Dat ding reageert als de ziekte, maar hij kan ook zo naar beneden richting de 0.60. Oppassen en een stoploss eronder leggen dusquote:
Wat zal ik lekker slapen vannacht. Het ziet er naar uit dat de aankoop van mijn turbo's op de Nikkei-index geen verkeerde keuze was. Op dit moment DJIA +1.70%, Nasdaq +2,42%. Dat zal toch de Nikkei minimaal een procentje of 2 a 3 omhoog schroeven vannacht..... hopelijk 
Het gaat weer véél te hard imo, kan weer niet goed blijven gaan... Ik blijf nog fijn uit die markt, het is echt hollen of stilstaan...
neographikal wijzigde dit bericht 29-06-2006 21:13 (34%)
Het gaat inderdaad heel erg hard. Nu alweer 439...quote:neographikal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:12:
Het gaat weer véél te hard imo, kan weer niet goed blijven gaan... Ik blijf nog fijn uit die markt, het is echt hollen of stilstaan...
7 dagen later en we circelen nog steeds rond de 440. Ik blijf er ook mooi uit. Iemand anders gaat deze tas maar vasthouden voor als de muziek stopt.quote:neographikal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:12:
Da's goeie shit
ik ben ook langs de zijlijn, wacht op wat meer zekerheden (of iets wat ervoor door moet gaan
)
Zo, iedereen is van schrik gestop met posten.
Ik slinger er nog een paar platen tegenaan. Vooralsnog denk ik dat we even relatieve rust hebben, maar zelf zit ik nu meer naar toppen te kijken dan naar bodems. De trend lijkt toch wat negatiever te zijn op dit moment. Op de hele korte termijn denk ik aan bodemvorming.
SPX vs RSI
SPX vs Stochastics
AEX vs RSI
AEX vs Stochastics
De platen zijn misschien wat eng, maar je vindt de logica vast snel terug
Ik slinger er nog een paar platen tegenaan. Vooralsnog denk ik dat we even relatieve rust hebben, maar zelf zit ik nu meer naar toppen te kijken dan naar bodems. De trend lijkt toch wat negatiever te zijn op dit moment. Op de hele korte termijn denk ik aan bodemvorming.
SPX vs RSI
SPX vs Stochastics
AEX vs RSI
AEX vs Stochastics
De platen zijn misschien wat eng, maar je vindt de logica vast snel terug
Da's goeie shit
Ik wacht denk ik fijn tot september, de zomermaanden zijn vaak sowieso erg slap bij lage omzetten en het is me nog altijd te volatiel om serieus posities te nemen 
Met alle respect Wekkel : volgens mij kun je TA'en wat je wilt maar zolang het Midden-Oosten in de frut ligt kun je je (denk ik) beter anders vermaken. 
Met puts of shorts bijvoorbeeld
Nikken blijft ook elke dag maar volhouden dat we weer naar 450 gaan maar elke dag eindigen we in het rood...
Met puts of shorts bijvoorbeeld
Nikken blijft ook elke dag maar volhouden dat we weer naar 450 gaan maar elke dag eindigen we in het rood...
Courage wijzigde dit bericht 19-07-2006 08:21 (3%)
quote:Courage schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:21:
Met alle respect Wekkel : volgens mij kun je TA'en wat je wilt maar zolang het Midden-Oosten in de frut ligt kun je je (denk ik) beter anders vermaken.
Nog een P410 in de portefeuille maar dat gaat vast niets meer worden voor expiratie juli
Wat TA betreft: daarbij kijk ik niet naar het Midden-Oosten of wat dan ook. Dat is niet relevant in die discipline
Zullen we stipt over een week gewoon eens kijken hoe het verder is gegaan? Bewaar ik die TA platen even voor je
Da's goeie shit
Doen we 
ik heb ook het lef niet om vol in de puts te gaan hoor
ik heb ook het lef niet om vol in de puts te gaan hoor
Het verloop van vandaag begint iig goed voor de TA
Nu de resterende handelsdagen nog.
445 max denk ik.
445 max denk ik.
Da's goeie shit
quote:
Sander - www.neofoto.nl zegt:
van de week voor de lol een turbootje asml ingelegd op een achterlijk lage koers
haalt tie toch niet dacht ik
maar ik heb verder niets gezien of gehoord
dus ik denk, zal wel
kijk ik net na een week eens bij de bank
blijk ik die dingen te hebben
en op +30% +65% te staan
*Oeps, so far voor mijn "ik stap niet in tot september". Dit is wel heel erg slecht, maar ik heb er geen sms van gehad dus ik had niet verwacht dat ik ze had
Het trouwens lekker vandaag zeg bij Binck, flinke storing, gelukkig hebben we hier nog een Alex rekening om de boel te kunnen volgen...
neographikal wijzigde dit bericht 20-07-2006 10:45 (22%)
Ik ben voor de bodem uitgestapt en net na de bodem weer ingestapt (Emerging Markets / Oost Europa). Nu even aankijken hoe/of de komende week het herstel zich nog doorzet. Daarna verkoop ik weer. Ik heb geen vertrouwen in de lange termijn, maar ook in een Bear-market kun je natuurlijk winst maken.
Erlang en QQ vanuit Shenzhen. (startinchina.com)
Had gisteren turbo's short op de Nasdaq gekocht. Ben benieuwd wat het is geworden, want ze gaan er zometeen weer uit. En neo, je hebt de ASML turbo's toch wel weer geloost hoop ik ?
Ik ben van mening dat de gevolgen op de koersen van die shit in het middenoosten een uitgesproken moment creeërt om voor de lange termijn in te stappen. Maar goed, ik doe niet aan zelf handelen, dus wie ben ik he. 
Ik keek eigenlijk wat te laat, ASML steeg in eerste instantie maar ik heb hem voor de diepere dip op de dag geloost jaquote:Courage schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:31:
Had gisteren turbo's short op de Nasdaq gekocht. Ben benieuwd wat het is geworden, want ze gaan er zometeen weer uit. En neo, je hebt de ASML turbo's toch wel weer geloost hoop ik ?
Ik ben een kleine belegger en zit voornamelijk in IT / hardware waar ik verstand van meen te hebben en mede daardoor voornamelijk op de Nasdaq dat ik via alex in en verkoop. Ik doe voornamelijk aandelen omdat ik van opties en andere mogelijkheden nog te weinig verstand heb. Nu bedragen per transactie daarvan de kosten tot 100K $ 17,50 vaste kosten en 0.15% van de effectieve waarde. Nu ben ik eigenlijk naar een betrouwbare broker aan het kijken in de USA, dit omdat daar de kosten lager liggen per transatie. De laaste tijd ben ik steeds meer aan het traden, dus kopen, en na een paar dagen mijn winst pakken en verkopen. Het gaat mij voornamelijk over de tecnologie sector, en daarbij heb ik graag goede hulpmiddelen beschikbaar voor technische analyses.
- Heeft iemand betrouwbare namen / url's van brokers in de USA
- Hoe zit het met de belastingdienst? Wat als ik hier gekleurd geld in beleg?
Trouwens iemand ATI gehad? Ik had ze vrijdag aangekocht voor $16.39 en vandaag verkocht na de overname door AMD voor zo'n 20% meer, niet slecht voor 1 dag
Wie interessse heeft in de IT, er zijn nu enorm veel IT aandelen die erg onder hun waarde staan vanwege het midden oosten conflict, wellicht interessant om voor de langere termijn te investeren?
Trouwens iemand ATI gehad? Ik had ze vrijdag aangekocht voor $16.39 en vandaag verkocht na de overname door AMD voor zo'n 20% meer, niet slecht voor 1 dag
The Source wijzigde dit bericht 25-07-2006 00:32 (9%)
Reg. datum: 24 juli 2000
Reg. datum: 24 juli 2000
quote:The Source schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:30:
Trouwens iemand ATI gehad? Ik had ze vrijdag aangekocht voor $16.39 en vandaag verkocht na de overname door AMD voor zo'n 20% meer, niet slecht voor 1 dagWie interessse heeft in de IT, er zijn nu enorm veel IT aandelen die erg onder hun waarde staan vanwege het midden oosten conflict, wellicht interessant om voor de langere termijn te investeren?
Je moet Interactive Brokers nemen. De meest betrouwbare en goedkope partij om over de hele wereld te handelen. De aankoop van 100 aandelen kost typisch $1, per optie betaal je iets van $0,75. En je kan alleen bij IB ook short gaan in zo'n beetje alles.
Als je liever met een Nederlandse partij zaken doet kan je ook via www.todaysbrokers.nl op het IB platform handelen. De kosten zijn dan wel iets hoger, $6 voor aandelen en $3,5 per optie.
Ik had i.d.d. al een tijdje stukken ATYT. Ze stonden gewoon erg laag t.o.v. nVidia, terwijl het het afgelopen jaar imo erg goed ging met ATi. Ik hou ze nog even vast, omdat AMD bijna volledig in cash gaat betalen is er weinig downward, en wie weet komt er nog wel een hoger bod.
quote:Wekkel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:02:
Zullen we stipt over een week gewoon eens kijken hoe het verder is gegaan? Bewaar ik die TA platen even voor je
Inmiddels zijn we die week verder
Eerst nog de oude situatie
AEX RSI
AEX Stochastics
Mijn idee daarover was vorige week "Op de hele korte termijn denk ik aan bodemvorming.". De reden daarvoor was dat de indicatoren op een bodem lagen en een bounce dus voor de hand lag. Op woensdag, toen de bounce al inzette, legde ik de lat rond de 445 voor deze bounce.
Deze bounce heeft zich vervolgens ontwikkeld. Onderstaande platen (van vrijdag dacht ik) laten deze ontwikkeling en de stijging van idicatoren zien. Stochastics op weg naar boven en de RSI die opkomt. Echter, de oploop van de RSI is niet al te sterk naar mijn smaak (lagere top).
Plaatje op imageshack (popups!)
Nu zijn we dan een week verder. Bijgaand de platen daarvoor.
^^De RSI is weer opgestegen na een klein tussentopje. Daar kan ik zelf weinig uit afleiden op dit moment. Ik kijk daarom nu naar de stochastics (volgende plaat)..
De stochastics raced weer hard naar boven. Ik ga nu gokken op een top in de stochastics die weer gaat dalen met de koers mee. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijze, maar ik heb thans niet het idee dat we in een trendmatige beweging zitten, maar (in grotere lijnen) in een zijwaarste beweging met ups and downs. Daarom durf ik nu wel op de stochastics in te zetten, alhoewel de RSI mij geen teken geeft (vlees noch vis).
Naar mijn smaak is er iets veranderd de afgelopen maanden in beursland. De slingerbeweging die we eerder meemaakten (meerdere malen) in de koersontwikkeling is op een of andere manier doorbroken.
^^Zie de BPSPX die zijn normale slingering van bodem naar bodem kwijt lijkt te zijn. Dat kan duiden op een verandering van de normale gang van zaken.
^^Zie ook de ADX indicator (zwarte lijn) die onder de 20 staat en dus in feite aangeeft dat er thans geen trendmatige beweging is. Mede een reden waarom ik nu wel op de stochastics in wil zetten.
Kortom, ik verwacht in ieder geval zijwaartse beweging, hou 445 aan als top met wellicht een uitschieter naar 450 en zet thans met een vandaag gekochte P410 augustus in op een daling komende weken. Vasthouden en hard bidden maar. Mocht ik daarna een bodem zien, kan ik altijd nog beslissen om de put weer schielijk om te zetten in een call.
Da's goeie shit
Dank je Wekkel voor de update 
Ik ben zelf sinds gisterochtend actief in de turbo shorts Philips. Inderdaad vasthouden en hard bidden maar
Ik ben zelf sinds gisterochtend actief in de turbo shorts Philips. Inderdaad vasthouden en hard bidden maar
Mja en ondertussen ligt de handel in de turbo's plat terwijl ASML in het rood aan het belanden is. Ik maak er in ieder geval werk van, ik had ze feitelijk vanochtend willen ditchen...
Bij Alex kan je in Speeders (vergelijkbaar met Turbos) nu gratis handelen deze maand. Scheelt toch.
No production networks were harmed during this posting
Wel monderju, heb ik weer. Deeluitvoering waarbij er 50 stuks overblijven. A fijn, hopelijk komt ASML vandaag nog even wat hoger zodat ik van dat restpartijtje turbo's af ben
In het kader van wie niet waagt, wie niet wint, heb ik een drietal calletjes gekocht op vedior. Wel out of the money, maar we zien wel. Ik heb het gevoel dat tie wel weer bij gaat trekken, op zich waren de cijfers niet echt slecht, maar voldeed het niet aan de verwachtingen.
Ah fijn, de volgende keer ga ik met psychologische getallen werken in plaats van honderdtallen. 100-250-500-750-1000 ofzo, nu had ik er 700, koopt er de een of andere knuppen er 650
Ah fijn, de volgende keer ga ik met psychologische getallen werken in plaats van honderdtallen. 100-250-500-750-1000 ofzo, nu had ik er 700, koopt er de een of andere knuppen er 650
neographikal wijzigde dit bericht 27-07-2006 09:59 (63%)
En ik was mooi van me 50 stuks af, helaas ging ASML nóg hoger. Maarja, you can't have it all, tien procent rendement in anderhalve dag krijg je op je spaarrekening ook niet. Maar ik moet nog éven zo doorgaan wil ik me verliezen weer goedmaken van een maand terug... 
Dit topic is gesloten. ![]()