Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:13:
[...]

op de zijkant van de doos staat het (overigens gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik het ook niet gezien had, maar de verkoper vertelde dat hij er ook een had waar het tasje er niet in zat)

Bij die van mij zat ook geen tasje. Ook al stond het op de doos.

quote:
Kun je alleen de benelux gebruiken of ook duitsland/frankrijk?
Het staat je altijd vrij om andere NAVTEQ kaarten te kopen. Dan heb je wel een groter SD/MMC kaartje nodig (1GB bijvoorbeeld) zodat je alle kaarten kwijt kunt. Die van de Benelux is ook al zo'n 198MB.

Pentax K20D+K10D D-BG2 AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX

Reg. datum: 09 oktober 2001

Inderdaad; 3 letters "tas"; het staat er wel op. Je kan ruim om de benelux navigeren inderdaad; iig. tm parijs; berlijn lukt niet daarentegen.

Bij mij kreeg ik automatisch een installatiescherm bij de invoer van het kaartje; daarvoor stond het er nog niet op.

Ik vraag me overigens af wat het nut van 24uur laden is; het is een lithium ion batterij; ik heb het nog nooit eerder gezien eigenlijk dat je een dergelijke batterij zo lang aan de lader moest hangen.

TdV wijzigde dit bericht 04-11-2005 16:35 (30%)

X38 powered!

Zo te zien gebruiken ze Navigon, wat ik persoonlijk een fijner pakket vindt als TomTom.
Deze onderstuent oa TMC (file informatie via radiozenders) en de benelux kaart is niet beperkt tot de benelux. Ze hebben een rechte uitsnede gemaakt van noord-west europa.

https://www.navigon.com/media/00027524.gif

Zeer handig in de grensgebieden.

64 bit junkie.

Reg. datum: 09 oktober 2001

Ik ben er net mee de tuin in gelopen (24h laden my ass, dat duur te lang); de eerste fix duurde een paar minuten maar bij het naar binnen en weer naar buiten lopen was het vrijwel instant verbinding.

Reg. datum: 02 november 2005

Ik zit nu in Aruba voor m'n stage maar toen ik dit zag staan heb ik me moeder ff gebeld om heeeel dringend naar de scapino te gaan :D

Ze heeft hem net gehaald maar er zit ook geen tasje bij, de verkoper had gezegd dat het bij een aantal exemplaren wel was bijgeleverd maar je moest er vanuit gaan dat het er niet bij zat bij de aankoop.

maar het is dus mogelijk dat er een andere navigatie software op de pda word gezet? 8)7

zou wel beter zijn

Ook even snel naar de Scapino gereden, die hier 500m vandaan zit had hem niet meer, maar ze belden even met een ander filiaal in de stad die hem wel had.

Dus hij ligt hier nu :), helaas ook zonder tasje. Die moet ik dan nog maar zelf kopen, kan niet wachten, ga woensdag op vakantie en daar is die voor ;).

Hm, Navteq heeft geen kaarten voor Australië, moet ik toch TomTom erop zetten. Even mijn 512Mb kaartje uit mijn werktelefoon jatten, de grote wisseltruuk wordt dat :).

rm -r *

Mischien handige tip (werd mij bij scapino verteld) voor het tasje..een telefoontje naar medion (0900 - 633 466 0 (0,15 ¤ / min.) en het tasje wordt thuis gestuurd. Heb het zojuist getest en ze waren geheel bekend met de "scapino" actie. Krijg het tasje binnenkort thuis gestuurd.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Ik ga het morgen ook halen. Omdat ik bij Scapino werk, krijg ik ook nog eens 20 % korting. Hij kost mij dus maar 150 euro 8).

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:00:
[...]
Maar ik ben vlakbij een groot raam, in een auto heb je toch ook maar een raam die je scheidt van de vele satelieten? waarom heb je daar dan wel ontvangst?

Tijdens beweging is het makkelijker om een fix te krijgen met GPS, dan wanneer je stil staat.
Mijn GPS ontvanger hier thuis krijgt pas na een uurtje een fix als ik 'm in de vensterbank leg. Wanneer ik echter een blokje ga lopen/fietsen dan heb ik no-time een fix.

