Reg. datum: 27 juli 2005
vinny
Forum » Softe goederen » Client Software Algemeen » [Total Commander] Ervaringen en tips *
vinny
Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.
Als je gewoon even op de website van total commander had gekeken was je er zo achter gekomenquote:segers909 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:20:
ik heb een oude laptop van een vriend gekregen waar een versie van dos opstaat maar die geen cd-rom station heeft, daarom zou ik via een parralelle kabel de windows willen installeren.
nu is mijn probleem: welke versie van total(windows of norton) commander moet ik gebruiken om van windows xp naar dos 6.2 bestanden kunnen over te zetten?
groetjes
Vincent
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT
17-11 (4580): Join #wp subteam @ whatpulse!
SMS "SIG bericht" naar 0614447538
Niet om TC te dissen ofzo, maar SyncBackSE is echt ideaal om folders te "synchroniseren". Probeer hem eens uit zou ik zeggenquote:Secretus schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:43:
Ik vroeg me af of ik Total Commander voor iets kon gebruiken, maar ik kon het niet echt goed zoeken omdat ik niet weet hoe ik deze feature zou noemen.
Ik heb een externe harde schijf waar ik dingen als installs, pictures, muziek etc bewaar.
Ik heb deze mappen ook op mijn normale HD staan, en die mappen gebruik ik regelmatig, terwijl de mappen op mijn extHD voor backup-doeleinden zijn.
Nu gebeurt het natuurlijk dat ik iets nieuws toevoeg aan deze mappen.
Als ik na een tijd ze dan terug wil back-uppen, moet ik elk nieuw bestand handmatig zoeken en selecteren, en dat is niet handig met een paar honderden pictures.
De reden dat ik diet handmatig moet doen, is omdat Windows geen "No to all heeft".
Als ik de hele folder overzet met veel van dezelfde bestanden heb ik geen keuze om de bestanden die hetzelfde zijn niet te kopieren en de nieuwe wel.
Kan ik dit met Total Commander wel makkelijk ?
leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop
Standaard [ctrl] + [alt] + letter, maar ik zet die altijd op [alt] + letterquote:Bor de Wollef schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:41:
Hoe kun je ook alweer naar een bestand springen door de beginletters er van in te typen (net als in windows explorer). Ik ben de toetscombinatie vergeten en kan het ook niet in de help vinden.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Nikon d200, Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO : Imac 24" 4GB
Bedankt voor het meldenquote:mtenbos schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:55:
total commander is het eerste programma dat ik instaleer na een nieuwe instalatie van xp.
Bij Opties » Werking even 'Snel zoeken in hudige directory' op Alleen letters zettenquote:Bor de Wollef schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:41:
Hoe kun je ook alweer naar een bestand springen door de beginletters er van in te typen (net als in windows explorer). Ik ben de toetscombinatie vergeten en kan het ook niet in de help vinden.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision & WK Ligfietsen 2009: 3,4,5 Juli in Tilburg
Total Commander kan dit allang prima, geen enkel extra programma voor nodig. Gewoon de originele dir aan de ene kant openen, de backup dir aan de andere kant en dan Commands > Synchronize Dirs... Vervolgens ervoor zorgen dat Asymmetric*, Subdirs en by content aangevinkt zijn en het pijltje naar rechts en het niet gelijk teken aanstaan.quote:leokennis schreef op zondag 19 november 2006 @ 10:03:
[...]
Niet om TC te dissen ofzo, maar SyncBackSE is echt ideaal om folders te "synchroniseren". Probeer hem eens uit zou ik zeggen
Ik gebruikte altijd Letters - with search dialog, maar ik vind het irritant dat je dan niet meer zonder extra klik in de commandline kan typen, of is daar misschien een trucje voor? Ik heb de instelling nu ook maar op Alt + Letters gezet.quote:Hahn schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:04:
[...]
Bij Opties » Werking even 'Snel zoeken in hudige directory' op Alleen letters zetten
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision & WK Ligfietsen 2009: 3,4,5 Juli in Tilburg
MidNight Commanderquote:bartware schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:01:Het grote nadeel van TC vind ik dat er geen linux versie is, aangezien ik zo langzamerhand daar naar wil overstappen. Gebruik al zoveel mogelijk cross-platform software, maar helaas geen TC![]()
Ik snap wel dat het niet zo eenvoudig zal zijn, maar wellicht als ze gebruik zouden gaan maken van wxWidgets.
* bartware blijft hopen
Er is wel Krusader, maar dat is (nog) niet zo veelzijdig als TC.
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
Henk007 wijzigde dit bericht 10-12-2006 15:06 (8%)

Er is ook al een 7.0 maar dit is wel een beta. Beta 2 om precies te zijn. Zie hier.quote:John Slinkman schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:22:
Hartstikke bedankt voor je tip,
Alleen is er een probleem. De laatste optie "Bewaar inhoud van alle bezochte directories" is niet in mijn window aanwezig. Onduidelijk is waarom deze optie bij u wel aanwezig is en bij mij niet. Wie weet er een antwoord op? Ik heb een licentie gekocht voor versie 6.55.
gray-um.com | last.fm | twitter | flickr

Een simpele vraag : Is er een Windows Classic look ?? Dat is alles wat mij betreft qua eisenquote:Pinata schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:02:
TC 7 beta 4 is uit
Ik heb vandaag de tijd genomen om mijn TC even goed te customizen aangezien het niet netjes uitziet onder vista. Daarnaast is de default settings niet om aan te zien en zal het veel mensen die voor het eerst TC proberen afschrikken.
[afbeelding]
Ik heb hiervoor gebruikt:
Buttonbar: X-Qute
Iconen: tcmd.xp
Lettertype: Calibri (standaard bij Vista
Verder heel veel kleine tweaks zoals het uitschakelen van splashscreen, zodat het precies werkt zoals ik wil.
Verder gebruik alleen een tweetal plugins.
Universal Viewer: Ingebouwde lister vind ik toch beperkt en UV kan bijvoorbeeld PSD bestanden laten zien.
VisualDirSize: Met CTRL+Q direct een overzicht met de grootte van elke map. Erg handig.
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
CAP-Team wijzigde dit bericht 25-02-2007 20:06 (0%)
Reden: typo
leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop
Een tutorial is niet echt nodig imho, gebruik gewoon de hotkeys die ook in de onderste balk te zien zijn. Na een week of 2 ben je het wel gewent lijkt me.quote:leokennis schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:09:
Hej, ik wil nu ook eens TC "leren", en dan vooral als vervanger van Windows Verkenner, dus niet voor zeer geavanceerde functies maar voor verplaatsen/verwijderen/kopiëren/renamen etc. van bestanden op een zo snel en efficiënt mogelijke manier. Ik kan veel tutorials vinden, maar welke vinden jullie de beste voor een absolute beginner?
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: