Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 22.646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 15:00
Dit is alweer het 3de deel van het grote K|i|S|S DivX speler Topic. Met de DP-600 en DP-608 in aantocht in resp. kwartaal 1 en 2 lijkt het mij hoog tijd voor een nieuw ervaringentopic. De startpost is overgenomen uit eerdere delen en aangevuld.

Hier kan je informatie vinden over alle modellen van K|i|S|S. KiSS Website

Deel I vind je hier Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500
Deel II vind je hier Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

KiSS is momenteel de enige DivX gecertificeerde speler DivX.com

De Modellen:

K|i|S|S DP-450
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_dp450.jpg
Launched in the fall of 2002 the KiSS DP-450 is the first DVD-player in the world which supports DivX 3.11, 4 and 5 files thus making it possible to play back movies in DVD quality from a normal CD. The KiSS DP-450 - manufactured and designed in Scandinavia - was designed to provide consumers with the highest possible quality in picture and sound.

K|i|S|S DP-470
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_470.jpg
Why go to the Cinema when you can get all the quality from home. In addition to stunning pictures provided to KiSS DVD Players by technologies like Progressive Scan and Best-Ever DivX® Playback of all formats, from 3.11 to 5, KiSS introduces a new range of player equipped with a built-in High Quality Digital Amplifier and a FM/AM Tuner.

K|i|S|S DP-500
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_dp500.jpg
The DP-500 is based on the ground breaking DP-450 with its DivX 3.11, 4 and 5, XviD, Mpeg 4, MP3, Ogg Vorbis reading capabilities. An Ethernet 10/100 port has been added to the player along with a Sigma Designs EM8550 progressive DVD decoder chip which enable any user with a 1MB xDSL connection to stream DVD quality movies directly from the Internet.

K|i|S|S DP-508
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_508.jpg
Based on the DivX® Compatible DVD Player with Ethernet Connection, DP-500, the KiSS DP-508 goes even further on the road of innovation. Like its predecessor, this player reads all standard DVDs, DivX® 3.11, DivX® 4, DivX® 5 files, play WebRadio and features KiSS PC-Link. Its evolution comes in the 80GB Hard Disk enabling it to store any Video/Pictures/Music Content.

K|i|S|S DP-558
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_558.jpg
With an Ethernet Connection in the back, the KiSS DP-558 can play WebRadio and Feature KiSS PC-Link. This model also provides the user with an 80GB Hard Disk and a Tv Tuner. This enables the player to record TV programmes on the internal Hard Disk. The KiSS DP-558 also comes with DVD, DivX, MPEG-4, XviD, MP3, Ogg Vorbis, Jpeg… playback.

K|i|S|S DP-1000
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_1000.jpg
First release of the SlimLine DVD Players from KiSS, the DP-1000 surprises by its small size, just as big as an A4 sheet. Its clean and neat Scandinavian Design shows its origins from the company who brought first DivX® compatible DVD-Player. As ground breaking as previous players, the KiSS DP-1000 is based on the technology of the award winning DP-450.

K|i|S|S DP-1500
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_1500.jpg
KiSS DP-1500, DP-1504 (40GB HDD) and DP-1508 (80GB HDD) are all based on the Slim Line DivX® Compatible DVD Player KiSS DP-1000, these three players have also a built-in Ethernet Port and a PC Card Slot (For Wireless Connection), enabling them to read Audio/Video/Picture content straight from a PC with the KiSS PC-Link Software as well as WebRadio.

K|i|S|S DP-600
Afbeeldingslocatie: http://www.kiss-technology.com/images/icons/prodicon_600.jpg
De eerste van een nieuwe generatie Netwerk DVD en Media Spelers, de DP-600, zal u weten te imponeren als u online Video on Demand gaat kijken. KiSS Online zal uw TV beleving totaal gaan veranderen zoals: Wat is er vandaag op TV, luister naar uw favoriete muziek met WebRadio, bekijk de weersvooruitzichten, volg de beursberichten en speel games. Sluit de PC aan op de KiSS DP-600 en speel al uw Multimedia bestanden direct af op uw TV met KiSS PC- Link. En natuurlijk, de DP-600 speelt ook DVDs, DivX, Windows Media 9, Nero Digital, MP3 en tal van andere bestanden af.

TinyStocks Firmware voor de DP-500&508 !!

Diverse Links naar forums e.d;
DivXspeler.nl forum
[rml][ DivX] Stand alone speler by Media Markt[/rml]
KiSStuning >> veel dowloads ook firmware
[rml]Xbox of Kiss DP-500 [/rml]
T-net frontpage topic
[rml]DVD/DIVX spelers voor in de huiskamer [/rml]
De importeur voor NL

Diverse Links naar tests e.d;
DVDzine
Tomshardware
TechSeekers
VCDrookie

Pricewatch links;
DP-450
DP-500
DP-508

ombouwen DP500 >> DP508

Mogelijkheden diverse modellen:

KiSS DP-608 (Q2)600 (Q1)15001000558508470500450
DVDXXXXXXXXX
DivX/XviDXXXXXXXXX
MPEG1/2 en 4XXXXXXXXX
MP3 en Ogg V.XXXXXXXXX
Pictures/JpegXXXXXXXXX
DVD-RW/+RWXXXXXXXXX
EthernetXXXXXX
KiSS PC-LinkXXXXXX
WebRadioXXXXXX
Hard DiskXXXX*1
Digital AmplifierX
FM/AM RadioX
TV-TunerX
RecorderX
HDMIXX

*1 In de DP-500 kan je zelf een hard disk bouwen (maar dan ben je wel je garantie kwijt).
*2 Specs onder voorbehoud.

Aanvullingen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ik begin met mijn oude DP-500 steeds meer kuren te krijgen.
niet alle xvids spelen meer af, starts de film maar de counter blijft staant op 00:00:00
en beeld blijft zwart. denk dat ze alle codecs weer veranderen aan het zijn waardoor dus een zooi niet meer afspeeld. beetje jammer dat kiss niet met een codec update komt ofzo.
weet wel dat mijn volgende speeltje een zelfbouw media center gaat worden en geen kiss meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Deel 3 ?
ach... het gaat om gebruikerservaring Kiss spelers, dus ik neem aan dat het ook een negatieve ervaring mag zijn.

Ik heb mijn Kiss 500@508 nu al een aantal jaar. T/m 2004 was ik nog tevreden, maar na 2004 begon de ellende: veel films werden niet ondersteund. In nieuwe firmwares zaten alleen maar bugs. (oa de bekende afstandsbediening bug).
Inmiddels is de Kiss-speler vervangen door een X-box, voor mij geen Kiss-speler meer.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27170

ik heb een maandje geleden de kis dp 1500 gekocht. Gelijk een aantal divx en xvid films gebrand en getest. De eerste paar gingen goed, afgezien dat sommige subtitles niet wouden afspelen. Later nog een zooi nieuwe divx en xvid films geprobeerd waarvan er maar 2 afspeelde, die ook nog eens scheef op het beeld werden vertoond. De andere films speelde gewoon niet.

Lost serie deed het. Ik heb veel moeite gedaan om alle subtitles te downloaden in het engels en nederlands en te renamen, maar die wouden helaas niet afspelen.
-saw I deed het ook, maar de subtitles deden het weer niet, zelfe met hustle and flow
- eternal sunshine of the spotless mind deed het en de subtitles ook
- Saw II doet het helemaal niet, four brothers ook niet, hotel rwanda ook niet
- jarhead en ray werden helemaal scheef op het beeld gezet :/

Ik had de kiss gekocht omdat ik toch aardig wat positieve reacties had gelezen, maar nu komen opeens de negatieve reacties naar boven, en ik wil mensen die besluiten of zitten te twijvelen om een kiss te kopen, advieseren om nog eens goed na te denken. Ik heb dat ding juist gekocht voor de divx en xvid support maar als de helft van de films niet goed afspeelt, dan vindt ik het toch waardeloos. Kga kijken of ik dat ding kan terug sturen.

Ik heb trouwens gecheckt of de films gebruikt maakte van qpel en nog zo'n soort codeer technologie, maar dat was niet het geval. Ik had namelijk ergens gelezen dat kiss geen qpel ondersteunde, wat het verdre ook mag zijn.

Iemand nog een alternatief voor een divx/xvid speler. Het is natuurlijk wel ideal om divxjes te downloaden en daarna op je tv te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een Kiss DP 1504. Ik ben op zich best tevreden over het ding, alleen vind ik het erg jammer dat het streamen van mp3's niet lekker gaat. Om de halve minuut gooit hij er een paar seconde stilte achteraan. Nu kan dit komen doordat de pc waar de mp3's opstaan wireless aan het netwerk hangt, maar het vreemde vind ik dat hij dit bij divx/xvid/mpeg films niet doet. Alleen bij mp3's. Ik denk zelf dat hij voor mp3's gewoon niks buffert.

De meeste divx/xvids die ik download speelt hij wel af. Met ondertitels heb ik nooit problemen, je moet er gewoon voor zorgen dat de ondertitel dezelfde naam heeft als het bestand en in dezelfde map staat en hij wordt automatisch met ondertitel afgespeeld.

Mensen die nu een divx netwerkspeler zouden willen kopen raad ik trouwens aan niet een Kiss 150x te nemen. Niet dat ik hem zo slecht vind, maar er zijn inmiddels tweede generatie apparaten die meer functionaliteit bieden. Op mpeg-playcenter (forum met veel info! en reviews) zijn ze erg tevreden over de Snazio momenteel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Anoniem: 27170 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:49:
..., maar nu komen opeens de negatieve reacties naar boven...
"Opeens" zou ik het niet noemen, kijk maar eens naar Gebruikerservaring Deel 2.
Begin 2005 begon ik al te mekkeren over de Kiss-speler en ik was zeker niet de enige.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:22
Beste Kiss DP-600 gebruikers,
Ik ben ook zeer benieuwd naar gebruikerservaringen met de Kiss DP-600, die mij op papier een mooie uitbreiding lijkt naast mijn Sony KVL-V40 televisie. Vraag me echter af of ik ook niet verstrikt ga raken in een eindeloze reeks firmware updates, die uiteindelijk geen oplossing bieden voor talrijke bugs. Heb ook geen idee of de Kiss qua DVD afspeelkwaliteit kan concurreren met b.v. de Denon dvd-1920, die ook een hdmi uitgang heeft. Ik twijfel ook ook aan de kwaliteit van de audiocd weergave, want ik wil gelijktijdig mijn oude Technics cd-player vervangen door de Kiss DP-600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:18
Ik ben sinds gisteravond eigenaar van een DP-1500. Deze morgen de boel aangesloten, firmware 2.9.7 erop gezet en ondertussen eens PC-link en FreeKiSS uitgeprobeerd.
Ik ben best tevreden over het toestel. In ieder geval een hele verbetering tov mijn vorige speler (Textorm :Z).
FreeKiss is zeker en vast beter dan de standaard PC-link.
Deze morgen heb ik eens de 60 films die nog op mijn HD staan gestart over het netwerk met als resultaat:
* 1 wou niet spelen omdat die QPel (=QuarterPixel) gecodeerd is.
* 5 bleven gewoon staan op 00:00:00 met zwart beeld. 3 ervan weet ik dat het XViDs zijn, de andere 2 heb ik niet nagekeken.
Als verdere opmerking heb ik nog dat de subtitles nogal hoekig zijn, maar dat ligt eerder aan mijn Philips 82cm 16/9 met PixelPlus2 denk ik. Ik vermoed dat de native resolutie van de KiSS wat lager ligt dan de Philips en daardoor wat misloopt bij het upscalen van de font of zo. Misschien krijg ik het nog gefixed door eens in de settings van de TV te grasduinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik snap er niks meer van. Wat is nou het verschil tussen de 1500, 508 en de 500? En sinds wanneer zit er in de 1500 een HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:17

Zewatanejo

Fine Thanks!

Sinds een jaar of 4 heb ik een kiss dp500

Eén ding is me duidelijk van de kiss spelers, het zijn geen DVD/divx spelers voorde gewone consument.
Maar goed we zitten hier op een tweakers forum, dus dat hoeft het probleem niet te zijn. ;)
Toch zie ik veel reacties van mensen die slechte ervaringen hebben met de KISS spelers.

Er zullen echt wel wat maandag morgen spelers verkocht zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste problemen bij de gebruikers liggen en niet bij de KISS spelers zelf.

Mijn eigen Kiss heeft ook een dikke gebruiksaanwijzing nodig, maar met wat onderzoekjes en geduld om verschillende fora te lezen gebruik ik mijn KISS al jaren met plezier.

Het grootste mankement van de KISS spelers is de brakke ondersteuning van de firmwares. Toch zijn er ook goed bruikbare versies in deze wereld.

Daarnaast geldt: Je moet niet denken dat de KISS alles kan...Het is geen veelvraat wat formaten betreft. Het onvermogen geen Qpel af te spelen is de bekendste.
Ik kom in de praktijk zeer weinig films tegen die ik niet af kan spelen. Als ik een Qpel film heb zet ik hem ff om met virtualdub.
Bij KVCD films kun je geen ondertitels bij afspelen, voor mij geen probleem, maar ook deze films kun je met WINAVI omzetten in Xvid of zo..en dan werkt de ondertiteling wel.

Met deze dingen in het achterhoofd is een KISS speler voor de tweaker een goed bruikbaar apparaat.
Zelf gebruik ik voor mijn KISS DP 500
FW 2.8.8. van bloksel (groot sub formaat)
Free kiss ipv PClink
Ik gebruik torrents..

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08-2022
Vraag van totaal andere orde mbt Kiss DP-500.

Ik zou graag films afspelen zonder mijn compu aan te zetten, dus middels een netwerk harde schijf (NAS). Is iemand hiermee bekend of weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142825

zijn de 500 en 508 nog te koop, vind ze niet in de pricewatch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:22
Vandaag kwam de koerier dus aanzetten met de DP-600. Tot mijn verrassing zat er ook een heuse hdmi kabel in de doos. Volgens de specs werd deze er niet gratis bijgeleverd, dus hulde. Het aansluiten op mijn Sony KLV-V40 ging probleemloos en na enig gestoei in het menu kon ik kijken naar dvd in 1080i upscale kwaliteit. Dat is een openbaring, alles is heel gedetailleerd, de kleuren nog een stuk frisser dan bij component en ook het contrast ziet er prachtig uit. Alles wat zwart hoort te zijn is ook zwart en niet een beetje grijzig zoals bij mijn oude dvdspeler. Met een beetje fantasie staan de acteurs echt voor je.
De draadloze internetverbinding werd ook moeiteloos tot stand gebracht, zodat ik nu inderdaad webradio in de huiskamer heb. Er zijn ook mogelijkheden om het weer te checken, of de aandelen, je kan ook een paar spelletjes online spelen via de Kiss server.
Tot nu toe is het me helaas nog niet gelukt om via PC-Link een verbinding te maken met mijn eigen pc.
Alles staat goed ingesteld, DHCP auto, schijven gedeeld, firewall uit/aan. het maakt allemaal niet uit, ik kom niet op de harde schijf van mijn eigen pctje. De Zyxel modem/router ziet de Kiss, er wordt een ip-adres uitgedeeld, ik krijg via de Kiss internet, maar verder gaat het niet.
Ik hoop dat dit wordt opgelost, er volgt nog wel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:18
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:34:
Ik snap er niks meer van. Wat is nou het verschil tussen de 1500, 508 en de 500? En sinds wanneer zit er in de 1500 een HDD?
DP1500 => geen HD
DP1504 => 40GB disk

Ik bedoelde dat ik de 60 films op de HD van mijn desktop via FreeKiSS over het netwerk heb gestart, en dus niet van een HD in mijn DP1500. Overigens zou een 1500 wel kunnen gemod worden naar een 1504, maar daar begin ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169248

Hee rocketman je hebt toch de Kiss DP600 gekocht!
Goed dat je meteen een verslag doet van je ervaring.
Ga door, ik ben zeer benieuwd wat je te melden hebt.
Er zijn nog maar weinigen die er iets over melden....
Zelf denk ik er ook over een DP600 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
  • Laatst online: 14-05 20:13
Rocketman schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:35:
Tot nu toe is het me helaas nog niet gelukt om via PC-Link een verbinding te maken met mijn eigen pc.
Alles staat goed ingesteld, DHCP auto, schijven gedeeld, firewall uit/aan. het maakt allemaal niet uit, ik kom niet op de harde schijf van mijn eigen pctje. De Zyxel modem/router ziet de Kiss, er wordt een ip-adres uitgedeeld, ik krijg via de Kiss internet, maar verder gaat het niet.
Ik hoop dat dit wordt opgelost, er volgt nog wel een update.
Dit kan ook niet. Je moet gebruik maken van de PC-Link software, waarmee je alles deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
Korte review van de Kiss-DP600:

Na ruim een week spelen ben ik tot het volgende gekomen:

Voordelen:
1. Echt 1080i output op de component uitgang! :9 _/-\o_
2. Gewoon via netwerk al je plaatjes, muziek en films benaderen (m.b.v. PC-Link software)
3. Erg gebruiksvriendelijk, goede duidelijke menu's
4. Bizar mooi beeld!
5. Bizar mooi beeld! :P
6. Bizar mooi beeld! ;)

Nadelen:
1. Ondersteund op dit moment nog geen WPA
2. Mac-Link software werkt niet (Dus niet echt een probleem van de Kiss, maar toch lullig als je alleen mac's in huis hebt)
3. Geen digitaal geluid bij HD films. Ben er nog niet echt achter waarom niet.
4. Bij het afspelen van een HD film van DVD wil deze nog wel eens haperen en/of het geluid wegvallen. Dit kan twee oorzaken hebben: Slechte DVD of te kleine buffer. (Ik ben bang voor het laatste, omdat ik meerdere dvd's heb geprobeerd)

Tot zover...

Als ik meer weet/ontdek zal ik weer posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:46

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

@ Rocketman: hey jij hebt ook een review op Kieskeurig geplaatst, lol :

Ik ben van plan binnenkort 'n plasma te kopen welke 720p aankan; dit ding lijkt me echt redelijk ideaal. Vraag aan xylone: de DVD output is dus enigszins goed? :P

Mijn doel is vnl. DVD's bekijken welke kunnen worden geupscaled, en content vanaf de PC (m.n. DivX en .TS HD materiaal) bekijken; liefst via wif-fi maar directe verbinding met ethernet kabel is ook ok.

Wat die wifi betreft, hoe moet ik dat zien? heb er niet bijster veel verstand van, maar aangezien ik 'n routertje heb staan, loopt de verbinding met m'n pc natuurlijk via de router. Gaat dat enigszins soepel? Ook qua beveiliging (ik gebruik WPA2 en wil dat graag zo houden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
DVD kwaliteit is ronduit super!
WIFI kan, maar alleen op WEP en (nog) niet op WPA
Ik heb hem zelf ook via kabel, is toch net ff beter.

.TS files heb ik nog niet kunnen afspelen. Hij ziet deze niet, dus zal waarschijnlijk even opgezet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171191

Zoals meerdere users hier heb ook ik problemen met mijn DP-1500.
En dan gaat het om het afspelen van mp3.

Ik heb hem sinds gisteren, het installeren ging gemakkelijk. Met FreeKiss wat folders toegevoegd en spelen maar. Maar dan:

Om de halve minuut de tikken (overslaan, haperen) van mijn mp3's, onregelmatig. Ik heb de laatste firmware erop gedonderd, meerdere software gebruikt, maar hij blijft het doen. Info gaan halen bij meerdere winkels. Kreeg van één zaak een MOGELIJKE tip mee, het konden piekspanningen zijn. Alles stuk voor stuk op een andere groep gehangen (geaard) maar het probleem blijft zich voort doen.

Nu heb ik ook last van blokjes en haperingen in het geluid met mijn digitale UPC tv box, ik DACHT signaal problemen, maar natuurlijk ontkennen zij dit ook weer.

1 - Zouden deze storingen dezelfde kunnen zijn?
2 - Waar zou het nou aan liggen?
3 - HELP want juist hiervoor heb ik de 1500 aangeschaft!

(dvd's kijken levert géén problemen op)

Jullie zijn mijn laatste hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een leuke opmerking: De DP-1500 is net zo groot als de Samsung Digitenne ontvanger van KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171191 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:18:
Zoals meerdere users hier heb ook ik problemen met mijn DP-1500.
En dan gaat het om het afspelen van mp3.

Ik heb hem sinds gisteren, het installeren ging gemakkelijk. Met FreeKiss wat folders toegevoegd en spelen maar. Maar dan:

Om de halve minuut de tikken (overslaan, haperen) van mijn mp3's, onregelmatig. Ik heb de laatste firmware erop gedonderd, meerdere software gebruikt, maar hij blijft het doen. Info gaan halen bij meerdere winkels. Kreeg van één zaak een MOGELIJKE tip mee, het konden piekspanningen zijn. Alles stuk voor stuk op een andere groep gehangen (geaard) maar het probleem blijft zich voort doen.

Nu heb ik ook last van blokjes en haperingen in het geluid met mijn digitale UPC tv box, ik DACHT signaal problemen, maar natuurlijk ontkennen zij dit ook weer.

1 - Zouden deze storingen dezelfde kunnen zijn?
2 - Waar zou het nou aan liggen?
3 - HELP want juist hiervoor heb ik de 1500 aangeschaft!

(dvd's kijken levert géén problemen op)

Jullie zijn mijn laatste hoop ;)
Heb je ook wlan?

Ik heb het ook met de 1504. Ik denk dat het komt door mijn wireless netwerk en het feit dat de kiss mp3's niet buffert. Met divx/xvid gebeurd dit niet. Als iemand een oplossing weet hoor ik het ook graasg. Ik heb ook nog niet getest wat hij doet als ik ze vanaf mijn pc stream als ik mijn pc met een utp-kabel aan het netwerk aansluit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan zul je hetzelfde hebben, want ik doe het niet via wireless maar via utp. volgende week neem ik een crosscable mee van mn werk, dan probeer ik het even rechtstreeks, kijken of het dan geen probleem oplevert. dan weet je in ieder geval dat het niet aan de speler zelf ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171191 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:34:
dan zul je hetzelfde hebben, want ik doe het niet via wireless maar via utp. volgende week neem ik een crosscable mee van mn werk, dan probeer ik het even rechtstreeks, kijken of het dan geen probleem oplevert. dan weet je in ieder geval dat het niet aan de speler zelf ligt
De 1504 heeft ook een harddisk en mp3's die op de harddisk staan spelen wel zonder onderbrekingen. Ik vind het alleen een beetje zinloos om al mijn mp3's dubbel op te slaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het zou gewoon moeten werken lijkt me. word er moedeloos van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171191 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:54:
Het is maar vreemd. Shoutcasts (wat ook mp3-streams zijn) gaan wel goed. Als je het nog met een crosscable gaat proberen ben ik ook wel benieuwd wat daar uitkomt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat het je zaterdag weten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft Kiss al plannen voor een mooie kleine Divx / DVD speler met USB ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:44
Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een DP-1500 (van de V&D aanbieding inderdaad). Werkt op zich prima en ik ondervind weinig problemen. Apart genoeg werkte Webradio pas nadat ik firmware 2.9.3 zelf installeerde, terwijl de speler aangaf al met deze firmware uitgerust te zijn.
Nu heb ik echter een vraag over de subtitles, wellicht dat ik iets over het hoofd zie. Het gaat om filmbestanden die op m'n pc staan, in dezelfde map heb ik de -.sub en -.idx bestanden staan, met dezelfde naam als de film. Moet de DP-1500 ze dan automatisch pakken en weergeven, of moet ik nog iets instellen? Ook heb ik FreeKiSS geprobeerd te gebruiken, maar die geeft ook geen subtitles weer. Of werkt de DP-1500 alleen met bepaalde subtitle-formaten?

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
Kiss heeft een nieuwe firmware uitgebracht voor de DP-600:

FIRMWARE 3.0.14

Major Fixes

- USB2: Speed and compatibility issues fixed
- Windows Media Connect: Improved speed and "Missing Server" issue fixed
- Network Menu: "Default Gateway" menu put back
- Playback: .ts file support added
- Playback: High Definition playback improved
- Other: HDMI Upstart issue improved
- Other: Middle button on front of player now cycles standard definition outputs
- Other: Nero Digital Cinema Profile Improved

Hier te downloaden

Vanavond zal ik hem updaten en mijn bevindingen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

driedees schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:01:
Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een DP-1500 (van de V&D aanbieding inderdaad). Werkt op zich prima en ik ondervind weinig problemen. Apart genoeg werkte Webradio pas nadat ik firmware 2.9.3 zelf installeerde, terwijl de speler aangaf al met deze firmware uitgerust te zijn.
Nu heb ik echter een vraag over de subtitles, wellicht dat ik iets over het hoofd zie. Het gaat om filmbestanden die op m'n pc staan, in dezelfde map heb ik de -.sub en -.idx bestanden staan, met dezelfde naam als de film. Moet de DP-1500 ze dan automatisch pakken en weergeven, of moet ik nog iets instellen? Ook heb ik FreeKiSS geprobeerd te gebruiken, maar die geeft ook geen subtitles weer. Of werkt de DP-1500 alleen met bepaalde subtitle-formaten?
Als je bestanden dezelfde naam hebben en in dezelfde map staan pakt de speler ze automatisch.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Marzman schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:54:
[...]
Als je bestanden dezelfde naam hebben en in dezelfde map staan pakt de speler ze automatisch.
Thanks Marzman, ik dacht al zoiets. Heb wel "ontdekt" dat de Dp-1500 wel srt-bestanden pakt, maar niet al te blij is met .sub en .idx bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140865

driedees schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:01:
V&D aanbieding? Link? Geld die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De harde schijf van mijn DP 1504 begint vreemde geluiden te maken (ook als hij standby staat :| ), het werkt allemaal nog wel, maar weet iemand hoe moeilijk het is om die schijf zelf te vervangen? (eventueel meteen met een grotere schijf)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Anoniem: 140865 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:27:
[...]
V&D aanbieding? Link? Geld die nog?
Die aanbieding was in de eerste week van V&D's prijzencircus, volgens mij geldt die deze week niet meer. De Kiss DP-1500 staat in ieder geval niet meer in V&D's folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De aanbieding bij de V&D gold t/m afgelopen vrijdag (31-3). Ik heb 'm ook gekocht. Ik moet hem alleen nog even aan het netwerk hangen.

Ik heb al een SCART naar VGA kabel gehaald, maar hierbij bleek dat hij vanwege macro protection geen DVD's wil afspelen. Gelukkig blijkt de pinout van de vga stekker hetzelfde te zijn als het verloopje voor component van mijn beamer. Ik kan het signaal gewoon op 480p zetten en ik heb prachtig beeld op de beamer. Ik ben iig zeer tevreden, maar dat gaat ook makkelijk aangezien ik overstap van een E50 dvd speler via composiet aangesloten met een oude lange audio kabel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332

Sinds een tijdje ben ik ook in het bezit van een Kiss, de DP-1500. Tot nu toe heeft hij netjes al mn divx films afgespeeld, ook met ondertitels maar ik ben niet erg tevreden over het lettertype van deze subs.
Tuurlijk heb ik even zitten googlen en ik kwam uit op deze site: http://home.planet.nl/~mgboom/blokjes/index.htm

Deze biedt een andere firmware aan met Arial fonts, wat dus een uitkomst zou zijn! Nu staat daar geen link naar firmware voor een DP-1500, bestaat die gewoon niet? Of moet ik daarvoor de FW van een DP-1000 pakken, is die hetzelfde? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Het lijkt er op dat er inderdaad geen gemodde firmware is van de DP1500, in elk geval niet bij bloksel.
Ik zou overigens geen FW van de DP 1000 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171332 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:34:
Sinds een tijdje ben ik ook in het bezit van een Kiss, de DP-1500. Tot nu toe heeft hij netjes al mn divx films afgespeeld, ook met ondertitels maar ik ben niet erg tevreden over het lettertype van deze subs.
Tuurlijk heb ik even zitten googlen en ik kwam uit op deze site: http://home.planet.nl/~mgboom/blokjes/index.htm

Deze biedt een andere firmware aan met Arial fonts, wat dus een uitkomst zou zijn! Nu staat daar geen link naar firmware voor een DP-1500, bestaat die gewoon niet? Of moet ik daarvoor de FW van een DP-1000 pakken, is die hetzelfde? Alvast bedankt!
Kijk eens op mpeg playcenter, daar staan diverse alternatieve firmwares. Ik denk dat ze er ook wel een hebben voor de dp-1500.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332

Marzman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:08:
[...]

Kijk eens op mpeg playcenter, daar staan diverse alternatieve firmwares. Ik denk dat ze er ook wel een hebben voor de dp-1500.
Bedankt! Daar staan inderdaad meerdere firmwares voor de 1500, ga gelijk even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:23
Marzman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:08:
[...]Kijk eens op mpeg playcenter, daar staan diverse alternatieve firmwares. Ik denk dat ze er ook wel een hebben voor de dp-1500.
Bedank voor de link. Daar heb ik nu ook geleerd dat wanneer je bij setup de "helderhijd van het display" op min of uit zet, dat dan de FELLE blauwe led's uit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ook hun missing manual is een aanrader. Het is wel een password-protected file (maar je kunt hun club joinen, of dat wachtwoord kraken)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36831

Ik zelf zit te wachten op de DP678, dat wordt helemaal een topding.

DVD-speler, harde schijf recorder, Wifi en nu ook eindelijk de DVD-brander in het apparaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Over de 1500, met webradio:
Ik zie niet alle kanalen die je op shoutcast.com wel vindt. Met name KinkFM mist opm'n dp1500... Iemand een idee hoe dat komt/op te lossen is?

Via de alternatieve kanalen (Pirlouwi bv.) werkt KinkFM overigens wel hoor, alleen dan komt er bv. geen songinfo mee.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
Zpottr schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:50:
Over de 1500, met webradio:
Ik zie niet alle kanalen die je op shoutcast.com wel vindt. Met name KinkFM mist opm'n dp1500... Iemand een idee hoe dat komt/op te lossen is?

Via de alternatieve kanalen (Pirlouwi bv.) werkt KinkFM overigens wel hoor, alleen dan komt er bv. geen songinfo mee.
KinkFM was ook het station dat ik miste. Ik heb hem in FreeKiss toegevoegt als KML link, meteen bovenaan dus snel toegangkelijk. Als url het adres van de pagina van KinkFM gepakt (tune in -> mp3)

=edit=
Ik dacht dat de 1500 mp3's niet random kon spelen, kan dus wel.
Waneer je mp3's random wilt laten spelen kun je op setup drukken en dan shuffle kiezen. Waneer de speler wordt uitgezet blijft hij dat onthouden.

[ Voor 17% gewijzigd door canonball op 08-04-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

canonball schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 01:44:
[...]
KinkFM was ook het station dat ik miste. Ik heb hem in FreeKiss toegevoegt als KML link, meteen bovenaan dus snel toegangkelijk. Als url het adres van de pagina van KinkFM gepakt (tune in -> mp3)

=edit=
Ik dacht dat de 1500 mp3's niet random kon spelen, kan dus wel.
Waneer je mp3's random wilt laten spelen kun je op setup drukken en dan shuffle kiezen. Waneer de speler wordt uitgezet blijft hij dat onthouden.
Dat kan toch alleen voor mp3's die in dezelfde map staan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171191 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:54:
Ik ben er inmiddels achter dat het in de laatste firmware zit. Ik ga dus maar testen met oudere firmwares (ik wil alleen de ftp-functionaliteit niet kwijt :'( )
Marzman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:38:
De harde schijf van mijn DP 1504 begint vreemde geluiden te maken (ook als hij standby staat :| ), het werkt allemaal nog wel, maar weet iemand hoe moeilijk het is om die schijf zelf te vervangen? (eventueel meteen met een grotere schijf)
Er kunnen schijven in tot 120 Gb. Kiss gebruikt zelf Toshiba en Samsung schijven, maar dat zou niet uit moeten maken.

Ik ga er in ieder gaval een 100 Gb Samsung 2.5"-schijfje inzetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Janoz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:28:
De aanbieding bij de V&D gold t/m afgelopen vrijdag (31-3). Ik heb 'm ook gekocht. Ik moet hem alleen nog even aan het netwerk hangen.

Ik heb al een SCART naar VGA kabel gehaald, maar hierbij bleek dat hij vanwege macro protection geen DVD's wil afspelen. Gelukkig blijkt de pinout van de vga stekker hetzelfde te zijn als het verloopje voor component van mijn beamer. Ik kan het signaal gewoon op 480p zetten en ik heb prachtig beeld op de beamer. Ik ben iig zeer tevreden, maar dat gaat ook makkelijk aangezien ik overstap van een E50 dvd speler via composiet aangesloten met een oude lange audio kabel.
Afgelopen zaterdag 08/04/2006 was ik bij de V&D in Alkmaar.
Daar was de KISS DP 1500 nog in de aanbieding voor €100,95...

Verder:
Anoniem: 171332 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:34:

Ik weet niet of je al iets gevonden hebt, maar hier staat een FW voor de DP 15xx met grotere subs.

[ Voor 36% gewijzigd door Zewatanejo op 10-04-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Laatst online: 21-06 15:11
KIS dp558

Ik heb een Kissdp558. Dat werkte tot nu toe redelijk. Echter ik heb twee problemen:

1. Als ik de NTP server aan heb staan en de tijd instel (CET) dan houdt hij de tijd 10 minuten goed vast en springt vervolgens weer naar de wintertijd?

2. Mijn EPG werkt niet meer. Ik heb niets veranderd in mijn netewerk en firewall (linksys wag54g). Als ik de EPG oproep krijg ik een parse error?

Kan iemand mij helpen?

Dank Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Kogel schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:35:
2. Mijn EPG werkt niet meer. Ik heb niets veranderd in mijn netewerk en firewall (linksys wag54g). Als ik de EPG oproep krijg ik een parse error?
Dit ligt aan de webdienst van KiSS, die ligt er de laatste dagen continu uit helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:34
Kan een DP 1500, ook DVDs direct van het netwerk spelen?
Dus uit een .Iso of een .Img, bijvoorbeeld mijn Xbox kan dit wel dmv XMBC. (Xbox Media Center)
Of kan hij dit alleen met de .vob bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik heb een kennis een DP1500 cadeau gedaan. Plus een zwikje courante films. En ook hij zegt dat misschien 1 op de 5 films werken. XviDs dus. Dat is natuurlijk bagger. Daar was het hem tenslotte over te doen.

Is er iets bekend of Kiss zelf binnenkort met een firmware update gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HlpDsk, ik ben in september jarig. Je bent bij deze uitgenodigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 4629 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 01:43:
Ik heb een kennis een DP1500 cadeau gedaan. Plus een zwikje courante films. En ook hij zegt dat misschien 1 op de 5 films werken. XviDs dus. Dat is natuurlijk bagger. Daar was het hem tenslotte over te doen.

Tja, de notoire "Het Werkt Niet"-bug. Geen idee eigenlijk of die ooit opgelost gaat worden.

Als het probleem qpel (een trucje bij de encoding) is, zal het niet opgelost worden naar ik begrepen heb. Als het iets anders is kan een iets duidelijker omschrijving van het probleem geen kwaad.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
anthonyb schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:05:
Kan een DP 1500, ook DVDs direct van het netwerk spelen?
Dus uit een .Iso of een .Img, bijvoorbeeld mijn Xbox kan dit wel dmv XMBC. (Xbox Media Center)
Of kan hij dit alleen met de .vob bestanden?
Dit is gelijk ook een vraagstelling van mij.... ik wil namelijk een nieuw Philips 32" LCD/TV gaan kopen, en dan gelijk de set compleet maken... dus receiver,stel boxen en de dvd speler erbij. Nu is dit KiSS apparaat (en dan met name de 600) een leuke aanvulling op deze home theater producten.

En dan is ondersteuning voor .vob,.iso,.img,.nrg wel noodzaak. Aangezien ik 1,5TB aan iso's e.d. heb :+

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168972

Hallo,

Heeft iemand een idee wat de specificaties van de dp600 met harde schijf zijn, die over een paar maanden uit komt? Hoeveel gb heeft hij bijvoorbeeld en hoeveel kost hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

De codecs zijn hardwarematig, een nieuwe firmware zal het toch niet oplossen.
Maar ik geef je toch al weinig kans dat er een nieuwe firmware zal komen.
En de "afwijkende" firmwares die je op het Internet kan downloaden BLIJFT een KISS firmware, alleen heeft die wat modificaties: TinyStocks, Telnet, FTP, ander lettertype etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is geen qpel issue. Het lijkt er op dat de recent gebruikte XviD codecs nét wat afwijken. Als de post hierboven op waarheid berust kan die KiSS bij het oud vuil dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tekn0z schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:11:
[...]

Dit is gelijk ook een vraagstelling van mij.... ik wil namelijk een nieuw Philips 32" LCD/TV gaan kopen, en dan gelijk de set compleet maken... dus receiver,stel boxen en de dvd speler erbij. Nu is dit KiSS apparaat (en dan met name de 600) een leuke aanvulling op deze home theater producten.

En dan is ondersteuning voor .vob,.iso,.img,.nrg wel noodzaak. Aangezien ik 1,5TB aan iso's e.d. heb :+
Dat werkt niet goed. Je kunt het eerste vobbestand afspelen en daarna gaat het fout.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 01:07:
Het is geen qpel issue. Het lijkt er op dat de recent gebruikte XviD codecs nét wat afwijken. Als de post hierboven op waarheid berust kan die KiSS bij het oud vuil dus?
Zo zou je het kunnen zien. De Kiss is niet krachtig genoeg om codecs softwarematig af te spelen, het is dus inderdaad een hardwareprobleem. De gebruikte chip kan het niet.

Ik denk dat Kiss zelfs al weer bezig is met andere modellen en dat er niet eens meer een firmware komt (het is al gezegd dat een nieuwe firmware je probleem waarschijnlijk niet oplost maar dat ze wat bugs weghalen en wat nieuwe bugs er in stoppen als die nog zou komen).

[ Voor 56% gewijzigd door Marzman op 14-04-2006 01:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36831

Anoniem: 168972 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:45:
Hallo,

Heeft iemand een idee wat de specificaties van de dp600 met harde schijf zijn, die over een paar maanden uit komt? Hoeveel gb heeft hij bijvoorbeeld en hoeveel kost hij?
Hoi,

In de 608 zal een 80gb harde schijf komen, de prijs weet ik niet zeker maar ik denk 449 of 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op zondag 09 april 2006 @ 21:46:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat het in de laatste firmware zit. Ik ga dus maar testen met oudere firmwares (ik wil alleen de ftp-functionaliteit niet kwijt :'( )
Ik heb het opgelost door een switch achter de router te gooien (oftewel de pc en de kiss zitten nu beiden op de switch aangesloten, waardoor ze direct verbinding met elkaar hebben, de switch zorgt ervoor dat er niet ook via de router over de rest van het netwerk wordt gezocht - het buffer probleem).

Alleen nu maakt ie denk ik geen verbinding meer met internet, webradio kan ik dus vergeten, tenzij ik die kan instellen ergens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171191 schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:01:
[...]

Ik heb het opgelost door een switch achter de router te gooien (oftewel de pc en de kiss zitten nu beiden op de switch aangesloten, waardoor ze direct verbinding met elkaar hebben, de switch zorgt ervoor dat er niet ook via de router over de rest van het netwerk wordt gezocht - het buffer probleem).

Alleen nu maakt ie denk ik geen verbinding meer met internet, webradio kan ik dus vergeten, tenzij ik die kan instellen ergens??
Dat ga ik niet doen, mijn pc is wireless aangesloten op mijn router en dat wilde ik zo houden. Ik moet zowiezo even kijken wat ik doe, mijn harddisk in mijn Kiss dp-1504 is overleden en een andere hardddisk er in leggen is lastiger dan ik dacht (moest hele achterste printplaat losmaken). Hij werkt nu weer zonder hd, maar met de nieuwe harde schijf krijg ik hem nog niet aan de praat. Waarschijnlijk omdat ik de achterste printplaat niet helemaal goed heb teruggeplaatst (dit komt erg nouw ;))

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een behoorlijk gepiel zeker? :/
(overigens, een n00b vraag, maar waar kan ik mijn internet sharen? zie het zo gauw nergens staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171191 schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:08:
een behoorlijk gepiel zeker? :/
(overigens, een n00b vraag, maar waar kan ik mijn internet sharen? zie het zo gauw nergens staan)
Behoorlijk, er zitten twee aansluitingen op (1 x ide en een keer voor de printplaat zelf) waarmee je hem op een andere printplaat moet klikken (waarvan er altijd een op de verkeerde plaats uitkomt :+ ) op en je hebt niet echt ruimte om die plaat veel te bewegen. Maar ik moet hem dus nog een keer losmaken en het opnieuw proberen.

Internet sharen? Bedoel je voor webradio? Internet werkt meteen op de kiss. Krijgt hij zijn ip via dhcp?

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 18-04-2006 07:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 01:07:
Het probleem zit 'm niet in het krachtig genoeg zijn van de processor, maar in een kleine verandering in de XviD codec. Hierdoor zijn er packed bitstreams in gebruik.

Met behulp van de tool MPEG4 Modifier zijn deze packed bitstreams te verhelpen. 90% kans dat de films dan wel spelen. De tool is te vinden op: http://www.moitah.net/.

Op basis van deze tool is er ook een appz waarmee je alle files in een directory in 1x kunt omzetten, de url hiervoor heb ik even niet bij de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 07:31:
[...]

Internet sharen? Bedoel je voor webradio? Internet werkt meteen op de kiss. Krijgt hij zijn ip via dhcp?
yup, hij krijgt netjes van upc een adres via dhcp. kan ook browsen door de zenders maar verder maakt ie daar geen verbinding mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 18:41

The Legend

*Plop*

Ik ben van plan binnenkort ook maar eens een DivX/XviD speler te gaan aanschaffen. Mijn eerste keus was eigenlijk de KiSS DP-1500 maar ik lees nu overal dat de codec die hardwarematig in de chip gebakken zit de nieuwste films niet meer kan afspelen. Aangezien de DP-600 nieuwer is, zit hier dan ook een nieuwere chip in die de laatste codecs wél ondersteunt :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

The Legend schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:02:
Ik ben van plan binnenkort ook maar eens een DivX/XviD speler te gaan aanschaffen. Mijn eerste keus was eigenlijk de KiSS DP-1500 maar ik lees nu overal dat de codec die hardwarematig in de chip gebakken zit de nieuwste films niet meer kan afspelen. Aangezien de DP-600 nieuwer is, zit hier dan ook een nieuwere chip in die de laatste codecs wél ondersteunt :?
Ja, de DP-600 ondersteunt een hele hoop codecs. Ook HD-codecs. Maar deze kost dan ook een stuk meer. De DP-600 heeft dezelfde chipset als bijv. de Snazio HD.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 171191 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:50:
[...]
yup, hij krijgt netjes van upc een adres via dhcp. kan ook browsen door de zenders maar verder maakt ie daar geen verbinding mee
Van UPC? Misschien was het een verspreking, maar je dvd-speler een intern ipadres van je router moeten krijgen.

Maar als je de zenders wel ziet heb je in princiepe internet. Vreemd probleem.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wat vinden jullie van de DP-558 ? (positief/negatief?)

wat ik jammer aan dit apparaat vind is dat er geen DVD-brander in zit! ik zoek dus eigenlijk eeen HD-recorder met netwerk aansluiting en DVD-brander.... zijn er alternateiven voor de Kiss DP-558?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de kiss dp 558 ook kopen, alleen heb ik een vraag: ondersteunt deze ook 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:13:
[...]

Ja, de DP-600 ondersteunt een hele hoop codecs. Ook HD-codecs. Maar deze kost dan ook een stuk meer. De DP-600 heeft dezelfde chipset als bijv. de Snazio HD.
Wat jij in weze zegt is dus dat een 1500 hardwarematig xvid afspeelt en een dp600 softwarematig? Of gewoon een andere revisie van de hardware? Want dan is bij de 1stvolgende codec update dat ding ook een paperweight geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Eeen beetje Googlen kan je zien dat er in een 50X/150X een Sigma EM8550 chip zit en in een 600 een Sigma EM8620 chip.

De Xbox / PS2 is een speler die softwarematig divX afspeelt, de rest zullen allemaal hardwarematig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:31:
[...]

Wat jij in weze zegt is dus dat een 1500 hardwarematig xvid afspeelt en een dp600 softwarematig? Of gewoon een andere revisie van de hardware? Want dan is bij de 1stvolgende codec update dat ding ook een paperweight geworden.
De DP600 heeft een tweede generatie chip die veel meer codecs ondersteund. Voor toekomstige codecs heb je dus geen garanties, maar de DP-600 zal ook wel weer tegen beperkingen aanlopen. Als je codecs wilt kunnen upgraden kun je misschien beter voor een xbox gaan ofzo.
[edit]Wat GoT zegt dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 23-04-2006 08:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@van Binsbergen:
Het hele idee van DivX-spelers is juist dat je de film direct kan afspelen zonder dat je het moet gaan omzetten, encoden, of whatevah.

Met mijn X-box kan ik 99% van al mijn nieuwe (=2005/2006) DivX films afspelen zonder om te zetten.
Mijn Kiss 500@508 gebruik ik al heel lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
@Got
Wellicht heb ik de vraag dan verkeerd begrepen. Dacht dat het wel handig zou zijn een tip te posten over hoe de nieuwste XviD films wel op de KISS afgespeeld kunnen worden. De films ontdoen van de packed bitstreams doet dus wonderen (en kan in batch worden uitgevoerd).

We kunnen natuurlijk ook de zoveelste Xbox versus Kiss speler discussie gaan voeren, maar volgens mij is dit topic daar juist niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tips zijn altijd welkom, maar ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen of het handig is of niet. Ik geef alleen mijn mening en je kan waarschijnlijk wel raden of ik het ga gebruiken of niet.

Dit topic gaat over "gebruikerservaring Kiss speler" en die heb ik gegeven: vroeger was ik wel tevreden en sinds 2005 niet meer, waarbij ik een alternatief heb gegeven voor de Kiss-speler.
Het had net zo goed een Kiss vs ander DivX-speler gekund, maar ik heb geen ander DivX-speler. (behalve mijn PC). Volgens mij ben ik toch wel redelijk on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar kun je met een xbox ook opnemen van tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
Ik zou nu ook geen Dp500 meer kopen, maar aan de andere kant beleef ik er nog veel plezier aan.
Als de keus is tussen het bij het vullis zetten van je speler omdat ie de nieuwe XviD's niet speelt (zie post van HlpDsk waarop ik reageerde) of even een minuutje per film investeren om de packed bitstreams eruit te halen, lijkt me de keus niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

van Binsbergen schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:05:
Ik zou nu ook geen Dp500 meer kopen, maar aan de andere kant beleef ik er nog veel plezier aan.
Als de keus is tussen het bij het vullis zetten van je speler omdat ie de nieuwe XviD's niet speelt (zie post van HlpDsk waarop ik reageerde) of even een minuutje per film investeren om de packed bitstreams eruit te halen, lijkt me de keus niet zo moeilijk.
Precies, vooral niet omdat een beetje fatsoenlijke BT client (en dat zal voor clients voor andere protocollen niet anders zijn) een programma of script kan runnen na downloaden. En dan kun je dat dus automatiseren en merk je er niets van :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

En wat betekend dat voor de kwaliteit van de film bestanden? En betekend dat dus ook dat het codec verhaal minder/niet relevant meer is? Ik vind 300 euro voor een divxspeler die over een half jaar geen film meer afspeelt wel zonde geld :) Een XboX lijkt wel een leuk alternatief maar dat ding is spuuglelijk en staat voor geen meter in een audiomeubel waar al een receiver instaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar is het wel verstandig om nu de dp558 met 200gb te kopen? Ik lees hier allemaal negatieve berichten over kiss maar de features(opnemen,radio streams,ethernet,1080i en 720p) spreken mij juist zeer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

The Legend schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:48:
En wat betekend dat voor de kwaliteit van de film bestanden?
Zo weinig dat jij het niet ziet :) en al helemaal niet op een TV.
En betekend dat dus ook dat het codec verhaal minder/niet relevant meer is?
Wel minder, niet niet.
Ik vind 300 euro voor een divxspeler die over een half jaar geen film meer afspeelt wel zonde geld :)
Veel van de oudere speler van Kiss zijn een stuk goedkoper dan dat...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Zpottr schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:14:
[...]

Zoals bijvoorbeeld mijn smetteloze DP-500 te koop is voor een STUK minder :X

[ Voor 7% gewijzigd door Trasos op 25-04-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:48

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb sinds vandaag de DP-600, alleen ik heb problemen om films e.d. van het netwerk te streamen. De DP-600 heb ik draadloos (wifi g) op het netwerk aangesloten, signaal sterkte is volgens de speler 90%+. Echter werkt het streamen totaal niet, heel vaak vindt hij de host niet, en als ie hem vindt duurt het eeuwen voordat ie een film eindelijk heeft opgestart en valt na een minuut het geluid al weg en begint ie alleen maar te skippen. Ik heb de firmware naar de laatste versie geupdate en als ik gewoon media bestanden via een gebrande CD afspeel werkt het allemaal prima.

Mijn PC zelf is via UTP op het netwerk aangesloten, zou het hier aan kunnen liggen? Wireless zelf werkt voor de rest gewoon altijd prima met o.a. mijn laptop, psp, nintendo DS en xbox 360 icm live.

edit: Ik heb de oorzaak gevonden :D Ik heb de router op een ander channel gezet en nu werkt het gewoon prima. Wss werd het signaal gejammed door andere wireless routers in de omgeving.

Ps. maakt het ook uit kwa afspeelsnelheid ook uit of ik hem op 50hz of 60hz zet? Ik heb hem nu op 720p/60hz staan omdat alle videobestanden van Amerikaanse afkomst zijn, of hoeft dit niet uit te maken?

[ Voor 21% gewijzigd door Kid Buu op 25-04-2006 16:51 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zpottr schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:14:
[...]

[...]

Ok dus jou methode van de bitstream van een film aanpassen werkt dus dusdanig dat ook de oudere codecs de film kunnen afspelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

van Binsbergen schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:37:
Het probleem zit 'm niet in het krachtig genoeg zijn van de processor, maar in een kleine verandering in de XviD codec. Hierdoor zijn er packed bitstreams in gebruik.

Met behulp van de tool MPEG4 Modifier zijn deze packed bitstreams te verhelpen. 90% kans dat de films dan wel spelen. De tool is te vinden op: http://www.moitah.net/.
Bedankt voor deze gouden tip! _/-\o_
Het is inderdaad niet het meest ideaal, maar ik kan tenminste weer al mijn films kijken op de KiSS!

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Anoniem: 168972 schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:50:
Maar is het wel verstandig om nu de dp558 met 200gb te kopen? Ik lees hier allemaal negatieve berichten over kiss maar de features(opnemen,radio streams,ethernet,1080i en 720p) spreken mij juist zeer aan!
Ik heb een DP558 en deze speler ondersteund zeer zeker GEEN 1080i en 720p of andere HDTV features. Hier staat een leuke vergelijkingstest van spelers die je misschien zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

The Legend schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:25:
Ok dus jou methode van de bitstream van een film aanpassen werkt dus dusdanig dat ook de oudere codecs de film kunnen afspelen :?
Ja, google maar op "remove qpel" of "remove packed bitstream". Maar als je het automatisch wilt hebben zul je eerst even wat moeite moeten doen.

Ik ben hier nog niet veel tegen aan gelopen dus doe het nog handmatig als nodig, maar GSpot eeft een /x switch waarmee je de info over een videobestand kunt exporteren naar een tekstbestand. Deze functionaliteit kun je in een script of programmaatje gebruiken om bv. een recode te doen als iets van "QPel" NOT "No QPel" voorkomt in dat bestand; moet het natuurlijk wel mogelijk zijn de recode vanaf de command line te starten.

Dat script kun je vervolgens automatisch laten uitvoeren door veel p2p clients als er iets gedownload is, of je laat het elke x minuten checken voor nieuwe spullen, etc. Het is even prutsen, maar dan speelt je goedkope oude Kiss-speler weer de nieuwste dingen af.

[ Voor 11% gewijzigd door Zpottr op 26-04-2006 10:14 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een DP558 en deze speler ondersteund zeer zeker GEEN 1080i en 720p of andere HDTV features. Hier staat een leuke vergelijkingstest van spelers die je misschien zoekt.
Weet je dit zeker? Ik kreeg namelijk het volgende mailtje:

"
Geachte heer/mevrouw,

Ondersteunt de DP-558 (200gb) ook 720p of 1080i?

Met vriendelijke groet,

Niels
"

"
Ja,
Beide

Met vriendelijke groet,
DivXPlayer.nl
"

Ook zit er een component aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 168972 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:33:
[...]

"
Geachte heer/mevrouw,

Ondersteunt de DP-558 (200gb) ook 720p of 1080i?

Met vriendelijke groet,

Niels
"

"
Ja,
Beide

Met vriendelijke groet,
DivXPlayer.nl
--
Het lijkt me ook sterk dat die informatie van divxplayer klopt. De 558 is toch al vrij lang op de markt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Anoniem: 168972 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:33:
[...]
knip
Ik weet het zeker... en een component aansluiting heeft niets te maken met HDTV-eigenschappen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 26-04-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
Van de 558 weet ik het niet, maar ik heb de 1500. Hiervan kun je de component uitgang wel instellen op 720P en volgens mij zelfs 1080P, maar hij kan geen hd-materiaal weergeven.
-Ik kan dus wel dvd's (ten overloede: geen hd materiaal) op afspelen op mijn 720P uitgang vand de kiss1500.
-Ik kan dus geen 720P bronnen afspelen.

Dus afhankelijk van de defenitie van "hij ondersteunt het" kan hij het wel of niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grr, ik zoek gewoon een hd recorder met hdtv ondersteuning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer een nieuw e-mailtje ontvangen van kiss-technology.nl:

Wij zijn in 2002 als eerste in de BeNeLux met KiSS begonnen, zijn 3 jaar distributeur geweest en ikzelf heb diverse trainingen in DEnemarken gehad (fabrikant) en ben certified reparateur.....en wij hebben in de showroom de DP-558 op 1080i aangesloten.

Met vriendelijke groet,
DivXPlayer.nl

--------------------------------------------------------------------------------
From: Niels [mailto:]
Sent: woensdag 26 april 2006 19:59
To: DivXPlayer.nl
Subject: Re:

Hallo,

Op internet zijn er verscheidene personen die beweren dat er geen 1080i of 720p op de DP-558 zit, hoe bewijzen jullie het tegendeel?

Met vriendelijke groet,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:22
Ik ben al een aantal dagen aan het rond kijken naar een leuke speler, heb alleen nog een paar vraagjes.

Mijn vriendin wilt graag haar mp3 collectie beneden afspelen, nu lees ik dat dit mogenlijk is dmv netwerk ( liefst draadloos ). omdat de pc's boven staan. nu lijkt mij het wel makkelijk om het dus gewoon op de HD van de speler zelf te zetten en dan zo nu en dan te update via het netwerk.( als dit mogenlijk is. maar nu vraag ik mij een beetje af hoe het met de aansluiting zit voor het geluid.

de meeste dvd spelers hebben wel een 5.1 uitgang waar je dus een leuk boxen setje op kunt aansluiten.. is dit ook mogenlijk met een Kiss ( 600 oid) speler.

of moet je er weer losse componenten voor kopen?

Mij leek het ook wel leuk als je beneden via de tv kan internetten..zag iets over windows media center?...dit is waarschijnlijk niet mogenlijk met een kiss player.
Maar zijn er players (waarschijnlijk aangepaste pc's) die dit wel kunnen?
En die dus een fraai uiterlijk heeft zoals de kiss players?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149738

kun je op een kiss dp 1500 werken met playlisten van MP3's? m3u file's ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 149738 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:18:
kun je op een kiss dp 1500 werken met playlisten van MP3's? m3u file's ofzo?
Volgens de handleiding kun je playlists maken, de functie ontbreekt echter op de speler.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149738

en via FreeKISS of andere tools valt het niet op te lossen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste