Gathering of Tweakers

Quicksearch
left part of the evil twins

quote:
Wekkel schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:02:
[...]

Ik zal voortaan linkjes only plaatsen :P
offtopic:
of max 600 pixels breed, dan zijn ze in filesize ook al 3~4 keer kleiner :P
Ik liet me inderdaad wat gaan, sorry ;(

Da's goeie shit

Reg. datum: 05 oktober 2000

quote:
Januszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:43:
http://beursgame.beursplaza.com/

Misschien leuk als er hier wat mensen van GoT aan meedoen. Dan maak ik een subcompetitie. Vandaag is het spel gestart dus het is nog volkomen eerlijk! Join het spel zou ik zeggen!

Subcompetitie heet: Gathering of Tweakers!

Ik ben erbij! Ik beleg nog niet actief maar wil het wel gaan doen! Veilige manier om het te leren!

Edit: Eerste dag: -0,7% redement! Nou ja, het gaat om de ervaring!

Kappie wijzigde dit bericht 01-02-2006 19:44 (7%)

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

WorldCommunityGrid @ DPC
Reg. datum: 31 oktober 2005

quote:
Januszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:43:
http://beursgame.beursplaza.com/

Misschien leuk als er hier wat mensen van GoT aan meedoen. Dan maak ik een subcompetitie. Vandaag is het spel gestart dus het is nog volkomen eerlijk! Join het spel zou ik zeggen!

Subcompetitie heet: Gathering of Tweakers!

Ik heb me ook maar eens aangemeld. Hoop dat ik het gemiddelde niet al te veel omlaag haal. Maar hopelijk kan ik er in ieder geval wat van leren.
Voor mijn werk heb ik veel te maken met (petro)chemie en weet uit ervaring dat daar nog veel te verdienen valt ;) (helaas persoonlijk nog weinig van gemerkt, maar de projecten schieten als paddestoelen uit de grond), maar het lijkt me beter om een beetje te gaan spreiden in verschillende sectoren, of niet?

priens wijzigde dit bericht 01-02-2006 21:23 (7%)

La Marmotte

Leuk dat er mensen meedoen.

Valt me trouwens op dat de grafieken nog geen boekdelen spreken Wekkel. Ik verwacht ook voor morgen een hogere opening van de AEX. De Dow Jones is goed hoog gesloten en hikt weer tegen de 11.000 punten aan.

Het sentiment op de beurs is weer goed, kopers overheersen weer. Dat kan geen enkele grafiek aantonen zeg ik altijd maar. Morgen wordt verder een belangrijke dag met jaarcijfers van Royal Dutch en Vedior. Ik ben benieuwd.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

quote:
Januszjes schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:21:
Valt me trouwens op dat de grafieken nog geen boekdelen spreken Wekkel. Ik verwacht ook voor morgen een hogere opening van de AEX. De Dow Jones is goed hoog gesloten en hikt weer tegen de 11.000 punten aan.
Het is veel beter om gewoon de trend te volgen :Y)

Da's goeie shit

La Marmotte

quote:
Wekkel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:17:
[...]

Het is veel beter om gewoon de trend te volgen :Y)
Dan moet je zowieso bekennen dat de trend omhoog is ;) Op wat langere termijn dan een maandje dan.

Janusz wijzigde dit bericht 02-02-2006 00:22 (9%)

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Zweefvliegen is ijskoud.

Ook maar eens even kijken of het nog wat leuks gaat opleveren :Y)

Het gras bij de buren stinkt

The cowardly dog

Ik hoop vandaag een ritje Vedior te maken, heb gister calls JUN 2006 14¤ gekocht :Y)

quote:
Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:21:
[...]

Dan moet je zowieso bekennen dat de trend omhoog is ;) Op wat langere termijn dan een maandje dan.
Dat klopt ;)

Da's goeie shit

La Marmotte

Verdorie, hier baal ik van. Royal Dutch in de min. Bah, had toch op een stijging gerekend :(

Acties: [view]

Door: ACM Devver / Serveradmin
quote:
Courage schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:14:
Ik hoop vandaag een ritje Vedior te maken, heb gister calls JUN 2006 14¤ gekocht :Y)

Met dik 6% erbij zit dat wel goed :)

quote:
Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:19:
Verdorie, hier baal ik van. Royal Dutch in de min. Bah, had toch op een stijging gerekend :(
Mja, het is idd wat jammer dat er af en toe zo ruim op cijfers die onder de verwachting liggen gereageerd wordt. Gisteren met Google was het nog veel erger natuurlijk. Maar anderzijds, de waarde van die fondsen stijgt natuurlijk deels doordat men een bepaalde verwachting bij de cijfers heeft. En als een bedrijf dat dan niet waar maakt, bestaat er natuurlijk een grote kans dat de fondswaarde dan eigenlijk te hoog is.

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

The cowardly dog

quote:
ACM schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:27:
Met dik 6% erbij zit dat wel goed :)
Jep... en alweer verkocht, toch leuke winst gepakt :P :Y)

La Marmotte

quote:
Courage schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:33:
[...]