Technisch is dat ook prima te verklaren, omdat je dan minder last hebt van reflecties door bijvoorbeeld gebouwen. Een reflectie blijft dan namelijk nooit lang hetzelfde, bij beweging.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Oke, maar als je hem gekocht hebt weet je de specs, die willen wij ook graag weten aub.
Nu weten we niets , behalve dat er soms geen tasje bij zit!!!!

En dan bedoel ik wat voor cpu en geluid, is dat te verstaan, in welke taal, manne of vrouwen stem etc

henksnap wijzigde dit bericht 04-11-2005 20:52 (123%)

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Ook de functies zou ik van anderen willen weten die het hebben. Kan het video's afspelen? Hoe is het geluid van de speaker? enz enz

Van de doos:

Samsung 266 Mhz processor
TFT scherm met 65 536 kleuren
gewicht 180 gram
uitbreidingsslot voor SD/MMC
geheugen tot 512MB
afmeting: 13,3 x 7,3 x 2 cm (h x b x d)

rm -r *

er zit windows mediaplayer 9 op voor pocket pc, het geluid is goed te verstaan al moet ik bekennen het nog niet in de auto getest te hebben (en tja..al navigerend in de woonkamer kom je niet ver :) ). DE positiebepaling via gps ging prima. Ik ga nog proberen om tomtom er op te krijgen. Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

quote:
amsterdammertje schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:04:
Mischien handige tip (werd mij bij scapino verteld) voor het tasje..een telefoontje naar medion (0900 - 633 466 0 (0,15 ¤ / min.) en het tasje wordt thuis gestuurd. Heb het zojuist getest en ze waren geheel bekend met de "scapino" actie. Krijg het tasje binnenkort thuis gestuurd.
Thanx, ze sturen hem zo snel mogelijk op, maar ja ik ga dinsdag avond al richting A'dam toe, we zien wel. Anders dinsdag nog even de stad in...

rm -r *

Microsoft Windows XP SP3, FF3

Mijn bevindingen na 1 dag en heel wat routes later:
  • Hij bevat windows mobile 2003 (WM2003), Engelstalige versie
  • Medion Navigon software 5.0 Nederlandstalig (ik geloof versie juni2005 weet ik echter niet zeker), vrouwenstem: op maximaal volume, valt het volume iets tegen en ik weet niet of je verschillende stemmen kunt selecteren, ik geloof van niet
  • Je kunt op straat/huisnummer adres selecteren
  • Hij werkt zeer eenvoudig (eerst land daarna stad of postcode, als laatst adres evt met huisnummer)
  • De vrouwenstem begeleidt jouw door het geheel, linksaf/rechtsaf, rechtdoor, werkt bijna perfect, waarom zeg ik bijna, soms geeft hij pas op het laatste moment aan Nu links, Nu rechts. Maar samen met het kaartje (liefst in 3D) kun je anticiperen en dan is het niet zo erg. Je kunt ook aangeven of je snelheid (normaal, snel of langzaam is, weet niet of je erwat aan hebt en wat je ermee kunt ik heb geen aanpassingen gemerkt)
  • Ik heb een stuk of tien routes varierend van 500m tot 10 km met de auto afgelegd en altijd werd ik naar de juiste locatie gebracht.
  • Als je snelste manier kiest neemt hij soms een omweg via de snelweg, mogelijk is een oplossing te kiezen voor korte route anders irriteer je je mateloos in een stad die je kent.....
  • Mocht je een verkeerde afslag nemen dan berekent hij weer een oplossing naar de eindbestemming.
  • Er zijn veel instellingen mogelijk: snelste route (wschl mn via snelwegen), kortste route (woord zegt het) en nog een mogelijkheid.
  • Terwijl je rondrijdt krijg je hogescholen, tankstations, musea, etc. te zien zeer handig en mooi!
  • Dat wat betreft het navigeren:
  • Je kunt ook een adres selecteren en een kaartje ervan opvragen
  • Nachtmodus voor het beeld (net getest werkt perfect)
  • Een voorruit-bevestiger plakt fantastisch en eenvoudig
  • Lader voor in de auto zit erbij
Mijn conclusie: Doet wat het beloofd, mooi apparaat, werkt gewoon ideaal en is spotgoedkoop.
Tasje zit er helaas niet bij dit zul je via een fax moeten aanvragen (met je klantnummer en kopie aankoopbon, handtekening enzo)
2 jaar volledige Medion garantie incl Helpdesk (nou weet ik niet of die goed zijn?)
Er is op internet zeer weinig over dit apparaat bekend, maar wat ik erover lees is het positief.
Mijn advies koop hem als je hem nog niet hebt

babybox wijzigde dit bericht 04-11-2005 22:00 (27%)

Firefox 3.0

DoS porfavor

184, dat is zelfs weinig voor een PDA zonder GPS...

what`s the catch?

zit er ook een agenda/mail/contacten functionaliteiten op... dan ben ik ook verkocht..

quote:
Zerveza schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:52:
184, dat is zelfs weinig voor een PDA zonder GPS...

what`s the catch?

zit er ook een agenda/mail/contacten functionaliteiten op... dan ben ik ook verkocht..
Er zit Outlook op/in en contacten, catch is wat ik begrepen heb dat hij eerst van 300 naar 369 is gegaan en daarna gehalveerd in prijs omdat hij niet verkocht werd, verder is Medion een Aldi merk (die overigens zeer goed is!)

Firefox 3.0

Overbetaalde Servicemonteur

Nou ik heb em ook even getest. Hij was dus voor mijn pa gekocht, maar die kwam niet ver aangezien zijn auto een warmtewerende voorruit heeft en dus geen tot weinig bereik heeft.
Dus maar in mijn auto gegooid, ik heb zelf een "oude" Medion (40600 ofzoiets) dus daar kan ik em mee vergelijken.

Ik ga even uit van TomTom 5 aangezien ik die bij de andere Medion heb gekocht en dus die heb ik geinstalleerd op deze Medion.Eerst had ik even problemen met de fix, maar na een kwartiertje rondrijden was ie gewoon goed en berekent hij snel de route, herbereken gaat ook helemaal prima.

In vergelijking met mijn andere Medion is deze nieuwe even goed. Wel ietsje trager maar dat is bijna niet te merken.

Ik houd deze dus, mijn pa koopt er geen een meer aangezien dat toch niet gaat werken en ik gooi mijn oude Medion het raam uit, omdat die nog met kabeltjes werkt en dat is gewoon te veel werk om even snel te pakken.
Al met al top ding zeker voor die prijs!

Archie_T wijzigde dit bericht 04-11-2005 22:27 (8%)

Hardware: IBM Z61p, IBM A31, IBM A31p, Dell Dimension 2400, Shuttle S33G5 (Q6600) en Blackberry 8310.

quote:
Archie_T schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:26:
Nou ik heb em ook even getest. Hij was dus voor mijn pa gekocht, maar die kwam niet ver aangezien zijn auto een warmtewerende voorruit heeft en dus geen tot weinig bereik heeft.
Dus maar in mijn auto gegooid, ik heb zelf een "oude" Medion (40600 ofzoiets) dus daar kan ik em mee vergelijken.

Ik ga even uit van TomTom 5 aangezien ik die bij de andere Medion heb gekocht en dus die heb ik geinstalleerd op deze Medion.Eerst had ik even problemen met de fix, maar na een kwartiertje rondrijden was ie gewoon goed en berekent hij snel de route, herbereken gaat ook helemaal prima.

In vergelijking met mijn andere Medion is deze nieuwe even goed. Wel ietsje trager maar dat is bijna niet te merken.

Ik houd deze dus, mijn pa koopt er geen een meer aangezien dat toch niet gaat werken en ik gooi mijn oude Medion het raam uit, omdat die nog met kabeltjes werkt en dat is gewoon te veel werk om even snel te pakken.
Al met al top ding zeker voor die prijs!
Als die oude met kabeltjes werkt, dan is dat toch prima voor je pa :?
Die kan dan namelijk de GPS ontvanger (of in elk geval de antenne) op een plek neerleggen waar 'ie wel ontvangst heeft.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

De software die erop staat is Medion Navigator 5
Versie: 5.0.
Datum: Jun 23 2005

Hier is een update te downloaden naar 5.1 http://www.navigon.com/si...ory/14/device_type/pda/47

Maar:

Omruilactie ‘Oude navigatieoplossing tegen NAVIGON MN|5’
Onze actie "Oud tegen nieuw" gaat de tweede ronde in! Nu kunt u ook uw PNA/PDA op de nieuwste stand van de navigatie brengen – tot en met 31/11/2005 zelfs al voor 79 euro (MobileNavigator|5.1 Country Edition). Om technische redenen is de PNA-upgrade alleen mogelijk voor de apparaattypen Transonic en Bluemedia, maar niet voor PNA's van Medion. Uiteraard blijft ook ons bestaand upgradeaanbod voor klanten van andere mobiele navigatiesystemen geldig. Houd er a.u.b. rekening mee dat u eerst – in ieder geval na de afsluiting van het bestelproces – uw oude originele software moet inzenden (het beste als verzekerd pakket) om van dit upgradeaanbod te kunnen genieten.

https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades?

Kun je nu dus wel of niet naar 5.1 Updaten??en op de eerste link staat dat de update van MobileNavigator is van Releasedatum: 29 juli 2005
terwijl op de tweede link een update-datum staat (in de toekomst van 31/11/2005 |:( ),

babybox wijzigde dit bericht 04-11-2005 22:36 (12%)

Firefox 3.0

quote:
TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:31:
[...]
Als die oude met kabeltjes werkt, dan is dat toch prima voor je pa :?
Die kan dan namelijk de GPS ontvanger (of in elk geval de antenne) op een plek neerleggen waar 'ie wel ontvangst heeft.
Nee dat wil ie juist niet, hij heeft een hekel aan losse kabels in zijn auto. En die hebben we ook geprobeerd maar dat werkte echt niet. Dus hij heeft het opgegeven... Volgende auto maar weer ;)

Hardware: IBM Z61p, IBM A31, IBM A31p, Dell Dimension 2400, Shuttle S33G5 (Q6600) en Blackberry 8310.

quote:
Archie_T schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:35:
[...]

Nee dat wil ie juist niet, hij heeft een hekel aan losse kabels in zijn auto. En die hebben we ook geprobeerd maar dat werkte echt niet. Dus hij heeft het opgegeven... Volgende auto maar weer ;)
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat zou die oude op moeten brengen? :7

quote:
TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:39:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat zou die oude op moeten brengen? :7
Nee die wil je niet, ik ben er niet echt voorzichtig mee geweest, pen is weg en er zitten krassen op het scherm... Maar als je nog interresse heb mail me maar ;)

quote:
Domino schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:56:
Zo te zien gebruiken ze Navigon, wat ik persoonlijk een fijner pakket vindt als TomTom.

Hee Navigon, die is inderdaad vrij goed. De ANWB leden die Engin hadden konden voor een zacht prijsje (99 euro) overstappen op Navigon omdat Engin niet meer doorontwikkeld werd.
De software is dus ook prima geregeld. Wat een deal zeg. :)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Made in NL

Ik wil niet een spelbreker zijn maar ik wil jullie even waarschuwen, het is idd dan wel niet veel geld maar de specificaties zijn ook niet alles. Uiteindelijk ben je even ongeveer duur uit als met een andere PDA. Zie hier bijvoorbeeld eentje met een betere processor waarbij je enkel een GPS muis hoeft bij te halen en die zijn tegenwoordig ook neit duur meer ;).

Edit: dezehad ik nog niet opgemerkt, nog beter voorbeeld.

Emiel1984 wijzigde dit bericht 04-11-2005 23:00 (16%)

[LTS][MTS][HTS]

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws