[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topic@JeDr:
Het is een leuk concept met carnaval achtige afbeeldingen, maar het is nog een beetje een rommelig geheel. Het wordt mooier als je de afbeeldingen die je gebruikt met elkaar laat werken, ik bedoel daarmee dat je niet gewoon alles aan elkaar blurt, maar dat je echt het gevoel krijgt dat ze samen op een foto staan. Je kunt de muzieknoten bijvoorbeeld beter niet blurren, maar als een soort kronkel tussen het masker en de veren laten lopen. Dan kun je ook met schaduwen gaan werken.
In deze advertentie bijvoorbeeld lijkt het of de hummer over de andere auto's heen rijd en de motor stpringt er aan de zijkant uit.

Verder zou ik een wat specialer lettertype nemen en de letters ook wat kleur geven ipv dikke zwarte rand. Suc6!
Het is een leuk concept met carnaval achtige afbeeldingen, maar het is nog een beetje een rommelig geheel. Het wordt mooier als je de afbeeldingen die je gebruikt met elkaar laat werken, ik bedoel daarmee dat je niet gewoon alles aan elkaar blurt, maar dat je echt het gevoel krijgt dat ze samen op een foto staan. Je kunt de muzieknoten bijvoorbeeld beter niet blurren, maar als een soort kronkel tussen het masker en de veren laten lopen. Dan kun je ook met schaduwen gaan werken.
In deze advertentie bijvoorbeeld lijkt het of de hummer over de andere auto's heen rijd en de motor stpringt er aan de zijkant uit.
Verder zou ik een wat specialer lettertype nemen en de letters ook wat kleur geven ipv dikke zwarte rand. Suc6!
Reg. datum: 28 december 2004
Reg. datum: 28 december 2004
quote:sennas schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:19:
@JeDr:
[afbeelding]
Persoonlijk vindt ik het "rommelige" concept wel goed (met name de eerste, met het maskertje, zorgt voor wat meer afwisseling), maar als je in plaats van de blur nu eens de gele achtergrond bij de notenbalk weg haalt er vervolgens een kleine blur aan het einde van die balk zet? Dan lopen de zwarte lijnen nog door, dan is de overgang beter denk ik
De letter moeten denk ik geen zwart hebben, hou ze in de stijl met de poster. Omdat de poster speelse bewegingen heeft, is het misschien leuk om de letters hier in mee te laten gaan? Succes iig!
Op de hummer flyer vind ik het niet echt goed overgekomen zoals word beschreven, de hummer is te klein...
De hummer is in verhouding kleiner dan de andere auto's ja, daar gaat het niet om, de meisjes zijn ook veel groter in verhouding met de auto's. Ze hebben echter wel een soort relatie met elkaar, dat probeerde ik alleen maar te laten zien. 
Reg. datum: 03 november 2006
Reg. datum: 03 november 2006
Heb in een nieuwe versie de noten al tot het zwart laten lopen, dus geen geblurde gele zijkant meer aan een kant. Dit ziet al strakker uit. De gele achtergrond wil ik wel houden, want dat is origineel het notenpapier. De texture is er alleen helemaal uit door al het editten, maar dat zou je op doek toch niet zien. Kan deze niet posten want heb hem alleen thuis in PSD formaat staan.quote:nielsjuh86 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:47:
[...]Persoonlijk vindt ik het "rommelige" concept wel goed (met name de eerste, met het maskertje, zorgt voor wat meer afwisseling), maar als je in plaats van de blur nu eens de gele achtergrond bij de notenbalk weg haalt er vervolgens een kleine blur aan het einde van die balk zet? Dan lopen de zwarte lijnen nog door, dan is de overgang beter denk ik
De letter moeten denk ik geen zwart hebben, hou ze in de stijl met de poster. Omdat de poster speelse bewegingen heeft, is het misschien leuk om de letters hier in mee te laten gaan? Succes iig!
De letters speelser maken is wel een goede tip, ga ik meteen proberen vanavond. Zal dan weer een nieuwe post doen met wat aanpassingen. Het was origineel de bedoeling dat het een "1" voor moest stellen, maar dat komt er helemaal niet uit en kan ik dus net zo goed laten varen. (aan beide kanten van het podium een 1 geeft dan 11)
Ik had er eerst ook een saxofoon inzitten, maar die stak te scherp af tegen de rest, paste helaas niet in het geheel. Vandaar het masker. De tip om het geheel meer samen te laten werken zal ik zeker eens in acht nemen. Houdt er wel rekening mee dat dit op groot doek komt, dus kleine details zullen niet opvallen vanuit een zaal.
Ben alleen nog op zoek naar meer mooie foto's, kan maar weinig vinden die goed in dit concept passen. Gaat dus nog wat tijd kosten
Een van vele creaties 

ff snel een sig inelkaar geflanst voor een forumpje, is't wat ?

http://www.shrien.nl
Nee.
Het is hier geen dump-hier-je-troep. Ik breng het nu wel extreem bot, maar ik heb je wel vaker ladingen sigs zien posten hier. Als je iets post waaruit blijkt (al dan niet via wat toelichting als er een heel diepe gedachte of veel werk in zit die niet zo 1-2-3 naar voren komt) dat je wat meer aandacht aan iets besteed hebt, krijg je uiteraard wel opbouwende kritiek vane me
Het is hier geen dump-hier-je-troep. Ik breng het nu wel extreem bot, maar ik heb je wel vaker ladingen sigs zien posten hier. Als je iets post waaruit blijkt (al dan niet via wat toelichting als er een heel diepe gedachte of veel werk in zit die niet zo 1-2-3 naar voren komt) dat je wat meer aandacht aan iets besteed hebt, krijg je uiteraard wel opbouwende kritiek vane me
sdomburg wijzigde dit bericht 20-11-2006 20:39 (97%)
Reg. datum: 22 januari 2004
Ik ga binnenkort mijn kamer een beetje beschilderen met een paar van men helden. Soort van stencil stijl opgaan denkik. Dit gisteren gemaakt.

Nummer 1 vind ik veel beter dus die komt er uiteindelijk op wss.

Reg. datum: 16 januari 2005
onderste is ook erg cool, maar dan moet je de trui weglaten, zou echt heel gaaf staan denk ik... en dan moet je er eigenlijk een mal van maken en op je muur spuiten...
Reg. datum: 28 juli 2006
@ egootje
Ik vind de bovenste het mooist qua trui maar het gezicht is mooier van de 2de
Ik vind het wel een leuk idéé om je kamer ermee te beschilderen
kan je uitleggen hoe je dat gemaakt hebt ik zou graag ook zo'n hoofd op mijn muur
kzou dan wel een mooie babe nemen

Ik vind de bovenste het mooist qua trui maar het gezicht is mooier van de 2de
Ik vind het wel een leuk idéé om je kamer ermee te beschilderen
kan je uitleggen hoe je dat gemaakt hebt ik zou graag ook zo'n hoofd op mijn muur
kzou dan wel een mooie babe nemen
eSCe wijzigde dit bericht 20-11-2006 21:15 (8%)
De techniek is heel simpel. In Photoshop, Illustrator of eender welk programma waarmee je vector kan tekenen basisvormen beginnen te traceren. Vooral schaduwvlakken en dergelijke dus. Tis een beetje zoeken maar je moet op die manier een herkenbaar gezicht proberen te maken. Ik heb wel niet het talent om het ook zonder referentie te doen. 
Het ging me ook niet alleen om wat het mooiste was. Het ging me vooral om, wat is het meeste Amon Tobin, en dat is de eerste imo. Beetje mysterieus, beetje njah hoe zou ik het zeggen. Amon Tobin's muziek draait om zijn muziek en niet om de persoon erachter. En dat straalt de eerste veel meer uit vind ik.
Het ging me ook niet alleen om wat het mooiste was. Het ging me vooral om, wat is het meeste Amon Tobin, en dat is de eerste imo. Beetje mysterieus, beetje njah hoe zou ik het zeggen. Amon Tobin's muziek draait om zijn muziek en niet om de persoon erachter. En dat straalt de eerste veel meer uit vind ik.
Egootje wijzigde dit bericht 20-11-2006 21:57 (31%)
Het gezicht op de eerste is een beetje onduidelijk. Kan je niet een combinatie van gezicht van eerste met trui van tweede proberen?
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster
kan je mss de tutorial posten die je zelf hebt gebruikt? of kort ff uitleggen, ben maar matig in Photoshopquote:Egootje schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:54:
De techniek is heel simpel. In Photoshop, Illustrator of eender welk programma waarmee je vector kan tekenen basisvormen beginnen te traceren. Vooral schaduwvlakken en dergelijke dus. Tis een beetje zoeken maar je moet op die manier een herkenbaar gezicht proberen te maken. Ik heb wel niet het talent om het ook zonder referentie te doen.
Dat heeft weinig met Photoshop te maken, dit heeft met inzicht te maken. Dat inzicht kan je verkrijgen door bijvoorbeeld eens een halfdoorschijnend papiertje op een portretfoto te leggen en dan (met half dichtgeknepen ogen) proberen grote licht- en donkervlakken te onderscheiden en eroverheen te tekenen.quote:eSCe schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:32:
[...]
kan je mss de tutorial posten die je zelf hebt gebruikt? of kort ff uitleggen, ben maar matig in Photoshop
De digitale variant, met een laag met een lage transparantie en de brush tool op een laag erboven kan natuurlijk ook
sdomburg wijzigde dit bericht 20-11-2006 22:45 (12%)
in dit geval pentool...
een tip die ik je voor dit werk kan geven is: posterize je foto eerst, eventueel met een wat hoger contrast door gebruik van levels of curves...
op die manier is het al veel makkelijker om contouren van schaduwvlakken te vinden
een tip die ik je voor dit werk kan geven is: posterize je foto eerst, eventueel met een wat hoger contrast door gebruik van levels of curves...
op die manier is het al veel makkelijker om contouren van schaduwvlakken te vinden
Pentool is idd beter, maar met oefenen om de kleurvlakken te vinden kan je beter lekker dom brushen of simpelweg pen en papier gebruiken. En ik zou niet teveel afhankelijk willen zijn van opgevoerde trucjes, die verbergen details en maken lui. Als je het gewoon kan, is de overstap naar natekenen ipv overtekenen veel kleiner. Je leert dan meer kijken ipv. de computer jouw een bepaalde kijk op laten dringen.
sdomburg wijzigde dit bericht 20-11-2006 22:57 (49%)
leuk idee, ik zat aan iets soortgelijks te denken. maar ik wilde dan zon soort portret laten drukken op A0. maargoed heb nog niet besloten wat ik erop moet zetten en of ik het uberhaupt doequote:Egootje schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:42:
Ik ga binnenkort mijn kamer een beetje beschilderen met een paar van men helden. Soort van stencil stijl opgaan denkik. Dit gisteren gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Suriname
Onderbouwing van bovenstaande, met medewerking van mijn lieftallige assistente Debbie:

Debbie demonstreert nu een ouderwetse desaturize:

Vervolgens krijgt Debbie een klap van de curves:

Die curves maken haar wel behoorlijk Gaussiaans wazig:

Dus snel nog een een lijntje curves snuiven en daar is ze dan:

Debbie demonstreert nu een ouderwetse desaturize:

Vervolgens krijgt Debbie een klap van de curves:

Die curves maken haar wel behoorlijk Gaussiaans wazig:

Dus snel nog een een lijntje curves snuiven en daar is ze dan:

Leuke assistente heb je 
Voor de echte luiaards onder ons is er altijd nog het Cutout filter, werkt ook wel maar zelf tracen is toch mooier en geeft je meer vrijheid en eigen inbreng.
//Edit: ik moet toch op bovenstaande bewering terugkomen: met het Cutout-filter, in combinatie met de nodige voor- en nabewerking (desaturate, levels terugbrengen, gaussian blur, cutout, nogmaals levelen) krijg je een resultaat dat niet voor dat van sdomburg onderdoet:

En dit is niet meer dan twee minuten werk.
Voor de echte luiaards onder ons is er altijd nog het Cutout filter, werkt ook wel maar zelf tracen is toch mooier en geeft je meer vrijheid en eigen inbreng.
//Edit: ik moet toch op bovenstaande bewering terugkomen: met het Cutout-filter, in combinatie met de nodige voor- en nabewerking (desaturate, levels terugbrengen, gaussian blur, cutout, nogmaals levelen) krijg je een resultaat dat niet voor dat van sdomburg onderdoet:

En dit is niet meer dan twee minuten werk.
Luuk-Online wijzigde dit bericht 20-11-2006 23:26 (50%)
Leedbek Luuk - Lekker chillen, je weet toch!
Ik weet het, maar met een cutout filter bewijs ik niet dat curves je teveel bij de hand nemen en je niet zelf laten kijken 
voor een foto met te weinig lichtval om scherpe afbakening te krijgen vind ik het toch erg makkelijk met zo'n posterize adjustment... gebruik het ook zeker niet altijd, maar voor bepaalde effecten met bepaalde foto's kan het wel helpen.quote:sdomburg schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:56:
Pentool is idd beter, maar met oefenen om de kleurvlakken te vinden kan je beter lekker dom brushen of simpelweg pen en papier gebruiken. En ik zou niet teveel afhankelijk willen zijn van opgevoerde trucjes, die verbergen details en maken lui. Als je het gewoon kan, is de overstap naar natekenen ipv overtekenen veel kleiner. Je leert dan meer kijken ipv. de computer jouw een bepaalde kijk op laten dringen.
als het lichtcontrast in de foto zelf al goed is, dan kun je gewoon gelijk pentoolen...
Maar dan laat je wederom de computer bepalen waar de genslijnen globaal komen te liggen, in plaats dat je daar zelf over nadenkt en zo een fatsoenlijke compositie maakt.
Prachtige foto sdomburg, waarom zie ik nooit iets in de FG(S) van je? (uit je bijschrift begrijp ik dat het om een eigen foto gaat). Maar met de bewerking wordt het met elk stapje slechter. Niet erg geslaagd, ook al dient het als voorbeeld.
Imperfectie, het hoogste doel
http://images.google.nl/i...icial&sa=N&tab=wi
En het lelijker worden is uiteraard de bedoeling om m'n punt aan te tonen dat je voor dit soort werk niet gebruik moet maken van curves
En het lelijker worden is uiteraard de bedoeling om m'n punt aan te tonen dat je voor dit soort werk niet gebruik moet maken van curves
sdomburg wijzigde dit bericht 21-11-2006 01:31 (39%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.