The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
Waarbij de DO versie een snellere focus heeft (ring USM tegenover micro USM)...quote:THW Arie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:26:
[...]
Een vleugje L-beeldkwaliteit, goede prijs, goede IS. Mwoah
Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB
Reg. datum: 02 april 2004
Eigenlijk hoort deze DO/non-DO discussie meer hier: Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0
Reg. datum: 13 december 2001
ik heb de 350d ook sinds een paar dagen. Bevalt prima, maar ik loop tegen een klein probleem aan
als ik de optie RAW + JPG selecteer krijg ik twee jpg's op de geheugenkaart. Bij het terugkijken op de camera zie ik 1 foto ipv 2. Op de computer zie ik twee jpg's. Als ik alleen RAW selecteer krijg ik wel een RAW bestand. Zie ik iets over het hoofd?
als ik de optie RAW + JPG selecteer krijg ik twee jpg's op de geheugenkaart. Bij het terugkijken op de camera zie ik 1 foto ipv 2. Op de computer zie ik twee jpg's. Als ik alleen RAW selecteer krijg ik wel een RAW bestand. Zie ik iets over het hoofd?
Reg. datum: 05 januari 2001
Reg. datum: 05 januari 2001
bedoel je niet 1 "img_xx.jpg" en 1 "img_xx.cr2" heb je toevallig die raw plugin van microsoft geinstalled?
het klopt dat je op je cam 1 keer een foto zie.
kijk eens naar de eigenschappen van beide fotos op je pc
het klopt dat je op je cam 1 keer een foto zie.
kijk eens naar de eigenschappen van beide fotos op je pc
legendz wijzigde dit bericht 30-06-2006 13:01 (79%)
So what the f**k
beide foto's worden weergegeven als zijnde JPG bestand. Met een gelijke bestandsgrootte en bestandsnaam. Ik heb die MS RAW viewer net geinstalleerd, maakt geen verschil.
Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben? Of is dit een defect aan mijn camera.
Ik heb firmware versie 1.0.3
Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben? Of is dit een defect aan mijn camera.
Ik heb firmware versie 1.0.3
dribbel wijzigde dit bericht 30-06-2006 13:41 (28%)
Gewoon PS CS2 gebruiken en een cardreader, net zo makkelijk 
met een cardreader zou ik ineens wel een raw file krijgen ipv 2 maal jpg?
cs2 gebruik ik al, dus dat is het niet
cs2 gebruik ik al, dus dat is het niet
Probeer het eens, het werkt sowieso prettiger en sneller
Kosten: een tientje 
neographikal wijzigde dit bericht 30-06-2006 16:36 (17%)
Reg. datum: 22 november 2001
Reg. datum: 22 november 2001
of de verbindingsinstellingen in de camera aanpassen.
nu staat ie waarschijnlijk op p2p, of die andere. iig effe omwisselen en dan werkt je camera gewoon als cardreader
nu staat ie waarschijnlijk op p2p, of die andere. iig effe omwisselen en dan werkt je camera gewoon als cardreader
canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, leica mini 3
Hmm, net iets vaags met mijn 350d 
Op het moment dat ik de sluiterknop indrukte gebeurde er niets, dus ik zet hem op 'off' , blijft het informatiescherm actief
De batterij er maar een paar sec uitgehaald en weer ingedaan, en hij deed het gelukkig weer.
Ieamand dit wel eens meegemaakt? Kan het aan het weer liggen?
Vage shit...
Op het moment dat ik de sluiterknop indrukte gebeurde er niets, dus ik zet hem op 'off' , blijft het informatiescherm actief
Ieamand dit wel eens meegemaakt? Kan het aan het weer liggen?
Vage shit...
Nee, als je hem op "off" zet, moet hij echt gewoon uit gaan.
Dat van "afdrukken en er gebeurt niks" is mij ook wel eens overkomen. Ik had per abuis de "selectieknop transportmodus" (zie pag.78) aangeraakt, waardoor de zelfontspanner was ingeschakeld. Dat duurt 10 (!) seconden en in die tijd had ik al weer 50 knoppen ingedrukt en het toestel uitgeschakeld.
Dat van "afdrukken en er gebeurt niks" is mij ook wel eens overkomen. Ik had per abuis de "selectieknop transportmodus" (zie pag.78) aangeraakt, waardoor de zelfontspanner was ingeschakeld. Dat duurt 10 (!) seconden en in die tijd had ik al weer 50 knoppen ingedrukt en het toestel uitgeschakeld.
"Echt" uit gaat-ie niet. Dat zie je bijv. als je een geheugenkaartje erin stopt terwijl de camera uit is. Zodra je het klepje dichtdoet, knippert het leeslampje eventjes (ws om de kaart te lezen).quote:Toff schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:31:
Nee, als je hem op "off" zet, moet hij echt gewoon uit gaan.
[..]
Batterijen eruit is volgens mijde enige optie om hem echt uit te zetten.
EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload
Dat is niet meer dan normaal, hij detecteert even en slaapt verder. Dit doet mijn 30D ook, je hoeft niet bang te zijn voor het leeglopen van je accu's, dat gaat allemaal goed 
Ja, en er zit ook nog een knoopcelletje in om de datum/tijd vast te houden
, maar het display gaat "normaal" gewoon uit als je de knop op "off" zet, dus als dat niet zo is, heb je een probleem.
Vraag mij ook af hoe dat kan, maar hij werkt wel weer normaal iig.
Kan het aan de hitte gelegen hebben? Lijkt mij van niet....
Kan het aan de hitte gelegen hebben? Lijkt mij van niet....
Reg. datum: 26 april 2004
Reg. datum: 26 april 2004
Vraagje van een beginner:
Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om de Canon 350D als set te kopen met de 18-55 lens, 55-200 lens en batterijpack of is het verstandiger om een losse body te kopen met een aparte lens??
Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om de Canon 350D als set te kopen met de 18-55 lens, 55-200 lens en batterijpack of is het verstandiger om een losse body te kopen met een aparte lens??
Is de kwaliteit van de kitlenzen lager dan de losse lenzen die in de winkels te koop zijn?
quote:spike_2000 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:47:
Vraagje van een beginner:
..Wat is wijsheid? Ikzelf heb de 350D aangeschaft, met 18-55 kitlens, zoals je in vele topics hebt kunnen lezen is het geen geweldige lens, maar is hij voor de beginner goed genoeg. ook is de 55-200 USM een leuke lens, maar uiteraard zijn er betere lenzen.
Dixons verkoopt de 55-200mm ook los, en qua kwaliteit maakt het dus niet uit of je hem 'los' of als kitlens koopt.
Mijn advies is gewoon om sowieso de kitlens erbij te nemen, om feeling te krijgen met die camera, en later, als je er wat meer kaas van hebt gegeten gericht gaat zoeken naar een goede lens om de kitlens te vervangen.
Reg. datum: 10 maart 2005
dat hangt er vanaf welke "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" je bedoelt. Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat er weinig slechtere lenzen zijn dan dit kitlenzen van de Canon 350D.quote:spike_2000 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:47:
quote:lateef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:56:
[...]
dat hangt er vanaf welke "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" je bedoelt. Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat er weinig slechtere lenzen zijn dan dit kitlenzen van de Canon 350D.
Uiteraard, maar voor een beginner is het goed genoeg.. als je jezelf op een gegeven moment meer hebt verdiept in de fotografie; wat op dit moment het geval nog niet zal zijn, kan je veel gerichter zoeken naar een lens die voldoet aan jouw wensen.
Ik kan wel meteen zeggen dat hij de 350D met 16-35L 2.8, en 24-70L 2.8 en als we dan toch bezig zijn de 70-200L 2.8 erbij maar dat is bull.. je koopt een proffesionele/goede lens met goede redenen.
't enige wat ik hem wel aanraad is de 50mm 1.8 op de 350D, ideale portret-lens
Bekijk ook even het volgende topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0
Mittnick wijzigde dit bericht 03-07-2006 15:32 (7%)
quote:lateef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:56:
[...]
dat hangt er vanaf welke "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" je bedoelt. Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat er weinig slechtere lenzen zijn dan dit kitlenzen van de Canon 350D.
Nonsens, het ding is op 18mm wideopen niet best aan de randen en op 55mm idem, maar het is helemaal geen hele slechte lens. Sterker nog, er zijn lenzen die onder dit niveau zitten en die heel wat prijziger zijn
Voor de paar tientjes die je extra betaalt: gewoon erbij nemen
neographikal wijzigde dit bericht 03-07-2006 17:06 (11%)
maar dat is iets heel anders. gezien de soort vraag die spike stelt, is de kitlens waarschijnlijk een uitstekende keus. maar het blijft wel een matige lens en er zijn vele lenzen die beter zijn.quote:neographikal schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:06:
Voor de paar tientjes die je extra betaalt: gewoon erbij nemen
Zo slecht is die hele kitlens niet, serieus... Ja het ding heeft zijn tekortkomingen maar met name als je hem een stopje dichtdruk valt er prima mee te leven. En ja er is beter glas verkrijgbaar in hetzelfde bereik, je mag er alleen wel even zwaar je portefeuille voor trekken: tegenwoordig is er de Tamron 17-50 maar anders had je meteen regelrecht richting een 17-85 / 17-40 kunnen gaan 
maar over prijs werd niet gesproken. er werd gevraagd naar de kwaliteit van "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" tov de kitlens. en dan moet er toch gezegd worden dat er meer "lossen lenzen die in de winkels te koop zijn" zijn die beter zijn dan de kitlens dan slechter. dat je voor die betere lenzen je portefeuille zwaar op moet trekken, is inderdaad waar, maar daar werd niet overgesproken.quote:neographikal schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:14:
je mag er alleen wel even zwaar je portefeuille voor trekken
maar nogmaals, ik denk dat spike meer dan voldoende heeft aan die kitlens...
Ik sluit me volledig bij neo aan hierover! Er zijn gewoon veel napraters op internet die elkaar allemaal wijsmaken dat de kitlens nog slechter is als een jampotbodem.
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.