[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.673 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08

delorean7

Let's take the Aston toni

Nohead schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:03:
[...]

en waar zie jij dat dan?
vanaf mijn dure NAD DVD speler die op dit moment component en met lampje PROGRESSIVE speelt op mijn R71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 16:23
Zo, ik heb de LE32R71 zojuist gekocht bij een lokale electronica zaak. De adviesprijs was daar, zoals overal, 1499 euro. Maar omdat ik geen omruil had, bood hij hem aan voor 1299. Ik vroeg toen nog of het niet zou kunnen voor 1250...en daar ging hij mee akkoord :) (incl verwijderingsbijdrage rondde hij het af op 1255!)

Hij had hem momenteel niet staan, maar morgen krijg ik een belletje als ie binnen is :)

Echt een koopje gewoon, 250 euro in m'n zak kunnen houden :D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
zeer nette prijs ja voor een lokale zaak!
Wat zijn je eerste indrukken?

[ Voor 28% gewijzigd door StanTheMan op 03-05-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 13:19
Tja dan snappen ze het daar beter dan bij de MediaMarkt in breda :9

Ik haal de mijne zaterdag op, staat al op me te wachten dus misschien wordt het wel morgenavond >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
StanTheMan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:09:
zeer nette prijs ja voor een lokale zaak!
Wat zijn je eerste indrukken?
Het showroom model was pas vandaag of gisteren binnengekomen bij hem. Morgen wordt ik gebeld hoe laat ze hem morgen binnenkrijgen. Ik krijg hem dus wel morgen. Dan kan ik pas eerste indrukken geven ;)

Ik bedenk me nu wel dat ik vergeten ben te vragen over die Faboy, maar dat zal wel goed zitten. Anders bel ik wel ff met Samsung ofzo, of ik vraag het ff aan die winkel. En ik ben ook wat vergeten over dode pixels, maar het is een schappelijke man, dus ik denk dat hij daar niet zo moeilijk over zal doen (als er uberhaupt dode pixels zijn!)

[ Voor 31% gewijzigd door rob1985 op 03-05-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Fatboy coupon wel even vragen als je m morgen ophaalt. Dan moet t lukken, ding is wel enorm groot, dus moet nog kijken wat ik ermee ga doen. Het zit wel verdomd lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Nu ik vanaf morgen een goeie tv heb, horen daar natuurlijk ook goede kabels bij ;)
Bij Mediamarkt hebben ze verschillende soorten kabels waarvan er een echt aan de prijs is, 20 euro voor een scart kabel van 1.5m. Maar dat is dan ook wel een goeie neem ik aan? Ik kom nu alleen niet op het merk :s

Of is er een ander beter merk? (Moet nog wel enigszins betaalbaar blijven uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:20:
[...]

Het showroom model was pas vandaag of gisteren binnengekomen bij hem. Morgen wordt ik gebeld hoe laat ze hem morgen binnenkrijgen. Ik krijg hem dus wel morgen. Dan kan ik pas eerste indrukken geven ;)

Ik bedenk me nu wel dat ik vergeten ben te vragen over die Faboy, maar dat zal wel goed zitten. Anders bel ik wel ff met Samsung ofzo, of ik vraag het ff aan die winkel. En ik ben ook wat vergeten over dode pixels, maar het is een schappelijke man, dus ik denk dat hij daar niet zo moeilijk over zal doen (als er uberhaupt dode pixels zijn!)
Heb de mijne nu ook staan.
In de doos zat geen formulier voor de Fat boy maar zoals ik al zei in de winkel legde de verkoper gelijk al een aanvraag form. op de toonbank.
Dus als je hem ophaalt moet je er wel naar vragen en er niet van uitgaan dat het wel in de doos zit.

Aansluiten (houtje touwtje) was zo gebeurd.
Zit op analoog kabel achter een versterker (zitten 9 aansluitingen op) en zon 50m van kabel binnekomst. Moet zeggen erg goed beeld de ene zender geeft wel een beter beeld dan de ander.
Ook het scalen naar heel scherm doet hij beter dan de Philips BB TV 100hz. matchline.
Van dichtbij is het beeld wel minder dan op een CRT maar ja wie gaat er nu bij een 40"op 1,5 meter zitten.

Ook gelijk de DVD via scart er aan gehangen en Lord of the Rings deel II gedraaid.
WOW dat ziet er toch even anders uit dan op een TV.

Ik heb dus de 40R71 tot nu toe nog niets gestoorts ontdekt.

Hoe spoor je dode pixels op als je een bewegend beeld heb.

Op mijn lap top zit er een Maar dat is alleen te zien bij opstarten (zwart scherm) dode pixel is dan roodblauw.

Krijg trouwens de Xbox (oud model) niet aan de praat op LCD (Leegscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:16:
Nu ik vanaf morgen een goeie tv heb, horen daar natuurlijk ook goede kabels bij ;)
Bij Mediamarkt hebben ze verschillende soorten kabels waarvan er een echt aan de prijs is, 20 euro voor een scart kabel van 1.5m. Maar dat is dan ook wel een goeie neem ik aan? Ik kom nu alleen niet op het merk :s

Of is er een ander beter merk? (Moet nog wel enigszins betaalbaar blijven uiteraard)
Als je kabels nodig hebt is hier een linkje
http://www.reichelt.de/in...EL=0;ACTION=41;GRUPPE=ID5

Is in duitsland scheelt je al gouw 100 euries.
Nadeel je moet min. 150 Euries bestellen. was ooit 50

Maar als je flink wat aansluitingen wil maken vb HIFI, comp, Xbox, DVD, Coax, etc zit je er gouw.
De kwaliteit is gold scheelt t.o.v. de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

DyStiC

'Atta way, baby!

robvanpraat schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:16:

Kijk anders hier of hier eens. Op kabels word door winkels procentueel de meeste winst gemaakt, echt belachelijk wat ze soms kosten.
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:19:
Hoe spoor je dode pixels op als je een bewegend beeld heb.
Niet, dan moet je er een pc aanhangen en Nokia programmatje gebruiken, of andere test software. Alleen dan kun je het goed zien, ik heb er gelukkig geen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18
DyStiC schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:43:
[...]

