Het grote Dell Inspiron 9400 topic!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 14.519 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]had misschien toch f beter terug kunnen kijken in dit topic........dan had je mijn drama kunnen lezen voor wat betreft die m90..............helaas maar het is echt een galbak.
superslechte laptop
slecht beeld
veel foutmeldingen
en niet snel
om mee te beginnen dan

ook ik had flink wat korting, ruim 1000 euro
maar ja slecht blijft slecht
heb hem dan ook terug gestuurd[quote]

Ik had jouw bericht al eerder gelezen. Maar naar een klein onderzoek op meerdere fora en een nieuwe topic hier bij tweakers was ik toch overtuigd. De meeste gebruikers zijn erg tevreden. Maar toch bedankt voor je reactie!
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Heeft iemand toevallig een fiberglass snap on voor deze laptop over?
Ik ben vergeten er een te bestellen bij aanschaf. Ik kan ze op de site ook niet los vinden.
Of weet iemand of ze uberhaubt los verkrijgbaar zijn..

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk !

Ik heb zojuist mijn 9400 besteld.

2,0 Ghz Core Duo
Xp pro met media
1,5 Gb Ram
1920*1200 17" scherl
80 Gb 7200 rpm hdd
Geforce 7900 GS 256mb
Bluetooth 2.0
9-cell batterij
En een draagtas, voor andere specs vraag maar :)

Ik hoop hem ergens volgende week te ontvangen.! Ik zal iets laten weten over de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dit is m'n eerste post in deze thread. Heb met veel interesse
pagina's 1 tot 20 gelezen en dan de laatste 4 ofzo.

Drama's.

Mijn persoonlijke ervaringen met Dell zijn kort en krachtig. Mijn Dimension desktop werd volledig in orde geleverd. Maar ik herinner me dat de firma eens een laptop kocht en dat hij gewoon dubbel werd geleverd, met een dubbele factuur uiteraard. Als bedrijf heb je dan natuurlijk wel het voordeel dat je dan gewoon niet betaald aangezien je achteraf kan betalen. Ze stonden er dan ook meteen om hem terug op te laden.

Rond pagina hier 20 zaten we op het punt dat zowat iedereen die de 9400 bestelde een slecht scherm had. Wat er daarna nog verteld is weet ik niet, maar 'k zou toch nog graag enkele ervaringen horen (stiekem hoop ik dat Dell de schermen over de laatste maanden verbeterd heeft??).

a) Dus vraag ik wat de meeste recente ervaringen zijn met de I9400?
b) Of een 1440x900 scherm dus slechtere kwaliteit levert dan de WUXGA?
Eigenlijk wil ik WUXGA mijden.
c) Of de 9-cell batterij een grote meerwaarde biedt? Ik neem aan dat dat ding stevig verbruikt.
d) Wat is de bouwkwaliteit? Issie zo groot en zwaar en heet dat je 'm niet gezellig op je schoot kan nemen?
e) Waarom kan ik in godsnaam geen I9400 meer (in tegenstelling tot gisteren) configureren met WXGA? Wat ik ook aanklik, ik krijg telkens de melding dat de "processor niet compatibel is met het gekozen scherm." Bollocks.

De enige reden waarom ik voor de I9400 zou gaan en niet voor de I6400 is de grafische kaart.

Dank voor je antwoorden!

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de nvidia site is een nieuwe driver te downloaden voor de geforce 6800 en 6900 series. Ik heb geprobeerd de nieuwe driver te installeren voor de geforce go 6900, maar als ik de installatie uitvoer dan krijg ik uiteindelijk te horen dat de juiste hardware niet is gevonden.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

De laptop bevalt me verder prima, erg snel!
Heb de 1440 scherm en moet inderdaad zeggen dat er grote licht lekkage is aan de onderkant en je moet er precies goed voor zitten voor goed resultaat, al zie je dan aan de buitenkanten van het scherm al weer verandering. Heb er eigenlijk wel een beetje spijt van dat ik niet voor de truelife ben gegaan.
De 9 cell batterij gaat bij mij niet langer dan 3 uur mee.
De laptop kan prima op schoot, al wordt ie wel erg fucking warm!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de truelife dan zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-07 09:16
helderder, scherper en beter contrast, ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook dat scherm is zwaar onder de maat
flinke lichtlekkage
zeer geringe inkijkhoek
gewoon erg matig, zeker voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maaruh, niemand heeft problemen met het installeren van nieuwste nvidia driver voor 7900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muld15** heb je ook de 1920*1200 uitvoering dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die had ik ja
heb hem weer ingepakt en teruggestuurt
zo slecht dus
helaas want nu ben ik nog steeds op zoek naar een goede desktopvervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan misschien eens kijken naar de Macbook Pro? Hij is wel een pak duurder, maar ik denk wel dat de kwaliteit een stuk hoger is dan een Dell. (Hij is ook veel dunner en lichter.) Sinds ik heb gelezen dat je er ook Windows XP op kan draaien (als je de kennis hebt om er wat aan te wringen), neem ik hem ook in overweging, maar dan weer die grafische kaart die niet 100% optimaal is eh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 19:05
A_A_R schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:00:
Tot mijn groot verdriet doet het LCD-scherm (1920x1200) het niet meer :'(
<knip>
To be continued...
Vorige week donderdag is er een monteur langsgeweest om mijn monitor te vervangen. Oorzaak is onbekend, toen ik hem vroeg waaraan het eventueel kan liggen vertelde hij dat er zo weinig getest wordt in de fabriek dat er relatief meer "slechte" LCD-schermen de fabriek verlaten. Reden: te duur om alles af te testen, achteraf een monteur laten vervangen zou goedkoper zijn. :o
In elk geval doet hij het weer, en ik ben tevreden over de service. Ik ben snel teruggebeld voor een afspraak en de reden waarom het pas afgelopen donderdag is vervangen ligt aan het feit dat ik geen eerdere mogelijkheid had.
Hopelijk was dit wel mijn laatste serviceaanvraag... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Bij mij duurt het erg lang voordat het wireless netwerk weer verbinding heeft nadat hij in standby heeft gestaan.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de prestaties van de laptop. Ik kan er alles op spelen en het scherm bevalt me ook prima. Ik heb het true life scherm.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff, vanmiddag is m'n Inspiron ook toegekomen (met Geforce 7900 Gs), direct aan de slag gegaan om Windows volledig te herinstalleren (zonder alle trialware rotzooi die dell er standaard bijzet) en het eerste game (Flight Simulator 2004) dat ik daarna probeer geeft al hele hoop artifacts (voor de rest wel prachtige graphics en goeie framerate). Om te kijken of het aan het game/kaart ligt heb ik nog even een willekeurig ander game (Mohaa) getest, resultaat: exact dezelfde artifacts..
Ik weet nu niet of het aan de temperatuur ligt (op m'n kamer is het snikheet) en de temperatuur van de gpu hangt constant rond 50°C of aan de kaart zelf of aan een foute driversetting (ik gebruik de driver van dell), maar morgen kan ik al na één dag met support gaan telefoneren |:(

update (20 juli): vanmorgen met support getelefoneerd, die **** probeerde me te doen geloven dat m'n laptop perfect werkte: "u kan windows gebruiken, surfen en dvd's kijken enkel uw games werken niet, het lijkt mij dat de fout bij uw games ligt", ik heb serieus op m'n strepen moeten staan of hij had me afgescheept, terwijl ik echt wel zeker weet dat er iets aan de 3d-kaart scheelt: vandaag nog even 3dmark06 laten lopen: ook superzware artifacts, behalve bij de cpu tests... je moet nu toch echt geen 5 jaar gestudeerd hebben om daar je conclusies uit te trekken.. Ondanks het feit dat ik zelfs 3 jaar omnium garantie heb, kan er zelfs eens niemand komen met een andere 3d-kaart, gewoon om te kijken of door er een nieuwe kaart in te steken, het probleem zou opgelost zijn :O van dienst na verkoop gesproken :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 13:09 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 20:15
hey mensen,

ik moet voor school straks een laptop hebbe,
nu weet ik al zeker dat ik de 9400 wil, simpelweg omdat er een 7900 gs iz zit.
en die zijn weinig te krijgen in laptops.
nu heb ik het volgende samengesteld:

Processor intel core duo t2400
Operating system windows xp home met media
Garantie 1 jaar collect en return service

LCD scherm 17” resolutie: 1440 X 900
Geheugen 1024MB 667MHz DDR2
(en dan niet 2 reepjes van 512 maar 1 van 1024)

