Hoofdcategorieën
Topicacties

[Multiplatform] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 last

Reageer Nieuw Topic
Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
CerielTjuh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:34:
[...]

Ik wil dit topic wel overnemen. Maak ik een nieuwe startpost met betere screens :)
Van mij mag je. Als je een nieuw topic opent gooi ik deze wel dicht. ;)

Overigens kun je de teksten ook gewoon overnemen, al zal er wel aardig wat aangepast/toegevoegd moeten worden.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 15 mei 2007

Ik heb spore op een lekker vijandige manier uitgespeelt totaan de spacefase, daarna vond ik het niet interessant meer. In een paar uurtjes gedaan, dus overnieuw begonnen met een herbivoor. Daar kan ik niet echt goed mee overweg alleen... :S In het begin lukt het wel om vriendjes te maken door alleen te zingen, bij iets sterkere wezens heeft het weinig effect meer, ook niet als ik daar al tier 5 van heb. Andere skills hebben ook niet het gewenste effect lijkt het...
Nu net maar overnieuw begonnen gelijk in tribefase, ik dacht, ik ben braaf een omnivoor. Iedereen alleen gelijk mij aanvallen, dus dat doe ik dan ook maar. Probeer dan wat later ook vriendjes te maken, door geschenken te geven, dat lukt nog wel, maar dan loop ik vast. :S
Ik wil dus van zo'n normaal geel gezichtje naar dat die andere gastjes helemaal bij worden. Dan moet ik ze dus gaan blijmaken ofzo. Maar dan zegt het spel dat ik dat moet doen door op de knopjes te drukken die passen bij de wensen van die gastjes. Ik eerst braaf alle sociale gebouwtjes neerzetten overigens, maar er zijn geen knopjes op om te drukken?!?!?! Heel leuk dat ik ze moet charmeren door op knopjes te drukken die passen bij hun wensen, vooral als er geen knopjes zijn. De handleiding is bovendien bovenmatig bagger en bied ook geen uitkomst. :/

Reg. datum: 20 augustus 2006

je moet je leden van je tribe equipen met die vredesmaak dingen.
selecteer leden en klik dan op het huisje met vredesmaak item
Dan heeft hij hem vast en kan je dat gebruiken voor social shiz

509 Bandwidth Limit Exceeded

quote:
Ltje schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:08:
Ik heb spore op een lekker vijandige manier uitgespeelt totaan de spacefase, daarna vond ik het niet interessant meer. In een paar uurtjes gedaan, dus overnieuw begonnen met een herbivoor. Daar kan ik niet echt goed mee overweg alleen... :S In het begin lukt het wel om vriendjes te maken door alleen te zingen, bij iets sterkere wezens heeft het weinig effect meer, ook niet als ik daar al tier 5 van heb. Andere skills hebben ook niet het gewenste effect lijkt het...
Nu net maar overnieuw begonnen gelijk in tribefase, ik dacht, ik ben braaf een omnivoor. Iedereen alleen gelijk mij aanvallen, dus dat doe ik dan ook maar. Probeer dan wat later ook vriendjes te maken, door geschenken te geven, dat lukt nog wel, maar dan loop ik vast. :S
Ik wil dus van zo'n normaal geel gezichtje naar dat die andere gastjes helemaal bij worden. Dan moet ik ze dus gaan blijmaken ofzo. Maar dan zegt het spel dat ik dat moet doen door op de knopjes te drukken die passen bij de wensen van die gastjes. Ik eerst braaf alle sociale gebouwtjes neerzetten overigens, maar er zijn geen knopjes op om te drukken?!?!?! Heel leuk dat ik ze moet charmeren door op knopjes te drukken die passen bij hun wensen, vooral als er geen knopjes zijn. De handleiding is bovendien bovenmatig bagger en bied ook geen uitkomst. :/
Op het groene knopje onderaan in het midden, heb je er links van 4 knopjes staan :O

Portfolio: code92.nl

Drum my Bass || Love my Lain

quote:
Ltje schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:08:
Ik heb em dus helemaal vriendschappelijk gespeeld.

Creature fase: Je moet minimaal een gelijkwaardig level hebben van de betreffende skill, dus dance, sing, pose en die andere. Ook helpt het als je met evenveel mensen in je pack bent als zij zijn. Dus als er 3 van hun aan het dansen zijn ook minimaal 3 van jou. Neem geen andere rassen in je pack maar alleen jezelf. Als het dan nóg niet lukt kun je de knop middenonder gebruiken. Dat is een soort "betoverings song" waarmee je ze vet easy overhaalt vriendjes te worden.

Tribal fase: Zorg dat je zoveel mogelijk "units hebt" en verdeel over die units gelijkmatig: Digeredoos, Wooden Horns en dat andere instrument, dus 2 of 3 each. Ga dan met een cadeautje naar de andere tribe en maak de muziek waar zij mee beginnen. Dus het goede instrumentje aanklikken.

Als je door een andere tribe aangevallen wordt zoek je snel de leader en zeg je hoi door in friendly pose op hem te klikken. Dan begint weer het hele muziekritueel en zo sla je de aanval vredig af. Als de leader van de vijandige clan niet reageert schiet je ff wat vuurwerk... Dat heeft een beetje hetzelfde effect als je "uberliedje" uit de Creature fase.

Blijft een rukspel :P

Asus P5KC | Core2Duo E8400 @ ~3.8Ghz | 4x 1GB DDRII 800Mhz | GeForce 8800GTS320 @ 608/1566/900 gpu/shader/mem | Audigy SE | HDD's :P |

Acer X203W| Razer Diamondback | Razer ExactMat | Logitech Ultra X

240 Dagen retentie FTW

Wii & Mario Kart!

Heerlijk spel :P heb 'm net, en sta nog steeds perplex :)

I love Wii! Ik Hyve! MKW:4983-6149-5462 SSBB:2750-3125-1247

Reg. datum: 13 april 2002

Ik hoop dat ze snel met die deauthorization patch komen, aangezien ik tot die tijd weiger om mijn Galactic Edition te installeren.

Overigens heb ik net gezien dat de eerste patch alweer is verschenen die diverse kleine en grote problemen (waaronder een crashbug) en een aantal nieuwe zaken aan het spel worden toegevoegd: zie de Changelog

mindcrash wijzigde dit bericht 20-09-2008 15:02 (15%)

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

Zero-punctuation heeft ook een Spore review nu. Altijd wel lachen met die reviews van ze, al versta ik de helft vaak niet :')

http://www.escapistmagazi...ero-punctuation/218-Spore

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

and back is gigi!

Het is dus een beetje als de B&W hype? Hier was ik al bang voor, heb spel nog even laten liggen in de schappen. Wilde eerst GoT afwachten, en kopen zal ik het zo te zien dus maar niet :).

Flapmo & Flapmule | DiabloII LoD account names
Story of my life =]

Reg. datum: 05 februari 2008

quote:
FunkyTrip schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:48:
Zero-punctuation heeft ook een Spore review nu. Altijd wel lachen met die reviews van ze, al versta ik de helft vaak niet :')

http://www.escapistmagazi...ero-punctuation/218-Spore
Geweldig as usual ;) Ik heb nooit problemen om hem te volgen. Nu moet ik zeggen dat ik het wel redelijk met hem eens ben. De gameplay zelf vind ik toch redelijk tegenvallen, vooral door de simpelheid en repetitiviteit. Dat geld vooral voor de stages tot de Space Phase, vandaar dat ik alles daarvoor aan vind voelen als inleiding voor de Space Age. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de stijl/humor van de verschillende phases wél erg kan waarderen. Daarom besteed ik ook 99% van mijn Spore speeltijd in de editors, waar Yathzee in zijn review bar weinig aandacht aan besteed hoewel die imo de kern van het hele spel zijn, die ik dan weer wél geweldig vind (op een paar nadelen na). Daarom wil ik hierbij even mijn profiel laten zien op de Spore pagina, jammer genoeg doet de Spore pagina moeilijk >.< Als je mijn creatures wilt zien, moet je even naar Cowabungaa zoeken.

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Assassinator schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:47:
.< Als je mijn creatures wilt zien, moet je even naar Cowabungaa zoeken.
Die Widget is wel grappig :)

Mijn profiel is hier.
Of zoeken naar Supervisor.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Reg. datum: 29 september 2000

quote:
Flapmo schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:20:
Het is dus een beetje als de B&W hype?
Vind ik niet. I.t.t. B&W 'werkt' Spore wel, ik vond B&W vooral een erg frustrerend spel, Spore heb ik erg veel plezier mee.
quote:
Torched schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:13:
Dat gevoel heb ik nu ook heel erg.
Ben nu ontzettend blij dat ik er geen 50 euri aan besteedt heb.
Vond de game al boring op het moment dat je uit het water kwam.
Vriendjes worden of beestjes uitroeien is leuk maar gaat vervelen.
Space stage zit dan wel weer goed in elkaar
Space stage is het overgrote deel van het spel man.

Hydra wijzigde dit bericht 21-09-2008 12:20 (44%)

WoW: Zhazam - 70 Mage | Sammia - 70 Druid

!Dolf is rechtvaardig!

Tot je in de spage fase komt waar je alles met 1 schip moet doen...

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

Reg. datum: 30 september 2007

Ik heb het spel nu een paar dagen en ben er wel tevreden over. Vind dat er leuke details in verwerkt zijn en dat gezeur over de beveiliging die ze gebruiken vind ik onterecht. Heb nu 4 spellen op mijn laptop en maar 2 daarvan kan ik spelen zonder DVD, een is dus SPORE. Erg jammer dat dat bij de andere twee niet kan.

Wel vind ik het jammer dat je zodra je naar een volgende fase kunt, eigenlijk niets meer kunt doen in de fase waar je in zit.

Leuk was dat de wezens die ik in mijn pack had zitten in de tribal fase ineens huisdieren zijn geworden.

Ohja, ik ben geen die-hard gamer en had ook geen verwachtingen van SPORE. Waarschijnlijk heeft dat invloed op mijn mening..

graast!
Reg. datum: 02 september 2004

Toch wel jammer dat dit topic verzandt in een soort van azijnpisserij over DRM en het "gebrek aan diepgang" :(

Ik speel het spel nu 2 weken en ben nog steeds redelijk vooraan in de space-fase. :') Elke avond zijn er weer 2-3 uur voorbij voordat ik er erg in heb. Dan moet ik me achter de PC vandaan slepen omdat de volgende ochtend die wekker weer onverbiddelijk is. 7(8)7 Ik kom dan het eerste uur niet in slaap omdat ik nog zoveel "dingen" in het spel wil doen.. :z

IK vind het al met al een TOP-spel d:)b

bèèèèèèhhh

quote:
1-of-6Billion669 schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:56:
Toch wel jammer dat dit topic verzandt in een soort van azijnpisserij over DRM en het "gebrek aan diepgang" :(

Ik speel het spel nu 2 weken en ben nog steeds redelijk vooraan in de space-fase. :') Elke avond zijn er weer 2-3 uur voorbij voordat ik er erg in heb. Dan moet ik me achter de PC vandaan slepen omdat de volgende ochtend die wekker weer onverbiddelijk is. 7(8)7 Ik kom dan het eerste uur niet in slaap omdat ik nog zoveel "dingen" in het spel wil doen.. :z

IK vind het al met al een TOP-spel d:)b
Helemaal mee eens.

heuh?
Reg. datum: 17 september 2004

Ik vind het ook een leuk spel, en ik ben een hardcore gamer, maar ik ga eigenlijk nooit in hypes mee. Ik wist wel dat Spore uit ging komen maar had altijd zoiets van, ik koop het wel zodra het uit komt en zie het wel.

Gisteren weer lekker 3 uurtjes space age gespeeld met een rijk, waar ik redelijk ver mee ben inmiddels (heb geloof ik al drie of vier volkjes op space age). Kan ik die rare artifacts trouwens gewoon verkopen aan de hoogst biedende of heeft iemand er nog bijkomend nut van ontdekt.

Off-topic
Dat gezeik moet trouwens nu wel een beetje afgelopen zijn, degenen die het spel niet kopen, niet van plan zijn te kopen of die het niet eens zijn met EA, DRM of andere zaken voegen niet zoveel toe aan een SPORE discussie m.i.
AFX Ghey Edition by HlpDsk
Reg. datum: 05 februari 2002

Ik vind die stamfase helaas niet echt leuk. Het bouwen/tweaken van je creatie is imo toch echt het leuke in de game zelf (of ben ik te kortzichtig?).
heuh?

quote:
Outerspace schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:50:
Ik vind die stamfase helaas niet echt leuk. Het bouwen/tweaken van je creatie is imo toch echt het leuke in de game zelf (of ben ik te kortzichtig?).
Ik denk dat Creature Stage en Space Stage de leukste zijn. De eerste omdat je dan je wezentje vorm geeft, de tweede omdat je dan het universum ontdekt en allerlei awards, nieuwe spullen en nieuwe rassen kunt ontdekken. Space age heb ik nog niet het einde kunnen ontdekken.

quote:
bFunk schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:56:
Ik denk dat Creature Stage en Space Stage de leukste zijn. De eerste omdat je dan je wezentje vorm geeft, de tweede omdat je dan het universum ontdekt en allerlei awards, nieuwe spullen en nieuwe rassen kunt ontdekken. Space age heb ik nog niet het einde kunnen ontdekken.
Vind ik ook de leukste fases. Creature phase niet alleen omdat je dan echt je creature bouwt, maar ook omdat je dan allemaal vage creaties van anderen tegenkomt. Tot nu toe echt de meest vreemde (en leuke) creatures gevonden.

In de space phase heb ik een planeet bij m'n homeplanet T3 geterraformed met de leukste creatures daarop als een soort 'zoo'. Die gebruik ik ook als 'bron' om andere planeten te terraformen.

Boe!

Ik vind eigenlijk alle fases wel leuk behalve de stam fase, die is echt brak :p
Space fase blijft het leukst, en ik moet zeggen dat ik aardig verslaafd ben aan de achievements

mensen van hier mogen mij gerust als buddy toevoegen, me IGN is Str1ngS ^^

TnI 4 Life

heuh?

Finally, wat constructiefs :p. Ik speel Spore of en on tussen andere games door met bFunk. Voeg me maar toe. Een GoT Spore community lijkt me wel een leuke idee.

Whoo, spore patch:
http://www.spore.com/patch

graast!
Reg. datum: 02 september 2004

@bFunk & Str1ngS: Buddies toegevoegd ;)
voeg je mij (1of6Billion) ook toe? :>

1-of-6Billion669 wijzigde dit bericht 23-09-2008 09:09 (48%)

bèèèèèèhhh

Boe!

Toegevoegd ^^

Ik heb trouwens problemen met de bliksemsnel achievement te krijgen (ja mijn spore heb ik Nederlands geïnstalleerd). Heb gisteravond de beschavingsfase in 10-15 minuten uitgespeeld maar nog krijg ik dat ding niet. Mensen nog tips of ervaringen hier mee?

TnI 4 Life

Pagina: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: