Ja, ik bedoelde met dat ik 'begon' dat het aan de gebruiker zelf ligt.Anoniem: 204528 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:12:
[...]
De zwakste schakel is en blijft de gebruiker, het feit dat je 'begon' zegt meer over een scala van programma's
[...]
Ik heb zelf ervaring met Norton, McAfee, AVG en NOD32 en die eerste 2 trekken idd behoorlijk wat snelheid uit het systeem. Ben blij nu met NOD32: licht en werkt prima. Maar het is en blijft de gebruiker die een risico vormt en die ervoor zorgt dat een systeem besmet raakt ondanks alelrlei programma's
Ik moet ook toegeven dat ik alleen Windows Firewall gebruik icm NOD32. Een echte firewall hoeft van mij niet zo (als mensen mijn laptop in willen lukt het toch wel) en Spybot etc gebruik ik niet. Maargoed, dat komt omdat ik alleen op 'veilige' sites kom met IE: als ik op alternatieve sites moet zijn dan maak ik tijdelijk gebruik van Firefox
En ik vind dat een virusprogramma op alle computers verplicht zou moeten zijn of dat je anders wekelijks een online scan zou moeten doen mbv verschillende websites (niet steeds dezelfde)
Je mag zoveel anti malware tools gebruiken, als de gebruiker niet een beetje oplet, geraak je toch geïnfecteerd.
Ik gebruik vooral Firefox (v2) en over dat verplicht gebruik van een virusscanner:
In Vista zit standaard al een Anti Spyware programma, Windows Defender, maar ik vind niet dat iemand mij iets zou moeten verplichten i.v.m. de programma's op mijn PC...
Verder ben ik het weer wel eens met dat periodiek scannen met een Online AV, dat doe ik wel af en toe, en gebruik vaak Jotti of VirusTotal voor 'gevaarlijke' executables.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.