Harde schijf 80GB 7200 RPM SATA
Optische drive dvd brander 8X
Batterij 9 cell 80 WHr batterij

Grafische kaart nvidia geforce go 7900 GS 256MB

Bluetooth dell wireless 350 bluetooth 2.0 module

Dingen die ik niet hoef:
Microsoft software microsoft Works 7.0 OEM

Vraagprijs internet: 1567 euro

Acties om op die prijs te komen: gratis dubbel geheugen (scheelt ??? euro)
Geen verzendkosten (scheelt 89 euro)

ik heb begrepen dat je via de telefoon een nog leukere prijs moet kunnen realiseren, nou is mijn vader een verkoper die elke dag mensen oplicht voor zn werk dus ik kan gerust stellen dat hij een gedreven afdinger is.
echter vindt hij de prijs van 1500 euro voor een laptop wel erg veel, hij snapt niet dat dat model bij de mediamarkt voor 700 euro niet goed genoeg is. (me pa is nogal a-technisch)
voor de laptop wil hij niet verder gaan dan 1200 euro.

denken jullie dat dit mogelijk is? dat zou betekenen dat er 350 euro van de prijs afgelult moet worden.
lijkt mij een beetje veel maar heb totaal geen ervaring met de telefonische dienst van dell.

(en voor dat iemand begint vanne: waarom bel je niet gewoon, dan weet je het! me pa is nog op vakantie en komt maandag terug, maar ik moet de laptop eind augustes wel hebben:P. en zelf ben ik niet zo vlot als het gaat om brutaal afdingen)

kan iemand mij helpen in deze hete dagen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb een probleempje. Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe inspiron 9400, alleen jammer dat het afspelen van dvd gepaard gaat met schokkend of haperend geluid, iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

thx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 20:15
bobje_2 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:03:
hey mensen,

ik moet voor school straks een laptop hebbe,
nu weet ik al zeker dat ik de 9400 wil, simpelweg omdat er een 7900 gs iz zit.
en die zijn weinig te krijgen in laptops.
nu heb ik het volgende samengesteld:

Processor intel core duo t2400
Operating system windows xp home met media
Garantie 1 jaar collect en return service

LCD scherm 17” resolutie: 1440 X 900
Geheugen 1024MB 667MHz DDR2
(en dan niet 2 reepjes van 512 maar 1 van 1024)

Harde schijf 80GB 7200 RPM SATA
Optische drive dvd brander 8X
Batterij 9 cell 80 WHr batterij

Grafische kaart nvidia geforce go 7900 GS 256MB

Bluetooth dell wireless 350 bluetooth 2.0 module

Dingen die ik niet hoef:
Microsoft software microsoft Works 7.0 OEM

Vraagprijs internet: 1567 euro

Acties om op die prijs te komen: gratis dubbel geheugen (scheelt ??? euro)
Geen verzendkosten (scheelt 89 euro)

ik heb begrepen dat je via de telefoon een nog leukere prijs moet kunnen realiseren, nou is mijn vader een verkoper die elke dag mensen oplicht voor zn werk dus ik kan gerust stellen dat hij een gedreven afdinger is.
echter vindt hij de prijs van 1500 euro voor een laptop wel erg veel, hij snapt niet dat dat model bij de mediamarkt voor 700 euro niet goed genoeg is. (me pa is nogal a-technisch)
voor de laptop wil hij niet verder gaan dan 1200 euro.

denken jullie dat dit mogelijk is? dat zou betekenen dat er 350 euro van de prijs afgelult moet worden.
lijkt mij een beetje veel maar heb totaal geen ervaring met de telefonische dienst van dell.

(en voor dat iemand begint vanne: waarom bel je niet gewoon, dan weet je het! me pa is nog op vakantie en komt maandag terug, maar ik moet de laptop eind augustes wel hebben:P. en zelf ben ik niet zo vlot als het gaat om brutaal afdingen)

kan iemand mij helpen in deze hete dagen???
niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik wist niet dat je bij Dell kon afdingen? 8)7

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Stiekuhm wil je natuurlijk een goeie videokaart om te gamen he :P voor school hoef je bij mijn weten heus geen high-end kaaar te hebben ;)

Afdingen en onderhandelen over opties (gratis printer gedoe) is mogelijk maar afdingen met grote bedragen vergeet dat maar :)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CycloneX schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:36:
[...]

Afdingen en onderhandelen over opties (gratis printer gedoe) is mogelijk maar afdingen met grote bedragen vergeet dat maar :)
Zeker bij Dell. Mijn laptop komt een deze dagen aan en er is van alles mis gegaan bij de bestelling doordat er met een creditcard is betaald. Dell had de eerste keer dat ze het bedrag op de creditcard probeerden te verhalen, hun geld al gekregen alleen hun systeem dacht van niet. Vervolgens probeerden ze het nog 2 keer: Mastercard heeft daarop de creditcard uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. Niet blij mee dus, zo'n grote organisatie maakt zulke blunders (Dell). Gevolg: bestelling vertraagd..

Alleen deze knullige actie werd afgedaan bij Dell met 'Ja sorry meneer, wij zijn ook mensen en die kunnen fouten maken.' Ik had namelijk aangestuurd op compensatie voor de geleden 'schade'. Maar omdat de laptop nog steeds binnen 10 werkdagen bij mij zou zijn, kan Dell geen compensatie geven. Ach.. je bent groot en soms wordt je daar een beetje arrogant van denk ik dan.

De configuratie die ik besteld heb:

9400 Bronze N07941 200-40100
Inspiron 9400 Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 210-16304
17" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display 230-10021
100 Euro off ex vat 239-10572
Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre 320-10121
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) 370-12183
No Floppy Drive Option 385-10276
100GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive 400-12237
Free HDD from 80GB to 100GB 237-10071
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software 429-11676
Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell) 451-10202
256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS 490-10546

En de status bij UPS:
LIMERICK, IE 07/19/2006 8:57 P.M. ORIGIN SCAN
IE 07/20/2006 9:59 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

En hier had ik een vraag over..
Als het goed is zou die dan maandag moeten komen, maar het ding ligt nog steeds in Ierland! Iemand hier meer informatie over? UPS zegt op de site dat ze 3 werkdagen doen over een pakketzending van Ierland naar Nederland... Dan kan ik het toch morgen verwachten?...

* SanderTje! kan niet echt meer wachten namelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 23-07-2006 18:11 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

SanderTje! schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:04:
[...]

En de status bij UPS:
LIMERICK, IE 07/19/2006 8:57 P.M. ORIGIN SCAN
Lol die status heb ik ook alleen ik wacht op een 640M ;)

Morgen lijkt me moeilijk dan zouden ze vannacht moeten gaan vliegen, mijn voorgaande zendingen gingen vanuit Ierland naar Frankrijk (Lille) dan naar Eindhoven daar is een verdeelstation en daar gaat via UPS vrachtwagens verder het land in. Van Frankrijk naar Nederland doen ze in een nacht althans dat was toen met mijn scherm zo om 9 uur s'ochtends stonden ze voor mijn deur terwijl die doos de avond daarvoor om 23 uur nog in Lille stond ;)

Ik weet ook van anderen dat hun pakket ook weer anders ging maar dat via Frankrijk heb ik 2x meegemaakt.

[ Voor 48% gewijzigd door CycloneX op 23-07-2006 18:14 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
CycloneX schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:09:
[...]

Lol die status heb ik ook alleen ik wacht op een 640M ;)
Nice, heb je ook dezelfde data erbij staan als dat ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

SanderTje! schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:09:
[...]

Nice, heb je ook dezelfde data erbij staan als dat ik heb?
LIMERICK, IE 07/19/2006 6:40 P.M. ORIGIN SCAN

UPS standaard is verzendingen op werkdagen, dus zouden ze op zondag ook gewoon werken voor maandag is de vraag :P

[ Voor 17% gewijzigd door CycloneX op 23-07-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Ik mocht dus de 9400 uitzoeken voor mijn werk, nu had ik er natuurlijk liever een 7900 kaartje in gehad alleen was dit helaas budgetair niet toegestaan, nu heb ik dus een ati x1400 256mb erin laten zetten, ik snap dat dit niet echt een gamekaartje is, maar is het nu zo dat geen een game(world of warcraft of BF 2) hier goed op zal draaien of werkt dit wel alleen, op een lagere resolutie bijvoorbeeld 1024x768.

Voor de rest zit er een gig mem in en een 7200rpm schijfje. Ik kan het zelf nog niet testen aangezien ik de laptop nog niet binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp echt niet dat men nog overweegd om een dell 9400 aan te schaffen!!
kijk aub even dit topic terug en probeer eens te tellen hoeveel mensen bv een groot probleem met het scherm krijgen/hebben.
dan wil je toch niet weer een dell!!
en als het scherm dan zogenaamd wel technisch voldoet dan voldoet het nog steeds niet aan de eisen wat men er aan mag stellen.
loop eens een media-markt of wat voor zaak dan ook binnen en kijk een naar andere merken wat voor kwaliteit die schermen hebben en zet dit eens langs de dell notebooks!!!!
serieuze shit is het.................
dat was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ik ben ook niet echt tevreden over mijn scherm. Heb de laptop dan ook nu alweer te koop staan op marktplaats.

Ik heb het WXGA+ scherm, maar ben er ontevreden over. Technisch is hij in orde, ik kan alleen op sommige pagina's geen kleurtinten onderscheiden: lichtgrijs en wit bijvoorbeeld. Ik kan het contrast wel verhogen/verlagen, maar dat heeft natuurlijk ook weer invloed op al het andere. Mijn buurman had een laptop, een Inspiron 6000 met een veel beter beeld! Hij had geloof ik iets van 1680x ... op een 15.4, en het zag er gewoon echt heel goed uit. Ik vraag mij nog steeds af welk scherm hij heeft. Bij mijn laptop heb ik soms idee dat ik ergens recht voor moet gaan zitten om dat deel goed te zien. Kan ook een kwestie van gewenning zijn. Ook voert hij geen anti-aliasing uit op de letters... en dat doet mijn CRT al jaren. Aan de videokaart ligt het niet, dat is de 7900 GS.

Nu is mijn vraag.. en na wat gezoek op internet word ik er niet echt wijs uit... is het WUXGA+ scherm zoveel beter? De contrastverhouding van beide schermen is namelijk 300:1. Ik wil gewoon een kleurechte TFT en als ik deze laptop, gloedjenieuw, heb verkocht wil ik een laptop met een scherm dat beter geschikt is voor de dingen die ik ermee wil doen, kleurechtheid, CRT-like vind ik dus heel belangrijk.

Voldoet een WUXGA+ met TrueLife dan?

En... Kan iemand misschien een foto maken van zijn WUXGA+ scherm? Op notebookforums staan ook wel foto's, maar daar word ik niet echt wijzer van.

Help... graag advies. Ik baal namelijk ontzettend en het frustreert enorm.

Oh ja, wanneer Dell de laptop terug neemt, kost mij dat 30% van het aankoopbedrag, 30% dus van 1843.- . De laptop is via een bedrijf gekocht en daarom kan ik niet gebruik maken van de wet kopen of afstand. Dit om even wat discussie hier te vermijden. :)

[ Voor 89% gewijzigd door SanderTje! op 29-07-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik heb even wat pagina´s doorgelezen (lees: vanaf pagina 25) en steeds blijkt dat mensen veel mankementen aan deze laptop hebben. naja veel.. zoals dat de CPU te heet wordt en daarbij de service van dell ook niet altijd om naar huis te schrijven is:

nu heb ik een laptop uitgezocht (de 9400) en deze volledige gecostumized. nu is mijn vraag alleen:
1. hoe zit het nu, met de service van dell. zijn ze snel? ehmm zijn ze daadkrachtig als er ook iets is.. want ik betaal natuurlijk niet voor niets EXTRA voor mijn 4 jaar garantie (wat zij zogenaamd aanbevelen)

2. hoe zit het met de laptops zijn ze nu wel.. goed? of?

anyway het topic dat ik opende:
Laptop advies (kwaliteit en servicegericht(dell of een ander

mijn pdf (waar alle specs instaan + prijs)
http://www.yousendit.com/...oad&ufid=3785582866CF15AF

is dit een beetje te doen of? thanks alvast voor het antwoorden!, wat zouden jullie doen? ik ben een leeeek op het gebied van laptops (omdat je daar met verschillende factoren werkt enzo en het veel compacter is als een destop pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 11:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik weet niet of je er ook op zou willen kunnen gamen, maar dan zou ik toch de 7900GS erin doen. Daarbij even telefonisch bestellen en aangeven dat je hem niet neemt als je niet gratis 667MHz ram ipv het standaard 533MHz erin krijgt. Ook zou ik je adviseren de 9-cell batterij te nemen als je verwacht er ook mobiel mee te willen werken,
Zelf heb ik een 9400 zonder truelife, en een van de laatste met de 7800GS erin. Ik ben niet zo veeleisend, maar ben er erg happy mee. De mening over het scherm van velen kan ik inderdaad delen, maar ik wist het van tevoren en stoor me er niet enorm aan. Al met al vind ik het een heerlijke laptop iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell :
Ik heb op 10 juli een Inspirion 9400 besteld op de site van Dell.
Ik heb de betaling gedaan op 14 juli en deze is in het systeem gevalideerd op 18 juli.
Vervolgens stelde ik vast dat ik een foutje had gemaakt in de bestelling en belde dit door. De persoon aan de lijn vertelde me dat dit geen probleem was. we zijn nu 22 juli. Vanaf dat moment kon ik mijn status NIET meer bekijken op het internet. Ik belde 23 en 24 juli om te horen te krijgen dat dit door de herboeking komt voor de aanpassing. Geen probleem.
25 Juli, ik bel weer en vraag waarom ik de status nog niet kan zien. Nog altijd bezig met herboeken. Duurt herboeken meer dan 1 week?? Ik krijg te horen dat ik de volgende dag een nieuw ordernummer & klantennummer krijg. Geen probleem ik heb tijd...
Volgende dag krijg ik echter een betalingsherinnering met exact hetzelfde nummer als het nummer van 10 juli.
Vandaag nog steeds geen nieuw nummer.

Maandag alweer bellen. Maarja, die Nederlanders aan de telefoon zijn gelukkig vriendelijk.
Maar ik ben het een beetje beu aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Nou na alle frustraties met mijn scherm: Dell neemt mijn laptop retour. En daar ben ik zeer blij mee. Reden: het scherm beviel totaal niet. Een overdosis aan bleeding had ik namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/9400bleeding/DSC00057.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/9400bleeding/DSC00058.JPG

Ik heb deze foto's geplaatst op Notebookforums.com, mensen daar zeiden direct van dat het onacceptabel was. De meneer van Dell die ik heb gesproken zei: normaal moet u retourkosten betalen (de laptop was besteld via een zakelijke weg), alleen ik zorg ervoor dat u dat nu niet hoeft.

10 augustus wordt de laptop opgehaald. Wat zouden ze er nu mee gaan doen als hij terug is in de fabriek? Men gooit zo'n ding dan toch niet ineens helemaal weg?

Ik was heel tevreden met de laptop alleen een goed scherm was echt niet aanwezig, en dat is best wel een belangrijk element waarvoor ik het nodig ben. Het was het WXGA+ scherm. Ik zou graag nog eens bij hun bestellen alleen ik ben zo bang dat ik weer zo'n scherm krijg. Daarom bestel ik de volgende keer telefonisch, voorwaarde moet zijn dat het scherm in orde is.. als ik vind dat dat niet zo is bij aankomst dan moet Dell het wederom retour nemen. Willen ze dat bij voorbaat niet, dan kun je jezelf een aantal dingen gaan afvragen...

Maar tot zover; prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over mijn probleem van een week of 2 geleden (zie deze post), vorige week is er een technieker aan huis geweest die nieuw moederbord en nv7900gs heeft gestoken in m'n laptop, waardoor alles nu prima werkt.. Al bij al was op een week tijd alles dus opgelost (wel redelijk wat druk moeten zetten op support en ook wat druk laten zetten >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:48:
Even over mijn probleem van een week of 2 geleden (zie deze post), vorige week is er een technieker aan huis geweest die nieuw moederbord en nv7900gs heeft gestoken in m'n laptop, waardoor alles nu prima werkt.. Al bij al was op een week tijd alles dus opgelost (wel redelijk wat druk moeten zetten op support en ook wat druk laten zetten >:) )
Hoe heb jij die druk uitgeoefend dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft misschien wel wat geholpen dat m'n vader voor z'n werk redelijk wat koopt bij dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 15:05
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:04:
  • Ik had toch wel verwacht dat er een recover cd / boot optie aanwezig was, iig iets waarmee je de recover partitie op de harddisk kan aanspreken, maar helaas. Niet zo tof, degene voor wie die laptop was heeft 'm direct geformatteerd Dell installeerd standaard een hoop rotzooi, waardoor ie zo traag als dikke stront is) zonder te kijken of alle drivers wel beschikbaar waren. Sommige drivers laten zich nogal lastig installeren (audio, bluetooth en video deden erg moeilijk, video staat niet eens op de Dell site). Nu kan ik 'm dus niet recoveren.
Hier hetzelfde probleem.
Heb Dell gebeld en ze sturen de CD's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hele hoop telefoontjes is mijn 9400 eindelijk in productie gegaan.
1. Bestelling wordt verwerkt
2. In preproductie
3. In productie
4. Levering wordt voorbereid

Eerst duurt het heel lang om alles te maken en nu zit de laptop al na 1 dag in "Levering voorbereid" Zalig :)
Hoe lang is de standaard leveringstijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 15:05
5 dagen na bestelling.
Reparaties hebben we ook altijd na 5 dagen terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en vanaf 5. Verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:10
Ook net even een Inspiron 9400 besteld..

Dit zijn mijn specs

Processor: Intel® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
LCD Scherm:17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
Geheugen:2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Harde Schijf:120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Optical Drives:8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Grafische Kaart:256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

Inclusief transportkosten: 1600 euro

Nu maar hopen dat ik geen problemen ga krijgen met het scherm...

Heeft iemand ervaring met de grafische kaart? Ik was wel benieuwd met welke instellingen je bijvoorbeeld battlefield 2, prey of fear kon spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Ik heb mijn 9400tje ook binnen en ben er erg blij mee, ik heb gellukig geen last van een lichtgevend beeldscherm(WUXGA 1920 x 1200 TrueLife). Ik kan dan niks anders als positief zijn over deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
BzR schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:39:
Ik heb mijn 9400tje ook binnen en ben er erg blij mee, ik heb gellukig geen last van een lichtgevend beeldscherm(WUXGA 1920 x 1200 TrueLife). Ik kan dan niks anders als positief zijn over deze laptop.
Hoe lang heb je er op moeten wachten vanaf je bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
BzR schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:39:
Kun je misschien is wat foto's maken van je scherm? Ik ben benieuwd naar hoe het eruit ziet. Ook zou het mooi zijn als je een foto kan maken in het donker waarbij je eventuele bleeding kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volledig akkoord met Bzw, deze laptop is een ongelofelijk snelle prachtlaptop !
Totaal geen last van lichtlekkage. Ik heb jammergenoeg geen digitale camera om dit te bewijzen. (ook 1920*1200 versie)

Had er ook een draagtas bij. Deze is ver boven mijn verwachtingen kwa kwaliteit en gebruiksgemak.
Ook een aanrader dus.

Dell Jawell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Ik heb even een nieuw topic gemaakt.. Zullen we daarin overgaan?

Modje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
thecompany schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:49:
Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II

Ik heb even een nieuw topic gemaakt.. Zullen we daarin overgaan?

Modje? :)
Waarom? De duizend is nog lang niet gehaald

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:27

Thandor

SilverStreak

Murcielago schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:52:
[...]

Waarom? De duizend is nog lang niet gehaald
Goede vraag, normaal gesproken gaan topics dicht bij de 1000 posts. Ook is het gebruikelijk dat de originele topicstarter (Wesco in dit geval) ervoor zorgt dat, indien nodig, een tweede deel verschijnt. Tevens zie ik nergens toestemming van de vorige topicstarter (Ik zie overigens ook geen mailadres in het profiel van Wesco).

Wesco was een week geleden nog op GoT maar heeft al sinds begin mei niet meer gepost. Ook vermeldde eerdergenoemde user dat de topicstarter geupdated zou worden met links naar reviews. Dit is tot op heden nog niet gebeurd.

In dit geval ga ik, ten behoeve van overzichtelijke informatie in een topicstart dus het originele topic op slot gooien met de melding verder te gaan in Het grote Dell Inspiron 9400 Topic - Deel II ;)
Hierbij hoop ik dat de nieuwe topicstart (indien nodig) wel onderhouden wordt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.