Hoofdcategorieën
Topicacties

[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 november 2004

quote:
Oxi schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:16:
Ik ben wat aan het rondkijken voor een flitser op mijn 7D en kwam dit tegen op dpreview:
http://forums.dpreview.co...1035&message=16705837

Een Promaster 7500XD met alle functies die de 5600HS(D) heeft maar met een lager guide number (42m/ISO100). En het aller voornaamste, er is in de VS een winkel die deze flitser voor $139 verkoopt terwijl de KM 5600HS(D) maar liefst ¤380,- kost hier in Nederland.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vermoed niet dat er mensen hier zijn met ervaringen, maar ik kan nauwelijks wat er van vinden behalve hier:

[...]
dat ziet er goed uit en betaalbaar, maar wat ik niet kan vinden is de HSS. Zelf ben ik ook op zoek naar een Flash die mijn 3600 gaat vervangen en om dat 5600 geen optie is.! Weet je ook of er nog iets komt met een hoger richtgetal.? Wil je mijn/ons op de hoogte houden ontrent de Promaster

Reg. datum: 06 november 2004

Op hun officiele site zie ik toch geen dealers buiten de US staan... spijtig ! Had het ook gelezen op dpreview, en dacht ook om hem ergers te kopen.

De Metz 54mz is anders ook een aanrader !

Reg. datum: 12 september 2001

Die Metz is al bijna ¤300, dan haal ik liever een 5600HS(D).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

quote:
regelmaat schreef op zondag 15 januari 2006 @ 07:22:
[...]
dat ziet er goed uit en betaalbaar, maar wat ik niet kan vinden is de HSS. Zelf ben ik ook op zoek naar een Flash die mijn 3600 gaat vervangen en om dat 5600 geen optie is.! Weet je ook of er nog iets komt met een hoger richtgetal.? Wil je mijn/ons op de hoogte houden ontrent de Promaster
Ben je niet tevreden met de 3600 of is hij kapot.

3 posts op een rij \o/
quote:
regelmaat schreef op zondag 15 januari 2006 @ 07:22:
[...]
Ik heb het op dpreview nagevraagd:
No there appears to be no HSS. Flash modes are: TTL, MAnual, Multi, Modeling and off camera or wireless. Regarding ADI the manual states: ADI/P-TTL Auto Flash Operation-The flash unit is fully digital ADI/P-TTL compatible and is controlled entirely by the camera, based on the information dentfrom it. Available light i smetered through the lens and the illumination is set automatically.

Voor een flash van $139 is dit erg behoorlijk! En het gemis van HSS overleef ik wel. ;)

Ik zal er eens goed over na gaan denken, want dit lijkt mij wel wat. B)
En als er een nieuwe krachtigere flitser op PMA aangekondigd gaat worden dalen de 3600HS/5600HS misschien in prijs. Dat zou ook heel fijn zijn. :)

terrible gibberish
Reg. datum: 22 juli 2003

Wat is eigelijk de maximale groothoek die die flitser kan belichten? Want daar kan een groot nadeel in schuilen. Ik neem aan dat het niet echt heel wijd zal zijn, aangezien er geen ingebouwde wide-angle diffusor inzit.
Als dat ding bijv max 28mm kan doen, is dat zo enorm beperkent. Vooral omdat je een flits voornamelijk binnen gebruikt, waar je voornamelijk groothoek gebruikt, en als dan alleen een rechthoek in je frame wordt belicht ziet dat er erg, heel erg scheef uit.
En wat zijn de refresh-rates van dat ding?

quote:
guRuh schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:53:
Het meest "betrouwbare" gerucht dat de ronde dit is het volgende. Het is gepost door een zekere KMSEA, het zou een werknemer van Konica Minolta. Zowel op DPreview als op Dyxum post hij soms iets. Dit is wat hij te zeggen had:

The replacement for the 7D will be announced shortly. Should have been announced early December but then better late than never. As I stated earlier in another forum it will incorporate the new Sony 10.3 MP cmos sensor. It will be released at PMA. Also due out shortly to is the replacement for the 100-400AP0.

Happy New Year to everyone. Yes this will be a very happy year for everyone.

Well right now at least for the next few weeks I am limited to what I can say. To answer your question briefly, yes there is a new flash gun on the way if it is not released at PMA then later on in the year. Regarding the body size of the new 7D it is approx the same size as the existing one.

To digitalshooter, phototraveler,Dynaxdude all I can say is relax guys. It is coming. It is of the production line and is in transit. Nothing was planneed for CES. The wait will be well worth it. Beleive me.

Of je het gelooft is je eigen zaak :+

Vind ik eigelijk een beetje tegenvallend als dit waar is. Ipv een nieuwe 7D had ik liever gezien dat ze een nieuwe 9D zouden introduceren. En een nieuwe flitser, tja, de 5600hs is een topding, kan makkelijk meekomen met de concurerende flitsers van nikon en canon.
Hopelijk wordt die 100-400 apo een ssm lens, KM moet echt eens beginnen met ssm lenzen te introduceren, het feit dat alle lenzen van km (op 2 onbereikbare (de 70-200/2.8 ssm en 300/2.8 ssm) na) gebruik maken van de AF motor in de body is slecht, erg slecht.
De AF is gewoonweg te langzaam op deze manier. Tuurlijk kunnen de low-end lenzen gebruik blijven maken van de af in de body, maar de mid- en toprange zou toch echt gewoon een leuk super-sonisch motortje moeten krijgen.
Nou ja, laten we maar gewoon ff de PMA afwachten...

Tonio wijzigde dit bericht 15-01-2006 20:12 (67%)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

quote:
Tonio schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:06:
Wat is eigelijk de maximale groothoek die die flitser kan belichten? Want daar kan een groot nadeel in schuilen. Ik neem aan dat het niet echt heel wijd zal zijn, aangezien er geen ingebouwde wide-angle diffusor inzit.
24-105mm. Dat is zonder omni-bounce dus uiteindelijk geen probleem. ;) Gebrek aan HSS wellicht weer wel. :/

Reg. datum: 18 november 2004

quote:
Oxi schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:53:
[...]

Ben je niet tevreden met de 3600 of is hij kapot.

Zeker wel, maar hij is kapot gevallen. Nu, ik toch moet kopen zoek iets met een hoger richtgetal.
Ook ik vind het een hoop geld voor een 5600 HS en ik wil met twee indentieke flitsers werken.
Trouwens HSS ga missen als er eenmaal mee gewerkt hebt.

quote:
Tonio schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:06:
Als dat ding bijv max 28mm kan doen, is dat zo enorm beperkent. Vooral omdat je een flits voornamelijk binnen gebruikt, waar je voornamelijk groothoek gebruikt, en als dan alleen een rechthoek in je frame wordt belicht ziet dat er erg, heel erg scheef uit.
En wat zijn de refresh-rates van dat ding?

[...]

Vind ik eigelijk een beetje tegenvallend als dit waar is. Ipv een nieuwe 7D had ik liever gezien dat ze een nieuwe 9D zouden introduceren. En een nieuwe flitser, tja, de 5600hs is een topding, kan makkelijk meekomen met de concurerende flitsers van nikon en canon.
Hopelijk wordt die 100-400 apo een ssm lens, KM moet echt eens beginnen met ssm lenzen te introduceren, het feit dat alle lenzen van km (op 2 onbereikbare (de 70-200/2.8 ssm en 300/2.8 ssm) na) gebruik maken van de AF motor in de body is slecht, erg slecht.
De AF is gewoonweg te langzaam op deze manier. Tuurlijk kunnen de low-end lenzen gebruik blijven maken van de af in de body, maar de mid- en toprange zou toch echt gewoon een leuk super-sonisch motortje moeten krijgen.
Nou ja, laten we maar gewoon ff de PMA afwachten...

9D zou in de herfst van dit jaar geintroduceerd worden, geen nood dus.

Nu lees ik het volgende op Dyxum:

"To answer a few questions here. Will the 7Di look the same as the existing 7D? Yes it will with all the dials etc. Exterior wise virtually the same camera. The major difference occurs inside the body. A few new chips here and there (sorry I can't be mmore specific). Faster write time, lightening AF speed, new sony cmos 10.3 MP sensor. Price wise around the same price when the 7D first came out depending on where one buys it.

Now everybody is asking about firmware update on the existing 7D. I know what I said in a previous forum which in a way I should not have as things change so quick in the digital world today. So now I have learnt not to mention things so far in advance because if it does not materialized I am class as a fraud etc. Will there be a firmware upgrade? Because of the merger with Sony and the new 7D will incorporate a lot of that new technology a firmware upgrade might not be a benefit to the existing 7D. I will have proper confirmation on this within the next few days.

I am now going to throw a spanner in the works here and provided I don't get my head chopped off from powers above me above me there will be a second DSLR (KM) releasesd at PMA. Regarding new glass I will be getting confirmation within the next few days. "

Looks good, alleen de prijs zal weer te hoog liggen zo lijkt me (1300 euro ?).
Vooral de zin "there will be a second DSLR (KM) releasesd at PMA" doet goed om te lezen :)

Over de flits issues: vergeet niet dat je de Minolta flitsers niet kunt aanpassen aan het APS-C formaat! Met die Metz gaat dat wel.

guRuh wijzigde dit bericht 16-01-2006 11:11 (3%)

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
guRuh schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:10:

Over de flits issues: vergeet niet dat je de Minolta flitsers niet kunt aanpassen aan het APS-C formaat! Met die Metz gaat dat wel.
En nogmaals, het enige nadeel dat je daarvan ondervindt is dat je batterijen iets minder lang meegaan, aangezien de beeldhoek te groot is (en er dus licht buiten de foto valt).

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

quote:
guRuh schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:10:
[...]

Looks good, alleen de prijs zal weer te hoog liggen zo lijkt me (1300 euro ?).
Vooral de zin "there will be a second DSLR (KM) releasesd at PMA" doet goed om te lezen :)
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. 1300 euro zou een wereldprijs zijn voor een 10,3MP camera. Een Canon EOS 20D kost nog altijd 1200 euro.

Update:

Volgens KMSEA (die tipgever-werkgever van KM) komt KM met 2 nieuwe dslr's op de PMA (26 feb tot 1 maart). De 9D is niet voor dan weet hij ook te zeggen.
That narrows it down to... 3D en 7Dxx (hoe ze dat ding ook gaan noemen)

Ook nieuwe lenzen (300mm F4 ?)

ir. single malt

De 3 serie zal toch zeker niet? Ik heb in de winkel waarin ik werk op een gegeven moment body's verkocht van de Dynax3 voor 49,- omdat ik er anders niet vanaf kwam. Heb er toen overigens wel direct een voor mijn vader gekocht als backup body voor zijn Dynax5 ;)

Moraal: de vraag naar de Dynax3 was zo ongelooflijk klein dat ik mij afvraag wat de toegevoegde waarde ervan zou zijn (tenzij ie rond de 350 euro voor een body zou kosten).

edit: SSM lenzen zijn gewenst. Mijn 28-70/2.8 G focust zo ongelooflijk traag, die zou ik graag inruilen voor een SSM versie.

mig29 wijzigde dit bericht 16-01-2006 17:57 (14%)

Sowieso schrijf je zo!

terrible gibberish
Reg. datum: 22 juli 2003

quote:
guRuh schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:52:
Update:

Volgens KMSEA (die tipgever-werkgever van KM) komt KM met 2 nieuwe dslr's op de PMA (26 feb tot 1 maart). De 9D is niet voor dan weet hij ook te zeggen.
That narrows it down to... 3D en 7Dxx (hoe ze dat ding ook gaan noemen)

Ook nieuwe lenzen (300mm F4 ?)

God, joepie, een 3d 8)7 Het gevoel begint met te bekruipen dat KM zich echt alleen nog maar op de consumer market gaat richten...
Ik vraag me echt af hoe erg die 3d gecrippeld gaat zijn tov de 5d, en in welke prijsrange hij gaat komen te zitten. Het lijkt me iig totaal geen toegevoegde waarde aan de line-up hebben...

@hieronder: Wat heb probleem is, dat als hij zodanig laag geprijst is om een toegevoegde waarde aan de line-up te hebben, hij waarschijnlijk zodanig gecastreert is om die prijs mogelijk te maken, dat het geen interessante camera is...

Tonio wijzigde dit bericht 16-01-2006 18:31 (16%)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

ir. single malt

Dat ligt aan de prijsstelling. De Dynax3 had geen mogelijkheden voor sluitertijden en diafragma. Alleen potretstand etc. Waarom niet als de prijs goed is. Probleem is dat de prijs dan wel erg laag moet worden naar mijn mening. Wellicht dat de AS er dan ook uitgaat. Uiteraard wel een 2.5" scherm...

Sowieso schrijf je zo!

Sympathieke Takkebos

ik wil voor de zomer een 7d of 5d aanschaffen, en ben vast wat aan het rondkijken voor welke lens ik erbij wil. Ik ben een 'portretfotograaf', dus zit ik te denken aan een prime van 50 of 85 mm. En daarnaast de kitlens (maar welke?)
Wat ik zoek is advies over welke lenzen goed en betaalbaar zijn voor een beginnende DSLR-fotograaf.
Op bijv dyxum kan ik een heeeeele hoop technische info vinden, maar bijv niet een forumdiscussie over waar je op moet letten bij aanschaf van verouderde lenzen. Welke functionaliteit valt weg bij welke lens? op ebay en marktplaats zijn zat oude primes en zooms te vinden maar is 't het geld waard?
vast een vraag die al 80x gesteld is maar ik kon helaas geen antwoord vinden.

knuppelhout889 wijzigde dit bericht 18-01-2006 11:10 (5%)

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

ir. single malt

Op de Dynax kun je alleen AF objectieven gebruiken (dus geen MC of MD objectieven). Als je een relatief beperkt budget hebt en je wilt je hobby ontwikkelen dan is een 18-70 kitlens denk ik het meest verstandig. Zoek je een goede goedkope tele, ga dan voor de 70-210/4.0 van Minolta. Qua portretobjectief zou ik direct de 50/1.7 halen. Die is zo goedkoop en scherp, dat je die nooit meer wegdoet. Een 85/1.8 heeft een heel ander prijskaartje, welke ik alleen zou investeren als je zeker weet wat je zoekt in een objectief.

Sowieso schrijf je zo!

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
knuppelhout schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:10:Ik ben een 'portretfotograaf', dus zit ik te denken aan een prime van 50 of 85 mm. En daarnaast de kitlens (maar welke?)
koop een nikon d50 met de kitlens en de twee nieuwe zeiss lenzen, uitstekende combinatie voor portretfotografie.

Sympathieke Takkebos

bedankt voor de tip, maar ik heb na uitgebreid lezen vrijwel besloten een KM cam te gaan kopen. Vooral door de zoeker, het bedieningsgemak (daar hecht ik zeer veel waarde aan), en de AS is ook niet verkeerd (maar niet mijn grootste eis).

@mig: thx voor de info. ik denk dat die kitlens idd erg handig is, en dan een 50 mm erbij voor portretten.

Maar: welke 2ehands lenzen zijn aan te raden, als ze bijv voor n mooi prijsje weggaan op ebay oid?

en: als ik die MC of MD objectieven uit de weg ga, hebben alle objectieven dan volledige functionaleit?

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

ir. single malt

quote:
knuppelhout schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:10:

Wat ik zoek is advies over welke lenzen goed en betaalbaar zijn voor een beginnende DSLR-fotograaf.
quote:
lateef schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:27:

koop een nikon d50 met de kitlens en de twee nieuwe zeiss lenzen, uitstekende combinatie voor portretfotografie.
quote:
Remy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:02:

De verwachting van andere sites (en ook mijn voorspelling) is net over de 500 eur/dollar voor de 50mm, en net over de 1000 eur/dollar voor de 85mm.

Need to say more? :>

MC en MD objectieven zijn niet op de camera te gebruiken, omdat de vatting anders is. Dit zou ongeveer hetzelfde zijn als een Canon lens op een Minolta camera te gebruiken. Er bestaan overigens wel converters van MF naar AF lenzen (uiteraard wordt het objectief dan niet AF), maar mijn advies zou zijn om gewoon moderne AF lenzen te gebruiken.

Qua lenzen die voor een mooi prijsje op ebay weggaan daar durf ik je zo geen antwoord op te geven. Dat hangt volledig af van je eisen ten aanzien van fotografie. Zoek je zooms of vaste brandpunten, zoek je tele of groothoek, zoek je 'normale' of softfocus of macro objectieven. Voor dekking van het gehele bereik 28-300 mm in kleinbeeld is de set 18-70 & 70-210/4.0 denk ik een hele leuke beginset (de 70-210/4.0 is vele malen beter dan de standaard 75-300) en aangevuld met een 50/1.7 heb je een hele mooie setup voor normale fotografie en wat portretten.

Let overigens wel op welke 70-210 je koopt. Koop alleen een originele Minolta en dan de 4.0 versie. Er bestaat nog een andere (4.0-5.6 oid), maar die is optisch veel minder.

Sowieso schrijf je zo!

Sympathieke Takkebos

quote:
Mig29 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
[...]

[...]

[...]

Need to say more? :>

MC en MD objectieven zijn niet op de camera te gebruiken, omdat de vatting anders is. Dit zou ongeveer hetzelfde zijn als een Canon lens op een Minolta camera te gebruiken. Er bestaan overigens wel converters van MF naar AF lenzen (uiteraard wordt het objectief dan niet AF), maar mijn advies zou zijn om gewoon moderne AF lenzen te gebruiken.
.

dank voor je vlotte antwoord. ik bedoelde eigenlijk: zijn er behalve AF lenzen nog meer soorten, die er WEL op passen maart die bijv NIET de volle functionaliteit hebben? je hebt die vraag wel al beantwoord hoor ;) NEE dus.

ik denk dat ik tzt voor de kitlens 18-70 + een 50mm prima ga. uitbreiding in tele gebied alleen als ik t werkelijk nodig blijk te hebben. (heb nu een olympus 740 met max 380mm, en dat is soms wel lekker... ach we zullen zien)

quote:
Zoek je zooms of vaste brandpunten, zoek je tele of groothoek, zoek je 'normale' of softfocus of macro objectieven
ik zou een macro-lens ook zeker waarderen. er zijn als ik me niet vergis ook primes die als macro en als portret-prime prima werken... of is dat slechts theoretisch het geval?

knuppelhout889 wijzigde dit bericht 18-01-2006 11:54 (16%)

ir. single malt

Alle echte macro objectieven die ik ken (1:1) zijn primes. Ook van de 50 mm bestaat een macro de 50 mm/3.5. Nadeel van deze macro lens is dat je tov de 50/1.7 een kleiner diafragma hebt en dit is geen 1:1 macro objectief (1:2). Let er wel op dat je voor een macro objectief wel een paar honderd euro moet neertellen (hoewel eBay af en toe uitkomst biedt).

Sowieso schrijf je zo!

Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
Mig29 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
Let overigens wel op welke 70-210 je koopt. Koop alleen een originele Minolta en dan de 4.0 versie. Er bestaat nog een andere (4.0-5.6 oid), maar die is optisch veel minder.

En ik maar zoeken :(

Dat ding is discontinued, en ik zag hem in de gauwigheid niet op ebay. Wat voor prijsklasse hebben we het hier over? De f/4,0-?,? zit onder de 200 euro, daar verwacht ik iig geen vergelijkbare kwaliteit van.

Of ben ik echt scheel aan het worden en zie ik een nieuwere 70-210 dan die uit 1985 over het hoofd?

Ik heb de Minolta 70-210/4 inclusief verzendkosten gekocht op eBay voor ¤91,-.
En hij is niet alleen discontinued, maar ook 20 jaar oud. Daarbij is deze schijnbaar beter dan zijn opvolgers.

http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=48

Deze is het dus:
http://pics.oceserver.nl/oxi/GGA-Minolta-70-210.jpg

Nadeel is wel dat hij soms wat 'hunt' maar eem focus, maar dat is alleen bij weinig licht en weinig contrast bij de focuspunten. Maar hij is wel lekker gebalanceerd en redelijk lichtsterk. :)

Oxi wijzigde dit bericht 18-01-2006 13:34 (7%)

Edubits

quote:
Dido schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:21:
[...]

En ik maar zoeken :(

Dat ding is discontinued, en ik zag hem in de gauwigheid niet op ebay. Wat voor prijsklasse hebben we het hier over? De f/4,0-?,? zit onder de 200 euro, daar verwacht ik iig geen vergelijkbare kwaliteit van.

Of ben ik echt scheel aan het worden en zie ik een nieuwere 70-210 dan die uit 1985 over het hoofd?
De 70-210 f/4.0 stond laatst bij foto Konijnenberg als tweede hands voor maar 50 euro! Hij gaat echt voor heel weinig weg, en als je kijkt naar de optische kwaliteit op sites als photozone.de dan zie je dat die echt heel erg goed is. Je zou ook kunnen kijken naar een 100-200 f/4.5, die is ook voor een dergelijk bedrag te kijken en bied ongeveer dezelfde kwaliteit. En heeft als voordeel dat deze een stukje kleiner en lichter is.

Canon 7d/40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook Unibody 2.4ghz

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: