[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel V) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.391 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:17:
[...]

Ik had die laatste updater ;) die Ipod werkt nu wel ongeveer, maar niet zoals het zou moeten horen. En die Itunes software is 1 grote ramp. Ik had de laatste versie gedownload maar dit is dus gelijk met Quicktime erin |:( (dat was dus erg fijn aangezien ik Quicktime 6.52 Pro heb en gelijk de melding kreeg na de 35MB download dat als ik deze laatste versie van Itunes zou installeren ik ook een nieuwe licence voor Quicktime moest kopen |:( ).

Ik zoek dus nu gewoon een aangepaste firmware voor die Shuffle waarbij je de nummers direct op de card kan gooien zonder die Itunes rotzooi :r
offtopic:
Er is een geweldige plugin voor winamp, dan heb je heel iTunes niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
1000 replies, wie-o-wie?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 18:38

parpes

I know things

Muse schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:52:
[...]

Ik gebruik de Linksys wag54g v2.0 en die doet het perfect hoor. Ik zit nog steeds op 4MBit, dus ik kan je nog niet vertellen hoe het met adsl2+ werkt maar ook daar verwacht ik geen problemen mee eigenlijk.
Kun je ook je instellingen hier melden, welke nodig zijjn voor wanadoo? Aangezien ik zelf al eens met een zyxel modem aan de gang ben geweest maar er nooit uit ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb deze waarden uit de startpost gebruikt.
code:
1
2
3
4
VPI / VCI   8 / 35
Encapsulation   RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type    UBR
WAN IP  Automatic / DHCP verkregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155181

n00bs schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:17:
[...]

Ik had die laatste updater ;) die Ipod werkt nu wel ongeveer, maar niet zoals het zou moeten horen. En die Itunes software is 1 grote ramp. Ik had de laatste versie gedownload maar dit is dus gelijk met Quicktime erin |:( (dat was dus erg fijn aangezien ik Quicktime 6.52 Pro heb en gelijk de melding kreeg na de 35MB download dat als ik deze laatste versie van Itunes zou installeren ik ook een nieuwe licence voor Quicktime moest kopen |:( ).

Ik zoek dus nu gewoon een aangepaste firmware voor die Shuffle waarbij je de nummers direct op de card kan gooien zonder die Itunes rotzooi :r
Of je koopt gewoon effe Anapod Explorer en je kan dat hele itunes weggooien. Werkt erg gemakkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 155181 op 25-11-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 03-05 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 155181 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:29:
[...]

Of je koopt gewoon effe Anapod Explorer en je kan dat hele itunes weggooien. Werkt erg gemakkelijk.
Fijne tool! heb de free versie gepakt. Kan nu gewoon vanuit de Explorer mn files dumpen op de Ipod. Gelijk ff die vieze Itunes meuk eraf gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
parpes schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:25:
[...]

Kun je ook je instellingen hier melden, welke nodig zijjn voor wanadoo? Aangezien ik zelf al eens met een zyxel modem aan de gang ben geweest maar er nooit uit ben gekomen.
ZyXEL modem wizard gebruiken!

Routing
ENET ENCAP (deze naamgeving wijkt dus af bij ZyXEL waardoor velen hier RFC1483 kiezen die het dus niet is in Routing mode.)
8/35
LLC
Auto-IP

of

Bridge
RFC1483
8/35
LLC

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 25-11-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 13:15
Anoniem: 161323 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:32:
[...]

Wist ik niet. Ga het eens uitzoeken.
Bedankt.

Edit:
Op de site van SpeedTouch staat over de 516 o.a. dit:

• High-speed Internet access.
• ADSL: G.hs, ANSI, ETSI, G.dmt, G.lite, Annex A, B
• ADSL2: G.dmt2, G.lite2, Annex A, B, L
• ADSL2+: G.dmt2+, Annex A, B, L

Ben zelf een totale leek wat betreft diverse ADSL-verhalen, maar is dit ruim voldoende voor Wanadoo Family ADSL 1 mbit up en 20 mbit down?
toon volledige bericht
De 516 is hetzelfde als de 546 (die ik dus heb)

ADSL: Tot 8 mbit
ADSL2: Tot 12 mbit
ADSL2+: Tot 24 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Dogmatix schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:10:
[...]

En waar heb je dat dan gehoord? En hoe ernstig zijn die problemen?

(Gisteren oplevering, nog geen livebox te zien, wordt het opsturen van dat ding eigenlijk gemeld in de statuschecker??)

Kan onze "insider" er misschien iets over zeggen (ik zal er geen rechten aan ontlenen hoor 8) ) of is onze insider weg, ik had al wel iets gelezen over dattie niet meer zoveel zei cq kon zeggen.
overduidelijk dat er leverproblemen zijn lijkt me, zoals eerder geschreven kameraad wacht nog steeds op zn modem (opleverdatum 22ste). de mijne is vandaag maar ik verwacht alles behalve een modem. dus zal wel maandag of dinsdag komen

als ie maar voor 1 december komt :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 25-11-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Muse schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:21:
[...]

offtopic:
Er is een geweldige plugin voor winamp, dan heb je heel iTunes niet nodig ;)
Deze plugin kan ik dus echt niemand aanraden!!! Winamp wordt erdoor instabiel en zelfs na het sluiten van Winamp, blijft Winamp nu in mn geheugen en verbruikt 50% van mijn CPU :(

Uninstallen van de plugin werkt dus niet!!! dikke afrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 53576 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:09:
Ik heb een probleem. Weet niet precies of het nu aan de Livebox (wsl wel) ligt of aan mn wireless verbinding.
Om dat uit te vogelen hang je je PC aan de Ethernetpoort van de Livebox. Ben je nou een tweaker of niet?

offtopic:
en waarom gaat het hier over itunes :X

[ Voor 9% gewijzigd door Wortelsoep op 25-11-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161389

Woerden (uiteraard) ook nog niet verhoogd. Wie weet wanneer cq tot welke centrale is verhoogd?

Heb 2 weken terug telefonie bij mijn bestaande Family-abo genomen. Zou moeten werken, maar hetzelfde verhaal: Nog geen livebox aanwezig! Gisteren contact gehad. Zou volgende week geleverd moeten worden... Afwachten maar... (Heb overigens geprobeerd met Livebox van broer (gebruikt 'tie niet); werkt niet doordat het abonnement gekoppeld wordt aan het mac-adres van de livebox, jammer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Anoniem: 161389 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:40:
Woerden (uiteraard) ook nog niet verhoogd. Wie weet wanneer cq tot welke centrale is verhoogd?

Heb 2 weken terug telefonie bij mijn bestaande Family-abo genomen. Zou moeten werken, maar hetzelfde verhaal: Nog geen livebox aanwezig! Gisteren contact gehad. Zou volgende week geleverd moeten worden... Afwachten maar... (Heb overigens geprobeerd met Livebox van broer (gebruikt 'tie niet); werkt niet doordat het abonnement gekoppeld wordt aan het mac-adres van de livebox, jammer!)
ik ga het ook nemen ben ook woerdenees
maar tegen de tijd dat ik het heb is het wel verhoogt denk ik.
hoe is de helpdesk van wanadoo?
net zo slecht als planet? of even slecht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161376

MoNo79 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:57:
Ik heb een probleem met mijn Livebox en ik oop dat iemand daar antwoord op geven.

Ik heb achter mijn LiveBox een websterver, alles werkt prima alleen na verloop van tijd is mijn webserver niet meer toegangelijk als er langere tijd geen data meer verzonden wordt. Een soort van slaapmode of zo. Zodra ik lokaal een webbrowser open is mijn webpagina buitenaf weer bereikbaar.

Nu luid de vraag: Hoe zet ik die slaapmode uit?
Voor zover ik weet heeft de LB geen optie om na een bepaalde periode van inactieviteit de internet verbinding eruit te "gooien". Dus zal het eerder aan de configuratie van je webserver liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Kom ook uit Woerden!

Wie weet wanneer de volgende 'batch' wordt geupgrade. Laatste dagen is er volgens mij weinig gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:35
bjck schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 02:05:
[...]

Dat werkt nooit omdat de software/stuurprogramma's (klinkt naar in NL) niet in de Livebox firmware zit.

[...]

Gewoon los (bijv Linksys WRT54G) AccesPoint achter de LB zetten en probleem opgelost.
Is dit dan niet te uploaden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik niet snap is dat dinsdag nog geupgrade werd en er werd gesproken dat er donderdag weer verder werd gegaan :? maar ze zijn dus gisteren noch vandaag verder gegaan met upgraden... nog maar 5 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Nou... laatste nacht voor weekendje rust dan misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:17
nou mijn ervaring met Wanadoo ADSL family is eigenlijk wel een goede, ik heb nooit problemen gehad, het werkt altijd naar behoren, ik heb 2 pc's draaien op de livebox. Gewoon eentje op de ethernet 1 aansluiting en de andere op de 2de ethernet aansluiting.

Het enige wat ik nog mis is de echte snelheid, volgens die test die je hier kan doen zit ik op een afstand van de centrale dat ik zo rond de 12 tot 15 Mbit kan halen.
Ik kom bij Speedtest.nl nooit verder dan 6,7 a 6,9 Mbit echt nog geen enkele keer gehad, 's ochtends, 's middags en 's nacht, het maakt niet uit. Meer personen die hier last van hebben?

Ik weet dat de snelheid bij sommigen nog verhoogd moet worden, maar dan haal je maximaal 4 Mbit dus daar zit ik al boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 13:15
johan12 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:57:
nou mijn ervaring met Wanadoo ADSL family is eigenlijk wel een goede, ik heb nooit problemen gehad, het werkt altijd naar behoren, ik heb 2 pc's draaien op de livebox. Gewoon eentje op de ethernet 1 aansluiting en de andere op de 2de ethernet aansluiting.

Het enige wat ik nog mis is de echte snelheid, volgens die test die je hier kan doen zit ik op een afstand van de centrale dat ik zo rond de 12 tot 15 Mbit kan halen.
Ik kom bij Speedtest.nl nooit verder dan 6,7 a 6,9 Mbit echt nog geen enkele keer gehad, 's ochtends, 's middags en 's nacht, het maakt niet uit. Meer personen die hier last van hebben?

Ik weet dat de snelheid bij sommigen nog verhoogd moet worden, maar dan haal je maximaal 4 Mbit dus daar zit ik al boven.
Speedtest is (momenteel) niet echt geschikt om een goed beeld te scheppen. Zonder account download hij een klein filetje van 500 kb ofzo, als je een account hebt pakt hij een 4096 kb file (misschien straks 20 mb file?)

Je kan beter een 100mb.bin (al bouwen die tijdens de download nog op, waardoor je niet weet wat je uiterste snelheid is.

Je kan wél een 1000mb.bin downloaden, dat duurt iets langer (die 100mb.bin is binnen no-time binnen :+ Te snel 8) ) en dan desnoods halverwege annuleren..

We hebben toch geen FUP of Datalimiet dus wat maakt die 600 mb ofzo uit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49705

We hebben toch geen FUP of Datalimiet dus wat maakt die 600 mb ofzo uit? :D
LOL, ja "vroeger" dacht je er niet aan om een hele CD te downloaden van 600mb.
Nu doe je het als test in een paar minuten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Woei :) well done _/-\o_

Slotje? :P

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 25-11-2005 18:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yups, case closed.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.