Jep... en alweer verkocht, toch leuke winst gepakt :P :Y)
Hoeveel % rendement? Bedragen hoef ik niet te weten hoor :)

Hm.. bij m'n virtuele (competitie)portefeuille bij IEX staan nu op KPN na al m'n 15 verschillende fondsen in de plus, varierend van 9 tot 2 procent.. de meeste heb ik nog geen maand in m'n bezit, dit is wel goed voor m'n positie in de ranglijst :)

* curry684 vanochtend alweer 10% op de portefeuille met calls ASMI en Philips :Y)
La Marmotte

quote:
Martin Sturm schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:43:
Hm.. bij m'n virtuele (competitie)portefeuille bij IEX staan nu op KPN na al m'n 15 verschillende fondsen in de plus, varierend van 9 tot 2 procent.. de meeste heb ik nog geen maand in m'n bezit, dit is wel goed voor m'n positie in de ranglijst :)

Voor beursplaza heb ik Vedior voor 4000 euro dus dat is ook lekker voor de ranglijst. :D

26e nu van de om en nabij de 2300 deelnemers.

Janusz wijzigde dit bericht 02-02-2006 10:08 (8%)

The cowardly dog

quote:
Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:38:
[...]

Hoeveel % rendement? Bedragen hoef ik niet te weten hoor :)
25% rendement, gestegen van 0,80 naar 1,00.... inmiddels 1,05 maar ik verkoop liever iets te snel dan te langzaam zeg maar :P

Fallen from grace

quote:
Ah :). Ik ben op zich erg geinteresseerd in een degelijke set gegevens, maar ik weet nog niet hoeveel geld ik daarin wil investeren ;).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

La Marmotte

quote:
Confusion schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:01:
[...]

Ah :). Ik ben op zich erg geinteresseerd in een degelijke set gegevens, maar ik weet nog niet hoeveel geld ik daarin wil investeren ;).
Voldoen de gegevens van bijvoorbeeld alex.nl niet dan? Ik ben daar zelf nog wel aardig tevreden mee. Heb in ieder geval geen extra geld over voor meer grafieken.

The cowardly dog

Hmmm... ik denk aan wat calls Akzo Nobel te kopen. Maandag komen ze met jaarcijfers 2005. Ze hebben kwartaal 1 en 2 heel goed gedraaid, 3e kwartaal iets minder maar overall volgens mij een goed jaar gehad. TA zegt ook verder omhoog, hmpf. Iemand met dezelfde blik ? :)

La Marmotte

Ik vind het altijd 50-50 met jaarcijfers. Ze kunnen best een topjaar hebben gehad maar als het onder de verwachting ligt dan daalt de koers nog he. Was vandaag weer goed te zien aan Royal Dutch. Dat ze met goede cijfers komen is wel de verwachting maar hoe goed. That's te question.

Hoppa ING verkocht: 3 euro winst :P Had eigenlijk als spijt van ING toen ik de opties kocht dus ik ben er tevreden mee. En een transactieerbij om straks streaming koersen van Alex gratis te krijgen :)

Janusz wijzigde dit bericht 02-02-2006 12:38 (28%)

Fallen from grace

quote:
Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:03:
Voldoen de gegevens van bijvoorbeeld alex.nl niet dan? Ik ben daar zelf nog wel aardig tevreden mee. Heb in ieder geval geen extra geld over voor meer grafieken.
Nou, wat ik niet weet, en niet uit de demo van Alex kan halen, is hoe makkelijk je bij de ruwe data kan waar ze grafieken van maken en hoe gedetailleerd die (historische) data eventueel is. Bij Metastock weet ik dat eigenlijk ook niet, maar dat komt voldoende professioneel op me over om te denken dat je daar ieder gegeven uit kan krijgen dat je wilt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

The cowardly dog

quote:
Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:19:
Ik vind het altijd 50-50 met jaarcijfers. Ze kunnen best een topjaar hebben gehad maar als het onder de verwachting ligt dan daalt de koers nog he.
Inderdaad, daarom had ik op safe gespeeld met Vedior, en calls juni gekocht. Nu denk ik erover om hetzelfde te doen met Akzo.

quote:
Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:19:
Ik vind het altijd 50-50 met jaarcijfers. Ze kunnen best een topjaar hebben gehad maar als het onder de verwachting ligt dan daalt de koers nog he.
Daarvoor hebben ze nu analyses. Als alleen jaarcijfers zouden boeien zou het aandeel het hele jaar stilliggen en alleen varieren bij de bekendmaking van de cijfers. Wat je echter ziet is dat men op basis van analyses ook reeds koop/verkoop acties uitvoert door het hele jaar heen, en daarmee een voorsprong neemt op de feitelijke cijfers. Zijn deze vervolgens beter dan verwacht, dan is er op de dag van de cijfers nog een extra rally mogelijk om de koers correct bij te stellen. Zijn ze slechter dan verwacht of worden er slechte vooruitzichten bij gemeld, dan herstelt de markt en dus de koers zich naar beneden.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws