Wat is eigelijk de maximale groothoek die die flitser kan belichten? Want daar kan een
groot nadeel in schuilen. Ik neem aan dat het niet echt heel wijd zal zijn, aangezien er geen ingebouwde wide-angle diffusor inzit.
Als dat ding bijv max 28mm kan doen, is dat zo enorm beperkent. Vooral omdat je een flits voornamelijk binnen gebruikt, waar je voornamelijk groothoek gebruikt, en als dan alleen een rechthoek in je frame wordt belicht ziet dat er erg, heel erg scheef uit.
En wat zijn de refresh-rates van dat ding?
quote:
guRuh schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:53:
Het meest "betrouwbare" gerucht dat de ronde dit is het volgende. Het is gepost door een zekere KMSEA, het zou een werknemer van Konica Minolta. Zowel op DPreview als op Dyxum post hij soms iets. Dit is wat hij te zeggen had:
The replacement for the 7D will be announced shortly. Should have been announced early December but then better late than never. As I stated earlier in another forum it will incorporate the new Sony 10.3 MP cmos sensor. It will be released at PMA. Also due out shortly to is the replacement for the 100-400AP0.
Happy New Year to everyone. Yes this will be a very happy year for everyone.
Well right now at least for the next few weeks I am limited to what I can say. To answer your question briefly, yes there is a new flash gun on the way if it is not released at PMA then later on in the year. Regarding the body size of the new 7D it is approx the same size as the existing one.
To digitalshooter, phototraveler,Dynaxdude all I can say is relax guys. It is coming. It is of the production line and is in transit. Nothing was planneed for CES. The wait will be well worth it. Beleive me.
Of je het gelooft is je eigen zaak

Vind ik eigelijk een beetje tegenvallend als dit waar is. Ipv een nieuwe 7D had ik liever gezien dat ze een nieuwe 9D zouden introduceren. En een nieuwe flitser, tja, de 5600hs is een topding, kan makkelijk meekomen met de concurerende flitsers van nikon en canon.
Hopelijk wordt die 100-400 apo een ssm lens, KM moet echt eens beginnen met ssm lenzen te introduceren, het feit dat alle lenzen van km (op 2 onbereikbare (de 70-200/2.8 ssm en 300/2.8 ssm) na) gebruik maken van de AF motor in de body is slecht, erg slecht.
De AF is gewoonweg te langzaam op deze manier. Tuurlijk kunnen de low-end lenzen gebruik blijven maken van de af in de body, maar de mid- en toprange zou toch echt gewoon een leuk super-sonisch motortje moeten krijgen.
Nou ja, laten we maar gewoon ff de PMA afwachten...
Tonio wijzigde dit bericht 15-01-2006 20:12 (67%)