Hoofdcategorieën
Topicacties

[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 januari 2006

Op www.bilderjoker.de

KM 7D Body 699,-

:o

Voor de goedkoopste prijzen is er een goede site die duizenden shops vergelijkt

www.guenstiger.de

en

www.heise.de/preisvergleich

Reg. datum: 13 juli 2005

Ik wacht nog wel even met de aankoop, ik zie dat de prijzen sinds begin januari aan het dalen zijn.

Zo te zien via de Pricewatch is die Redcoon company een prijsvechter.

Iemand (toevallig) een idee wat de 5D kit bij Mediamarkt doet?

Reg. datum: 06 augustus 2005

quote:
Oxi schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:30:
De 5D is toch nog beter met RAW-bestanden hoor. Op de 7D zijn die niet in te zoomen en op de 5D weer wel. Ook draait de 7D de foto's niet terwijl het statusscherm toch echt meedraait met de camera. Het zijn software 'problemen', maar die mogen best opgelost worden.

Yep sorry! heb je gelijk in, ik fotografeer altijd raw+jpeg en die zoomt 'ie wel in.
en dat niet meedraaien is idd best lastig af en toe! :|

quote:
PeterVL57 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:00:
[...]

Sorry Bert, het is niet mijn bedoeling om dingen zwart-wit neer te zetten. In tegendeel, mijn boodschap was dat veel van de zogenaamde "voordelen van de 7D" tov de 5D een hoog subjectief gehalte hebben en het helemaal van de gebruiker afhangt of de verschillen ook echt als voordelen worden ervaren. Bijvoorbeeld het argument van Mud Starr dat hij de 5D niet lekker in de hand vindt liggen is prima, maar om diezelfde reden heb ik niet voor de 7D gekozen, omdat ik hem te groot en te zwaar vindt.
Hetzelfde geldt voor het bedieningsgemak van beide camera's. Vind je de vele knoppen en handmatige instellingen van de 7D prettig of spreekt de relatieve eenvoud (met toch dezelfde uitgebreide instelmogelijkheden) aangevuld met presets van de 5D je meer aan ? Prima, maar dat geeft de ene camera niet een objectief voordeel t.o.v. de andere die zo'n groot prijsverschil rechtvaardigt (overigens bestaat dat prijsverschil zowat niet meer, maar oke....)
Er zijn technische verschillen, waarbij soms de 7D in het voordeel is en soms de 5D, maar dat zijn verschillen in de marge, waar een gemiddelde amateur fotograaf geen seconde van wakker ligt. De technische mogelijkheden/prestaties en fotoresultaten liggen vrijwel op hetzelfde niveau.
Ik ben daarom ook de winkel ingestapt en heb net als Mud Starr beide camera's in de hand gehad en gekozen op het gevoel en lay-out die me het meeste aansprak. Dat dat in het voordeel van de goedkopere versie uitviel was mooi meegenomen.

No prob. ;)
de toonzetting van je uiteenzetting kwam op mij (wellicht ten onrechte!)over in de trand van:
Ik zal je wel even vertellen waarom je de 5D moet nemen en niet de 7D, waarna je vervolgens (zoals je zelf zei) voornamelijk subjectieve "voordelen" opsomt.
Ik bedoel met zwart/wit iets objectiever blijven, daar help je mensen meer mee imo.
Het gewicht is ook zo iets.... mensen zeggen hij is zo zwaar maar gaan een paar reacties verder wel even de allerzwaarste lenzen met glas promoten :? dan maken die 100 grammetjes ook niet meer uit.
Ik heb nogal grote handen en een canon 350D kan ik echt niet fatsoenlijk vasthouden ook de 5D wilde niet echt lekker liggen de 7D echter ligt "als gegoten". is subjectief.
de 7D wordt door analoge fotografen gewaardeerd omdat hij het analoge fotograferen heel dicht benaderd qua toestel. en dat zijn er nogal wat hoor!
Ik hoop dat iedereen het toestel koopt waar hij of zij het meeste plezier aan denkt te beleven.
Ik ben tevreden, jij bent tevreden en laten we mensen die nog twijfelen proberen zo objectief mogelijk te helpen daarvoor komen we toch allemaal hier? :)

greetzzzz Bert.

Dynax 7D......... op zes megapixels door de bocht

Reg. datum: 01 augustus 2000

quote:
gromit77 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:33:
Ik wacht nog wel even met de aankoop, ik zie dat de prijzen sinds begin januari aan het dalen zijn.

Zo te zien via de Pricewatch is die Redcoon company een prijsvechter.

Heb hem uiteindelijk daar gekocht voor 779,- euro.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Reg. datum: 12 september 2001

quote:
Bert Begeman schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:21:
Het gewicht is ook zo iets.... mensen zeggen hij is zo zwaar maar gaan een paar reacties verder wel even de allerzwaarste lenzen met glas promoten :? dan maken die 100 grammetjes ook niet meer uit.
Ik heb nogal grote handen en een canon 350D kan ik echt niet fatsoenlijk vasthouden ook de 5D wilde niet echt lekker liggen de 7D echter ligt "als gegoten". is subjectief.
de 7D wordt door analoge fotografen gewaardeerd omdat hij het analoge fotograferen heel dicht benaderd qua toestel. en dat zijn er nogal wat hoor!
Een goed gebalanceerde camera die goed in de hand ligt is belangrijker dan het kleine verschil in gewicht. Want het gaat niet om het gewicht dat je mee moet nemen maar hoe je met dat gewicht om kunt gaan. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Ongelooflijk!!! bij de zwitserse Topvisionshop wordt de 7D Body voor 607 Euro aangeboden!!!!!!!!

Veel hebben gezegt dat de 7D opvolger niet goedkoop zal gaan worden. Ik heb het gevoel dat de 7D uiteindelijk richting de 500 Euro gaat en dat ze de opvolger, waarschijnlijk de 7Di voor ongeveer 750 Euro gaan aanbieden.

De 9D zal denk ik tegen de 1300-1400 liggen.

Als ze de 7Di voor 1000 of meer gaan aanbieden zal het een verkoopsflop worden, net als de 7D.

Ik denk dat de 9D Full frame gaat worden. Als ze in deze markt willen overleven moeten ze met zoiets komen. Kijk maar eens naar de lenzen van minolta, bijna geen digitaal formaat lenzen. Blijkbaar hebben ze niet de digitaal formaat weg gekozen en wisten al vooraf dat ze met een fullframe komen.

Let op mijn woorden, de 9D wordt Full Frame

Aurora025 wijzigde dit bericht 12-01-2006 19:11 (33%)

Shooter
Reg. datum: 25 september 2004

Jeetje wat dalen die prijzen snel! Een 7D voor +/- ¤ 650 is echt niks voor zo'n camera! Al zou ik wel uitkijken als je 'm in een ander land koopt. Dit in verband met garantie etc.

Reg. datum: 11 november 2003

die 7D+28-75 bij Fotokoch, is dat het riskeren waard, of zouden dat afgedankte dingen met scheve sensoren zijn?

quote:
Bramme schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:42:
die 7D+28-75 bij Fotokoch, is dat het riskeren waard, of zouden dat afgedankte dingen met scheve sensoren zijn?

Absoluut niet, ik ben er vaak geweest en heb er ook geregeld wat besteld en ik kan je zeggen dat dit een zeer betrouwbare zaak is die geen afgedankte dingen verkoopt. Fotokoch zit er al eeuwen en dit door het feit dat ze kwaliteit leveren in alle aspecten.

Ga er zelf heen zou ik zeggen, dan maak tegelijkertijd een mooie uittocht naar de werkelijk fantastische stad Düsseldorf.

quote:
Aurora025 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:03:
Het kan nog goedkoper :)
Op http://www.foto-video-onlineshop.de de volgende aanbiedingen:
KM 7D + 28-75 849,-
KM 7D + 17-35 869,-
KM 7D Body 703,-
KM 7D + KM 18-200 + 1GB 1129,-
:)
Met deze lenzen erbij duikt de duitse 7D zelfs onder de nederlandse prijzen van de 5D, maar de 5D aanbiedingen bij deze duitse winkel liegen er ook niet om (een 5D met 18-70 DT kitlens voor 603 euro bijvoorbeeld).

PeterVL57 wijzigde dit bericht 12-01-2006 21:27 (18%)

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

quote:
gromit77 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:33:
...veel te duur blijven, dat doet 'ie....

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

quote:
Bert Begeman schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:21:
[...]
Ik hoop dat iedereen het toestel koopt waar hij of zij het meeste plezier aan denkt te beleven.
Ik ben tevreden, jij bent tevreden en laten we mensen die nog twijfelen proberen zo objectief mogelijk te helpen daarvoor komen we toch allemaal hier? :)
greetzzzz Bert.
We zijn het dus roerend met elkaar eens !

quote:
Aurora025 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:05:
Ik denk dat de 9D Full frame gaat worden. Als ze in deze markt willen overleven moeten ze met zoiets komen. Kijk maar eens naar de lenzen van minolta, bijna geen digitaal formaat lenzen. Blijkbaar hebben ze niet de digitaal formaat weg gekozen en wisten al vooraf dat ze met een fullframe komen.
Let op mijn woorden, de 9D wordt Full Frame
De "geruchten"op de US-fora gaan er van uit dat de 9D met de sony 10 megapixel CMOS zal zijn uitgerust, die ook in de sony-DSC-R1 zit.

Ik denk dat ik toch zelf even ga wachten tot de lenstestmeeting op de 29e van januari, hopelijk mag ik hier even met een 7D en de 17-35 & 28-70 spelen.... dan kan ik eindelijk een besluit nemen waarmee ik ga starten.
quote:
PeterVL57 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:39:
[...]

De "geruchten"op de US-fora gaan er van uit dat de 9D met de sony 10 megapixel CMOS zal zijn uitgerust, die ook in de sony-DSC-R1 zit.
Zover ik weet zijn dit de geruchten voor de 7Di !?

Wild pigeon wijzigde dit bericht 12-01-2006 21:45 (43%)

Apple Certified Pro

quote:
Wild pigeon schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:41:
Zover ik weet zijn dit de geruchten voor de 7Di !?
Rumors have been circulating that a new DSLR camera called the 9D could be arriving next year. I’m not too sure about the details; however some say it could be the 7D replacement with an 8 - 10 mega pixel CMOS sensor, 4.7 frames per second, new auto focus system with an announcement date as early as spring 2006. Others says it has a 14 mega pixel sensor (....). Anyhow, let’s wait and see.

We weten volgende maand welke geruchten kloppen....

PeterVL57 wijzigde dit bericht 12-01-2006 21:56 (12%)

Shooter
Reg. datum: 25 september 2004

quote:
PeterVL57 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:55:
[...]

Rumors have been circulating that a new DSLR camera called the 9D could be arriving next year. I’m not too sure about the details; however some say it could be the 7D replacement with an 8 - 10 mega pixel CMOS sensor, 4.7 frames per second, new auto focus system with an announcement date as early as spring 2006. Others says it has a 14 mega pixel sensor (....). Anyhow, let’s wait and see.

We weten volgende maand welke geruchten kloppen....
Geruchten doen mij niet zoveel. Een nieuwe camera is altijd stervensduur. En een 14 megapixel foto is ook niet echt bevorderlijk voor je CF geheugenkaartje. Ik zou liever een 7D of 5D kopen en in lenzen gaan investeren. De lens maakt "het verschil in kwaliteit", de body niet.

Master of Gods

Geruchten:
In het chinees
Bovenstaande link kwam hiervandaan

Wat zou die kosten?

Ikzelf zit op dit moment te twijfelen tussen de 7d en de Canon 20d. Maar als het de moeite is om een paar maanden te wachten...

G

You can either agree with me or be wrong! __ www.worldwebworx.com

Ja Ja...

quote:

uh die UPC database is een webdesigner project, iedereen kan daar een labeltje aanmaken

http://www.upcdatabase.com/

quote:
Welcome to the Internet UPC Database! One reason this site exists is for me to practice my own web development & database skills, experiment with new things, and to get a good laugh
je wilt maar al te graag gefopt worden

bakman wijzigde dit bericht 13-01-2006 10:18 (4%)

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 06 november 2004

Het meest "betrouwbare" gerucht dat de ronde dit is het volgende. Het is gepost door een zekere KMSEA, het zou een werknemer van Konica Minolta. Zowel op DPreview als op Dyxum post hij soms iets. Dit is wat hij te zeggen had:

The replacement for the 7D will be announced shortly. Should have been announced early December but then better late than never. As I stated earlier in another forum it will incorporate the new Sony 10.3 MP cmos sensor. It will be released at PMA. Also due out shortly to is the replacement for the 100-400AP0.

Happy New Year to everyone. Yes this will be a very happy year for everyone.

Well right now at least for the next few weeks I am limited to what I can say. To answer your question briefly, yes there is a new flash gun on the way if it is not released at PMA then later on in the year. Regarding the body size of the new 7D it is approx the same size as the existing one.

To digitalshooter, phototraveler,Dynaxdude all I can say is relax guys. It is coming. It is of the production line and is in transit. Nothing was planneed for CES. The wait will be well worth it. Beleive me.

Of je het gelooft is je eigen zaak :+

Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

Ik heb een goede smoes verzonnen voor een weekendje Duesseldorf :)

quote:
Dido schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:29:
Ik heb een goede smoes verzonnen voor een weekendje Duesseldorf :)

Kijk ook in de Shadow Arkaden Shopping center. Daar zit een foto winkel met soms mega aanbiedingen. Ben alleen de naam vergeten.

In de Saturn winkel in Sevens shopping center aan de KÖ zit een mega grote fotoafdeling waar je alle cameras kunt uitproberen zonder het personeel eerst te vragen.

Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

Tnx! ik zal er zeker rondkijken.
Het lukt me helaas niet meer voor eind januari, maar da's dan jammer.
Reg. datum: 12 september 2001

Ik ben wat aan het rondkijken voor een flitser op mijn 7D en kwam dit tegen op dpreview:
http://forums.dpreview.co...1035&message=16705837

Een Promaster 7500XD met alle functies die de 5600HS(D) heeft maar met een lager guide number (42m/ISO100). En het aller voornaamste, er is in de VS een winkel die deze flitser voor $139 verkoopt terwijl de KM 5600HS(D) maar liefst ¤380,- kost hier in Nederland.

http://pics.oceserver.nl/oxi/promaster-achterkant.jpg

http://pics.oceserver.nl/oxi/promaster-chart.jpg

Ik vermoed niet dat er mensen hier zijn met ervaringen, maar ik kan nauwelijks wat er van vinden behalve hier:
I just bought the Promaster 7500 DX flash for the Minolta cameras. Not only does is seem to be working very well with my 7D, but at less than half the price of the 5600 ($139 at One Call) it has all the features, including wireless, and additional features such as a modeling light and a secondary fill-in flash to use with bounce.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: