Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 30 mei 2002

Die cocoon is ook een drop van normale exp monsters in het nieuwe continent. Die 40 die op de AH staan zijn niet alleen uit de guild, als je dat bedoelde in ieder geval. Hetzelfde geldt (in mindere mate) voor bronze ingots in de smithy guild. De paar keer dat ik daar heb geprobeerd die ingots te halen was het gewoon zo dat 5 (gametime) minuten voor de guild open ging er ineens iemand was ingelogd, precies op het dat je kan kopen heeft hij alles gekocht en doet uitloggen (terwijl die aan het kopen is). Het zou me niets verbazen als dat een bot is die op exacte tijdstippen inlogd, de npc selecteerd, item X koopt en weer uitlogt om niet 'verdacht' te raken (ivm gm calls enzo).

Reg. datum: 14 september 2002

Die cocoon is naar zeggen een redelijke rare drop.
Ach, ik hoop gewoone en keer geluk te hebben dat er niemand is, of dat het er wat rustiger wordt ;) genoeg te doen voorlopig ;)
Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Gisteren eindelijk het laatste gedeelte van de Corsair flag quest gedaan. Lekker simpel om te doen dat stuk.
Alleen die imp voor de ingang was nou niet echt prettig, maar kon er uiteindelijk gemakkelijk omheen.

Als volgende komt waarschijnlijk Blue Mage, maar kan ook Puppet Master activeren als ik toch naar het vasteland moet.

Puppet en Corsair zijn ideaal om tegelijk te doen. Die twee ??? in de reefe zitten dicht bij elkaar.

het tweede gedeelte van Corsair hebben we 3 imps verslagen voor 29 exp per stuk, al met al heb ik nu 6 silver pieces (2 van mission 7 aht urgan, 2 uit 10 bronze pieces van missie 6, 2 van Imperial Stands 200+). Ik heb er 3 nodig voor mijn puppet upgrade, dus dat is geregeld.
Ik kan alleen geen Assault doen, omdat ik missie 8 actief heb (met actieve missies kun je geen assault doen) en ik weet niet wat je voor 8 moet doen.
En ik ben de quest gestart om een teleport-ring naar het nieuwe deel te krijgen, simpele quest.

Die imp's zijn trouwens true sight, net als dat watervolk wat snachts popped. best wel risky op sommige plekken. En bij het eerste deel van corsair stond er een spiegel NM, maar omdat we maar met 2-en waren hebben we die maar met rust gelaten en veilig escape gedaan ^^
We hadden beide nl een gevoel dat die heel sterk ging zijn lol
Mijn lieve sexy vrouw!

Voor zover ik weet zijn die watervolk mobs geen True-sight.
Imps is zeker, bij die andere heb ik er gewoon naast gestaan, een pirouette gedraaid en weer doorgegaan. Geen aggro gehad.

Toen ik Corsair aan het doen was, kwam ik er ook achter dat Pup best wel meteen gedaan had kunnen worden. Nou ja, niets aan te doen. Ik activeer hem wel binnenkort, daarna is het toch niet zo'n probleem om nog even terug te lopen. Sommige mensen schijnen het nogal moeilijk te vinden om ergens doorheen te gaan met invis/sneak.
yea :) ben lvl 10 warrior geworden :P

Maaruh hoe komt iedereen aan zo f*cking veel gil om dingen te kopen?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

FOR PONY!!!

Definieer veel, want dat is een uiterst relatief begrip.

Op het moment heb ik iets van 2.8m aan cash beschikbaar, maar dat is nodig om 2 characters te onderhouden met een verscheidenheid aan jobs. Ook ben ik nog volop bezig met CoP en jobs levelen, en ik kan je al vertellen dat die 2.8m niet veel is voor wat ik nodig heb cq. wil hebben. Als ik alles wat ik heb aan items op dit moment ga optellen, dan kan ik denk ik aan 60-100m komen.

Hoe ik er aan kom? Ik speel nu bijna 2 en een half jaar, en in die tijd heb ik veel tijd en moeite gestoken in craften om in mijn onderhoud te kunnen voorzien, en dat resulteert in level 91 fishing en 99 cooking.

Andere mensen doen farmen (relatief lage level beestjes jagen en drops verkopen), maar persoonlijk het ik een gruwelijke hekel aan farmen, en dan verwoord ik het nog voorzichtig.

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog

farmen, craften, BCNM's en dan nog de economie goed monitoren...

sommigen doen quests voor items van een job die ze nooit gaan levelen. Bijvoorbeeld teleport-scrolls van de whm's.
Daarnaast is het zo, dat wanneer je eenmaal een job wat hoger hebt, volgende jobs wat gemakkelijker zijn

en tot slot zijn er altijd nog winstgevende ideeen die mensen niet snel prijsgeven, zo heb ik deze week eindelijk iets gevonden wat me geld op gaat leveren. Legaal, maar nog erg onbekend, dus ik ga ff een tijdje profiteren zonder dat ik iemand benadeel ^^ (eindelijk!)
That would be grrrrreat!

quote:
Lord_T schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:31:
yea :) ben lvl 10 warrior geworden :P

Maaruh hoe komt iedereen aan zo f*cking veel gil om dingen te kopen?

Crafting en met name zeldzame items. Oh met crafting kun je in de hogere levels ook items maken die veel geld opbrengen, net zoals dat sommige quests leuke items opleveren.

Ik had ook nooit veel geld (20-30K maximaal dat ik verdiende met hout hakken), maar ik heb een keertje een drop gehad van de NM (Notorious Monster) "Spook"...dat is een low-level monster, en spawned drie keer per gamedag, en de drop (Traveler's Mantle) leverde me in 1 klap 200k op! Daar heb ik top-notch gear voor m'n WHM voor gekocht :)

Een makkelijke quest om te doen voor Sandy bewoners is "Undying Flames", die je met redelijke low fame al kan doen (ik kon het al na 10 andere quests) en waar je een Friar's Rope voor krijgt, die heb ik verkocht voor 90k met een lvl6 karakter...toch leuk.

Ik snap nu in elk geval wel waarom NM's zoveel gecamped worden...1 van de makkelijkste (Jaggedy-Eared Jack) dropt een Rabbit Charm, die tussen de 2 en 4 miljoen gil opbrengt. Alleen jammer dat z'n droprate HEEL slecht is...je krijgt het item bijna nooit :(

[edit]
Zeg 6K, ik zit toch op een andere server....mail me dat idee es even ;) >:)

MrRudi wijzigde dit bericht 26-04-2006 14:45 (6%)

hehehe tja daar kon ik op wachten :)
daarom had ik erbij gezet: niet snel prijsgeven... ik heb er nl nog niets over kunnen vinden en dat wil ik zo houden voorlopig, zou zonde zijn als ik mijn nieuwe goudmijn snel kwijtraak ;)

overigens, het probleem van bijv. Jaggedy Eared Jack is niet alleen dat de droprate slecht is, zijn spawn area is erg groot, erg random en er lopen altijd mensen rond, dus campen is ook haast niet te doen zonder /rng of /bst... ik heb hem al best vaak gezocht, alle 17 jobs (jaja ik moet blu nog) daar geleveled waarvan de laatste 10 echt met het idee hem minimaal te zien)... die beetle die daar ook popt (NM) wil nog wel eens tevoorschijn komen, maar maar jaggedy.... how maar.... :(
Wat ook goed werkt is kopen bij npc en verkopen via AH. Nog steeds zijn er hele hordes spelers die voor alles wat ze nodig hebben de AH induiken ipv even te kijken hoe je er anders aan zou komen.
Wat leuk geld opleverde (misschien nu nog) is in Jeuno-garden die bloemetjes te kopen die nodig zijn voor quiveren van pijlen en dan met een leuke winst weer verkopen in de stad die op dat moment het circus heeft.

Sputnik @ Division Brabant ^^

O, laatst ben ik JEJ (Jaggedy Eared Jack) tegen gekomen in Ronfaure toen ik op de chocobo naar Sandoria ging om voor Asano (Ryosuke's mule) de dragoon job te unlocken. Uiteraard was die al geclaimed door een BLU die aan het expen was :P anders had ik mischien een keer geluk kunnen hebben (yeah right).

Persoonlijk heb ik zulk slechte ervaring met NM campen dat ik het zoveel mogelijk doe vermijden. Het is zeer zeker een van de meest profitable manieren om aan geld te komen. Alleen je moet een flinke portie geluk en ook zeker wel heel wat claim skill hebben om aan de bak te komen.

BCNM's kan je doen door middel van die beastman seals te verzamelen (toen ik begon dropte ik ze wel eens omdat ik ze niet kon verkopen, lol) en deze bij een npc in te leveren voor een 'orb'. Die orb kan je gebruiken op een 6 tal plekken om een gevecht te starten tegen een bepaald monster(s). De meeste van deze gevechten kun je met 3 of 6 man doen, de gevechten zijn ingedeeld in de volgende niveaus : lvl20 cap, lvl30 cap, lvl40 cap, lvl50 cap, lvl60 cap en uncapped (lvl75). Hou er dus rekening mee dat je gear hebt die op of onder de lvl cap zit, anders speel je in je nakie ;)
BCNM's zijn vaak uitdagend alleen heb je er dus geen last van dat je geen claim kan winnen. Daarentegen heb je bij BCNM's vaak de kans op crap drops omdat de loot tables erg groot zijn met vaak een aantal waardeloze items erin.

een snelle manier low level om aan geld te komen is gewoon alle 6 je jobs naar 10 te zetten en met signet op erop uit trekken, uiteraard slechts bewapend met een wapen en geen gear.
tegen de tijd dat je ze alle 6 op 10 hebt staan (en tussendoor alle items verkocht hebt) heb je voldoende geld om, laten we zeggen tot 35, te levelen zonder cash problemen.

Een andere manier is farmen, bepaalde items als beehive chips, silk thread, rabbit hides, lizard skins etc. etc. leveren leuk gil op. Alleen heb je wel last van competitie en wordt het na verloop van tijd best saai (vind ik)

Ik heb zelf op ragnarok met naiji ongeveer 250k aan equipment terwijl mijn job list 18MNK 11WAR 11THF is. Dit heb ik voor elkaar door niets anders dan te expen op vompy hill in s.gustaberg (net buiten bastok). Daar heb je worms (zinc ores), bees (beehive chips + honey), goblin thugs (wild onions), sheep (2x sheep skin -> sheep wool) en goblin weavers (grass thread)

Simpul :P

That would be grrrrreat!

quote:
6K schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:50:
hehehe tja daar kon ik op wachten :)
daarom had ik erbij gezet: niet snel prijsgeven... ik heb er nl nog niets over kunnen vinden en dat wil ik zo houden voorlopig, zou zonde zijn als ik mijn nieuwe goudmijn snel kwijtraak ;)

overigens, het probleem van bijv. Jaggedy Eared Jack is niet alleen dat de droprate slecht is, zijn spawn area is erg groot, erg random en er lopen altijd mensen rond, dus campen is ook haast niet te doen zonder /rng of /bst... ik heb hem al best vaak gezocht, alle 17 jobs (jaja ik moet blu nog) daar geleveled waarvan de laatste 10 echt met het idee hem minimaal te zien)... die beetle die daar ook popt (NM) wil nog wel eens tevoorschijn komen, maar maar jaggedy.... how maar.... :(

lol :) ik heb het net andersom, ik kom JEJ bijna altijd wel een keer tegen als ik daar een uurtje rondloop terwijl ik die fokking beetle nog nooit heb gezien (die heeft nog een grotere spawn area trouwens). Spook is wat dat betreft heel makkelijk, alleen staan daar gemiddeld een mannetje of 10 bij om te claimen.

De tweede 'makkelijke' quest is trouwens Intermediate Teamwork...je hebt er aardig wat fame voor nodig, maar voor bijna geen moeite krijg je wel een Mage Ballad, 150k waard op de Fairy server.
FOR PONY!!!

Bleh, Mage Ballad is 350-400k op Gilgagimp. Ik heb er alleen niet de cash voor, omdat ik dat hard voor CoP nodig heb. Zal dus moeten questen ben ik bang. Moet die zooi eens opzoeken, weet alleen dat je er 5 anderen bij nodig hebt. Mijn Bard is nu 21 (bijna 22), dus dat kan niet al te lang meer duren.

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog

voordeeltje wat je hebt is dat je mage balled niet nodig hebt zolang we geen mages gebruiken :P

helping someone is not a crime

gisteren met LS members eerste Promy run gedaan, Promy-Dem.
binnen gegaan met alliance waar, aangekomen in de spire eerst een ENM run is gedaan door de mensen die de promy al hadden gedaan, vervolgens waren wij aan de beurt voor de Promy boss.
setup: WAR,NIN,PLD,MNK,WHM,BLM ,ging goed ,geen {Death}'s gehad en in 1 keer gehaald.
volgende week komt Holla aan de beurt. :P

stefke113 wijzigde dit bericht 27-04-2006 10:13 (3%)

Echternach:Shaman37@Genjuros

Pro gosu F1 addict
Reg. datum: 28 augustus 2002

dit topic is weer bijna vol :) ik zal eens kijken of ik een nieuw topic kan openen. Ik ga morgen op vakantie dus dan duurt het of lang of iemand anders moet het doen.

Dus tot ziens in deel 5!

Dat zeg ik... Twitter!; Gamertag: Zycban

Mijn lieve sexy vrouw!

Gisteren begonnen aan zowel de Blu als de Pup flag quest.
De vragen voor de Blu quest had ik in 1 keer goed. Moest de Tears halen.
Daarna praten met de starter voor Pup quest aangezien ik toch in Bastok was.
Daarna meteen gewarped terug naar Whitegate om Blu quest verder te doen. Daarna uitgang gezocht en ben toen gestopt.
Vanavond eens kijken of ik zowel Blu als Pup af kan ronden.
Daarna maar eens kijken of ik nog eens Gil kan halen om mijn MH uit te breiden.
Heb natuurlijk weer te weinig op voorraad.
Ben benieuwd naar de andere jobs, maar geen zin om mijn gear voor de huidige te verkopen.
Moet eens kijken naar de oplossingen (naast mules dan).
Pro gosu F1 addict
Reg. datum: 28 augustus 2002

Deze kan dicht (Topic report verstuurd dit keer :Y) )

hier verder: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25657588

Dat zeg ik... Twitter!; Gamertag: Zycban

Suiker op je patat
Reg. datum: 24 september 2000

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: