugel.
Ik heb de Vogel 6245 gehaald en idd uitgeboord nieuwe M6 boutjes gekochten en een uur later hing de tv als een plaatje aan de muur.
Vreemd dat vogel niet inspeeld op die markt.
Erg jammer dat je moet boren en moeilijk doen met een steun van bijna 200 euro.
Toch bedankt, ik ga nu mooi genieten van mijn nieuwe aanwinst.
Geluid is niet echt geweldig, maar ook niet super slecht. Voor normaal televisie kijken is het ruim voldoende. Dat van de M51/M61 klinkt dan wel weer ietsjes beter dan dat van de R51/R71/R72.Kama schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:01:
M'n Bang en Olufsen TV uit '84 (jaja met afstandsbediening en scart aansluiting!!) begin ik langzamerhand voor gezien te houden...
Als je op je Sony set nog een audio ingang hebt kun je je Samsung direct aansluiten via een tulpkabel.
Heb je de 32M61 ook overwogen? Het is de oudere M lijn die dus binnen een paar maanden vervangen gaat worden maar die kun je nu her en der voor goede prijzen (~1300) vinden. De 40M61 (40" versie) is volgens mij uitgeroepen tot LCD TV van 2005 o.i.d.Kama schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:01:
[ Voor 3% gewijzigd door PeterPan op 23-05-2006 09:18 ]
Is er nu een site waar die TV's een beetje objectief beoordeeld worden?
op kieskeurig heb je gebruikers ervaringen, maar ja wie heeft er nu ervaring met verschillende merken.
Ik bedoel, we willen een LCD TV (23 of 26 inch, groter past niet) Samsung ziet er goed uit, maar Panasonic of JVC of ... ook. Hoe weet je nu wat je moet kiezen ? Hier is natuurlijk iedereen enthousiast over de Samsung modellen, maar hebben jullie ook gekeken naar bv de Panasonic TX26LX60 (of 50, oude model)?
op kieskeurig heb je gebruikers ervaringen, maar ja wie heeft er nu ervaring met verschillende merken.
Ik bedoel, we willen een LCD TV (23 of 26 inch, groter past niet) Samsung ziet er goed uit, maar Panasonic of JVC of ... ook. Hoe weet je nu wat je moet kiezen ? Hier is natuurlijk iedereen enthousiast over de Samsung modellen, maar hebben jullie ook gekeken naar bv de Panasonic TX26LX60 (of 50, oude model)?
begrijp sowieso niet waarom je een beugel van 200euro koopt om je tv op te hangenBladerer schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:59:
Ik heb de Vogel 6245 gehaald en idd uitgeboord nieuwe M6 boutjes gekochten en een uur later hing de tv als een plaatje aan de muur.

robvanpraat schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:54:
ik heb net m'n Fatboy binnen!Het is absoluut de moeite waard om het bij de aankoop in overweging te namen, want het zit echt heel lekker!! Het kost in het begin alleen wat moeite om er goed in te gaan zitten zonder dat ie wegglijdt ofzo
![]()
Ik had alleen verwacht dat er nog een binnenzak in zat, maar dat is dus niet zoEr zitten gewoon miljoenen piepschuimbolletjes in die je, als je de buitenzak wilt schoonmaken/wassen, eerst in de andere bijgeleverde zak moet doen. Ik denk dat dat een aardig karwei is, als je ziet hoe groot dat zo'n fatboy is
Ja, dat is altijd lastig objectief, Op kieskeurig worden idd veel verschillende TV's beoordeelt, eigenlijk is die site alleen goed om te voorkomen dat je een tv met een echt groot of hinderlijk probleem koopt. Iedereen is namelijk altijd erg positief over dingen die hij/zij gekocht heeft. Je wil naar jezelf namelijk niet toegeven dat je misschien de verkeerde keus gemaakt hebt, of een betere had kunnen maken. Op kieskeurig zie ik veel TV's met een 10 voor beeld kwaliteit enzo, als dat zo was hadden we nu kunnen stoppen met het verder ontwikkelen van de LCD techniek.hjs schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:36:[/b]
Is er nu een site waar die TV's een beetje objectief beoordeeld worden?
ik heb speciaal de consumentengids van mei 2006 laten opsturen omdat daarin een special over LCD'tv's staat, maar die moeite kan je jezelf ook besparen. De enige hint die ze geven is dat als je langer wacht je meer waar voor je geld krijgt... ( ja logisch dat is altijd zo met techniek) en daarnaast een vergelijking met (hopeloos) verouderende modellen ( samsung LE32M51 en sony KLV 32A10E o.a.)
Mijn mening is dat het verschil tussen de TV's in dezelfde prijsklasse niet zo heel groot is, als er op sites als kieskeurig geen hele grote mankementen worden aangestipt. Als je dus een paar tv's hebt gevonden die in je budget vallen, en over het algemeen positief worden beoordeeld, moet je kijken naar het aantal aansluitingen ( 2 HDMI poorten is bijvoorbeeld wel handig voor de toekomst) en of je het design mooi vindt (klinkt wel erg vrouwelijk eigenlijk)
Maar om antwoord te geven op je vraag, nee ik ben nog geen site tegengekomen waar verschillende recente modellen met elkaar vergleken worden, als je hem vindt hoor ik het graag.
is het al bekent wanneer de 32M71 hier komt ? en wat hij ongeveer gaat kosten ?
Vandaag contact gehad en ze verwachten de 32M71 Juni/Juli, prijs nog niet bekendhellrazor schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:42:
is het al bekent wanneer de 32M71 hier komt ? en wat hij ongeveer gaat kosten ?
Verwijderd
Mijn fat boy is nu ook binnen komt ongeveer 5 a 7 dagen na afschrijving.
Laatste nieuwtje:!!!
BIJ PRAXIS VERKOPEN ZE DE FATBOY VOOR 60 Euro.
enige verschil dat ik kon ontdekken is dat het label FatBoy hier een nederlands vlagetje is.
Prxis maakt er geen reklame voor maar het valt binnen hun Voetbal prullaria.
De 40r71 doet het overgens prima.
moet alleen af en toe omschakelen van dynamisch naar standaard.
Het maakt ook nog al wat uit wat voor programma er is op tv.
Uitzendingen van bv NoVa zijn haarscherp eigelijk te scherp dus terug naar standaard.
Films verschilt weer van zender.
Niet alle zenders zijn even scherp.
DVD is weer prima. gaat via goedkoop scart kabeltje.
RGB is weer geen porem.
Computer over vga houdt ook niet over. Anderemn hebben hier al opgemerkt dat via DVI het beeld beter wordt maar DVI zit niet op mijn laptop.
In ieder geval is het beeld beter dan op mijn 100Hz Philips TV.
Verder nog geen problemen gezien.
enige verschil dat ik kon ontdekken is dat het label FatBoy hier een nederlands vlagetje is.
Uitzendingen van bv NoVa zijn haarscherp eigelijk te scherp dus terug naar standaard.
RGB is weer geen porem.
Computer over vga houdt ook niet over. Anderemn hebben hier al opgemerkt dat via DVI het beeld beter wordt maar DVI zit niet op mijn laptop.
Ik hoor idd meer mensen zeggen dat het er niet uitziet als je je computer aansluit via een VGA d-sub aansluiting, is dit het geval met zowel de M als de R serie ?? Als de enige mogenlijkheid is om dan je computer via een DVI-->HDMI kabel aan te sluiten ben je wel meteen door je HDMI poorten heen en krijg je een probleem met het aansluiten van een DVD (samsung HD850) en een decoder (samsung DCB-H360R) als je alles met HD kwaliteit wil.
Ik heb mijn PC ook via de VGA aangesloten. Kan niet zeggen dat het slecht is. Een paar HD demo filmpjes waren toch echt strak en kleur was ook goed. Ik heb hiervoor wel wat liggen spelen met de nVidia instellingen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:48:
Vandaag afgeschreven... duurde wel lang naar mijn gevoel maar goedVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:48:
Mijn fat boy is nu ook binnen komt ongeveer 5 a 7 dagen na afschrijving.
RGB is weer geen porem.

Ik moet ook nog een tweede fatboy hebben, maar eigenlijk moeten ze beide wit zijn ipv oranje dus ergens een tweede kopen en die van Samsung ruilen en zeggen dat ik de verkeerde kleur had
Ik begin idd steeds meer te twijfelen om toch over te stappen naar DVI-HDMI
Heeft iemand ideaale resolutie gevonden voor een nVidia chipset. En ik neem aan dat die resolutie ingesteld dient te worden met powerstrip

Ik zit hier een beetje in dubio, Ik heb 600 euro te besteden voor een nieuwe TV, deze wil ik dan ook aansluiten op een pc doormiddel van dvi of dvi>hdmi. Ik ben alleen een beetje huiverig over de kleur echtheid van de lcd tv's van wat ik heb gezien bij de Mediamarkt zit er een gigantisch verschil tussen de tv's. Daarom zit ik dus ook nog te denken om een CRT bak te nemen van rond dezelfde prijsklasse en die dan aan te sluiten via scart (wat de kwaliteit niet ten goede gaat komen van het beeld, vandaar mijn keuze voor lcd). Iemand die de twijfels bij mij weg kan nemen en een goede lcdtv aan kan bevelen voor rond de 600 euro?
Wat is dan een prijs waar je een beetje fatsoenlijke lcd tv voor hebt? 700? Hij hoeft niet huge te zijn, ben ook maar een arm studentje die z'n series liever op een tv wil zien dan op ze monitor...
[ Voor 45% gewijzigd door Subz op 24-05-2006 10:08 ]
je kan beter effe wachten en doorsparen tot 1000 euro want voor 600 euro koop je alleen maar ellende. Crappy dusplays met slecht contrast en weinig aansluitmogelijkheden.
voor 600 eurie moet je even naar die slimfit breedbeeld kijken hier op dit forum. Beperkt formaat en toch super tv. Ik zit zelf ook te twijfele tussen deze tv en een lcd van circa 1300...Subz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:07:
Wat is dan een prijs waar je een beetje fatsoenlijke lcd tv voor hebt? 700? Hij hoeft niet huge te zijn, ben ook maar een arm studentje die z'n series liever op een tv wil zien dan op ze monitor...
[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 24-05-2006 17:42 ]
voor 800 euro koop je vast en zeker een mooie lcd voor hoor, de R serie 26" bijvoorbeeld. Lager dan zou ik niet gaan qua kwaliteits niveau.Subz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:07:
Verwijderd
Eigenlijk durf ik het bijna niet te vragen maar ik heb echt het hele topic doorgelezen van 1 t/m 22 en ik kan nou niet kiezen welke beter is en waarom,
de LE32R51B of de LE32R71B op de site van samsung staat dat de R71 alleen een 'hoger'? contrast heeft. Zou iemand mij kunnen vertellen welke nou beter is en waarom ?
de LE32R51B of de LE32R71B op de site van samsung staat dat de R71 alleen een 'hoger'? contrast heeft. Zou iemand mij kunnen vertellen welke nou beter is en waarom ?
R71 gezien die bijna gelijk is aan de M61. De R51 zit onder de M51 qua kwaliteits niveau. Ik weet niet zo 1 2 3 uit me hoofd op de R51 dynamisch contrast aanboord heeft maar de R71 heeft dit wel net als alle M series. Download de 2 Specs sheets en ga vergelijken zou ik zeggen, handleidingen van de tv's downloaden voor extra info is ook een aanrader.Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 02:39:
Eigenlijk durf ik het bijna niet te vragen maar ik heb echt het hele topic doorgelezen van 1 t/m 22 en ik kan nou niet kiezen welke beter is en waarom,
Wat ik wel weer gek vind is dat BE en NL samsung site de M71 al op hun site hebben staan zonder dat de TV ook daad werkelijk op de markt is.
[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 27-05-2006 05:00 ]
jaja.. ik geloof er niets vanVerwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 02:39:
ik ken je budget niet, maar ik zou voor de LE32R72B gaan, geen idee wat het verschil is met de LE32R71B, maar heeft een hoger nummer en ik trap altijd met open ogen volledig in alle marketingtrucs, dus een hoger nummer is beterde LE32R51B of de LE32R71B op de site van samsung staat dat de R71 alleen een 'hoger'? contrast heeft. Zou iemand mij kunnen vertellen welke nou beter is en waarom ?
of je moet ff wachten op de LE32M71B, die heeft meteen meer aansluitingen en schijnt ook weer een beter scherm te hebben (helaas geen bron, dus weer een van de velen geruchten) maar die zal wel weer een stukje duurder zijn.
Verwijderd
Vanmiddag ben ik bij mijn oude werkgever langsgeweest met de pc onder de arm. Na een hoop topics te hebben gelezen wou ik toch zelf eens uitzoeken of ik nou perfecte 1:1 pixelmapping kon krijgen. In het verleden heb ik ook een NEC 50" (1366x768) geprobeerd maar dat was totaal geen succes. Mijn videokaart stuurt 1360x768 uit en de nec spreidde dat vrolijk uit over 1366x768 wat verticale moire vervorming gaf. Verder schokte het scherm door slechte syncing en had het bar slechte kleuren. Dit even ter zijde.
TV: Samsung LE32R71B €1190

De aansluiting geschiedt via D-sub analoge VGA (meest goedkope standaard kabel te koop op aarde). Powerstrip draait met de standaard setting 1360x768 (PDP) refreshrate is 60hz
Vervolgens het NEC monitor test programma op moire patroon gezet. Via het menu van de samsung automatisch afstellen uitgevoerd. Resultaat was een perfecte 1:1 mapping met aan beide zijkanten een 3 pixels brede zwarte lijn. Geen horizontale beeldruis. Vervolgens wat HD materiaal afgespeeld. Best grappig om te zien hoeveel bekijks dat trekt.
Madagaskar HD trailer dvix zag er contrastrijk uit zover ik dat met TL licht kan beoordelen. Diep zwart tov de omringende plasma/lcd's.
Bij verticale off axis kijken geeft het scherm zwart een blauwige waas mee. Horizontaal blijft het scherm erg goed overeind. Dit soort dingen kunnen eigenlijk alleen fatsoenlijk beoordeeld worden in een wat donkerdere omgeving.
Verder uniformiteit bekeken van het scherm. Perfecte uniformiteit. Beter dan mij 19" philips monitor (190V)
Via de pc modus kan het backlight worden ingesteld waarmee het contrast zichtbaar verbeterd. Een musthave voor verduisterde ruimtes. Ik vrees alleen dat de kleurbalans en gamma correctie achter het service menu zitten. Dit kan natuurlijk altijd via de pc bij geregeld worden.
+ 1:1 pixel mapping.
+ regelbare backlight.
- geen kleurbalans /saturatie regeling.
Naast de samsung stond een Sony bravia. Hier kwam duidelijk meer licht vanaf. Het wit was wat aan de hoge kant qua temperatuur. Het wit deed bijna zeer aan de ogen. Deze tv's lijken me meer geschikt voor overdag kijken in een doorzon woning. Bij deze tv overigens ook 1:1 mapping en regelbare backlight met de pc input.
Edit: Lomp typenr vergeten
TV: Samsung LE32R71B €1190
De aansluiting geschiedt via D-sub analoge VGA (meest goedkope standaard kabel te koop op aarde). Powerstrip draait met de standaard setting 1360x768 (PDP) refreshrate is 60hz
Vervolgens het NEC monitor test programma op moire patroon gezet. Via het menu van de samsung automatisch afstellen uitgevoerd. Resultaat was een perfecte 1:1 mapping met aan beide zijkanten een 3 pixels brede zwarte lijn. Geen horizontale beeldruis. Vervolgens wat HD materiaal afgespeeld. Best grappig om te zien hoeveel bekijks dat trekt.
Bij verticale off axis kijken geeft het scherm zwart een blauwige waas mee. Horizontaal blijft het scherm erg goed overeind. Dit soort dingen kunnen eigenlijk alleen fatsoenlijk beoordeeld worden in een wat donkerdere omgeving.
Verder uniformiteit bekeken van het scherm. Perfecte uniformiteit. Beter dan mij 19" philips monitor (190V)
Via de pc modus kan het backlight worden ingesteld waarmee het contrast zichtbaar verbeterd. Een musthave voor verduisterde ruimtes. Ik vrees alleen dat de kleurbalans en gamma correctie achter het service menu zitten. Dit kan natuurlijk altijd via de pc bij geregeld worden.
+ 1:1 pixel mapping.
+ regelbare backlight.
- geen kleurbalans /saturatie regeling.
Naast de samsung stond een Sony bravia. Hier kwam duidelijk meer licht vanaf. Het wit was wat aan de hoge kant qua temperatuur. Het wit deed bijna zeer aan de ogen. Deze tv's lijken me meer geschikt voor overdag kijken in een doorzon woning. Bij deze tv overigens ook 1:1 mapping en regelbare backlight met de pc input.
Edit: Lomp typenr vergeten
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 18:09 ]
Over welk model heb je het?Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:21:
Informatief stukske text
[ Voor 83% gewijzigd door Roet op 27-05-2006 17:24 ]
Verwijderd
Als de service menus toegankelijk zouden zijn zou deze tv redelijk ultiem zijn als HTPC companion. Iemand een idee?
Mja, had ik er maar eentje
. Is het niet een mogelijkheid om gewoon bij de PC zelf de kleureninstellingen te veranderen?
Je kunt gewoon het service menu in (zie startpost), zit inderdaad iets in wat lijkt op kleuren instellinge.n. Heb alleen nog niet de moed gehad om er in te gaan rotzooien aangezien er een hele hoop instellingen staan waarvan ik geen flauw idee heb wat ze doen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:28:
Als de service menus toegankelijk zouden zijn zou deze tv redelijk ultiem zijn als HTPC companion. Iemand een idee?
Is het ook al bekend wanneer er van Samsung TRUE HD schermen (Native resolutie van 1920*1080) op de Nederlandse markt komen?
Op de internationale site van Samsung zie ik al een model staan.
zal pas na de zomer gemeengoed gaan worden... maar dan heb je het wel over €4000 en hoger voorlopigbuysj schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:45:
Is het ook al bekend wanneer er van Samsung TRUE HD schermen (Native resolutie van 1920*1080) op de Nederlandse markt komen?
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik zit erg te twijfelen tussen de LE32-R71 en de LE32-R72.
M'n gevoel zegt dat ik voor de R72 moet gaan, omdat er vast -iets- gereviseerd is. (Of: zoals iemand dat al eerder vertelde, het zal wel een marketingtruc zijn, maar toch...) Echter, de R71 is helemaal zwart en dat vind ik persoonlijk net iets mooier.
Wat me opeens opviel bij Kieskeurig is dat de R71 voor al 1098 bij Neckermann (niet een die hard prijsvechter ofzo) te bestellen is. De R72 is niet goedkoper dan 1179 euro bij een (voor mij) obscure internetshop te krijgen...
Dat doet mij toch vermoeden dat R71 gedumpt worden... En dan is er vast iets mis mee... Is er iemand die meer weet van verschillen in specs, revisies in software / firmware whatever?
Want anders loop ik het risico dat ik voor teveel geld een TV koop in net niet de kleur die ik wil, of ik koop goedkoop in de goeie kleur een verouderde versie in de en blijf zitten met de kinderziektes...
Wie weet raad?
M'n gevoel zegt dat ik voor de R72 moet gaan, omdat er vast -iets- gereviseerd is. (Of: zoals iemand dat al eerder vertelde, het zal wel een marketingtruc zijn, maar toch...) Echter, de R71 is helemaal zwart en dat vind ik persoonlijk net iets mooier.
Wat me opeens opviel bij Kieskeurig is dat de R71 voor al 1098 bij Neckermann (niet een die hard prijsvechter ofzo) te bestellen is. De R72 is niet goedkoper dan 1179 euro bij een (voor mij) obscure internetshop te krijgen...
Dat doet mij toch vermoeden dat R71 gedumpt worden... En dan is er vast iets mis mee... Is er iemand die meer weet van verschillen in specs, revisies in software / firmware whatever?
Want anders loop ik het risico dat ik voor teveel geld een TV koop in net niet de kleur die ik wil, of ik koop goedkoop in de goeie kleur een verouderde versie in de en blijf zitten met de kinderziektes...
Wie weet raad?
[ Voor 3% gewijzigd door Kama op 29-05-2006 14:56 ]
drs. Kama
Ik ben nog geen kinderziektes tegengekomen... ik ben ook benieuwd wat jij verstaat onder kinderziektes... wat kan er nou fout gaan aan een TV. Tis niet dat er opziebarende nieuwe techniek in zit of zo.

Iemand hier die ervaring heeft met draaibeugels? WIl namelijk beide schermen (woonkamer en slaapkamer) ophangen en kunnen draaien. Gaat om de LE26 en LE32 schermen.
Zat zelf te denken aan de EFW-1020 beugel van vogels.
Zat zelf te denken aan de EFW-1020 beugel van vogels.

Beide type nummers die je noemt zijn exact dezefde tv's, tenminste technisch, want het enige verschil is het uiterlijk oftewel de behuizing. Bij de R71 zit de power knop op een iets andere plek en is de onderregel blauw (dus niet geheel zwart i.t.t. wat je zegt), en bij de R72 is die onderregel zilver en zit de powerknop ook hierin.Kama schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:56:
Ik zit erg te twijfelen tussen de LE32-R71 en de LE32-R72.
Wie weet raad?
Ze zijn ook gelijktijdig uitgebracht dus de één is niet gereviseerd t.o.v. de ander.
als je een beetje goed kijkt bij neckermann, dan zie je dat het allemaal vanaf 999 Euro is (de losse LE26R71 is 999 Euro), de LE32R71 kost nog steeds 1399 bij hun,Kama schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:56:
de combinatie van de LE26R71 + dvd rec kost 1098 Euro, je moet wel puzelen daar op die site
of zijn ze opzettelijk zo misleidend? Op kieskeurig mogen ze wel een modje inschakelen
Op de manual van de LEXXR7X serie staat duidelijk dat je niet moet proberen op de HDMI/DVI poort een laptop of een pc aan te sluiten, krijg je zwart scherm van.
hier de link, pagina 85
http://www.samsung.com/nl...Fright%2Frmenu%5Ftv%2Esec
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met de LE40R71B?
Mijn 'oude' JVC LCD tv van 26 inch wil ik vervangen voor een mooie zwarte Samsung LCD.
Nu twijfel ik tussen de volgende modellen:
-LE40R71B
-LE37R41 (zilvere stuk onder is alleen wat jammer)
-LE-32R73 (verschil met de R71B weet ik niet
)
-LE-32R71B
(anders merk kan ook rond deze prijsklasse maar dan wel zwartkleurig svp, vandaar mijn oog voor de mooie samsungs
)
Het budget is geen probleem, maar het gaat me er meer om waar ik goed aan doe kwa prestaties?
