[HDD] Het Archos Gmini 400/402 topic deel 4
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 last
Reageer Nieuw TopicHeb je het al geprobeerd? Zo maar eens even kijken of het goed werkt. Overklokken ga ik niet gebruiken denk ik.
quote:RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:37:
Heb je het al geprobeerd? Zo maar eens even kijken of het goed werkt. Overklokken ga ik niet gebruiken denk ik.
ja hij werkt op zich best goed hoor, overklokken heb ik ook nog steeds maar niet geprobeerd (ook niet met de andere hacks, vind t een beetje te zonde als ie het zou begeven)
het enige probleem wat ik er op dit moment mee heb, is dat als ik hem afsluit en weer terugkom bij de normale firmware en dan weer aodoom0.3 laad, dan gaat ie meteen uit. maar verder wel onwijs gaaf, heb ook al even quake2 en heretic zitten spelen, met geluid dus ook nu. echt cool. doet jeugdsentimenten herleven
Quake 2? Heretic? Ik heb wat gemist geloof ik. Gauw even kijken 
Ze zijn nog wel actief bezig met die Gmini zeg
Beter dan de support van Archos 
Ze zijn nog wel actief bezig met die Gmini zeg
hahaha iddquote:RoD schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:05:
Quake 2? Heretic? Ik heb wat gemist geloof ik. Gauw even kijken
Ze zijn nog wel actief bezig met die Gmini zegBeter dan de support van Archos
Ze zijn ook nog steeds bezig met MediOS. Wie weet wat we daar nog van kunnen verwachten 
Ja idd, medios is natuurlijk eigenlijk een soort linux en voor zover ik weet kan je wel een hele hoop met linux hoor. Het zit hem er nu volgens mij alleen maar in hoe veel tijd die paar mensen van archopen erin kunnen steken. Maar ik blijf op vette dingen hopen en wachten 
Er is weer nieuws! 
aoNES V0.3
Changelog:
aoSMS hadden we natuurlijk al, maar deze is geschikt voor mediOS, blijkbaar.
Ben benieuwd wanneer we dat nou ook echt functioneel kunnen gebruiken
* RoD uitproberen gaat.
aoNES V0.3
Changelog:
aoSMS V0.1quote:* Lots of mediOS improvements (no more scrolling problems, firmware reload,... ).
* Better stability.
* Sound filter.
* Intro picture made by Alucard.
* RoD uitproberen gaat.
Mag ik daar dan uit concluderen dat MediOS al werkt op Gmini400?
Greetz, Moiristo
Ja hoor, dat magquote:Moiristo schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:13:
Mag ik daar dan uit concluderen dat MediOS al werkt op Gmini400?
En dat is ook zo, maar voorlopig is het nog niet een besturingssysteem met allerlei opties. Je kan bijvoorbeeld niet mp3 en video ermee afspelen. Ik denk dat je dat bedoelt. Hopen natuurlijk dat ze uiteindelijk een volledig besturingssysteem met alle opties van de gmini (en meer) erop kunnen krijgen. Maar dus voorlopig blijft het bij een hoop hele leuke games
Hallo,
Ik probeer al een tijdje wat MPEG4 V.2 filmpjes op mijn Archos Gmini 400 te bekijken maar volgens mij heb ik het verkeerde formaat.
Bestaat er een simpel programma waarmee je filmpjes geschikt kunt maken voor de Gmini? Zo ja; waar kan ik dit vinden?
Bedankt!
Ik probeer al een tijdje wat MPEG4 V.2 filmpjes op mijn Archos Gmini 400 te bekijken maar volgens mij heb ik het verkeerde formaat.
Bestaat er een simpel programma waarmee je filmpjes geschikt kunt maken voor de Gmini? Zo ja; waar kan ik dit vinden?
Bedankt!
pocketDivxEncoder voor windhoos en mencoder voor linuxquote:GijsjeRadijsje schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:43:
Greetz, Moiristo
Overigens staat er in de TS een guide die je stap voor stap door het hele proces heen neemt.
Het leek mij ook wel leuk om dit eens te proberen, maar ik krijg de 1.3.11 firmware er niet meer op. Hij zegt dat ik niet kan downgraden, valt hier nog iets aan te doen?quote:RoD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:31:
Er is weer nieuws!
aoNES V0.3
Changelog:
[...]
aoSMS V0.1
* RoD uitproberen gaat.
Hé te gek, ga het gelijk proberen!
Edit: Het is inmiddels gelukt gisteravond, kan nu lekker Sonic spelen op mijn Gmini
Rod, nog bedankt voor de tip.
Edit: Het is inmiddels gelukt gisteravond, kan nu lekker Sonic spelen op mijn Gmini
Rod, nog bedankt voor de tip.
®Otto wijzigde dit bericht 11-12-2006 07:08 (65%)
Hm. Ik wist niet dat er batterijen voor de Gmini 40x reeks beschikbaar waren. Jammer van de prijs
Er staat wel "10x" bij, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daarmee ook daadwerkelijk 10 batterijen bedoelen? Anders kan een IA de moeite waard zijn.
Je moet je Gmini natuurlijk wel open slopen...
Screenprotectors, ook wel handig.
Screenprotectors, ook wel handig.
RoD wijzigde dit bericht 27-12-2006 00:57 (11%)
En ik doe maar weer eens een schopje. Het houdt gewoon niet op met de support op deze spelers 
Ik vermoed dat we binnenkort een Pacman-game kunnen verwelkomen. Ik quote even van de FP van archopen.org
Verder. Aangezien de Gmini 40x serie al even bestaat, vraag ik me af of de speler bij iedereen nog in orde is. Mijn Gmini 400 is nog in perfécte staat. Doet het nog even goed als toen ik em voor het eerst kreeg (al kan ie een defragmentatie gebruiken
) Videokwaliteit valt wat tegen inmiddels, als je em vergelijkt met de huidige kwaliteit van onder andere de Archos gen. 4 serie. Maar ach, het is nog te doen. Voor de rest nog steeds een heerlijke apparaatje, en door de support via de exploit nog steeds een zeer interessante speler. En ik ben ook niet van plan om em voorlopig weg te doen.
Hoe zit dat met jullie?
Ik vermoed dat we binnenkort een Pacman-game kunnen verwelkomen. Ik quote even van de FP van archopen.org
AOpacman? De "added" files wijzen er wel op. Leuk, Pacman is altijd erg vermakelijk.quote:Revision 34 by CjNr11 (CjNr11 -at- archopen.org, Fri, 12 Jan 2007 17:10:51 GMT)
- adding pacman game
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aones/aones.c
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/Makefile
Modified /ArchOpen/trunk/apps/Makefile
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aoboy/menu.c
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/pacman.c
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aones/aones.h
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aodoom/doom_gui.c
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aosms/aosms.c
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/Pac.h
Added /ArchOpen/trunk/apps/pacman/gfx.h
Modified /ArchOpen/trunk/apps/aosms/aosms.h
Verder. Aangezien de Gmini 40x serie al even bestaat, vraag ik me af of de speler bij iedereen nog in orde is. Mijn Gmini 400 is nog in perfécte staat. Doet het nog even goed als toen ik em voor het eerst kreeg (al kan ie een defragmentatie gebruiken
Hoe zit dat met jullie?
RoD wijzigde dit bericht 12-01-2007 22:22 (24%)
Ik ben het helemaal met je eens! Die videokwaliteit zal inderdaad na ruim 2 jaar sinds de introductie wel weer overtroffen zijn, maar voor mij is hij nog helemaal super. Ik ben ook alweer verslaafd aan super mario 3 van de nes. Zo leuk is dat. Zomaar op een mp3speler. De kwaliteit van de video-uit op een beamer laat trouwens wel echt te wensen over. Helaashelaas, maar ik blijf het een geweldig apparaat vinden!
Die bestanden kan je volgens mij ook installeren op je gmini. Helaas snapte ik het niet helemaal, dus het is me niet gelukt, maar er staat een howto op archopen.org, hoe je medios op je gmini kan krijgen. Je kan dan een daily build downloaden en erop zetten. Het enige wat je dan nodig schijnt te hebben is een mappenstructuur die klopt voor wat dat programma verwacht en de afzonderlijke mediosprogramma's in die mappen. Dus dan kan je uit medios gewoon nes opstarten, voor zover ik het heb begrepen. Misschien dat een van jullie daar een keer naar zou kunnen kijken? Er stond ook al een filmpje op die website met hoe medios eruit ziet en hoe het werkt. Eindelijk gaat het wat worden!!
Die bestanden kan je volgens mij ook installeren op je gmini. Helaas snapte ik het niet helemaal, dus het is me niet gelukt, maar er staat een howto op archopen.org, hoe je medios op je gmini kan krijgen. Je kan dan een daily build downloaden en erop zetten. Het enige wat je dan nodig schijnt te hebben is een mappenstructuur die klopt voor wat dat programma verwacht en de afzonderlijke mediosprogramma's in die mappen. Dus dan kan je uit medios gewoon nes opstarten, voor zover ik het heb begrepen. Misschien dat een van jullie daar een keer naar zou kunnen kijken? Er stond ook al een filmpje op die website met hoe medios eruit ziet en hoe het werkt. Eindelijk gaat het wat worden!!
Voor een beamer heb je afaik een hoge resolutie nodig om het ergens op te laten lijken. Echter de Gmini 40x serie kan geen hoge resoluties aan, dus ik denk dat het probleem daarin ligt. De Gmini 40x heeft verder een goede tv-out imo.quote:geejeej schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:34:
Ik ben het helemaal met je eens! Die videokwaliteit zal inderdaad na ruim 2 jaar sinds de introductie wel weer overtroffen zijn, maar voor mij is hij nog helemaal super. Ik ben ook alweer verslaafd aan super mario 3 van de nes. Zo leuk is dat. Zomaar op een mp3speler. De kwaliteit van de video-uit op een beamer laat trouwens wel echt te wensen over. Helaashelaas, maar ik blijf het een geweldig apparaat vinden!
Inderdaad, soort Rockbox gaat het op lijkenquote:Die bestanden kan je volgens mij ook installeren op je gmini. Helaas snapte ik het niet helemaal, dus het is me niet gelukt, maar er staat een howto op archopen.org, hoe je medios op je gmini kan krijgen. Je kan dan een daily build downloaden en erop zetten. Het enige wat je dan nodig schijnt te hebben is een mappenstructuur die klopt voor wat dat programma verwacht en de afzonderlijke mediosprogramma's in die mappen. Dus dan kan je uit medios gewoon nes opstarten, voor zover ik het heb begrepen. Misschien dat een van jullie daar een keer naar zou kunnen kijken? Er stond ook al een filmpje op die website met hoe medios eruit ziet en hoe het werkt. Eindelijk gaat het wat worden!!
MediOS installeren op m'n Gmini heb ik nog niet gedaan. Ik wacht af tot het gewoon makkelijk werkt. Voorlopig doen alle spellen en apps het nog gewoon, dus ik heb niks te klagen
Mijn 400 doet het ook nog prima
Helaas niet meer in perfecte staat, want hij is een keer op een ruwe betonnen vloer gevallen
Gelukkig is het scherm en de hardware nog prima. Wat me het meeste tegenstaat op het moment is dat ie soms wat lang erover doet om een mp3-tje te starten of een bepaalde folder in de arclib te openen (wat waarschijnlijk een gevolg is van fragmentatie en omdat de hele schijf vol staat)
Greetz, Moiristo
Zou ik em toch es defragmenteren. Heeft bij mij ook al vaker geholpen. Na defragmentatie was de speler merkbaar sneller. Mijne moet ook weer eens een defragmentatie, zoals ik al schreef.
Je kunt trouwens voor beter resultaat ook de processor in je Gmini overklokken
Je kunt trouwens voor beter resultaat ook de processor in je Gmini overklokken
Zojuist heb ik medios dus toch nog een keertje geprobeerd te installeren, en inderdaad het werkt! Er zitten zelfs meer spelletjes nog bij (mastermind, snake, othello, ...) En het werkt ook soepeltjes hoor! Achteraf was ik de vorige keer vergeten om een zipje met die kleine programma's te downloaden, dus dan heb je niet zo veel. Het is in elk geval de moeite waard om het een keer te proberen hoor!
Defragmenteren moet ik dus duidelijk ook een keer doen, soms hapert hij namelijk wel eens in een liedje, op het moment dat de HD aan springt, dus dat zal dan wel helpen, tnx voor de tip!
Defragmenteren moet ik dus duidelijk ook een keer doen, soms hapert hij namelijk wel eens in een liedje, op het moment dat de HD aan springt, dus dat zal dan wel helpen, tnx voor de tip!
hoi,
mijn archos 402 cc doet het na een jaar nog steeds goed, als ik scroll in de fotomap blijft hij wel hangen bij een "bepaalde" foto, medios doet het goed en is wel grappig om af en toe te gebruiken, ook de nes emulator is wel eens leuk af en toe.
mijn archos 402 cc doet het na een jaar nog steeds goed, als ik scroll in de fotomap blijft hij wel hangen bij een "bepaalde" foto, medios doet het goed en is wel grappig om af en toe te gebruiken, ook de nes emulator is wel eens leuk af en toe.
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 last