Kijk anders hier of hier eens. Op kabels word door winkels procentueel de meeste winst gemaakt, echt belachelijk wat ze soms kosten.

[...]
Inderdaad, 100% mee eens. Om er nog maar eentje toe te voegen: Hier nog eentje. Erg goede shop en idem zijn de kabels die ze verkopen. Zijn ongeveer gelijk aan profigold imho. Ik heb zelf ook profigold kabels en die zijn nagenoeg hetzelfde. Alleen deze zijn een stuk goedkoper. Zijn kabels van het merk HQ. Ben er zelf erg tevreden over. Heb een digitale optische, scart en een stereo cinch naar 3.5mm kabel van dat merk. Maar die links die jij post zijn misschien nog wel beter, alhoewel ik natuurlijk niet kan zien of de kwaliteit een beetje goed is van die kabels. Dat zie je pas als je ze aansluit op een DVD speler van een beetje kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb bij Mediamarkt ff geshopt (voor 50 euro :()
Ik heb van het merk Vivanco de Prowire scart kabels gekocht (29 euro) van 1.5m. Er stond ook op 'What Video and Widescreen TV *Best Buy*, niet dat zoiets invloed heeft gehad op m'n beslissing hoor!!!

Pluggen zijn met titanium afgewerkt, zuurstofvrije koper, 24 karaat vergulde contacten, aluminiumfolie als afscherming en geisoleerde kabelmantel.

Ik heb nog een goedkopere scart kabel van Vivanco voor m'n digitale tv decoder. Ik heb met opzet een mindere gekozen, omdat ik heel weinig tv kijk, echt weinig. Het gaat me voornamelijk om dvd's!

maar toch bedankt voor alle adviezen. Ik had mss naar jullie moeten luisteren, maar ik kon niet wachten ;) En goeie kabels zijn toch wel duur, en dan maakt een paar euro extra ook niks uit (zeker niet als de tv al meer dan 1000 euro kost!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ken het gevoel.. Maar je hebt dus geen dvd speler met progressive scan via component...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Damn, is het zo belangrijk jah die kabels?
Ik ga mijn TV via DVI aansluiten aan mijn MCE dus daar lijkt me weinig verschil in zitten, maar misschien wel voor de coax kabel. Of is het signaal toch te slecht om het verschil te merken (bij analoge tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
TV via dvi, weet waar je aan begint he. Het is mogelijk, maar de kwaliteit met vga is volgens mij niet te onderscheiden en makkelijker in te stellen.

Verder heb ik ook mce, de tv kwaliteit van de tvkaart (hauppauge pvr500) is toch zo slecht dat dat niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Is DVI zo veel moeilijker aan te sluiten dan VGA dan?
Ik dacht eigenlijk dat het gewoon een kwestie van P&P was 8)7
Jah effe de resolutie aanpassen...dat wel natuurlijk

[ Voor 23% gewijzigd door 911GT2 op 04-05-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
nou je moet maar eens een beetje zoeken. Je krijgt namelijk geen volledig scherm op de HD resoluties. Met powerstrip schijnt het soms wel te lukken... maar ja.. Ik zou je gewoon aanraden die vga ingang te gebruiken. Veel makkelijker en de kwaliteit is net zo goed, nog een voordeel: je houdt je hdmi poort vrij voor een toekomstig apparaat, terwijl je die vga ingang toch alleen voor de pc gebruikt... (en je kan dan op je afstandsbediening gewoon op het knopje "PC" drukken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Tja dat van powerstrip was me inderdaad wel bekend.
Ik dacht dat DVI ook eigenlijk niets anders was dan een VGA kabel "on steroids".
Het voordeel met het PCknopje is een reden om wel een VGA kabel te gebruiken.

Tijd dus om weer eens wat dieper in de materie te duiken (soms vraag ik me af of het allemaal niet wat eenvoudiger kan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
het grote verschil tussen dvi en vga is digitaal cq. analoog. Ik zeg: gebruik vga, het zal je 100% niet tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Ga ik ook zeker doen, ik vind het trouwens wel raar dat bij DVI de tv niet automatisch uit gaat, dat zou toch de nieuwere versie met de grote dataoverdachtmogelijkheden moeten zijn.

Ik hou je op de hoogte van het resultaat.

En idd als ik strax nog eens een x-box 360 koop (als ze dat ding ooit gaan kraken) heb ik nog mooi een ingang vrij

Kwam dit nog tegen:
DVI is better than VGA for TFTs because they are digital and VGA is analog. A TFT displayes its picture digitally, pixel per pixel. Via DVI the panel gets data for each pixel, so the picture generated in the graphics card will match exact with the pixels on the panel itself.

Not so with VGA. First, the picture is generated digitally in the graphics card. Then it's converted to analog. In the TFT they will be converted again to digital (=> senseless twice conversion => quality loss), using the phase and the clock, and it'll be calculated which pixel should display what color. As the phase and clock can't be adjusted so precisely that a pixel of a picture generated by the graphics card will be displayed by the appropriate pixel on the panel. Means that the picture will be interpolated a little bit, which again means quality loss.

The electron cannons of the CRT need analog signals, that's why VGA is the best for CRTs and DVI would make no sense here.
Dan denk ik doe mij maar toch DVI, maar ik test het gewoon beide even

[ Voor 64% gewijzigd door 911GT2 op 04-05-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

911GT2 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:21:
Ga ik ook zeker doen, ik vind het trouwens wel raar dat bij DVI de tv niet automatisch uit gaat, dat zou toch de nieuwere versie met de grote dataoverdachtmogelijkheden moeten zijn.
De tv niet automatisch uit gaat bij DVI? wat bedoel je daar mee?
[...]
Dan denk ik doe mij maar toch DVI, maar ik test het gewoon beide even
DVI is normaal gesproken inderdaad beter omdat het signaal digitaal is ipv analoog. Maar op de samsung kun je via DVI alleen maar 1280x720 (720p) weergeven. Via de VGA aansluiting accepteerd de tv echter hogere resoluties zoals 1360x786, wat de native resolutie van de tv is. Dus in dit geval kun je zeker beter de VGA aansluiting gebruiken, gezien de beperkingen van de DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Als je VGA uitgang brak is, zoals bij mij, kun je beter dvi gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Sponz schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:20:
Als je VGA uitgang brak is, zoals bij mij, kun je beter dvi gebruiken.
Hier gaat het over de ingang. De uitgang (van je grafischekaart) maakt niets uit welke je gebruikt in dit geval, omdat je DVI uitgang als deze op een VGA ingang zit gewoon een analoog signaal geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
DyStiC schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:18:
[...]

[...]

DVI is normaal gesproken inderdaad beter omdat het signaal digitaal is ipv analoog. Maar op de samsung kun je via DVI alleen maar 1280x720 (720p) weergeven. Via de VGA aansluiting accepteerd de tv echter hogere resoluties zoals 1360x786, wat de native resolutie van de tv is. Dus in dit geval kun je zeker beter de VGA aansluiting gebruiken, gezien de beperkingen van de DVI.
En zo blijven de voor's en tegens elkaar afwisselen :P
Wat ik daarmee bedoel, is dat ik uit de reactie van Stantheman concludeerde dat met een VGA signaal de TV net als een monitor op je PC uit switcht als je je pc in hibernate zet.

Ik weet niet of DVI dat ook doet.

(ik hoop niet dat ik de discussie nu te ver off topic trek :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
ik heb mijn pc aan m'n nieuwe LE32R71B gekoppeld via het ouderwetse gele stekkertje (geen zin om nieuwe kabel te leggen). Beeld is absoluut goed te noemen! Net zoals alle andere dingen. Je ziet nu pas goed dat een TV signaal en dvd nog lang niet zo mooi zijn als je zou verwachten ;) Het kan nog veel mooier, maar das in de toekomst, bij he WK ofzo :P

Maar goed, als ik nu een filmpje op de tv kijken via de pc, dan loopt het geluid voor op de tv. Is hier iets aan te doen? Kun je latency van geluid instellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
robvanpraat schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:30:
ik heb mijn pc aan m'n nieuwe LE32R71B gekoppeld via het ouderwetse gele stekkertje (geen zin om nieuwe kabel te leggen). Beeld is absoluut goed te noemen! Net zoals alle andere dingen. Je ziet nu pas goed dat een TV signaal en dvd nog lang niet zo mooi zijn als je zou verwachten ;) Het kan nog veel mooier, maar das in de toekomst, bij he WK ofzo :P

Maar goed, als ik nu een filmpje op de tv kijken via de pc, dan loopt het geluid voor op de tv. Is hier iets aan te doen? Kun je latency van geluid instellen ofzo?
Ik weet dat je bij n Vidia idd vertraging in kan stellen. Ik weet niet wat voor specs je hebt. Maar het is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
ik heb hem nu ff via een de DVI poort van m'n pc op de VGA poort van de tv aangesloten (via zo'n verloopstukje). Maar het beeld is niet haarscherp...valt hier iets aan te doen?
Als ik hem gewoon op de VGA poort aansluit op m'n pc, dan is het beeld duidelijk beter! Mss zelfs wel optimaal, maar het zou me niks verbazen als het nog beter zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
welke resolutie stel je in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
1360*768. dus das eigenlijk perfect. Als ik van dichtbij kijk dan is het eigenlijk ook haarscherp, maar op 2m lijkt het al wat vager. En nee, ik heb gewoon goeie ogen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door rob1985 op 04-05-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou spul draait.

Nu moet ik alleen een nieuwe tv/radio doos aanleggen naar de meterkast.
Had e.e.a. houtje touwtje gedaan maar dat kon niet zo blijfen.
dus deze middag gaten geboord leidingen gemaakt en toen kabels trekken.
Dat ging dus niet goed.
wilde een coax 6,2mm en een utp kabel door een buis krijgen maar dat kon ik dus vergeten.

heb nu een dun coax kabeltje (van het type dat je van de kabel boer krijgt) en een utp kabel er door gekregen. Het beeld is hetzelfde als bij houtje touwtje heb niet echt slecht beeld maar vraag mij nu af of dat wel zo kan blijfen.
Het dune coax kabeltje loopt van versterker in meterkast naar muurdoos en is 3 meter lang.
vanaf de muurdoos loopt een dike 6,2mm dubbel afgeschermde kabel naar de LCD.

Als ik straks overstap naar digitaal gaat dit dan problemen opleveren

gaarne reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
heeft verder niet veel met samsung LCD tv's te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:11:
Nou spul draait.

Nu moet ik alleen een nieuwe tv/radio doos aanleggen naar de meterkast.
Had e.e.a. houtje touwtje gedaan maar dat kon niet zo blijfen.
dus deze middag gaten geboord leidingen gemaakt en toen kabels trekken.
Dat ging dus niet goed.
wilde een coax 6,2mm en een utp kabel door een buis krijgen maar dat kon ik dus vergeten.

heb nu een dun coax kabeltje (van het type dat je van de kabel boer krijgt) en een utp kabel er door gekregen. Het beeld is hetzelfde als bij houtje touwtje heb niet echt slecht beeld maar vraag mij nu af of dat wel zo kan blijfen.
Het dune coax kabeltje loopt van versterker in meterkast naar muurdoos en is 3 meter lang.
vanaf de muurdoos loopt een dike 6,2mm dubbel afgeschermde kabel naar de LCD.

gaarne reactie
Ik zie je probleem niet helemaal, je wil dus weten of je dunne coax kabel, straks in de knoop komt als je digitale TV neemt?

Volgens mij heeft het gros van de huis, tuin en keukengebruikers zo'n kabel liggen dus ik denk niet dat je in de problemen komt. Of je geen kwaliteitsverlies hebt kan ik je niet garanderen.

Kun je ze niet tegelijkertijd door de buis heen trekken, dat scheelt meestal wel. Dus alles er uit, goed samenbinden en samen er doorheen trekken. Andere oplossing zou kunnen zijn je utp kabel er uit en draadloos netwerk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]

[...]

Niet helemaal, bij DVI kan je de backlight instellen... bij VGA niet... dus bij DVI krijg je mooiere zwartwaarden. Of dat tegen de resolutie opweegt moet iedereen voor zich bepalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:11:
Bij ons thuis ook in het verleden dunne gamma coax naar zolder getrokken, ik heb er nog steeds spijt van dat ik toen geen dikke hirschmann heb gebruikt. Vooral bij lange afstanden is het gebruik van slechte kabel echt killing voor je signaal.
Maar bij analoog valt een slecht signaal eerder op (ruis) hier heb je bij digitaal geen last van, maar als je signaal echt heel slecht is heb je gewoon geen beeld meer en bij analoog nog wel.

[ Voor 18% gewijzigd door DyStiC op 05-05-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Bartjuh schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:15:
[...]

Niet helemaal, bij DVI kan je de backlight instellen... bij VGA niet... dus bij DVI krijg je mooiere zwartwaarden. Of dat tegen de resolutie opweegt moet iedereen voor zich bepalen...
Wat je zegt klopt niet helemaal (zoals eerder gezegd). Dit geldt niet voor de LE32-R7x serie. Je kunt de backlight wel instellen m.b.v. de spaarmodus, alleen werkt Dynamic Contrast niet, wel op de DVI/HDMI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
maar dat zegt hij toch ook :?

[ Voor 88% gewijzigd door 911GT2 op 05-05-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Nee, spaarmodus en dynamisch contrast zijn andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik zit toch te denken om m'n pc via een DVI kabel aan te sluiten (met verloopstukje naar HDMI uiteraard) op de HDMI poort, omdat beter is dan VGA en omdat in de hdmi modus meer opties werken dan op de VGA poort waar ie nu op zit.
Zijn er nog dingen waar ik daarbij moet opletten? Of is VGA beter dan DVI-HDMI om aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

robvanpraat schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:43:
Ik zit toch te denken om m'n pc via een DVI kabel aan te sluiten (met verloopstukje naar HDMI uiteraard) op de HDMI poort, omdat beter is dan VGA en omdat in de hdmi modus meer opties werken dan op de VGA poort waar ie nu op zit.
Zijn er nog dingen waar ik daarbij moet opletten? Of is VGA beter dan DVI-HDMI om aan te sluiten?
Erh... volgens mij zijn de laatste paar post juist daarover, lijkt me dat je met die info toch wel kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
Eerste voor- en nadelen alvast:
De tvtuner is echt goed, m'n brakke analoge kabel signaal ziet er beter uit dan ik verwacht had.
Het zwart glimmende behuizing trekt echt super veel stof aan :(
Verplaatsen van kanalen werkt echt tijdrovend, deze moet je met de pijltjes toetsen naar beneden en boven schuiven ipv gewoon het nieuwe kanaalnummer op te geven.
De auto-breed functie werkt een stuk minder goed dan Philips' auto-breed functie, niet alle zwarte balken worden weggehaald. In de gevallen van ned1/2/3 en belgië 1 en 2 gaat het wel goed. Echter op Talpa en bijv. MTV/TMF heb ik gewoon balken in beeld. Ik weet dat dit komt omdat bijv. Talpa geen echte breedbeeldformaat uitzend, maar m'n oude Philips wist hier wel goed op in te springen.
Ik heb sinds dinsdag een LE26R71B en heb ook dezelfde negatieve ervaringen:
De zwarte balken blijven gewoon in beeld bij Talpa, NET5 en nog een aantal zenders. Is hier nog een oplossing voor? Want dit moet natuurlijk automatisch gaan, anders heb je nog niks aan zon tv!!

Wat ik ook nog heb gemerkt: bij bepaalde donkere beelden hoor ik een zoemend geluid ( 's avonds laat als het volume op 12 staat), iemand dit ook gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gaat hier op mijn sony bb tv ook niet automatisch. Komt omdat NET5 enz geen echt BB doorzenden zoals Ned en Canvas etc dat wel doen.

Gewoon handmatig de goede stand gebruiken dus.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
schnumi schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:11:
Gaat hier op mijn sony bb tv ook niet automatisch. Komt omdat NET5 enz geen echt BB doorzenden zoals Ned en Canvas etc dat wel doen.

Gewoon handmatig de goede stand gebruiken dus.
Lijkt me een beetje 'half werk', haha. Is toch net zo makkelijk als ze dit hadden afgevangen :P . Het lukt me trouwens niet om in het servicemenu te komen. De tv moet aanstaan en ik moet dan eerst de rode power knop indrukken (tv springt uit), dan de info knop, de menu knop, de mute knop en tenslotte te power knop weer zodat de tv weer aanspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:33
Heeft iemand ook al rondgekeken voor muurbeugels/steunen?

waar zijn die een beetje goedkoop verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik ben vast besloten de LE-40M71B aan te gaan schaffen maar weet iemand waar deze te krijgen is??

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
dadj schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:16:
ik ben vast besloten de LE-40M71B aan te gaan schaffen maar weet iemand waar deze te krijgen is??
Ik niet maar deze site wel: http://www.kieskeurig.nl/...cd&q=le40m71&pcode=tv_lcd

Even het lijstje afbellen zou ik zeggen. Sowieso om korting vragen hé, marges zijn vaak vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Zaterdag mijn LE-32R71B opgehaald.
Nog aan die wijsneus in de winkel gevraagd of ik hem op de HDMI kon aansluiten op mijn DVI uitgang van mijn pc, yep geen probleem kreeg ik te horen. Nou doe er maar zo'n kabel bij dan aub. (40 euro) Ook meteen een goede coax gekocht voor naar mijn MCE toe.

Kom ik thuis DVI-HDMI kabel er in. wel beeld maar totaal d verkeerde instellingen. Aanpassen van resolutie had geen enkele zin. 8)7 Het beeld bleef te groot voor het scherm.

Boekje er bij van de LCD, daar staat letterlijk in dat het onmogelijk is om de LE-32R71B aan te sluiten op een pc/ MCE dmv een DVI-HDMI kabel. Lekker personeel daar in die winkel dan :X 40 euro, voor een kabel die niet werkt.

Goed effe naar de MM geschreurd om een VGA kabel te halen, en die gaf meteen goed beeld.

Is het nou onmogelijk om via DVI-HDMI je LCD aan te sturen? Zonder gebruik te maken van powerstrip OID? (ik had ook beter moeten luisteren naar jullie :P )

[ Voor 3% gewijzigd door 911GT2 op 07-05-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
911GT2 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:06:
Is het nou onmogelijk om via DVI-HDMI je LCD aan te sturen? Zonder gebruik te maken van powerstrip OID? (ik had ook beter moeten luisteren naar jullie :P )
Jawel, je moet enkel de resolutie van 1280x720 gebruiken en hoger kan niet. Zie topic. Er is vast wel iemand die dit kan bevestigen. Zelf heb ik nog geen Samsung dus vandaar.

Je bent wel mooi afgezet trouwens met dat kabeltje, qua prijs.

Had nou geluisterd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Nou ik hou hem gewoon op VGA.

Kabel gaat terug! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 16:48
911GT2 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:09:
Nou ik hou hem gewoon op VGA.

Kabel gaat terug! :Y)
Uit nieuwsgierigheid.... Kreeg je het niet aan de praat met de DVI-HDMI kabel of vind je het VGA beeld beter dan het 1280x720 beeld dat je kreeg met de DVD-HDMI oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
rapware schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:36:
[...]
Uit nieuwsgierigheid.... Kreeg je het niet aan de praat met de DVI-HDMI kabel of vind je het VGA beeld beter dan het 1280x720 beeld dat je kreeg met de DVD-HDMI oplossing?
Ik kreeg het aan de praat maar niet zoals ik wilde.
Ik heb een mce er aan en eigenlijk is het hardstikke handig dat met de vga aansluiting de TV ook automatisch uitschakeld. Dat plus dat ik geen kwaliteitsverschil zag met HDMI heeft me doen besluiten om de vga kabel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:01:
[...]

Ik heb een mce er aan en eigenlijk is het hardstikke handig dat met de vga aansluiting de TV ook automatisch uitschakeld. Dat plus dat ik geen kwaliteitsverschil zag met HDMI heeft me doen besluiten om de vga kabel te houden.
Wat bedoel je met "en eigenlijk is het hardstikke handig dat met de vga aansluiting de TV ook automatisch uitschakeld." <--- Hoe werkt dat precies, kun je dat eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
911GT2 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:01:
[...]

Toch nog een vraagje... (ik ben aan het rondkijken voor een geschikte TV voor mijn MCE en de LE32R71B staat op mijn shortlist).. Welke resolutie heb je nu ingesteld? En als ik zo vrij mag zijn... wat voor een videokaart heb je in je media center zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
rapware schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:10:
[...]
Toch nog een vraagje... (ik ben aan het rondkijken voor een geschikte TV voor mijn MCE en de LE32R71B staat op mijn shortlist).. Welke resolutie heb je nu ingesteld? En als ik zo vrij mag zijn... wat voor een videokaart heb je in je media center zitten?
Via de VGA aansluiting accepteerd de tv echter hogere resoluties zoals 1360x786, wat de native resolutie van de tv is. Dus in dit geval kun je zeker beter de VGA aansluiting gebruiken, gezien de beperkingen van de DVI.
Ik gok die resolutie. De volledige native van 1366x768 haal je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik heb iets vreemds opgemerkt bij de LE32R71. Ik heb zowel mijn stereo toren als de tv aangesloten op mijn pc. Door middel van een splittertje krijgen beide het geluidssignaal binnen. Ik hoorde constant een brom uit m'n speakers komen (van m'n stereo). Als ik de kabel achter uit de tv trok was het gebrom weg. Stak ik hem er weer in, dan had ik weer gebrom. Ik vind dit een beetje vreemd :s Die signalen zouden toch eigenlijk niet moeten storen? Ik neem aan dat de tv alleen ontvangt?

btw, audio op de tv gaat via de ingang naast de VGA poort achter de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Aardlus?
Resolutie TV is idd 1366x768, via PC 1360x768 (moet deelbaar door 8 zijn). Je houdt dus aan beide zijden 3 rijtjes pixels over, maar dat zie je niet op een afstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
rapware schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:10:
[...]
Ik draai idd een resolutie van 1360x768. Dat draai ik op een Asus V9520/TD GeForce FX 5200 128 MB.
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:10:
[...]

Wat bedoel je met "en eigenlijk is het hardstikke handig dat met de vga aansluiting de TV ook automatisch uitschakeld." <--- Hoe werkt dat precies, kun je dat eens uitleggen?
Precies als bij een TFT motier op je PC. Op het moment dat ik dus de powerknop van mijn MCE indruk, gaat deze in standby. De TV gaat dan net als je pc monitor vanzelf uit. Dat is het voordeel van VGA aansluiting. Verder geen aansluiting voor nodig.
StanTheMan schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:02:
Aardlus?
Resolutie TV is idd 1366x768, via PC 1360x768 (moet deelbaar door 8 zijn). Je houdt dus aan beide zijden 3 rijtjes pixels over, maar dat zie je niet op een afstand..
Die 3 pixels merk je idd niets van... tenzij je met je neus er tegenaan zit >:)

Aardlus is als er geen goede aarde is in een stroomgroep, waardoor je een rest-spanning krijgt. (Zoiets iig) De oplossing is in ieder geval een goed geaard stopcontact gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door 911GT2 op 07-05-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de LE40M71 al ergens is te aanschouwen ?
En zo nee, wanneer kunnen we dat verwachten ? (zag ergens bij een internetbedrijf levering vanaf 10 mei staan)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
komt er een 26" van de M71? ik kan dat nergens terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
nee (dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boefje79 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:49:
komt er een 26" van de M71? ik kan dat nergens terugvinden...
Jammer Hé ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Ik wil graag ff een ding zeker weten...ik heb nu die fatboy coupon en ik moet dus streepjes codes meesturen. Maar ik zie maar 1 sticker op de doos zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/IMG_2007.JPG
Klopt het dat dit de enige is?

thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Ach het scheelt 400 euro in de winkel en 200 euro op intenet, dan heb je wel 6" meer :7
robvanpraat schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:51:
Ik wil graag ff een ding zeker weten...ik heb nu die fatboy coupon en ik moet dus streepjes codes meesturen. Maar ik zie maar 1 sticker op de doos zitten:
[afbeelding]

thanks!!
Die heb ik er ook (met een fohn) afgehaald en opgestuurd, verder kon ik ook niets vinden, het zal dus wel goed zijn :9

[ Voor 54% gewijzigd door 911GT2 op 08-05-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

robvanpraat schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:51:
[afbeelding]

thanks!!
Heb (nog) geen idee of dat de juiste is maar die heb ik in iedergeval ook opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
DyStiC schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:57:
[...]

Heb (nog) geen idee of dat de juiste is maar die heb ik in iedergeval ook opgestuurd.
hehe, dan zal het wel goed zijn ;) Nou maar hopen dat ze die Fatboy een beetje snel bij mij thuis kunnen bezorgen ;) Het lijkt me wel geweldig zitten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
robvanpraat schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:05:
[...]

hehe, dan zal het wel goed zijn ;) Nou maar hopen dat ze die Fatboy een beetje snel bij mij thuis kunnen bezorgen ;) Het lijkt me wel geweldig zitten!!!
Haha verwacht niet meteen ultiem zitgenot, je moet hem een week of twee 'inzitten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Ik zie dat iedereen de R71 heeft gekocht. Is dat smaak of kan niemand de R72 (die imho absoluut een stuk mooier is), vinden?
De specs zijn verder gelijk.. Ik vind de R72 namelijk een stuk zakelijker/strakker ogen dan de R71, met zijn vierkante zwarte lijst en een mooiere powerbutton.. (niet dat de R71 niet mooi is). Verder zijn ze ongeveer even duur.

Ter vergelijking de R72:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le32r72b_l.jpg

en de R71:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le32r71b_l.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door OcNewB op 08-05-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
OcNewB schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:19:
Ik zie dat iedereen de R71 heeft gekocht. Is dat smaak of kan niemand de R72 (die imho absoluut een stuk mooier is), vinden?
De specs zijn verder gelijk.. Ik vind de R72 namelijk een stuk zakelijker/strakker ogen dan de R71, met zijn vierkante zwarte lijst en een mooiere powerbutton.. (niet dat de R71 niet mooi is). Verder zijn ze ongeveer even duur.

Ter vergelijking de R72:
[afbeelding]

en de R71:
[afbeelding]
Ik vind hem nu ook mooier, maar ik ben bang dat dat zilveren randje (ik heb hiervoor een helemaal zilveren TV gehad, snel goor wordt door de statische electriciteit. En dan is een donker randje dus prettiger. That's why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
[quote]911GT2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:53:
[...]
Ach het scheelt 400 euro in de winkel en 200 euro op intenet, dan heb je wel 6" meer :7

mag ik jou mijn rekeningnummer doorgeven om het verschil bij te leggen? :P

Eerst was 900 euro de grens, dat werd 1100, en zo schuiven we maar door.
Daarbij, het is voor de slaapkamer, dus een beetje overdone is het dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Denk gewoon kwestie van smaak, ik heb zelf de R72 en zo lastig was die niet om te vinden, heb hem gewoon bij de Expert gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 32R71 en vin deze nog steeds een stuk mooier dan de R72 omdat deze een minder opvallende rand heeft, een donkere rand oogt toch mooier.

En de rand van de R72 zag er "te" plastic uit! (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
[quote]boefje79 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:30:
911GT2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:53:
[...]

mag ik jou mijn rekeningnummer doorgeven om het verschil bij te leggen? :P

Eerst was 900 euro de grens, dat werd 1100, en zo schuiven we maar door.
Daarbij, het is voor de slaapkamer, dus een beetje overdone is het dan wel...
Ik ken het gevoel, ik ging eerst ook voor de 26" maar jah soms moet je jezelf ook eens verwennen :9
En omdat ik uitging van een winkelprijs van 1000 euro was een internetprijs van 1200 nog wel te overkomen. Hoewel ik nu dus ook nog effe met een goede speakerset moet wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
mij maakte dat randje niet zoveel uit. Ik vond de R72 wel mooier om te zien, maar de R71 is tijdens het kijken zelf toch mooier. Dat zilveren randje zou best wel eens kunnen gaan storen, omdat het echt afsteekt tegenover het zwart. Dat randje bij de R71 lijkt gewoon zwart, zeker vanaf waar ik kijk. In het donker zou je zilver wel blijven zien, bij de R71 zie je dat niet. Daarom denk ik achteraf dat een R71 een betere keus is geweest voor mij. Maar het design van de R72 is wel mooier, maar mss wel minder praktisch dus........

En die Fatboy, jammer van het inzitten dan, hoort erbij ;) Ookal zit ie voor een meter, ik blijf gewoon lekker doen alsof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
[quote]911GT2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:47:
boefje79 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:30:

[...]
Ik ken het gevoel, ik ging eerst ook voor de 26" maar jah soms moet je jezelf ook eens verwennen :9
En omdat ik uitging van een winkelprijs van 1000 euro was een internetprijs van 1200 nog wel te overkomen. Hoewel ik nu dus ook nog effe met een goede speakerset moet wachten O-)
off-topic:
ik heb een HT-kitje van Sony gekocht, de HT-DDW870
prima setje, goede degelijke receiver (6.1) en redelijk goede satelietjes, dan ben je niet eens zo veel geld kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
[quote]boefje79 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:56:
911GT2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:47:

[...]

off-topic:
ik heb een HT-kitje van Sony gekocht, de HT-DDW870
prima setje, goede degelijke receiver (6.1) en redelijk goede satelietjes, dan ben je niet eens zo veel geld kwijt...
Het enige nadeel daarvan is dat het losse componenten zijn. Ik gebruik een MCE dus ik heb het liefs een setje wat ik direct aan kan sturen vanuit mijn MCE (ik de de z-5500 van logitech).
Ik heb nl MCE aangeschaft om aan al die meuk van al die componenten te ontsnappen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
[quote]911GT2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:10:
boefje79 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:56:

[...]

Het enige nadeel daarvan is dat het losse componenten zijn. Ik gebruik een MCE dus ik heb het liefs een setje wat ik direct aan kan sturen vanuit mijn MCE (ik de de z-5500 van logitech).
Ik heb nl MCE aangeschaft om aan al die meuk van al die componenten te ontsnappen :Y)
aha, i see!

bij mij vervult de Logitech Harmony Remote de octopus-rol ;) (mce/xbox360, HT-receiver, tele2-decoder, upc-decoder, ps2)

maar tijd voor on-topic (met excuus)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
kan iemand me nog uitleggen hoe ik in het service menu kom :P . Dank je!

Heb de R71 en met wandsteun aan de muur gehangen. Kost wat, maar dan heb je ook wat! En het oogt ook zeker strak en zakelijk (ziet er gewoon netjes uit!). Verder is het idd gewoon kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ter vergelijking de R72:
[afbeelding]

en de R71:
[afbeelding]
Ik heb geen van beide, ook geen interesse om er een van te kopen. En vind de 71 toch echt wel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

art-core schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:53:
kan iemand me nog uitleggen hoe ik in het service menu kom :P . Dank je!

Heb de R71 en met wandsteun aan de muur gehangen. Kost wat, maar dan heb je ook wat! En het oogt ook zeker strak en zakelijk (ziet er gewoon netjes uit!). Verder is het idd gewoon kwestie van smaak.
Zie Startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
Jah, dat heb ik gelezen, maar dat lukt me dus niet. Het moet gewoon via de afstandbediening neem ik aan en ik begin met de tv aan. Moet ik alle knoppen tegelijkertijd indrukken of een voor een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
Wat levert een mooier beeld op? Gewoon de pc via de VGA poort aansluiten of via de DVI/HDMI ingang?

Ik heb begrepen dat de HDMI ingang een lagere resolutie aan kan dan de VGA poort, maar ik heb het gevoel dat de VGA poort niet een optimale kwaliteit weergeeft (als je goed kijkt een beetje wazig), zelfs op 1360x768. Zou dit zijn omdat het een analoog signaal betreft?

Het belangrijkste vind ik de scherpte van het beeld! Wordt het beeld scherper bij gebruik van de HDMI ingang? Die resolutie verschillen zijn namelijk vrij minimaal! Bovendien kan ik dan de letters op een grotere afstand lezen ;) Maar aangezien de tv de resolutie 1366x768 heeft, vraag ik me ook af of ie de DVI resolutie van 1280x720 niet lelijk maakt, het beeld wordt immers uitgerekt?

en zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen DVI kabels? Ik moet namelijk een kabel hebben van 7.5m en de 'kwaliteits' kabels zijn wel enorm duur! Ik ga geen 70 euro voor een kabeltje betalen. Bij digitaal vindt toch maar heel weinig verlies op? Bij analoog is een goede kwaliteit kabel toch belangrijker, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door rob1985 op 08-05-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
robvanpraat schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:20:
Wat levert een mooier beeld op? Gewoon de pc via de VGA poort aansluiten of via de DVI/HDMI ingang?

Ik heb begrepen dat de HDMI ingang een lagere resolutie aan kan dan de VGA poort, maar ik heb het gevoel dat de VGA poort niet een optimale kwaliteit weergeeft (als je goed kijkt een beetje wazig), zelfs op 1360x768. Zou dit zijn omdat het een analoog signaal betreft?

Het belangrijkste vind ik de scherpte van het beeld! Wordt het beeld scherper bij gebruik van de HDMI ingang? Die resolutie verschillen zijn namelijk vrij minimaal! Bovendien kan ik dan de letters op een grotere afstand lezen ;) Maar aangezien de tv de resolutie 1366x768 heeft, vraag ik me ook af of ie de DVI resolutie van 1280x720 niet lelijk maakt, het beeld wordt immers uitgerekt?

en zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen DVI kabels? Ik moet namelijk een kabel hebben van 7.5m en de 'kwaliteits' kabels zijn wel enorm duur! Ik ga geen 70 euro voor een kabeltje betalen. Bij digitaal vindt toch maar heel weinig verlies op? Bij analoog is een goede kwaliteit kabel toch belangrijker, of zie ik dat verkeerd?
In de handleiding van de TV staat letterlijk dat DVI naar HDMI niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Wordt wel een beetje een repeterend geheel dit.. maar goed..Ik heb geen wazig beeld met VGA, waarschijnlijk heb je dus een brakke kabel (7,5M is wel een eind).
Digitaal over lange afstanden kan beter zijn mits er goede kabels gebruikt worden, anders is het juist slechter dan analoog.
Ik zou zeggen: wees eigenwijs en probeer het, vertel ons je bevindingen. Als ik je zo hoor heb ik het idee dat je nogal wat werk gaat krijgen met het goed ingesteld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 09:20
Ik ben ook van plan een lcd tv te gaan kopen en mijn oog is op de samsung(r71) gevallen, maar nu heb ik een vraag.
Ik hoorde dat die samsung lcd tvs niet uit willen, maar steeds standby blijven staan? Met andere woorden je moet elke avond de stroom stekker eruit trekken. Ik kan dit moeilijk geloven. Wie kan hier wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 19:59
jasper2603 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:34:
Ik ben ook van plan een lcd tv te gaan kopen en mijn oog is op de samsung(r71) gevallen, maar nu heb ik een vraag.
Ik hoorde dat die samsung lcd tvs niet uit willen, maar steeds standby blijven staan? Met andere woorden je moet elke avond de stroom stekker eruit trekken. Ik kan dit moeilijk geloven. Wie kan hier wat over zeggen?
Met de eerdere series was het zo dat in standby-modus er een relatief felle blauwe lamp bleef branden, ik heb een 26R72 en hierbij blijft alleen een klein rood ledje branden... Totaal niet storend.
TV is overigens geweldig, gebruik hem icm een linux pc met MythTV, kan niet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

waarom koopt iedereen nog de R71/72 als de LE40M71B nu beschikbaar is? Die heeft wel flink betere specs (7000:1, 2hdmi ports, cardreader, usb poort.) Vanaf volgende week zouden ze goed leverbaar moeten zijn overal

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Ik meen me te herinneren dat als je op de powerknop drukt hij zelfs helemaal uit gaat. Maar dat moet ik even voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01

aex351

I am the one

Topicstarter
dadj schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:19:
waarom koopt iedereen nog de R71/72 als de LE40M71B nu beschikbaar is? Die heeft wel flink betere specs (7000:1, 2hdmi ports, cardreader, usb poort.) Vanaf volgende week zouden ze goed leverbaar moeten zijn overal
M71 is nog niet beschikbaar. En ik denk dat de huidige consumenten die de R7# kopen ook wel de afweging hebben gemaakt met name de prijs factor.

Er zijn daarentegen wel webwinkels die doen alsof ze de M71 hebben met informatie gekopierd van forums als deze :+

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 09-05-2006 12:09 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

aex351 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:08:
[...]

M71 is nog niet beschikbaar. En ik denk dat de huidige consumenten die de R7# kopen ook wel de afweging hebben gemaakt met name de prijs factor.

Er zijn daarentegen wel webwinkels die doen alsof ze de M71 hebben met informatie gekopierd van forums als deze :+
Ik heb de M71 40" zojuist besteld. de 19e zou hij leverbaar zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Ik heb de R71 sinds een paar dagen en dit is mij ook opgevallen. Volgens mij is het niet zo'n probleem want hij verbruikt maar iets van 3 Watt in standby heb ik laatst ergens gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door SpaceAce op 09-05-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
dadj schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:19:
ten eerste wilde ik een 32 inch, 40 is veel te groot. Ik ben blij dat ik die keus heb gemaakt. Een 37 was al te groote geweest, ik zit op 3m afstand. Als ik op 2.50m ga zitten zie ik duidelijk dat dvd's helemaal niet zo mooi zijn als je zou verwachten. Dit komt niet door de tv, maar door de dvd. Op een 32M71 zou het beeld niet veel mooier zijn. Maar goed, de 32 inch is nog niet beschikbaar en nog niet bekend wanneer die beschikbaar komt. Bovendien zit bij de 32M71 geen Fatboy, scheelt me toch weer 140 euro.

En ten tweede is de prijs nog onbekend van de M71, dat zal wel rond de 1800 euro komen te liggen, aangezien de R71 al op de 1500 zit. Dat vind ik simpelweg te veel! Zeker als je er geen gratis fatboy bij krijgt ;)

En nog een eventueel minpuntje, ik heb de M71 nog helemaal nergens gezien, dus je kunt het beeld nog niet zien, maar het zal ongetwijfeld beter zijn. Maarja, als je zo daar gaat heb je straks een tv van 4000 euro staan, je moet ergens een grens trekken. En ik vind dat ik de grens heeeeeeeeeeeeeeeel erg dicht ben genaderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
dadj schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:23:
[...]

Ik heb de M71 40" zojuist besteld. de 19e zou hij leverbaar zijn. :D
:D Voor hoeveel en waar heb je em besteld dan? Ik wil ook graag de 40M71B

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Rainesh schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:36:
[...]

:D Voor hoeveel en waar heb je em besteld dan? Ik wil ook graag de 40M71B
Bij Aces Direct; €2441 inc. btw en verzending. Ik heb de weinige beschikbare info over de Samsung LE-40M71B vertaald en hier gebundeld online gezet.
Ik hoorde trouwens van een maat van me dat ze er bij de BCC reclame voor maken en er een folder van hebben iig. Alleen is BCC altijd te duur.

[ Voor 21% gewijzigd door dadj op 09-05-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Net effe getest met het lampje... idd het blijft rood branden als hij uit staat }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
beetje mierengeneuk volgens mij, over die standby stand. Maar goed, als je er absoluut niet tegen kan, dan moet je maar de stekker eruit trekken. Of je pakt zo'n stopcontact dat op afstand aan/uit te schakelen is mbv een afstandsbediening. Maarja, ook zie zal wel standby staan om het signaal om te moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01

aex351

I am the one

Topicstarter
dadj schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:43:
[...]

Bij Aces Direct; €2441 inc. btw en verzending. Ik heb de weinige beschikbare info over de Samsung LE-40M71B vertaald en hier gebundeld online gezet.
Ik hoorde trouwens van een maat van me dat ze er bij de BCC reclame voor maken en er een folder van hebben iig. Alleen is BCC altijd te duur.
specs op die site zijn wel compleet anders dan de specs die jij voor ogen had met de m71 he :+

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

aex351 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:12:
[...]

specs op die site zijn wel compleet anders dan de specs die jij voor ogen had met de m71 he :+
eh wat dan? Het contrast is 6000:1 ipv 7000 maar verder is het allemaal zoals gehoopt, inclusief 2 hdmi poorten! I am happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:46:
[...]

In de handleiding van de TV staat letterlijk dat DVI naar HDMI niet ondersteund wordt.
Ik heb de 32" 72b en een HDMI-->DVI kabel aangesloten op mijn laptop en de LCD TV. Door middel van de ati drivers is het mogelijk een 720p signaal te versturen van je videokaart.

Dit levert een fantastisch beeld op waarmee de VGA aansluiting verbleekt.

Als ik deze optie (720p modus) uitschakel is het beeld niet volledig en gedownscaled.

Weet iemand of dit ook mogelijk is met NVIDIA, zo'n HD optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:16:
[...]Weet iemand of dit ook mogelijk is met NVIDIA, zo'n HD optie?
Gevonden op de nVidia FAQ:
http://nvidia.custhelp.co...D03MjBQ&p_li=&p_topview=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb de 32" 72b en een HDMI-->DVI kabel aangesloten op mijn laptop en de LCD TV. Door middel van de ati drivers is het mogelijk een 720p signaal te versturen van je videokaart.

Nou dat verbaasd me nogal, dat 720p signaal is toch niets anders dan een resolutie van 1280x720 die naar de tv verzonden wordt? Deze wordt dan vervolgens weer scherm vullend gemaakt aangezien de tv 1366x768 pixels heeft, en dat zou dan beter beeld moeten geven dan gewoon 1:1 native input via de VGA ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
[...]

Als ik deze optie (720p modus) uitschakel is het beeld niet volledig en gedownscaled.

Weet iemand of dit ook mogelijk is met NVIDIA, zo'n HD optie?
Klinkt interessant. Maar ik heb een nVidia kaart de vraag is dus of je die ook zo aan kan sturen
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.