Waar kan ik de serial vinden? Ik heb verschillende nummers op de doos en op mijn camera onder het mom van 'no' (van number) geprobeert, welke niet correct zijn.
Iemand?
EOS 40D+BG-E2, PS G9
Speedlite 430EX
Glas: EF17-40F4L USM, EF24-105F4L IS USM, Canon 100 F2.8 Macro, EF 70-200F4L USM FD50F1.4
quote:Neron schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:00:
Hallo jongens. Ik las op de canonsite dat er bij een registratie van een 350D die tot voor december '06 gekocht is gratis geheugenkaartjes werden opgestuurd. Nu wil ik dit, omdat ik vandaag trotse eigenaar ben geworden van de 350D.
Waar kan ik de serial vinden? Ik heb verschillende nummers op de doos en op mijn camera onder het mom van 'no' (van number) geprobeert, welke niet correct zijn.
Iemand?
Er hoort een sticker op de doos te zitten met een speciale code.
Als die er niet opzit kun je Canon proberen te bellen. Had je wel een kortingsbonnenboekje?
Kanarie wijzigde dit bericht 03-07-2006 21:06 (6%)
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
quote:THW Arie schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:06:
[...]
Er hoort een sticker op de doos te zitten met een speciale code.
Als die er niet opzit kun je Canon proberen te bellen. Had je wel een kortingsbonnenboekje?
Ik heb een aantal boekjes erbij zitten. Ik kijk even voor een kortingsboekje. Sticker zit er niet op, met een zogenaamde speciale code, of ik moet ineens zó slechtziend zijn.
Edit:
Geen kortingsboekje te vinden ook. Wel een blaadje over de accesoiressen, maar geen prijzen en of kortingen. Er zit wel een wit papiertje (half a4) waarop 1 streepjescode staat, met een nummer in het groot (zelfde als die op de streepjescode) erop, en onderaan een ander nummer.
Waaruit zou de serial moeten bestaan? 3 cijfers/getallen-4 cijfers/getallen-3 cijfers?
Er staat mooi geen serienummer op mijn 350D, van 10 digits. Wel op mijn kitlens, maar zoals je snapt, werkt dat niet.quote:
Where can I find the serial number of my camera?
You can find the serial number on the bottom of your camera. It contains 10 digits.
Neron wijzigde dit bericht 03-07-2006 21:20 (46%)
EOS 40D+BG-E2, PS G9
Speedlite 430EX
Glas: EF17-40F4L USM, EF24-105F4L IS USM, Canon 100 F2.8 Macro, EF 70-200F4L USM FD50F1.4
Reg. datum: 02 april 2004
Wellicht werkt het ook met allelei andere EXIF-lezende programma's, maar dit werk zeker en die ander proggies heb ik niet en jij misschien ook niet.
Reg. datum: 10 maart 2005
quote:MartijnGizmo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:23:
Ik sluit me volledig bij neo aan hierover! Er zijn gewoon veel napraters op internet[...]
maar dat wordt hier niet gezegd. ik heb ook nauwelijks ervaring met dat ding, weet wel dat de bouwkwaliteit prut is, maar over de optische kwaliteit hoeft dat niets te zeggen.quote:MartijnGizmo schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:23:
die elkaar allemaal wijsmaken dat de kitlens nog slechter is als een jampotbodem.
Maar spike vraagt letterlijk: "Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?". Dan is er niets mis met een antwoord zoals ik dat gaf. Er zijn gewoon niet veel lenzen slechter dan dit kitlens. Waarmee ik de kitlens niet af doe als een prutlens, maar de meeste lenzen zijn gewoon beter dan deze lens. En ja, ook een stuk duurder, maar daar werd niet over gevraagd.
Reg. datum: 26 april 2004
Ik heb inmiddels de 350d aangeschaft als kit dus met lens, ben er helemaal blij mee
Tijd om lekker te gaan expirimenteren
Ik denk dat je met 1 zin klaar kan zijn in de hele kitlens-discussie, namelijk: "de prijs-kwaliteit verhouding van de kitlens is erg goed"quote:lateef schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:46:
[...]
![]()
![]()
[...]
maar dat wordt hier niet gezegd. ik heb ook nauwelijks ervaring met dat ding, weet wel dat de bouwkwaliteit prut is, maar over de optische kwaliteit hoeft dat niets te zeggen.
Maar spike vraagt letterlijk: "Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?". Dan is er niets mis met een antwoord zoals ik dat gaf. Er zijn gewoon niet veel lenzen slechter dan dit kitlens. Waarmee ik de kitlens niet af doe als een prutlens, maar de meeste lenzen zijn gewoon beter dan deze lens. En ja, ook een stuk duurder, maar daar werd niet over gevraagd.
Website | Duct tape is like the Force, it has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Reg. datum: 19 augustus 2002
Zelfs foto's die out of focus zijn zien er scherp uit op zo'n formaatquote:Derice schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:54:
De kitlens ben ik ook tevereden over hoor. Kijk maar voor wat plaatjes die daarmee zijn geschoten:
http://www.starbase01.com...gazpart=show&gazgal=6
(De overzichts foto's, de close up's niet).
quote:Zelfs foto's die out of focus zijn zien er scherp uit op zo'n formaat
"Full View" gemist, onder de foto's?
Ik heb genoeg mooie foto's gezien die met kitlens zijn geschoten, dus laten we het vooral bij Magics conclusie houden:
quote:de prijs-kwaliteit verhouding van de kitlens is erg goed
Niet verder zoeken, heeft geen nut. Je hebt waarschijnlijk een import versie van de 350D (zit er toevallig een engelse stekker bij en is de handleiding engels?). Gewoon Canon helpdesk even bellen en die regelen het heel netjes voor je. Ze zullen wat gegevens van je noteren en je krijgt een nieuwe code die je op de site kan invullen.quote:Neron schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:09:
[...]
Ik heb een aantal boekjes erbij zitten. Ik kijk even voor een kortingsboekje. Sticker zit er niet op, met een zogenaamde speciale code, of ik moet ineens zó slechtziend zijn.
Edit:
Geen kortingsboekje te vinden ook. Wel een blaadje over de accesoiressen, maar geen prijzen en of kortingen. Er zit wel een wit papiertje (half a4) waarop 1 streepjescode staat, met een nummer in het groot (zelfde als die op de streepjescode) erop, en onderaan een ander nummer.
Waaruit zou de serial moeten bestaan? 3 cijfers/getallen-4 cijfers/getallen-3 cijfers?
[...]
Er staat mooi geen serienummer op mijn 350D, van 10 digits. Wel op mijn kitlens, maar zoals je snapt, werkt dat niet.
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Bedankt voor de reactie. Ik probeer het even op de manier van een reactie hierboven (EXIF info uitlezen, en daar m'n serial vandaan halen) en anders bel ik morgen ven met Canon. Ik zit nu met 'n 128 MB kaartje te hannissen.quote:D4V3 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:41:
[...]
Niet verder zoeken, heeft geen nut. Je hebt waarschijnlijk een import versie van de 350D (zit er toevallig een engelse stekker bij en is de handleiding engels?). Gewoon Canon helpdesk even bellen en die regelen het heel netjes voor je. Ze zullen wat gegevens van je noteren en je krijgt een nieuwe code die je op de site kan invullen.
EOS 40D+BG-E2, PS G9
Speedlite 430EX
Ik heb ze gisteren bij de Media Markt gehaald voor 629, terwijl de body ernaast stond voor 649quote:Mig29 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:22:
Ik wil nogmaals onder de aandacht brengen dat men in Rotterdam met een beetje zoeken nog steeds de NL kitversie kan vinden voor 629,-
Ex-Appelaar
Ik zou er ook weer niet teveel moeite voor doen, 256 MB kost geen drol en zit ook zo vol (koop gewoon minstens 2x 1GB ofzo). Dat boekje met kortingsbonnen is veel interessanter, als je tenminste dit jaar nog een objectief of een flitser oid bij wil kopen.quote:Neron schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:12:Bedankt voor de reactie. Ik probeer het even op de manier van een reactie hierboven (EXIF info uitlezen, en daar m'n serial vandaan halen) en anders bel ik morgen ven met Canon. Ik zit nu met 'n 128 MB kaartje te hannissen.
quote:Toff schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:31:
[...]
Ik zou er ook weer niet teveel moeite voor doen, 256 MB kost geen drol en zit ook zo vol (koop gewoon minstens 2x 1GB ofzo). Dat boekje met kortingsbonnen is veel interessanter, als je tenminste dit jaar nog een objectief of een flitser oid bij wil kopen.
Dat boekje heb ik er niet tussen zitten!
Ik kon mezelf niet registreren met het nummer van mijn body wat weergegeven werd met Digital Photo Professional. Morgen maar even contact opnemen met Canon.
Ik vraag me nu af; moet ik persée bellen, of kan ik ook 'n mailtje sturen? Iemand daar goede ervaringen mee?
quote:
CONSUMENT
Helpdesk:
0900-20 22 915 (¤ 0,13 p/m)
U krijgt hierbij twee opties:
1) Technische ondersteuning, productinformatie en aanmelden van storingen.
2) Opvragen van de status van reeds ter reparatie aangeboden apparaten.
Wilt u onze helpdesk per e-mail een vraag stellen, registreer u dan gratis via onze Self Service Site!
of deze?
quote:
ALGEMEEN
Canon Nederland N.V.
Hoofdkantoor:
Neptunusstraat 1
2132 JA Hoofddorp
Postadres:
Postbus 1500
2130 HA Hoofddorp
Tel: 023 - 56 70 123
Fax: 023 - 56 70 124
Neron wijzigde dit bericht 04-07-2006 22:55 (13%)
EOS 40D+BG-E2, PS G9
Speedlite 430EX
Het ontbreken van een NL-handleiding is wel een redelijke aanwijzing dat je een parallel-import camera hebt. Als je daar bij de koop redelijkerwijze niet van op de hoogte kon zijn, is er sprake van "dwaling" en zou je de koop mogelijk kunnen ontbinden, volgens Nederlands recht. Vraag is of je dat wilt, want je hebt waarschijnlijk een goedwerkende camera voor een nette prijs? Als je een "europees" model hebt, heb je volgens mij ook een redelijke garantie (weet niet zeker). Dat CF-kaartje is echt de moeite niet waard (ong. 12 euro?) en dat boekje kan (kon) je ook hier aanvragen, waarbij uiteindelijk bij het aanvragen van de cashback alleen om aankoopbewijs van het nieuw gekochte produkt gevraagd wordt. Oftewel, heb je een voucher en een aankoopnota van een lens of ander produkt uit de actie, dan krijg je het betreffende bedrag binnen 30 dagen op je bankrekening! Dan praat je over 50 tot 150 euro, maar je moet wel net die lens/flitser/verrekijker etc. willen hebben en kunnen betalen natuurlijk...quote:Neron schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:47:
[...]
Dat boekje heb ik er niet tussen zitten!Het zal blijken dat ik een import versie heb? Er kwam een engelse handleiding bij, wat daarop wijst?
Ik kon mezelf niet registreren met het nummer van mijn body wat weergegeven werd met Digital Photo Professional. Morgen maar even contact opnemen met Canon.
Reg. datum: 01 juni 2001
Heb ik gewoon niet goed/gekeken/gelezen of is er een "hack" voor? (zoals bij de 300d)
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
o, je stoort je aan het klappen van de spiegel?
Voutloos wijzigde dit bericht 06-07-2006 08:31 (44%)
Talkin.nl daily photoblog
Day 1391: Greek Dog
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/160s, f/5.6, ISO 100
quote:Justin_Time schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:25:
Ik heb vandaag de 70-200L F4 gekocht en was ik voor het eerst op een "spot" plek, maar nu merk ik pas dat mijn canon het hele irritante geluid van alsof er een filmrolletje doorspoeld niet uit kan zetten...
Heb ik gewoon niet goed/gekeken/gelezen of is er een "hack" voor? (zoals bij de 300d)
Dat is het geluid van de sluiter/spiegel en het mechaniek dat die dingen bedient.
De 300D heeft een iets stiller klikgeluid dan de 350D, er is geen 'hack' om dat te fixen
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
quote:Voutloos schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:31:
Zowel bij de 300D als bij de 350D is daar echt geen hack voor nodig hoor.
Kan je me dan misschien vertellen hoe je het uit kan zetten?
(was dat met de 300 dan om raw+small jpeg te schieten?)
quote:Justin_Time schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:33:
[...]
Kan je me dan misschien vertellen hoe je het uit kan zetten?
(was dat met de 300 dan om raw+small jpeg te schieten?)
De hack voor de 300D gaf de 300D een aantal functies van de 10D, waaronder de mogelijkheid om de grootte van de jpeg-in-raw in te stellen.
Er is geen manier om het 'klikgeluid' van de 300D/350D stiller te maken.
Kanarie wijzigde dit bericht 05-07-2006 23:39 (10%)
Even kijken of je rolletje er wel goed in zit dan.quote:Justin_Time schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:25:
Ik heb vandaag de 70-200L F4 gekocht en was ik voor het eerst op een "spot" plek, maar nu merk ik pas dat mijn canon het hele irritante geluid van alsof er een filmrolletje doorspoeld niet uit kan zetten...
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Reg. datum: 28 februari 2004
Over welke mediamarkt hebben het over, ik moet er ook eentje hebben kan ik meteeen halen.quote:O.D.Smolik schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:19:
[...]
Ik heb ze gisteren bij de Media Markt gehaald voor 629, terwijl de body ernaast stond voor 649. Nu nog alles uit zien te vogelen hoe het werkt
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.