Reg. datum: 13 december 2001
Reg. datum: 02 april 2004
Er komt ongetwijfeld rond het einde van de zomervakantie een nieuw model. Ik heb ook even zitten twijfelen, maar om bovengenoemde reden (weinig echte vooruitgang te verwachten) en het feit dat ik liever gewoon een fatsoenlijke camera meeneem op vakantie in plaats van er een paar weken 'te laat' een te halen ben ik maar gewoon voor de 350D gegaan.
Geen moment spijt gehad, er moeten alleen nog een hoop accessoires bij: batterygrip is met concerten wel erg handig merkte ik afgelopen donderdag.. niet vanwege de capaciteit, maar vanwege de portretstand, andere lenzen (iets walkaround achtigs als de EF-S 17-85mm of de 24-105L), misschien een flitser...
quote:Toff schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:26:
Doe eens "opvolger" typen in de quicksearch dit forum rechtsboven?
alsof ik dat niet gedaan heb
dan zie ik drie replies of er niet beter gewacht kan worden op de opvolger ipv nu de 350d te kopen, en daarna komt ons verhaal. Hier valt imo dus totaal geen info uit te halen. Ik zal er maar van uit gaan dat niemand iets weet over een opvolger
Als je opvolger tikt dan krijg je alleen de posts te zien met daarin dat woord. Dat wil niet zeggen dat in het antwoord op d e vraag die je ziet ook dat woord bevat. In dit geval dus niet. Klikken op zo'n post had je justawitte in "Canon EOS 350D - Deel 5" kunnen opleveren. Volgens mij zegt dat genoeg (of eigenlijk niets, alleen mijnheer Canon weet het echte antwoord)quote:dribbel schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 09:18:
[...]
quote dat antwoord anders even voor mij, ik kan er niks sluitends over vinden
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
De eerste foto'a zijn gemaakt op The Pink Garden. Gezellig feest, met een interessant publiek.
"klik"
"klik" Foto's zijn gemaakt met het automatische programma
Deze foto's zijn op mijn kamer gemaakt. Beetje spelen met verschillende instellingen:
"klik" (zie de ML)
"klik"
"klik" Manual progamma, met verschillende instellingen + flits en ISO 100.
En tot slot nog een vraag:
Heeft het gebruik van een hogere ISO waarde alleen effect wanneer je:
A niet flits of B wanneer je object 'buiten je flits" valt?
Maarten L wijzigde dit bericht 26-06-2006 03:56 (27%)
Nee. Je verhoogt gewoon de lichtgevoeligheid van de sensor, ongeacht of je flitst of niet. Bij weinig licht zal ruis wel eerder opvallen op je foto en hoe hoger de ISO waarde, hoe meer ruis je krijgt.quote:Maarten L schreef op maandag 26 juni 2006 @ 03:50:
En tot slot nog een vraag:
Heeft het gebruik van een hogere ISO waarde alleen effect wanneer je:
A niet flits of B wanneer je object 'buiten je flits" valt?
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Hij werkt prima vooral bij macro (raynox dcr-250) en tele (en het scheelt een hoop tijd ipv het wachten op de zelfontspanner).
http://www.covingtoninnovations.com/dslr/CanonRelease.html
(staat trouwens ook een diy voor de seriele kabel)
Vandaag is het feest en morgen ook.
Is er hier trouwens iemand die dat "remote capture" gebruikt? Omdat ik al zo veel troep op mijn PC heb staan, heb ik dat programma nog niet geinstalleerd, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd. Krijg je een real time zoekerbeeld op je scherm? Zou wel handig zijn voor binnen-macro opnamen.
Real-time zoekerbeeld is technisch onmogelijk.quote:Toff schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:25:
Is er hier trouwens iemand die dat "remote capture" gebruikt? Omdat ik al zo veel troep op mijn PC heb staan, heb ik dat programma nog niet geinstalleerd, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd. Krijg je een real time zoekerbeeld op je scherm? Zou wel handig zijn voor binnen-macro opnamen.
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Reg. datum: 22 september 2005
quote:GeJe schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:41:
Ik fotografeer vaak op statief met 300mm, daarvoor was ik op zoek naar een kabelontspanner. Op internet vond ik een diy en heb hem nu zelf gemaakt voor 10 E. Best een leuk werkje.
Hij werkt prima vooral bij macro (raynox dcr-250) en tele (en het scheelt een hoop tijd ipv het wachten op de zelfontspanner).
http://www.covingtoninnovations.com/dslr/CanonRelease.html
(staat trouwens ook een diy voor de seriele kabel)
Ik heb laatst ook een kabelontspanner gezocht. Na wat zoeken bleek het duurder om deze zelf te maken dan te kopen. Ik heb er uiteindelijk een via Ebay in Hong Kong gekocht voor US 1,- (en verzendkosten iets van US 10!!!). Deze ziet eruit als het origineel, je kan focussen, afdrukken en de sluiter vastzetten (bulb mode).
Werkt perfect!
What is the objective function of life?
Yep, kan. Heb in ieder geval de shutter-verbinding gevonden
Over die lage kosten voor product, hoge verzendkosten trouwens: daar schijnt eBay niet zo blij mee te zijn. Op die manier ontloopt de verkoper namelijk kosten aan eBay, omdat de kosten voor het plaatsen van een advertentie bepaald worden aan de hand van de verkoopprijs, en de verzendkosten er in principe los van staan. Het is tenslotte uiteindelijk de bedoeling dat je je product met verkoopt, niet dat je verdient aan shipping&handling..
Tarin wijzigde dit bericht 27-06-2006 10:00 (6%)
Is dat ons probleem?quote:Tarin schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:52:
Over die lage kosten voor product, hoge verzendkosten trouwens: daar schijnt eBay niet zo blij mee te zijn. Op die manier ontloopt de verkoper namelijk kosten aan eBay, omdat de kosten voor het plaatsen van een advertentie bepaald worden aan de hand van de verkoopprijs, en de verzendkosten er in principe los van staan. Het is tenslotte uiteindelijk de bedoeling dat je je product met verkoopt, niet dat je verdient aan shipping&handling..
Reg. datum: 10 maart 2005
een olympus e-330 kopen. zit een programma bij waarmee je real-time zoekerbeeld op je monitor kan krijgen. naar mijn idee een zeer handige feature...quote:Toff schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:29:
Ja, met de spiegel omlaag is wat lastig, maar waarom zou het technisch niet mogelijk zijn om, een beeld of 3 per seconde door te sturen met een opgeklapte spiegel? Gebeurt in burst mode ook, en dan klapt de spiegel iedere keer nog ook (en nooit gemerkt dat de laatste burst-foto meer ruis zou hebben dan de eerste). Nouja, het was maar een ideetje. Vandaag met een webcam zitten spelen, vandaar.
1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Last page
Website | Duct tape is like the Force, it has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Nou het gaat om een Sigma 17-70, dat is dus niet bepaald een dure lens. Kan je aangeven waarom je de filters steeds omwisselt? Is het verschil dan zo duidelijk merkbaar?quote:Magic schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:31:
Als je 72mm lenzen hebt dan zijn dit neem ik aan niet de goedkoopste lenzen, in dit geval is dit zeker de prijs waard. ik heb nu op mijn lenzen 1x mrc en 1x zonder mrc, maar ik merk dat ik de 2 constant omwissel. binnenkort maar eens eentje erbij halen.
Het gaat mij niet om het beschermen, maar het gaat mij juist om het polariseren van het licht.quote:Toff schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:38:
Een filter van 120 euro om een objectief te "beschermen" van 320 euro lijkt mij een beetje het paard achter de wagen spannen. Een stevige zonnekap is in de meeste gevallen een stuk nuttiger - eigenlijk kan je nooit zonder - en geeft imo een heel behoorlijke bescherming tegen stoten.
ik snap ook niet dat iedereen altijd een UV-filter op zijn lens schroeft. maar wellicht komt dat ook om dat ik toch een beetje uit de oude school kom en mij altijd is gezegd dat je alleen filters moet gebruiken indien je ze - voor het beeld - nodig hebt. bescherming van de lens hoort daar dus naar mijn idee niet bij. een filter geeft altijd mindere kwaliteit, natuurlijk is dat bij een zeer goed filter vrijwel te verwaarlozen, maar om op een lens van 300 euro of nog minder een filter van 100 euro te schroeven, is inderdaad een beetje overdreven. en als je duurdere lenzen hebt, loont het meer om ze te beschermen mbv een goede verzekering dan met een extra stuk glas voor je lens. maar dat is slecht mijn mening. ik heb iig in de 20 jaar dat ik fotografeer zelden een uv-filter gebruikt en er is nooit een lens bij me gesneuveld die het met een uv-filter wel had gered...quote:Toff schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:38:
Een filter van 120 euro om een objectief te "beschermen" van 320 euro lijkt mij een beetje het paard achter de wagen spannen. Een stevige zonnekap is in de meeste gevallen een stuk nuttiger - eigenlijk kan je nooit zonder - en geeft imo een heel behoorlijke bescherming tegen stoten.
ja, natuurlijk zijn er wel situaties waarin je een uv-filter nodig kunt hebben - zoals in de bergen of op het water - maar om daarvoor altijd zo'n filter voor je lens te hebben...
tja, dan moet je een polarisatie filter kopen en ja die zijn duur, maar rechtvaardigen wel hun prijs...quote:Xander2000 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:51:
Het gaat mij niet om het beschermen, maar het gaat mij juist om het polariseren van het licht.
Er stond niet bij om welk filter het ging, "dus" ik ging er vanuit dat het om een UV-filter ging. Pola is andere koek natuurlijk.quote:Xander2000 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:51:
Het gaat mij niet om het beschermen, maar het gaat mij juist om het polariseren van het licht.
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.