prima föhntje, moet alleen nog een stekkertje aan
[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicIk merkte zonet per ongeluk op dat één van de stippen aan te klikken valt en die blijft dan irritant aan je muis hangen, ook als je de linker muisknop weer los laat. Voor de rest wel grappig.quote:SympathiekeSok schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:43:
mag dat? ik hoop het, hier is de link naar de swf ieg.
swf file
ik wil ook gaarne commentaar
Edit: Correctie, het zijn meerdere stippen die aan te klikken zijn, ze zijn zelfs de witruimte in te slepen.
ZipoBibrok5-108 wijzigde dit bericht 13-10-2006 23:34 (10%)
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
quote:Rakkerzero schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
Thanx voor je reply
IK had alleen de poster al af inmiddels.
Het is dit geworden:
[afbeelding]
De opdrachtegever (mn moeder) was er tevreden mee
opzich een mooie poster, alleen zou ik toch even kijken hoe je de teksten positioneert, een tijd terug heb ik op mijn opleiding een korte workshop gehad over het maken van posters en flyers. En daar is me geleerd dat als je wilt dat mensen een poster goed kunnen zien in 1 oogopslag alles er uitgebalanceerd uit moet zien.
Klinkt een beetje vaag en er zit nog een zooi aan theorie achter die me op het moment ook helaas een beetje ontschoten is.
Maar het belangrijkste voor posters maken en wat me is bijgebleven (en ik nog steeds gebruik) is om gebruik te maken van guide lines en daarmee te kijken of je tekst een beetje goed onder elkaar staat.
een voorbeeld.

klikbaar
en een linkje naar de aangepast versie zonder guide lines
Zoals je ziet is het een eenvoudig trucje om een poster overzichtelijker te maken voor mensen die de poster voor de eerste keer zien.
Mischien nu iets te laat mee, maar zeker iets wat je mee zou kunnen nemen naar het ontwerp van andere posters/flyers.
---------------------------
anyway ik ben zelf ook weer bezig geweest met mijn never ending design
Het oranje ben ik nu toch maar weer van afgestapt omdat het toch niet paste voor mijn gevoel, wel ben ik er naar mijn idee nu in geslaagd het contrast in het menu beter te krijgen.

klikbaar
quote:craze_ schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:43:
Mischien nu iets te laat mee, maar zeker iets wat je mee zou kunnen nemen naar het ontwerp van andere posters/flyers.
Ik moet de definitieve versie nog inleveren dus ik kan dit nog zeker ff toepassen
Dit helpt wel erg goed om posters mooier te maken, thanx
haha ja er zijn 2 stippen die op dezelfde plaats moeten blijven om die lijn naar de S en de i niet teveel te laten veranderen, ik heb ze voor de grap een keer draggable gemaakt, soms kom je er alleen niet meer van af, wat jij gemerkt hebtquote:ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:31:
[...]
Ik merkte zonet per ongeluk op dat één van de stippen aan te klikken valt en die blijft dan irritant aan je muis hangen, ook als je de linker muisknop weer los laat. Voor de rest wel grappig.
Edit: Correctie, het zijn meerdere stippen die aan te klikken zijn, ze zijn zelfs de witruimte in te slepen.
prima föhntje, moet alleen nog een stekkertje aan
Mooi gedaan, maar bij ons is zoiets verboden. Zwarte tekst op witte achtergrond als poster is verboden (Belgie) Weet niet of dit overal is, maar in onze stad mocht het niet. Wel op een gekleurde achtergrond ofzo, of wit op zwart.quote:Rakkerzero schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
Thanx voor je reply
IK had alleen de poster al af inmiddels.
Het is dit geworden:
[afbeelding]
De opdrachtegever (mn moeder) was er tevreden mee
quote:craze_ schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:43:
opzich een mooie poster, alleen zou ik toch even kijken hoe je de teksten positioneert, een tijd terug heb ik op mijn opleiding een korte workshop gehad over het maken van posters en flyers. En daar is me geleerd dat als je wilt dat mensen een poster goed kunnen zien in 1 oogopslag alles er uitgebalanceerd uit moet zien.
Klinkt een beetje vaag en er zit nog een zooi aan theorie achter die me op het moment ook helaas een beetje ontschoten is.
Maar het belangrijkste voor posters maken en wat me is bijgebleven (en ik nog steeds gebruik) is om gebruik te maken van guide lines en daarmee te kijken of je tekst een beetje goed onder elkaar staat.
een voorbeeld.
[afbeelding]
klikbaar
en een linkje naar de aangepast versie zonder guide lines
Zoals je ziet is het een eenvoudig trucje om een poster overzichtelijker te maken voor mensen die de poster voor de eerste keer zien.
Nofi, maar op zo'n manier wordt je poster of flyer veels te statisch. Het origineel is een stuk speelser en sluit imo een stuk beter aan bij het idee dat ermee overgebracht moet worden. Bij typografie is het echt geen regel dat alles netjes op precies dezelfde manier uitgelijnd moet worden. Goede typografie heeft alles te maken met compositie, vorm en verhoudingen. Guides kunnen daarbij helpen, maar kunnen je ook enorm beperken. Ik zou juist aan raden om je niet krampachtig vast te houden aan wat de guides zeggen, maar te "luisteren" naar dat wat je ogen je vertellen
Welke opleiding?
Waarom is dat in godsnaam verboden? In Nederland niet iig, daar mag je elke kleurstelling gebruiken die je wilt...quote:0X55AA schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:43:
Mooi gedaan, maar bij ons is zoiets verboden. Zwarte tekst op witte achtergrond als poster is verboden (Belgie) Weet niet of dit overal is, maar in onze stad mocht het niet. Wel op een gekleurde achtergrond ofzo, of wit op zwart.
Hankey wijzigde dit bericht 14-10-2006 20:54 (11%)
[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]
quote:Hankey schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:54:
Nofi, maar op zo'n manier wordt je poster of flyer veels te statisch. Het origineel is een stuk speelser en sluit imo een stuk beter aan bij het idee dat ermee overgebracht moet worden. Bij typografie is het echt geen regel dat alles netjes op precies dezelfde manier uitgelijnd moet worden. Goede typografie heeft alles te maken met compositie, vorm en verhoudingen. Guides kunnen daarbij helpen, maar kunnen je ook enorm beperken. Ik zou juist aan raden om je niet krampachtig vast te houden aan wat de guides zeggen, maar te "luisteren" naar dat wat je ogen je vertellen...
Heeft niet zozeer met de typografie te maken, maar met de compositie in zijn geheel. Het hele principe wat ik heb uitgelegd zit nog een hele hoop theorie achter over hoe je dingen kan positioneren zodat het zo overzichtelijk mogelijk word zonder dat het echt saai oogt.
Het is niet iets wat ik zomaar uit mijn duim zuig, het heeft gewoon te maken met de vraag die je met elke design tegenkomt. "Gaan we voor functionaliteit of voor wat er mooier uitziet? ".
Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar functionaliteit, ik heb liever dat mensen de poster echt lezen en zien waar het om gaat en niet dat ze zoiets hebben van "leuke poster!" en daarna compleet aan de inhoud voorbij gaan omdat het niet prettig leest.
Edit:
En idd guides zijn niet iets om je krampachtig aan te houden, maar ze zijn zeker een handig hulpmiddel om een poster wat overzichtelijker te laten ogen.
craze_ wijzigde dit bericht 14-10-2006 21:13 (9%)
quote:craze_ schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:11:
[...]
Heeft niet zozeer met de typografie te maken, maar met de compositie in zijn geheel. Het hele principe wat ik heb uitgelegd zit dus nog een hele hoop theorie achter.
Dan nog is de compositie van het origineel stukken beter, zie bv. de "aanvang" & "toegangsprijs" regels die goed aansluiten bij de silouetten, terwijl die bij jou versie geforceerd rechts uitgelijnd zijn terwijl daar geen reden voor is. Ik wil wel eens weten van welke theorie jij uitgaat, ik heb namelijk hele andere dingen geleed...
quote:Het is niet iets wat ik zomaar uit mijn duim zuig, het heeft gewoon te maken met de vraag die je met elke design tegenkomt. "Gaan we voor functionaliteit of voor wat er mooier uitziet? ".
Ik zuig het ook niet uit mijn duim hoor, ben een paar maanden geleden afgestudeerd en weet echt wel waarover ik praat. Over functionaliteit: het origineel is veel uitnodigender en leest absoluut niet onprettig...
quote:Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar functionaliteit, ik heb liever dat mensen de poster echt lezen en zien waar het om gaat en niet dat ze zoiets hebben van "leuke poster!" en daarna compleet aan de inhoud voorbij gaan omdat het niet prettig leest.
Ik zie niet in waardoor een geforceerd uitgelijnde versie "functioneler" zou moeten zijn. Het origineel leest mede dankzij goed gebruik van ruimte (en negatieve ruimte) echt niet onprettig en dankzij de plaatsing en het verschil in lettergrote vallen de belangrijke stukken tekst erg goed op. Het origineel nodigt daarbij uit om hem eens van dichtbij te bekijken, de geforceerde versie imo een stuk minder...
Dit is geen persoonlijke aanval ofzo, maar ik ben het absoluut niet eens met je stelling
[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
Want op deze manier kunnen we natuurlijk nog tijden door discuseren

Ik heb dit getekend op me MDA Pro met het programma 'Mobile Pencil 2' (freeware). Ik vind het een zeer leuk tekenprogramma
maar afgestudeerd in wat ? ...quote:Hankey schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:22:
Ik zuig het ook niet uit mijn duim hoor, ben een paar maanden geleden afgestudeerd...
Erg netjes, gewoon uit je hoofd ? Of met voorbeeldje oid ?quote:Sir_Hendro schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:43:
Vandaag heb ik dit op me PDA getekend:
[afbeelding]
Ik heb dit getekend op me MDA Pro met het programma 'Mobile Pencil 2' (freeware). Ik vind het een zeer leuk tekenprogramma
http://www.shrien.nl
Interaction designquote:
Gewoon uit me hoofd. Ik hou niet zo van natekenen.quote:Shrien schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:10:
[...]
Erg netjes, gewoon uit je hoofd ? Of met voorbeeldje oid ?
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
hij is bijna af, me website, ik denk nog een paar dagies, en hij kan online
Plaatje op imageshack (popups!)
reacties zijn welkom !
xblive : methodpaul21
Logo in je header is nogal jaggy & daardoor niet erg mooi. Voor de rest ziet het er goed uit...quote:MethodP schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:40:
nou, laat ik ook maar eens posten waar ik mee bezig ben
[afbeelding]
reacties zijn welkom !
Reg. datum: 28 december 2004
quote:MethodP schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:40:
[afbeelding]
reacties zijn welkom !
Ik zie links en rechts 2 kleine schermpjes staan, ik weet niet wat daar de bedoeling van is? Maar heb je rekening gehouden met 800x600 schermen, waarbij het plaatje misschien half afgebroken word?
Verder vind ik het 'spiegeleffect' onderaan leuk, maar ben ik persoonlijk niet zo van deze "futuristische" ontwerpstijl. Maar dat is smaak
quote:MethodP schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:40:
[afbeelding]
reacties zijn welkom !
heel netjes, ik vind het leuk bedacht dat je tegen een soort televisie aan kijkt, ik weet niet of je de site in flash gaat maken, zodat je van pagina naar pagina switcht, maar dat zou wel heel leuk/stoer zijn.
wat zie ik nu recht onder, ben je het slachtoffer geworden van softwarevervalsing
Nothing you can't touch is real - FoxMountain 3d Portfolio
ik zal inderdaad ff die banner verbeteren, ik zit nu op een pc op mijn school, en het ziet er inderdaad niet uit, het heeft te maken met de brightness waardoor de banner lelijk wordt.
het word geen flash pagina, wat ik wel wilde, en wat idd erg stoer zou zijn, maar ik kan niet met flash werken
ja, de leverancier van me pc (een kennis) heeft niet helemaal legaal gehandeld, maar komt het jou dan bekend voor?
xblive : methodpaul21
Ook ik ben bezig met een poster voor een feest. Maar het lukt nog niet echt heel goed. Het is een feest met zomerse sferen, denk aan Ibiza ofzo.
De naam is helaas niet echt sterk, maar daar zal ik het mee moeten doen.
1e poging:
2e poging:
3e poging:
Welke van de posters vinden jullie de beste? En graag zou ik ook tips vernemen.
toevoeging: de scherpe randjes moeten er sowieso nog wat af en tevens wordt het uiteindelijk resultaat wat kleiner.
Resistance_NL wijzigde dit bericht 19-10-2006 14:22 (6%)
Ik heb hieronder een simpele avatar gemaakt..

Uitleg: Ik heet Jim (Jimmy) en ik heb krullen, dus ik wordt schaap genoemd. Daarom Jim/mehhh
C&C zeer welkom
Offtopic Editje
quote:Sir_Hendro schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:43:
Vandaag heb ik dit op me PDA getekend:
[afbeelding]
Cool gemaakt, ik herken die stijl meteen. En daarna die nickname..
Ik ben het.. Jim uit je klas
ZktaS wijzigde dit bericht 04-11-2006 20:38 (43%)
De kartels moeten nog wat weggewerkt worden, maar verder vind ik hem vrijwel af. Nog feedback of suggesties?
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.