Het scherm wil ik voor de computer (liefst DVI -> HDMI) met Windows MCE gebruiken (gamen films kijken etc.) verder DVD's kijken en gewoon tv uiteraard
de kijk afstand in de kamer is ongeveer 3,5 tot 4 meter.
Wat ik uiteraard niet wil is dat het beeld blokkerig/korrelig overkomt bij tv-kijken danwel computergebruik. (ofwel wil voorkomen dat ik straks een te groot of juist te klein scherm heb staan en dan nie meer terug kan)
Mijn 'oude' JVC LCD tv van 26 inch wil ik vervangen voor een mooie zwarte Samsung LCD.
-LE40R71B
-LE-32R73 (verschil met de R71B weet ik niet

-LE-32R71B
(anders merk kan ook rond deze prijsklasse maar dan wel zwartkleurig svp, vandaar mijn oog voor de mooie samsungs
Het budget is geen probleem, maar het gaat me er meer om waar ik goed aan doe kwa prestaties?
Het scherm wil ik voor de computer (liefst DVI -> HDMI) met Windows MCE gebruiken (gamen films kijken etc.) verder DVD's kijken en gewoon tv uiteraard
Wat ik uiteraard niet wil is dat het beeld blokkerig/korrelig overkomt bij tv-kijken danwel computergebruik. (ofwel wil voorkomen dat ik straks een te groot of juist te klein scherm heb staan en dan nie meer terug kan)

LE40- en LE32-R72B zijn goede schermen, ondersteunen enkel géén DVI/HDMI-PC input, like stated above.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:56:
Heeft er iemand ervaring met de LE40R71B?![]()
-LE40R71B
-LE-32R73 (verschil met de R71B weet ik niet)
-LE-32R71B
(anders merk kan ook rond deze prijsklasse maar dan wel zwartkleurig svp, vandaar mijn oog voor de mooie samsungs)
Het scherm wil ik voor de computer (liefst DVI -> HDMI) met Windows MCE gebruiken (gamen films kijken etc.) verder DVD's kijken en gewoon tv uiteraardde kijk afstand in de kamer is ongeveer 3,5 tot 4 meter.
Over de R41 heb ik het volgende te zeggen: NIET KOPEN, OUD / DUUR.
Als je per sé over HDMI wil moet je gaan kijken bij modellen van Toshiba http://www.areadvd.de/hardware/2006/toshiba_32wl66_1.shtml of een van de modellen van LG, nieuwe reeks is net uit. LC2R is erg OK, B1R serie is écht goed.
Verwijderd
Dankjwel voor je reactieRoet schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:07:
[...]
LE40- en LE32-R72B zijn goede schermen, ondersteunen enkel géén DVI/HDMI-PC input, like stated above.
Over de R41 heb ik het volgende te zeggen: NIET KOPEN, OUD / DUUR.
Als je per sé over HDMI wil moet je gaan kijken bij modellen van Toshiba http://www.areadvd.de/hardware/2006/toshiba_32wl66_1.shtml of een van de modellen van LG, nieuwe reeks is net uit. LC2R is erg OK, B1R serie is écht goed.
Maar wat krijg je voor beeld dan als je de computer aansluit op de tv via DVI naar HDMI? want ze ondersteunen het niet is wat anders als dat het niet werkt toch?
Of is er een andere mogelijkheid om perfect computer beeld op deze samsungs te krijgen?
R41 is inderdaad al wat ouder en iets minder mooi vind ik.
De Toshiba ziet er wat cheap uit kwa uiterlijk naar mijn idee.
Dat van dat zwarte scherm is niet helemaal waar. dit gebeurt alleen als je normale 4:3 video beelden probeert naar de TV te zenden. als jij je videokaart zover krijgt dat hij een digitaal 720P signaal over de DVI-uitgang zendt dan zal de TV dit gewoon weergeven.grasshopperko schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:16:
[...]
als je een beetje goed kijkt bij neckermann, dan zie je dat het allemaal vanaf 999 Euro is (de losse LE26R71 is 999 Euro), de LE32R71 kost nog steeds 1399 bij hun,
de combinatie van de LE26R71 + dvd rec kost 1098 Euro, je moet wel puzelen daar op die site
of zijn ze opzettelijk zo misleidend? Op kieskeurig mogen ze wel een modje inschakelen
Op de manual van de LEXXR7X serie staat duidelijk dat je niet moet proberen op de HDMI/DVI poort een laptop of een pc aan te sluiten, krijg je zwart scherm van.
hier de link, pagina 85
Op de onderstaande link staat alles wat je ooit heb willen weten over DVI en meer...
http://www.ramelectronics.net/html/DVI_info.html
Hierover zijn de meningen verdeelt... en erg verschillend per merkVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:28:
[...]
Dankjwel voor je reactie
Maar wat krijg je voor beeld dan als je de computer aansluit op de tv via DVI naar HDMI? want ze ondersteunen het niet is wat anders als dat het niet werkt toch?
Of is er een andere mogelijkheid om perfect computer beeld op deze samsungs te krijgen?
R41 is inderdaad al wat ouder en iets minder mooi vind ik.
De Toshiba ziet er wat cheap uit kwa uiterlijk naar mijn idee.
Hieronder is een korte samenvatting van wat ik zover heb begrepen na het lezen van de AVforum.com
-als het lukt om de pc aan te sluiten via de HDMI->DVI is het vaak zo dat de mapping niet1:1 is. dit houdt in dat niet net zoals op je tft-monitor elke pixel wordt aangestuurd, maar dat er een beeld naar de tv gaat en dat deze gaat bepalen hoe het eruit gaat zien.. dit kan vooral bij tekst met kleine lettertjes wat wazige beelden opleveren.
-als er gebruik wordt gemaakt van de VGA aansluiting is het vaak mogelijk om 1:1 mapping te creëren. je kan dan de resolutie van je LCD-TV als resolutie op je computer instellen ( kan met heel veel moeite op de tosiba WL66 serie, maar resultaat is nog steeds niet helemaal goed) en je hebt dan haar scherp beeld (op de samsung ..R7 serie schijnen de kleuren dan wat minder intens te zijn) Alleen gaat dit beeld dan meestal niet via de beeld-processorchip (dit omdat die veel signalen van de computer als artifect ziet en ze er dan gaat proberen uit te halen)
het gevolg is dus dat als je veel tekst en stilstaand beeld wil bekijken (wordt msn, IE) je je computer het beste via de VGA (D-sub) aansluiting kan aansluiten (bij de samsung wel ff met gamma correctie de kleuren wat intenser maken) Als je veel films wil kijken via je computer moet je er voor zorgen dat je videokaart een 720p signaal uitzend via de DVI-poort en deze via een HDMI aansluiting je TV in proppen. Op die manier maak je ook gebruik van alle moderne snufjes van je tv om het beeld er beter uit te laten zien.
Dit is wat ik zover begrepen heb van mensen die er meer verstand van hadden dan ik ( of iig erg goed waren in het doen alsof) maar er kunnen dus geen rechten ontleent worden aan deze statement...
Verwijderd
Nieuwe samsung lcd's in aantocht met 1080p resolutie
http://www.samsung.com/Products/TV/lcdtv/index.asp
http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNS4696DXXAA.asp
Maar wat moet je met zo'n 1080"p" panel zonder de ondersteuning van 1080p input?Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:57:
Nieuwe samsung lcd's in aantocht met 1080p resolutie
Jobvr heeft inderdaad gelijk met bijna alles wat hij zegt, met de toevoeging dat de WL66 goed is aan te sluiten met DVI/HDMI (1:1 1360x786) maar dat hij een maximum van 1024x786 heeft over de VGA aansluting.
Dat dit model er cheap uit ziet wil overigens niet zeggen dat hij een slecht beeld geeft, zie vooral de reviews van What Hifi, areaDVD en cnet.
[ Voor 35% gewijzigd door Roet op 29-05-2006 21:37 ]
Ja, dat is idd nog het enige puntje van de discusie. via VGA kan het iig niet, met DVI zou het wel kunnen, want een aantal mensen beschrijft idd een dun zwart randje, wat idd zou aangeven dat de tv 1:1 het beeld overzet, want bij een resolutie van 1360x786 hou je idd 6 kolomen met pixels over..Jobvr heeft inderdaad gelijk met bijna alles wat hij zegt, met de toevoeging dat de WL66 goed is aan te sluiten met DVI/HDMI (1:1 1360x786) maar dat hij een maximum van 1024x786 heeft over de VGA aansluting.
wel wordt echter beschreven dat het beeld waziger is dan op een monitor. Dit zou 2 redenen kunnen hebben, de eerste is dat de beeldbewerkingschip die het signaal van de HDMI poorten beter zou moeten maken op een computer beeld een negatieve invloed heeft. De andere mogenlijkheid is (ik heb het nog niet getest) dan de pixels zitten gerangschikt als bij een bakstenen muur, en niet recht onder elkaar.. Dit zou bij dunnen lijnen of letters zoals de "L"of "I" een wazig beeld kunnen geven.. (als er mensen zijn met een vergrootglas, zou je dan misschien voor je LCD TV kunnen gaan liggen en mij vertellen of dit het geval is, vooral bij de tosiba) mocht dit laatste het geval zijn, dan maakt het overigens niet uit of je hem via VGA of DVI aansluit...
Dank je.Roet schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:32:
[...]Jobvr heeft inderdaad gelijk met bijna alles wat hij zegt, met de toevoeging dat de WL66 goed is aan te sluiten met DVI/HDMI (1:1 1360x786) maar dat hij een maximum van 1024x786 heeft over de VGA aansluting.
Ik had de Toshiba nog niet eens overwogen, maar na het lezen van jouw opmerking ben ik eens gaan zoeken naar de Toshiba en heb ik zojuist een hele interessante thread over deze LCD TV doorgelezen ("Is Toshiba 32WLT66 a NO-GO with PC" http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=333378)
Nu begin ik toch erg sterk te twijfelen of ik wel wil wachten op de 32M71B. De Toshiba lijkt als een van de weinige LCD TV's uitermate geschikt om aangesloten te worden op een Media Center PC.
Wat betreft de 1024x768 op de VGA... Ik heb zojuist gelezen dat de Toshiba wel degelijk 1:1 mapping ondersteunt op de VGA input, maar alleeen indien je kiest voor 85Hz. De kleuren zijn op VGA overigens duidelijk fletser dan op Component of DVI-HDMI.
Mja ik dacht al dat VGA ook mogelijk was, enkel had ik daar geen solide bewijs (aka post + screenshoot) van. Vaak is het zo dat mensen vergeten dat de refreshrate cruciaal is voor het werken van de verbinding.rapware schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:00:
[...]
Dank je.
Ik had de Toshiba nog niet eens overwogen, maar na het lezen van jouw opmerking ben ik eens gaan zoeken naar de Toshiba en heb ik zojuist een hele interessante thread over deze LCD TV doorgelezen ("Is Toshiba 32WLT66 a NO-GO with PC" http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=333378)
Nu begin ik toch erg sterk te twijfelen of ik wel wil wachten op de 32M71B. De Toshiba lijkt als een van de weinige LCD TV's uitermate geschikt om aangesloten te worden op een Media Center PC.
Wat betreft de 1024x768 op de VGA... Ik heb zojuist gelezen dat de Toshiba wel degelijk 1:1 mapping ondersteunt op de VGA input, maar alleeen indien je kiest voor 85Hz. De kleuren zijn op VGA overigens duidelijk fletser dan op Component of DVI-HDMI.
Overigens raad ik je dan wel weer af de 37WL66 serie te kopen. Deze heeft een brakke kijkhoek en heeft een ander paneel schijnt. Zie AV Forums en Hifi-forum.de Ik had hem graag gekocht maarja. Wil je zekerheid dan ga je voor de 32WL66. Anders voor een van de nieuwe LG modellen.
Ja, heb dat topic ook gelezen, alle 11 pagina'sRoet schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:05:
[...]
Mja ik dacht al dat VGA ook mogelijk was, enkel had ik daar geen solide bewijs (aka post + screenshot) van. Vaak is het zo dat mensen vergeten dat de refreshrate cruciaal is voor het werken van de verbinding.
Overigens raad ik je dan wel weer af de 37WL66 serie te kopen. Deze heeft een brakke kijkhoek en heeft een ander paneel schijnt. Zie AV Forums en Hifi-forum.de Ik had hem graag gekocht maarja. Wil je zekerheid dan ga je voor de 32WL66. Anders voor een van de nieuwe LG modellen.

En als dat echt nodig is om het op die manier voor elkaar te krijgen vindt ik dat niet erg hoop gevend..
Ik was wel van plan een 37" te kopen maar denk dat ik nu toch maar voor de samsung LE37R72 ga en dan hopen dat ik met wat correctie de kleuren wat beter kan krijgen... helaas is het met de LCD-TV's nog steeds kiezen of delen, en is er niet een model dat gewoon voldoet aan alle eisen.. als die tosiba die VGA ingang iets beter voor elkaar had gehad (wat me niet zo moeilijk lijkt eigenlijk) dan was het zeker de tosiba geworden, maar misschien kan iemand me hier nog overtuigen met wat mooie close-up foto's van deze tv, met full-screen een webpage of een word document.
37'' is toch te groot voor mijn woonkamer.Roet schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:05:
[...]Overigens raad ik je dan wel weer af de 37WL66 serie te kopen. Deze heeft een brakke kijkhoek en heeft een ander paneel schijnt. Zie AV Forums en Hifi-forum.de Ik had hem graag gekocht maarja. Wil je zekerheid dan ga je voor de 32WL66.
Welja... nog meer keuzes...Anders voor een van de nieuwe LG modellen.
Ik zie dat er een aantal (web)winkels de 40m71 op voorraad hebben. IS er al iemand die hem draaiend heeft gezien of beter nog heeft staan?
Ik ben erg benieuwd namelijk. Ik wil deze gaan halen het liefst nog voor het WK.
Ik ben erg benieuwd namelijk. Ik wil deze gaan halen het liefst nog voor het WK.
ja, is echt een verschrikking zo'n TV uitzoeken, hoe meer je leest hoe moeilijker het wordt, elke x denk ik het te weten en dan lees ik weer iets waardoor die keus weer afvalt.. ..
volgens mij moeten we dit topic verhuizen naar het toshiba wl66 topic dat nu actief is, ipv dat we nu in het samsung topic zitten
volgens mij moeten we dit topic verhuizen naar het toshiba wl66 topic dat nu actief is, ipv dat we nu in het samsung topic zitten
U vraagt wij draaien? Dit is in ieder geval 1:1 1360x768 @ 15m DVI kabel > http://www.avforums.com/f...?p=2887018&postcount=1044jobvr schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:18:
[...]
Ja, heb dat topic ook gelezen, alle 11 pagina's, maar behalve de opmerking, 85hz instellen en daarna het beeld wat naar links schuiven (wat ik sowieso al stom vind als dat nodig is.... het is niet dat tosiba voor het eerst een lcd moet laten aansturen door een videokaart, ik geloof dat ze in het verleden wel een paar notebooks hebben verkocht). Heb ik daarna nog geen bewijs gezien dat het werkt.. iig geen closeupfoto die scherm vullend was en waarbij je echt kon zien dat lijntjes uit enkele rijen met pixels bestonden...
Weet niet of dit is wat je vroeg, maar het is in ieder geval iets.
Vertel mij wat, zoektocht naar zo'n LCD TV wordt waarschijnlijk je dood, zo lang zal dat duren.Ik was wel van plan een 37" te kopen maar denk dat ik nu toch maar voor de samsung LE37R72 ga en dan hopen dat ik met wat correctie de kleuren wat beter kan krijgen... helaas is het met de LCD-TV's nog steeds kiezen of delen, en is er niet een model dat gewoon voldoet aan alle eisen..
Ik twijfel zelf op dit moment over de Samsung en de LG B1R die zowel 1:1 mapping heeft via DVI als VGA. Staat letterlijk een lijstje in de handleiding. Ding heeft ook echt een RGB PC en HDMI PC modus waar je ook kleuren in kan stellen, naast de brightness!
Waarom wil je VGA in plaats van HDMI? De kleuren en de kwaliteit van HDMI kan enkel maar beter zijn. Niet dat VGA zo slecht is hoor, verschil is waarschijnlijk qua scherpte niet te ontdekken. Alleen jammer van de kleuren.als die tosiba die VGA ingang iets beter voor elkaar had gehad (wat me niet zo moeilijk lijkt eigenlijk) dan was het zeker de tosiba geworden, maar misschien kan iemand me hier nog overtuigen met wat mooie close-up foto's van deze tv, met full-screen een webpage of een word document.
Ik zou in ieder geval NOOIT een keuze maken op basis van het aantal HDMI aansluitingen. Op dit moment is 1 meer dan genoeg en tegen de tijd dat je er 2 nodig hebt kost een switch echt niet zoveel meer en is dat mijn inziens de prijs wel waard. En gezien het digitaal is verlies je ook (bijna?) geen kwaliteit, zeker met HDCP niet.
Het is Toshiba, geen tosiba!
[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 29-05-2006 23:38 ]
Verwijderd
hallo allemal,
ik zoek all een tijdtje een LCD en nu heb ik nog 4 kanditaten die ik uit moet kiezen. Nu vragen ik jullie hulp, de modelen zijn:
- LG 32LB1
- samsung LE32M61
- Samsung LE 32 R 73
- Toshiba 32WL66
ik wil graag jullie advies, en laat aub jullie voorkeur voor een bepalde merk niet de basis zijn maar de kwaliteid.
ik wil het LCD gebruiken voor mijn xbox360, dvds en ook heel belangrijk voor mijn pc. (gewoone tv is niet zo belangrijk).
welke kan ik het beste kopen??
ps: komt branding nog steeds voor bij plasmas?? bv bij het Samsung PS42D51
ik zoek all een tijdtje een LCD en nu heb ik nog 4 kanditaten die ik uit moet kiezen. Nu vragen ik jullie hulp, de modelen zijn:
- LG 32LB1
- samsung LE32M61
- Samsung LE 32 R 73
- Toshiba 32WL66
ik wil graag jullie advies, en laat aub jullie voorkeur voor een bepalde merk niet de basis zijn maar de kwaliteid.
ik wil het LCD gebruiken voor mijn xbox360, dvds en ook heel belangrijk voor mijn pc. (gewoone tv is niet zo belangrijk).
Hee Roet thx voor de snelle reply, allen die foto heb je niet zelf gemaakt :-) maar die fot maakte me juist aan het twijfelen, moet je maar eens naar de letters bij "File Contacts Actions....."kijken.. op je TFT zijn die haarscherp en bestaan uit 1 pixel (als je een beetje hoge res. draaid) op die ingezoomde foto zie je dat er schaduw zit rond alle letters en lijntjes....
op kieskeurig las ik dat veel mensen het probleem met de LG32B1R hadden dat tie bromde als je dynamic contrast uitzette (wat je meestal doet) de oorzaak hiervan was een goedkope transformator, die net als bij je lamp sos herrie gaat maken als je hem niet vol belast. LG zegt alleen dat dat binnen de specificaties valt, dus doet er niets aan, dus die viel ook al af..
Ik kijk idd naar het aantal HDMI poorten omdat er binnenkort ook een samsung H360R aankomt, die ik digitaal wil aansluiten, bij de Samsung moet ik daarom wel de VGA aansluiting voor mijn PC gebruiken, omdat ik anders nu al poorten tekort kom en bij de Toshiba heb je er 2 nodig, omdat de VGA waardeloos.....
op kieskeurig las ik dat veel mensen het probleem met de LG32B1R hadden dat tie bromde als je dynamic contrast uitzette (wat je meestal doet) de oorzaak hiervan was een goedkope transformator, die net als bij je lamp sos herrie gaat maken als je hem niet vol belast. LG zegt alleen dat dat binnen de specificaties valt, dus doet er niets aan, dus die viel ook al af..
Ik kijk idd naar het aantal HDMI poorten omdat er binnenkort ook een samsung H360R aankomt, die ik digitaal wil aansluiten, bij de Samsung moet ik daarom wel de VGA aansluiting voor mijn PC gebruiken, omdat ik anders nu al poorten tekort kom en bij de Toshiba heb je er 2 nodig, omdat de VGA waardeloos.....
- LG maakt brommend geluidVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:36:
hallo allemal,
- LG 32LB1
- samsung LE32M61
- Samsung LE 32 R 73
- Toshiba 32WL66
- Samsung kleuren zijn flets door VGA aansluiting
- Tosiba Helemaal pain in the ass om aan te sluiten op de PC
of zat je te wachten positieve argumenten om een TV te kopen
Een beetje onderzoek zelf verrichten mag wel hoor, in plaats van een lijstje neerflatsen en maar wachten op reacties.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:36:
hallo allemal,
Erg mooi model en zéér goede PC aansluitmogelijkheden. Ook goede zwartwaardes, on par met de M61 serie denk ik. Verder slechte verwerking van analoge signaal. Dit wordt kartellig en korrelig.- LG 32LB1
Levendige kleuren en goede zwartwaardes maar mist wel wat contrast met donkere scenes net als de LG B1R.- samsung LE32M61
Voor je X360 probably de beste keus denk ik, vanwege de game mode die DNIe en andere beeldverbetertechnieken (deels) uitschakelt wat resulteert in lagvrij gamen en een iets beter beeld. Verder ook goede verwerking van het analoge signaal net als de M61 dat doet. Vond de kleuren 'anders' dan andere schermen. Hij stond boven de M61 en wat me opviel is dat de kleuren minder levendig zijn maar wat meer flets (NIET negatief) en het gehele beeld leek hierdoor iets lichter te worden waardoor het contrast in donkere scenes een stuk beter was.- Samsung LE 32 R 73
Erg goede prijs / kwaliteit verhouding mijn inziens. Faroudja chip zorgt voor goede scaling tijdens DVD's e.d. Daarnaast goede zwartwaardes maar die heb ik nog niet echt goed kunnen bekijken dus daar zeg ik maar niet al te veel over.- Toshiba 32WL66
Over kwaliteit gesproken, er is iets mis met je Nederlandsik wil graag jullie advies, en laat aub jullie voorkeur voor een bepalde merk niet de basis zijn maar de kwaliteid.

Ga eens naar de winkel en koop diegene die je het mooiste beeld vind geven?ik wil het LCD gebruiken voor mijn xbox360, dvds en ook heel belangrijk voor mijn pc. (gewoone tv is niet zo belangrijk).
Sorry hoor, maar probeer eens te zoeken op google of zelfs hier op GoT. Heb al vaak zat gelezen hoe het nu tegenwoordig zit. Ben op dit moment te lui om het nog te citeren. Van zoeken leer je vaak het meeste, succes!ps: komt branding nog steeds voor bij plasmas?? bv bij het Samsung PS42D51
Edit:
Haha jobvr
Ik wacht nog even af wat de reviews van de LG worden en vooral wat de ervaringen zijn met het aansluiten op de PC. Op het duitse HiFi forum komen nu de eerste reacties binnen van de B1R en die zijn best positief. Het brommen zal allemaal best wel meevallen denk ik, en daar heeft lang niet iedereen er last van. Zal vast wel overstemt worden door mijn HTPC/X360. Op basis van deze reacties en nog een keertje kijken in de winkel maak ik mijn keuze tussen de Samsung of de LG. Nu maar hopen dat er geen concurrerend model uitkomt, dan word ik gek
Trouwens die waas bij de letters op de WL66 is hoogstwaarschijnlijk ClearType. Maar 100% zeker weet ik het helaas ook niet. Enige manier om het te weten te komen is door als bureaublad gewoon een pixelraster te nemen van om en om zwarte en witte pixels. Als je dan geen 1:1 mapping hebt wordt dat namelijk een grote waas en dat valt meteen op. Maar gezien de brakheid van de 37" viel die voor mij sowiso al af. Als jij wel interesse hebt zou ik even registreren op het forum en hem een PM sturen ter bevestiging.
[ Voor 24% gewijzigd door Roet op 30-05-2006 00:05 ]
Verwijderd
Thanx Roet, en ik ben all 2 manden bezig met onderzoeken.
worden helmaal gek van
.
maar is echt moelijk om een goeie uit te kieze
worden helmaal gek van

maar is echt moelijk om een goeie uit te kieze
Hee Roet
Volgens mij hebben we ongeveer hetzelfde idee wat we willen en dezelfde mening, laat ff weten als je een keuze hebt gemaakt, of de "ideale" LCD TV hebt gevonden... en overtuig me dan.. het geld brand in mijn zaken en vraagt er om om uitgegeven te worden, maar heb alleen een grote vrees voor een teleurstelling of dat bepaalde dingen me tegen vallen, maar hoe langer ik zoek hoe lastiger het wordt.
Ik las trouwens dat de nieuwe samsung M71 serie hetzelfde beeldscherm als de R7 en de M6 serie kreeg, dat ze alleen iets aan de “motion ….. chip” hadden aangepast
Ik vind trouwens het uiterlijk van de Samsung tv's een stuk mooier dan dat van de toshiba (is natuurlijk geheel persoonlijk), ja ik weet dat dat voor een echte techneut totaal irrelevant is en dat het zelfs erg vrouwelijk overkomt, maar het ding komt toch prominent in mijn huiskamer te hangen, dus ik vind het niet geheel onbelangrijk
Volgens mij hebben we ongeveer hetzelfde idee wat we willen en dezelfde mening, laat ff weten als je een keuze hebt gemaakt, of de "ideale" LCD TV hebt gevonden... en overtuig me dan.. het geld brand in mijn zaken en vraagt er om om uitgegeven te worden, maar heb alleen een grote vrees voor een teleurstelling of dat bepaalde dingen me tegen vallen, maar hoe langer ik zoek hoe lastiger het wordt.
Ik las trouwens dat de nieuwe samsung M71 serie hetzelfde beeldscherm als de R7 en de M6 serie kreeg, dat ze alleen iets aan de “motion ….. chip” hadden aangepast
Ik vind trouwens het uiterlijk van de Samsung tv's een stuk mooier dan dat van de toshiba (is natuurlijk geheel persoonlijk), ja ik weet dat dat voor een echte techneut totaal irrelevant is en dat het zelfs erg vrouwelijk overkomt, maar het ding komt toch prominent in mijn huiskamer te hangen, dus ik vind het niet geheel onbelangrijk
Nu je het zegt... Inderdaad, wat een ratten. Je moet ook wel erg goed opletten wat er gebeurt. Je kunt gewoon het typenummer wijzigen, zonder dat het plaatje en omschrijving meeveranderen. En kieskeurig heeft in inderdaad gewoon overgenomen... (En het is weer eens bewezen: Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het ook niet waar).grasshopperko schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:16:
[...]
als je een beetje goed kijkt bij neckermann, dan zie je dat het allemaal vanaf 999 Euro is (de losse LE26R71 is 999 Euro), de LE32R71 kost nog steeds 1399 bij hun,
Thanks. Van m'n PC weet ik vrijwel zeker dat ie 720p kan weergeven. Van m'n laptop niet zeker, maar verwacht het eigenlijk ook wel (Dell inspiron 9400 met een nvidia 7800 GO erin). Anders hebben wel altijd nog de good-old VGA aansluiting cq de s-video output van de laptop.Op de manual van de LEXXR7X serie staat duidelijk dat je niet moet proberen op de HDMI/DVI poort een laptop of een pc aan te sluiten, krijg je zwart scherm van. hier de link, pagina 85
Maarreh, ik sta open voor alternatieven... Welke TV lijkt jou wat?
[Edit: Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die al maaaanden aan het orienteren is en er maar niet uitkomt...

[ Voor 10% gewijzigd door Kama op 30-05-2006 00:23 ]
drs. Kama
In veel televisies is het scherm hetzelfde als hun concurrent, niet elk fabricant van televisies heeft zijn eigen LCD fabriek in de achtertuin. Zo heeft Philips samen met LG een fabriek.jobvr schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:07:
Hee Roet
Wat een TV echt maakt is het Design en de gebruikte techniek.
[ Voor 16% gewijzigd door aex351 op 30-05-2006 00:19 ]
Gezien de contrastverhouding is toegenomen denk ik dat het hier wel degelijk een nieuw paneel betreft. De motion "chip" waar jij het over hebt is de nieuwe "Smooth Motion" techniek die ingebouwd zit. Zie http://www.behardware.com...rs-and-tv-at-120-fps.html voor foto's en klein stukje uitleg. Op andere sites is er nog iets meer over te vinden.jobvr schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:07:
Hee Roet
Overigens is het bekend dat Sony samenwerkt met Samsung, onder de naam "S-LCD" en LG met Pihlips onder de zéér verrassende naam LG.Philips, zoals hierboven al verteld. Hoe het precies zit met welk paneel waar in zit weet ik helaas niets van. Valt ook bar weinig over te vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Roet op 30-05-2006 00:37 ]
Verwijderd
Ik heb de knoop doorgehakt en bij budgethouse een Samsung LE37R72B besteld.
Weet iemand of de kleuren in het service menu aangepast kunnen worden voor de pc input om zo toch juiste weergave te krijgen?
Ik kan niet wachten!
Weet iemand of de kleuren in het service menu aangepast kunnen worden voor de pc input om zo toch juiste weergave te krijgen?
Ik kan niet wachten!
Verwijderd
Ik zag dat je het er net over had om je Samsung scherm aan je pc te hangen:
Bij mijn Samsung LE32M61B werkt het perfect hoor :)
Veel plezier met je scherm
Bij mijn Samsung LE32M61B werkt het perfect hoor :)
Veel plezier met je scherm
Is er niemand die z'n scherm ophangt en mij kan helpen met m'n vraag:?
Daar ga je geen spijt van krijgen... geloof me.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:18:
Ik heb de knoop doorgehakt en bij budgethouse een Samsung LE37R72B besteld.![]()
Ik kan niet wachten!
Ik heb hem 'gewoon' met VGA aangesloten en vind de kleuren helemaal niet flets... maar da's misschien persoonlijk. In ieder geval doet het scherm precies wat ik er van verwacht!
Verwijderd
Moet je wel je vraag vertellen?MarcoZ20 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:35:
Is er niemand die z'n scherm ophangt en mij kan helpen met m'n vraag:?
Verwijderd
Thanks ik heb er zin in! Ik ervaar de kleuren ook niet als flets via vga. Vaak staan de kleuren veel te hoog en misschien is het pc beeld wel gewoon clean. Werkt dat dynamisch contrast gebeuren nou ook op de pc input?
Die vogel steunen zijn kwalitatief erg goed.
Die vogel steunen zijn kwalitatief erg goed.
ik vind ze ook niet flets.. nee DC werkt niet op de PC input
Ik vind dat flets ook wel meevallen, wel heb ik voor de pc modus voor contrast 'normaal' gekozen ipv 'koel1', deze komt voor het pc beeld net even wat beter uit. Voor de tv(tuner) vind ik 'koel1' mooier beeld geven, neigt meer naar blauwig wit toe.911GT2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:36:
[...]
Daar ga je geen spijt van krijgen... geloof me.
Ik heb hem 'gewoon' met VGA aangesloten en vind de kleuren helemaal niet flets... maar da's misschien persoonlijk. In ieder geval doet het scherm precies wat ik er van verwacht!
[ Voor 6% gewijzigd door DyStiC op 30-05-2006 11:16 ]
Beetje laat, maar ik had inderdaad de R serie gezien ipv de M serie. Waarschijnlijk in al mijn enthausiastme de verkeerde getyped.Rainesh schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:56:
[...]
Ok, vandaag naar Mediamarkt Rijswijk geweest om de 40M71B te bekijken. Nou, de werknemers daar begonnen mij uit te lachen, want ze zeiden dat ze de 40M71B nooit hebben gehad en laatstaan aan de muur. Dus volgens mij heeft Arx verkeerde typenummer opgeschreven. Ik ben gelijk naar meerdere zaken geweest om tv's te bekijken en geen enkele had de M71B.
Heeft iemand hier trouwens de nieuwe M al zien hangen in de winkel ergens?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Strakke prijs daarVerwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:18:
Ik heb de knoop doorgehakt en bij budgethouse een Samsung LE37R72B besteld.
Reactie op hieronder: Moet je er wel ruimte voor hebben, daarnaast heb ik al een stoel, en al het geld is meegenomen voor het TV. De prijs zit al boven mijn budget. Ik zou wel meer willen kopen.
[ Voor 26% gewijzigd door Roet op 30-05-2006 13:52 ]
Verwijderd
Zo een Fatboy is geweldig, echt zonde om te verkopen voor 75 euro. Ik had er 1 moeten kopen voor 150 euro ofzo
Ik koop er zelfs nog een extra fatboy bij... als je eenmaal in zo'n ding gezeten/ gelegen/ gehangen hebt ben je verkocht... alleen jammer dat het een oranje fatboy is, ik had graag een witte gehad...Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:47:
Zo een Fatboy is geweldig, echt zonde om te verkopen voor 75 euro. Ik had er 1 moeten kopen voor 150 euro ofzo
Kun je die hoezen niet appart bestellen?911GT2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:56:
[...]
Ik koop er zelfs nog een extra fatboy bij... als je eenmaal in zo'n ding gezeten/ gelegen/ gehangen hebt ben je verkocht... alleen jammer dat het een oranje fatboy is, ik had graag een witte gehad...
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
het gaat wel erg offtopic; maar volgens mij is een fatboy alleen een hoes
die bolletjes zullen de kosten niet zijn denk ik
Ik heb hem trouwens net binnen gekregen... eindelijk
Ik heb hem trouwens net binnen gekregen... eindelijk
[ Voor 18% gewijzigd door 911GT2 op 30-05-2006 14:34 ]
Ben zelf sinds 1,5 week de gelukkige bezitter van de LE40R71B.
Schitterende TV en heerlijk veel aansluitingen.
De PC vga input is inderdaad wat fletser dan op je monitor, maar kan je prima corrigeren in het menu.
Het geluid van je pc in de tv monitor via de walkman plug werkt ook prima.
De Xbox360 component aansluiting werkt zeer goed en zorgt voor een super strak beeld in 720p, moet 1080i ook nog een keer uitproberen.
Diverse 720p en 1080p HDTV films die je via verschillende sites kan downloaden en afspelen op deze tv laten mij keer op keer verbazen met het detail wat je te zien krijgt, echt ongeloofelijk mooi.
Zelf zou ik het handig vinden als de tv een paar dingen automatisch voor me zou kunnen doen.
Wellicht zitten deze opties erop, echter heb ik ze nog niet gevonden.
1 Zelf naar het juiste input kanaal als ik het aangesloten apparaat aandoe. (Xbox360 of pc film opstarten)
2 De Game instelling alleen aanzetten als er spelletjes via de xbo360 gespeeld worden.
3 Bij films kijken via pc / dvd via Xbox360 beeld oprekken tot volledig breedbeeld scherm. (Wellicht zijn hier programma's voor danwel instellingen). Nu zie je soms nog steeds balken terwijl je een breedbeeld tv heb
.
4 Kleur / beeld instellingen per profiel kunnen bewaren en automatisch instellen per aangesloten apparaat.
Kortom een perfect apparaat waar ik nog veel kijkplezier aan ga beleven.
Schitterende TV en heerlijk veel aansluitingen.
De PC vga input is inderdaad wat fletser dan op je monitor, maar kan je prima corrigeren in het menu.
Het geluid van je pc in de tv monitor via de walkman plug werkt ook prima.
De Xbox360 component aansluiting werkt zeer goed en zorgt voor een super strak beeld in 720p, moet 1080i ook nog een keer uitproberen.
Diverse 720p en 1080p HDTV films die je via verschillende sites kan downloaden en afspelen op deze tv laten mij keer op keer verbazen met het detail wat je te zien krijgt, echt ongeloofelijk mooi.
Zelf zou ik het handig vinden als de tv een paar dingen automatisch voor me zou kunnen doen.
Wellicht zitten deze opties erop, echter heb ik ze nog niet gevonden.
1 Zelf naar het juiste input kanaal als ik het aangesloten apparaat aandoe. (Xbox360 of pc film opstarten)
2 De Game instelling alleen aanzetten als er spelletjes via de xbo360 gespeeld worden.
3 Bij films kijken via pc / dvd via Xbox360 beeld oprekken tot volledig breedbeeld scherm. (Wellicht zijn hier programma's voor danwel instellingen). Nu zie je soms nog steeds balken terwijl je een breedbeeld tv heb
4 Kleur / beeld instellingen per profiel kunnen bewaren en automatisch instellen per aangesloten apparaat.
Kortom een perfect apparaat waar ik nog veel kijkplezier aan ga beleven.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Verwijderd
Ik ga zelf voor de LE32M61 omdat ik deze bij BCC gezien heb en gewoonweg het mooiste beeld vond geven. En het design vind ik mooier dan de R73.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:36:
hallo allemal,
- LG 32LB1
- samsung LE32M61
- Samsung LE 32 R 73
- Toshiba 32WL66
Ik ben al een aantal pagina's terug gegaan maar welke is de nieuwe M serie? Is het toevallig die met de plexiglas aan de onderkant?Arx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:39:
[...]
Beetje laat, maar ik had inderdaad de R serie gezien ipv de M serie. Waarschijnlijk in al mijn enthausiastme de verkeerde getyped.
Heeft iemand hier trouwens de nieuwe M al zien hangen in de winkel ergens?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 15:13 ]
Dit topic is gesloten.