Hoofdcategorieën
Topicacties

[Total Commander] Ervaringen en tips *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
terra86 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:26:
Prachtig programma dit, ik gebruik het al jaren met veel plezier, je kan het gewoon draaien vanaf een usb stick en ik neem m altijd mee naar school/werk of als ik weer een computer fix ergens.
idd, sinds ik een usb stick heb, heb ik hem ook geinstalleerd staan erop, want als ik wel eens iets moest kopiëren in windows dan was dat iedere keer weer een hell, allemaal schermen enzo
Reg. datum: 12 oktober 2001

Op het moment gebruik ik het alleen voor mijn fileserver, waar ik constant files over en weer zit te gooien. En dan is het heerlijk :)

nou ik heb nu even 7.0 beta 4 draaien, maar kolere, wat zijn die iconen lelijk :/
quote:
leokennis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:09:
Hej, ik wil nu ook eens TC "leren"
Zondag 4 maart is er bij HCC Almere een lezing over TC. 10 Klusjes met Total Commander. Kijk ook hier.

Als ik klik op "name" of "date", dan worden alleen de bestanden gesorteerd en niet de mappen. Waar kan ik dit aanpassen? Zie het nergens staan tussen de opties.

quote:
kavorka schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:00:
Als ik klik op "name" of "date", dan worden alleen de bestanden gesorteerd en niet de mappen. Waar kan ik dit aanpassen? Zie het nergens staan tussen de opties.
Dat kun je doen met
code:
1
cm_SwitchDirSort

Als je bijvoorbeeld een icoontje op je bar aanmaakt met die naam kun je daarmee dat aan en uit zetten.

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

quote:
Maverick schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:11:
[...]

Dat kun je doen met
code:
1
cm_SwitchDirSort

Als je bijvoorbeeld een icoontje op je bar aanmaakt met die naam kun je daarmee dat aan en uit zetten.
Bedankt, maar dit werkt alleen als ik op het icoontje druk (en dan alleen voor mappen en niet voor de bestanden).

Ik wil dus kunnen selecteren op datum en dat ie mappen en bestanden in 1x sorteert.

Hiro!!

Bij de opties -> weergave, daar staat in het midden een optie: Sorteren van directory's 1: op naam, 2: zoals bestanden (ook op tijd). Suc6!
Ik gebruik dit programma trouwens al sinds jaren, verkenner gebruik ik sindsdien NOOIT. (Installeren via start -> uitvoeren.) :P

M'n Oma is een site aan het haken. - 2 x Hitachi CML174SXW B @ 3.0GHz

quote:
NielsNL schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:21:
Bij de opties -> weergave, daar staat in het midden een optie: Sorteren van directory's 1: op naam, 2: zoals bestanden (ook op tijd). Suc6!
Ik gebruik dit programma trouwens al sinds jaren, verkenner gebruik ik sindsdien NOOIT. (Installeren via start -> uitvoeren.) :P
Perfect, die optie zocht ik. Stom dat ik daar overheen heb gekeken. Wat bedoel je met installeren via start -> uitvoeren?

Vreemd probleem met Total Commander. Ik kan niks uploaden via de ingebouwde FTP-client. Met alle andere FTP programma's (WS FTP, Smart FTP) heb ik geen problemen.

Ik selecteer een bestand lokaal, druk op F5, krijg het upload-schermpje maar hij upload niks. Iemand enig idee waar dit aanligt?

edit: opgelost na "Default transfer mode" op "Default" gezet

kavorka wijzigde dit bericht 23-03-2007 15:20 (9%)

Reg. datum: 06 juli 2001

De RC1 van versie 7 is er.. http://www.ghisler.com/whatsnew.htm

Br@m wijzigde dit bericht 23-03-2007 22:29 (11%)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Reg. datum: 03 augustus 2004

hoe kan ik in TC de extensies gewoon direct achter de filenaam krijgen net als in explorer. Vind het wat onoverzichtelijk als ik niet gelijk de extensies kan zien.

Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, HD4870@875/1050 - HR03-GT ,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
PainkillA schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
hoe kan ik in TC de extensies gewoon direct achter de filenaam krijgen net als in explorer. Vind het wat onoverzichtelijk als ik niet gelijk de extensies kan zien.
Is toch handig dat je op Extensie kan sorteren :?

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Pastafari
Reg. datum: 21 december 2003

quote:
PainkillA schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:16:
Ja kan wel (natuurlijk wel :Y ), in het engels ingesteld is dat als volgt te vinden: configuration | options | display | tabstops | directly after filename.

0xDEADBEEF wijzigde dit bericht 16-04-2007 14:58 (3%)

“Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.” -Steven Weinberg

Reg. datum: 02 mei 2003

De 7.0 final is ook nu gereleased! :)
http://www.ghisler.com/download.htm

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

Reg. datum: 04 juni 2001

Nice, heb hem ff gedownload. Op het eerste gezicht weinig veranderd.

Hail to the king baby!

Reg. datum: 11 november 2001

ik miste nog wat in de startpost:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Midnight_Commander

de linux variant, ik heb namelijk een hekel aan X, (op een server moet je geen grafische sjit hebben, vind ik). maar commandline browsen vind ik ook niet echt tof, dus gebruik ik altijd mc!

http://www.pantafilia.nl

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Japidoff schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:38:
ik miste nog wat in de startpost:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Midnight_Commander

de linux variant, ik heb namelijk een hekel aan X, (op een server moet je geen grafische sjit hebben, vind ik). maar commandline browsen vind ik ook niet echt tof, dus gebruik ik altijd mc!
Jij mag 3 keer raden wat ik als eerste install op mijn FreeBSD bakkies :D

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

You talking to me?

quote:
urk_forever schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:33:
Nice, heb hem ff gedownload. Op het eerste gezicht weinig veranderd.
Mwoah met wat tweaken ziet ie er toch al stukken beter uit, ook qua functionaliteit:

http://members.home.nl/cap-team/got/totalcmd7.png

En dat gewoon onder XP :P

CAP-Team wijzigde dit bericht 08-06-2007 21:17 (4%)

Reg. datum: 14 juni 2004

Ik heb mijn TC ook maar eens geupdate. Paar kleine tweaks gedaan en het ziet er weer goed uit. 8)
http://xs216.xs.to/xs216/07236/total_commander.PNG.xs.jpg

@Cap-team & Pinata, ziet er mooi uit, kunnen jullie zeggen wat je ongeveer getweakd hebt??

Hail to the king baby!

Reg. datum: 12 oktober 2001

Toch wel leuk hoe iedereen TC anders inricht, zelf ga ik voor qua buttons zo minimaal als mogelijk, en qua file-layout enkel de bestandnamen en de bestandsgrootte in megabytes :)

Geqxon wijzigde dit bericht 11-06-2007 09:17 (6%)

Reg. datum: 15 november 2005

Kan ik ook images mounten met TC zodat ik m als vervanging kan gebruiken voor Alcahol 120%?

BOFH @ #Netwerken

quote:
mark1987 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:44:
Kan ik ook images mounten met TC zodat ik m als vervanging kan gebruiken voor Alcahol 120%?
Je kan met de iso plugin wel cd images gebruiken als archief.

13-10 (6717): Doe mee met whatpulse!
21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

Voor het mounten kan je ook Daemon Tools gebruiken. Let wel op, tegenwoordig zit er Spyware/Adware bij Daemon Tools!

Hail to the king baby!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: