[Multiplatform] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 50 51 52 53 last
Reageer Nieuw TopicEchter vind ik het tegenvallen, ik had gehoopt op een enorm interactief spel, waar iedereen aan deel zou nemen, dit is gewoon een uitgebreide sims, meer voor kinderen ook..
Ik heb nu het hele spel gehad, op de space modus na, en het valt me op, dat er bijvoorbeeld veel verschil zit in moeilijkheidsgraad tussen herbivoor en carnivoor.
Ik heb meteen maar gekozen voor een cel met beide smoeltjes
Verder wel leuk om een keer te doen als je je verveelt, maar het valt me toch ontzettend tegen.
Reg. datum: 29 december 2007
-"evolutie" slecht uitgewerkt, aangezien je alles zo hop kan veranderen wanneer je wil.
-Editor wel superuitgebreid, vooral creatures maken is erg vermakelijk, ook prachtig te zien hoe het wordt geanimeerd!
-RTS onderdelen te simplistisch
-Gameplay niet echt heel boeiend.
Al met al: leuk spelletje voor tussendoor, maar niks baanbrekends. Misschien met wat mods, zie Simcity 4!
Je rant op een publisher omdat een ontwikkelingsbedrijf dat een spel heeft gemaakt dat EA distribueert je niet bevalt?quote:icegodd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:30:
wat een game van EA weer ....
ik begon net als iedereen vol fun en moed aan het spel( cel fase geweldige) maar later is mijn fun factor om gezet naar HATE EA gevoelens. ben ook ergens met space gestopt.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn
Reg. datum: 18 maart 2008
gast wil je erbij horen door ea te bashen ofzo? Dit heeft geen ene reet met ea te maken dus weet waar je over praat als je een beetje tof over ea wil gaan doenquote:icegodd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:30:
wat een game van EA weer ....
ik begon net als iedereen vol fun en moed aan het spel( cel fase geweldige) maar later is mijn fun factor om gezet naar HATE EA gevoelens. ben ook ergens met space gestopt.
Kunnen de legalingen onder ons nou al wel creatures exchangen?
Iemand een G11/G15 pootje polssteun JPAC-interface te koop? PM Me plz!
Reg. datum: 14 november 2006
ik vind het ook prachtig, en ben 24quote:MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:15:
Wij vallen sowieso wel keihard buiten de doelgroep. En laat jantje van 13 het prachtig vinden
.
Ja hoor, ben al genoeg creatures van andere mensen tegengekomen, en m'n eigen zullen ook wel ergens rondzweven
Spel begint voor mij pas in de spacefase, daar krijg je echt een 4xE gevoel bij, gecombineerd met alle editors.
Reg. datum: 04 juni 2001
Eigenlijk zijn het meerdere games in 1 pakket.
Ik vind zelf het rondrennen en "DNA" verzamelen iets minder maar het maken van je eigen wezens/gebouwen/voertuigen is echt cool.
EA nice!!!
[img]http://cry.travianteam.com/sig-5-nl-2-nlspeed_42171.gif[/img]
Reg. datum: 09 juli 2003
Ik speel het met veel plezier, het is een keer wat anders
Het is een combo van verschillende games ( en dit is op een leuke manier gedaan )
Ik denk dat dat inderdaad de juiste insteek is die je moet hebben bij het spelen van dit spel.quote:RoaDHouse schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:20:
Jullie nemen het allemaal te serieus. Het is gewoon een leuk spel met veel humor en goed in elkaar gezet.
Ik speel het met veel plezier, het is een keer wat anders![]()
Het is een combo van verschillende games ( en dit is op een leuke manier gedaan )
Ik heb het zelf trouwens nog steeds niet gekocht, heb het komend weekend toch geen tijd om te spelen, ben het hele weekend weg.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn
Hey, heb je al een oplossing gevonden? Ik zit in hetzelfde schuitjequote:JDeraGear schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:26:
Hmm ik mis nog ernstig iets in de civilisation fase: een knop voor 'opnieuw starten'...
ik heb 4 van de 10 stadjes ingenomen als religieuse leider, alleen nu is een andere factie zó machtig geworden dat ie de andere 6 bezit, en heeft een militaire factie... met andere woorden, hij walst compleet over me heen met zijn militaire vliegtuigjes, en er is geen ruk dat ik kan doen... ik kan af en toe een eigen vliegtuigje eruit poepen, maar die zijn láng niet zo sterk, en hij heeft er VEEL meer.
Je zou zeggen, begin opnieuw... maar dat kan dus niet![]()
Ik MOET dus gaan zitten wachten totdat geel mij compleet van de planeet afveegt voordat ik opnieuw kan proberen... omfg![]()
![]()
Kleine screenshot ter ondersteuning. Mijn laatste stad, onder aanval van tig vliegtuigjes, geen geld om nog wat te bouwen, en geen mogelijkheid tot overgave/onderhandelen/reloaden van game...
[afbeelding]
-edit-
ah lekker, na 10 minuten doelloos zitten kijken hoe ik word afgeslacht blijkt dus dat ie daarna gewoon de laatste savegame laadt... waar de schade dus al onomkeerbaar was. Godver. kan ik gewoon een compleet nieuw spel beginnen vanwege een foutje in de Civ fase!![]()
![]()
Advies gewenst!!![]()
Reg. datum: 09 juli 2003
De game vaker "saven" dan wegzetten. Kan je verschillende stappen terrug.quote:MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:14:
[...]
Hey, heb je al een oplossing gevonden? Ik zit in hetzelfde schuitje. Hij restart de hele tijd eventjes daarvoor, óf ik moet hélemaal overnieuw
.
Holy sh... euh bananen. Ik heb dus ook hetzelfde. Ben in 1 speer doorgespeeld naar space age (6 uurtjes ofzo) niets geen problemen (op normal). Allemaal een fluitje van een cent.quote:MsG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:14:
[...]
Hey, heb je al een oplossing gevonden? Ik zit in hetzelfde schuitje. Hij restart de hele tijd eventjes daarvoor, óf ik moet hélemaal overnieuw
.
Naja, dan komt het, Sir Nobax heeft ruzie met een ander ruimtemannetje, op zich geen probleem. 2 uur later is HEEL DE GALAXY MAP vijandig.
Hoe is dat nou ingodsnaam gebeurd ?? Ik snap er geen drol van, maarja, ik kan dus helemaal niets meer.
[edit]Hmm, als je een andere wereld kies, dan kan je kiezen wanneer je wil beginnen, pfew. Ik stond bijna op het punt om weer vanaf 0 te beginnen.
SirNobax wijzigde dit bericht 05-09-2008 02:14 (9%)
Pentax K110D - Pentax-M 50mm F/1.7 - Pentax-M 40mm F/2.8 - Pentax-F 35-70mm - Pentax-M 50mm F/2.0 - Pentax-M 80-200mm F/4.5 - Tokina 28mm F/2.8 - Tokina 135mm F/2.8 - 2.0x TC
Reg. datum: 27 september 2006
Niet waar, veel mensen die zeiken op het spel denken alleen maar in termen van winnen en verliezen. Het eerste wat ik hoorde toen ik voreg hoe is spore? Was het antwoord: "Kutspel, uitgespeeld in 4h".quote:JDeraGear schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:18:
[...]
Quoted for truth!
De echt leuke/grappige creatures kan je niet gebruiken omdat je dan de game voor jezelf te moeilijk maakt...
(en er zijn echt gave creatures in de sporepedia, 1 persoon heeft allemaal comic heroes nagemaakt in spore; spiderman, batman, superman etc)
Je kan het zo bekijken, net zoals mensen zeggen dat evolutie niet werkt omdat je je mannetje at will kan veranderen. Als je dat niet leuk vind doe je dat toch niet? Enige zelf restrictie is toch wel mogelijk? En als het dan niet klopt of je het niet leuk vindt, waarom begin je er dan aan in de eerste plek. Je kan ook gewoon het zelf proberen om je creature zo'n goed mogelijke evolutie mee te geven die wel klopt.
En met die onderdelen valt reuze mee, het spel is zo makkelijk en die onderdelen maken maar weinig uit. Ja als je er doorheen wilt rushen om alles zo snel en effectief mogelijk te doen dan wel. Maar volgens mij moet je zo niet denken bij dit spel. Ook als je naar de Civ fase gaat kan je je creature nog 1 maal aanpassen zoals je wilt, want dan doen al die dingen helemaal niet meer ter zaken en kan je maken wat je wilt.
Ik hoor veel dezelfde kritieken, die ik ondertussen wel snap. Vooral die van die evolutie hoor je vaak terug van voornamelijk meer hardcore gamers. Volgens mij kijken die toch echt anders naar spellen, niet alles draait op Loot!XP!wereldheerschappij(al hier dan wel)
Xdoos Gamertag: Postius
Ik heb geprobeerd om gewoon erdoorheen te rennen, zonder succes. Je hebt een gelimiteerd bereik op je interstellar drive, en de sterren zijn zo opgesteld zodat je om verder te komen toch altijd in een altijd groter wordend gebied word vastgehouden. Om het midden te bereiken moest ik door een ellenlang lint van dat evil empire heen.... Straks nog eens proberen als ik een betere drive heb.
Oh, en een easter egg, weet niet of het al bekend is: Ons zonnestelsel ligt op precies dezelfde plek als waar het ligt in de echte melkweg. Het zit in het spel, met redelijk gedetailleerde "echte" kaarten op de aarde en mars iig
En iets om naar vooruit te kijken: Als je het spel "uitspeelt" (het midden bereikt, denk ik, maar je kunt gewoon verder blijven gaan in ieder geval) unlock je de "galactic editor". Dit is nog niet zeker, maar wel waarschijnlijk, aangezien er aanwijzingen van de ontwikkelaars zijn dat je simpelweg meer editors unlockt als je daar aankomt. Er zijn ook verwijzingen naar zo een editor in eerdere presentaties op het GDC (2006).
Het word alleen maar dieper naarmate je meer speelt
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
Amd Athlon 64 X2 4200+ @2500 Mhz, ASUS A8N-SLI, Nvidia 8800 GTS 320 Mb, SoundBlaster Audigy LS, 2 GIG Kingston Camera: Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm iS, Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM, Canon BG-E5
We weten allemaal dat Spore het geestelijk verlengde is van sim*, waarom hebben we het dan steeds over "uitspelen" en "dit en dat duurt te kort" en "zus en zo is minder effectief"? Spore gaat toch net zo goed niet om het einddoel, maar om wat je onderweg allemaal kunt doen?
Het klinkt af en toe een beetje als "Ik heb een modeltrein gekocht die ik helemaal zo kan aankleden als ik wil, maar ik ben al in 2 minuten terug bij af als ik mijn trein laat rijden!"
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
Tim van 23 vindt het ook prachtigquote:MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:15:
Wij vallen sowieso wel keihard buiten de doelgroep. En laat jantje van 13 het prachtig vinden
.
Ik had hele hoge verwachtingen van het spel en die zijn stuk voor stuk ingelost. Alleen verwachten de meeste mensen Red Alert 4 in het RTS deel bij wijze van spreken.
Dit is inderdaad een goede verwoording van wat ik probeer te zeggen.quote:DarkX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:42:
We weten allemaal dat Spore het geestelijk verlengde is van sim*, waarom hebben we het dan steeds over "uitspelen" en "dit en dat duurt te kort" en "zus en zo is minder effectief"? Spore gaat toch net zo goed niet om het einddoel, maar om wat je onderweg allemaal kunt doen?
Ixion wijzigde dit bericht 05-09-2008 09:01 (32%)
Gewoon de parts die je al hebt copieren op exact dezelfde plek. Je zult ze dan niet zien. Of je verbergt de objecten achter andere objecten.quote:MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:12:
Ik vind het wel jammer dat je eigen creativiteit wordt beperkt door het feit dat meer nuttige bodyparts gewoon beter zijn dan je eigen mooie creature met maar 2 handen bij wijze van. Net als need for speed, waar je werd gedwongen tot pauperspoilers op je auto om dat deze meer punten gaven dan de mooie spoilers.
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
Hij quote mijn post waarin ik beweerde dat je bij bijv. de sociale interactie gedwongen word onderdelen te nemen waar mee je kan dansen, chamferen, zingen en die andere (quote:Postius schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 05:23:
[...]
Niet waar, veel mensen die zeiken op het spel denken alleen maar in termen van winnen en verliezen. Het eerste wat ik hoorde toen ik voreg hoe is spore? Was het antwoord: "Kutspel, uitgespeeld in 4h".
Je kan het zo bekijken, net zoals mensen zeggen dat evolutie niet werkt omdat je je mannetje at will kan veranderen. Als je dat niet leuk vind doe je dat toch niet? Enige zelf restrictie is toch wel mogelijk? En als het dan niet klopt of je het niet leuk vindt, waarom begin je er dan aan in de eerste plek. Je kan ook gewoon het zelf proberen om je creature zo'n goed mogelijke evolutie mee te geven die wel klopt.
En met die onderdelen valt reuze mee, het spel is zo makkelijk en die onderdelen maken maar weinig uit. Ja als je er doorheen wilt rushen om alles zo snel en effectief mogelijk te doen dan wel. Maar volgens mij moet je zo niet denken bij dit spel. Ook als je naar de Civ fase gaat kan je je creature nog 1 maal aanpassen zoals je wilt, want dan doen al die dingen helemaal niet meer ter zaken en kan je maken wat je wilt.
Ik hoor veel dezelfde kritieken, die ik ondertussen wel snap. Vooral die van die evolutie hoor je vaak terug van voornamelijk meer hardcore gamers. Volgens mij kijken die toch echt anders naar spellen, niet alles draait op Loot!XP!wereldheerschappij(al hier dan wel)
MsG wijzigde dit bericht 05-09-2008 10:47 (66%)
Niet dat het zo veel uitmaakt.. Zoveel goede creatures had ik nou ook weer niet gemaakt.
It's life Jim ... but not as we know it ... Ariesfleet the dutch textbased star trek rpg visit us at www.ariesfleet.nl
Einde van het spel:quote:[b][message=30688333,noline]
En iets om naar vooruit te kijken: Als je het spel "uitspeelt" (het midden bereikt, denk ik, maar je kunt gewoon verder blijven gaan in ieder geval) unlock je de "galactic editor". Dit is nog niet zeker, maar wel waarschijnlijk, aangezien er aanwijzingen van de ontwikkelaars zijn dat je simpelweg meer editors unlockt als je daar aankomt. Er zijn ook verwijzingen naar zo een editor in eerdere presentaties op het GDC (2006).
Als je earth instant terraformed gebeurt er niks speciaal
Ik heb wel ergens gelezen dat er easter eggs in zitten waarvan de developers beweren dat ze pas na een jaar bekend zullen worden...
Do not crush the flowers of wisdom with the hobnail boots of cynicism. ~Bill Bailey
Je snapt jet niet; als je in die creature fase (de 2e fase dus) niet bepaalde lichaamsdelen gebruikt zodat je ofwel je aanvallen, ofwel je sociale vaardigheden tot een bepaald niveau brengt, kom je nooit verder omdat je én niemand kan verslaan, én geen vriendjes kan maken omdat de skill van je creature te laag is. En om die skill hoger te krijgen MOET je perse vleugels/pootjes etc van level 4 zingen/charmeren/dansen/poseren hebben, anders kom je gewoon niet verder. Dit heeft verder niet zo veel met zelfbeheersing te maken...quote:
Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 50 51 52 53 last