Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
quote:
3V3RT schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:40:
Konden de RAW files nu wel worden uitgelezen met andere programma's dan het eigen programma van Canon?. (Of ben ik nu in de war met Nikons die hun RAW files beveiligde)
Canon RAW files zijn met heel veel andere programma's te lezen en te bewerken.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Supercalifragilistic

quote:
Konden de RAW files nu wel worden uitgelezen met andere programma's dan het eigen programma van Canon?. (Of ben ik nu in de war met Nikons die hun RAW files beveiligde)
Dat kan prima met andere programma's, met Nikon ook overigens.

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Reg. datum: 03 september 2003

vandaag broer konijn bezocht en na enige tijd getwijfeld te hebben over een canon S3 vandaag de 350 aangeschaft met jawel een 18-200 van sigma.....eerste wazige platen reeds geschoten omdat ik maar wat aan het doen was maar steld voor mij prima scherp.
Zal de 18-200 hier wel weer de grond worden ingeboord maar ik ben er tevreden mee als 1e lens vanwege combinatie prijs/kwaliteit/gebruiksgemak.
UV filter erbij, tasje er bij waar alles met lens er op net inpast, van hood een lcd prtector met zo'opklabbaar schermpje..werkt top! batterijen nog van mijn S45 alleen is het ampere wat minder. Geheugenkaart had ik ook nog dus voldaan weer teruggereden en net eerst uitprobeersels gedaan:-) Wat een verschil nu al met de S45

laurenskuipers.nl

Ook ik heb vorige week een 350D met kitlens aangeschaft en hij lijkt het goed te doen, maar er is me vandaag iets opgevallen. Op een aantal foto's zit een vlekje... steeds op dezelfde plek. Soms zit hij er wel en soms niet, maar als ie er zit, altijd op dezelfde plek.

Je ziet het alleen op een lichte achtergrond.
De lens heb ik vervolgens schoon gemaakt, maar het lijkt er nog steeds te zitten.

Voorbeeldje:
http://members.home.nl/laukui/Fotos/IMG_0632klein.JPG

Is hij ergens vies? Of is er toch iets niet goed aan de camera? Alvast bedankt!
AboutDJ

Stofje op je spiegel of sensor, even de handleiding door lezen want daar staat precies in beschreven hoe je dat het beste kunt verhelpen.

En ik ben net als jou ook pas kort eigenaar van een 350D en ik heb het ook al 1 keer moeten doen en als ik het kan zonder een 350D te slopen.......... dan kan iedereen het :+

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

laurenskuipers.nl

Hehe, ok bedankt! Ga het morgen ff proberen :)

edit: Spiegel zou het toch niet kunnen zijn? Want die wordt toch weggeklapt op het moment dat de foto gemaakt wordt? Dus waarschijnlijk de sensor...

Laurens wijzigde dit bericht 08-06-2006 23:23 (63%)

Reg. datum: 02 april 2004

Nee, het is iig niet de spiegel... Het is overigens minder zichtbaar wanneer je minder diafragmeert ( F/14 is behoorlijk ver dicht ) en ik heb er vooral last van bij opnamen met blauwe lucht. Als je goed kijkt zitten er nog wel een paar kleinere plekjes. Als je camera net nieuw is en je wisselt niet van lens, dan zou je ermee terug kunnen gaan naar de winkel?

Reg. datum: 18 november 2004

quote:
skippie schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:58:
vandaag broer konijn bezocht en na enige tijd getwijfeld te hebben over een canon S3 vandaag de 350 aangeschaft met jawel een 18-200 van sigma.....eerste wazige platen reeds geschoten omdat ik maar wat aan het doen was maar steld voor mij prima scherp.
Zal de 18-200 hier wel weer de grond worden ingeboord maar ik ben er tevreden mee als 1e lens vanwege combinatie prijs/kwaliteit/gebruiksgemak.
UV filter erbij, tasje er bij waar alles met lens er op net inpast, van hood een lcd prtector met zo'opklabbaar schermpje..werkt top! batterijen nog van mijn S45 alleen is het ampere wat minder. Geheugenkaart had ik ook nog dus voldaan weer teruggereden en net eerst uitprobeersels gedaan:-) Wat een verschil nu al met de S45

Waarschuwing:
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)

