Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Het Archos Gmini 400/402 topic deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17 18 19 20 last

Reageer Nieuw Topic
spv-nl.tk
Matched: gmini, 400

mijn Gmini400 is ergisteren overleden :(
toen ik 3 uur achter elkaar naar muziek luisterde was je erg heet geworden.
de volgende dag komt hij niet verder dan de bootscherm.
en na 3 seconde valt je weer uit.

mijn vraag is hoe groot is de kans dat ik de Gmini402 ontvang i.p.v de Gmini400?
zou zonde zijn, omdat ik af en toe gebruik maak van de CF gleuf.
Rallymedia.nl
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
BadBoy18 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:37:
mijn vraag is hoe groot is de kans dat ik de Gmini402 ontvang i.p.v de Gmini400?
Je kan hem opsturen met het verzoek of ze een 400 teruggeven, als dat niet lukt is er vast wel iemand die zijn 400 wil ruilen voor jouw nieuwe 402.
Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
phendrixx schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:04:
[...]

Klopt! Degene die ik bedoelde, deze dus, springt ook van 4,5 naar 6V met een stroomsterkte van 0,8A. Degene die jij noemt is echter voor een gewoon stopcontact, ik zoek er een voor in de aansteker van de auto. Op die site van conrad staan er wel een paar die interessant lijken (510520, 510051) maar die tonen niet de exacte voltages waarop ze in te stellen zijn..

in de winkel zeiden ze dat ik de gewone lader maar mee moest nemen. Ze meten dan de spanning en dan kijken ze of de universele lader interessant is.. Voor mij wordt het een beetje 8)7 . Als ik het niet vertrouw maar gewoon de archos autolader, wel een stuk duurder dus..

opladen via USB poort is een goede oplossing, maar ik raadt je aan geen videos te spelen terwijl je oplaadt met een stroomsterkte van 500 mA, namelijk je harde schijf zelf gebruikt al 500 mA :)
Er bestaan wel van die leuke opladers voor in de auto die 5,5 V geven en een stroomsterkte van 1,5 A. Dit valt wel te doen maar je batterij kan wel warm worden

quote:

Innige deelneming, heb vorige zomer exact hetzelfde meegemaakt en snap niet hoe het komt :( ik heb gelukkig m'n gmini 400 teruggekregen, één nadeel was echter dat de hdd bij dit model blijft draaien als hij aan pc is aangekoppelt, en ook langer erover doet om op te starten

surround_2 wijzigde dit bericht 25-02-2006 14:38 (24%)

JB,

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Geen matches

Vandaar dat ie dus zo snel leeggaat als je em aan de pc hebt hangen.

Dat lange opstarten heb ik trouwens geen last van, hij start bij mij aardig vlot op.

spv-nl.tk

Er is dus hoop dat ik mijn oude gmini400 terug krijg :9~
nu maar hopen dat het geen maanden duurt. ik had hem bij dixons gekocht.

Acties:

Geen matches

Archos is vaak vrij goed met garantieafhandelingen dus ik denk dat het wel wat meevalt :)

Reg. datum: 07 september 2005
Geen matches

Werken de 402 en 402 CC volgens dezelfde firmware. Dus wanneer de 402 gekraakt is, is dit bij de CC ook het geval?

Acties:

Geen matches

Op de Archos site staat verschillende firmware voor de 402 en de 402 CC, maar volgens mij zijn deze wel op elkaar gebaseerd, aangezien ze steeds op dezelfde datum updates geven voor beide spelers en deze vaak nagenoeg dezelfde changelogs hebben.

Reg. datum: 24 februari 2006
Geen matches

Is het ook mogelijk om met de 402 vodcast bestanden af te spelen. Gaat hierbij om .mp4 en .m4v bestanden?

Lijkt me leuk om deze in de trein te kunnen bekijken.

Acties:

Geen matches

Er staat geen ondersteuning voor .mp4 en .m4v files in de lijst met specs, dus nee.

Reg. datum: 05 december 2005
Matched: gmini

Even mijn ervaringen als nieuwe Gmini402 gebruiker m.b.t het hercoderen van videobestanden.. Ik laat het verder aan Rod over of een aanpassing in de topicstart nodig is...

m.b.t. 'Video goed coderen' :

1. Xvid en een mp3 codec moet je wel geinstalleerd hebben. Misschien niet ingewikkeld voor de meesten hier, maar een kleinigheidje om erbij te vermelden..?
2. Hoe je ook hercodeert, bij mij (dus met een Gmini402) kan ik de videobestanden niet rechtstreeks 'plakken' in de videomap op de speler. Hij blijft melden dat hij het videobestand niet ondersteunt. Ik moet dan gebruik maken van synchroniseren in media player, dan kopieert hij ze wel. De gmini als 'mass storage' instellen i.p.v. 'windows device' (usb-instelling) is misschien ook een mogelijkheid.. heb ik nog niet geprobeerd.

m.b.t. de tutorial over DVD omzetten:

- Wanneer je een versie van AutoGK download (bij mij 2.26) heb ik niet meer de optie om voor 'DVD input' of 'File input' te kiezen. Bij deze versie is het alleen maar een file input. Ik krijg geen instelling gevonden om toch DVDrips te importeren.. Weet iemand een oplossing of een link naar deze oudere versie uit de tutorial (1.60) ?

bedankt!

Acties:

1. Kan erbij.
2. Vaag, zijn er meer Gmini 402 bezitters die dit ook hebben?

quote:
RoD schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:16:
1. Kan erbij.
2. Vaag, zijn er meer Gmini 402 bezitters die dit ook hebben?

nog even gecheckt.. met de gmini in 'hard drive' modus (usb-instelling) kun je wel gewoon videobestanden 'plakken'...

wat betreft autoGK heb ik nog geen oplossing..

Acties:

quote:
phendrixx schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:37:
[...]

nog even gecheckt.. met de gmini in 'hard drive' modus (usb-instelling) kun je wel gewoon videobestanden 'plakken'...

wat betreft autoGK heb ik nog geen oplossing..
Plakken, maar je bedoelt dus te zeggen dat afspelen niet werkt? Lijkt me toch erg vaag, vraag me af of iedereen hier last van heeft, of dat het een foutje is.

Geen matches

quote:
RoD schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:36:
Vandaar dat ie dus zo snel leeggaat als je em aan de pc hebt hangen.

Dat lange opstarten heb ik trouwens geen last van, hij start bij mij aardig vlot op.

als er bij bij de tab waar je je firmware kan aflezen en de vrije ruimte staat dat je USB PLUS! hebt of zo dan start hij trager op dan de eerste varianten (maar een verschil van 2 à 3 seconden hoor)
maar inderdaad beste wel op een goed goekoelde metalen plaat leggen zodat hij goed kan afkoelen als je grote bestanden kopiëert

JB,

Acties:

Geen matches

Dat heb ik niet, dus ik zal wel de vlotte-opstart-versie hebben :P Ook met bestanden kopiëren heb ik geen last van de hitte oid. Hij wordt wel warm, maar nooit té warm.

Mijn excuses Rod als ik onduidelijk ben geweest:

ik bedoelde dat ik mijn (met Virtualdub gehercodeerde) videobestanden niet van mijn pc naar de Gmini in het mapje 'video' gekopieerd kreeg. De pc zelf gaf dan een melding dat de speler het bestand niet kon afdraaien. Ik dacht dus steeds dat ik niet goed hercodeerde...

Later kwam ik erachter dat ik met windows media player (synchroniseren) wél deze bestanden op de gmini gekopieerd kreeg. En hij draaide ze uiteraard dan ook netjes af op de speler.

Het blijkt echter dat wanneer ik de gmini402 als 'hard drive' instel (op de gmini zelf dus), in plaats van 'windows device', ik niet media player moet gebruiken om te kopieren..

nouja.. anders laat maar hoor.. ik ben er in ieder geval uit! :*)

Acties:

Hmm, probeer anders eens op een andere pc. Dat hoeft niet persé aan je Gmini te liggen.

Reg. datum: 10 juni 2003
Geen matches

Vaag, hier kan ik gewoon alles in verkenner erop gooien, en dan doet alles het. Ah, ik lees in de laatste regeltjes dat je dr al uit bent :)

MacBook C2D 2.2 Ghz 4GB Ram

quote:
Chriztiaan schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:29:
Vaag, hier kan ik gewoon alles in verkenner erop gooien, en dan doet alles het. Ah, ik lees in de laatste regeltjes dat je dr al uit bent :)
ja, met de gmini ingesteld op 'hard drive' kan ik de videobestanden gewoon met verkenner erop gooien..

Ik heb m'n Gmini 400 sinds december 2004 en sinds kort geeft hij bij het opstarten de melding: "Read access error. Can't read from hard disk". Hij geeft dan de mogelijkheid om het te formatteren maar dit lukt niet.
Weet iemand hoe het zit met de garantie? (Ik heb hem in NYC gekocht)

Acties:

Geen matches

Je kunt ook de garantie via Archos regelen. Dan moet je wel het originele bonnetje meesturen geloof ik. Kijk maar eens op de Archos site.

Reg. datum: 31 maart 2005

quote:
rubenrtv2 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:53:
Ik heb m'n Gmini 400 sinds december 2004 en sinds kort geeft hij bij het opstarten de melding: "Read access error. Can't read from hard disk". Hij geeft dan de mogelijkheid om het te formatteren maar dit lukt niet.
Weet iemand hoe het zit met de garantie? (Ik heb hem in NYC gekocht)
das wel even irritant zeg, ik moet er niet aan denken... al mn muziek kwijt. ik heb wel het meeste op mn computer staan, maar dan nog, niet een 1 op 1 kopie van mn gmini

quote:

Ik denk dat ik het probleempje gevonden heb kijk even naar deze site als je wilt! :
http://gmini400.com/index...temid=73&topic=1678.0

JB,

Reg. datum: 28 mei 2005

Hoi,

nou ik helemaal blij met die emulators van de sega master system gister geprobeerd, hardstikke leuk.

Nou ging ik vandaag de gminiboy erop zetten en wat spellen erop gezet,
ten eerste viel me op (ik had gameboy collor spellen erop gezet) dat ik geen geluid erbij kreeg. Wel bij de sega master system spellen maar dus niet bij de gameboy.

Ten tweede en veel belangrijker; net wou ik killer instinct openen maar dat lukte dus niet. Het scherm is nu licht zwart/blauwig en de hdd blijft aan.

Ik heb al op alle knoppen gedrukt en meerdere malen geprobeerd uit te krijgen. Ook in de pc gedaan, maar die leest hem niet en in het stopcontact maar niets helpt.

Weten jullie wat ik nu moet doen? Zal ik 'm openen met die schroefjes ? (moet wel een passende schroevendraaier vinden). Of sta ik dan onder stroom?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.. :?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17 18 19 20 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: