Reg. datum: 16 januari 2005
[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 16 januari 2005
Waarom niet je brushes zelf maken?quote:Wild_Snake schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:05:
Kan mij iemand misschien een site geven waar ze van die artistieke brushes hebben? Er werd in een tutorial over gesproken, en dat je daar een pack kon downloaden, maar ik kon niets vinden...
Alvast bedankt.
( In photoshop: Edit > Define brush... )
Maak iets in zwart/wit formaat en je hebt een unieke brush die niemand anders heeft
Reg. datum: 22 januari 2006
sinds ik 6/7 maanden geleden gestopt ben brushes te gebruiken ben ik ineens een stuk beter geworden.
Brushes worden teveel gebruikt en echt goede effecten kan je er niet mee maken daar zijn veel betere manieren voor. ik kan iedereen iig aanraden te gaan naar penpen.se/tagmonkeynew/
dan snap je hopelijk wel wat ik bedoel, goed forum niet allemaal mainstream noobs
'k wist niet dat er zo'n topic op GoT bestond. Toevallig gevonden toen ik op zoek was naar wat ervaringen met tekentabletten. Anyway, dit zijn er 2 die ik ooit gemaakt heb:
Plaatje op imageshack (popups!)
Jullie herkennen hem misschien ? Naruto, maar met andere kleding. M'n allereeste vector. Allé ja, getekend met een podlood, gescanned, met InkScape alles netjes nagetrokken en daarna de kleurtjes in Gimp.
Dit mannetje heb ik 2003 gemaakt. Design is van Miho Asada. Ook met podlood, met een stiftje nagetrokken en ingekleurd met Photoshop (om het eens te proberen)
Beiden zijn met de muis bewerkt. Straks eens kijken bij mediamarkt voor zo'n Trust TB-4200 (A4)
Een Wacom is me te duur als ik daarna weer niets ermee doe.
Gaat dat trouwens goed, inkleuren in photoshop?
Misschien is dit topic ook wel interessant voor je: Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 6quote:Hoshimaru schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:26:
Leuk ^^
'k wist niet dat er zo'n topic op GoT bestond. Toevallig gevonden toen ik op zoek was naar wat ervaringen met tekentabletten. Anyway, dit zijn er 2 die ik ooit gemaakt heb:
[afbeelding]
Jullie herkennen hem misschien ? Naruto, maar met andere kleding. M'n allereeste vector. Allé ja, getekend met een podlood, gescanned, met InkScape alles netjes nagetrokken en daarna de kleurtjes in Gimp.
[afbeelding]
Dit mannetje heb ik 2003 gemaakt. Design is van Miho Asada. Ook met podlood, met een stiftje nagetrokken en ingekleurd met Photoshop (om het eens te proberen)
Beiden zijn met de muis bewerkt. Straks eens kijken bij mediamarkt voor zo'n Trust TB-4200 (A4)
Een Wacom is me te duur als ik daarna weer niets ermee doe.
[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]
quote:Wild_Snake schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:29:
Vooral die tweede ziet er erg mooi uit!
Gaat dat trouwens goed, inkleuren in photoshop?
Valt best mee. Je hebt er wel uren werk aan, maar achteraf bekeken was het dat wel waard ^^
Met podloodjes en waterverfjes ben ik niet zo goed.
Podloodjes vind ik wel mooi als je met een mesje de punt begint te krabben en met die schilfertjes en oorstokjes of watjes begint te kleuren. Mooi effect, maar niet alle podloden zijn ervoor geschikt.
Geen goede tip.quote:
Dit wil gewoon zeggen dat je net als sommige beginners brushes (of filters) als een panacea ziet dat al je werk beter maakt. Je bent gewoon tot de realisering gekomen dat brushes (of filters) alleen je nergens brengen. Prima, maar om daarom brushes af te schrijven? En dan is er nog het volgende; je kunt zelf brushes maken. Wat houdt je tegen om alles en nog wat te scannen om gewoon te experimenteren?quote:sinds ik 6/7 maanden geleden gestopt ben brushes te gebruiken ben ik ineens een stuk beter geworden.
Eh, jawel hoor. Ligt er maar helemaal aan hoe je ze gebruikt. Je bent niet artistiek bezig als je gewoon al een compleet uitgewoonde brush-pack download en daar alleen mee "kunst" probeert te maken, net zoals 20 filters achter elkaar geen "kunst" oplevert.quote:en echt goede effecten kan je er niet mee maken
Het enige wat er mis is met die "mainstream noobs" is dat ze verwachten
- dat Photoshop wel het werk voor hun doet
- dat jatwerk gelijk staat aan creativiteit
- dat veel filters achter elkaar proberen zonder enige zin gelijk staat aan creativiteit
- dat je de eerste bent die iets van een tutorial probeert te gebruiken in een design
- dat Photoshop alleen alles kan wat je nodig denkt te hebben.
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
lasharor wijzigde dit bericht 28-04-2006 19:08 (29%)
Bijna helemaal met je eens op het punt na dat je volgens mij echt geen echt goede sig met brushes kan maken. Ik heb in ieder geval nog nooit een brush sig gezien die ik echt mooi vond ook niet met eigen brushes.quote:Yoozer schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:09:
[...]
Geen goede tip.
[...]
Dit wil gewoon zeggen dat je net als sommige beginners brushes (of filters) als een panacea ziet dat al je werk beter maakt. Je bent gewoon tot de realisering gekomen dat brushes (of filters) alleen je nergens brengen. Prima, maar om daarom brushes af te schrijven? En dan is er nog het volgende; je kunt zelf brushes maken. Wat houdt je tegen om alles en nog wat te scannen om gewoon te experimenteren?
[...]
Eh, jawel hoor. Ligt er maar helemaal aan hoe je ze gebruikt. Je bent niet artistiek bezig als je gewoon al een compleet uitgewoonde brush-pack download en daar alleen mee "kunst" probeert te maken, net zoals 20 filters achter elkaar geen "kunst" oplevert.
Het enige wat er mis is met die "mainstream noobs" is dat ze verwachten
- dat Photoshop wel het werk voor hun doet
- dat jatwerk gelijk staat aan creativiteit
- dat veel filters achter elkaar proberen zonder enige zin gelijk staat aan creativiteit
- dat je de eerste bent die iets van een tutorial probeert te gebruiken in een design
- dat Photoshop alleen alles kan wat je nodig denkt te hebben.
Brushes zijn goed, filters ook. Maar gebruik ze met mate.
En dan nu weer ontopique:
@Hoshimaru:
Heb je de eerste ook nagetekend of is dat uit het hoofd gedaan?
Betekenen die Japanse/Chinese/Koreaanse (doorstrepen wat niet van toepassing is) tekens eigenlijk ook nog iets?
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
quote:Aardbei. schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 01:18:
Tim0z, waar spreekt Yoozer dan over sigs?
Brushes zijn goed, filters ook. Maar gebruik ze met mate.
En dan nu weer ontopique:
@Hoshimaru:
Betekenen die Japanse/Chinese/Koreaanse (doorstrepen wat niet van toepassing is) tekens eigenlijk ook nog iets?
Sorry maar mag ik aub ook een mening hebben hier.
Jij zegt brushes ZIJN goed ben ik het niet mee eens ik vind ze waardeloos jij goed meningsverschil is ok maar moet je niet doen of dat van jouw 100% waar is.
Filters vind ik daarentegen wel weer erg handig soms
quote:@Hoshimaru:
Die eerste is zonder natekenen. Alles wat ik laatst heb getekend is zonder voorbeelden of wat dan ook. Vandaar dat het er soms wel eens vreemd gaat uitzien.
Er werd me aangeraden niet na te tekenen, omdat je er zo iets uit kan leren en een eigen 'stijl' gaat ontwikkelen. 'k zal zien hoe het verder zal gaan.
Die tekens zijn Japans en betekenen (Boven naar onder, rechts naar links) Uzumaki Naruto.
Brushes zijn net als bv. filters een tool. Als tool zijn brushes zeker niet waardeloos (sterker nog, zonder de brush tool zou Photoshop een vrij waardeloos pakket zijn), het gaat er alleen om hoe je gebruik maakt van de tool (wat Yoozer je ook duidelijk probeert te maken). Net als bij filters kan goed gebruik van de brush tool (al dan niet icm. met gedownloade of zelfgemaakt brushes) voor een waardevolle toevoeging of zelfs goede basis (denk aan freehand ontwerpen) dienen, maar slecht gebruik zorgt uiteraard ook dat het afbreuk doet aan het geheel, net als bij slecht en overmatig gebruik van filters...quote:Tim0z schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:57:
[...]
Sorry maar mag ik aub ook een mening hebben hier.
Jij zegt brushes ZIJN goed ben ik het niet mee eens ik vind ze waardeloos jij goed meningsverschil is ok maar moet je niet doen of dat van jouw 100% waar is.
Filters vind ik daarentegen wel weer erg handig soms
[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]
de brush waar jij het over heeft is gewoon klikkerdeklik met een of andere custom brush en klaar is kees, dat is sowieso slecht, dan zit iemand gewoon wat raak te klikken en kijkt dan even, mwah ziet er niet eens zo slecht uit... dat is niet de bedoeling als je iets kunstigs maakt, ben ik het mee eens...
maar dat de brushtool waardeloos is of niet noem ik geen mening... als je hem waardeloos noemt weet je gewoon absoluut niet hoe je er mee om moet gaan....
Wat vinden jullie ervan graag commentaar.
de onderste doet het voor een vagen rede niet. graag daar effe op klikken.
lasharor wijzigde dit bericht 29-04-2006 21:55 (8%)
En ben mijn wips en finals aan het plaatsen op de Day of Defeat forums, maar ik dacht laat ik het hier ook even zien, en even wat comments horen
Deze WIP heb ik net af en zal binnenkort ook mijn andere werk laten zien, en als deze final is natuurlijk.
Deze skin word voor mijn "G.I. Joe & Cobra" project voor Day of Defeat: Source.
Dit is dus de Cobra Commander die ik het beste vond passen bij player model (wat dus niet te customizen is voor multiplayer) wat het dus moeilijk maakt om er een passende skin voor te maken die van een ander character komt zoals Cobra, deze is nog wel te doen maar die van G.I. Joe zijn al iets moeilijker.
Ik heb over een high resolution skin geskinned van iemand anders, maar dat alleen voor basis gebruikt en heb niet alleen colorize layers gebruikt
En wat nog "gecolorized" is ga ik nog veranderen met mijn eigen textuur maar dit is eerst om de kleuren even goed te kunnen zien.
Deze high res skins zijn dus 2048x2048, en werkt niet zo super snel met tig lagen
Comments please
Plaatje op imageshack (popups!) Plaatje op imageshack (popups!)
RAZORDUDE wijzigde dit bericht 30-04-2006 01:12 (13%)
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
quote:lasharor schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:55:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Wat vinden jullie ervan graag commentaar.
de onderste doet het voor een vagen rede niet. graag daar effe op klikken.
Ziet er gaaf uit!
Twee kleine dingetjes, ik zou bij de wereld het licht op de bol van de andere kant laten komen (dus de witte vlek zeg maar op de boven kant, anders is dat een beetje vreemd met de schaduw op de grond.). En misschien kun je bij de snowboarder iets duidelijker het verschil tussen 'lucht' en bergen laten zien...
Die tag / sig ziet er best mooi uit!
http://www.behindthescreens.nl/ - Nederlandse 2D/3D art en gamedev community.
quote:
Whehehe en die wereldbol is ook gewoon een apple-opaal

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
quote:Psboy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:11:
Gisteren en vandaag DVD covers gemaakt voor een 6 DVD box.
[...]
Prison Break
[afbeelding]
*Klik voor vergroting*
Sorry voor de kommaneukerij maar goed:
-"...zal de doodstraf voor Lincoln worden uitgevoerd" --> Zal Lincolns doodvonnis voltrokken worden.
-"Met geen enkele opties" --> Met geen enkele optie.
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Schilderijen in elkaar blenden met een morbide 'ik-haat-koninginne-dag-feel'
Sjoewe wijzigde dit bericht 30-04-2006 15:41 (15%)
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.