Hoofdcategorieën
Topicacties

Bluetooth Stereo (A2DP) topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 maart 2000

quote:
Amiet01 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:23:
[...]

Mijn N73 wel. De Bluesoleil niet, maar kan op de site van MSI ook niets vinden over mijn bluetooth stick (BToes EDR micro dongle). Kan ik gewoon algemene bluesoleil drivers installeren?

Ik ben alleen bang dat het gewoon ligt aan de Jabra zelf en niet aan de rest. Ik verbind ze trouwens niet tegelijk, maar los van elkaar met de headset.
Nee, dat kan niet. Volgens mij zijn die micro dongles uitgerust met een soort serial code. Ik kreeg tenminste alleen de bijgeleverde Bluesoleil geinstalleerd. Elke andere versie ging zeuren over een foute code
Robert Webbe

quote:
WoutF schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:20:
[...]
Nee, dat kan niet. Volgens mij zijn die micro dongles uitgerust met een soort serial code. Ik kreeg tenminste alleen de bijgeleverde Bluesoleil geinstalleerd. Elke andere versie ging zeuren over een foute code
Nou, je antwoord is niet helemaal correct. Als de fabrikant netjes de licentiekosten heeft geregeld, dan kun je vaak gewoon de update draaien en upgrade die je huidige softwarestack. Als het zo'n Chinees merk waarbij geen licenties zijn betaald en alle dongles hetzelfde MAC adres hebben, dan zal dat inderdaad niet lukken, dan moet je bij de software blijven die standaard is meegeleverd.

Maar wat redfox314 zegt is ook logisch, de BT3030 heeft waarschijnlijk slechts één geheugenplaats van een pairing. Zodra je hem dan hebt gepaired met een ander apparaat, dan is wordt de vorige gewist. De meeste apparaten hebben een geheugen voor 3 of 5 apparaten maar dat is zeker niet per definitie.

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Robert Webbe

quote:
redfox314 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:30:
Wanneer ik mijn Phillips SHB6102/00 verbind met mijn pda (ASUS Mypal 636N met windows mobile 5) en dan muziek begin af te spelen dan stottert de stream vreselijk. Zo erg zelfs dat je meer stilte hebt dan geluid. Met het bijgeleverde 3.5mm jack transmittertje heb ik dat niet dus aan interferentie kan het niet echt liggen. Ik heb een broadcom bluetooth stack v 1.7.1 build 1415.

Google vind mij een aantal register tweaks waar ik niks aan heb.

Hoe los ik dit op?
Al die WM5 apparaten met A2DP hadden nogal gebrekkige implementaties. Daarnaast wellicht ook nog een gebrek aan processorkracht, werkgeheugen en bandbreedte en je hebt meer gestotter dan muziek. De huidige apparaten kunnen het technisch gezien pas goed aan en daar werkt het prima op. Misschien eens upgraden dan?

Master_A
Reg. datum: 14 februari 2005

Volgens de handleiding van de BT3030 kun je twee apparaten tegelijk pairen (bijv. één telefoon en één mp3-speler/muziek speler). Dan zou je toch twee apparaten in het geheugen moeten kunnen storen?

Master_A

Robert Webbe

quote:
Amiet01 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:40:
Volgens de handleiding van de BT3030 kun je twee apparaten tegelijk pairen (bijv. één telefoon en één mp3-speler/muziek speler). Dan zou je toch twee apparaten in het geheugen moeten kunnen storen?
De handleiding doelt op multipairing, dat wil zeggen dat je een gelijktijdige verbinding met een handsfree apparaat en een A2DP apparaat. In de praktijk is het meestal hetzelfde apparaat waarmee dan 2 verbindingen gemaakt kunnen worden maar het kan ook met twee verschillende.
Het probleem blijft dan denk ik toch nog dat je per profiel (A2DP en HFP) slechts één geheugenplaats hebt. Snap je hem nog?

Master_A

quote:
robertwebbe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:11:
[...]

De handleiding doelt op multipairing, dat wil zeggen dat je een gelijktijdige verbinding met een handsfree apparaat en een A2DP apparaat. In de praktijk is het meestal hetzelfde apparaat waarmee dan 2 verbindingen gemaakt kunnen worden maar het kan ook met twee verschillende.
Het probleem blijft dan denk ik toch nog dat je per profiel (A2DP en HFP) slechts één geheugenplaats hebt. Snap je hem nog?
Ja ik snap em wel. Alleen weet ik niet wat HFP is. Is dat voor de remote ofzo? Nou ja ik zal er dan maar mee moeten leren leven dat als ik em op mijn pc wil gebruiken, dat ik dan opnieuw moet gaan pairen met mijn telefoon.

Ik krijg trouwens wel de nieuwste Bluesoleil geïnstalleerd, maar kan hem alleen in evaluation mode draaien (licentie gedoe). Iemand een idee waar ik die license vandaan kan halen?

Master_A

Robert Webbe

quote:
Amiet01 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Ja ik snap em wel. Alleen weet ik niet wat HFP is. Is dat voor de remote ofzo? Nou ja ik zal er dan maar mee moeten leren leven dat als ik em op mijn pc wil gebruiken, dat ik dan opnieuw moet gaan pairen met mijn telefoon.

Ik krijg trouwens wel de nieuwste Bluesoleil geïnstalleerd, maar kan hem alleen in evaluation mode draaien (licentie gedoe). Iemand een idee waar ik die license vandaan kan halen?
HFP is de technische afkorting voor HandsFree Porfile.

De licentie zou door de fabrikant betaald moeten zijn en de updates zitten daar bij in. Jouw fabrikant heeft dit dus blijkbaar niet gedaan. Maar je kunt zelf ook op de bluesoleil site een persoonlijke licentie kopen, voor slechts 19,95 ben je weer helemaal de Sjaak.

quote:
Amiet01 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:37:
[...]

De versie op de CD die bij je dongle zat heeft de licensie ingebakken.
Robert Webbe

quote:
WoutF schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:25:
[...]
De versie op de CD die bij je dongle zat heeft de licensie ingebakken.
Volgens mij werkt het op het volgende scenario. Een Chinees heeft één bluetooth dongle gekocht met officiële licentie. Ze hebben vervolgens de CD met deze software tig miljoen keer gekopieerd en alle bluetooth dongles die ze maken, hebben hetzelfde MAC adres als degene die ze kochten.
Inmiddels is IVT, de maker van bluesoleil, hier ook achter gekomen en heeft het bewuste MAC adres geblokkeerd voor updates.
En er is niet één fabrikant in China die dit doet, ze doen het bijna allemaal. Er is zelfs een fabrikant die de mini CD met de bewuste bluesoleil software maakt en verkoopt aan andere fabrikanten.
IVT begint niet eens aan rechtzaken, er is geen beginnen aan...

Eigenaar van Versatile 021
Reg. datum: 13 oktober 2000

Ik heb vandaag eindelijk een Bluetrek X2 in handen gehad bij een telefoontoko. Ding wilde wel pairen met m'n TC maar geluiden van navigatiesoftware wilde hij niet doorsturen naar de X2.

Na wat kletsen over mogelijkheden ben ik toch voor een stereo apparaat gegaan. Een Sony Ericsson HBH-DS200

Ik wist niet dat er ook aparte BT modules waren die niet aan je oor zitten. Deze heeft dus gewoon een 3,5mm jackplug voor normale koptelefoontjes. Dus BT apparaat kan veilig van regen worden opgeborgen terwijl de oortelefoontjes er wel wat mee te maken krijgen maar daar maak ik me minder zorgen over (voor een paar euro heb je al een nieuwe).

Omdat ik mono wil, overweeg ik een goedkope gewoon van één oordopje te ontdoen.

[edit]
Dit gaat hem toch niet worden. Hij hapert. Met muziek luisteren is dit te horen maar niet zo gek boeiend voor mij. Spraak missen bij navigatie is een stuk irritanter :+

[edit2]
De vervanger is de Jabra BT3030 (ook wel Dogtag) geworden. Deze hapert niet bij de eerste lettergreep van navigatie.
Bijkomende voordelen:
- langere speelduur
- Forward/back knop
- Volumeknoppen
- Opladen via Mini-USB

WFvN wijzigde dit bericht 07-07-2008 19:12 (22%)

Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien

quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:59:
[...]

Volgens mij werkt het op het volgende scenario. Een Chinees heeft één bluetooth dongle gekocht met officiële licentie. Ze hebben vervolgens de CD met deze software tig miljoen keer gekopieerd en alle bluetooth dongles die ze maken, hebben hetzelfde MAC adres als degene die ze kochten.
Inmiddels is IVT, de maker van bluesoleil, hier ook achter gekomen en heeft het bewuste MAC adres geblokkeerd voor updates.
En er is niet één fabrikant in China die dit doet, ze doen het bijna allemaal. Er is zelfs een fabrikant die de mini CD met de bewuste bluesoleil software maakt en verkoopt aan andere fabrikanten.
IVT begint niet eens aan rechtzaken, er is geen beginnen aan...
Weet je dit zeker? MSI is toch een groot gerespecteerd bedrijf
Master_A

quote:
WoutF schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:53:
[...]

Dat wou ik nou ook net zeggen.

Master_A

Robert Webbe

quote:
WoutF schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:53:
[...]
Maar anyhow hebben ze de update mogelijkheid niet geregeld...
Wellicht hebben dan een regeling dat ze alleen de versie hebben gekocht "as it is", zonder updates.

Reg. datum: 29 september 2002

Ik heb net de Nokia BH-604 besteld, maar nu vraag ik me af of ik hem ook aan kan sluiten op mijn tv of andere apparatuur die geen bluetooth ondersteuning heeft. Ik heb er al wel wat apparaten voor gevonden oa deze: AD-42W, MBR-100, MMV-200. Ze zijn alleen veel te duur en veel te uitgebreid. Nu zag ik in een aantal posts hier terugkomen dat je bij headsets van 35 euro al een verzendertje meegeleverd kreeg die je door middel van een 3,5mm jack aan kan sluiten op je TV. Dit is dus precies wat ik zoek, erg simpel en niet te duur. Zijn deze ook los te koop, en zo ja, waar?

En als er iemand nog een goede tip heeft voor een Bluetooth USB stick hou ik me ook aanbevolen, ik las dat de Widcomm stack erg goed is, maar ik kan lastig vinden welke usb sticks gebruik maken van de broadcom chip. De eerder genoemde Jabra A320s is heel moeilijk te krijgen, of veel te duur.

sander-sp wijzigde dit bericht 09-07-2008 20:09 (20%)

Eigenaar van Versatile 021
Reg. datum: 13 oktober 2000

Vandaag heb ik de Jabra BT3030 gedurende 2x een uur constant getest met muziek.
Met de Sony Ericsson HBH-DS200 had ik problemen dat hij ongeveer elke minuut wel een keer haperde en de eerste halve/hele seconde van een nieuw muzieknummer niet weergaf. Dit heb ik met de BT3030 niet gehad. Hij heeft gedurende die 2 uur maar 2x een hapering gehad en dat was bij verkeerslichten (dat schijnt wel vaker problemen op te leveren met draadloze dingen zoals ook fietscomputers). Verder een mooi, strak geluid wat mij betreft.

Ook erg prettig is (als je het vergelijkt met de HBH-DS200) de mini-USB-aansluiting waarmee je kan laden. Zowel m'n HTC Touch Cruise als de BT3030 kan ik laden met USB. Ik kan dus ook beide adapters gebruiken; 1 op m'n werkplek en 1 naast m'n bed. Verder natuurlijk de pc met usb-aansluiting etc.

* WFvN is tevreden

Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien

quote:
robertwebbe schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:59:
[...]

Het lijkt er dus op dat hij prima gepaird is en dat de AVRCP (afstandsbediening) prima werkt. Gisteren had ik dat ook op mijn klooi-pc'tje, verbinding prima maar in mijn geluidsopties kreeg ik maar geen optie te zien in de trand van "Bluetooth audio van hoge kwaliteit". Van alles geprobeerd, verschillende headsets maar noppes. Na verwijderen van de software (in mijn geval de Widcomm) en in de Devicemanager de driver verwijderd te hebben, heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Eerst de Widcomm driver van CD, daarna even de update erover heen en het was weer gefixed. Nu staat er bij de Audio default playback device weer de optie "Bluetooth audio van hoge kwaliteit".

Misschien zou dat bij het herinstalleren van je stack het probleem oplossen?
Ik heb nu een Jabra a320s dongle en een Nokia BH-604. Alles werkt best ok (video is lastig met de vertraging, maar is aan te passen naar wens in BSplayer)

Alleen wanneer ik de headset uitzet en ik doe hem later weer aan krijg ik dus de "bluetooth-audio van hoogwaardige kwaliteit" optie niet meer in mijn realtek audio manager. Daarvoor moet ik het bluetoothapparaat verwijderen en opnieuw pairen. Wat wel kan is geluid wat je zou krijgen bij een telefoongesprek, maar de kwaliteit daarvan is uiteraard bagger. Iemand hier een oplossing voor?

Robert Webbe

quote:
sander-sp schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:48:
[...]

Ik heb nu een Jabra a320s dongle en een Nokia BH-604. Alles werkt best ok (video is lastig met de vertraging, maar is aan te passen naar wens in BSplayer)

Alleen wanneer ik de headset uitzet en ik doe hem later weer aan krijg ik dus de "bluetooth-audio van hoogwaardige kwaliteit" optie niet meer in mijn realtek audio manager. Daarvoor moet ik het bluetoothapparaat verwijderen en opnieuw pairen. Wat wel kan is geluid wat je zou krijgen bij een telefoongesprek, maar de kwaliteit daarvan is uiteraard bagger. Iemand hier een oplossing voor?
Windows XP?
Laatste update gedaan voor de Widcomm software?

Ik gebruik het ook en bij mij blijft die altijd beschikbaar. Maar ik heb een andere geluidsadapter.

Nee, ik gebruik Vist. Met geluidsadapter bedoel je je geluidschip/kaart, of de bluetooth stick? Ik heb het idee dat het aan de Realtek software ligt...

Word wordt nooit Perfect
Reg. datum: 08 oktober 2001

Heb met enige moeite de nieuwe dell BT360 module in mijn XPS m1530 gepropt. >:)
De software van dell werkte niet goed. De bluesoleil stack van toshiba wel, zonder enige aanpassing overigens.

Het mooie is dat de module met deze stack ook de nieuwe BT specificatie 2.1 ondersteund. Heel leuk allemaal natuurlijk, maar wat het voordeel daarvan heb ik nog niet kunnen ontdekken. Bovendien lijkt het bereik nog slechter dan mijn oude module BT 2.0. :/

Edit: Robert, weet ja meer van versie 2.1?

dirkjesdirk wijzigde dit bericht 13-07-2008 21:19 (4%)

specs: pc met beeldscherm muis en tobo, laptop van Dell

Reg. datum: 31 juli 2006

quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Ik heb nog een uitvoerige productreview geplaats van de Nokia BH-604: http://tweakers.net/productreview/7481.
Robert,

Als ik het goed begrijp krijg je bij deze nokia BH-604 geen losse 3,5mm zender (om bijv. televisie/mp3speler op de headset te ontvangen). Welke zender past wat jou betreft goed bij de BH-604?

Robert Webbe

quote:
sander-sp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:02:
Nee, ik gebruik Vist. Met geluidsadapter bedoel je je geluidschip/kaart, of de bluetooth stick? Ik heb het idee dat het aan de Realtek software ligt...
Ja, de geluidschip/kaart.
quote:
dirkjesdirk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:20:
Edit: Robert, weet ja meer van versie 2.1?
2.1 ondersteunt easy pairing. Alleen zijn er volgens mij nog geen 2.1 apparaten zoals headsets e.d.
quote:
Gizbo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:08:
[...]
Als ik het goed begrijp krijg je bij deze nokia BH-604 geen losse 3,5mm zender (om bijv. televisie/mp3speler op de headset te ontvangen). Welke zender past wat jou betreft goed bij de BH-604?
Een simpel dingetje is de Jabra A120s. Of je neemt het echte werk, de Nokia AD-42W.

quote:
Gizbo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Robert,

Ik wil je toch nog een keer waarschuwen voor de vertraging in het geluid met een bluetooth headset. Het ligt er natuurlijk maar aan hoe erge zeikerd je bent, maar als ik de vertraging op de pc niet aan zou kunnen passen in BSplayer zou ik de headset alleen gebruiken voor muziek.

UIteraard kan je op je tv niks aanpassen, vandaar dat ik mijn plan om zo'n zendertje te kopen heb laten varen.

Reg. datum: 31 juli 2006

Bedankt voor de tips (Robert en Sander).

Ik ga binnenkort een beslissing nemen over welke systemen het gaan worden, daarna zal ik het forum op dt hoogte brengen van mijn bevindingen.

Reg. datum: 10 augustus 2008

Sinds kort heb ik een htc touch diamond en een ego look carkit. Bellen gaat met prima kwaliteit en gemak. Alleen geluid afspelen is drama. Sterker nog. Als ik via de carkit op play druk gaat hij enkel afspelen op de diamond zelf en verbreekt vervolgens de verbinding. :S

Ik heb al wel wat settings veranderd:
In mn register setting
HKLM/software/microsoft/bluetooth/a2dp/settings

staat nu alleen nog UseJointStereo = 1. De andere zijn reeds weg.

Wat kan ik nog meer doen?

Reg. datum: 02 december 2007

Heb sinds kort de Sony Walkman A-828 en de bijpassende Bluetooth headset de DR-BT21G.

Met AD2P vind ik de geluidskwaliteit echt super! Veel beter dan verwacht en stukken beter dan mn goedkope normale Sennheiser dopjes.
Hij wil alleen wel wegvallen als je heel erg met je handen in de weg van de speler of headset gaat zitten. Met normaal gebruik geen last van maar je moet ze niet compleet afdekken en er dan nog een stuk 'vlees' tussen hebben zitten.

Stereo geluid klinkt verder gewoon erg goed. En het koppelen met deze combi is als je het goed doet slechts 5 seconden. Knopje van headset even inhouden en de bluetooth knop van mn speler even inhouden en ze zijn zo gekoppeld. Het profiel wordt trouwens ook opgeslagen zegmaar. Dus altijd dezelfde settings. En met AVRCP is de bediening heel makkelijk!

Heb met deze combi ook geen extra kastje nodig dus :) Gelukkig maar want dat lijkt mij 3 keer niks.

Pindamann wijzigde dit bericht 10-08-2008 14:23 (30%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: