Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.081 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:45

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/6239/logovoipbuster2gk.gif

Inleiding

Voipbuster is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over IP genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Voipbuster is een van deze bedrijven. Ze zijn momenteel in de beta-testfase, waardoor je niet alleen tegen zeer gunstige tarieven kan bellen maar zelfs GRATIS naar vaste nummers in een heleboel landen. Verderop in deze post staat een lijst met alle gratis bestemmingen. Om via VoIP te bellen kun je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig: een softphone, een ATA of een hardphone.

Softphones

Een softphone is een stukje software op je PC waarmee je middels het IAX of SIP protocol een verbinding kan maken met een telco. Van de website van VoIPbuster kan je een softphone downloaden. De vroegere versies hadden een slechte geluidskwaliteit, maar tegenwoordig is dat sterk verbeterd. Waar vroeger third-party softphones zoals Firefly favoriet waren, zijn deze inmiddels voorbijgestreefd door het eigen programma van voipbuster. Je krijgt er sneller een verbinding mee en de geluidskwaliteit is ongeveer even goed.

De Voipbuster client is zeer eenvoudig in te stellen, doordat er al een aantal instellingen zijn ingeprogrammeerd. Je hoeft na installatie enkel je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren en je kunt gaan bellen. Het kan nodig zijn enkele poorten in je router of firewall open te zetten voor de verbinding:

UDP 5060
UDP 11112
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920

Voor de mensen die toch Firefly willen gebruiken is hier een linkje naar een post in het vorige topic, waarin de instellingen staan beschreven. De gebruikte poorten zijn hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://www.voipbuster.com/images/screencap-voipbuster.gif

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/6751/firefly9oh.jpg

Hardphones

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.

Afbeeldingslocatie: http://www.grandstream.com/images/GXP2000_front.gif

Analogue Telephone Adapters (ATA's)

De ATA is een kasje dat zowel een telefoonaansluiting voor een normaal telefoontoestel heeft en een ethernet poort die aangesloten wordt op je router. Sommige ATA's hebben zelfs een tweede telefoonpoort die op het analoge telefoonnet aangesloten kan worden zodat men zowel via de oude traditionele aansluiting gebeld kan worden als via VoIP. En de Luxe uitvoering van een ATA heeft zelfs twee ethernet poorten die je tussen je internet aansluiting en de rest van je netwerk kan plaatsen en telefoon data voorgang geeft op overige data.
Afbeeldingslocatie: http://www.grandstream.com/images/ht486sides.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/ST190_voor-achter_g.jpg

Routers

Tot slot zijn er verschillende routers op de markt die een ingebouwde telefoonaansluiting hebben en compatible met SIP en VoIP. Veel voorkomende modellen zijn van Draytek, Zyxel en Linksys.

Afbeeldingslocatie: http://www.xeloq.com/nl/images/e-Tech%20ADSL-VoIP.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.draytek.de/images/Vigor2600er/V2600VGi/rearV2600VGi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1093541380.jpg

Hardware instellingen

Zyxel 2602
Menu Advanced Setup --> Voice --> SIP Settings:

Vinkje bij Active
SIP Number: 31570XXXXXX (jouw Voipbuster voipin nummer)
SIP Local port: 5060
SIP Server Address: sip1.voipbuster.com
SIP Server Port: 5060
REGISTER Server Address: sip1.voipbuster.com
REGISTER Server Port: 5060
SIP Service Domain: voipbuster.com
Authentication
User-ID: <Jouw Voipbuster gebruikersnaam>
Password: <Jouw Voipbuster wachtwoord>

Voor de rest kun je de instellingen standaard houden.

Zyxel instellingen voor budgetphone met dank aan devourer:

Instellingen:

SIP Number: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
SIP Port: 5060
SIP Server: sip.budgetphone.nl
SIP: Server Port: 5060
SIP Register Server: sip.budgetphone.nl
SIP Register Port: 5060
User-ID: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
Password: Vul hier je wachtwoord in wat je hebt gekregen via mail.
Grandstream Budgetone-100 Voipbuster instellingen (nu ook inkomend)
SIP Server: connectionserver.voipbuster.com
Outbound Proxy: connectionserver.voipbuster.com
SIP User ID: vul hier je VB Id in
Authenticate ID: (leeg)
Authenticate Password: vul hier je VB pw in

Prefereed Vocorder:
choice 1: PCMU
choice 2: PCMA
choice 3-8: PCMU

NAT Traversal: Yes, STUN server is: stun.voipbuster.com
Sipura 1001 - Budgetphone op Line 1, Sipdiscount op Line 2
Line 1
NAT Mapping Enable: NO
NAT Keep Alive Enable: NO
Proxy: budgetphone.nl
Use Outbound Proxy: YES
Outbound Proxy: sip.budgetphone.nl
User ID : vul je ID in
Password : vul je PASSWORD in
Use Auth ID: NO
DTMF Tx Method: InBand

Line 2
NAT Settings
NAT Mapping Enable: YES
NAT Keep Alive Enable: YES
Proxy: sipdiscount.com
Use Outbound Proxy: YES
Outbound Proxy: sip1.sipdiscount.com
User ID : vul je ID in
Password : vul je PASSWORD in
Use Auth ID: YES
Auth ID: niets ingevuld

SIP
NAT Support Parameters allemaal op YES (8xYES)
STUN Server: stun.voipbuster.com

REGIONAL
Caller ID Method: DTMF DENMARK
Een voorbeeld van een dialplan staat in dit topic.

Gratis bestemmingen

Je kunt gratis bellen naar vaste telefoons in een aantal landen. Als je naar mobiele nummers en andere landen wilt bellen kost dat geld. Vaste nummers in de volgende landen zijn gratis:

Kijk voor de actuele gratis bestemmingen op de Voipbuster site

Het aantal gratis bestemmingen begint behoorlijk klein te worden. Er zijn echter nog andere voip aanbieders, die eigenlijk tot hetzelfde bedrijf behoren. Een daarvan is www.sipdiscount.com. Je kunt met je voipbuster account inloggen, maar om gebruik te maken van de extra gratis bestemmingen zul je een nieuwe account moeten aanmaken bij deze aanbieder. Hier zijn de volgende gratis bestemmingen:

Kijk voor de actuele gratis bestemmingen op de Sipdiscount site

Dan heb je ook nog www.voipstunt.com, hier zijn weer andere bestemmingen gratis.

Betaalwijze

Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 10 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypall of 0900-nummer. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. Je kunt ook andere landen of mobiele nummers bellen. Kijk dan op de voipbuster website voor de tarieven. Als je je tegoed van 5 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes. Beltegoed is 120 dagen geldig vanaf de laatste opwaardering (minimaal 10 euro ex. BTW, 11,60 inclusief BTW). Aantal dagen geldig is zichtbaar in de voipbuster applicatie. Telefonisch opwaarderen is niet meer mogelijk.

!!!! WAARSCHUWING !!!!

Help niemand met het storten van tegoed via je eigen CreditCard!!! Alle gegevens blijven in de user page staan zodat die gebruiker met twee simpele muisklikken extra credit kan toevoegen aan zijn account (van jouw CC dus...). Het is ook NIET MOGELIJK om na het invoeren van je CC gegevens deze te wissen. Je kan wel de oude gegevens omwisselen voor nieuwe gegevens. Je moet dan een creditkaart nummer opgeven dat voldoet aan de algoritmes die daarvoor zijn opgesteld.

Gebeld worden

Momenteel geeft voipbuster af en toe weer nummers uit. Regelmatig de website checken om te kijken of er weer vrije nummers zijn is wel noodzakelijk, aangezien ze meestal weer snel op zijn.

Via het voipbuster programma, of een van de alternatieven zoals firefly, ben je bereikbaar op dit nummer (zolang je de computer aan hebt staan). Wil je de computer niet aan laten staan en toch bereikbaar zijn, moet je een van de genoemde hardware-oplossingen gebruiken. Let er wel op dat de hardware het IAX protocol ondersteund, anders ben je niet bereikbaar (zelf bellen is wel mogelijk).

Toevoeging voor Tiscali gebruikers: het is nog niet mogelijk om gebeld te worden op een telefoon die is aangesloten op het modem. Dit komt doordat het modem het IAX protocol (nog) niet ondersteunt. Wie weet wordt hier in de toekomst een oplossing voor gevonden, of komt er nieuwe firmware uit, maar vooralsnog is dit niet mogelijk.

Links

Andere VOIP aanbieders van Betamax GmbH & Co KG:
http://www.internetcalls.com
http://www.voipstunt.com
http://www.sparvoip.de
http://www.sipdiscount.com

Andere links:
Wat informatie over Betamax
Andere VoIP providers
Informatie over Finarea SA, moederbedrijf van Betamax

Relevante topics:
KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP
Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Vorige delen:

Deel 1
Deel 2
Deel 3

Om de topics te doorzoeken met Ctrl-F krijg je via de volgende links alle posts op een enkele pagina:

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Met dank aan trankilo voor het onder de aandacht brengen van deze spotgoedkope voipdienst op GoT.

We bellen!!!

[ Voor 22% gewijzigd door Gaitman op 03-07-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nog maar een keer ;)

Maarre iemand al een oplossing hoe voipbustermate ook voor internetcalls en voipstunt te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Aanvullingen voor de OP zijn natuurlijk altijd welkom.

Ik zal binnenkort de OP ook updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmm heb net even dat internetcalls geinstalleerd, met ander account was toch nog aan testen maar daar kan je langer dan 1 minuut mee bellen das opzich wel handig :) al is het maar 10 minuten :)

Ok heb even mezelf gebeld (vast nummer) en bleef inderdaad makkelijk 10 minuten aan de lijn hangen. Dus dan weet ik genoeg dan houd ik internetcalls.com wel even zo lang :) ik vind het niet erg om 10 minuten te bellen even op te hangen en weer te bellen zolang ik maar geld kan besparen want heb op moment niet zoveel :D

[ Voor 46% gewijzigd door WeAreLegion op 09-03-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
er is een maximum aan gratis testminuten bij internetcalls, dacht dat het rond de 30 lag.

Daarna moet je geld storten wil je doorgaan met gratis bellen.

belangrijke dingen:

- Pay by Phone is niet meer mogelijk voor bestaande klanten
- Je tegoed is 120 dagen houdbaar na de laatste opwaardering
- De lijst met landen waarnaar je gratis kan bellen staat niet vast en is dagelijks door voipbuster aan te passen.

[ Voor 47% gewijzigd door VIC_TOR op 10-03-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 22-04 20:49
Ik heb iets vaags met mijn Grandstream 486. Als ik deze tussen mijn kabelmodem en mijn router heb staan trekt hij mijn verbinding voor 75% dicht.
Als ik een speedtest ga doen en de ata zit er tussen kom ik met mijn Multikabel Power abo (5Mbit) niet boven de 1300 kb/s, zit die ata er niet tussen haal ik wel de volle snelheid. Bellen gaat goed. Ik kan verder ook niet vinden wat er aan de hand kan zijn. Alles staat verder standaard in die ata.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:14

Neo

Internetcalls is 40 minuten gratis bellen (trial) als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:52

knakworst

Get more sats!

GJAman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:18:
Aanvullingen voor de OP zijn natuurlijk altijd welkom.

Ik zal binnenkort de OP ook updaten!
Als eerste mag de term [gratis] wel weg denk ik >:)

Bij de instellingen moet de server veranderd worden in sip1.voipbuster.com

Instellingen Zyxel met dank aan Koen:

Het lijkt mij handig als de instellingen voor de Zyxel 2602 aangepast worden want ik was tot voor kort een van die mensen die inkomende gesprekken maar niet aande gang kreeg. Ik heb toen een nummer bij budgetphone aangevraagd en toen kwam ik bij het invullen van de instellingen op het idee om mijn telnummer in te vullen zonder + dus: 31570XXXXXX ipv +31570XXXXXX. Hieronder de juiste instellingen om te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden via Voipbuster op je Zyxel 2602:

Menu Advanced Setup --> Voice --> SIP Settings:

Vinkje bij Active
SIP Number: 31570XXXXXX (jouw Voipbuster voipin nummer)
SIP Local port: 5060
SIP Server Address: sip1.voipbuster.com
SIP Server Port: 5060
REGISTER Server Address: sip1.voipbuster.com
REGISTER Server Port: 5060
SIP Service Domain: voipbuster.com
Authentication
User-ID: <Jouw Voipbuster gebruikersnaam>
Password: <Jouw Voipbuster wachtwoord>

Voor de rest kun je de instellingen standaard houden.

Zyxel instellingen voor budgetphone met dank aan devourer:

Ik heb Budgetphone werkend op mijn 2602HW. Voor uitgaande gesprekken gebruik ik voipbuster en als mn credit is verlopen stap ik over naar voipplanet (bel niet zo veel). Tnx 2 budgetphone behoud ik no matter welke aanbieder ik neem hetzelfde inkomende nummer.

Instellingen:

SIP Number: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
SIP Port: 5060
SIP Server: sip.budgetphone.nl
SIP: Server Port: 5060
SIP Register Server: sip.budgetphone.nl
SIP Register Port: 5060
User-ID: 31XXXXXXXXX (Vul hier je sip nummer in zonder + ervoor maar met landcode)
Password: Vul hier je wachtwoord in wat je hebt gekregen via mail.

Verhaal van opwaarderen is gedateerd:

Beltegoed is 120 dagen geldig vanaf de laatste opwaardering (minimaal 10 euro ex. BTW, 11,60 inclusief BTW). Aantal dagen geldig is zichtbaar in de voipbuster applicatie. Telefonisch opwaarderen is niet meer mogelijk.

Gratis landen:
Andorra
Australia
Austria
Belgium
Bulgaria
Colombia
Croatia
Cyprus
Denmark
Finland
France
Georgia
Greece
Hong Kong
Iceland
Ireland
Latvia
Liechtenstein
Luxembourg
Monaco
Mongolia
Netherlands
New Zealand
Norway
Portugal
Spain
Taiwan
Turkey

Toevoeging van de opmerking voor Tiscali gebruikers kan weg onder "Gebeld worden".

[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 10-03-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

RudiVader schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:12:
Multikabel Power abo (5Mbit) niet boven de 1300 kb/s, .
5mbit is ook maar zon 625 Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 21:06
Ik gebruik nu een tijdje VoIPBuster met een Zyxel 2602R modem.
Is het mogelijk om mobiele nummers te blokkeren, zodat alleen maar vaste (en dus gratis :P) nummers gebeld kunnen worden?
Hiermee wil ik voorkomen dat iemand per ongeluk een mobiel nummer belt met de op de modem aangsloten telefoon.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Superboer_12 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:01:
Hiermee wil ik voorkomen dat iemand per ongeluk een mobiel nummer belt met de op de modem aangsloten telefoon.
Ach, je moet toch elke 120 dagen betalen, dus dan kan je het beter opmaken ;-)

Als het op is kan je toch nog wel gratis bellen? Dan hoef je het ook niet te blokkeren, dan kan je alleen naar vaste nummers bellen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
[b]
Als het op is kan je toch nog wel gratis bellen? Dan hoef je het ook niet te blokkeren, dan kan je alleen naar vaste nummers bellen waarschijnlijk.
Je MOET minstens 1 cent op je account hebben wil je gratis kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VIC_TOR schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:33:
Je MOET minstens 1 cent op je account hebben wil je gratis kunnen bellen.
Mmm, en het beleid zal wel net zoals skype zijn: na x aantal dagen is je tegoed gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:14:
[...]

Mmm, en het beleid zal wel net zoals skype zijn: na x aantal dagen is je tegoed gewoon weg.
precies, zoals ik eerder al melde: 120 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Misschien een domme vraag, maar ik kon het antwoord niet zo direct vinden.
Kun je meerdere analoge telefoons op een ATA aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Arioch schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:19:
Misschien een domme vraag, maar ik kon het antwoord niet zo direct vinden.
Kun je meerdere analoge telefoons op een ATA aansluiten?
Ligt eraan welke ATA, maar ja het kan dus wel.

De sipura 2002 bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.sipura.com/Assets/Images/2002rear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
sander815 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:27:
[...]

5mbit is ook maar zon 625 Kb/s
Ik haalde wat eenheden door elkaar, 1,3 Mbit/s moet het dus zijn. Rond de 160 Kb/s.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 11:27
mijn firmware update van de zyxel 2002L, lukt me niet, iemand die mij wil helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
thefxr schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:48:
mijn firmware update van de zyxel 2002L, lukt me niet, iemand die mij wil helpen? _/-\o_
geef je je e-mail adres maar even dan kan ik je helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
RudiVader schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:12:
Ik heb iets vaags met mijn Grandstream 486. Als ik deze tussen mijn kabelmodem en mijn router heb staan trekt hij mijn verbinding voor 75% dicht.
Als ik een speedtest ga doen en de ata zit er tussen kom ik met mijn Multikabel Power abo (5Mbit) niet boven de 1300 kb/s, zit die ata er niet tussen haal ik wel de volle snelheid. Bellen gaat goed. Ik kan verder ook niet vinden wat er aan de hand kan zijn. Alles staat verder standaard in die ata.
RudiVader schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:38:
[...]

Ik haalde wat eenheden door elkaar, 1,3 Mbit/s moet het dus zijn. Rond de 160 Kb/s.
Ik denk dat ik al weet wat er aan de hand is. Die Grandstream ATA kan de nieuwere (kastje zelf dateert van 2004) hoge breedband snelheden niet aan. Al zet je hem tussen 2 pc's, ploft je snelheid naar beneden.
Had hem eerst tussen mijn kabelmodem en router gezet en internet was niet vooruit te branden. Later tussen een pc en router was de internet op de pc zeer traag, andere pc was gewoon goed. En tussen 2 pc's was het kopieren ook niet vooruit te branden. Dus Grandstream blokkeert internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165300

Hallo mensen wie kan mij helpen?

ik heb een zyxel 2002L Aol voip apparaat.
Ik moet standaart firmware uploaden

hier staat hoe dat moet alleen maar ik ken geen DE
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86384

Kan iemand ook in tweakers dit goed uitleggen?

A.u.b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165300

Ik heb alleen probleem met kabel. Ik heb geen Siemens datakabel.

ik probeer met normale none-modem RS232 kabel. maar die kabel die ik gemaakt heb werkt niet.

en siemens datakabel kan ik nergens in de winkels kopen, winkels hebben alleen usb data kabel.

weet iemand hoe ik van normale none-modem RS232 kabel een zyxel kabel kan maken?

a.u.b helpen.

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 165300 op 13-03-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170749

heb tiptel cyberbox 100 en gewone telefoon. Alles werkt perfect met voipbuster alleen gaat mijn telefoon niet als ik mijn voipbusternummer bel.

heeft iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 170749 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:06:
heb tiptel cyberbox 100 en gewone telefoon. Alles werkt perfect met voipbuster alleen gaat mijn telefoon niet als ik mijn voipbusternummer bel.

heeft iemand een suggestie ?
Je kan eens kijken of hij wel overgaat als je je router in DMZ mode zet naar je tiptel, of hij dan overgaat. Zo ja dan moet je je verdiepen in portforwarding.

Daarnaast zou je ook nog kunnen verdiepen in een stun-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Wat ik dus niet begrijp, is dat het voor sommige landen gratis kan zijn?
Is er iemand die mij dit kan uitleggen, of een website over meer informatie hier over hebt ?

Want ergens moet er toch wel weer geld verdient worden, op het bijvoorbeeld terug bellen van een Voip-IN nummer dat duurder moet zijn dan normaal lokaal tarief oid ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 13:07
Gratis is het niet. Als je een tegoed koopt (soort abonnement) dan betaal je en zo kunnen ze het financieren. Verder hebben bedrijven hun eigen netwerken. Daarvoor hoeven ze dus geen toegang meer te betalen.

En ik vrees dat startende bedrijven (zo lang loopt VB nog niet) niet direct vette winst gaan draaien. Je moet er niet van staan te kijken als ze eerst zelfs verlies draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door Ascathon op 14-03-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

knights16 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:51:
Wat ik dus niet begrijp, is dat het voor sommige landen gratis kan zijn?
Is er iemand die mij dit kan uitleggen, of een website over meer informatie hier over hebt ?

Want ergens moet er toch wel weer geld verdient worden, op het bijvoorbeeld terug bellen van een Voip-IN nummer dat duurder moet zijn dan normaal lokaal tarief oid ?
Je betaalt 10 euro per 4 maanden, dus het is zeker niet gratis. Bellen naar mobiel is ook erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
knakworst schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:14:
[...]

Je betaalt 10 euro per 4 maanden, dus het is zeker niet gratis. Bellen naar mobiel is ook erg duur.
Gaan we weer.... het is wel gratis. Dat tientje per 4 maanden blijf je houden als credits voor op het moment dat het bellen echt niet meer gratis is. En geloof me, dat gaat er vroeg of laat aankomen.

Geen idee waar ze op dit moment geld mee verdienen. Een paar sugesties:
- bellen naar mobiel dus duur (9 cent boven de prijs die je met KPN zou moeten betalen).
- mensen die hun credits laten verlopen.
- landen waar je wel naar moet betalen.

Ze kopen een gigantische bak belminuten in bij een provider en dat zal goedkoop zijn. Tiscali bied ook gratis bellen aan en bij Wanadoo moet je ook alleen het start tarief betalen Dus op één of andere manier kost dat geen ene moer.

Waar ze op dit moment, denk ik, op rekenen is dat veel mensen een nummer bij ze neemt, flink verspreid onder allerlei instanties en dat klanten de moeite niet willen nemen om iedereen een ander nummer te geven of administratie kosten om het nummer mee te nemen naar een andere provider. Bij KPN kost dat € 75,- en daar moet je flink voor bellen als de normale kosten maar 1 á 2 cent per tik scheelt bij een andere provider.

[ Voor 1% gewijzigd door Rudi Vader op 14-03-2006 18:18 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170749

knakworst schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:02:
[...]

Je kan eens kijken of hij wel overgaat als je je router in DMZ mode zet naar je tiptel, of hij dan overgaat. Zo ja dan moet je je verdiepen in portforwarding.

Daarnaast zou je ook nog kunnen verdiepen in een stun-server.
als ik skype met dezelfde instellingen gebruik en wordt gebeld gaat gewoon de telefoon , maar bij voipbuster lukt dit niet. Kan 't dan aan de router liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

RudiVader schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:46:
[...]

Gaan we weer.... het is wel gratis. Dat tientje per 4 maanden blijf je houden als credits voor op het moment dat het bellen echt niet meer gratis is. En geloof me, dat gaat er vroeg of laat aankomen.
Wil jij aan het eind van het jaar 30 euro credits van mij kopen voor 30 euro cash? Nee?

Dan is het dus niet gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
knakworst schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:01:
[...]

Wil jij aan het eind van het jaar 30 euro credits van mij kopen voor 30 euro cash? Nee?

Dan is het dus niet gratis...
Appels met peren vergelijken.
Dat jij verplicht bent een tegoed te kopen maar dat je door hun tijdelijke actie er nog niets vanaf gaat. Wil niet zeggen dat het een betaalde dienst is. Het tegoed wat je gekocht hebt blijft tot nader bericht nog helemaal van jou. Tenzij je naar mobiel gaat bellen. Dat jij geen mobiele nummers of andere betaalde nummers belt en dus je credits alleen ziet oplopen, wil nog niet zeggen dat het de telefoontjes die je naar vaste nummers belt niet gratis zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Rudi Vader op 14-03-2006 22:32 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 24-04 21:51
Wat ik meer een probleem vind is dat ik geen creditcard heb
En dus die telefoon opwaarderen was wel heel makkelijk
Om nou elke 3 maanden een vreemde te gaan vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:46
Hmmm, kreeg net opeens een auto popup om m'n msn contacts te importen.
Erg vaag, Ik heb het maar gecancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

Bellen naar Voip nummers is ook duurder.
Op de site van KPN staan verschillende providers en hun tarieven.

Geleend van de KPN site.

Afwijkende gesprekstarieven
Voor het bellen naar de volgende aanbieders gelden afwijkende gesprekstarieven:
BBned Novaxess
BT Ignite Priority
Casema Scarlet
COLT Tele 2
Eager Telecom UPC
ESSENT Versatel
MCI Zeus Telecom
3U Telecom B.V.

Er komt dus wel degelijk geld binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Daar zit VOIPBuster / Finarea / Betamax toch niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 23:14
Lizard schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:00:
Hmmm, kreeg net opeens een auto popup om m'n msn contacts te importen.
Erg vaag, Ik heb het maar gecancelled.
Ik ook net na het opstarten van mijn PC. Ik heb het ook maar geweigerd, dit zijn doorgaans van die leuke tructjes waarbij iedereen die zeker geen voipbuster-account heeft, automatisch een mailtje gestuurd krijgt :/

Dit zit in versie 2.09 build 305 beta, bij de menu-optie gereedschap staat nu ook de optie Importeer MSN contacten.

[ Voor 15% gewijzigd door Klovan op 15-03-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167445

Wortelstok schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:13:
Daar zit VOIPBuster / Finarea / Betamax toch niet tussen?
Als ik het goed heb vallen hun onder MCI etc. is mij ooit verteld bij de KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Voor de belgische gebruikers blijft pay by phone bestaan, het is 6,20 euro waarvan je 4,47 in je account krijgt. Wij kunnen wel geen telefoonnummer krijgen :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12-2023
tafmaf schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:39:
Wat ik meer een probleem vind is dat ik geen creditcard heb
En dus die telefoon opwaarderen was wel heel makkelijk
Om nou elke 3 maanden een vreemde te gaan vragen
Gelukkig kan het ook met paypal :)

Verder roepen ze op de website dat er op dit moment nederlandse telefoonnummers uit te delen zijn, maar als je er in je account om vraagt zijn ze toch stiekem niet beschikbaar? Beetje apart. Iemand een idee hoelang het duurt voordat er een telefoonnummer beschikbaar is?

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Nieuwe VoipBustermate 2.0.1.2
http://www.yealink.com/en/otherdown.asp
Werkt met VoipBuster 2.09 build 305 beta _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

Voor de Zyxel 2602H(W)-61 is er bij Tiscali weer een nieuwe (beta) firmware te downloaden: http://operations2.tiscal...er/telefonie/340ms7b1.bin let op ik moest m'n modem compleet opnieuw configureren ! (ps dit is nog niet officieel vrijgegeven...)
Ik heb hem al een paar dagen draaien op m'n Surfsnel ADSL lijn, het adsl deel werkt goed, voipbuster heb ik net weer geconfigureerd. Ik had vaak een wegvallende adsl verbinding als 1 of beide sip profielen ge-enabled stonden.

[UPDATE] zojuist even gebeld en meteen ging het modem weer onderuit.

[ Voor 24% gewijzigd door gjs op 15-03-2006 18:15 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-04 08:41
Sorry – at this moment there are no VoIP-In numbers available for your country (yet). We will inform you as soon as there are (new) numbers available for your region.
Weet iemand of er uberhaupt nog nummers uitgegeven gaan worden ? Heb ik net EUR 10,- betaald krijg ik geen nummer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
met de zyxel 2002L krijg ik af en toe verbinding, als ik verbinding heb,wel een kiestoon maar bellen ho maar! iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
thefxr schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:40:
met de zyxel 2002L krijg ik af en toe verbinding, als ik verbinding heb,wel een kiestoon maar bellen ho maar! iemand een oplossing?
Misschien helpt dit:
Kloppen je ATA ethernet settings? By de AOL versie staat geloof ik default PPoE client aan, die moet uit staan.
Brand het VOIP lampje oranje (dan heb je verbinding met VOIPBuster)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Net de software weer eens geinstalleerd om te kunnen zien hoe veel dagen mijn tegoed nog geldig was, staat er 115 dagen. Mijn tegoed ging in op 11 januari, nou als de dagen zo langzaam aftellen (5 dagen duren meer dan twee maanden?) bij Voipbuster dan kan ik nog wel even vooruit :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07-2024

Crusader

Arc Nature

Gisteravond eens aan het bellen geslagen met Voipbuster. Wat mij opviel is dat er nogal wat ruis op de lijn zit en de tegenpartij hoort zichzelf echo'en.
Mijn 8/1 lijntje is helemaal vrij van overig verkeer (ik gebruik geen p2p troep) dus er is bandbreedte zat.
Is dit een bekend fenomeen?
De pc die ik gebruikte is een laptop, Dell Inspiron 5100 met 512 MB RAM, 2.6 GHz P4 en Windows XP als OS. De Voipbuster softphone heb ik gisteravond gedownload en geïnstalleerd, dus dat zal wel de meest recente zijn. Verder draait er de standaard Windows firewall op die doos en McAfee Enterprise Antivirus v8.
Router is de Linksys WRT54G met de laatste Talisman firmware van Sveasoft, daarachter een Copperjet 816-P2 in bridge modus over een BBned lijntje.
Skype doet het overigens prima vanaf een andere pc in hetzelfde netwerk.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Crusader schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:20:
Gisteravond eens aan het bellen geslagen met Voipbuster. Wat mij opviel is dat er nogal wat ruis op de lijn zit en de tegenpartij hoort zichzelf echo'en.
Mijn 8/1 lijntje is helemaal vrij van overig verkeer (ik gebruik geen p2p troep) dus er is bandbreedte zat.
Is dit een bekend fenomeen?
De pc die ik gebruikte is een laptop, Dell Inspiron 5100 met 512 MB RAM, 2.6 GHz P4 en Windows XP als OS. De Voipbuster softphone heb ik gisteravond gedownload en geïnstalleerd, dus dat zal wel de meest recente zijn. Verder draait er de standaard Windows firewall op die doos en McAfee Enterprise Antivirus v8.
Router is de Linksys WRT54G met de laatste Talisman firmware van Sveasoft, daarachter een Copperjet 816-P2 in bridge modus over een BBned lijntje.
Skype doet het overigens prima vanaf een andere pc in hetzelfde netwerk.
Ik heb nergens last van mbt galm. Gebruikte je de luidsprekers van de laptop? Dan is het namelijk logisch dat de andere partij zich hoort galmen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jersey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01-2024
Marzman schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:35:
Net de software weer eens geinstalleerd om te kunnen zien hoe veel dagen mijn tegoed nog geldig was, staat er 115 dagen. Mijn tegoed ging in op 11 januari, nou als de dagen zo langzaam aftellen (5 dagen duren meer dan twee maanden?) bij Voipbuster dan kan ik nog wel even vooruit :)
Ik vermoed dat jij je hebt aangemeld in de periode dat het tegoed nog 180 dagen geldig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07-2024

Crusader

Arc Nature

Marzman schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:34:
[...]

Ik heb nergens last van mbt galm. Gebruikte je de luidsprekers van de laptop? Dan is het namelijk logisch dat de andere partij zich hoort galmen.
Nee, ik gebruik een headset van goede kwaliteit. Skype doet het er prima mee...
Dit is mijn eerste kennismaking met Voipbuster en dan is het jammer om te merken dat Skype het fantastisch doet en VB niet, al hoeft dat niet te liggen aan VB natuurlijk.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Ik heb sinds kort een E-Tech IP Phone (professional) gekocht.
Via de software die bijgelverd wordt kun je heel simpel het apparaat instellen.
Dit heb ik dan ook gedaan voor de account die ik heb bij VoipBuster.

Alles werkt perfect op 1 belangrijk ding na.
Gebeld worden op mijn VOIP-in nummer werkt perfect, maar bellen van het apparaat naar
een telefoonnummer in werkt ook wel, maar als de persoon opneemt verbreekt hij direct de verbinding weer. Het kan in mijn ogen niet aan de poorten liggen aangezien ik wel gebeld kan worden.

Hier mijn instellingen http://www.xs4all.nl/~grijo/voip.jpg

Iemand nog instel-suggesties?

Uiteraard zijn de xx tekens op de instelpagina bij mij wel goed ingevuld ;-)

ps... ook duurt het uitbellen erg lang in vergelijking met het programma VoipBuster zelf (ik hoor ook totaal geen overgaanstoon)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26362 op 18-03-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166003

Verander stun.voipbuster.com eens in sip1.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Anoniem: 167445 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:34:
Bellen naar Voip nummers is ook duurder.
Op de site van KPN staan verschillende providers en hun tarieven.

Geleend van de KPN site.

Afwijkende gesprekstarieven
Voor het bellen naar de volgende aanbieders gelden afwijkende gesprekstarieven:
BBned Novaxess
BT Ignite Priority
Casema Scarlet
COLT Tele 2
Eager Telecom UPC
ESSENT Versatel
MCI Zeus Telecom
3U Telecom B.V.

Er komt dus wel degelijk geld binnen.
Ik zit hier nu net naar te kijken. En het staat dus op deze site.
Maar Voipbuster gaat dus via Globacall en dat zie je weer als je bij de Opta kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

Speedmaster

Make my day...

Wie weet een oplossing:

Ik heb de Linksys PAP2 hier aangesloten staan alleen het probleem waar ik nu nog tegen aanloop is dat ik geen nummerweergave krijg van diegene die mij belt.
Hoe en waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-04 19:51
op de pap2 moet je dtmf op denmark zetten in de advanced admin settings:
tabblad Regional, optie Caller ID Method

[ Voor 48% gewijzigd door birdibird op 19-03-2006 14:19 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 17-04 16:49
ik heb de laatste tijd grote problemen met voipbuster. Ik heb in mijn router alle poorten geforward. Toch is de verbinding niet goed. Als ik bel dan hoor ik niet de toon dat de telefoon overgaat, maar een soort gepulste ruis. Ik hoor ook niet als er wordt opgenomen, die pulsen gaan gewoon door. Aan de andere kant van de lijn horen ze mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162424

Bij Skype-out koop je credits die 180 dagen blijven staan, en al bel je maar 1x gedurende 1 minuutje dan wordt de teller gelijk weer op 180 dagen gezet.

Ik begrijp dat dit bij VoipBuster niet 't geval is?
Heeft iemand al eens naar een land gebeld waar je moet betalen, en gezien dat de teller van de dagen ge-reset wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 10:07
Anoniem: 162424 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:48:
Bij Skype-out koop je credits die 180 dagen blijven staan, en al bel je maar 1x gedurende 1 minuutje dan wordt de teller gelijk weer op 180 dagen gezet.

Ik begrijp dat dit bij VoipBuster niet 't geval is?
Heeft iemand al eens naar een land gebeld waar je moet betalen, en gezien dat de teller van de dagen ge-reset wordt? :?
Ik heb wel eens naar een mobiel nummer gebeld, maar de dagen worden daarna niet gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21144

Byte_Me schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:37:
ik heb de laatste tijd grote problemen met voipbuster. Ik heb in mijn router alle poorten geforward. Toch is de verbinding niet goed. Als ik bel dan hoor ik niet de toon dat de telefoon overgaat, maar een soort gepulste ruis. Ik hoor ook niet als er wordt opgenomen, die pulsen gaan gewoon door. Aan de andere kant van de lijn horen ze mij ook niet.
Ik heb dit probleem ook. ik hoor een soort mechanisch klik-klak-achtig geluidje alsof de schakelkast van de telefooncentrale geactiveerd wordt of zo.

Tevens heb ik problemen met inloggen, hij logt telkens in en uit en geeft nu altijd een error met het bericht 'parameter incorrect'. Dit gaf hij normaal gesproken maar 1 keer, bij het opstarten van Voipbuster, maar ik kon gewoon het programma normaal gebruiken. Nu geeft ie de error de hele tijd.

Zou het te maken kunnen hebben met SP2, aangezien het een vereiste is, en ik heb hier niet eens SP1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

birdibird schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:16:
op de pap2 moet je dtmf op denmark zetten in de advanced admin settings:
tabblad Regional, optie Caller ID Method
Daar staat hij op maar helaas geen nummerweergave op mijn telefoon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 17-04 16:49
Anoniem: 21144 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:58:
[...]
Zou het te maken kunnen hebben met SP2, aangezien het een vereiste is, en ik heb hier niet eens SP1 :(
geen idee, ik heb hier 2000 SP4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tuut-Tuut schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:36:
[...]

Daar staat hij op maar helaas geen nummerweergave op mijn telefoon |:(
Ik heb hem (werkend) op ETSI DTMF with PR (uit mijn hoofd, hoop dat het klopt zo). Denmark deed het bij mij ook niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Anoniem: 21144 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:58:
[...]

Ik heb dit probleem ook. ik hoor een soort mechanisch klik-klak-achtig geluidje alsof de schakelkast van de telefooncentrale geactiveerd wordt of zo.

Tevens heb ik problemen met inloggen, hij logt telkens in en uit en geeft nu altijd een error met het bericht 'parameter incorrect'. Dit gaf hij normaal gesproken maar 1 keer, bij het opstarten van Voipbuster, maar ik kon gewoon het programma normaal gebruiken. Nu geeft ie de error de hele tijd.

nee, ik heb sp1, en heb deze problemen ook, zie mijn vorige post,maar heb pas een zyxel 2002L geinstalleerd,dacht dat het aan mijn settings lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Marzman schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:51:
[...]

Ik heb hem (werkend) op ETSI DTMF with PR (uit mijn hoofd, hoop dat het klopt zo). Denmark deed het bij mij ook niet.
Klopt het werkt! bedankt he! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 22:22
w00p, titel edit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 19-03-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb nu net via mijn nieuwe HP AIO 7310 2 faxjes verstuurd eentje naar België en eentje naar Nederland vanuit be dus. Werkt perfect.

Alleen nog een extra inbound nummer, dat gooi ik dan op de fax en nummerweergave op mijn telefoon voor calls die vanaf pstn komen op mijn 716.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Tuut-Tuut schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:30:
[...]

Klopt het werkt! bedankt he! _/-\o_ _/-\o_
ah, het blijkt dus bij verschillende telefoons anders te zijn. Ik heb bij de Belcompany indertijd 2 dects (max200) goedkoop gekocht, en die doen het op denmark. Mooi dat je 'm iig werkend hebt!

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 20-03-2006 00:23 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Je mag de titel wat mij betreft nog een keer aanpassen. Het gaat eigenlijk al lang niet meer over Voipbuster alleen maar over alle sip aanbieders met hun hardware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
RudiVader schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:29:
[...]

Je mag de titel wat mij betreft nog een keer aanpassen. Het gaat eigenlijk al lang niet meer over Voipbuster alleen maar over alle sip aanbieders met hun hardware. ;)
Ik had die titeledit ingediend. Van "Gratis bellen met Voipbuster [deel 4]" naar "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4]"

De meeste providers waar we het hier over schrijven hebben op de één of andere manier een link met Voipbuster :)

In het vorige topic stond ook ergens een lijstje, die zal ik zo aan de TS toevoegen.

Toevoegingen aan onderstaand lijstje zijn welkom:

Andere VOIP aanbieders van Betamax GmbH & Co KG
http://www.internetcalls.com
http://www.voipstunt.com
http://www.sparvoip.de
http://www.sipdiscount.com

[ Voor 19% gewijzigd door Gaitman op 20-03-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168868

Allemaal gedoe en gediscusseer over gratis wel of niet

Ik vind het goedkoop ondanks dat eurotientje
Voipstunt/buster internetcalls hebben toch nog wel wat aan de rente die openstaat van al deze prepaid donaties (en dat zijn er heel wat)
Zo komt er ook brood op de plank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Anoniem: 168868 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:22:
Allemaal gedoe en gediscusseer over gratis wel of niet

Ik vind het goedkoop ondanks dat eurotientje
Voipstunt/buster internetcalls hebben toch nog wel wat aan de rente die openstaat van al deze prepaid donaties (en dat zijn er heel wat)
Zo komt er ook brood op de plank
Daarom is de topictitel nu ook "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 4]" :)

Maar als er nog aanvullingen zijn op bovenstaand lijstje dan hoor ik het graag.

back on-topic

[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 20-03-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 13:07
Je mist nog wat ja...
http://www.voipdiscount.com/
http://www.netappel.fr/
http://www.voipcheap.co.uk/

[ Voor 66% gewijzigd door Ascathon op 20-03-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171416

Is het ook mogelijk een lijst te publiceren met instellingen voor de hardware ?

Ik gebruik een PAP2 van linksys en voipbuster
welke instellingen zijn daar van kracht ?

edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
In de mediamarktfolder van deze week staat op blz. 6 een linksys SPA 3000 voor 49 euro.

Weet iemand of dit een typfout in het modelnummer is of dat deze misschien gelocked is?

zie http://www.mediamarkt.nl/...lash/nationaal/index.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
avdkooij schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:00:
In de mediamarktfolder van deze week staat op blz. 6 een linksys SPA 3000 voor 49 euro.

Weet iemand of dit een typfout in het modelnummer is of dat deze misschien gelocked is?

Geen idee maar je bent verplicht een abonnement af te nemen bij Abeltelecom. Geen idee hoe lang je dat moet afnemen. Abeltelecom is een bedrijf dat in maart 2006 is begonnen (volgens de eigen site). Eigenlijk bestaan ze dus nog geen 3 weken. En ik weet niet of het dan een goed idee is om daar een aansluiting te nemen, zeker als het storm loopt bij de Mediamarkt. Naar mijn mening kan een dergelijk telecom bedrijfje eerst een paar maandjes in het klein oefenen voordat men groot gaat uitpakken bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150086

Ik heb als tweaker natuurlijk ook 10 euro gestort om Voipbuster te gebruiken in combinatie met een VOIP telefoon. Helaas krijg ik al 2 weken lang de melding bij aanvraag van het telefoonnummer op de website:

Sorry – at this moment there are no VoIP-In numbers available for your country (yet). :( :( :'(

Kan ik me beter registreren bij een van de andere sites? Voipstunt, internetcalls.com etc? Heb je daar meer kans om op korte termijn een telefoonnummer toegewezen te krijgen, of maakt het niet uit en is er tijdelijk een tekort aan vrije telefoonnummers in Nederland?? (0592 Noord Drenthe). Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
probeer je woonplaats te veranderen naar een grotere stad en vraag het dan nog eens. Ik denk dat een heleboel nummers op zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 171416 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:25:
Is het ook mogelijk een lijst te publiceren met instellingen voor de hardware ?

Ik gebruik een PAP2 van linksys en voipbuster
welke instellingen zijn daar van kracht ?

edwin
Kijk hier even: http://www.voipconfig.de/ dit zijn dan wel de duitse instellingen maar met die gegevens en dit dailplan ( 00xxx. | <:0031182>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. ) wat je moet invoeren bij Line 1 kom je een heel stuk verder. Let op als je netnummer korter is als 3 positie's moet je achter [2-8] een x meer neer zetten (Met dank aan Birdibird)

Let wel even op als je op de voipconfig site zit dat jouw pap2 niet op 192.168.1.12 staat anders gaat het verkeerd.

Suc6

enne kom je er dan nog niet uit dan kan ik je altijd bellen op je gewone telefoonlijn want hier is het nu gratis ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Speedmaster op 20-03-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Dit is een versie met een lock er op. Als je zoekt op google kom je meldingen tegen dat sommige type's wel en andere weer juist niet zijn te unlocken.

Ik weet niet hoeveel lijnen je wilt hebben maar anders is de pap2 een betere oplossing, 2 lijnen en voor de prijs moet je even op prijswatch kijken. Ik heb 64 euri betaald dit weekend bij netoord in Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik heb indertijd een uitgebreide handleiding gemaakt voor de dialplans van de Linksys en Sipura ATA's. Deze kan je HIER vinden.

De pap2 is inderdaad een fijne ATA: je kan er 2 verschillende toestellen op aansluiten, of, met de juiste firmware, de 2 lijnen op 1 toestel laten uitkomen (als een Sipura 1001).

Kijk even bij de pricewatch voor de beste prijzen.

@GJAman: Wellicht kan je (delen uit) deze handleiding in de openingspost opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zeur wel eens over hun steeds veranderende voorwaarden, maar ze hebben toch wel erg rilekste prijzen. Ik heb net 11 minuten met de uk gebeld voor € 0.11 en de kwaliteit was perfect. Als ik mobiel had moeten bellen had me dit een klein vermogen gekost ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik bel al een half jaar totaal gratis binnen NL, mijn kpn is nagenoeg alleen maar abo kosten
Jammer genoeg is pay by phone weg, maar goed, dan ben ik ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

avdkooij schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:00:

Het modelnummer en de afbeelding in het krantje van de mediamarkt kloppen, had eerst ook het idee dat één van de twee niet correct was. Maar het blijkt allemaal te kloppen. Omdat ik her en der lees dat het apparaat mogelijk gelocked is en dat je verplicht bent tot het afnemen van een abbo, twijfelde ik. Toch heb ik vandaag de gok genomen en het apparaat aangeschaft.

Nergens kan ik vinden dat ik verplicht ben tot het afsluiten van een abbo en op het eerste gezicht lijkt het dat het apparaat gelocked is. Maar na een factory reset kan je overal bij :P

Heb net even snel voipbuster ingesteld en krijg netjes een kiestoon. Morgen ga ik verder met configureren en testen.

Een factory reset voer je uit door het volgende in te toetsen op je telefoon. (let wel dat je de KPN lijn niet aansluit)
code:
1
2
3
73738#
1#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb hem ook gekocht. Nu even proberen te configureren.

Geconfigureerd, en het werkt als een tiet!

[ Voor 31% gewijzigd door Triple-D op 22-03-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167508

[ash] schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:02:
[...]

Het modelnummer en de afbeelding in het krantje van de mediamarkt kloppen, had eerst ook het idee dat één van de twee niet correct was. Maar het blijkt allemaal te kloppen. Omdat ik her en der lees dat het apparaat mogelijk gelocked is en dat je verplicht bent tot het afnemen van een abbo, twijfelde ik. Toch heb ik vandaag de gok genomen en het apparaat aangeschaft.

Nergens kan ik vinden dat ik verplicht ben tot het afsluiten van een abbo en op het eerste gezicht lijkt het dat het apparaat gelocked is. Maar na een factory reset kan je overal bij :P

Heb net even snel voipbuster ingesteld en krijg netjes een kiestoon. Morgen ga ik verder met configureren en testen.

Een factory reset voer je uit door het volgende in te toetsen op je telefoon. (let wel dat je de KPN lijn niet aansluit)
code:
1
2
3
73738#
1#
Ik heb mediamarkt gebeld en die zeiden dat deze Linksys aanbieding alleen geldt met een abonnement van ABEL Telecom :? Hebben jullie dat ook genomen of kan je dit later zelf aanmelden zodat het niet hoeft i.c.m. een ABEL-abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Anoniem: 167508 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:53:
[...]

Ik heb mediamarkt gebeld en die zeiden dat deze Linksys aanbieding alleen geldt met een abonnement van ABEL Telecom :? Hebben jullie dat ook genomen of kan je dit later zelf aanmelden zodat het niet hoeft i.c.m. een ABEL-abo?
Pakkertje kun je gewoon meenemen. Dan gewoon niet aanmelden, resetten en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triple-D schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:29:
[...]

Pakkertje kun je gewoon meenemen. Dan gewoon niet aanmelden, resetten en klaar..
Dus je kan het gewoon kopen, zonder je gegevens achter te laten bij Mediamarkt? Thuis aangekomen kan je het dus resetten en installeren voor je Voipbuster account? Als het zo is, dan is dit zeker wel een koopje..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Anoniem: 167508 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:38:
[...]

Dus je kan het gewoon kopen, zonder je gegevens achter te laten bij Mediamarkt? Thuis aangekomen kan je het dus resetten en installeren voor je Voipbuster account? Als het zo is, dan is dit zeker wel een koopje..... 8)7
Helemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41
Net ook even bij de MM gehaald: Niks geen registratie, resetten en hij werkt als een trein. Goede tip [ash]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga ook naar de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Nog even voor de personen hierboven.... Voipbuster deelt nog even geen nummers uit! dus nog niet gaan storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
had ik dat geweten van die MM... heb hem net gekocht voor bijna 3x zo duur.
maar hij werkt prima.

alleen één vraagje, heb er al op andere fora naar gezocht en het kan waarschijnlijk (nog) niet:
als ik in gesprek ben via VOIP en ik word op dat moment gebeld is er geen ingesprektoon te horen maar de beller hoort hem dan gewoon overgaan.
dit is niet op te lossen? zoveel instellingen maar precies dit kan dus niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Brooky schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:28:
Net ook even bij de MM gehaald: Niks geen registratie, resetten en hij werkt als een trein. Goede tip [ash]!
Graag gedaan, heb ondertussen genoeg familie, vrienden en collega's naar de mediamarkt zien gaan ;)
Caesu schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:19:
alleen één vraagje, heb er al op andere fora naar gezocht en het kan waarschijnlijk (nog) niet:
als ik in gesprek ben via VOIP en ik word op dat moment gebeld is er geen ingesprektoon te horen maar de beller hoort hem dan gewoon overgaan.
dit is niet op te lossen? zoveel instellingen maar precies dit kan dus niet??
Komt dat misschien omdat het apparaat een soort van wissel gesprek functie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is eigenlijk lokale IP-adres van Linksys SPA-3000? Is dat niet gewoon 192.168.0.1? IK kan namelijk niet in de settings komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 167508 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:43:
Wat is eigenlijk lokale IP-adres van Linksys SPA-3000? Is dat niet gewoon 192.168.0.1? IK kan namelijk niet in de settings komen....
Gewoon op je router aansluiten, telefoon erin steken en en via je telefoon hoorn opnemen 4 x * kiezen. Vervolgens 110 kiezen en hekje, je hoort nu als het goed is je ip nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuut-Tuut schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:01:
[...]

Gewoon op je router aansluiten, telefoon erin steken en en via je telefoon hoorn opnemen 4 x * kiezen. Vervolgens 110 kiezen en hekje, je hoort nu als het goed is je ip nummer
Hartstikke bedankt, dat was hem. Je krijgt bij de Linksys spa-3000 namelijk geen handleiding, alleen hoe je je kan aanmelden bij ABEL-Telecom........ :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 167508 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:11:
[...]

Hartstikke bedankt, dat was hem. Je krijgt bij de Linksys spa-3000 namelijk geen handleiding, alleen hoe je je kan aanmelden bij ABEL-Telecom........ :r
Effe naar de linksys site gaan en de handleiding voor de PAP2 downloaden, deze is vergelijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
Hier zijn ook nog wel wat relevante documenten te vinden voor de SPA 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de configuraties van Voipconfig.de overgenomen (zover het kon) in mijn SPA-3000. Nu kan ik wel uitgaande telefoontjes verrichten maar als ik met m'n mobiel naar mijn vaste Voipbuster nummer bel, krijg ik de melding dat ik geen bestaand nummer heb gedraaid. Als ik voipbuster software op mijn Notebook activeer, kan ik wel naar dat bestaande vaste nummer gebeld worden. Waarschijnlijk ligt het aan de instellingen van de Linksys SPA-3000 voor incoming calls.... Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen, heeft iemand met zo'n zelfde Voip-ATA wel de juiste instellingen zodat ie kan bellen en gebeld kan worden???Ik zou dat erg op prijs stellen.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Anoniem: 167508 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:25:
Ik heb de configuraties van Voipconfig.de overgenomen (zover het kon) in mijn SPA-3000. Nu kan ik wel uitgaande telefoontjes verrichten maar als ik met m'n mobiel naar mijn vaste Voipbuster nummer bel, krijg ik de melding dat ik geen bestaand nummer heb gedraaid. Als ik voipbuster software op mijn Notebook activeer, kan ik wel naar dat bestaande vaste nummer gebeld worden. Waarschijnlijk ligt het aan de instellingen van de Linksys SPA-3000 voor incoming calls.... Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen, heeft iemand met zo'n zelfde Voip-ATA wel de juiste instellingen zodat ie kan bellen en gebeld kan worden???Ik zou dat erg op prijs stellen.... _/-\o_
Ik mijn ATA nog niet helemaal geconfigureerd, maar probeer deze instructie eens https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=578 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Hellup,

Ik heb het volgende probleem;

Ik bel met mijn BT Headset (Motorola H500 of Logitech) en beide hebben last van een vertraging van een 2 seconden als ik bel.
Ik gebruik een Kensington USB-> BT Adapter op mijn USB2.0 poort.

Ik weet niet waar het aan ligt, bekend bij een van jullie?

Bedankt

http://specs.tweak.to/7903

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.