Hauppage PVR-350
Na enkele jaren zonder video recorder gezeten te hebben, begon ik het meer meer irritant te vinden om bepaalde programma's en films niet kunnen (be)kijken. DVD recorders met een harde schijf vind ik nog te duur echter een goede TV-kaart voor in mn PC met recorder mogelijkheden, leek mij een goed alternatief.
Na wat onderzoek en lezen van veel recensies, voornamelijk in dit topic, heb ik gekozen voor een Hauppage PVR 350.
Waarom een PVR 350?
De kaart heeft een TV-out, en een afstands bediening. 2 uur voor een monitor naar een opgenomen film kijken kan, maar liever zit ik op een comfortabele stoel voor de tv
Een afstandsbediening is dus wel zo handig.
Recorder functies. Ik heb een 250 Gig harde schijf. Aan ruimte gebrek voor de opnames hoef ik voorlopig niet te denken
De kaart heeft hardwarematige MPEG 2 omzetter zodat ik mijn oude videobanden kan coderen zonder dat ik gelijk mijn pc voor uren niet meer soepel kan gebruiken omdat anders de processor belasting dusdanig hoog wordt dat mn PC erg traag wordt (Pentium 4 2.4 Ghz)
Kaart dus besteld en binnen 3 dagen binnen gekregen.
De kaart is geleverd met alle benodigde aansluit snoeren en en duidelijke handleiding in het Nederlands.
Een vrij PCI slot gezocht, kaart en de software geinstalleerd.
Cabel aangesloten (casema).
Oeps, zwart beeld en geen geluid. Diverse instellingen in de software van de kaart veranderd zonder effect.
De kaart in een ander PCI slot gedaan (van slot 3 naar slot 4 op een Asus P4P800) en.....alles werkt direkt.....
Automatisch de kanalen laten zoeken werkt uitstekend. Sommige kanalen even handmatig iets nauwkeuriger gezet.
1 of 2 kanalen liep het geluid niet in sync maar dat is opgelost door bij het audio gedeelte te kiezen voor mono ipv stereo.
De kanalen op mijn eigen volgorde gezet en de radio stations onder enkele presets opgeslagen.
Voorlopige conclusie: Ik vind het beeld prima (Samsung 970P en Loewe planus). De instellingen in de software zijn ruim voldoende.
De recorder software doet wat het moet doen.
Met uitzondering van het wisselen van het PCI slot is de installatie vlekkeloos verlopen.
Ik ben blij met mijn keuze.
Mijn dank gaat uit naar de TS en alle ervaringen die mij heben geholpen om tot deze keuze te komen.