Gathering of Tweakers

Quicksearch
Misschien beetje spuit 11 achtig. Ik mis IUVCR in de topic start( www.iulabs.com uit m'n hoofd ).

Dat programma werkt ook perfect ( opnemen / codecs kiezen voor geluid en beeld, evt zelf filters invoeren e.d )

en schedulen zit er ook perfect in.

Ik heb via een VGA naar composite mijn televisie aangesloten als tweede monitor op m'n PC ( dual monitor setup ). En er loopt een audio kabel van m'n pc naar m'n stereo installatie.

Overigens mijn televisie staat in de 1e hoek van de kamer, mijn pc in de andere. er ligt ongeveer 15m composite en audio kabel om bij de tv / stereo te komen.

Via m'n Leadtek TV2000XP Deluxe kaart neem ik alles op en encode ik het met lame MP3 en DIVX 6 realtime naar AVI. ( ongeveer 1 a 1.5 gb opname voor 1 uur met zeer goede kwaliteit ).

Ik heb overigens een Asus P4P800 , 1gb mem en een Intel P4 2.6 met HT op Windows XP pro.

Als ik dan wat opgenomen heb sleep ik gewoon m'n afspeel window naar m'n TV toe :)

Kwaliteit is vele malen beter dan wanneer ik opneem met ( nieuwe ) videobanden op m'n Sony videorecorder.

flitspaal.nl wijzigde dit bericht 28-03-2006 09:12 (8%)
Reden: ff specs vergeten.

Reg. datum: 19 februari 2005

Wat is trouwens de kwaliteit van deze kaarten? Als ik zo soms bij Dixons kijk ziet hun TV er enorm lelijk uit,

Q6600 || EVGA 750i sli ftw || 4GB Dominator PC8500 || EVGA GT280 XXL || 2 TB RAID0

Chemie het leukste wat er is.

quote:
bonceng schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:01:
Is er een verschil tussen de modellen van wintv pvr-350 eigenlijk? Ik heb net gemerkt dat ik model 991 heb terwijl op de site van Hauppage alleen 2 modellen staan aangegeven: 990 voor NTSC en 993 voor PAL/SECAM.

Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn kaartje niet werkt?

Nee aangezien mijn pvr350 een 988 is. Het nummer zegt iets over de tuner revisie en of type tuner.
PS Mijn pvr350 is uit 2003

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

welk programma kan ik het best gebruiken om de hauppage afstandbediening te programmeren voor bv winamp? de ini file handmatig editen zie ik niet echt zitten, nogal omslachtig eerlijk gezegd

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik heb nu een Pinnacle PC-TV Pro die ik prima vind. Maar mijn moederbord heeft maar 2 beschikbare PCI sloten. Waarvan er nu 2 bezet zijn: Raid kaart en PC-TV. Nou wil ik een X-FI gaan kopen, maar toch nog TV kunnen kijken op de PC. Oplossing: Externe TV kaart! Kan ik hem gelijk ook op m'n laptop gebruiken

Nou heb ik hier nog zeer weinig verstand van... Mijn eisen zijn;
- Compatible met DScaler!!!
- Goed beeld
- Het liefst geen 100% CPU nodig, 80% is prima ;)
- Stereo

Wat niet uitmaakt:
- Teletekst
- Afstandsbediening
- FM Tuner

Budget maakt opzich ook niet zo heel veel uit, ik zat te denken zo'n 50 tot 100 euro, maar als het iets meer is en veel beter, dan wil ik er gerust over nadenken

Ik zat te denken aan een Leadtek Winfast USB 2, vanwege de prijs: 69,-

Als alternatief zat ik te denken aan:
Pinnacle Systems Studio PCTV 100E USB 2.0 Extern ¤ 99,95

En als laatste paar alternatieven:
Pinnacle Systems Studio PCTV 50e USB 2.0 Extern ¤ 79,95
Hauppauge WinTV HVR900 USB 2.0 Extern ¤ 99,95
Hauppauge WinTV USB USB 2.0 Extern ¤ 49,95
Hauppauge WinTV-PVR-USB2 USB 2.0 Extern ¤ 139,95

Kan iemand mij advies geven ? :)

