Hoofdcategorieën
Topicacties

[Total Commander] Ervaringen en tips *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Een der antidigibeet
Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
DJSmiley schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:42:
Waarom er geen eerder topic is?
Omdat de huidige generatie 't een kutprogramma vind.... Alle stagaires die ik zie kennen alleen verkenner en hebben de dos-tijd nieteens meegemaakt.
Als "oudje" die met DOS is opgegroeid (win3.1 zoog en 95 bestond nog niet) is Norton net zo basic als DOS zelf, en dan is de overstap naar total commander geen punt.

Overigens is er ook een officiele Norton commander voor windows, maar die kon niet meer tippen aan Total Commander (Toen nog windows commander)
De oude trouwe Norton Commander :'( Ik mis hem.

Dat was pas een handigheid van dos en ik had geen shell nodig zoals dosshell of dat goedkope neomenu wat toen als vervanger voor Windows 2 diende.
Vanuit de NC wat 92 KB conventionele memory kostte (wie kent het woord nog?) had ik noh 511 KB vrij op mijn 486 en nog 19 MB, maar niet in NC want dat was DOS.
DOS4GW executables bestonden toen nog niet en waren nog niet echt in, maar met Qemm kwam je heel ver (Quarterdeck Extended memory manager (uit mijn hoofd)).

Windows 3.11 stond op mijn 486 die ik in 1995 kocht. Dat was een 486DX100 en ik stak iedereen de loef af met het dure apparaat. Die 486 heeft ook nog Windows 95 mogen meemaken.

Goede oude tijd :>

Zeg maar dat die stagiaires het niet weten waar ze het over hebben. Ik prefereer Total Commander ver boven Explorer :shock:

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
urk_forever schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:12:
Heb je dit ook als je bestanden kopieert zonder gebruik te maken van TC?
Nee vreemd genoeg niet :/
Reg. datum: 04 juni 2001

Hoe heb je de copy settings staan dan?

Hail to the king baby!

Overigens gebeurt dit enkel bij file transfers over mijn LAN :/
Elisha FTW
Reg. datum: 13 april 2002

Ik heb op Total Commander vaak ook een raar bugje dat hij bepaalde files niet wou uplaoden? Bij bleef steeds hangen op 100%...
En dat gebeurt op Windows XP Pro.
Op Vista heb ik er geen problemen mee gehad tot nu toe.

bekende bug?

Waa? Meukee \o/

Een der antidigibeet

Inclusief die bugs is het alsnog beter dan explorer, maar het is wel lastig, want 100% is 100%, dus dat vind ik dan een erg lame bug :/

@tweakernick: Ook Aero kun je een kleurtje geven ;)

Rogresalor wijzigde dit bericht 02-08-2007 00:26 (17%)

quote:
tweakernick schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:48:
Overigens gebeurt dit enkel bij file transfers over mijn LAN :/
Update Kanus in "Vista en bestanden verplaatsen" gedraaid, geeft ietsje meer performance.
quote:
Exuimtum schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:25:

@tweakernick: Ook Aero kun je een kleurtje geven ;)
Tja, maar echt een andere look geven die andere kleuren ook niet ;)

tweakernick wijzigde dit bericht 02-08-2007 20:16 (28%)

Ik ben benieuwd naar Total Commander gebruikers die de Verkenner-wismethode hebben aangevinkt en waarom :)

Ik niet, mijn deletes gaan snel zat :P

Trouwens, over die bug op 100% dat heb ik ook wel eens gehad. Is dat soms bij copy acties over het netwerk? Dan wacht hij ws nog op een antwoord van de andere pc wat even op zich laat wachten.

Hail to the king baby!

quote:
urk_forever schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:32:
Is dat soms bij copy acties over het netwerk? Dan wacht hij ws nog op een antwoord van de andere pc wat even op zich laat wachten.
Ja over netwerk inderdaad!
Hoe heb je het opgelost?

Uuuh, niet. Als je in een domein hangt gaat het trouwens beter. Ik denk dat dat aan de DNS ligt die dan gebruikt wordt.

Hail to the king baby!

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
tweakernick schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:05:
Ik ben benieuwd naar Total Commander gebruikers die de Verkenner-wismethode hebben aangevinkt en waarom :)
Ik had laatst een hele leuk wat dat betreft!

Ik wou C:\Recycler weggooien, dus ik druk op delete, en hij gooit het weg. Na een paar minuten was hij nog niet klaar, en wat bleek: Als ik C:\Recycler weggooi, komt dat als een bestandje in C:\Recycler. Hij gooit de inhoud van de prullenbak dus weg in een nieuwe prullenbak. Hij maakte dus elke keer een nieuwe C:\Recycler map aan, wat een infinitive loop gaf! :D

Reg. datum: 12 september 2000

Top proggie. Gebruik het sinds ik op mijn stage de systeembeheerder heb zien gebruiken (voornamelijk voor FTP maar toch). Ik ben zelf niet echt FTP intensief (utorrent ftw) maar 2 panels, rename tool, copy/paste, tabs, bookmarks etc maakt het toch echt reuze handig.

Sinds kort ook ontdekt dat je met Shift + Alt + Enter/Return ook in details view de grootte van mappen kan aflezen (kost wel wat tijd voor processing afhankelijk van de mappen), echt reuze handig.
quote:
tweakernick schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:05:
Is er een speciale reden om het wel/niet te doen? Ik zie het verschil niet zo 1 2 3. Even een gerelateerde vraag: windows delete dingen standaard niet echt "definitief". Er zijn wel (freeware) programmas die dat wel doen. Is dat ook zoiets met TC delete functies?

Seiruu wijzigde dit bericht 26-08-2007 16:17 (32%)

Hey, Shift + Alt + Enter is een goede! Ik gebruikte zelf eerst altijd "spatie" op alle mappen, maar dit gaat in één keer. Top!

Amiga power!
Reg. datum: 13 juni 2003

Na CLImate en Diskmaster op de Amiga ben ik via DOS en NC uiteindelijk door windows 95 bij total commander terechtgekomen. Eigenlijk snap ik niet hoe mensen om kunnen gaan met de ingebouwde explorer... wat een ramp is dat zeg. Bedankt trouwens voor de wredige tip van die TC burner _/-\o_

Much virtue in herbs - Little in men

Reg. datum: 12 september 2000

Alleen jammer van dat gebrek aan Unicode support. Rename tool werkt niet bij bijv. Japanese file names. Kan ze nu niet renamen. Tsk tsk. Voor dat probleem misschien toch maar een andere software gebruiken dan.

vaak zeg ik R.T.F.M.
Reg. datum: 14 oktober 2005

@seiruu als je de instellingen standaard laat staan dan delete TC naar de prullenbak en met Shift+Delete gooit hij ze echt weg
kun je uitvinken onder opties>Copy/Delete>F8/Del deletes to recycle bin(Shift=Directly)

8800GTS 320 schopt kont!

Heel leuk dit apart topic op Tweakers. >:)

Zelf ben ik een enthousiast gebruiker van TC. Zo zeer zelfs dat ik er lezingen over geef en artikelen over schrijf. Ook heb ik meegewerkt aan de NL-vertaling van TC.

Ik wil jullie graag attent maken op het NL-forum van Ghisler zelf. Ook op mijn eigen site waar de presentaties en artikelen, na registratie, te downloaden zijn.

Ook verzamel ik daar tips van mijzelf en van anderen. Dus wanneer je daar iets voor hebt, dan hou ik mij aanbevolen.

Groetjes/
______/Rein

quote:
Geqxon schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:34:
Is het mogelijk in TC een bestand te "legen" ? Als ik een televisie-serie bekeken heb, gooi ik deze vaak niet weg om zo te voorkomen dat ik 2x dezelfde aflevering bekijk. Ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is dit bestand te legen, dat het dus 0 bytes word.
Oude vraag maar misschien wordt een antwoord nog op prijs gesteld.
Je kunt op de commandoregel intikken: "echo al gezien > <Ctrl-Enter>". Ctrl-Enter kopieert de bestandsnaam die onder de cursor staat naar de commandoregel (<Ctrl-Shift-Enter> idem maar met pad). Ook zou je een knop daarvoor kunnen maken met de opdracht: echo al gezien > naam van het bestand. Dat gaat zeer snel.

Het ziet er dan zo uit:
http://www.reindejong.nl/forum-afb/tc-gezien.jpg

Groetjes/
______/Rein

Bedankt voor de reactie, daar ga ik wat aan hebben!

Een der antidigibeet

quote:
PureYoung schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:37:
Heel leuk dit apart topic op Tweakers. >:)

Zelf ben ik een enthousiast gebruiker van TC. Zo zeer zelfs dat ik er lezingen over geef en artikelen over schrijf. Ook heb ik meegewerkt aan de NL-vertaling van TC.

Ik wil jullie graag attent maken op het NL-forum van Ghisler zelf. Ook op mijn eigen site waar de presentaties en artikelen, na registratie, te downloaden zijn.

Ook verzamel ik daar tips van mijzelf en van anderen. Dus wanneer je daar iets voor hebt, dan hou ik mij aanbevolen.

Groetjes/
______/Rein
Jij bent de man! :)

I love NC in the past :Y

De mooie blauwe interface was een preacht oplossing voor DOS. Ik goochelde er alles mee klaar,

Reg. datum: 05 maart 2008

Ik heb een vraag over printen van een directory tree:
kan ik het resultaat er ook in één keer als een tekstbestand uit krijgen, om het bijvoorbeeld als een inhoudsopgave te gebruiken in een ander document?

'Atta way, baby!
Reg. datum: 23 november 2000

Ik krijg het niet voor elkaar om de interne unrar te gebruiken. Zolang ik bij de options bij RAR Packer niets heb opgegeven begint hij te zeuren over een external packer als ik wil unrarren, terwijl ik die juist niet wil gebruiken. Ik heb de unrar.dll in totalcmd dir al geupdate met de laatste versie maar dat helpt niet.

Ik zou namelijk graag meerdere rar files tegelijk uitpakken en dit dient dan standaard op de achtergrond te gebeuren. Als ik nu bijvoorbeeld WinRAR instel, dan kan ik tijdens het unrarren niet meer verder werken in Totalcmd. WinRAR schermpje komt naar voren waarop je vervolgens wel op background kan klikken maar dan staat er vervolgens nog een voortgangsbalkje van totalcmd waarbij je alleen op cancel kan klikken.

specs: Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | 2x 1GB Kingston PC6400 DDR2, CL5 | GeForce 7600 GT (passief)

Reg. datum: 10 december 2003

edit:
ik had die meuktrackerpost dus gemist, my bad :X
meuk: Total Commander 7.03

...wil ik hier even vermelden dat Total Commander 7.03 sinds een paar dagen uit is.
Een enorme lijst met bugfixes en nieuwigheden die ik hier niet wil herhalen.
Total Commander website

nevermind

Henk007 wijzigde dit bericht 27-04-2008 22:50 (24%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: