Gathering of Tweakers

Quicksearch
ik heb al een tijdje een pvr150 mce.
leuk kaartje heeft maar even goed gewerkt tot ik me systeem opnieuw instaleerde:(.
nu heb ik tijd over om er goed na te kijken.

met chris tv heb ik haar scherp beeld maar geen geluid.
met Dscaler heb is af en toe geluid met haperde psst er tussen(zo geluid dat je heb bij sneeuw tv).

Eigenlijk wil ik chris tv blijven gebruiken omdat dit gewoon een goed programma is.
(buiten het feit om dat ik niet goed weet hoe het werk, 45 min opnemen is dat ook ruim 1.5gb, lijkt me overdreven maar wel is avi :S)
dus tips om de hardware encoder goed te laten werken is meegenomen.

ik ga deze kaart vooral gebruiken om tv programma's op te nemen om later terug te kijken.

Ik heb geprobeert
- kaart herinstalleren
- driver update
- geluids driver update
- meerdere tv progs, lees chris tv en Dscaler.

ik weet dus niet meer waarom ik geen geluid uit deze kaart krijg, geluid geen via pci dus geen gekut met intern kabeltje.

quote:
wd200 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:45:
ik heb al een tijdje een pvr150 mce.
leuk kaartje heeft maar even goed gewerkt tot ik me systeem opnieuw instaleerde:(.

dus tips om de hardware encoder goed te laten werken is meegenomen.

ik weet dus niet meer waarom ik geen geluid uit deze kaart krijg, geluid geen via pci dus geen gekut met intern kabeltje.

Ga gewoon naar www.hauppauge.tv haal daar het WINTV2000 programma.
Hiermee zal de kaart gewoon goed moeten werken.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Yeaah..ik heb een nieuwe gekocht (mijn Dazzle 2006 sucks:p). 'k heb nu de Hauppauge PVR-500 ;) met dubbele tuner....SUPER in combinatie met Windows XP MCE en mijn XBOX 360 :p
Join WhatPulse

Zal ik gaan voor een nVidia NVTV of een Sapphire Theatrix (met ATi Theater 550 pro chip) In reviews komt altijd de theater bovenaan en de NVTV of helemaal onderaan of gelijk met de ATi. Beiden zijn overigens bij Salland nu te koop
quote:
The_Doman schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:21:
[...]

Ga gewoon naar www.hauppauge.tv haal daar het WINTV2000 programma.
Hiermee zal de kaart gewoon goed moeten werken.

deze geeft een fout tijdens het opstarten van de applicatie :S.
eigenlijk wil ik het liefst chris tv, goede kwaliteit en opnemen gaat vrij makkelijk

quote:
wd200 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:24:
[...]
deze geeft een fout tijdens het opstarten van de applicatie :S.
eigenlijk wil ik het liefst chris tv, goede kwaliteit en opnemen gaat vrij makkelijk

WINTV2000 moet gewoon functioneren met je Hauppauge 150 kaart.
Heb je wel ALLES geinstalleerd?
Buiten de basisdriver heb je de volgende bestanden nodig om WINTV2000 te laten werken.

Kijk hiervoor op de support pagina van Hauppauge
- Driver DLL update (bevat additionele bestanden voor WinTV2000)
- Hauppauge MPEG decoder
- De WinTV2000 applicatie natuurlijk.

ChrisTV heeft bij mij nog niet goed gewerkt in combinatie met mijn PVR150 kaartjes, misschien zal ik de laatste versie weer eens proberen.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Hauppage PVR-350

Na enkele jaren zonder video recorder gezeten te hebben, begon ik het meer meer irritant te vinden om bepaalde programma's en films niet kunnen (be)kijken. DVD recorders met een harde schijf vind ik nog te duur echter een goede TV-kaart voor in mn PC met recorder mogelijkheden, leek mij een goed alternatief.
Na wat onderzoek en lezen van veel recensies, voornamelijk in dit topic, heb ik gekozen voor een Hauppage PVR 350.

Waarom een PVR 350?

De kaart heeft een TV-out, en een afstands bediening. 2 uur voor een monitor naar een opgenomen film kijken kan, maar liever zit ik op een comfortabele stoel voor de tv :)
Een afstandsbediening is dus wel zo handig.

Recorder functies. Ik heb een 250 Gig harde schijf. Aan ruimte gebrek voor de opnames hoef ik voorlopig niet te denken :)

De kaart heeft hardwarematige MPEG 2 omzetter zodat ik mijn oude videobanden kan coderen zonder dat ik gelijk mijn pc voor uren niet meer soepel kan gebruiken omdat anders de processor belasting dusdanig hoog wordt dat mn PC erg traag wordt (Pentium 4 2.4 Ghz)

Kaart dus besteld en binnen 3 dagen binnen gekregen.
De kaart is geleverd met alle benodigde aansluit snoeren en en duidelijke handleiding in het Nederlands.

Een vrij PCI slot gezocht, kaart en de software geinstalleerd.
Cabel aangesloten (casema).
Oeps, zwart beeld en geen geluid. Diverse instellingen in de software van de kaart veranderd zonder effect.
De kaart in een ander PCI slot gedaan (van slot 3 naar slot 4 op een Asus P4P800) en.....alles werkt direkt.....

Automatisch de kanalen laten zoeken werkt uitstekend. Sommige kanalen even handmatig iets nauwkeuriger gezet.
1 of 2 kanalen liep het geluid niet in sync maar dat is opgelost door bij het audio gedeelte te kiezen voor mono ipv stereo.

De kanalen op mijn eigen volgorde gezet en de radio stations onder enkele presets opgeslagen.

Voorlopige conclusie: Ik vind het beeld prima (Samsung 970P en Loewe planus). De instellingen in de software zijn ruim voldoende.

De recorder software doet wat het moet doen.

Met uitzondering van het wisselen van het PCI slot is de installatie vlekkeloos verlopen.

:) :)

Ik ben blij met mijn keuze.
Mijn dank gaat uit naar de TS en alle ervaringen die mij heben geholpen om tot deze keuze te komen.

:Y)

Liever een goede buur, dan een hoge huur.....

Heeft iemand enig idee waar dit volgende probleem aan ligt?

Ik heb mijn videorecorder aangesloten op de comp dmv tulp aansluitingen in een hauppauge pvr150. Als ik de video bekijk, is er geen probleem, als ik hem echter ga capturen, dan verschijnen er soms allerlei blokjes in het beeld. En dan heb ik het over grote blokjes, over ongeveer de helft van het beeld. Het lijkt een beetje op tearing, maar dan in de vorm van grote blokjes. Aan de gekozen kwaliteit kan het niet liggen, mpeg 2 op dvd kwaliteit.

Dan schrijft hij ongeveer 8Mbit p/s weg toch...dan kan het toch bijna niet aan mn HD liggen. Die bovendien ook nog eens erg snel is. Maxtor Sata 7200rpm, 16mb cache.

P4 3Ghz HT | Twinmos DC 4*512 DDR400 | 160Gb WD ATA133 | 250Gb Maxtor Sata 16mb | ATI Radeon X1950 Pro 512Mb | Sound Blaster Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Coolermaster 450W Real Power | @ Samsung LE26R71

ik heb gister een tv-pvr 150 gekocht. Werkt allemaal perfect. Is het mogelijk om nu in de toekomst een 2e (en 3e) kaart erbij te prikken? zodat je dus 2 (of 3) zenders kan opnemen? of 1 opnemen en 1 kijken? ik kan niet echt ergens een antwoord vinden, ik heb wel het vermoeden dat het kan omdat meerdere de mensen hier 2 kaarten hebben. Werken ze samen dan of start je gewoon 2 x tv2000 op?

Ik mis inderdaad ook de (Ati) AIW kaarten. Afhankelijk van de versie, heb je een goede tot een enorme hoeveelheid connectie opties, is de bijgeleverde software redelijk volledig, en als je geen idioot GPU intensieve 3D games speelt is dit een qua prijs heel gunstig alternatief.
Ik gebruik er al jaren een ik ben aan mijn 3e bezig, en als je je grafische kaart moet/wil upgraden valt de extra prijs voor een AIW variant erg mee, en juist omdat het 1 apparaat is, heb je ook minder ellende met minder goed samenwerkende componenten.....

Wat betreft de software mis ik de WinAmp plugin:
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138360
(Zelf overigens geen ervaring mee, maar voor de volledigheid).