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

quote:
Sluuut schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:25:
Ik heb nu een Pinnacle PC-TV Pro die ik prima vind. Maar mijn moederbord heeft maar 2 beschikbare PCI sloten. Waarvan er nu 2 bezet zijn: Raid kaart en PC-TV. Nou wil ik een X-FI gaan kopen, maar toch nog TV kunnen kijken op de PC. Oplossing: Externe TV kaart! Kan ik hem gelijk ook op m'n laptop gebruiken

Nou heb ik hier nog zeer weinig verstand van... Mijn eisen zijn;
- Compatible met DScaler!!!
- Goed beeld
- Het liefst geen 100% CPU nodig, 80% is prima ;)
- Stereo

Wat niet uitmaakt:
- Teletekst
- Afstandsbediening
- FM Tuner

Budget maakt opzich ook niet zo heel veel uit, ik zat te denken zo'n 50 tot 100 euro, maar als het iets meer is en veel beter, dan wil ik er gerust over nadenken

Ik zat te denken aan een Leadtek Winfast USB 2, vanwege de prijs: 69,-

Als alternatief zat ik te denken aan:
Pinnacle Systems Studio PCTV 100E USB 2.0 Extern ¤ 99,95

En als laatste paar alternatieven:
Pinnacle Systems Studio PCTV 50e USB 2.0 Extern ¤ 79,95
Hauppauge WinTV HVR900 USB 2.0 Extern ¤ 99,95
Hauppauge WinTV USB USB 2.0 Extern ¤ 49,95
Hauppauge WinTV-PVR-USB2 USB 2.0 Extern ¤ 139,95

Kan iemand mij advies geven ? :)
ik heb ook gekeken voor een usb, maar heb er vanaf gezien. Het leek me handig dat ie op m'n laptop aangesloten kon worden, maar is irritant als je in ene andere stad zit waar de kabelindeling weer anders is. Plus het feit dat hardware encoding er niet bij zit heb ik de hauppage wintv 150 gekocht. Ideaal kaartje (had hiervoor een pctv pro maar werkte niet meer en vond het maar een brakke kaart)

ik heb zitten kloten met wat programma's om de afstandbediening (hauppage pctv150)goed werkend te krijgen met winamp ed maar werkt niet lekker. De ini file bewerken lijkt me zo tijdrovend. Waar kan ik kant en klare .ini downloaden? is nergens te vinden :(

tennisbal wijzigde dit bericht 01-04-2006 19:41 (6%)

Reg. datum: 15 september 2000

Mijn PVR-350 was blijkbaar defect. Ik heb hem omgeruild voor PVR-150 en gelijk in één keer aan de praat gekregen.

Wat een verschil met mijn PCTV Pro zeg, het beeld van de PVR-150 is zo vele malen scherp!
Zijn geld dubbel en dwars waard.
Reg. datum: 09 februari 2003

ik zou ook graag een tvkaarttje willen.
Ik wil er onder linux mee tv kijken en met afstand bediening kunnen bedienen.
welke kaart zou ik nemen(hauppage of pinnacle)
ik zag bij pinnacle wel 2 leuke kaartjes:de 50i en de 110i (wat is het verschil daar tussen)
en bij hauppage de pvr-150

wat is dan beter( het liefst heb ik toch wel de 50i want die is goedkoper.
maar ik wil ook wel de pros en cons van die andere kaartjes weten

voor een aantal mensen dat de hauppauge pvr kaart niet aan de praat kreeg heb ik een ervaring te delen. ik heb eerst eens een wintv Go gekocht, maar daarna omgeruild voor een PVR 150 omdat ik de kwaliteit te laag vond. ben er nu tevreden mee.
wat bleek was dat er nog wat "restjes" op mijn pc stonden ergens, ook na deinstallatie van alle software etc. ik moest toen eerst (na lang gezocht te hebben) een klein programmatje draaien wat als ik het me goed herinner wat regels uit het registry verwijderde. daarna werkte het allemaal weer. programma heet HCWclear.

dan nu een vraag voor mijzelf. ik heb dus al een tijdje plezier van mn pvr 150 maar sinds een paar dagenkan ik win tv niet meer opstarten door op mijn afstandbediening op de "TV" knop te drukken, dat werkte voorheen dus wel. heb zover ik weet niets veranders op mn pc behalve dat ik mn dvd brander eruit heb gehaald. alle andere features werken nog wel. luxe probleem dus, kan het nog gewoon met de muis doen. suggestions anyone? ik run windows XP.

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
tennisbal schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:40:
[...]

ik heb ook gekeken voor een usb, maar heb er vanaf gezien. Het leek me handig dat ie op m'n laptop aangesloten kon worden, maar is irritant als je in ene andere stad zit waar de kabelindeling weer anders is. Plus het feit dat hardware encoding er niet bij zit heb ik de hauppage wintv 150 gekocht. Ideaal kaartje (had hiervoor een pctv pro maar werkte niet meer en vond het maar een brakke kaart)

Het mooie aan die PVR usb is dat ie wel hardware encoding heeft.
Check de site maar: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvrusb2.html
Dus als je er 1 van gaat kopen zou ik zeker deze aanraden, want het is de enigste externe met hardware mpeg2 chip.

Leuk topic, maar wat een ontzettend karige topicstart, dat specs overzicht kun je dan net zo goed weglaten want die is zowat hetzelfde voor de genoemde kaarten.

als er staat MPEG2: Ja wil dat dan zeggen dat de kaart een MPEG2 encoder aan boord heeft?
Want natuurlijk kun je met elke kaart in MPEG2 opnemen, met een softwarematige encoder... maar dat wil ik helemaaaal niet.

Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus? Heb een oude SAA17... Philips kaartje, gebruik het niet zo vaak want hij heeft geen encoder aanboord en de pc is te sloom om realtime MPEG2 in goede kwaliteit op te nemen..
Ik zou nu echt geen MPEG2 kaart willen... zonde van al die schijfruimte! Heb toch dvdspeler die ook mpeg4 afspeelt net als de meesten die ik ken..

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

quote:

als er staat MPEG2: Ja wil dat dan zeggen dat de kaart een MPEG2 encoder aan boord heeft?
Want natuurlijk kun je met elke kaart in MPEG2 opnemen, met een softwarematige encoder... maar dat wil ik helemaaaal niet.

dat is inderdaad altijd even opletten. de meeste kaarten die over een hardwarematige encoder beschikken vermelden dat meestal.

quote:
Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus?
voor zover ik weet niet.

Een tijdje geleden stelde iemand de vraag of er ervaring is met de Cinergy 250. Toen heeft niemand gereageerd ... is er inmiddels iemad die die kaart heeft gekocht/getest?

Mic

Hoi,

En ik zag ook dat Cinergy 800e/i PVR op komst is. Heeft iemand die al gezien?

http://pressen.terratec.n...d&order=0&thold=0

Mic

Chemie het leukste wat er is.

quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:54:

Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus? Heb ..
Plextor heeft een externe usb2 tuner met een mpeg4-chip aan boord.

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

ik wil toch wel een interne oplossing..
even gegoogled.. YUAN en NEXX hebben mpeg4 tvkaarten, maar verkopen alleen aan resellers...
Bij de Nexx staat dat hij ook audio harwarematig encodeert.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 09-04-2006 17:10 (38%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:54:
Leuk topic, maar wat een ontzettend karige topicstart, dat specs overzicht kun je dan net zo goed weglaten want die is zowat hetzelfde voor de genoemde kaarten.

Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus? Heb een oude SAA17... Philips kaartje, gebruik het niet zo vaak want hij heeft geen encoder aanboord en de pc is te sloom om realtime MPEG2 in goede kwaliteit op te nemen..
Ik zou nu echt geen MPEG2 kaart willen... zonde van al die schijfruimte! Heb toch dvdspeler die ook mpeg4 afspeelt net als de meesten die ik ken..
Als je goed leest staat er Hardware compression. Lijkt me wel een hardware encoder, of niet?

Nou dan ben ik blind, maar mijn browser niet, heb ctrl+f erop los gelaten, ik heb het over deze stukjes:
quote:
Hauppauge Pvr150

http://members.home.nl/wilcopeters/pvr150.jpg

Interface: PCI
Intern/extern: Intern
Audio: Stereo
MPEG1 opname: Ja
MPEG2 opname: Ja
VCD branden: Ja
DVD branden: Ja
Radio: Nee
Ingangen: Composiet, S-Video
Audio-ingang: Ja
Audio-uitgang: Ja
Teletekst: Nee
Afstandsbediening: Ja
Time-shifting: Ja

in de hele TS staat het woord Hardware niet..

ik weet ook wel dat ze mpeg2 hardware encoder hebben, maar niet iedereen weet dat...

Reg. datum: 26 december 2003

quote:
micimaci schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:45:
Een tijdje geleden stelde iemand de vraag of er ervaring is met de Cinergy 250. Toen heeft niemand gereageerd ... is er inmiddels iemad die die kaart heeft gekocht/getest?

Mic

Ik stelde die vraag en omdat niemand reageerde, heb ik 'm maar gekocht ;-)

Mijn ervaringen zijn positief. De beeld- en geluidskwaliteit is gewoon hetzelfde als van de Cinergy 600. De software trouwens ook, dus daarvoor ben ik nog naar iets anders op zoek. Alleen RDS, wat de Cinergy 600 wel ondersteunt, wordt door de 250 niet ondersteund, maar die mis ik niet.

Voor de volledigheid: de Cinergy 250 is gewoon een analoge tv-kaart zonder hardwarematige mpeg2-encoder en is dus niet compatible met MCE.

quote:
KolonisT schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:49:
[...]

Ik stelde die vraag en omdat niemand reageerde, heb ik 'm maar gekocht ;-)

Mijn ervaringen zijn positief. De beeld- en geluidskwaliteit is gewoon hetzelfde als van de Cinergy 600. De software trouwens ook, dus daarvoor ben ik nog naar iets anders op zoek. Alleen RDS, wat de Cinergy 600 wel ondersteunt, wordt door de 250 niet ondersteund, maar die mis ik niet.

Voor de volledigheid: de Cinergy 250 is gewoon een analoge tv-kaart zonder hardwarematige mpeg2-encoder en is dus niet compatible met MCE.

Bedankt KolonisT!

Zou het mogelijk zijn om een stukje te capturen in DVD-kwaliteit en een link hier te plaatsen? Ik zou graag met eigen ogen willen zien, ter vergelijking. Ik heb al een aantal korte stukjes van andere kaarten.

Is de software van Terratec echt zo brak dat je er meteen iets anders voor moet zoeken? Kan je het ook laten weten als je iets gevonden hebt wat geschikt is?

Mic

quote:
micimaci schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:03:
[...]
Zou het mogelijk zijn om een stukje te capturen in DVD-kwaliteit en een link hier te plaatsen
DVD kwaliteit vanaf een PAL signaal?

quote:
Noork schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:49:
[...]

DVD kwaliteit vanaf een PAL signaal?
Wat ik bedoel is een voldoende hoge kwaliteit zodat niet de encoding de kwaliteit bepaalt, maar de kwaliteit de tv-kaart (+ het inkomend signaal) .

Gisteren een PVR-150 MCE gehaald. Had MCE al draaien, maar met TV-tuner is het echt een meesterlijk pakketje.
Gisteren ff snel een beetje ermee lopen klooien en het werkt echt lekker, beeld is wmb. prima...
Binnenkort nog ff een tweede (en missch. derde) kaart bijkopen zodat tegelijkertijd opnemen ook mogelijk wordt.

Weet iemand of je tegelijk van twee tuners kunt opnemen, de derde kunt gebruiken om TV te kijken en dan evt. ook nog internetten en wat downloaden op de PC, zonder dat het opgenomen beeld schokkerig gaat worden?
Gaat om een P4 2,53Mhz, 512MB RDRAM, 2 schijven.

Of is het ueberhaupt praktisch niet mogelijk om je opnames te verkloten doordat je teveel tegelijk wilt doen?

Ik wil ook wel graag tv gaan kijken op mijn pc. Als ik het topic een beetje doorlees lijkt de Haupage pvr 150 de beste beeldkwaliteit te hebben. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik draai win xp pro en vraag me af of die kaart daaronder werkt, of alleen echt onder mce?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws