De oude trouwe Norton Commanderquote:DJSmiley schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 01:42:
Waarom er geen eerder topic is?
Omdat de huidige generatie 't een kutprogramma vind.... Alle stagaires die ik zie kennen alleen verkenner en hebben de dos-tijd nieteens meegemaakt.
Als "oudje" die met DOS is opgegroeid (win3.1 zoog en 95 bestond nog niet) is Norton net zo basic als DOS zelf, en dan is de overstap naar total commander geen punt.
Overigens is er ook een officiele Norton commander voor windows, maar die kon niet meer tippen aan Total Commander (Toen nog windows commander)
Dat was pas een handigheid van dos en ik had geen shell nodig zoals dosshell of dat goedkope neomenu wat toen als vervanger voor Windows 2 diende.
Vanuit de NC wat 92 KB conventionele memory kostte (wie kent het woord nog?) had ik noh 511 KB vrij op mijn 486 en nog 19 MB, maar niet in NC want dat was DOS.
DOS4GW executables bestonden toen nog niet en waren nog niet echt in, maar met Qemm kwam je heel ver (Quarterdeck Extended memory manager (uit mijn hoofd)).
Windows 3.11 stond op mijn 486 die ik in 1995 kocht. Dat was een 486DX100 en ik stak iedereen de loef af met het dure apparaat. Die 486 heeft ook nog Windows 95 mogen meemaken.
Goede oude tijd
Zeg maar dat die stagiaires het niet weten waar ze het over hebben. Ik prefereer Total Commander ver boven Explorer :shock:
Het is 's-nachts kouder dan buiten