Ik kan nouniet zeggen dat ik het recht heb ofzow om dit te zeggen, maar je zegt letterlijk, ik heb een camera met een lens gekocht, ik had hiervoor ook zoiets alleen slechter... Dat melden dat je em hebt mag natuurlijk , maar volg dat dan op met een vraag, of antwoord.

quote:
Laukui schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:11:
Ook ik heb vorige week een 350D met kitlens aangeschaft en hij lijkt het goed te doen, maar er is me vandaag iets opgevallen. Op een aantal foto's zit een vlekje... steeds op dezelfde plek. Soms zit hij er wel en soms niet, maar als ie er zit, altijd op dezelfde plek.

De lens heb ik vervolgens schoon gemaakt, maar het lijkt er nog steeds te zitten.

Voorbeeldje:
[afbeelding]

Ik gebruik een Hama lenspen, http://www.pixmania.nl/nl...-schoonmaker-lenspen.html ( Foto), ik maak er alles mee schoon die gebruik ik nu, maar een aantal weken terug had ik ook dat soort vlekjes op de foto's en heb de sensor toen voor het eerst schoon gemaakt met een speciaal setje dat bij de fotovakhandel te verkrijgen is, vloeistof, kwastje en doekjes. Wat schetst mijn verbazing, de foto's zijn nu haarscherp, misschien zat er een of ander laagje op de beeldsensor wat dit heeft veroorzaakt. Als er meer mensen dit hebben dan gewoon even de gebruiksaanwijzing erbij en de sensor voorzichtig schoonmaken.

Deido wijzigde dit bericht 09-06-2006 00:04 (7%)

Straight from Vertigo

quote:
Ja dat kan. Als je PS hebt dan kun je RAW plugin voor PS gebruiken. Deze cameras worden ondersteund, dus ook 350D. Als je Apple hebt dan kun je het beste Adobe Lightroom gebruiken. Deze komt ook voor Windows gebruikers ooit.

* Grample moet voortaan alle pagina's lezen voordat ie reageert :X

Grample wijzigde dit bericht 09-06-2006 00:38 (22%)

laurenskuipers.nl

quote:
Toff schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:44:
Nee, het is iig niet de spiegel... Het is overigens minder zichtbaar wanneer je minder diafragmeert ( F/14 is behoorlijk ver dicht ) en ik heb er vooral last van bij opnamen met blauwe lucht. Als je goed kijkt zitten er nog wel een paar kleinere plekjes. Als je camera net nieuw is en je wisselt niet van lens, dan zou je ermee terug kunnen gaan naar de winkel?

Hmmm, ik kan wel terug gaan naar Konijnenberg, maar de kans dat ik er over een maand weer stofjes op heb zitten is natuurlijk wel aanwezig. Lenzen wisselen doe ik nu nog niet, maar met een paar maand verwacht ik toch wel een extra lens aan te schaffen. Schoonmaken is op zich niet zo'n probleem, ik ken een aantal mensen met een soortgelijke camera die dat volgens mij al vaker gedaan hebben.

Ik bel straks even naar Konijnenberg en vraag hen wat ik het beste kan doen: Omruilen of schoonmaken...

Het door jou omcirkelde vlekje is IMO geen stofje, dus dat blaas je niet "even" weg. Misschien wil Konijnenberg hem wel voor je schoonmaken, "klaar terwijl je wacht"? Dan loop je iig geen risico. En zolang je standaardlens er dan op blijft, is de kans op stof toch niet zo groot?

Poing
Reg. datum: 18 maart 2002

quote:
Laukui schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:11:

Voorbeeldje:
[afbeelding]

Ik zag ook precies zo'n vlek in foto's van de lucht. Ik dacht eerst dat het in m'n objectief zat, maar het bleek de sensor te zijn. Die heb ik (voorzichtig) schoongeblazen met een blaasbalgje, en sindsdien is de vlek weg.

Andere vraag:
Het stofje wat in m'n EF-S 17-85 IS USM objectief zit, zit aan de binnenkant van de voorste lens. Je ziet hem wanneer je het objectief schuin tegen het licht houdt. Nu heb ik nog niet kunnen ontdekken of dit zichtbaar is in foto's, maar kan dit een probleem zijn/worden en is dit evt een valide reden tot omruil? Ik heb dit objectief net een week of twee. Of is de kans met dit soort objectieven groot dat er na verloop van tijd toch wel een stofje in komt, het is immers geen geseald L objectief?

Reg. datum: 18 november 2004

quote:
Toff schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:06:
Het door jou omcirkelde vlekje is IMO geen stofje, dus dat blaas je niet "even" weg. Misschien wil Konijnenberg hem wel voor je schoonmaken, "klaar terwijl je wacht"? Dan loop je iig geen risico. En zolang je standaardlens er dan op blijft, is de kans op stof toch niet zo groot?
Stofjes blaas je ook niet even weg ;-)

Straight from Vertigo

Ok hier de vraag bij me vermelding van de aankoop...Volgens de site van konijnenberg zit er een CF 256MB bij...Of die kun je bestellen bij canon...Er zit in de doos niks van bij een formulier/kaartje en ook via registreren op de canon-sit ekom ik niks tegen.
Iemand die dit ook heeft?? Anders straks maar eens bellen.

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
skippie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:36:
Ok hier de vraag bij me vermelding van de aankoop...Volgens de site van konijnenberg zit er een CF 256MB bij...Of die kun je bestellen bij canon...Er zit in de doos niks van bij een formulier/kaartje en ook via registreren op de canon-sit ekom ik niks tegen.
Iemand die dit ook heeft?? Anders straks maar eens bellen.
Zit er ook geen sticker op de doos van de camera? Volgens mij hoort daar een of ander uniek nummer op te staan. En dat moet je idd ergens op internet invullen, staat op de sticker wel waar je moet zijn denk ik. Geen actiesticker is geen gratis CF kaart voor zover ik weet, en als je je camera (met sticker op de doos) 2 dagen na afloop van de actie koopt is dat dus ook geen gratis CF (=ervaring :()

"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
SnoeiKoei schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:05:
[...]

Zit er ook geen sticker op de doos van de camera? Volgens mij hoort daar een of ander uniek nummer op te staan. En dat moet je idd ergens op internet invullen, staat op de sticker wel waar je moet zijn denk ik. Geen actiesticker is geen gratis CF kaart voor zover ik weet, en als je je camera (met sticker op de doos) 2 dagen na afloop van de actie koopt is dat dus ook geen gratis CF (=ervaring :()
Mijn ervaring is anders. Ik had ook geen sticker op m'n 350D-doos, dus heb ik Canon gebeld onder 't motto 'd'r hoort een sticker op te zitten maar of ik ben blind of 't is niet zo' en toen kreeg ik zonder enige vorm van gezeur een code aan de telefoon door.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Koeien Snoeien Loeiend!

quote:
CyBeR schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:46:
[...]

Mijn ervaring is anders. Ik had ook geen sticker op m'n 350D-doos, dus heb ik Canon gebeld onder 't motto 'd'r hoort een sticker op te zitten maar of ik ben blind of 't is niet zo' en toen kreeg ik zonder enige vorm van gezeur een code aan de telefoon door.

Mazzelaar! Bij mij was de actie dus net afgelopen en sticker of niet, ik was te laat. "Er loopt nu geen actie dus ik kan niets voor u doen helaas".

Anyways, bellen met klantenservice kan geen kwaad natuurlijk.

"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."

Just plain weird.
Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
BounceMeister schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 06:18:
[...]

Andere vraag:
Het stofje wat in m'n EF-S 17-85 IS USM objectief zit, zit aan de binnenkant van de voorste lens. Je ziet hem wanneer je het objectief schuin tegen het licht houdt. Nu heb ik nog niet kunnen ontdekken of dit zichtbaar is in foto's, maar kan dit een probleem zijn/worden en is dit evt een valide reden tot omruil? Ik heb dit objectief net een week of twee. Of is de kans met dit soort objectieven groot dat er na verloop van tijd toch wel een stofje in komt, het is immers geen geseald L objectief?

Na verloop van tijd wellicht..
Maar ik had een 50mm f/1.8 mkII gehaald, en kwam er eigenlijk dezelfde middag al achter dat er op een vergelijkbare plek een stofje zat. Die heb ik zonder problemen de volgende dag in kunnen ruilen.
Of ze na 2 weken nog steeds zo coulant zijn, hangt sterk van de winkel en de verkoper af denk ik.. maar ik zou het gewoon proberen. Het is dan wel geen L-objectief, maar het kan best zijn dat dat stofje er gewoon bij het productieproces in terecht is gekomen.

Tarin wijzigde dit bericht 09-06-2006 11:29 (7%)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Wat een moeite voor 256MB CF... Waar 4-8 GB inmiddels zeer betaalbaar is, ga je toch niet met zo'n miniding lopen klooien?

Reg. datum: 24 juni 2003

quote:
Toff schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:12:
Wat een moeite voor 256MB CF... Waar 4-8 GB inmiddels zeer betaalbaar is, ga je toch niet met zo'n miniding lopen klooien?
Gratis he. En laten liggen is moeilijk als het gratis is. Ik zou het ook niet laten liggen. Altijd handig die paar mbtjes extra achter de hand.

Imac 2.0 met 2 gig mem

quote:
RIRE schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:19:
[...]

Gratis he. En laten liggen is moeilijk als het gratis is. Ik zou het ook niet laten liggen. Altijd handig die paar mbtjes extra achter de hand.

Vanmorgen nog even naar Broer konijn gereden op de motor--lekker tochtje dus geen straf om terug te gaan....Ook omdat ik wat stofjes al tegen kwam.
Hebben netjes de boel schoongeblazen / niet gereinigd omdat het zo weinig was dat de kans bestaat dat het erger zou worden, dus ben wel tevreden...100% stof vrij op F22 krijg je niet..
Ook voor cd CF kaart gevraagd en inderdaad hoort sticker op de doos te zitten..Die waren op dus krijg de sticker na gestuurd.
Zal even uitlegen waarom een 256 mb voor mij erg nuttig kan zijn.
Ik wil nog een stand alone cd-brander kopen met CF reader...Dus op vakantie foto's elke dag op een cd fikken als backup...Erg safe...En op een 256 mb kunnen toch al snel 80 foto's dus vind ik de moeite waard. Ik ga persoonlijk niet hoger dan 512mb kaartjes....vanwege de reden van branden en risico anders op verlies.
Plus lekker bakkie koffie erbij gehad:) en toch maar een rocket air meegenomen en voor een kennis wekrt prima voor 7 euro

Just plain weird.
Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
Toff schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:12:

1GB-kaartje volschieten, in imagetank stoppen, 256MB-kaartje in cam, doorschieten, en de boel weer omwisselen.

Ik heb alleen 1 kaartje van 1GB, maar ik ga voor de zomervakantie waarschijnlijk een imagetank halen. Dan is de 256MB-kaart een mooie afwisseling.
4 of zelfs 8GB-kaartjes zijn leuk, maar relatief prijzig: voor de prijs van een 4GB-kaartje haal je al bijna een 40GB-imagetank.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Reg. datum: 18 november 1999

Is er trouwens al iets bekend over een eventuele opvolger van de 350D? Ik dacht dat 'ie nu wel aan hte eind van z'n lifetime was, en als 300D bezitter begin ik sommige zaken (FEC, RAW+JPG opslag, USB2 on board, etc) nu toch wel zachtjes aan te missen. En de overstap naar een 20D of 30D is wel een fikse.

Kortom, is daar al wat over gezegd her en der?

Als je naar deze tijdlijn kijkt dan zou je iid wel verwachten dat er binnen een snel een nieuwe camera gaat aankomen. Maar als je kijkt naar het "entry" dan zou die al geïntroduceert moeten zijn. En daar heb ik ook nog niks van gehoord. http://img526.imageshack.us/img526/1926/eoscamerastimeline9ai.jpg
Daftpunk Ownz Ya!
Reg. datum: 23 oktober 2001

quote:
Servor schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:42:
Is er trouwens al iets bekend over een eventuele opvolger van de 350D? Ik dacht dat 'ie nu wel aan hte eind van z'n lifetime was, en als 300D bezitter begin ik sommige zaken (FEC, RAW+JPG opslag, USB2 on board, etc) nu toch wel zachtjes aan te missen. En de overstap naar een 20D of 30D is wel een fikse.

Kortom, is daar al wat over gezegd her en der?

Einde van zijn lifetime? Waarom? 350D kan nog gerust 1 a 2 jaar door gaan.
Een perfecter toestel vind je niet voor zo'n prijs.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: