"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Eh, de 350D is een spiegelreflexcamera en dat je dan door de zoeker moet kijken is zo common knowledge dat ik niet zo kan bedenken waar hierover een FAQ/review is.quote:Bor de Wollef schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:53:
Ik hoorde van een kennis dat je met de 300D en 350D geen foto's kunt maken "vanaf" het display maar echt het oculair MOET gebruiken. Ik kan hier helaas niets over vinden (welke review schrijft hier iets over indien dit common knowledge is). Wie kan hier iets over zeggen?
Je kijkt niet tegen het objectief zoald bij de G3, want je kijkt dóór het objectief bij een spiegelreflexcamera.quote:Bij mijn G3 kijk ik verder tegen het objectief aan als ik door het oculair kijk. Hoe is dit bij de 350D?
Xenan wijzigde dit bericht 15-06-2006 22:01 (19%)
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
quote:rimave schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:48:
Ik heb nu een Canon Powershot S2 en heb overwogen op die aanbieding van Mediamarkt in te gaan, maar behalve het aantal megapixels zie ik niet echt voordelen in de 350d. Zo kan de 350d (naar mijn mening) met de lens die erbij zit slechts tot 55mm zoomen en mijn S2 komt al tot 432mm. Voordat je met een 350d zo ver komt moet je een extra lens aanschaffen en de prijzen daarvan vielen me ook tegen. Mijn S2 heeft een kantelbaar scherm en mijn S2 kan filmpjes opnemen.
Waarschijnlijk heb ik nu veel 350d eigenren op hun teentjes getrapt.....sorry..., maar kan iemand mij in een paar woorden duidelijk maken wat er goed is aan een 350d?
Om te beginnen is het Digitaal Spiegelreflex VS Digitaal. Als je alleen het geld voor 350 kit had dan zou ik het niet aan beginnen. Verder moet je natuurlijk het nodige moeite doen om te kunnen werken met een dSLR, een beginner maakt 9 van de 10 keer slechtere fotos met een dSLR dan wat je met een digitaal maakt (veel automatische instellingen).
Er zijn natuurlijk genoeg dingen die ik kan noemen wat betreft 350D VS S2 maar dat ga ik niet doen, zoek maar een in Google dan vind je meer dan genoeg
Dat klopt, het is wysiwyg, oftewel, What You See is What You Get. Check hier evenquote:Bor de Wollef schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:53:
Ik hoorde van een kennis dat je met de 300D en 350D geen foto's kunt maken "vanaf" het display maar echt het oculair MOET gebruiken. Ik kan hier helaas niets over vinden (welke review schrijft hier iets over indien dit common knowledge is). Wie kan hier iets over zeggen? Bij mijn G3 kijk ik verder tegen het objectief aan als ik door het oculair kijk. Hoe is dit bij de 350D?
Grample wijzigde dit bericht 15-06-2006 22:11 (21%)
PC | Te Koop...
Thanks voor de uitleg. Eerste stapjes zijn altijd moeilijk.quote:nicetas schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:59:
[...]
Eh, de 350D is een spiegelreflexcamera en dat je dan door de zoeker moet kijken is zo common knowledge dat ik niet zo kan bedenken waar hierover een FAQ/review is.
[...]
Je kijkt niet tegen het objectief zoald bij de G3, want je kijkt dóór het objectief bij een spiegelreflexcamera.
wysiwyg is niet helemaal waar, een EVF zal de belichting correct weergeven, een TTL VF laat je oog 't werk doen (handig met focussen in 't donker)quote:Grample schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:07:
[...]
Om te beginnen is het Digitaal Spiegelreflex VS Digitaal. Als je alleen het geld voor 350 kit had dan zou ik het niet aan beginnen. Verder moet je natuurlijk het nodige moeite doen om te kunnen werken met een dSLR, een beginner maakt 9 van de 10 keer slechtere fotos met een dSLR dan wat je met een digitaal maakt (veel automatische instellingen).
Er zijn natuurlijk genoeg dingen die ik kan noemen wat betreft 350D VS S2 maar dat ga ik niet doen, zoek maar een in Google dan vind je meer dan genoeg
[...]
Dat klopt, het is wysiwyg, oftewel, What You See is What You Get. Check hier even
Reg. datum: 02 april 2004
In het kader van de gestelde vraag is "WYSIWYG" imo een zinnig antwoord, hoewel zelfs een doordelens viewfinder (TTL VF) van een spiegelreflex, net als een elektronische viewfinder (EVF) op een compact-digitale camera, zelden het hele beeld laat zien (meestal zie je net een paar procent minder).
Verder kan je op een spiegelreflex meestal de scherptediepte controleren door op een knopje te drukken, waarmee je nog iets beter de te maken foto kan voorspellen, maar dan nog kan de belichting helemaal fout zijn -je kan de helderheid van het LCD-scherm zelfs instellen, of de foto kan totaal mislukken door bewegingsonscherpte. Allemaal waar -en waarschijnlijk niet volledig, maar voor het eerste begrip van het essentiele verschil niet echt nodig.
@rimave & Bor: Als je tevreden bent met je camera ben je een gelukkig mens! Pas als je dingen wilt die niet met de meeste compactcamera's kunnen -zoals externe flitsers aansluiten, alle instellingen met de hand doen of dat kleine beetje (mogelijke) extra kwaliteit benutten, kom je al snel bij een (D)SLR systeemcamera, maar denk idd niet dat je dan met een starterskit klaar bent, want het kan altijd beter of completer. Dat is ook een deel van de lol. Je koopt bijvoorbeeld dit jaar een mooie (zoom) telelens en volgend jaar een fijne 2x teleconverter of een set tussenringen (waarna je al weer heel snel gaat sparen voor een statief en een mooie tas om alles weatherproof mee te kunnen sjouwen
http://www.photoworkshop.com/canon/
Lees de eerste 10 tutorials door van deDigital Rebel XT (US naam 350d), die beschrijven hoe een dSLR werkt
En als je het geld niet hebt voor meer objectieven dan alleen de lenkit, laat hem dan idd links liggen. Denk dat je dan meer hebt aan een S3 IS oid.
Ik moest in het begin ook wennen aan het feit dat ik door dat oculair moest kijken, maar ik vind het nu ik het gewend ben stukken beter dan op zo'n LCD schermpje kijken.
Lijkt me een beetje onzin. Je hoeft niet meteen een serie objectieven erbij te kopen. Er zijn zat mensen die vroeger een SLR met alleen een 50mm erop hadden om te fototgraferen. En er lopen zat mensen met alleen de kit rond. Het ligt eraan wat je gewent bent, wat je wilt (sommige mensen hebben totaal geen behoefte aan tele bijvoorbeeld) enz.quote:iKremers schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:07:
En als je het geld niet hebt voor meer objectieven dan alleen de lenkit, laat hem dan idd links liggen. Denk dat je dan meer hebt aan een S3 IS oid.
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
quote:Toff schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 01:52:
Bor: Ik heb de kitlens niet gekocht, juist vanwege al die negatieve verhalen. Ik heb er nog steeds spijt van. Voor die paar tientjes meer kan je er eigenlijk geen buil aan vallen en als het echt niks is kan je hem altijd nog verpatsen. Gewoon die kit kopen dus, rustig uitproberen en dan bekijken wat je eigenlijk wilt.
Spijt van ? Voor die paar tientjes kun je er een wel kopen op Marktplaats hoor, er zijn genoeg die hem willen "verpatsen"
Wat garantie betreft, vraag de verkoper om een kopie van kit dan heeft je kitlens ook garantie (nagevraagt bij Canon zelf.
quote:Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 01:39:
Ik hoor (en lees) erg veel verschillende reacties over de kit lens. De "tegenstanders" zijn het allemaal met elkaar eens: vervangen voor een andere lens. Wat is hier een wijze en betaalbare keuze? Welke lens raden jullie aan als vervanger van de kitlens (wanneer je dus alleen de body koopt)?
Je kan de beste objectieven hebben maar als je niet mee om kan gaan zal iemand dat dat wel kan betere fotos maken met de kitlens. Als je toch besluit vor een dSLR te gaan neem die kitlens om lekker mee te experiminteren en techniek leren. Later kun je nog altijd betere objectieven kopen als je geld voor hebt.
En zoals Neo zegt, vragen en antwoorden over Conan objectieven kun je in Het grote Canonmount-objectieven-topic vinden.
Grample wijzigde dit bericht 17-06-2006 02:13 (41%)
PC | Te Koop...
Ja, zoiets heb ik een paar keer geprobeerd met een ander objectief, maar dan vragen ze ineens zoveel dat je beter nieuw kan kopen. Er is altijd net iemand die 5 euro meer biedt dan jij (mag je daar weer overheen bieden of hij is net weg), de aankoopbon is zoek, etc. Plus moeite/kosten ophalen, zoveel istie ook weer niet waard, maar als ik hem z.g.a.n. voor vier tientjes ergens zou zien liggen, nam ik hem alsnog mee.quote:Grample schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:09:
Voor die paar tientjes kun je er een wel kopen op Marktplaats hoor, er zijn genoeg die hem willen "verpatsen"
Vraag & aanbod is een straatje verderop he
Zoefff wijzigde dit bericht 17-06-2006 21:14 (25%)
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
quote:Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 01:39:
Ik hoor (en lees) erg veel verschillende reacties over de kit lens. De "tegenstanders" zijn het allemaal met elkaar eens: vervangen voor een andere lens. Wat is hier een wijze en betaalbare keuze? Welke lens raden jullie aan als vervanger van de kitlens (wanneer je dus alleen de body koopt)?
Gezien je vraag over macro functie: Sigma 17-70 DC MACRO
Deze heb ik zelf ook, op http://flickr.com/photos/jornk staan een paar voorbeelden, onder de foto staat met welke lens hij geschoten is.
Zal zo de prijs even hier vemelden.
599,- excl. BTW
712,81 incl. BTW
Gewoon met de 18-55 kitlens dus.
En de gratis 256 mb geheugen via Canon
Actie is van 20 juni t/m 3 juli
endless wijzigde dit bericht 17-06-2006 22:34 (34%)
URL korter maken?
Playstation® 1, Playstation® 2, Playstation® 3, Playstation® Portable, NES, SNES, Nintendo Wii, Nintendo DS Lite
Crickey mate!
Doelt wellicht op de USM kit die alleen in het zilver verkrijgbaar is?quote:3V3RT schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:23:
Klinkt misschien raar, maar volgens een dixonsmedewerker die mijn ma vandaag had gesproken was de zilveren versie beter dan de zwarte. me ma heeft er geen verstand maar ze zei iets over de sluitertijd. Ik geloof er niks van, maar ik wil het toch even zeker weten
Reg. datum: 13 december 2003
Natúúrlijk, de zilveren reflecteert meer licht naar het te fotograferen object, waardoor de belichtingstijd afneemtquote:neographikal schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:43:
Wat denk je zelfDe kleur die invloed heeft op de sluitertijd, dat zou een mooie zijn
dat doet hij niet alleen met raw, maar met alles. Als de batterij voor de helft vol is, geeft zoombrowser die melding. Vandaar dat ik hem al een tijd gewoon via explorer benaderquote:Lord McRinkel schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:54:
Ik wilde zojuist voor het eerst geschoten RAW plaatjes van m'n camera halen; maar omdat de batterij nog maar 1 'streepje' was kon Zoombrowser EX ze niet inladen volgens Zoombrowser. Het lijkt me dat er nog voldoende 'batterij' was om dat wel te doenHeeft een van jullie daar ook wel eens wat van gemerkt?
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.