BooBs for BraiNs

quote:
masser120 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:33:
Ik heb een vraag:

Ik heb een PCTV 100e en ik heb een probleem. Bij het zoeken naar kanalen krijg ik een unhandled exception:

[...]

Dit is versie 2.01 en updaten naar 2.02 helpt niet :(. Ook leuk dat ze een dooie link hebben geplaatst voor de update naar versie 2.10 :( :X |:(

Wat moet ik dan doen (support Pinnacle duurt toch veel te lang...)

er moet ergens iets niet ingevuld zijn (een listbox/combobox of zo)
wsch ergens waar je een land moet kiezen

H!GHGuY wijzigde dit bericht 26-03-2006 15:19 (14%)

Yo momma's so fat, Dr. Martens had to kill 3 cows just to make her a pair of shoes.

quote:
tennisbal schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:29:
ik heb gister een tv-pvr 150 gekocht. Werkt allemaal perfect. Is het mogelijk om nu in de toekomst een 2e (en 3e) kaart erbij te prikken? zodat je dus 2 (of 3) zenders kan opnemen? of 1 opnemen en 1 kijken?

Ja, dit kan, ik heb zelf een PVR500, wat eigenlijk niets anders is dan twee PVR150's op 1 bordje gesoldeerd.

quote:
ik kan niet echt ergens een antwoord vinden, ik heb wel het vermoeden dat het kan omdat meerdere de mensen hier 2 kaarten hebben. Werken ze samen dan of start je gewoon 2 x tv2000 op?

Ik gebruik geen tv2000, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wel kan ik met andere programma's gewoon allebei de kaarten (1 x PVR500 = 2 x PVR150) tegelijkertijd gebruiken

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

quote:
Wirf schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:44:
[...]

Ja, dit kan, ik heb zelf een PVR500, wat eigenlijk niets anders is dan twee PVR150's op 1 bordje gesoldeerd.

[...]

Ik gebruik geen tv2000, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wel kan ik met andere programma's gewoon allebei de kaarten (1 x PVR500 = 2 x PVR150) tegelijkertijd gebruiken

Ik ehb dus ook een PRV-500 (superkaartje) overigens in combinatie met Windows XP MCE (met xbox360 als extender).

Wat ik mij nu afvraag he...weet iemand hoe je de zenders kunt fine-tunen (vanuit MCE), ik gebruik overigens NIET de wintv2000 applicatie.
is het iemand gelukt om 3 hauppage 150 kaarten in een pc te bouwen en dan 2 zenders opnemen en 1 kijken? of is dit niet mogelijk

Reg. datum: 15 september 2000

@ Floppydos: draai jij ook Windows XP en een cpu met HT?

Sinds paar dagen heb ik een hauppage wintv pvr-350 en ik krijg hem gewoon niet aan de praat.

systeem: P4 2.8C, Asus P4C800 deluxe, ATI X850 XT PE AGP, SB Live audiocard en er draait op Windows XP Pro met SP2

Het probleem is dat zodra WinTV 2000 opgestart wordt, de pc gelijk gaat hangen.

Geprobeerd:
- ander PCI slot
- volgens de instructie van Hauppage bij installatieproblemen op Windows XP
- driver uit CD
- laatste driver uit de site van Hauppage zelf
- HT uitgeschakeld bij Task Manager

Ik heb die kaart ook geprobeerd op mijn ander pc'tje: P3 1200, Asus TUSL2-C, ATI 9500, SB Live en Windows XP Pro + SP2.
Hier exact hetzelfde probleem ook.
quote:
bonceng schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:34:
@ Floppydos: draai jij ook Windows XP en een cpu met HT?

Sinds paar dagen heb ik een hauppage wintv pvr-350 en ik krijg hem gewoon niet aan de praat.

systeem: P4 2.8C, Asus P4C800 deluxe, ATI X850 XT PE AGP, SB Live audiocard en er draait op Windows XP Pro met SP2

Het probleem is dat zodra WinTV 2000 opgestart wordt, de pc gelijk gaat hangen.

Geprobeerd:
- ander PCI slot
- volgens de instructie van Hauppage bij installatieproblemen op Windows XP
- driver uit CD
- laatste driver uit de site van Hauppage zelf
- HT uitgeschakeld bij Task Manager

Ik heb die kaart ook geprobeerd op mijn ander pc'tje: P3 1200, Asus TUSL2-C, ATI 9500, SB Live en Windows XP Pro + SP2.
Hier exact hetzelfde probleem ook.
mischien pc aarden? ik heb dezelfde kaart zaterdag gekocht en werkte direct perfect. ervoor zeer veel gekloot met een pctv pro (zobnder succes)

Discovery Channel

quote:
tennisbal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:12:
is het iemand gelukt om 3 hauppage 150 kaarten in een pc te bouwen en dan 2 zenders opnemen en 1 kijken? of is dit niet mogelijk
icm met MCE is me dat wel gelukt met 2 PVR500MCE kaarten = 4 zenders tegelijk opnemen :)

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

Chemie het leukste wat er is.

quote:
tennisbal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:12:

Ik heb een PVR350 en een PVR500 in een pc en dat werkt prima. (Niet met MCE = max 2 tuners) Ik doe dat met GBPVR op het forum daar lees ik over mensen met zelfs 6 tuners in een systeem en schijnt geen probleem te zijn.

@The handy
Ben benieuwd hoe je dat voorelkaar gekregen hebt aangezien MCE max 2 analogetuners onderstuent

leonbong wijzigde dit bericht 27-03-2006 19:50 (11%)

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

quote:
tennisbal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:45:
[...]

mischien pc aarden? ik heb dezelfde kaart zaterdag gekocht en werkte direct perfect. ervoor zeer veel gekloot met een pctv pro (zobnder succes)

Ik heb geen verstand van elektriciteit, ik woon in een oude flat dus ik denk dat de stopcontacten niet geaard zijn.
Maar voor die kaart heb ik een pctv pro in zitten en die heeft altijd al goed gewerkt.
Discovery Channel

quote:
leonbong schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:49:
[...]

Ik heb een PVR350 en een PVR500 in een pc en dat werkt prima. (Niet met MCE = max 2 tuners) Ik doe dat met GBPVR op het forum daar lees ik over mensen met zelfs 6 tuners in een systeem en schijnt geen probleem te zijn.

@The handy
Ben benieuwd hoe je dat voorelkaar gekregen hebt aangezien MCE max 2 analogetuners onderstuent

de 2 analoog+1digitale tuner is een standaard limit om waarschijnlijk the compatibaliteit/werking van MCE te garanderen

als je de kaart installeerd staat deze wel in MCE maar disabled/verborgen in MCE zelf("EnabledForMCE"=dword:00000000)
dmv wat tuner instellingen aan te passen in het register kan je die heel makkelijk (als je dezelfde tuner gebruikt wel) aanzetten, het is een beetje kijken vergelijken en aanpassen gebeuren

ThaHandy in "[XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks"

http://members.home.nl/thahandy/got/mce4recs.jpg

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

Zijn er eigelijk al tv kaarten aangekondigt als de Hauppauge PVR150 maar dan met een PCI-E 1x of 4x poort? Zodat die poorten eindelijk gebruikt kunnen worden op die nieuwe moederborden. En dan wordt mn keus voor een moederbord al een stuk makkelijker :)...
Chemie het leukste wat er is.

ATI heeft een dual-tuner met PCI-E1X

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

Is er een verschil tussen de modellen van wintv pvr-350 eigenlijk? Ik heb net gemerkt dat ik model 991 heb terwijl op de site van Hauppage alleen 2 modellen staan aangegeven: 990 voor NTSC en 993 voor PAL/SECAM.

Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn kaartje niet werkt?
Hoe zit het met DVB-s kaarten?
Ik woon achteraf waar alleen maar satelliet te ontvangen is.
Ondertitel not available
Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
Hoe zit het met DVB-s kaarten?

Deze geven een veel beter beeld dan analoge TV kaarten, omdat het digitale satelliet signaal nu eenmaal beter van kwaliteit is dan het analoge signaal.

Nadelen:
Windows MCE heeft geen/slechte ondersteuning voor DVB-s kaarten
Zappen (veel) duurt langer.

Ik heb een Skystar2 kaart met een Phoenix interface en CanalDigitaal kaart, subliem beeld

Het verschil tussen praktijk en theorie is in de praktijk groter dan in theorie

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws