Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel V

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 juli 2001

Wellicht een wat vreemde vraag: wat is de maximale resolutie van de album art / covers van muziek? Ik zit momenteel een tijdje in de VS, maar ben van plan om bij terugkomst XBMC wat actiever te gebruiken. Ben nu al mijn muziek wat aan het ordenen en covers aan het toevoegen :)

Ja Ja...

quote:
boffers schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 04:40:
Wellicht een wat vreemde vraag: wat is de maximale resolutie van de album art / covers van muziek? Ik zit momenteel een tijdje in de VS, maar ben van plan om bij terugkomst XBMC wat actiever te gebruiken. Ben nu al mijn muziek wat aan het ordenen en covers aan het toevoegen :)
Ik gebruik Album Cover art Downloader, samen met musicbrainz (voor de juiste ID3 tags). Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat covers 128x128px moeten zijn. Maar je kunt ook gewoon een folder.jpg in je folder gooien, dat moet werken.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

like in Pinda ^_^

Zou er ooit de mogelijkheid komen om Gamecube spellen op de xbox af te spelen?
Reg. datum: 20 augustus 2004

quote:
PnD schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:13:
Zou er ooit de mogelijkheid komen om Gamecube spellen op de xbox af te spelen?

Reken er maar niet op. ;)

Als een AMD dual core 4800+ met 2 nvidia 7900GTX kaarten in SLI dit niet eens kunnen emuleren omdat we de architectuur niet kunnen kraken en de technieken geheel anders zijn, dan hoef je zeker niet de hoop te hebben dat het ooit op de xbox gaat draaien. ;)

Reg. datum: 11 januari 2002

quote:
cypher21 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:56:
[...]

bij de build van schweino zit nog een oud quicktimescript (1.36), je moet de nieuwste even van http://www.xbmcscripts.com/ afhalen en dan die dingen op regel 490 veranderen, dan doet ie et als et goed is wel. als je in de *.py kijkt staat bovenin het commentaar de versie, de nieuwste is 1.37

Bedankt voor de tip quicktimebrowser werkt nu weer. De blokjes in het system info scherm zijn ook weg. Alleen het popup-menu wordt nog niet goed weergegeven. Kan iemand me daarbij helpen? Heb intussen al de build van 13 maart draaien.

In mijn log file vallen mij volgende entries op, als iemand er iets aan heeft:
14-03-2006 19:49:23 WARNING kernel32.dll fake function DisableThreadLibraryCalls called
14-03-2006 20:05:01 ERROR exception in CApplication::FrameMove()
14-03-2006 20:05:01 ERROR exception in CApplication::Render()

Voor de duidelijkheid een screenshot:
http://www.xs4all.nl/~pardijs/screenshot001.jpg

Oplossing:
Ik heb dit probleem in het officiele xbmc forum gepost. Hier heeft men mij op het volgende gewezen:
quote:

Nope, that's not the one from CVS

All tags are now lower case only (see the <posX> tags etc. which should be <posx>)

It's fine in CVS, so this file must have escaped your upgrade.

Het gaat hierbij om het bestand skin\Project Mayhem III\PAL\DialogSubMenu.xml
Nadat ik de versie uit CVS van de file heb geïnstalleerd was het probleem verholpen.
Dus er gaat iets niet goed als schweino een CVS update doet. Waarschijnlijk gebruikt hij een door hem geedite versie vanwege de referenties naar de scripts, alleen zijn de updates niet toegepast.

oki_doki wijzigde dit bericht 14-03-2006 22:37 (54%)

"I don't always know what I'm talking about, but I always know I'm right." -M. Ali-

Arwen / Kayne

Ik las gisteren op het xbmc-forum dat ze de PMIII-skin toch aan het updaten zijn naar de v2.0-standaard.
Blijkbaar zit deze nog niet bij Schweino in de build?

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 11 januari 2002

quote:
Fire69 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:08:
Ik las gisteren op het xbmc-forum dat ze de PMIII-skin toch aan het updaten zijn naar de v2.0-standaard.
Blijkbaar zit deze nog niet bij Schweino in de build?
Dat heeft niets met dit probleem te maken. DialogSubMenu.xml is voor het laatst midden december 2005 gewijzigd. De DialogSubMenu.xml in de build van schweino is van 17-4-2005. Het probleem doet zich dus voor sinds midden december vorig jaar. En als ik even terugzoek in de vorige delen van deze thread vind ik op 22 december de volgende post: http://gathering.tweakers...message/24859575#24859575

"I don't always know what I'm talking about, but I always know I'm right." -M. Ali-

Arwen / Kayne

Ik had ergens gelezen (in dit topic?) dat de oorzaak was dat de PM3-skin niet meer werd geupdate naar de nieuwe skinstructuur...

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 13 november 2003

Ik heb onlangs een gechipmodde (waarschijnlijk aladdin) xbox gekocht met een 160 gb hd. Deze start met EvolutionX. Hierop heb een recente build van xbmc gezet (verzie 1.1.0 van 2 maart 2006). en een versie van de pdm (0456) skin voor xbmc.

Vragen:

1* In de standaard skin van xbmc loopt een rss feed. Deze zou ik graag willen veranderen naar feeds van "nu.nl" en "webwereld.nl" maar het lukt mij niet om een werkende koppeling naar deze feeds te krijgen. Plaats ik de originele weer dan doet hij het wel weer. Welke links moet ik dus gebruiken?

1b* In het pdm skin loopt geen rss feed bij mij? Is dat wel mogelijk? En waar in te stellen?

2* Ik heb 2 scripts, tvgids en uitzendinggemist, geplaatst en deze werken. In de pdm skin staat rechts onder een knopje dat je kan kiezen om scripts weer te geven en te zoeken. Kan ik deze scripts daar standaard "vast" in zetten zodat je niet meer op de hd hoeft te bladeren?

3* Is er een mogelijkheid een knop op het dashboard te maken die daarna een pagina geeft met je favoriete scripts?

4* EvolutionX is mijn standaard dashboard. Deze zou ik wille`n vervangen door een nieuwe versie of zelfs xbmc als standaard dashboard maken maar dat durf ik nog niet. Kan je als er iets mis gaat en je dashboard niet meer wil booten, de xbox nog wel booten met bijv. dvd autoinstallerdeluxe 3?

Ja ik weet het ........ 1 domme kan meer vragen dan een 0.5 wijze kan beantwoorden .... 8)7

Edit:
Vraag 1 heb ik wel wat in het forum over gelezen en dit over gevonden:
<feed updateinterval="30">http://nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Economie</feed>
Dat had ik dacht ik ook ingevuld maar toen verscheen er niets .... nog een keer proberen

Vraag1b staat nog open

Vraag 2 heb ik toch denk ik ook gevonden
Edit dialogsubmenu.xml in de betreffende skin folder.

vraag 3 staat nog open

Vraag 4 is beantwoord thnx

Gymaroe wijzigde dit bericht 16-03-2006 16:13 (15%)

Held
Reg. datum: 17 januari 2002

Vraag 4 - je hebt een chipped xbox zeg je, dus dan kan er weinig misgaan hoor... mocht er wat misgaan dan kun je idd nog booten met slayers

Reg. datum: 22 februari 2005

Ik krijg het IMDB probleem maar niet opgelost, vorige week nog een recente schweino gedownload! Tevens de system bestanden gewijzigd en t en u data verwijderd, maar ik krijg nog steeds geen image te zien... iemand hier een oplossing voor??

Mac Mini 1,83ghz 2mb (1TB ext. HD Toshiba) - Plex Media Centre - IPhone 3g 8GB - Logitech Harmony 555

like in Pinda ^_^

Is er ook een programma om je xbox te shadowen? Net als bij pc's, RealVNC, Radmin e.d. doen..

En wat kan ik het beste doen als ik dvd's heb vd videotheek die zo terugmoeten die ik nog niet heb gezien..
Via FTP eropknallen? Of gewoon met de hdd manager?
En hoe ga ik het dan vervolgens afspelen?
Had vorige x naar mijn dvd speler gebrowsed en toen de eerst vob file afgespeeld, maar dat pikt ie niet, dan loopt ie slecht..

PnD wijzigde dit bericht 16-03-2006 18:50 (65%)

quote:
PnD schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:38:
Is er ook een programma om je xbox te shadowen? Net als bij pc's, RealVNC, Radmin e.d. doen..

En wat kan ik het beste doen als ik dvd's heb vd videotheek die zo terugmoeten die ik nog niet heb gezien..
Via FTP eropknallen? Of gewoon met de hdd manager?
En hoe ga ik het dan vervolgens afspelen?
Had vorige x naar mijn dvd speler gebrowsed en toen de eerst vob file afgespeeld, maar dat pikt ie niet, dan loopt ie slecht..

Je kunt Xbmc remote benaderen dmv de webserver.
Dus je kunt in je browser gewoon het ip van je xbox invullen.

Een backup van een DVD maak je met Magiciso,
Vervolgens kun je gewoon het Iso bestand streamen of kopieren naar je Xbox.

aloha
Reg. datum: 27 oktober 2003

Even een noob tussendoor :P
Sinds een paar dagen heb ik een omgebouwde xbox met een Shadow-X chip en EvoX bios.
Nou heb ik geprobeer om met qwix te ftp'en (crosskabel directe verbinding) naar de xbox maar dat wilde niet echt lukken (om xbmc te installeren) Krijg een server rejected error.
Na het een en ander uitgezocht te hebben, blijkt dat er een ftp server op de xbox moet draaien?
Nou lees ik dat je Evox dashboard erop moet zetten, maar her en der heb ik ook gelezen dat dit gelijk al met xbmc moet kunnen zonder dat Evox aan te pas komt. En nou zie ik dus door de bomen het bos niet meer 8)7

SDFNYIRW

Arwen / Kayne

Evox is een dashboard. Deze heeft een ftp-server ingebouwd.
XBMC is ook een dashboard met een ftp-server.
Je kan dus kiezen, maar je moet wel 1 van de 2 draaien voordat je naar de xbox kan ftp'en natuurlijk. :)
Wat draait er nu op je xbox als je hem opstart?

aloha

Volgens mij draait er nu gewoon de standaard dashboard van microsoft. Als ik boot zie ik linkboven wel een EvoX logotje. Maar hoe kan ik dan xbmc erop zetten zonder dat ik er naartoe kan ftp'en ?

edit:
Hmm, iets onder de tekst wat ik heb gelezen staat er hoe je vanaf cd moet booten. Ik heb dus met Qwix een iso gemaakt en dat ga ik zo testen. Dus dan moet ik van de cd booten zodat de ftp draait en dan kan ik inloggen op xbmc op de HD te zetten >?

helaas werkt de iso niet (ook niet als udf ), morgen maar eens met een xbox ultimate bootdisk proberen

FlyEragon wijzigde dit bericht 16-03-2006 22:43 (53%)

SDFNYIRW

Arwen / Kayne

Als je aan een Slayer's Disk kan geraken en daarmee je xbox boot, heb je toch al een ftp-server draaien.

Reg. datum: 26 januari 2000

Hebben meer mensen problemen om xbins te benaderen? Op IRC krijg ik te zien dat het een invite only channel is :?

Reg. datum: 15 augustus 2004

waar kan ik de Schweino build vinden ?

like in Pinda ^_^

quote:
Bigfoot87 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:06:
[...]

Je kunt Xbmc remote benaderen dmv de webserver.
Dus je kunt in je browser gewoon het ip van je xbox invullen.

Een backup van een DVD maak je met Magiciso,
Vervolgens kun je gewoon het Iso bestand streamen of kopieren naar je Xbox.
Kan ik niet gewoon die bestanden ergens naartoe kopieren en afspelen? Perse eerst iso-en?
Ik vind het toch erg jammer dat er weer een topicstarter is die niets aanpast. Ik heb al eerder aangegeven dat het mooi zou zijn dat handige zaken uit het vorige topic worden overgenomen in de FP.
aloha

quote:
Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:08:
Als je aan een Slayer's Disk kan geraken en daarmee je xbox boot, heb je toch al een ftp-server draaien.
Via een ultimate boot disc heb ik xbmc kunnen installeren eindelijk. Maar bij afspelen van films ed wil hij nog wel eens vastlopen. Vanavond maar eens via FTP te proberen xbmc te updaten en wat prorgamma's bijgooien.

SDFNYIRW

aloha

quote:
hellrazor schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:55:
waar kan ik de Schweino build vinden ?
dit is m als het goed is : xttp:// xbmc . schweino . com

SDFNYIRW

Reg. datum: 26 januari 2000

Ik zag dat Schweino zijn build al een tijdje niet meer geupdate heeft (laatste van 13 maart). Daarnaast zag ik bij XBMC dat er momenteel een code freeze is (vanaf 7 maart) voor versie 2.0 waarin alleen nog bugs gefixt worden. Is het mogelijk dat er sinds 13 maart geen changes meer geweest zijn of is Schweino "afwezig" (ik heb 'm ook al een tijd niet meer op het forum gezien).
Daarnaast zou het handig zijn om te weten welke bestanden Schweino voor zijn build aan de XBMC uit de CVS toevoegt (zoals naast een aantal scripts blijkbaar DialogSubMenu.xml), zodat we weten of iets een bug in XBMC is of misschien veroorzaakt door die toevoegingen. Weet iemand dit?

martdj wijzigde dit bericht 17-03-2006 11:56 (8%)

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Ik heb net gezocht naar skins, maar kan eigenlijk niets vinden dat mooier of 'beter' is dan PMIII. Jammer doch helaas.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: