Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Medion navigatie-systeem bij de scapino 185 euro
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 02 april 2004
Geen probleem mee eigenlijk. Het eerste stuk van de route is meestal redelijk bekend en na een minuut ofzo werkt Navigon prima bij mij.quote:funrider schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:44:
Navigon duurt veeel te lang iedere keer met opstarten zeker met vinden van satellieten en route berekenen.
Is er tevens al iets op te vinden om 'm echt uit te zetten. Iedere keer als ik m nu gebruik is ie leeg en moet ik alles weer configureren zeer irritant.
Dat leegraken kan je ook voorkomen door via: "start > settings > system > memory > running programs > stop all" alles uit te schakelen. Een back-up op je SD-card kan ook geen kwaad natuurlijk, maar die heb ik nog nooit nodig gehad.
Voor het geld nog steeds een leuke aanschaf imo (wilde eerst een HP4700 kopen, maar heb dat nog steeds niet gedaan). Alles wat ik nodig heb, inclusief aardig wat mp3's, staat op een 1 GB kaartje. TT(europa) heb ik niet nodig. Als je dat wel nodig hebt, kan je mss beter voor een TT met SirfIII gaan, want originele kaarten zijn haast duurder dan de hardware met kaarten tegenwoordig.
Ik heb in visual studio 2005 een programmatje geschreven (autorun.exe) die automatisch opstart als je de kaart erin doet (of als je pda een hard reset heeft gehad)
Dat programmatje kopieert +- 10 bestandjes. Dit zorgt ervoor dat TomTom6 er automatisch op komt te staan en de instellingen automatisch goed staan. (favorieten en laatste bestemmingen staan sowieso al op de SDkaart)
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Reg. datum: 30 augustus 2005
Als je Shutdown XP gebruikt dan worden de programma's nog niet definitief afgesloten. Zet na het afsluiten op deze manier je PDA maar eens terug aan en kijk via "Settings>System>Memory>Running Programs" even naar de programma's die nog steeds draaien en je zult zien dat sommige nog steeds openstaan.quote:TD-er schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:53:
Voor het afsluiten is eerder ook al het programma Shutdown XP aangegeven. Werkt prima.
Misschien kun je beter het programma Switch downloaden en gebruiken.
Jacques
javanes wijzigde dit bericht 20-12-2006 21:26 (4%)
eerder een post gedaan waarin leek dat ie m niet pakt..
funrider wijzigde dit bericht 06-01-2007 02:18 (89%)
Heb je ook geprobeert er meer dan 1 GB op te zetten?quote:funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
Eerder vanavond een 2GB Apacer SD kaartje gekocht lijkt toch te gaan werken.
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
Reg. datum: 12 maart 2002
tja ik dacht hetzelfde totdat je voorbij die 1 Gb grens gaat lezen... dat pikt ie niet...quote:funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
Eerder vanavond een 2GB Apacer SD kaartje gekocht lijkt toch te gaan werken.
Kijk als je via een cardreader de data op je kaartje schrijft en daarna het kaartje weer in je pda doet, dan lijkt het dat alles werkt!
Maar als je dus bestandjes gaat lezen die op het stukje van het kaartje staan vanaf 1 Gb tot 2 Gb dan gaat hij fouten geven (niet kunnen lezen fouten).
Tip: probeer maar eens een bestand van >1Gb te schrijven via active sync.. dus kaartje in je pda en rechtstreeks via je pda schrijven! dan zul je merken dat hij bij 900 zoveel begint te piepen!
dus jij zegt dat 2GB wel moet lukken mits ik de gegevens via cardreader erop plaats ipv activesynch via medion zelf? dan duidelijk even iemand opzoeken met cardreader..
Nee ik zeg, dat met een cardreader 2 Gb erop zetten altijd lukt, maar dat de pda dan leesfouten krijgt.quote:funrider schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:17:
smarty hij begon bij mij bij 500mb te piepen.. kon niks verder opzetten..
dus jij zegt dat 2GB wel moet lukken mits ik de gegevens via cardreader erop plaats ipv activesynch via medion zelf? dan duidelijk even iemand opzoeken met cardreader..
Ga je met je pda je kaartje vullen (via active sync) dan zul je zien dat je na 1Gb schrijf fouten krijgt!
Oftewel... de medion van de scapino kan tot 1Gb aan!!
quote:Smarty77 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:27:
[...]
Ga je met je pda je kaartje vullen (via active sync) dan zul je zien dat je na 1Gb schrijf fouten krijgt!
funrider wijzigde dit bericht 09-01-2007 01:01 (27%)
We vermoeden ook dat ie de kaarten niet goed ziet doordat er standaard in de Medion een soort backup 5MB 'My flash disk' ziet. Terwijl de Apacer 2GB en/of Medion 256 kaart als 'Storage Card' ziet. Is er een mogelijkheid die flash disk uit te zetten wellicht zorgt dit mede voor problemen.
Tevens zitten rommelen met formatteren in diverse types FAT16/FAT32 enz. met diverse proggies die je op Medio kunt runnen en/of via cardreader en pc software.
Las eerder hier dat er enkele hier zijn die TT6 succesvol hebben draaien op de Medion PNA100.
Kan de 266 processor het dus aan?! Wat voor memory cards gebruiken jullie 1 of 2 GB en wat voor merk/snelheid kaart?
Ik gebruik overigens niet de west europa kaart.
Maar de verschillende plusmappen.
Het route berekenen gaat dan sneller.
En.. met europa staat de 1gb kaart op 10 mb na vol.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
tomtom 6 draait super op de medion!!!!quote:funrider schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:56:
we hebben getracht TomTom 6 op het Apacer 2GB kaartje te plaatsen. Nu is dit gelukt dmv cardreader erop te krijgen. Nu leest ie m de ene keer wel gelijk in als ik m in de Medion stop. De andere keer niet en daarbij start ie wel TomTom op maar gaat enormmmm traaaaag en loopt al vrij snel vast o.a. bij het kiezen van thuis adres.
We vermoeden ook dat ie de kaarten niet goed ziet doordat er standaard in de Medion een soort backup 5MB 'My flash disk' ziet. Terwijl de Apacer 2GB en/of Medion 256 kaart als 'Storage Card' ziet. Is er een mogelijkheid die flash disk uit te zetten wellicht zorgt dit mede voor problemen.
Tevens zitten rommelen met formatteren in diverse types FAT16/FAT32 enz. met diverse proggies die je op Medio kunt runnen en/of via cardreader en pc software.
Las eerder hier dat er enkele hier zijn die TT6 succesvol hebben draaien op de Medion PNA100.
Kan de 266 processor het dus aan?! Wat voor memory cards gebruiken jullie 1 of 2 GB en wat voor merk/snelheid kaart?
Mijn pa had eerst igo maar die heeft nog een matige route berekening (en op die leeftijd wil je hem niet meer door kleine weggetjes
Nu hij tomtom 6 heeft is ie helemaal tevreden! Snelle fix!
route berekenen gaat niet zo snel. Heeft iemand wel eens een snel kaartje
in de Medion geprobeerd ?
Ik vraag me nl. af of het wel nut heeft om een sneller kaartje te kopen.
Toen de medion gemaakt werd bestonden er amper anelle kaartjes.
Dus misschien leest hij ze helemaal niet sneller uit.
Heeft iemand al een keer 2 gb werkend gekregen ?
funrider wijzigde dit bericht 16-01-2007 12:03 (20%)
Heb een vraagje.
Het berekenen van een lange route kost veel tijd.
Heeft het nut om een snelle sd kaart te kopen ?
Of ligt dat toch echt aan de snelheid van de processor.
Reg. datum: 02 februari 2002
quote:driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:
Gebruik nu toch al lange tijd de Medion naar tevredenheid.
Heb een vraagje.
Ik heb ook tomtom6 en gebruik nu een 1gb sd kaart met normale (langzame) snelheid.
Ik bedoelde eigenlijk heeft het nut om zo'n snelle sd kaart te plaatsen ?
DEZE bijvoorbeeld.
Reg. datum: 02 februari 2002
Is voor mij genoeg om een ander merk te kiezen.
Hij laat ze wel in POI zien en staan ook gewoon aangevaakt. Bij POI overigens ook geen foto's. Alles staat in juiste mappen. Hij kaartje doet prima bij vriend van me op zijn nieuwere Mio.
Reg. datum: 10 november 2003
Flitspalen werken prima bij mij.
Ook heb ik de poi's van alle Aldi's en alle Lidl's erin gezet, ontzettend handig!
Ik ben nog steeds heel tevreden over deze aankoop destijds, enige nadelen zijn de accu die snel op is, het sd-geheugen beperkt is tot 1 gig en er weinig mogelijkheden zijn tot draadloze verbindingen.
Maarja, gebruik hem daarom nu ook alleen als navigatiesysteem en niet als agenda etc.
sneller SD kaartje werkt zeker wel iets, maar niet superveel.. heb er geloof ik wel eens wat over gepost:quote:driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:
Gebruik nu toch al lange tijd de Medion naar tevredenheid.
Heb een vraagje.
kortom.. als je hem hebt liggen (of gewoon goedkoop kunt krijgen, want die dingen kosten toch geen drol) is het wel de moeite waard.. Maar het blijft "traag".quote:mockingbird schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:25:
[...]
externe antenne inmiddels ontvangen. Werkt netjes! enkel hebben ze het plugje naar mijn smaak wel erg klein en kort gemaakt waardoor het niet echt heel stevig er in zit (moest zowiezo een stukje rubber terugduwen/wegsnijden omdat ie er anders niet ver genoeg in kon!)
M'n scandisc mini-sd cardje (512mb) is iets sneller dan het bijgeleverde rs-mmc cardje (256mb). Ik schat dat het zo'n 10 a 15% laadtijd bij dingen die hij echt van het kaartje haalt scheelt (dus kaarten e.d). Vanaf de pc kopieren (wel via een hp printer.. niet echt duidelijk dus) scheelde het zo'n 40%
denk niet dat een ander kaartje een erg nuttige investering is als je hem er speciaal voor koopt, maar had dit kaartje toch nog over.
mockingbird wijzigde dit bericht 05-05-2007 13:45 (52%)
even inspiratieloos..
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last