Hoofdcategorieën
Topicacties

[Total Commander] Ervaringen en tips *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
DesertStorm schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:44:
Ik ben nu met winrar bezig, wel jammer dat het met zo'n omweg moet. Ik heb TotalCMD op mijn USB-Stick staan, en niet overal staat Winrar op. Winrar op de usb-stick zetten is geen optie, aangezien ik dan met licenties zit.

Dat "hier uitpakken", kan ik dan ook direct naar het andere venster uitpakken? Want anders moet ik het eerst extracten en dan weer moven, wat nogal tijdrovend is.

Nee, niet naar het andere venster....het is de "Hier uitpakken" van WinRAR zelf, en die zal niet opeens automagisch anders gaan werken.

Maar wat jij wil kan het dan toch het beste met de WinCMD manier ( maar dan heb je GEEN background ) ;
- op het eerste RAR-bestand gaan staan
- ALT-F9
- Klik "OK"
Reg. datum: 12 oktober 2001

Wel erg jammer van het hele RAR gebeuren, ik hoop dat ze dat in de volgende release beter gaan maken dan WinRAR nu is :) Unrarren via ALT+F9 werkt prima, én met background optie! Geweldig :)

Goed, laatste vraagje dan ;) Ik ben mijn favorites aan het opschonen, en elke keer als ik de map "Download-directorys" verplaats, dan pakt hij de tientallen subitems niet mee. Doe ik ook hier weer iets fout?

Geqxon wijzigde dit bericht 16-03-2006 12:00 (12%)

quote:
DesertStorm schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:56:
Wel erg jammer van het hele RAR gebeuren, ik hoop dat ze dat in de volgende release beter gaan maken dan WinRAR nu is :) Unrarren via ALT+F9 werkt prima, én met background optie! Geweldig :)

ik zou zeggen, ga naar het forum op www.wincmd.com en maak die suggestie !

quote:
Goed, laatste vraagje dan ;) Ik ben mijn favorites aan het opschonen, en elke keer als ik de map "Download-directorys" verplaats, dan pakt hij de tientallen subitems niet mee. Doe ik ook hier weer iets fout?
Raar, heb nog nooit gezien dat hij directories / bestanden niet kopieert.....OF ze moeten in gebruik zijn !

Het zijn de shortcuts / favorites, dus het CTRL+D menu en dan configure, ik denk dat je in de war bent ;)

Toch vind ik Verkenner hier en daar toch stiekem handiger. Als ik in bv. Firefox of Outlook zit, en ik een filmpje of bv. notepad wil starten, ben ik na jaren gebruiken van Verkenner toch echt vastgeroest aan WIN+R om vervolgens het filmpje te "zoeken". Het is jammer dat de drempel naar het starten van TotalCMD (ook al is het maar ALT+SHIFT+TAB+ENTER) voor mij wat te groot is. Of is er dan ook een Mini-TotalCMD waar ik het bestaan niet van ken?

Zo, ik heb weer wat listers geinstalleerd :) Mijn CTRL+Q is nu bijna versleten ;)

Zijn er nog lister-plugins voor SFV of PAR2 checks?

BOFH @ #Netwerken

quote:
DesertStorm schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:37:
Zo, ik heb weer wat listers geinstalleerd :) Mijn CTRL+Q is nu bijna versleten ;)

Zijn er nog lister-plugins voor SFV of PAR2 checks?

SFV checks zitten erin, "Files->Verify CRC Checksums (From SFV Files)"
Waar je uiteraard indien gewenst een sneltoets aan kan hangen :)

21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

Wow, dat het gewoon ingebouwd zit!

ALT F + V werkt hier in principe prima, daar hoef ik niet al te veel aan te veranderen :)

Heel erg bedankt _O_

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
DesertStorm schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:14:
Wow, dat het gewoon ingebouwd zit!

ALT F + V werkt hier in principe prima, daar hoef ik niet al te veel aan te veranderen :)

Heel erg bedankt _O_
Zowel sfv als md5 overigens :)

Reg. datum: 14 maart 2005

het enige grote gemis is, shell integration, of weet ik hoe t heet

gewoon als n programma de explorer opent spaug ik er al weer van, ik wil dat TC de desbetreffende map laat zien, dit zal wel niet kunnen wegens restricties van windows, of het progrmma roept de "explorer %1" zelf aan, maarja dat is dus t grote nadeel omdat het 3rd party software is

verder zó verschikkelijk veel beter, alle argumenten zijn al geweest:)

Reg. datum: 13 augustus 2005

Indien je veel dingen moet uitpakken gebruik dan dit, AutoUnpack.
Deze pakt alles uit in een bepaalde map en submappen, deze doet hij al tijdens het downloaden indien je dit wilt, dus als je thuis komt is alles al uitgepakt. Ik gebruik het bij nieuwsgroepen
bijvoorbeeld.

Reg. datum: 25 mei 2005

Ik vroeg me af of ik Total Commander voor iets kon gebruiken, maar ik kon het niet echt goed zoeken omdat ik niet weet hoe ik deze feature zou noemen.

Ik heb een externe harde schijf waar ik dingen als installs, pictures, muziek etc bewaar.
Ik heb deze mappen ook op mijn normale HD staan, en die mappen gebruik ik regelmatig, terwijl de mappen op mijn extHD voor backup-doeleinden zijn.
Nu gebeurt het natuurlijk dat ik iets nieuws toevoeg aan deze mappen.
Als ik na een tijd ze dan terug wil back-uppen, moet ik elk nieuw bestand handmatig zoeken en selecteren, en dat is niet handig met een paar honderden pictures.

De reden dat ik diet handmatig moet doen, is omdat Windows geen "No to all heeft".
Als ik de hele folder overzet met veel van dezelfde bestanden heb ik geen keuze om de bestanden die hetzelfde zijn niet te kopieren en de nieuwe wel.

Kan ik dit met Total Commander wel makkelijk ?

Secretus wijzigde dit bericht 21-04-2006 21:08 (32%)

Teekmietoejorlieder!

quote:
Secretus schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:43:

Kan ik dit met Total Commander wel makkelijk ?

Yups.. :)

Menuutje: 'commands' -> 'synchonize dirs'

En dat werkt ook incl subdirectories. :Y)

Merely/Xceed/Merely/Han/*gone* ... Kak! :(
Foto gallery || Mijn avonturen in Zwitserland

Reg. datum: 25 mei 2005

quote:
momania schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:49:
[...]

Yups.. :)

Menuutje: 'commands' -> 'synchonize dirs'

En dat werkt ook incl subdirectories. :Y)

Geweldig, even downloaden.En bedankt voor de info :)

Edit : @downtime: Blijkbaar heeft Windows het wel, maar dan snap ik niet dat ze het er gewoon niet bijzetten :+ Maar Total Commander heeft met zijn andere vele handige functies mijn hart al gewonnen, dus ik blijf die gebruiken. :)

Secretus wijzigde dit bericht 21-04-2006 21:09 (45%)

quote:
Secretus schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:43:
De reden dat ik diet handmatig moet doen, is omdat Windows geen "No to all heeft".
Niet waar. Dat heeft Windows wel. Dan moet je de Shift (of was het Cltrl :? ) toets indrukken terwijl je op No klikt. Dat werkt als No to All.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Reg. datum: 15 oktober 2002

Ik gebruik het nog steeds (zonder andere programma's of explorer te gebruiken), maar moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds het selecteren van files irritant vind.
Voor degene die niet snappen wat ik bedoel; lees een flink zooi posts terug mijn reactie maar.

Discovery Channel
Reg. datum: 27 juli 2001

quote:
ZaZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 01:49:
Ik gebruik het nog steeds (zonder andere programma's of explorer te gebruiken), maar moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds het selecteren van files irritant vind.
Voor degene die niet snappen wat ik bedoel; lees een flink zooi posts terug mijn reactie maar.
rechtermuis en dan naar beneden en of naar boven om meer files te selecteren?

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

Weet iemand of er soms een plugin voor je iPod is?

"Jou no mess with the lo Wang"

quote:
theBandit schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:14:
Weet iemand of er soms een plugin voor je iPod is?

Ja....google.
eerste link die je krijgt als je zoekt naar "Total commander ipod plugin" : http://www.tucows.com/preview/396237
Bij die Plugin kom in inderdaad wel op de iPod maar kom niet in de mappen om er de muziek of foto's op te zetten.
Kom wel raar hernoemde mp3's tegen, misschien dat het niet anders kan maar had gehoopt op een plugin dat ik eenvoudig muziek kon verslepen.

"Jou no mess with the lo Wang"

Muy dificil
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
ThaHandy schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 02:24:
[...]

rechtermuis en dan naar beneden en of naar boven om meer files te selecteren?

Of puur met het toetsenbord met shift+pagedown.

Een van de grootste voordel tov de windows verkenner vind ik dat je TC compleet met toetsenbord kan bedienen. Dat kan weliswaar met verkenner ook wel maar met TC werk je ineens enorm effectief en snel als je dat beheerst. Met verkenner werk je verre van snel met alleen toetsenbord.

edit:
Hmm.. had niet gezien dat we al zoveel verder waren in het topic |:(

TXC wijzigde dit bericht 09-11-2006 08:45 (7%)

"Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by."

Reg. datum: 04 juni 2001

Welke copy methode gebruiken jullie in Total Commander, ik heb hem standaard staan maar dat duurt meestal zo lang :(

Hail to the king baby!

quote:
urk_forever schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:36:
Welke copy methode gebruiken jullie in Total Commander, ik heb hem standaard staan maar dat duurt meestal zo lang :(
Bij mij staat ie op "Also use big file copy mode". Een beetje tweaken met de buffergroottes op die pagina kan veel schelen, en ook goed aangeven welke driveletters dezelfde fysieke drive zijn.

FFrenzy wijzigde dit bericht 15-11-2006 11:45 (20%)

quote:
FFrenzy schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:44:
[...]

Bij mij staat ie op "Also use big file copy mode". Een beetje tweaken met de buffergroottes op die pagina kan veel schelen, en ook goed aangeven welke driveletters dezelfde fysieke drive zijn.

dit wist ik helemaal nog niet, terwijl ik het toch al wel 8 jaar gebruik :/

en heb je ook een idee op welke waardes je dat het beste kunt instellen?

quote:
The_Scarabial schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:39:
[...]

dit wist ik helemaal nog niet, terwijl ik het toch al wel 8 jaar gebruik :/

en heb je ook een idee op welke waardes je dat het beste kunt instellen?

Ik kan niet zeggen wat de beste instellingen zijn, maar bij mij staan ze als volgt ingesteld
source + target on same disk : 10240
source + target on different disks : 1024

Maar ik zou zeggen, experimenteer eens, en laat je bevindingen weten.
( een beetje ) meer info op http://www.ghisler.ch/boa...hlight=copy+method+buffer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: