Hoofdcategorieën
Topicacties

[Total Commander] Ervaringen en tips *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
ik heb een oude laptop van een vriend gekregen waar een versie van dos opstaat maar die geen cd-rom station heeft, daarom zou ik via een parralelle kabel de windows willen installeren.
nu is mijn probleem: welke versie van total(windows of norton) commander moet ik gebruiken om van windows xp naar dos 6.2 bestanden kunnen over te zetten?

groetjes
Vincent :)

vinny

Bij mijn weten kun je vanuit W2000 en XP niet via een parallelle kabel bestanden overzetten. Als ik me goed herinner heb je daarvoor W95/98/ME nodig. Het heeft iets met de vereiste directe aansturing van de parallelle poort te maken.
Maar misschien dat er met pakketten als Laplink nog iets te doen is mits je een parallelle kabel hebt die er geschikt voor is. I.t.t. tot een gewone parallelle kabel heb je namelijk aan beide kanten van de kabel dezelfde connector nodig, wat bij een gewone printerkabel niet het geval.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

BOFH @ #Netwerken

quote:
segers909 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:20:
ik heb een oude laptop van een vriend gekregen waar een versie van dos opstaat maar die geen cd-rom station heeft, daarom zou ik via een parralelle kabel de windows willen installeren.
nu is mijn probleem: welke versie van total(windows of norton) commander moet ik gebruiken om van windows xp naar dos 6.2 bestanden kunnen over te zetten?

groetjes
Vincent :)
Als je gewoon even op de website van total commander had gekeken was je er zo achter gekomen ;)
Hier de FAQ over die poort connectie:
http://www.ghisler.com/efaqport.htm

Waar ook een linkje staat naar een parallele poort server voor DOS:
http://ghisler.fileburst.com/addons/lptdos.zip

22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT
17-11 (4580): Join #wp subteam @ whatpulse!

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

It might get loud

quote:
Secretus schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:43:
Ik vroeg me af of ik Total Commander voor iets kon gebruiken, maar ik kon het niet echt goed zoeken omdat ik niet weet hoe ik deze feature zou noemen.

Ik heb een externe harde schijf waar ik dingen als installs, pictures, muziek etc bewaar.
Ik heb deze mappen ook op mijn normale HD staan, en die mappen gebruik ik regelmatig, terwijl de mappen op mijn extHD voor backup-doeleinden zijn.
Nu gebeurt het natuurlijk dat ik iets nieuws toevoeg aan deze mappen.
Als ik na een tijd ze dan terug wil back-uppen, moet ik elk nieuw bestand handmatig zoeken en selecteren, en dat is niet handig met een paar honderden pictures.

De reden dat ik diet handmatig moet doen, is omdat Windows geen "No to all heeft".
Als ik de hele folder overzet met veel van dezelfde bestanden heb ik geen keuze om de bestanden die hetzelfde zijn niet te kopieren en de nieuwe wel.

Kan ik dit met Total Commander wel makkelijk ?
Niet om TC te dissen ofzo, maar SyncBackSE is echt ideaal om folders te "synchroniseren". Probeer hem eens uit zou ik zeggen :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Hoe kun je ook alweer naar een bestand springen door de beginletters er van in te typen (net als in windows explorer). Ik ben de toetscombinatie vergeten en kan het ook niet in de help vinden.
Reg. datum: 06 juli 2001

quote:
Bor de Wollef schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:41:
Hoe kun je ook alweer naar een bestand springen door de beginletters er van in te typen (net als in windows explorer). Ik ben de toetscombinatie vergeten en kan het ook niet in de help vinden.
Standaard [ctrl] + [alt] + letter, maar ik zet die altijd op [alt] + letter

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Reg. datum: 04 februari 2001

total commander is het eerste programma dat ik instaleer na een nieuwe instalatie van xp.

Nikon d200, Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO : Imac 24" 4GB

Puk
Reg. datum: 02 december 1999

quote:
mtenbos schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:55:
total commander is het eerste programma dat ik instaleer na een nieuwe instalatie van xp.
Bedankt voor het melden :)

Maar verder is het natuurlijk een uitermate geschikt proggie om mee te werken, maar dat hoef ik hier niet meer te vermelden.
Sky of dust
Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Bor de Wollef schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:41:
Bij Opties » Werking even 'Snel zoeken in hudige directory' op Alleen letters zetten :)

@jabber.org

* bartware meldt zich ook als TC addict.
Ik kijk niet zo vaak in CSA, dus wist niet van dit topic tot ik hem net op de Frontpage zag. :)

Gebruiker sinds versie 3.51 ofzo. Toen de installatie nog op een diskette paste. (en toen we nog diskettes gebruikten ;) )
Sinds enige tijd ook geregistreerd gebruiker. Voor zo'n productiviteitstool is 34 euro een koopje!

Ter info dan de plugins die ik gebruik:
  • Anytag - Om bijv. ID3 info van mp3's in te zien
  • CanonCam - Om direct mijn foto's van mijn Ixus af te halen. Werkt naar zeggen voor de meeste Canon camera's.
  • OfficeView - om snel Word, Excel en RTF bestanden in te kunnen kijken. Heeft wel bestanden van een MSOffice installatie nodig.
  • OO.o simple viewer - idem voor OO.o bestanden. Nog niet zo goed imho.
  • WebDAV - om WebDAV te kunnen gebruiken ;)
Functies die niet direct benaderbaar zijn maar er wel inzitten, die ik veel gebruik:
  • cm_syncChangeDir - om links en rechts door eenzelfde directory structuur te lopen, gebruik ik veel op mijn werk. (toetscombo gemaakt: ctrl-shift-S)
  • cm_CopyNamesToClip - kopieer de namen van geselecteerde bestanden naar clipboard (toetscombo gemaakt: ctrl-shift-C)
Overige functionaliteit die ik veel gebruik :
  • compare directories
  • compare files
  • FTP
  • Lister
  • archieven inkijken alsof het directories zijn (jar, war, ear, zip etc) en in- en uitpakken van die bestanden
  • inzicht in grootte van directories
  • bookmarks van directories
  • Tabs! Ik heb er op mijn werk soms links er rechts wel 10 openstaan. En allemaal regelmatig nodig.
  • Zoeken, en vooral zoeken van text in bestanden! Veel beter dat het zoeken dat windows standaard aanbiedt.
En dan heb ik in dit topic al weer handige plugins gezien die ik ga uitproberen! En ik zag net op tccmd.net nog een reiser/ext23 plugin. Kortom weer meer handigheidjes.

Total Commander: Het (uitbreidbare) zwitserse zakmes voor windows! 8)

Het grote nadeel van TC vind ik dat er geen linux versie is, aangezien ik zo langzamerhand daar naar wil overstappen. Gebruik al zoveel mogelijk cross-platform software, maar helaas geen TC :'(
Ik snap wel dat het niet zo eenvoudig zal zijn, maar wellicht als ze gebruik zouden gaan maken van wxWidgets.
* bartware blijft hopen
Er is wel Krusader, maar dat is (nog) niet zo veelzijdig als TC.
Reg. datum: 20 november 2002

quote:
leokennis schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:03:
[...]

Niet om TC te dissen ofzo, maar SyncBackSE is echt ideaal om folders te "synchroniseren". Probeer hem eens uit zou ik zeggen :)
Total Commander kan dit allang prima, geen enkel extra programma voor nodig. Gewoon de originele dir aan de ene kant openen, de backup dir aan de andere kant en dan Commands > Synchronize Dirs... Vervolgens ervoor zorgen dat Asymmetric*, Subdirs en by content aangevinkt zijn en het pijltje naar rechts en het niet gelijk teken aanstaan.
Als je dan compare doet, komen alle bestanden tevoorschijn die er links wel zijn en rechts niet en alle bestanden die links anders zijn dan rechts.
* Dat Asymmetric zorgt er ook nog voor dat bestanden die er in de originele dir niet meer zijn, rechts ook weggegooit worden en dat de lege directories weggegooit worden, dit is een persoonlijke keuze natuurlijk.
quote:
Hahn schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:04:
[...]

Bij Opties » Werking even 'Snel zoeken in hudige directory' op Alleen letters zetten :)
Ik gebruikte altijd Letters - with search dialog, maar ik vind het irritant dat je dan niet meer zonder extra klik in de commandline kan typen, of is daar misschien een trucje voor? Ik heb de instelling nu ook maar op Alt + Letters gezet.

@jabber.org

Met ALT-F8 kom je in de commandline. 8)
ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
bartware schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:01:Het grote nadeel van TC vind ik dat er geen linux versie is, aangezien ik zo langzamerhand daar naar wil overstappen. Gebruik al zoveel mogelijk cross-platform software, maar helaas geen TC :'(
Ik snap wel dat het niet zo eenvoudig zal zijn, maar wellicht als ze gebruik zouden gaan maken van wxWidgets.
* bartware blijft hopen
Er is wel Krusader, maar dat is (nog) niet zo veelzijdig als TC.
MidNight Commander :?

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Reg. datum: 10 december 2003

Ik heb een probleempje met Total Commander (actuele versie 6.55a)
Vorige week heb ik een LG GSA-H12L DVD-RW/RAM brander aangeschaft en tevens een DVD-RAM schijfje. Als driver heb ik de bijgeleverde Nero INCD geïnstalleerd en ge-update naar de nieuwste versie.
Dit werkt allemaal prima in eerste instantie. DVDRAM geformatteerd naar UDF 2.0, en hij wordt door Windows (XPproSP2) netjes gezien als beschijfbaar medium.
Als ik nu echter bestand kopieer naar de schijf met Total Commander geeft hij plotseling een write protect error. Terwijl bij het kopieren met de verkenner alles wel goed gaat.

Herkent iemand dit of weet iemand waar de mogelijke oorzaak zit?

edit:
Ik heb het probleem voorlopig opgelost door voor de betreffende drive 'compatibiliteitsmode' in te schakelen.

Henk007 wijzigde dit bericht 10-12-2006 15:06 (8%)

Reg. datum: 09 december 2006

Hoe kan ik het wachtwoord voor de FTP laten onthouden door total commander? Ik kan nergens vinden waar ik dat kan instellen.
Alvast bedankt voor de hulp!

Ga naar [netwerk], [ftp verbind]
Dan krijg je een scherm met je ftp verbindingen, en kan je een ftp server toevoegen wijzigen enzo. En ook een wachtwoord invoeren.
Als het goed is staan deze gegevens (versleuteld) in het .ini bestand wcx_ftp.ini

http://members.chello.nl/~a.looij34/ftptc.jpg

Reg. datum: 09 december 2006

Hartstikke bedankt voor je tip,

Alleen is er een probleem. De laatste optie "Bewaar inhoud van alle bezochte directories" is niet in mijn window aanwezig. Onduidelijk is waarom deze optie bij u wel aanwezig is en bij mij niet. Wie weet er een antwoord op? Ik heb een licentie gekocht voor versie 6.55.

Orion

quote:
John Slinkman schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:22:
Hartstikke bedankt voor je tip,

Alleen is er een probleem. De laatste optie "Bewaar inhoud van alle bezochte directories" is niet in mijn window aanwezig. Onduidelijk is waarom deze optie bij u wel aanwezig is en bij mij niet. Wie weet er een antwoord op? Ik heb een licentie gekocht voor versie 6.55.
Er is ook al een 7.0 maar dit is wel een beta. Beta 2 om precies te zijn. Zie hier.

In deze versie zit bij mij iig de optie waar Br@m het over heeft. En de licentie is voor alle versie zo ver ik weet ;)

Sorry.ik heb idd hier beta 2. :)

Reg. datum: 14 juni 2004

TC 7 beta 4 is uit :)

Ik heb vandaag de tijd genomen om mijn TC even goed te customizen aangezien het niet netjes uitziet onder vista. Daarnaast is de default settings niet om aan te zien en zal het veel mensen die voor het eerst TC proberen afschrikken. :/

http://xs412.xs.to/xs412/07085/TC.png.xs.jpg
Ik heb hiervoor gebruikt:
Buttonbar: X-Qute
Iconen: tcmd.xp
Lettertype: Calibri (standaard bij Vista
Verder heel veel kleine tweaks zoals het uitschakelen van splashscreen, zodat het precies werkt zoals ik wil. :P

Verder gebruik alleen een tweetal plugins.
Universal Viewer: Ingebouwde lister vind ik toch beperkt en UV kan bijvoorbeeld PSD bestanden laten zien. :P
VisualDirSize: Met CTRL+Q direct een overzicht met de grootte van elke map. Erg handig. ;)

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Pinata schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:02:
TC 7 beta 4 is uit :)

Ik heb vandaag de tijd genomen om mijn TC even goed te customizen aangezien het niet netjes uitziet onder vista. Daarnaast is de default settings niet om aan te zien en zal het veel mensen die voor het eerst TC proberen afschrikken. :/

[afbeelding]
Ik heb hiervoor gebruikt:
Buttonbar: X-Qute
Iconen: tcmd.xp
Lettertype: Calibri (standaard bij Vista
Verder heel veel kleine tweaks zoals het uitschakelen van splashscreen, zodat het precies werkt zoals ik wil. :P

Verder gebruik alleen een tweetal plugins.
Universal Viewer: Ingebouwde lister vind ik toch beperkt en UV kan bijvoorbeeld PSD bestanden laten zien. :P
VisualDirSize: Met CTRL+Q direct een overzicht met de grootte van elke map. Erg handig. ;)
Een simpele vraag : Is er een Windows Classic look ?? Dat is alles wat mij betreft qua eisen :+

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

You talking to me?

Hoe classic wil je het hebben :) Je kunt immers alles aanpassen zoals je zelf wil.

CAP-Team wijzigde dit bericht 25-02-2007 20:06 (0%)
Reden: typo

It might get loud

Hej, ik wil nu ook eens TC "leren", en dan vooral als vervanger van Windows Verkenner, dus niet voor zeer geavanceerde functies maar voor verplaatsen/verwijderen/kopiëren/renamen etc. van bestanden op een zo snel en efficiënt mogelijke manier. Ik kan veel tutorials vinden, maar welke vinden jullie de beste voor een absolute beginner?

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

quote:
leokennis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:09:
Hej, ik wil nu ook eens TC "leren", en dan vooral als vervanger van Windows Verkenner, dus niet voor zeer geavanceerde functies maar voor verplaatsen/verwijderen/kopiëren/renamen etc. van bestanden op een zo snel en efficiënt mogelijke manier. Ik kan veel tutorials vinden, maar welke vinden jullie de beste voor een absolute beginner?
Een tutorial is niet echt nodig imho, gebruik gewoon de hotkeys die ook in de onderste balk te zien zijn. Na een week of 2 ben je het wel gewent lijkt me.

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Reg. datum: 16 oktober 2006

Prachtig programma dit, ik gebruik het al jaren met veel plezier, je kan het gewoon draaien vanaf een usb stick en ik neem m altijd mee naar school/werk of als ik weer een computer fix ergens.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: