Hoofdcategorieën
Topicacties

Bluetooth Stereo (A2DP) topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Master_A
Reg. datum: 14 februari 2005

Weet iemand al wat meer over de Sony Ericsson HBH-DS205? Ik kan namelijk niets vinden over een eigenlijke releasedatum. Er staat niets over op de SE website en bij Expansys wordt hij nog niet geleverd evenals bij de Mediamarkt waar ze ook niet weten wanneer deze uitkomt. Nou ben ik erg aan het twijfelen tussen deze en de Jabra BT3030. De DS200 en DS220 wil ik niet, omdat deze geen skip knoppen hebben. Naast deze functionaliteit is het belangrijkste voor mij de geluidskwaliteit. Ik gebruik nu AKG oordopjes wat van erg goeie kwaliteit is. Welke bluetooth stereo headset zal dan het beste zijn denken jullie, de DS205 of de BT3030?

Master_A

Robert Webbe

quote:
Amiet01 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:22:
[...]
Welke bluetooth stereo headset zal dan het beste zijn denken jullie, de DS205 of de BT3030?
Ik denk de Sony Ericsson HBH-DS205.

robertwebbe wijzigde dit bericht 14-06-2008 13:26 (55%)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Master_A

quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:25:
[...]

Ik denk de Sony Ericsson HBH-DS205.
Ik heb trouwens wel een N73. Zal ik daar dan problemen mee ondervinden? Ik had namelijk gelezen dat je met een DS970 geen info op het scherm kreeg. Is de DS970 trouwens ook een goeie alternatief voor de Jabra BT3030?

Master_A

trial and error
Reg. datum: 21 januari 2005

quote:
Amiet01 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:59:
[...]

Ik heb trouwens wel een N73. Zal ik daar dan problemen mee ondervinden? Ik had namelijk gelezen dat je met een DS970 geen info op het scherm kreeg. Is de DS970 trouwens ook een goeie alternatief voor de Jabra BT3030?
Je krijgt met vrijwel alle andere merken toestellen geen info op het scherm van je headset.
Het is een apart protocolletje wat SE gebruikt om o.a. de info en bediening van je telefoonboek op de headset weer te geven.
(uit ervaring met n73, n95 en nu een w960, waar het allemaal wel op werkt!)

HP Pavilion dv9645

Reg. datum: 28 november 2007

Ik heb een HTC P3600 / Trinity
http://www.gbplanet.net/mccloud/wp-content/uploads/p3600.jpg
En ik heb er WM6.1 op draaien

Ik krijg wel verbinding tussen mijn headset en telefoon. Maar dan begint het. Het duurt ff voordat ik geluid hoor via de headset en als ik niets hoor moet ik even op een knop duwen op de headset en dan hoor ik wel iets. Zodra ik op mijn telefoon iets doe begint het geluid te haperen (niet continu maar met vlagen)
Ook werken de knoppen op de headset niet (volgende, vorige, pauze, etc.)

Zijn dit bekende problemen of waar moet ik de oplossing ergens vinden?

Robert Webbe

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:53:
Ik heb een HTC P3600 / Trinity
[afbeelding]
En ik heb er WM6.1 op draaien

Ik krijg wel verbinding tussen mijn headset en telefoon. Maar dan begint het. Het duurt ff voordat ik geluid hoor via de headset en als ik niets hoor moet ik even op een knop duwen op de headset en dan hoor ik wel iets. Zodra ik op mijn telefoon iets doe begint het geluid te haperen (niet continu maar met vlagen)
Ook werken de knoppen op de headset niet (volgende, vorige, pauze, etc.)

Zijn dit bekende problemen of waar moet ik de oplossing ergens vinden?
Het lijkt me dat de A2DP en AVRCP stacks niet optimaal geïmplementeerd zijn in de ROM versie die je gebruikt. Zover mij bekend is werkt het wel goed met de laatste officieel gereleasde versie. Zo heeft ieder voordeel ook weer z'n nadeel....
Als A2DP belangrijk voor je is, zou ik gewoon nog even verder zoeken naar een andere WM6.1 ROM.

Reg. datum: 11 oktober 2002

Ik heb een Qtek S200 met een logitech HS200. Gaat eigenlijk goed, alleen af en toe wat haperingen. Nu kwam ik vandaag tot de volgende conclusie; ik wilde navigeren én luisteren, en dat stotterde enorm. Navigeren maar weer uit dus. Later (op de fiets) eens opgelet, de haperingen lijken vooral te ontstaan als ik bij andere mensen of auto's kom, die waarschijnlijk ook een BT toestel hebben of zo...? Qtek staat ingesteld dat ie niet discovered kan worden. Klinkt dit als een bekend probleem?

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

Robert Webbe

quote:
Mistraller schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:28:
Ik heb een Qtek S200 met een logitech HS200. Gaat eigenlijk goed, alleen af en toe wat haperingen. Nu kwam ik vandaag tot de volgende conclusie; ik wilde navigeren én luisteren, en dat stotterde enorm. Navigeren maar weer uit dus. Later (op de fiets) eens opgelet, de haperingen lijken vooral te ontstaan als ik bij andere mensen of auto's kom, die waarschijnlijk ook een BT toestel hebben of zo...? Qtek staat ingesteld dat ie niet discovered kan worden. Klinkt dit als een bekend probleem?
Ja, de S200 is een relatief oud toestel en die hebben nog oude A2DP implementaties. Ze waren erg gevoelig voor andere 2,4 MHz bronnen zoals andere bluetooth toestellen, wifi maar ook zaken zoals bepaalde afstandsbedieningen en magnetrons.

De S200 ondersteunt ook nog "maar" een 1.2 radiostack en daar is bandbreedte al snel een probleem als je gaat streamen.

Het probleem dat hij nogal gaat schokken tijdens navigatie heeft te maken met de beperkte processorkracht en of beperkt werkgeheugen. Moderne toestellen hebben ook krachtigere processoren en meer werkeggeheugen.

Misschien tijd voor een upgrade?

Reg. datum: 28 november 2007

quote:
robertwebbe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:32:
[...]

Het lijkt me dat de A2DP en AVRCP stacks niet optimaal geïmplementeerd zijn in de ROM versie die je gebruikt. Zover mij bekend is werkt het wel goed met de laatste officieel gereleasde versie. Zo heeft ieder voordeel ook weer z'n nadeel....
Als A2DP belangrijk voor je is, zou ik gewoon nog even verder zoeken naar een andere WM6.1 ROM.
Maar het voordeel (en waarschijnlijk dus ook meteen het nadeel) van mijn ROM is dat het een superlite versie is. Geen zooi erop die ik niet nodig heb wat dus bijzonder veel in snelheid en batterij levensduur scheelt.
deze rom dus: Mary Rom op XDA-Developers

Is er geen mogelijkheid dat ik deze stacks zelfs opnieuw installeer of iets? Want ik zou graag bij deze ROM blijven maar ook mijn headset goed gebruiken

Robert Webbe

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:
[...]
Is er geen mogelijkheid dat ik deze stacks zelfs opnieuw installeer of iets? Want ik zou graag bij deze ROM blijven maar ook mijn headset goed gebruiken
Nee, helaas niet een kwestie van een CAB filetje, daarvoor moet je echt bij de ROM bakker zijn. Vraag anders eens op het forum aan de ROM bakker of hij hier misschien eens naar wil kijken.

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:56:
[...]

Misschien tijd voor een upgrade?
Ja eigenlijk wel, ware het niet dat ik pas in mei 2009 weer een aanschafsubsidie van mijn werkgever krijg...en eigenlijk ben ik verder nog steeds tevreden met mijn qtekje, zolang ik inderdaad niet multitask. AD2P heb ik zelf overigens aan moeten zwengelen met een drivertje van xda-developers. Ik bedenk me nu wel ineens, dat ik evt. tijdens navigeren gewoon muziek kan beluisteren via mijn bedrade koptelefoon. (Ik wil tijdens het fietsen van en naar mijn werk namelijk nog wat geocaches meepikken :) )
Ik heb overigens nog steeds een oude wm5 rom van orange erop zitten, een collega raadde mij aan om er eens een wm6 rom op te zetten. Wellicht dat dat ook nog wat uitmaakt.

Robert Webbe

quote:
Mistraller schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:53:
[...]
Ik heb overigens nog steeds een oude wm5 rom van orange erop zitten, een collega raadde mij aan om er eens een wm6 rom op te zetten. Wellicht dat dat ook nog wat uitmaakt.
Er zijn WM6 ROM's waarbij het vrij aardig gedaan is maar dan weer problemen kennen op ander gebied en er zijn ROM's bij die geniaal zijn maar weer een slechte A2DP implementatie kennen. Het is maar wat je belangrijk vindt. Probably you can't have it al...

Werk je bij de Zeeman? ;)

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:56:
[...]

Er zijn WM6 ROM's waarbij het vrij aardig gedaan is maar dan weer problemen kennen op ander gebied en er zijn ROM's bij die geniaal zijn maar weer een slechte A2DP implementatie kennen. Het is maar wat je belangrijk vindt. Probably you can't have it al...

Werk je bij de Zeeman? ;)
Ik heb de 6.1 Shadow rom op het oog. Slechter kan het volgens mij niet worden, ik heb op mijn toestel al zo'n beetje alles zelf moeten hacken om hem te krijgen zoals ie nu is (met de vele onhebbelijkheden, en nog steeds ruim 40% trager dan dat toestel van die collega).

Uh Zeeman? Snap de link niet helemaal. Nee dus. Aangezien deze post toch alweer offtopic is hier....Je moet wat meer in de camera kijken met dat filmpje, ipv van oplezen, en 500 euro is tegenwoordig niet echt meer een marktconforme bonus, wij krijgen 2000 euro :9

Eigenaar van Versatile 021
Reg. datum: 13 oktober 2000

Ik snap er werkelijk geen hout meer van. Ik doe al tijden pogingen om me flink in te lezen in headsets.
Ik bezit een HTC Touch Cruise met daarin een GPS-ontvanger. Nu wil ik graag het geluid van navigatiesoftware op een headset krijgen.

In eerste instantie meende ik te begrijpen dat je daarvoor A2DP moet hebben. Dat heeft mijn HTC, geen probleem dus. Alleen kom ik bij zoeken naar A2DP alleen maar stereo tegen. Niet zo vreemd want als je muziek wil luisteren, wil je graag stereo en geen mono. Maar ik meende te begrijpen dat die A2DP uberhaupt nodig is om àlle andere geluiden (dan telefoongesprekken) naar je headset te sturen.

Wat ik graag wil is een simpele headset (ik ben aan het kijken naar de Bluetrek X2 vanwege z'n waterdichtheid) met maar één oofdingetje. Ik hoef/wil geen stereo want ik wil geen bungelende dingen om me heen hebben hangen en ik wil één oor vrij houden (wel zo fijn in het verkeer).

Maar nu vraag ik me dus af:
Heb ik daar A2DP voor nodig op m'n Smartphone? Of is dat echt alleen voor stereo?
Moet een headset ook nog iets speciaals hebben om minimaal mono-geluid te ontvangen van bijvoorbeeld Tomtom?
Zou de Bluetrek X2 geschikt zijn voor mij, afgaande op bovenstaande dingen?

Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien

Reg. datum: 02 maart 2003

Ik gebruik een Jabra JX10 i.c.m een Nokia 6110N voor dezelfde situatie.
Werkt prima, en volgens mij maakt hij daarbij niet gebruik van A2DP maar 'gewoon' het headset profiel.

De combi zoals jij hem schetst lijkt me prima te werken :)

Thanx voor je antwoord.

Ik was even bang dat jouw Jabra een stereotoestel was met 2 doppies want vanmorgen bij de Mediamarkt (jah..... ik weet het..... niet direct afgaan op hun commentaar/kennis) om ook daar de vraag te stellen. Zegt die kerel dat het niet mogelijk is, dat je dan dus een stereotoestel moet hebben; zo'n earpiece is volgens hem echt alleen geschikt voor telefoongesprekken :|

De ellende is dat je het ook niet overal zomaar kan proberen in verband met hygiëne; eens gekocht blijft gekocht.

Maar goed, jij kan je navigatie dus mooi via je mono bluetooth earpiece krijgen.

Weblog

Robert Webbe

Ik begrijp dat je graag de navigatiebegeleiding over een draadloze headset wilt, het liefst via één oor. Wat je in eerste instantie moet weten is dat niet iedere navigatie applicatie geschikt is om de audio via een bluetooth headset weer te geven. De een geeft het alleen door via de interne speaker en doet helemaal niets met bluetooth headsets (mono of stereo). Andere pakketten doen het alleen met alleen mono en andere weer alleen met stereo headsets. Er is dus geen eenduidig antwoord te geven.

Er zijn uiteraard wel truukjes te vinden, zo weet ik dat er voor Windows Mobile een tooltje bestaat waarmee alle audio geforceerd wordt omgerouteerd naar bluetooth audio. Nadeel aan dit tooltje is dat je het iedere keer handmatig moet aan- en uitzetten.

Wat betreft de headset keuze, misschien is de Jabra BT8010 een goede. Deze ziet er uit als een gewone mono headset maar indien gewenst kun je er een tweede oortje aan koppelen voor stereo. Maar het is ook mogelijk om 1 kanaal stereo te beluisteren als je maar 1 oortje wil horen. In het geval van dat je navigatie alleen via A2DP wordt weergegeven, is het toch mono over A2DP dus je mist dan niks.

Als je al weet welke applicatie je het liefst wil gebruiken, dan kun je verder zoeken naar mensen die ervaring hebben met dat pakket en bluetooth audio.

Als laatste oplossing is er ook nog de Jabra A120s, deze wordt gewoon op de 3,5mm stereo aansluiting aangesloten en dat werkt altijd. Het is alleen qua mobiliteit niet de beste oplossing.

Thanx, weer wat meer duidelijkheid.
Ik gebruik de volgende 3 pakketten:
- iGo 2006
- Garmin Mobile XT
- OziExplorer CE

Ik ga maar eens snuffelen op internet naar de audiomogelijkheden.
Die BT8018 is wel verdraaid handig! Alleen hoe is de waterbestendigheid? Ik wil hem namelijk graag gebruiken op de fiets, vandaar dat ik in eerste instantie geïnteresseerd ben in de Bluetrek X2 (die overigens ook nog eens enorm lange standbytijd heeft van 3 weken en iets van 15 uur spreektijd, wel jammer is dat opladen niet via USB kan)

Weblog

Robert Webbe

quote:
WFvN schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:29:
Thanx, weer wat meer duidelijkheid.
Ik gebruik de volgende 3 pakketten:
- iGo 2006
- Garmin Mobile XT
- OziExplorer CE

Ik ga maar eens snuffelen op internet naar de audiomogelijkheden.
Die BT8018 is wel verdraaid handig! Alleen hoe is de waterbestendigheid? Ik wil hem namelijk graag gebruiken op de fiets, vandaar dat ik in eerste instantie geïnteresseerd ben in de Bluetrek X2 (die overigens ook nog eens enorm lange standbytijd heeft van 3 weken en iets van 15 uur spreektijd, wel jammer is dat opladen niet via USB kan)
Jeetje, jij bent zeker bang dat je verdwaald? :P

De BT8010 is natuurlijk niet helemaal waterdicht maar een klein regenbuitje moet die toch wel kunnen hebben denk ik. Als het echt door begint te zetten, zou ik hem toch af doen.
Ieder voordeel heeft ook zijn nadeel he...

trial and error
Reg. datum: 21 januari 2005

quote:
robertwebbe schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:43:
Ik begrijp dat je graag de navigatiebegeleiding over een draadloze headset wilt, het liefst via één oor. Wat je in eerste instantie moet weten is dat niet iedere navigatie applicatie geschikt is om de audio via een bluetooth headset weer te geven. .....rest van Robert z'n verhaal....
Het hangt ook af van je toestel, met een n95 kan ik zelfs met een via bluetooth aangesloten GPS-muis en een aangesloten bluetooth-headset, hetzij hbhds980 (stereo) of een gewone bluetooth handsfree (ook SE) naar de navigatie-commando's van Garmin of R66 (ik geloof ook Sygic) luisteren.
Dus niet via de speaker van het toestel.
Zal het ook eens met een W960 proberen....

HP Pavilion dv9645

Robert Webbe

quote:
efgeha schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:16:
[...]
Het hangt ook af van je toestel, met een n95 kan ik zelfs met een via bluetooth aangesloten GPS-muis en een aangesloten bluetooth-headset, hetzij hbhds980 (stereo) of een gewone bluetooth handsfree (ook SE) naar de navigatie-commando's van Garmin of R66 (ik geloof ook Sygic) luisteren.
Dus niet via de speaker van het toestel.
Inderdaad. Om helemaal precies te zijn, per applicatie kan het ook nog eens per platform (Symbian, Windows Mobile, etc.) inderdaad ook nog eens verschillen.

robertwebbe wijzigde dit bericht 21-06-2008 09:56 (3%)

Master_A

Ik heb nu de Jabra BT3030 (dog-tag) gekocht, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Geluidskwaliteit met mijn eigen AKG oordopjes is nagenoeg hetzelfde als met een draad.

Ik probeerde nu alleen de headset ook met mijn computer te gebruiken via een bluetooth stick (met bluesoleil software) en het pairen werkt opzich ook goed. Alleen nou is het probleem dat daarna (na het uitschakelen van de verbinding) mijn N73 niet automatisch connect met de headset. Als ik hem handmatig connect lukt het wel, maar dan kun je de afstandsbediening knoppen niet gebruiken. De enige manier om alles weer normaal te krijgen is het apparaat opnieuw pairen met de telefoon.

Dan krijg je weer het probleem dat als ik hem weer op mijn pc wil aansluiten, dat ik hem ook daar weer opnieuw mee moet pairen, omdat hij anders geen verbinding kan maken.

Iemand een oplossing hiervoor?

Master_A

Robert Webbe

quote:
Amiet01 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:30:
Ik heb nu de Jabra BT3030 (dog-tag) gekocht, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Geluidskwaliteit met mijn eigen AKG oordopjes is nagenoeg hetzelfde als met een draad.

Ik probeerde nu alleen de headset ook met mijn computer te gebruiken via een bluetooth stick (met bluesoleil software) en het pairen werkt opzich ook goed. Alleen nou is het probleem dat daarna (na het uitschakelen van de verbinding) mijn N73 niet automatisch connect met de headset. Als ik hem handmatig connect lukt het wel, maar dan kun je de afstandsbediening knoppen niet gebruiken. De enige manier om alles weer normaal te krijgen is het apparaat opnieuw pairen met de telefoon.

Dan krijg je weer het probleem dat als ik hem weer op mijn pc wil aansluiten, dat ik hem ook daar weer opnieuw mee moet pairen, omdat hij anders geen verbinding kan maken.

Iemand een oplossing hiervoor?
Ongetwijfeld een dooddoener maar heb je BlueSoleil en je N73 al gechecked voor de laatste updates?

Reg. datum: 13 december 2004

@ Amiet01 Ik denk dat je maar met een beperkt aantal apparaten kan pairen tegelijk. Ik heb met mijn eigen phillips headset ook het probleem dat als ik en met mijn laptop en met mijn desktop en met mijn pda en met de bijgeleverde 3.5mm to bluetooth adaptor pair dat het op een bepaald moment ook op is.

Maar ik had eigenlijk zelf een vraag...

Wanneer ik mijn Phillips SHB6102/00 verbind met mijn pda (ASUS Mypal 636N met windows mobile 5) en dan muziek begin af te spelen dan stottert de stream vreselijk. Zo erg zelfs dat je meer stilte hebt dan geluid. Met het bijgeleverde 3.5mm jack transmittertje heb ik dat niet dus aan interferentie kan het niet echt liggen. Ik heb een broadcom bluetooth stack v 1.7.1 build 1415.

Google vind mij een aantal register tweaks waar ik niks aan heb.

Hoe los ik dit op?

onzin is onzinnig.

Master_A

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:39:
[...]

Ongetwijfeld een dooddoener maar heb je BlueSoleil en je N73 al gechecked voor de laatste updates?
Mijn N73 wel. De Bluesoleil niet, maar kan op de site van MSI ook niets vinden over mijn bluetooth stick (BToes EDR micro dongle). Kan ik gewoon algemene bluesoleil drivers installeren?

Ik ben alleen bang dat het gewoon ligt aan de Jabra zelf en niet aan de rest. Ik verbind ze trouwens niet tegelijk, maar los van elkaar met de headset.

Master_A

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: