Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Final Fantasy XI deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Gisteren eindelijk in Aht Urhgan aangekomen.
Had me er al bij neergelegd om de beginners items te gaan halen. Dit omdat ik dat gewoon solo kan doen.
Uiteindelijk vlak voordat ik wilde vertrekken kwam er iemand in de LS die toevallig ook de quest wilde gaan doen alleen dan de "moeilijkste" (alhoewel voor een level 72 THF valt dat wel mee).
Uiteindelijk hebben we (lees "heeft hij") 2 mobs moeten omleggen om de testimonies te krijgen.
De meeste tijd ging hem zitten in het wachten.
Items afgeven en Vanadiel dag wachten, daarna zonen (waren we vergeten).
Inleveren en toen richting Mhaura voor de Barge.
Daar nog wel gelachen en grapjes uitgehaald.
Uiteindelijk kwam de Barge en kregen we een net zo lange rit als richting Selbina.
Halverwege moet je goed op het water letten. Er zwemmen dus beesten in ^_^, zo gaaf!
In Aht Urhgan meteen alle area maps gekocht en daarna uitgelogd. Werd namelijk al een beetje laat.
Binnenkort eens kijken of ik de jobs kan unlocken. Ze schijnen met sneak e.d. redelijk te doen te zijn, maar dat is nog even afwachten. Ik ben ook benieuwd naar de raids.
Het ziet er in iedergeval goed uit.
helping someone is not a crime

Way of the Devout, Aht Urhgan Whitegate
NPC Iruki-Waraki
Start @
Summary If you want to learn how to become a puppetmaster, you must bring an automaton to Iruki-Waraki.
Walkthrough
1. You speak with Shamarhaan (F-9) of Bastok Markets.
2. You speak with Iruki-Waraki (K-9) of Aht Urhgan Whitegate.
3. You speak with Ghatsad (I-7) which is necessary for Aht Urhgan Whitegate.
4. You fetch ½antique automaton from Arrapago Reef.
5. You examine ??? (H-10) of Arrapago Reef.
6. You get ½antique automaton.
7. You hand Ghatsad antique automaton.
8. You speak with Ghatsad after crossing 0:00 at the time of Vana'diel.
9. You get a doll.
10. You speak with Iruki-Waraki.
11. Quest's completion.
@
Reward Puppetmaster / ½½Animator
Title Proud Automaton Owner
Next Quest -
@ @

puppet master flag Quest!!!

Echternach:Shaman37@Genjuros

Mijn lieve sexy vrouw!

Dan al ik Corsair en Blue Mage maar even aanvullen:

Corsair:
Client: Ratihb (Shararat Teahouse, Aht Urhgan Whitegate)
Summary:
Ratihb wants you to check on his son Wasuhd, who has gone
in search of his older brother.

CS 2 -
NPC, Mafwahb in the way of the devout area of aht urhgan whitegate, along the East wall.

CS 3 -Take the northern port ship to nashmau. Exit the north exit of nashmau and head to caedarva mire then to arrapago reef (aggro sneak + invis @ 75) where there is a ??? on a old ship. This is the 2nd ??? in the area, the first is for PUP. You will need a lamia fang key to get to this ??? which drops off of lamia and bones in the area.
(key also obtainable through the following method:
There's no need to farm the key. There's a ??? in Caedarva Mire near the entrance to the reef that gives the key, at the back of a pool containing a Doomed and a few slimes. You can easily reach it from the upper ledge.)

CS-4 Take the west exit from nashmau to cae mire and into talacca cove where u will find one more ???. After this ??? find the rock slab in a cave behind it fr the last CS. You are now a Corsair.

Er werd ook aangeraden om meteen de Forgotten Hexagun te halen:

1. You speak with Rathihb (J-12) which is necessary for Aht Urhgan Whitegate.
2. You speak with Mafwahb (L-9) which is necessary for Aht Urhgan Whitegate.
3. You get ●●Lamian Fang Key in ??? of Caedarva Mire.
4. You go to Iron Gate (H-9) of Arrapago Reef.
5. You open out in ●●Lamian Fang Key and you go to the back.
6. You examine ??? (H-10) of Arrapago Reef.
7. You examine ??? in the northwest of Talacca Cove.
8. You get ●forgotten hexagun.
9. You examine Rock Slab in the back.
10. End

This is from MysterTour. There has also been talk that getting the key item "forgotten hexagun" allows you to speak to the boy a second time, whereby he makes the key item into a usable item. The lvl was either 5 or 6, which makes me doubt the validity of the claim (if someone knew they would also know the level...)

Blue Mage

First go collect 3 items from the normal areas.

Valkurm Sunsand, Dangruf stone, and Siren's Tear.

Sunsand appears on the boat in the dunes during earth weather.

Dangruf stone is from a ??? in the north part of Dangruf Wadi.

And Siren's Tear is from a quest in bastok, the quest starter starts with a W and is outside the bastok mines AH. Then go to port bastok, out the gate, and to the creek nearby, get naked, and click the ??? for the tear. Then head to al zhabi.

Find Waould, hes in the boxlike affair of squares in the lower west portion of whitegate. He'll ask you a series of questions.

If you answer them all correctly instead of charging you 1000 gil, he will ask you for a specific item, but wont give you details. At this point you have to wait a RL hour, and possibly zone and return to him.

He'll then ask for one of the 3 items above. when you trade it to him, he'll say he really meant for it for someone else and that you need to bring it to them in adeewa subterenne underneath bhaflau thickets.

To get here, head west through whitegate and zone to the common area
head north out the gate to bhaflau thickets, and then north toward the lighthouse marked on the map. Theres a cave at the small jutting part of the map. Enter the cave and youre in the adeewa subterenne. From here head down to the first large room and fall, into a room with diremites. theres a large ramp on the wall there that leads down to a spot with leeches, and a large pool in the center that looks like a teleporter. stepping in the center of that will summon the immortals.

answer yes twice to his questions, and you become a blu mage.

Ik ga ze in iedergeval binnenkort proberen te halen.
Waarschijnlijk wordt dit pas zondagavond.
Kreeg gisteren een email van dvdboxoffice en ze zeggen dat ze niet verwacht hadden zoveel orders te krijgen dus dat ze een tekort hebben. Ze leveren nu uit op volgorde van order (eerste krijgt 'm als eerste etc). Gelukkig konden ze ook zeggen dat mijn copy reeds onderweg is en dat er een levertijd is van 3 tot 21 dagen, waarbij ze opmerkte dat Nederland in de 3-7 dagen categorie zit :)
Even wachten dus nog maar dat vind ik wel best 8)

*en nu tijd voor een stevig ontbijt _/-\o_

Sputnik @ Division Brabant ^^

Mijn lieve sexy vrouw!

Gisteren maar begonnen aan de Corsair flag quest.
Was onderweg met de boot richting nashmau, was er iemand aan het shouten of er mensen nog meer de Corsair quest gingen doen. Ik meteen contact gelegd omdat het wel eng is in je eentje.
Achteraf gezien had ik het beter in m'n eentje kunnen doen aangezien ik meer bezig was met hen te helpen dan eigenlijk zelf door te gaan. Denk dat het me zelf had gelukt in 45 minuten ofzo, maar was nu al dik 1,5 uur bezig.
Uiteindelijk lag iedereen dood in het eerste gedeelte en ben ik door gegaan om in iedergeval de sleutel te halen voor de poort. Dood gingen ze overigens door die kleine insect dingetjes. Wazig aangezien ik absoluut geen last van ze heb gehad. Bij de eerste raise wel dat er eentje ineens uit de bosjes kwam en de geraiste persoon meteen omlegde (mij keek hij niet aan, maar had meteen toch al invisible gecast). Volgens hen werden ze met zowel Invis als Sneak op aangevallen.
Daarna meteen warp omdat ik zeker wilde weten dat ik niet dood ging.
Vanuit Nasmau weer opnieuw die kant op en daarna de grot in (wat moet je veel omlopen zeg!).
Daar een hele tijd gewacht en kreeg in eens een whisper die absoluut niet door mij gelezen mocht worden. Ze klaagten dus over mij aangezien ik verder was gegaan en niet op hen gewacht.
Dus ik maar meteen mededeling terug gemaakt dat ik absoluut niet meer terug kon omdat ik anders aangevallen werd. Uiteindelijk waren ze ook in de grot en heb ze tot aan de eerste poort uitleg gegeven. Met tientallen keren heen en weer geloop.
De eerste die al bij de poort waren waren dus schijnbaar al doorgelopen aangezien ik ze niet meer gezien heb. Lekker lullig en dan nog over mij wat te zeuren hebben.
De andere wist absoluut niet wat die aan het doen was, dus daar ben ik bijgebleven en heb hem verder geholpen.
Uiteindelijk kwamen we na de gate bij de verkeerde ??? uit, dus moest weer alle kanten.
Kwam er op neer dat ik dus meteen links had moeten gaan na de poort, maar ja.
Na de CS eindelijk weer op weg terug. Dit duurde ook een tijd omdat die andere dus geen warp had. Onderweg nog mensen gevraagd of ze WarpII konden casten, maar kreeg geen antwoord.
Uiteindelijk zonder problemen terug in de stad en die persoon meteen uitgelegd hoe hij de rest van de quest kon afronden. Je snapt al dat ik meteen uitgelogd ben en gaan slapen.
Vanavond misschien (na concert Ricky Martin met m'n meisje) nog even het laatste stuk afronden en daarna kijken welke andere quest ik ga doen. Ik weet in iedergeval zeker dat ik de rest wel solo ga doen. De reconmissies gaan me toch wel erg goed af.

Overigens ben ik in al die tijd absoluut niet aangekeken door welk monster dan ook.
Zijn die kleine beestjes (vlooien?) niet blood-aggro? En wat ik ervan gelezen heb rennen er tegenwoordig ook ws-aggro beestjes rond ofzo?

Mijn lieve sexy vrouw!

Ik heb geen idee wat ze aggroen.
Het rare is, dat ik er absoluut geen last van had. Het enige dat ik op had was Invis en Sneak.
Zij hadden hetzelfde (alhoewel ik dat niet heb gecontroleerd), maar werden wel degelijk aangevallen.
Chigoe is volgens mij de naam van deze mob en je kunt ze ook niet targetten, behalve wanneer ze jou aanvallen.
De imps hebben True sight, maar gelukkig werden deze al meestal door parties weggekaapt.

Overigens wordt er maar bar weinig gezegd over de verschillende mobs.
Bovenstaande weet ik in iedergeval wel, maar de rest van de mobs hebben me met de gewone dingen nog niet aangevallen.
Reg. datum: 30 mei 2002

Nu die expansion uit is heb ik gemerkt dat je niet moet proberen een lvl1-10 job te expen in gustaberg. Er waren gewoon 80+ mensen aan het levelen, het was net alsof normale monsters allemaal NM's waren :P het was jammer dat ik geen dia oid had om te claimen. Hoe vaak dat iemand met een /ma /ra of /ja claimde voor mn neus was gewoon te erg voor woorden. Wel leuk m'n broer kunnen pesten met 'loldrg' :P vooral toen zijn allereerste wyvern in 3 klappen neer ging :D

Zo, laatst nog Fuma Kyahan gekocht. Nu alleen nog die kote en mijn nin is ready tot zo'n lvl50 aan gear (excl wapens). Dan nog daadwerkelijk gaan expen (doei leven */goodbye*). Owja, heb gister ook nog die drg job unlock 'bcnm' gedaan. Tis dat ik niet al mijn int gear aan had op blm anders hadden megamichan en ik (2x blm75) dat gevecht onder de 30s gehaald :P Nu hadden we 32s omdat ie na 2 thunder4's nog een streepje aan hp over had. Ook hadden we geen rdm sub voor fastcast :P 25 of mischien zelfs 20 seconden moet haalbaar kunnen zijn :D

Hmm. Het was een pickup pt he? Dikke kans dat bij een van hun invis/sneak allang geweared was zonder dat ze iets zeggen/doen/zelf de moeite doen pots te gebruiken ;P

Mijn lieve sexy vrouw!

Waarschijnlijk was dat ook wel de reden.
Echt snugger leken ze me nou niet echt.
Maar ja, ik weet wat dat betreft goed hoe je invis en sneak moet gebruiken. Bij mij is het echt heel erg snel gecast.
Op het moment dat ik zie dat sneak gaat wearen, dan cancel ik deze op een veilige plek en recast meteen weer.
Invis cast ik gewoon meteen op een veilige plek.
Sommige mensen snappen dit waarschijnlijk niet.

Maar ja, heb er wel van geleerd dat ik dus lekker solo de rest van die jobs ga halen.
Reg. datum: 14 september 2002

Puppetmaster is cool! ik ga nu de upgrade voor de nieuwe puppet (Melee) proberen te halen (kan vanaf level 10), maar door de geldwolven onder ons is kopen van de onderdelen geen optie (1.5+ mln gil) dat wordt dus farmen en craften.

De spinnen daar agro-en niet (althans, in het eerste gedeelte niet) en de lesser colibri's pikken je food.
Verder heb ik zo'n beetje tegen alles gevochten wat ik tegengekomen ben, maar de meeste namen weet ik niet. Dit vechten heb ik gedaan omdat ik met sanction op (signet van die regio) Imperial Stands (CP van die regio) krijg.
Ik moet namelijk 3 imperial silver pieces hebben en die maakt een npc daar van 100 IS's.
Elke 10exp. die je haalt krijg je 1 IS, maar gelukkig begin je met 150 IS's nadat je de eerste supply quest (missie2) gedaan hebt. Ik zit nu op missie 3 en ga denk ik deze week proberen assault te doen, dan stromen de IS's wel binnen.

Dat stukje waar je doorheen moet voor Pup en Cor had ik geen map van, erg lastig, dus die heb ik gisterenavond nog effe gequest, leuke en relatief simpele NM pop (vogeltje ook).

2 minpunten van de expansie....
1) ik val van CS in CS, echt ongelooflijk
2) de reistijden op en neer zijn absurd, snel uitvogelen hoe ik die nieuwe teleport kan halen

ow ja, gisteren middag op onze server (Cerberus) zag ik een 37 Corsair en 36 Bluemage

"Oh het is zo fijn~~ om een whm te zijn~~" :*) (tenzij er magic aggro bij zit :P)

Vogels die je food jatten? huh? (vet ^^ )

En op Allak was al een ss van een lvl 60 Pup en Blu te zien. Achja, als je maar genoeg tijd hebt he ^^

That would be grrrrreat!

Voor degenen die het interessant vinden: versie 3.22 van Windower is uit, gisteren geinstalleerd en hij doet het bij mij perfect in elk geval. Nog geen glitches tegengekomen.
PS3 release FFxi trashed? Op allak dit interview gevonden:

The Final Fantasy XI development team is working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista.

The Japanese news site Impress is reporting that the Final Fantasy XI development team leaders, whilst discussing the game's latest expansion, have let slip some information on future projects. Final Fantasy XI producer Hiromichi Tanaka said that the team is now working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista, but further information was not forthcoming.

Tanaka also discussed how development on the PlayStation 3 and Xbox 360 differed. He noted that the Xbox 360 Operating System shares many similarities with Windows, making a port of the existing Windows version of Final Fantasy XI to the Xbox 360 a fairly quick task. The same isn't true of the PlayStation 3. According to Tanaka, development of a PlayStation 3 version of FFXI would take two or three years, with the game having to be redeveloped from scratch.

With such a large effort required to bring FFXI to the PlayStation 3, Tanaka feels that his team's resources will be better spent developing a new game from the ground up to take advantage of next-gen hardware. Tanaka was also asked about a version of FFXI for the PSP. He admitted that a fully playable version of the game is most likely not possible on the handheld, but thinks features such as auctions and chat would be possible. However, his team has not been working on a PSP version of the game and looks unlikely to do so in the future.
Source: GameSpot

Pro gosu F1 addict
Reg. datum: 28 augustus 2002

quote:
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 01:14:
PS3 release FFxi trashed? Op allak dit interview gevonden:

The Final Fantasy XI development team is working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista.

The Japanese news site Impress is reporting that the Final Fantasy XI development team leaders, whilst discussing the game's latest expansion, have let slip some information on future projects. Final Fantasy XI producer Hiromichi Tanaka said that the team is now working on a new MMORPG for the PlayStation 3 and Windows Vista, but further information was not forthcoming.

Tanaka also discussed how development on the PlayStation 3 and Xbox 360 differed. He noted that the Xbox 360 Operating System shares many similarities with Windows, making a port of the existing Windows version of Final Fantasy XI to the Xbox 360 a fairly quick task. The same isn't true of the PlayStation 3. According to Tanaka, development of a PlayStation 3 version of FFXI would take two or three years, with the game having to be redeveloped from scratch.

With such a large effort required to bring FFXI to the PlayStation 3, Tanaka feels that his team's resources will be better spent developing a new game from the ground up to take advantage of next-gen hardware. Tanaka was also asked about a version of FFXI for the PSP. He admitted that a fully playable version of the game is most likely not possible on the handheld, but thinks features such as auctions and chat would be possible. However, his team has not been working on a PSP version of the game and looks unlikely to do so in the future.
Source: GameSpot

ga toch lekker slapen man :O :X

Ik vraag me ook af hoe lang de rek er nog inzit met FFXI, niet dat ik denk dat het binnen afzienbare periode afgelopen is. Ik maak me meer druk om de verouderende grapichs. Die spreken mensen op een 360, PS3 en revo toch minder aan. Ik zou ook mijn geld in een next gen spel steken. :/

Dat zeg ik... Twitter!; Gamertag: Zycban

That would be grrrrreat!

Geen idee of ie al eens voorbij is gekomen, maar dit is de leukste FFXI video die ik tot nu toe heb gezien :D :+ :D :) :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://www.youtube.com/wa...GC0rY&search=tarutaru

Gister _weer_ maintenance, en het einde van die maintenances is nog niet in zicht. Vooral niet omdat er nog wat balance issues in zitten ( /blu's cocoon geeft 50% def? pld's met 999 def, lol)

Achja, tenminste nog wel iets kunnen doen na de maintenance. Voor kat een nieuw paar schoenen gefarmed, bounding boots om precies te zijn. Zoiets is altijd makkelijker om met een paar mensen te doen als alleen. Ik heb ooit zelf geprobeerd die te claimen maar het is me nooit gelukt. Vaak omdat ik aan de andere kant van de spawn area zit, net als deze keer trouwens maar nu zat kat tenminste dicht bij. Nu zijn we weer met een nieuw stel jobs begonnen, dit keer is het drg, sam en brd. Zal een beetje de 'exp route' moeten aanpassen omdat we nu met 3 man zijn ipv 2 en dus minimaal VT+ moeten aanpakken voor fatsoenlijke exp.

Vanavond weer maintenance, of niet... spanning en sensatie!~~ (not :/)

En toch zou ik graag FFxi op de ps3 zien verschijnen ^^ (heb ik tenminste een goede onzin-reden om een ps3 aan te schaffen ;P )

Vanavond poging om CoP 3.5 te doen, ik hoop dat het allemaal lukt ^^ (maar we hebben iets gepland dus zal er wel maint zijn -_-;; )

edit:

Besef me net dat ik dat pre-spul nog moet doen van CoP-3.5 (chip inleveren en cs's)
Hoelang duurt dat ongeveer?

Poekie McPurrr wijzigde dit bericht 25-04-2006 12:37 (20%)

FOR PONY!!!

Niet al te lang als ik me goed herinner. Je hebt de chips al enzo?

Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog

Als je nog niet die twee onderdelen hebt gedaan (sandy en windy respec.) dan duurt dat toch wel een paar uurtjes. Het is namelijk erg veel lopen en veel cutscenes.

chip moet ik dus nog :/

sandy en windy gedeelte? 3-5 heeft geen windy/sandy deel hoor,dat was 3-3 geloof ik

Yep, je hebt gelijk. Ik bedoelde 3.3 met die twee onderdelen. Begrijpelijk foutje aangezien dat precies tussen 2 bcnm's zit (mammet en diabolos) :P

3.5 bestaat volgens runtimerepairs alleen uit het halen van die chip(s) (je hebt er maar 1 nodig, maakt niet uit welke) en het verslaan van diabolos. Zoveel tijd zal dat niet kosten, die chip farm je gewoon in het uncapped gedeelte. meestal de EP-DC diremites en lizards droppen wel een chip (ruwweg 25% zonder th, 50% met th)

Vaag, ik had die Pso'xja pass al 8)7

Gisteravond helaas niets doorgegaan, toen ik thuis kwam kwam ik erachter dat onze poolse bouwvakkertjes weer eens bezig waren en 's avonds besloten hadden met het electriciteitsdeel aan de slag te gaan (dat ze dat overdag doen als er niemand last van heeft :( ) dus geen FFxi

Reg. datum: 14 september 2002

Gisteren corsair unlocked tijdens het guild campen voor die cocoon...
echt absurd, tegen 6 uur smorgens (gametime) staan daar gewoon 50 mensen die cocoon te campen.
Kreng kost 800 gil, maar gaat op AH tussen de 200k en 450k en 40(!) te koop. Mensen moeten dat gewoon boycotten en lekker keer op keer tax laten betalen... bah!
Ik heb nu alle items voor mijn muppet upgrade, behalve die lousy cocoon....

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: